Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

Hih, liityn mielelläni samaan jauhamisketjuun! Mä syytän välillä hormoneja remakoinnistani mutta jossain vaiheessa luultavasti jään vielä kiinni siitä... Saattaa olla hyvinkin enemmän "naisten vaivoja". Työpaikalla taannoin mietin ääneen, mahtaako eräs naiskollega pahastua, jos en ota hänelle kopiota jostain paperista, kun toiselle otin, johon eräs mieskollega avasi suunsa ja päivitteli pitkään, onko sellainen edes mahdollista. Ajattelevatko naiset todella niin...

Osuitte naulan kantaan ajatuksillanne tuosta seksin spontaaniudesta. Sama homma meilläkin; välillä ei toista kiinnosta (vaikka "pakko olisikin" ), välillä taas toisin päin. Miehellä oli "nostatusongelmiakin" jossain vaiheessa mutta nyt hommat ovat taas sujuneet paremmin....Stressi ja suorituspaineet iskevät toisinaan päälle ja olen myös tavannut itseni ajattelemasta, että jospa meillä olisi purkillinen jonkun muun aineita :ashamed:, tai vielä pahempaa, joku toinen mies :x . Vaikka omaani kovasti rakastankin... :saint:

Omassa navassa ei erityisiä: masennus tosin meinaa saada välillä valtaa, erityisesti aamuisin huonosti nukutun yön jälkeen. Mä olen nukahtamislääkkeiden superkäyttäjä, eivätkä nekään meinaa oikein enää auttaa :( . Johtuu luultavasti juuri siitä, että olen käyttänyt niitä niin pitkään eikä meinaa oikein irtikään päästä, koska yöunet senkun vain vähenisivät...

Toivotaan vielä Miruliini, että tipuskelu (passaa taas pääsiäiseen!) on väliaikaista, voihan se liittyä jotenkin ovikseenkin tms.
 
Kuten lupasin, täällä roikutaan taas...sanoinhan, että miehen työmatka ajaa mut entistä
tiiviimmin koneelle :kieh:

Mikäs ladyilla siellä tilanne? Onko Mirun vuotaminen tyrehtynyt tai muuttunut johonkin suuntaan? Pidän kovasti kovasti peukkuja, että pääsette etenemään suunnitelmien mukaan!! Kummi, onpa ikävä kuulla nukkumispulmistasi. Ei mikään pikkujuttu!
Ymmärrän siinä mielessä oikein hyvin, että itselläni pari huonosti nukuttua yötä tekee mut jo aivan sekopäiseksi. Toivottavasti sun tilanne vielä tasaantuu.


Taidan olla tässä pinossa nyt keskenäni piinailemassa aivan vikoja päiviä? Useimmilla taitavat hoidot olla alkamassa kuitenkin suht pian? Yritän malttaa mieleni ja olla testaamatta. En edes tiedä, monesko piinispäivä on, kun tosiaan en oo varma koko ovulaation tapahtumisesta. Mut kiertopäivä on nro 26. Yritän olla tietämätön siitä, että kaapissa polttelee pari r-alkuista testiliuskaa...

Oli miten oli, mulla on hyvä mieli siitä, että mieheni on nyt rohkaistunut sanomaan ääneen, että hän toivoisi tulevansa isäksi. Aiemminhan hän on pitänyt sellaista linjaa, että "hyvä näinkin, mutta kiva, jos tulet raskaaksi". Se ei ole ollut mulle ollenkaan riittävää!
 
Kiitos Ade kysymästä. Vuoto ei edes varsinaisesti alkanut vaan parin päivän ajan on ollut vaalean haalean ruskeaa ja näkyy vain valkoisella vessapaperilla käynnin yhteydessä (paprun merkkiä en muista - :LOL: ). Soitin tänään lähes hysteerisen puhelun klinikalle, että mitä jos alkaa ja pääsiäinen ja hoidot ja mä en TODELLAKAAN aio siirtää näitä hoitoja...ja kun hoitaja sai puheenvuoron, totesi, että jos nyt alkaa, ei se mihinkään vaikuta, kyllä hoito päästään silti tekemään. No, en aio huokaista ennen kuin tipahtaa eli nyt sitten vuoto saisi vaikka puolestani alkaa. Tänään se on ollut lähes olematonta, mutta vatsassa nipistelee menkkamaisesti jo. Voihan se olla että viikon päästä täällä hakataan edelleen päätä seinään ja anellaan tätiä kylään.. :headwall:

Suosittelen Ade, ettet todellakaan kajoa niihin testeihin vielä pitkään aikaan. Sovitaankos, että minä takavarikoin ne nyt kokonaan - noin, ei ole enää =) Ja ihanaa, miten nuo miehen sanat tuntuu hyvälle. Helpostihan tässä mennään niin, että mies on onnellinen kun vaan nainenkin ja lapsi on enemmän naisen juttu - tai ainakin niin sitä helposti kuvitellaan, miehillä on vaan niin erilainen tapa puhua asioista. On turha toivoa, haikailla, jossitella, kun voi nauttia tästä mitä on ja kaikki muu on sitten vain plussaa. Meillä on tilanne se, että miehellä on 7-vuotias tytär ja hän on isä isolla sydämellä. Isyys ei siis olisi uutta, mutta tietysti lapsi sen elämänsä naisen kanssa kuuluu toiveisiin..

Voi että Kummin unihankaluuksia. Toivottavasti saisit apua siihen, sillä uni on hirmuisen tärkeää ja itse olen myös jo yhden unettoman yön jälkeen ihan tokkurainen. Pystytkö muuten pitämään säännöllisesta unirytmistä kiinni? Sen olen ainakin itselläni huomannut avainasiaksi.

Tänään on ollut minullakin tosi masentunut olo. Tuon toisen pinomme vuoden ensimmäinen ja ainoa alkanut raskaus onkin mennyt kesken ja usko lopahti täysin. Sinnekin jo vuodatin sitä, että pitäisikö nyt vaan luovuttaa? Ennen kuin on rahaton, väsynyt, masentunut ja liian vanha - ja panostaa kaikki voimavarat nyt adoptioprosessiin, sillä kaikki noi edellä mainitut seikat estävät kyllä sitten adoption kokonaan.. no tiedän, ettei sydämeni vielä ole valmis luovuttamaan, mutta jos järjen ääntä pelkästään kuuntelisi..

Mitä kuuluu Ennille??
 
Heipsan taas näiltäkin main!

Oijoi, Adella onkin jännät päivät jo käsillä! Aika on hurahtanut nopeasti. Oman kp:n suhteen olen tainnut pudota kärryiltä, mutta liekö parisen päivää vähemmän kuin sinulla...Tosin ovishan oli jos oli vasta pari päivää sitten...tai eilen...tai tänään..tai ei ollenkaan. Tuo irrotuspiikki vaikuttanee ovistikkujen viivoihin, ts. ei varmaan kannata testata? Pidä Miruliini huolta Adeliinin r-testitikuista!

Miruliinin toisen pinon kuulumiset oli kurjaa postia. Ymmärrän hyvin ajatuksesi luopumisesta. Samaa valitin miehelleni eilen. Mutta jospa joku/jokin kaivaa meidät taas pian suosta?

Mun nukkuminen som sagt on lähes aina ollut tuurissaan; ilmeisesti mun päässä pyörii asiat keskimäärin tuplavauhtia muihin ihmisiin nähden, varsinkin silloin, kun pitäisi ruveta nukkumaan. Ja melkein kaikki keinotkin on tullut testattua...

Jäin muuten miettimään teidän nickejänne, ts. mistä mahtavat tulla, nimestä, kaverin nimestä, koiran...Ei tietenkään tarvitse paljastaa ;) . Mulla yllättäen kummilapsia on siunaantunut aika paljon, josta tuo neutraali nimikin sitten pullahti päähän. Mutta jospa sitä voisi vielä joskus äidiksikin itseään nimittää...
 
Jee Miru, olipa hyviä uutisia!! Tuli iloinen olo sun puolesta.
Mutta se toisen pinon plussanneen tilanne kuulostaa surulliselta. Onneksi teitä on siellä
upea naisjoukko tukemassa. Vaikka onhan jokainen silti jollain lailla yksin menetystensä kanssa.

Mainitsitkin Miru joskus, että miehelläsi on lapsi. Se tuo kyllä varmasti vähintään "lisämausteensa" sun tunnelmiin näissä asioissa. Saanko kysyä, käykö tämä tytär teillä säännöllisesti? Tai siis kysyähän saa, muttei oo pakko vastata!

Hehe, hauskaa, että LOSTin jatkuminen on muidenkin mielestä TAPAUS.
Tosin yritän siinäkin asiassa (kuten tässä r-testissä) malttaa mielen ja katsoa yhdessä kullan kanssa nauhalle menevän LOSTin. Tai sitten katson sen ja teeskentelen, että näen sen ekaa kertaa hänen kanssaan. Onpa ihanan tolkuton ajatus! R-testistä tuli mieleen, että annatko sinä Miruliini siihen sitten luvan??!! Teenkö kirjallisen anomuksen? Ja käsitelläänkö niitä pääsiäisenä? :LOL: :LOL: :LOL:

Voin kyllä paljastaa, että Adeliini tulee enempi tai vähempi mun nimestä...viitteellisesti. Arvelinkin Kummi, että juuri kummius on tuon lempparisi taustalla...johan olen välkky, päästäisivät varmaan mensaan ihan tällä ansiolla! :kieh:

Olen saanut itseni täällä yksin kotona ollessa kerrassaan hupaisiin tunnelmiin näköjään.
Hyväähän se tekee. En tiedä auttaako, mutta puhaltelen tässä teille muillekin hyvän tuulen
henkäyksiä :whistle: tai siis tuohan on vihellyssymboli, mutta menköön.

 
Kummeja tässä ollaan itsekin.. oma nimimerkkini on mieheni lapsen minulle antama lempinimi - vähän niinkuin puoliäidin roolissa siis omaksuttu (äitipuoli ei kuulosta kivalta).

Oot varmaan oikeassa, ettei kannata nyt enää ovista testata. Se oli, meni, tuli tai jäi.. oho, toivottavasti ei sentään :D Kaikki testit tässä pinosessa on nyt kielletty! Tuli mieleen ihan hysteerisen hauska Frendien jakso, jossa Monica etsii ainoaa ovistestiään ja Chandler joutuu nolona myöntämään, että oli käyttänyt sen - kun halusi kokeilla!! Eli siinä vaiheessa kun meidän miehemme pissii noihin tikkuihin voidaan kai todeta toivon menneen.

Hyviä unia kaikille - Kummille erityisesti haukotuksia |O
 
Täällä näköjään kaikki roikutaan. Te päivystätte Lostia, itse taidan olla muuten vaan lost. Ade, tämä testilupavirasto on siitä asiakasystävällinen paja, että pääsiäistaukoa ei tunneta! Muutenkin lupa irtoaa hyvin epämuodollisella pyynnöllä hyvine perusteluineen. Perusteluiden relevanttiuden arvioi luvanmyöntäjä vallitsevan mielialansa mukaan..eli perusKelameininkiä. :LOL:

Juu Ade, tyttö on meidän kanssamme lähes viikottain, säännölliset sovitut "vuorot" on joka toinen viikonloppu. Ollaan oltu tässä tilanteessa niin kauan, että tyttö itse ei muista toisenlaista tilannetta, siksi kolme rakastavaa aikuista on hänelle itsestään selvä asia. Siskoa kovasti kaipaa ja lapsenteosta on meille pitänyt luentoja, joita kuunnellessa ei voi olla punastumatta. Emme tietenkään ole hänelle kertoneet näistä jutuista muuta kuin että toivomme, että saadaan vauva sitten kun vauva on valmis meille tulemaan.

No niin uusi yritys - hyvä yötä!
 
:attn: miulla on hiukan niinku ulkopuolinen olo... mutta haitanneeko tuo..

Adelle plussapuhureita kovasti!!

Tuosta testailusta tuli mieleeni.. mie oon oikeen testimonseri.. nytkin jo kaapit pursuu testejä vaikkei vielä ole edes hoitoa aloitettu..
Ovis on nyt joten menkkoja ootellaan kahden viikon sisään ja sit vihdoin pääsen piikitteleen..
niin on malttamaton olo että tuntuu halkeevan..

Nyt taitaa jo Muodon vuoksi alkaa, mutta älkää luovuttako, tää kaikki on sen arvoista kun sen nyytin vihdoin saa... mut nyt mentävä töllön ääreen.
 
Miruliini, saapa nähdä, jääkö mies joskus kiinni itse teossa tikku kädessä :LOL: .
Levotonta siis täälläkin...Meillä menee myös Lost nauhalle, ja katso vaan Adeliini kahteen kertaan ja huijaa mennen tullen, jos siltä tuntuu...Pienet huvit :D . Ja nokkelastipa keksit lenmpparinikin, ei ole täälläkään mielikuvitusta turhan paljon ollut;).

Jep, hyvä homma tosiaan tuo Miruliinin hoitokuvioiden järjestyminen. Nyrkkiä pöytään kannattaa harrastaa.

|O ja :whistle: teillekin!
 
Kesä hoi!! Testit vaan sieltä sunkin kaapeista pois kiusaamasta! Naiset näillä teidän testeillä saisi jo kohta bisneksen aikaan! Ajatelkaa, jos mä voisin koko päivän notkua koneella siirtämässä yhden kaapista testin toisen kaappiin ja varmistamassa vielä,ettei miehet pääse niihin käsiksi. Voi, olisin varmaan hyvä siinä - organisointikykyinen, jämäkkä, tunnollinen.. Löytyihän se uusi ura meikäläisellekin. Parhaat ideat syntyy näköjään peiton alla pyjama päällä. Niin, tänne asti olen siis jo päässyt :LOL:
 
Mie pidän kiinni testeistä kyllä toooosi tiukkaan... ihan helpolla ei irtoo kyllä..

Niin tohon nikki asiaan..miun nikki tulee siitä että tää meidän kuopus synty kesällä ja minä oon itse syntynyt -74-- tosi omaperästä, voi kääk... mihin on mielikuvitus joutunut..

(siis voi hemmetti.. mie olin täs koneella varmaan puoli minuuttia, niin johan poika ehti kaikki käsisaippuat pumppailla tuolla vessassa.. että ehtivää sorttia, ja juu meillä ei pikkunen mee nukkumaan niinku kirjoissa sanotaan.....nyt sit yhdessä kirjotellaan ..)

miruliinin tarvii varmaan miettiä ammatin vaihtoa, mikä olis uus nimike.. ennenaikasentestinmetsästäjä tms...kyllä tarvittas.. mie varmaan testailen muuten vaan..mutta ehkä sit 4 vk kuluttua oikeestikin... voi että, menis aika nyt nopsaan, että päsis tositoimiin..

Miekin täällä "sotaleskenä" kirjottelen, mies koulutusreissulla ja palaa vasta lauantai-iltana...

mut ei kai se auta, nukkumaan lähdettävä, että saa taas aamulla lehmukat lypsettyä ajallaan..
Kummille unimasan täältä lähettelen sinnepäin, jos ei oo siellä vielä ehtiny käymään.


jotain jäi kommentoimati, mutten muista nyt mitä, huomenna sitten freesillä ajatuksella.. Öitä kaikille!
 
Voi hemmetti, kun pitää tehdä töitä eikä voi vaan keskittyä olennaiseen, eli täällä palstalla hengailuun! Meillä on avokonttori ja koko ajan joku näköetäisyydellä! Oon jopa niin ovela, että olen alkanut lueskelemaan palstan viestejä kännykällä!!! Mutta viesteihin vastaaminen ei sillä sitten oikein tahdo onnistua, mikä on ärsyttävää... Oon siis lueskellut viestejänne satunnaisesti, ja mielessäni kiroillut, kun en ole päässyt keskusteluun mukaan.

Adeliinille vaan nyt peukutuksia, sen plussan on pakko kohta ilmaantua useammallekin meistä! Mutta malta tosiaan sen testaamisen kanssa ainakin viikonlopun yli, vaikka se vaikeaa onkin! Miru, meilläkin on hoito tulossa pääsiäisen jälkeen, ellei vuoto tuu liian aikaisin. Joten ovistestit on pakko ottaa käyttöön jostain ens viikon puolivälin paikkeilta!

Mites Kummi, onko siellä ollut minkäänlaisia kipristelyjä inssin jäljiltä? Toivottavasti uni tulee viikonloppuna taas paremmin. Mulla on kanssa välillä ollut taistelua unen saannin kanssa ja masentuessani heräilen aamuyöstä, ja tunne on kaikkea muuta kuin kivaa. Nyt olen sitten jättänyt iltavalvoskelut ainakin viikolla ja vaatimalla vaatinut, että mieskään ei valvoskelisi turhan päiten. Ja se on kyllä auttanut, vaikka tällä viikolla tuntuu, että en oo nukkunut ihan niin sikeästi kun voisi, vaan ollut semmosessa horkassa.

Täällä on ollut masentuneisuutta ilmassa yhä edelleen, kurkkua kuristaa ja pelko siitä, että sitä omaa lasta ei koskaan saa on jotenkin hirveen pinnassa nyt. Vaikka mitä tekisin, niin koko ajan se kummittelee takaraivossa. Yritän noudattaa Miruliinin ohjeita, että nyt kannattaa toteuttaa niitä juttuja, mitä ei sitten lapsen kanssa voi, mutta voi kun se on vaan joskus vaikeeta! Ja miten joskus mulla urheillessakin iskee sellanen tyhjä olo, että miks mä oikein hikoilen täällä, kun mä vaan haluisin olla äiti.. Eli ne asiat ei vaan täytä sitä tyhjyyttä, mutta tietenkin asioiden tekemisestä tulee parempi fiilis kuin kotona itkeskelystä!

Aktiivista ja mukavaa viikonlopun alkua kaikille!
 
Mahtavaa, nyt on jo perjantai! Ehdin tuossa jo kaverin kanssa vetäistä taco-olut-aterian viikonlopun kunniaksi, kyllä maistui. Samalla keskusteltiin elämän ja kuoleman kysymyksiä, myös näistä lapsiasioista. Kerroin hänelle hyvinkin tarkkaan, missä näissä hoidoissa mennään, vaikka olen pitänyt pääsääntöisesti nyt matalaa profiilia.

Jokos te rakkaat siskoset olette vaihtaneet vapaalle?!

Kesä, jäin miettimään, että mitä meinasit kun kirjoitit, että olo tuntuu ulkopuoliselta? Vai käsitinkö edes oikein? Tarkoitit sitten mitä hyvänsä, minusta on mukava, kun hengaat porukassa!

Hauskaa, että Enni ilmestyi paikalle! Vaikkakin sitten pala kurkussa. Omat tunteet ja olot on niin tosia, ettei niitä muuksi saa oikein naamioitua, itselleenkään. Ja just tuo tyhjyys, mitä kuvasit. Että voisi vaan pysähtyä, antaa periksi ja jäädä siihen. Itseasiassa tulee usein mieleen Leevi and the leavingsin biisi Elämä ikkunan takana Stellan tulkitsemana ja siinä sanat "Mä painan nenän vasten kylmää ikkunaa ja katson ulos elämää. Jos voisin peiton alle jäädä nukkumaan. En haluaisi mennä mihinkään." Kun ei vaan yhtään jaksaisi.

Ajatelkaa, miten kannattavaa meidän palstailu on työnantajalle, jos saamme sillä itsemme pidettyä suhteellisen työkykyisinä ja pirteinä. Itse olen ajatellut, että jos joku tutkii mun koneen ja havaitsee ne noin 285 489 kaksplus-sivun latausta, voin aina vedota siihen, että hain tärkeää työhön liittyvää aineistoa käyttööni :kieh: :kieh:

Miru, aika suloinen tuo miehesi tytön antama lemppari. Kuulostaa siltä, että hän pitää sinusta
kovasti :heart: Toivotaan hartaasti, että hän saa sen toivomansa pienen sisaren tai veljen, pian!

Kummi, toivottavasti saat lepäiltyä viikonloppuna. Tosiaan, sulla on melkoisen samat piinapäivät menossa. En tiedä sanoa mitään tuohon ovis-tikkuasiaan irrotuspiikin kanssa, osaatteko muut?

Nyt painun ulos hauvan kanssa. En lupaa mitään, mutta koitan pitää näpit erossa niistä Mirulla takavarikossa olevista testeistä ainakin viikonlopun...tosin meille tulee yökylään raskaana oleva ystävä...hhm, aihe siis tulee taas lähelle polttelemaan!

Halauksia! :hug:
 
Kyllä vaan, vlv alkoi jo tuossa kahden maissa ja tähän mennessä on tullut siivottua, leivottua, pestyä pyykkiä ja ryystettyä hieman viiniä ja olutta :whistle: . Viikonlopun hommat siis hoidossa....

Adeliinin fiilis ja meininki alkaa tosissaan kuulostaa lupaavalta! Jospa Mirun testilupavirastosta irtoaisi pian pienet testivälineet! Mutta malta nyt vielä päivä pari (ja nauti niistä/siitä viikonloppuoluista).

Mäkin jäin miettimään tuota kesän outsider-kommenttia mutta ehkäpä se liittyi vain eilisen tiiviiseen (ja erikoiseen) postailuun? Ja kiva, että Ennikin piipahdit. Meillä mennään nukkumaan melko aikaisin viikolla ihan noiden unihäiriöiden takia, mutta se sänkyyn menohan ei takaa siis vielä mitään. Enkä tarkoita tuolla seksiä vaan vain nukahtamisongemia... Mulla saattaa mennä parikin tuntia, ennen kuin unimasa :D tulee, vaikka kuinka väsyttäisi. Tja, viikonlopun unetkin saattavat jäädä vähemmälle, kun tiedossa on huomenna kemut kamun luona...Itsepähän "velkani" sitten taas viikolla maksan :/ .

Ärsyttävää muuten, että noita hymiöitä ei saa enää myöhemmin lisäiltyä tuonne väleihin :eek: , muutamiin paikkoihin tekisi mieli laittaa ihan vain selvyyden vuoksi.

Mä voin Adeliini käydä välillä ulkoiluttamassa sun koiraa :) . Olen haaveillut siitäkin aika pitkään, mutta miehen allergia ei anna oikein mahdollisuutta sellaisen hankintaan.

Omassa navassa ei niin mitään uutta. Korkeintaan pieni ketutus on salakavalasti kiipeämässä lahjetta pitkin (aivan kuin se ei olisi täällä jo aiemminkin ollut).

Kauniita unia ja leppoisaa lauantaita, sunnuntaina taas varmaan kuullaan!
 
mirullini, miruliji, Miruliini.. kolme kertaa piti kirjoittautua sisään, ennen kuin sormet tottelivat. Rakas työviikko vaatii veronsa. Joskus vielä ilahdutan teitä jättämällä kaikki kirjoitusvihreet tekstiin; niitä tässä vaudissa riittää =)

Kummi, me voimme sitten perustaa seuraavaksi koiran ulkoilutus -tiimin. Meillä olisi koira ja pari kissaa, ellei tuolla kullanarvoisella tytöllä olisi allergiaa. Kaksi karvapalleroa oli meille jo muuttamassa, mutta testattiin varmuuden vuoksi.. eikä sitten sitäkään "äitiytta" minulle suotu (tämä on asia, minkä aina huonona hetkenä ja isoimmissa itsesäälin ryöppeissä nostan mielessäni esiin). :( Mutta sitten kun mun testilupavirasto menee konkurssiin, voi toi ollakin ihan hyvä bisnes. Varsinkin kun Adeliini ei siinä vaiheessa enää isoine mahoineen jaksa lenkille lähteä. Bisneksistä puheen ollen, meillä ei tuo Aden selitys menisi läpi, että ammatillista viisautta olisin kaksplussasta hakenut. Varsinkin kun juuri tänään kerroin taas tarkat speksit pomolleni tästä tulevasta koeputkihoidosta. Hassu tilanne, kun toinen hihkuu innoissaan (tai ainakin esittää hihkuvansa).

Enni, tiedän hyvin tuon tunteen. Kun keskellä mitä tahansa tekemistä voi tulla se kuristava tunne ja tekisi mieli huutaa koko maailmalle, että ihan sama, ei voisi vähämpää kiinnostaa, mun pitäisi olla äiti - siinä kaikki! Halaus..

Kesälle voimia sinne rumban pyörittämiseen. Voisin ilmoittautua vapaaehtoiseksi sinne sinua auttamaan, mutta taidatte asua aika kaukana, vai miten se nyt olikaan??

Alkaa uni painaa jo luomia.. myös punaviinillä on osuutta asiaan. Ihanaa viikonloppua :flower:

piti olla raskas työviikko, mutta pakko jättä tuo rakas..
 
pitää visiin kertoa sit outsider syy.. kun teillä on ns omat jutut ja kun eihän sitä silleen muista mitä on olla lapseton, esikko synty kuitenkin jo kun olin 22 v.. niin tuntuu ettei osaa oikein tsempata tai yleensä mitä sanoa.. mutta en mie niin helpolla luovuta, oon muutenkin kova juttelemaan ittekseni, heh..

Miruliini, ei muuta kun auton nokka kohti maalaismaisemaa, kyllä täällä auttavaa kättä tartteiskin.. no mies palailee huomis iltana reissusta, helpottaa jo kummasti kun tietää ettei oo ku yksi päivä enää yksinhuoltajan elämää... pää on niin sekaisin jo univajeesta kun joutuu menemään niin aikaisin navettaan aamulla että riittää tunnit päivässä myös muihin töihin, ja että ehtii saada sen lypsyn tehtyä ennenku junnu herää, eikä onneksi huomenna ole koulupäivä.. sekin tuo aina sitä omaa säpinää aamuihin.. auton rattiin en tänään uskaltanu lähteäkään, kun olo on kuin humalaisella.. ja hitto aamulla kaaduin navetallakin, kun kompastuin vaan omiin jalkoihini... no ens viikolla pari lomapäivää tekee eetvarttia, saa nukkua univelat taas pois.

mutta tää lähtee vielä saunassa käymään .. Öitä!
 
Hei Kaikki,

Teillä tuntuu olevan täällä hyvä meininki :) Saako liittyä seuraan!?

Tällä viikolla keskenmeno, kolmekymmentä täytin viime kesänä ja lasta yritetään saada aikaiseksi...

Tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin viikko sitten ( ja sen jälkeen joka aamu viikon ajan, pakkohan se oli testata, kun ei oikeen mennyt jakeluun, että raskaana ollaan;)

Mutta keskenhän se meni. Toisaalta ollaan miehen kanssa onnesta soikeana, että raskaus yleensäkin alkoi, eli toivoa on!! Heti, kun tämä tilanne tästä rauhoittuu lähdetään yrittämään IVF:n saaliina pakastimeen jääneillä 8 alkiolla! Mutta aika turhauttavalta tuntuu odottaa kokonainen kierto, eli 6 viikkoa, ennen seuraavaa toimintaa.... Kun on luonteeltaan sellainen "mulle heti kaikki" ;)

Että tällästä täällä,

T. Babylonia77
 
Huomenta kaikki ja erityisesti Babylonia; tervetuloa mukaan! Ihan ensiksi pahoittelut keskenmenon johdosta :hug:, sitä kun ei soisi kenellekään. Hyvä, että katsotte asiaa miehen kanssa positiivisesta vinkkelistä, ja alkioitakin on pakkasessa, vaikka se ei tietysti sitä surua ja ahdistusta poistakaan, minkä keskenmeno aiheuttaa. Tänne saa kyllä purkaa kaikki ne synkimmätkin ajatuskuviot, jos se edes vähän helpottaisi oloa.

Kesä, eihän tuo mitään haittaa, vaikka kaikilla meillä ei samanlaista taustaa olekaan ja ihan tervetullutta, että tuot vähän toista näkökulmaa asioihin!!

Adeliini, mä kanssa näin eilen illalla kaveria viinilasin äärellä ja puhuttiin tästä lapsettomuus-asiastakin. Tämä kaveri on jo arvannut asian, enkä sitä ole ennenkään mitenkään kauheasti peitellyt, mutta ei vain ole tullut puhuttua. Nyt kun sitten puhuttiin, niin mulle jäi tunne etten osaa ilmaista itseäni ja että hänkään ei oikein tuntunut ymmärtävän juttujani, jotka kieltämättä olivat vähän sekavia ja kaukaa haettuja. En myöskään kertonut kuinka pitkällä olemme hoidoissa. Lisäksi mun ongelma on, etten luota ihmisiin ja siihen että ne eivät kertoile asioista eteenpäin. Toisaalta kyllä ajattelen, että mitä sitten vaikka kertovatkin, mutta tämä vain on niin henkilökohtainen asia, että se ahdistaa! No, ehkä siinä keskustelussa oli se hyvä puoli, että nyt ystäväni ainakin tietää mistä johtuu, jos olen ahdistuneen oloinen tai iloton, eikä joudu miettimään, että mikä ihme tuota jatkuvasti vaivaa!

On tosiaan ärsyttävää, kun hymiöitä ei voi lisäillä väleihin jälkikäteen!
Kummi, kyllä kunnon kemut ovat aihe valvomiselle! Itse teen niin, että vaikka valvoisin viikonloppuna, niin herään kohtuu aikasin kuitenkin ja otan vain pienet torkut joskus alkuiltapäivästä, jotta rytmi ei menisi aivan sekaisin!

Mirjuh :D, kirjoitusvirheethän on välillä tosiaan ihan koomisia! Mä niitä vlijelen ihan urakalla, ja välillä mietin, että saako tästä tekstistä mitään tolkkua!

No nyt lähden vähän virittämään itseäni taas ihmisten ilmoille, joten kuullaan taas myöhemmin!
 
Babylonia, nyt kyllä liityit hyvään seuraan ;)
tervetuloa tänne kaikkine oloinesi ja ajatuksinesi.
Pahoittelut, että ilo raskaudesta jäi niin lyhyeksi tällä kertaa teillä.
Kuulostaa kuitenkin, että sinulla on roppakaupalla toivoa ja
hyvää asennetta. :heart: Se vie pitkälle.
Kauanko teillä on ollut vauvatoiveita?

Pikaiset moikkaukset tässä vain ennen kauppareissua.
Koirarinki kuulostaa oikein hyvältä Miru ja Kummi!
Tänne vain meidän haukkua hoitelemaan :)

Kuulutaan taas pian!!!

p.s. Miru, voitko paljastaa testikaapin avainkoodin?!!
 
Babylonialle tervetulotoivotukset täältäkin! Olisi niin paljon ihanampaa, jos meidän kenenkään ei täällä tarvitsisi olla, mutta nyt kun tässä tilanteessa ollaan, on se helpompaa yhdessä. Hyvillä mielin eteenpäin, asenteenne on mahtava; juuri näinhän sitä pitäisi yrittää ajatella. Se plussa on kuitenkin plussaa, vaikka jäisikin lyhyeksi.

Enni, kyllähän se joo aina vähän tilannetta helpottaa, että läheiset ystävät ainakin tietävät edes joitain taustoja. Onhan se toisaalta ystäviäkin kohtaan vääri, jos syytä vetäytymiselle ei kerrota. Me naiset kun ajattelemme aina, että olemme itse toista loukanneet ja siitä syystä yhteydenpito on vähentynyt. Sekin on varmasti asia, jossa kannattaa tsempata, vaikka pahalta tuntuisi ja pakottaa itsensä sosiaalisuuteen - edes jollain tavalla. Kyllä niitä ystäviä ja luottohenkilöitä sittenkin taas tarvitaan, kun omat päivät täyttyy vauvanhoidosta ja vielä unettomimmista öistä.

Kesä, en sitten ehtinyt apuun.Meille täällä salpausselän korkeudella tuli yllättävä takatalvi ja aamupäivä on mennyt lumihommissa. Sain myös mieheni eilen kotiin viikon reissusta ja olisi voinut hieman ihmetellä, kun olisin saman tien sanonut morjens, tää lähtis nyt lehmiä lypsemään :LOL: Ja sitä vielä, että sinun juttusi ovat päivän pelastus! Tuot sitä arkea ja revit meidät näistä itsemme loputtomista tutkiskeluista =)

Ade-murunen. Avainkoodi on yksinkertainen: saatestatajoslupaatuodaplussanjajossetälläkerrallaeiolepositiivinenkatsoaeteenpäinjauskoaettäsinunaikasivieläkoittaa. Saitko ylös? :heart:

Kummille myös mukavaa lauantaita!
 
Babylonia77 tervetuloa minunkin puolesta!

Mies saatu kotiin... aikataulut nyt mättää sitten.. heporellot vielä hoitamatta joten tarvii lähteä niitä tässä vielä syöttelemään.. jännitys tiivistyy niittenkin osalta. kuukauden päästä on toisella tammalla la, varsaa siis ootellaan, toinen tammamamma varsookin vasta touko/kesäkuun vaihteessa... on se jännempää tuo varsojen syntyminen, lehmiä kuitenkin poikii pitkin vuotta sellaset 60 vuodessa..

Kiitos että saan pysyä mukana.. pitkä ja mutkainen se meidänkin tie on tähän asti lapsirintamalla ollut... kaikenlaista sitä päässä pyörii, tarvii kuitenkin aina muitten hyväksyntää olemassaololleen ja mietteilleen .. ja sille että minullakin on oikeus haluta lisää lapsia vaikka hoidoilla ollaan näinkin pitkälle päästy, kun meidän onni ei ole kuitenkaan keltään muulta pois... kriisit jo läpikäyneenä rinta rottingilla nelosta haikailen..

kiva koodi mirulla... mie sain vanhan tilaajan etuna ylimääräsiä testejä... ja nyt oikeesti kaapit pursuu niitä... kyllä miulla normistikin menee kymmenkunta testiä, mutta 20non ehkä jo liikaa... no jos ei nyt tärppää ni ompahan varastoa jatkoon..
 
Sunnuntaita naiset. Heti omiin juttuihin...Eilen alkoi tuhruttelu ja tänään jo kunnon vuoto, joten se siitä.
Ainut lohtu on se, etten mennyt testailemaan. Pientä asiaankuuluvaa jomotusta on, mutta
muuten ei kyllä oo mikään tyypillinen kuukautisfiilis, esimerkiksi turvotus puuttuu.
Clomit kyllä näyttää pistävän kropan toimimaan kuin kello; kaikki kierrot on 28-30 päivää.

Eilen itkeä tihrustin illalla sängyssä hiljaa, etteivät vieraat kuulisi
:( , mutta nyt on taas jo aika normiolo. Jatkoista en tiedä, täytynee soitella polille.

Kesä, olen ehdottomasti samaa mieltä kuin Miru, että on todella tervetullutta saada muuta näkökulmaa näihin kärvistelyihin, olethan ilmielävä esimerkki siitä, että hoidoilla voi saada
vaikka suurperheen!!! :) Ja muutenkin ilahduttavaa, että meillä on täällä ihka aito maatalon emäntä!

Mites viikonloppu sujuu itse kullakin? Kummi, ota sinä nyt se viestikapula viedäksesi ja tuo voitto kotiin, jookos??!

Leppoisaa sunnuntaita kaikille,

toivottelee pettynyt Adeliini :|
 
Adeliini, voi kun kurjaa ettei tärpännyt vielä! Voimahalaukset sinne. On se vaan niin turhauttavaa tämä toivominen ja sitten taas pettyminen.

Täällä on sujunut viikonloppu ihan hyvin, vaikka vähän masentuneissa merkeissä lähtikin liikkeelle. Eilen näin toista kaveria, jolle en ole lapsettomuudesta kertonutkaan, ja jotenkin helpotti ettei tarvinnut tätä asiaa hänen kanssaan jauhaa, vaan voitiin jutella kaikesta muusta ihan höphöpö-jutuista. Eilen kylllä kaadoin myös pahaa oloa vähän miehen niskaan, joka oli myös ollut pari päivää poissa. Ihmeen hyvin kestikin sen ryöpyn ja jaksoi lohduttaa, mistä tulikin sitten heti parempi olo. Meillä kun on miehelläkin ollut pinna niin kireällä, ettei aina jaksa lohduttaa ja olla tukena, mikä on tietty ihan inhimillistäkin. Tänään on päivä lähtenyt jo urheilun merkeissä liikkeelle ja nyt sitten taas joutaa koneelle!

Tiistaina on ultra ja katsotaan miten munikset on kehittyneet ja jännätään meneekö ovis sopivasti niin, että siirto voitais tehdä pääsiäisen jälkeen. Yritän kyllä vähän henkisesti varautua siihenkin, että jos ovis on liian aikaisin, niin sitten siirto menee seuraavaan kertaan.

Nyt vaan sitte munamielessä kohti pääsiäistä. Sunnuntai-päivän jatkoja kaikille! ;)
 
Onpa täällä taas kuhina käynyt parin päivän aikana, kivaa!
Tervetulotoivotukset myös täältä Babylonialle! Surllista, että ensimmäinen raskaus meni kesken, onneksi kuitenkin jemmassa paljon hyviä alkioita. Ade, Miru, Kesä Ja Enni taisivatkin jo mainita, että hyvään ketjuun liityit ;) !

Kurjuuksien kurjuus Adeliini, mä kyllä uskoin, että nyt olisi tärpännyt. :hug: ja sure rauhassa. Veikkaan vahvasti, ettei täälläkään plussia napsahtele; ei oireen oiretta. Huomenna menen labraan tsekkaamaan progen, josta sitten näkynee, olenko edes ovuloinut.

Toivotaan Ennille tuuria munisten kasvattamisen suhteen: jospa pääsisit jo pääsiäisen jälkeen siirtoon! Tuntuu, että meillä on tarpeeksi ollut jo huonoa tuuria vaikka millä mitalla...Tuo kavereille lapsettomuusasioista kertominen on aika kinkkinen juttu. Kuten sanoin aiemmin, meillä on ollut aika avoin politiikka sen suhteen, mutta olen huomannut myös, ettei kaikkien kanssa pysty asiasta sen pidempään keskustelemaan. Toisaalta muutamien kanssa keskustelut ovat parantuneet sitä mukaa, mitä enemmän niistä on puhuttu. Tietävät jo vähän, missä mennään, osaavat kysellä ja olla kyselemättä.

Totta kai Kesä uppoat joukkoomme loistavasti: annat meille uutta näkökulmaa lapsettomuudesta ja tietty myös maaseutuelämän ihanuudesta ;) .

Hauskaa oli jälleen kamuporukan kanssa, eivätkä unetkaan jääneen aivan minimiin. Jospa ensi viikolla uni maistuu taas paremmin! Kiitti Enni vinkistä; päikkärit eivät olisikaan ehkä huono idea juuri nyt |O .
 

Yhteistyössä