Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

kyllä se on nega. :'( :'(

pari jää vielä pakkaseen, mutta samaan olkeen eli yksi yritys enää. en tiedä jatketaanko uuteen ivf:ään ollenkaan. katsotaan nyt toi seuraava pas. ja sitten pitkä tauko hoidoista tai adoptiojonoon. elämä pyörii liikaa tän lapsettomuuden ja hoitojen ympärillä. pakko olis päästä irti välillä. olen ollut pitkään liian surullinen, masentunutkin. pitää opetella löytämään ilo elämään uudelleen eikä se onnistu tässä hoitojen keskellä.

PeePee, onnea matkaan nyt sinulle seuraavaksi. Tuo sinä se plussa!!! onko oireita????
 
Olen lueskellut palstalla on-off kesäkuusta saakka. En oikein tiedä mihin pinoon kuuluisi. Ikääkin on reilusti yli 30. Mahtava kuulla onnistumisista ja itku kurkussa luettu kaikki suru-uutiset. Tässä seuraa nyt vähän esittelyä ja omanapaista vuodatusta:

Kesäkuussa oli tunnelmat mahtavat: tikussa elämäni ihan eka plussa 3. inseminaation jälkeen. Ekassa ultrassa rv 6+6 löytyi kahdet sydänäänet. Mutta mutta... Ei ole lapsensaaminen helppoa ei. Kaksosista tuli enkeleitä. 5.8. ultrassa ei elämää enää löytynyt, keskeytynyt keskenmeno luultavasti jo viikolla 7 toisen osalta ja vkolla 9 toisella enkelillä. Lääkkeellinen tyhjennys ja tyhjyys.

:'(

Siitä on sitten kerätty palaset taas kasaan.

Vanhan elimistö tuntuisi toimivan kuitenkin normaalisti. Kuukautiset pärähtivät tasan 4 viikkoa tyhjennyksen jälkeen. Sitten uskalsin jo taas soittaa väestöliittoon ja varata ajan jatkoa varten. Ovulaatiokin löytyi kp13. Nyt sitten odotellaan kuukautisia (kp 19/26-28) ja ensi viikon lääkärikäyntiä.



jospa nyt olis kaikki kirjoitusvirheetkin korjattu
 
Puskatäti (mistä muuten nimi?!), kiva kun siirryit taustailusta tänne porukkaan mukaan. Hirvittävän surullista ja epäreilua, että kaksi enkeliäsi lensivät pois.
Puhaltelen teidän ja Väestöliiton suunnalle nyt onnellisempia tuulosia :whistle:

Saana-rakas! Surullinen tunnelma tuntuu sydämessä asti. Kuulostaa, että olette todella miettineet, mitä nyt jaksatte ja missä järjestyksessä. Tuntuu hyvältä tuo, että haluat pitää huolta omasta jaksamisestasi ja antaa elämään välillä kuulua muutakin kuin lapsettomuus ja hoidot. Minusta se on hyvin hyvin viisasta. :hug:

Mitäs PeePeelle kuuluu? ! Jännäillään sun kanssa!

Entäpä muut ystäväiset? Empun kierto on aika lopuillaan..?!

Terveisiä Naikkarilta. Olo on tosi väsynyt ja sain valtavan hedarin varmaan ihan jännittämisestä. Lääkäri oli asiallinen ja napakka nainen, joka ehdotti 1-3 piikityskierrosta Puregon-Pregnyl-yhdistelmällä ja johonkin väliin myös inseminaatio. Sitten koeputkijonoon. Ja jonossa ollessa saa asioida yksityisellä samaan aikaan. Se helpotti. Lopuksi opettelin piikittämistä (jaiks!) miehen hymyillessä vieressä... hänellä on asiasta kokemusta diabeteksensa vuoksi. sain sentään piikin tuikattua nahkaan ja samalla vähän vertakin mahasta roiskumaan! :eek: Olin kuulemma eka, joka siinä on onnistunut jo harjoituskerralla.
Mutta koska menin syömään sen kielletyn hedelmän eli Clomit, koko setti siirtyy kuukaudella eli vasta ensi kierrosta ryhdymme tähän touhuun. Huoh. Just nyt on aika vähän uskoa minkään onnistumiseen, johtunee myös tämän päivän kammottavista tunnelmista Kauhajoella.

Mutta siskoset, meidän juna puksuttaa eteenpäin eikös vaan ja pidetään huolta toisistamme ja itsestämme!!! Ja tietysti niistä ihanista miehistämme ;)
 
Angela ja Puskatäti tervetuloa mukaan. Voi miten surulliset tarinat teilläkin on! :hug: Ja miten monta surullista tarinaa meitä tällä palstalla jo onkaan...onneksi voidaan edes jotenkin lohduttaa ja tukea toisiamme.

Keskenmeno (puhumattakaan jos niitä on kokenut jo useita) on aivan musertava kokemus, mutta toisaalat se tosiaan antaa toivoa, että kun raskaus on kerran alkanut niin se on mahdollista uudestaankin. Harmi vaan, kun ei ole olemassa mitään takuita siitä että se uusikaan raskaus jatkuisi onnellisemmin. Mutta eihän se auta kuin uskoa ja luottaa vaan.

Oma napa: eilen oltiin klinikalla. Lääkäri ja biologi olivat paikalla ja aikaa oli kerrankin reilusti niin että saatiin kysyä ihan kaikki kysymykset mitä mieleen tuli. Tultiinkin paljon viisaammiksi. Jatkosuunnitelmia tehtiin myös, ja päädyttiin siihen että nyt meistä tutkitaan IHAN KAIKKI mitä voi tutkia, ennen kuin päätetään jatketaanko hoitoja omilla soluilla vai siirrytäänkö lahjasoluihin. Helsingin Felicitas-klinikalla on just alkamassa joku uusi siittiöiden DNA-tutkimus, ja mies pääsee siihen mukaan, se ei maksakaan meille mitään kun on pilottitutkimuksesta kyse. Tosin mies joutuu kyllä kaksi kertaa reissaamaan Helsinkiin (meiltä yli 200 km) simppanäytettä antamaan, mutta ehkä se on sen arvoista. Lisäksi olemmilta tutkitaan kromosomit ja minulta myös vasta-aineet. Ja löytyi vasta-aineita tai ei niin seuraavassa hoidossa mulla varmaan käytetään varmuuden vuoksi kortisonia, se kuulemma joskus voi auttaa alkion kiinnittymiseen.

Näissä tutkimuksissa ja niiden vastauksissa menee nyt muutama viikko, joten vielä ei tarkempaa aikataulua tehty uuden hoidon suhteen.

Terpiaakin taas tarjosivat, mutta mies oli nyt sitä mieltä että ei mentäis, joten ei varattu aikaa. Pitää katsella nyt millaiset mielialat on jatkossa, voihan sinne sitten mennä jos siltä tuntuu.

 
Kiitos tervetulotoivotuksista.
Onhan se aika karua, että viiden vuoden toivomisen jälkeen kävi niin kuin kävi. Mutta positiivista tosiaan se, että raskaus vihdoin pääsi alkuun.

Puskatädin nikki tulee harrastuksesta. ;)

Kenellekään kuukautisia odottelevalle ei koskaan saisi tulla vatsatautia. Maanantaina aloin aamupäivällä oksentelemaan...
Tosin tämä ripulointi ei taas sitten sovi oikein raskausoireisiin. :D

 
Hei ystäväiset, tulin tänne katsomaan kuulumisia. Ei sitä osaa eikä halua pysyä poissa, kyllä se lapsettomuus edelleen on niin voimakkaana tuolla mielen sopukoissa.

Monella onkin jo tositoimet ovella!
Saana, pahoittelut negasta. Onneksi vielä yhdet alkiot pakkasessa. Tiedän kyllä, että voi tuntua että voiko niistä enää tärpätä. Itsekin olin aika epäuskoinen, kun viimeiset alkiot siirrettiin, ja niin ne vain molemmat tarrasivat kiinni, vaikka lääkäri sanoi, että toinen oli sen oloinen, että tuskin kaksoisraskautta tulee... No, niinhän se vähän taitaa olla, että vaikea sitä on ennustaa, mitkä tärppää ja mitkä ei. Tsemppiä tulevaan!

Ade-pieni, nuo tuntemukset lääkärikäyntien jälkeen kuulostavat yhä niin tutulta. Nyt vaan kuule tankkaat itseesi kaikkea terveellistä, kasvattelet limistä, vyöhyketerapioit ja hemmottelet, että olet täydessä iskussa niihin pistoshoitoihin. Pelkäsin itsekin niitä pistoksia tosi paljon, ja ahdistuinkin, mutta niistä selvittiin, kyllä säkin selviät urhea-sisko!!! Pyydä vaikka, että mies alkuun pistää, jos hänellä on kokemusta siitä.

PeePee, aika mukavalta kuulostaa noi tuntemukset =). Täällä peukuttelen kaikki varpaat ja peukut pystyssä. Muista juoda ja syödä kaikkea lämmintä, siitä se tykkää!

Kummilla ollut varmaan haastavaa niiden pillereiden ja miehen tutkimusten kanssa. Kyllä se varmaan loppupeleissä on parempi, että joku oikea syy nyt löytyi ja siihen oikea hoitomuotokin. Tsemppiä sinnekin ihan hurjasti! :hug:

Tsemppiä myös kaikille muillekin taistelijoille. Muistakaa pitää huolta itsestänne!

Omista kuulumisista sen verran, että kaikki on sujunut oikein hyvin. Pienet vauvan-alut ovat kasvaneet kuten pitääkin ja liikuskelevat ihanasti. Itsellä vointi myös tosi hyvä, mitä nyt mielialat heittelee. Olen pakahtua onnesta, mutta seuraavana hetkenä kuitenkin ärsyynnyn pikkujutuista. Ja en tiedä, onko Kauhajoen karmivat tapahtumat jotenkin käynnistäneet tämän ajatuskulun, mutta tunnen itseni ajoittain vähän yksinäiseksi, mies on koko ajan jossain ja ystäviä näin viikolla ei oikein tule tavattua, kun kaikilla on niin paljon menoja ja perhettä ym. Ja siinä sivussa sitten mietin, että miten ihmeessä pärjätään näitten kahden kanssa... Hieman rimakauhua siis ilmassa ;), mutta kait tämä on ihan normaalia. Herkkuja ja varsinkin suklaata täällä kuluu tv:n ääressä kun istun iltaisin. Tästä kaikesta johtuen, käyn jopa töissä ihan mielelläni!! |O Ade ja Kummi ehkä muistavat, kun täällä viime keväänä kovasti tuskailin, kuinka työt eivät motivoi jne. Nyt kaipaan sosiaalisia kontakteja niin kipeästi, että menen töihin, kun tiedän että siellä on muita ihmisiä! Taidan olla aika ailahteleva tapaus :ashamed: enkä kovin johdon mukainen!

No, nyt lopettelen tämän vuodatuksen, ja toivottelen kaikille tunnelmallisia syysiltoja ja ihan valtavasti tsemppiä! :flower:
 
Heeellllouu!

Aina vaan jaksaa ilahduttaa se seikka, että on PERJANTAI!!
Lähden kohta vääntämään ruokaa perheelle, mutta pitihän tänne tulla kurkkimaan!

Ihanaa Enni kun "kävit", aina hauska kuulla susta! Ja erityisen onnellista on se, että sinä ja vauvelit voitte niin hyvin. Muistan kyllä sun mietinnät työelämästä, onneksi nyt on erilainen tunne sen suhteen. Minäkin komppaan PeePeetä siinä, että luotan ja uskon kovasti suhun tulevana äitinä eikä se tietenkään sulje pois erinäisiä epävakaita hetkiä ja rimakauhua ystävärakas. Ja kun painolastina on vielä tämä lapsettomuusstoori suruineen, pettymyksineen ja menetyksineen. Voimahalaus! :hug:
Ja kiitos tsempityksestä tulevien pistosten kanssa. Kyllä siitä selvitään.

PeePeelle toivottelen mahdottomasti sisua ja kärsivällisyyttä näihin päiviin. Mahdatkohan käydä läpi toivon ja epäuskon vuoristorataa, ainakin itselle se on tuttua noilta piinaisilta päiviltä.

Voi nyt en muista, koska viimeksi olen kommentoinut kuulumisianne?
Jos en jo asiasta maininnutkin, nyt viimeistään tekee mieli todeta Mustaruusulle, että oli upeaa lukea siitä, miten perusteellisesti teidän asioihin tunnutaan nyt perehtyvän. Huippua!

(.) Navanseutu alkaa hiljalleen toipua ekasta piikitysmustelmasta... PeePee-murunen, otatko nuo Clomit mun kohdalta pois listasta kun joudat, nyt ne mömmöt jäävät surkeaan historiankirjaan mun kohdalla! Onneksi. Nyt tuntuu hyvältä tämä välikiertokin, ehtiipä vähän huokaista ennen kuin on kaiveltava ne piikit esiin :eek: :

Kuulumisianne odotellessa, Ade
 
Peepee tsemppiä piinapäiviin.

Minä olen tehnyt raskaustestin tasan kahdesti elämässäni. Kahden ensimmäisen inseminaation jälkeen piinaillessa en oikein osannut kovasti vielä jännittää. Mulla on kuukautiset aina tulleet niin ajallaan ettei ole tarvinnut miettiä, että miten jos... Toisen inseminaation jälkeen testasin, koska käskettiin ja luget kuulemma viivästyttävät vuodon alkamista. Kolmannen inseminaation jälkeen testasin taas, koska käskettiin ja edellisellä kerrallakin kuukautiset alkoivat päivän pari myöhässä. Sitten istuin vessassa sen plussatikun kanssa (todella vahva plussaa) ja soitin miehelle. Voi itku sitä tunnetta. (taas itkettää :'( )

Tämän esipuheen jälkeen: alavatsassa selkeä menkkajuilinta, eilinen päänsärkykin taisi olla tätä PMS:ää. Huoh. :/

(ovis tikutettu kp13 ja siitä se "ajatus" taas lähti)
 
H.vetti....Menin räpläämään jotain nappia ja pitkät kirjoitelmani hävisivät taivaan tuuliin |O .

Nyt siis enää lyhyesti: ihanaa Enni, että kävit meitä moikkaamassa, ja ihana kuulla myös, että vauvoilla on asiat hyvin. Elämä on tosiaan yhtä vuoristorataa, raskausaikana varmaan vielä enemmän.

PeePeetä piti myös tsemppaamani: olet sitkeä sissi, kun suhtaudut noin coolisti piinapäiviin. Kohta on testaus käsillä ja olen tosi luottaivainen sen suhteen, että plussa tulee!

Kiva kuulla Aden uusista kuvioista tulevine piikityksineen ym. Antaa varmasti uutta puhtia ja toivoa tulevaan!

Muillekin piti kommentoimani mutta siirtyköön se ensi kertaan, nyt on vähän kiire kaupungille.

Kääk, enää puolitoista viikkoa ja uusi icsi alkaa...
 
Olen pitkään taustaillut, nyt menossa näillä näkymin (valitettavasti)vikat hoidot. ICSI kyseessä. Takana 5vuotta yritystä.2 keskenmenoa. Toinen reilu vuosi sitten rv 12 todettu vaavi kuolleeksi ja keskeytettiin, yksi alkuraskauden keskenmeno PASsilla keväällä..
 
Meillä kokeiltu 3inssiä. Siitä suoraan ICSIin ja tämä on kolmas hoitokokonaisuus. Eka ICSIssä 1tuoresiirto ja 3PASsia, tokassa 1tuore ja 1PAS, tämä nyt kolmas ja vika ICSI. Meillä tehdään alkiodiagnostiikkaa, miehellä kromosomi 13-14Robertsonin translokaatio, joka syynä lapsettomuuteen. Eka raskautuminen reilu vuosi sitten keväällä oli luomusti (!)hoitojen välissä ja ekassa ultrassa kaikki oli ok. Istukkabiopsiaan (tämän kromosijutun vuoksi) mentäessä todettiin tytön sydämen lakanneen sykkimästä. Elämässäni yksi rankimmista jutuista..Keväällä oli ilm.biokemiallinen raskaus PASsista. Iloa kesti vain muutaman päivän :( Nämä ainoat raskautumiset tämän 5 (!)vuoden aikana. Yksityiselle ei ole mitään mahkuja mennä kun yhden alkion pelkkä. kromosomitutkimus olis n.1600e! Viimeksi saatiin n.14 joista 6"normaalia". Nytkin pistellään ja toiv.saalis olisi taas tuo "minun normi"n.30, koska kato tulee olemaan valtava ja muutama selviää "loppusuoralle". Ens viikolla labra ja ultra, seuraavalla mahd.punktio ma ja siirto pe. Pitäkää peukkuja, olo alkaa olla jo aika luovuttanut ja pakko miettiä sitäkin vaihtoehtoa että meille ei vauvaa suoda :headwall: . Tämä rumba on nyt ollut rankin ja oireet pahimmat kuin kahdesta edellisestä ja itkua väännetty. Taitaa takaraivossa jyskyttää taas pettymys vaikka stressata ei saisi, mutta...te varmaan ymmärrätte! VOIMIA KAIKILLE!!!! :snotty:
 
Meillä kokeiltu 3inssiä. Siitä suoraan ICSIin ja tämä on kolmas hoitokokonaisuus. Eka ICSIssä 1tuoresiirto ja 3PASsia, tokassa 1tuore ja 1PAS, tämä nyt kolmas ja vika ICSI. Meillä tehdään alkiodiagnostiikkaa, miehellä kromosomi 13-14Robertsonin translokaatio, joka syynä lapsettomuuteen. Eka raskautuminen reilu vuosi sitten keväällä oli luomusti (!)hoitojen välissä ja ekassa ultrassa kaikki oli ok. Istukkabiopsiaan (tämän kromosijutun vuoksi) mentäessä todettiin tytön sydämen lakanneen sykkimästä. Elämässäni yksi rankimmista jutuista..Keväällä oli ilm.biokemiallinen raskaus PASsista. Iloa kesti vain muutaman päivän :( Nämä ainoat raskautumiset tämän 5 (!)vuoden aikana. Yksityiselle ei ole mitään mahkuja mennä kun yhden alkion pelkkä. kromosomitutkimus olis n.1600e! Viimeksi saatiin n.14 joista 6"normaalia". Nytkin pistellään ja toiv.saalis olisi taas tuo "minun normi"n.30, koska kato tulee olemaan valtava ja muutama selviää "loppusuoralle". Ens viikolla labra ja ultra, seuraavalla mahd.punktio ma ja siirto pe. Pitäkää peukkuja, olo alkaa olla jo aika luovuttanut ja pakko miettiä sitäkin vaihtoehtoa että meille ei vauvaa suoda :headwall: . Tämä rumba on nyt ollut rankin ja oireet pahimmat kuin kahdesta edellisestä ja itkua väännetty. Taitaa takaraivossa jyskyttää taas pettymys vaikka stressata ei saisi, mutta...te varmaan ymmärrätte! VOIMIA KAIKILLE!!!! :snotty:
 
Aika tarkalleen vuosi aina välissä seuraavaan hoitokokonaisuuteen. Mitä teillä on meneillään? Oletteko kauan yrittäneet? Meillä selvisi muistaakseni kromosomipoikkeavuus alussa olleilla "normi"kokeilla. Taisi simppanäytteessä olla sen verran häikkää että siitä verikokeisiin (vai oliko toisin päin) ja tulosta odoteltiin kunnes kutsu tuli perinnöllisyyspuolelle jossa tämä selitettiin. Olihan se shokki, toisaalta tiedettiin sitten mikä oli vialla. Alkaa vaan ahdistamaan kun ympärillä"sattuu vahinkoja" ja tuona aikana jo saaneet monta vauvaa. Olen itse niin hajalla että "ystäväpiiri"kaventunut, koska en voi olla tekemisisissä nyt jos pieniä vauvoja tai raskaana..ja vihoviimeisiä ovat nämä: lopettakaa se yrittäminen ja stressaaminen niin onnistutte. Prkle:eek:llaa yritetty ja oltu yrittämättä, vedett greippimehua ja vältetty kahvia, ulkoiltu ja heiluteltu peittoja vaikka aina ei hotsittaisikaan, rukoiltu ja hakattu päätä seinään... :headwall: joten kovin noita kommentteja ei enään jaksa tai selitellä duunissa mihin taas menoa. Onko teillä samoja fiiliksiä?? Ja näille jotka kehtaavat sanoa että "eikös olisi aika HANKKIA lapsia kun olette olleet kauan jo naimisissakin" on ollut jo pakko sanoa että toki hankittaisiin mikäli se meistä olisi kiinni, 5vuotta jo kuules yritetty tuota "hankkimista", mutta tainnut joku unohtaa meidät..Ovat ymmärtäneet pitää jatkossa suunsa kiinni :kieh: Tiedä sitten mitä seläntakana puhellaan..mutta aivan sama. Vain yksi elämä. Kaksi valopilkkua meillä on: edellisestä nuoruuden liitostani 13v murrosikäinen tyttö (ONNEKSI! Täytyy olla tod.kiitollinen) sekä 3vuotias koiruus. Mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä yli 8vuotta, tämä on välillä hajottanut meitä (henkisesti) mutta pääasiassa yhdistänyt...mutta palaan illalla!
 
PEEPEE, nyt vasta hogasin että sullahan on piinis loppusuoralla! Tod.toivon että plussa tulee! :heart:
Mä just kattelin mahaa ja jtn taitaa tapahtua kun napit ahistaa, siellä ne munikset kypsyy..Mies onnessaan (?)kun saa pitää mua woodoo nukkenaan :kieh: ,en meinaan itse pysty tuikkamaan noita piikkejä, mutta hyvin pärjätty näinkin.
Tsemppiä kaikille ja aurinkoista sunnuntaita B)
Tässä yksi klisee (joita normaalisti inhoan), mutta joka on minulle sanottu:
..niille annetaan vastoinkäymisiä, jotka ne kestää... (aika huono) Mutta hyvä me, ollaan kestetty vaikka tiukilla välillä onkin! Voimia siskot! :D
 
En tod.luo uraa! Päinvastoin:teen töitä juuri sen verran että pärjätään taloudellisesti. Olen nyt tehnyt 2vuotta nelipäiväistä työviikkoa, jotta saan tehtyä näitä hoitojen takia olevia poissaolo tunteja takaisin tarvittaessa. Tulot onkin sen mukaiset:reilu tonni käteen ja hoitoalalla olen. (tosin veroprossa korkea) mutta onpa taas tiedossa kivasti palautuksia :pMeidän töissä "nuoremmatkin"ovat äitiyslomalla ja vanhemmat ihmettelee miksi me emme "tee"niitä lapsia. Samassa töissä olen ollut pitkään ja kaipa he luulivat että "mentiin vaan naimisiin" eikä haluta perhettä. Noh, anyway:töissä olen jo aika suoraan kertonut kun ko.poissaoloja aikas tiuhaan, sekä naisvaltanen ala, niin eiköhän loputkin tiedä joille en ole kertonut :kieh: Mutta hyväpuoli on se, että nyt loppui utelut ja olen sanonut että kerron jos jtn kerrottavaa/näkevät jos joskus mahaudun..Välillä puhun aikas avoimesti, välillä sanon etten halua puhua ko.asiasta.
 
Nytpä purskelen rystysiäni jo PeePeen puolesta! Olen lueskellut sun vaihtelevia fiiliksiä (aluksi toiveikkaita ja nyt piinispäivien loppupuolella epävarmempia) enkä ole keksinyt mitään sellaista sanottavaa, jonka arvelisin helpottavan oloasi.Mahtaakohan tämä odotus olla senkin vuoksi superhypertärisyttävä, kun edellisen kerran plussasit ja sitten kävi niin tosi tosi kurjasti. Tarkoitan, että lähtötilanne tähän raskautusmisyritykseen jo oli niin raskas. Nyt on kuitenkin niin, että juuri sinulla ystävä rakas on tässä pinossa viestikapula käsissäni vietävänä tuonne plussalistalle!!! Sitä toivomme ihan hurjasti! :heart:

Kk76, minullakin kulkivat kylmät väreet kropassa viestejäsi lueskellessa. Kiitos, kun kirjoitit. Olen niin pahoillani menetyksistänne!! Voi kun ne työkaverisi voisivat katsella elämää sun vinkkelistä edes päivän, niin jo ymmärtäisivät. Tuo työaikajärjestelysi kuulostaa kyllä mahdottoman viisaalta, kyllä nämä asiat vievät niin paljon aikaa ja voimia.

Missä Emppu kp 36?!!

Kesällä jo sumuttelut ja jotain muutakin jo menossa?!

Saanapieni, kuinka voit?

Kummin icsiin toivottelen lempeää myötätuulta. Ja että se puntio sujuisi nyt helpommin kuin viimeksi. (Jos muistan oikein, munasarjasi olivat jotenkin hankalassa asennossa?)

Millä mielin Mustaruusu?

(.) Kirjoittelen sairaslomalta. Harkitsin pitkään, jäänkö töistä ja tässä sitä ollaan. Mulle tuli nimittäin flunssantapainen eilen ja yleensä se menee nopeiten ohi, kun maltan hetken levätä. Mutta toinen ehkä isompi syy on mun jatkuva vatsaongelma. Olenkin kertoillut matkan varrella, kuinka on ollut monenlaista pulmaa ja nyt jo viikkoja lääkityskin. Ilmeisesti siis jonkinlaista refluksi/mahahaavatyyppistä juttua. Sain huomiseksi ajan sisätautilääkärille, vihdoin! Pelkään, että mut marssitetaan mahatähystykseen, mutta pakkohan se on sitten jotenkin vaan kestää. Suututtaa ja itkettää, kun ei saa edes rauhassa koittaa jaksaa lapsettomuushoitoja, vaan muut paikat alkavat pragaamaan. Toisaalta - ehkä juuri siksi alkavat. Stressi on ollut melkoinen viimeiset vuodet ja ehkä tämä on kropan tapa pysäyttää. Toivon hartaasti, että saisin vatsan kuntoon ja sitten uusin voimin jatkamaan tätä lisääntymisprojektia. ;)

Kuullaan pian ystäväiset ja mukavaa viikkoa! :flower:
 
Moi Adeliini. Toiv.vatsasi rauhoittuu ja syy selviää. Mulla n.5vuoden takaa omakohtainen kokemus:yli vuoden oireita ja tutkittiin ja mitään ei löytynyt vaikka suurin aika meni vessassa..noh, eräs lääkäri otti keliakia kokeen (onneksi),koska todettiin arvojen olevan 250 vaikka normit alle5. Olin jos jostakin reiästä työnnettävissä tähystyskokeissa ja suolinukka oli kokonaan hävinnyt. Anyway, alun hankaluuksien jälkeen (meni vuosi!)ruokavalio alkoi tepsimään ja uusinta kokeessa nukkaa pukannut takaisin. Joten onneksi tässäkin syy selvisi ja elämänlaatu parani, vaikkakin vaatii tuon loppuelämän ruokavalion. Mietin yksi lauantai mieheni kanssa kun katsoimme SURVIVERiä että jos minä olisin siellä ja 2viikkoa oltais eletty madoilla ja sitten olisi palkintotehtävä jossa voittaisin kylmän bissen ja hampurilaisen niin olisi kiva sanoa"en voi oikein syödä tuota, kuka haluaa.." :kieh: no joo. Minulla siis selvisi keliakia ennen lapsettomuushoitoja, mutta sehän on hoitamattomana myös yksi syy lapsettomuuteen. Pidän peukkuja että Sinulle syy selviää ja saat elämänlaadun paremmaksi ;)
PEEPEE odotan myös kuulumisiasi? VOIMIA!
Omaa napaa:Maha mustelmilla, woodoo ukkeli ollut vauhdissa :kieh: sekä kärsä noista sumuista kipeänä :snotty: Tänään oli labra ja soittoa odottelen millä annoksilla jatkellaan. Mies vei myös pakkaseen"sitä itseään", kun meillä nyt kovat suorituspaineet näiden vikojen hoitojen takia. (saatiin ylipuhuttua..onpahan varalta jos viikon päästä h-hetkellä paineet kestämättömät ja ei onnistu näytteen anto. Ei ainakaan siihen kaadu :D )
VOIMIA SISKOT!
 
Peepeellä on jännät ajat. Kovasti peukutuksia.

Täällähän on monella pitkä lapsettomuushoitohistoria. Meilläkin on takana viisi vuotta yrityksiä ja tutkimuksia. Hoitoja tosin vasta tänä vuonna. Välillä oli taukoa (tai siis ei aktiivisesti mietitty asiaa). Nyt odottelen huomenna tai viimeistään torstaina kuukautisten alkamista. Mitään muitakaan oireita ei tunnu olevan. Huoh.

Mites muilla menee?
 
Pikaisesti taas...
Supertsemppi PeePeelle! Täälläkään ei enää meinata pysyä nahoissa...

Moikka kk76! Ja lämpimästi tervetuloa! Ei täällä todellakaan kovin monella ole ollut ruusuinen ja lyhyt tie vauvan "hankinnassa" :kieh: . Toivotaan silti parasta!

No jopa on Adella ikävä mahatilanne :/ . Voin lähes samaistua sinuun ja olotilaasi. Mulla todettin "vanhalla iällä" ärhäkkä laktoosi-intoleranssi (totaalikieltäytyjä nykyään), joku aika sen jälkeen epäiltiin pitkään ja hartaasti keliakiaa (jota ei onneksi sitten ollutkaan), sen jälkeen löydettiin helikobakteeri (joka siis voi aiheuttaa kai mahahaavaa ym pidemmällä aikavälillä), joka häädettiin. Lopuksi Crohnin tautien ja muiden seulontojen jälkeen diagnosoitiin vain toiminnallinen suolistohäiriö, josta varmaan kärsin lopun ikäni. Tähystys on tietysti ikävä toimenpide, mutta myös tosi tehokas selvittämään mahdolliset mahan vaivat. Tsemppiä siis ja toivottavasti ongelmiisi löytyy syy.

Niin, toivotaan, että jos punktioon asti pääsee, se menisi tällä kertaa paremmin.. Nukutusta ainakin tarjolla :whistle: .
 
Heippa kaikille!

Kohta alkaa olla taas kuukausi, kun olen tänne kirjoitellut. Taitaa tämä elämä mennä näin kuukauden jaksoissa... Olisi mukavaa, että joskus se odotus palkittaisiin. Eilen katsoin dokumentin keskoslapsesta. Siinä pariskunta oli saanut kaksi keskenmenoa ja kolmas raskaus eteni viikoille 25 ja lapsi syntyi elävänä, mutta sai niin paljon vammoja muutamien ekojen päivien aikana, että hän olisi ollut vaikeasti vammainen koko lopun elämänsä. Vanhemmat päättivät lopettaa lapsen tehohoidon tuloksettomana ja vauva kuoli. Vanhemmat tutkittiin ja kummastakaan ei löytynyt mitään vikaa. Lääkäri vain toivotti onnea seuraavaan kertaan. Dokumentti oli niin surullinen ja toisaalta pelottava, kun rupesi miettimään, jos itselleen kävisi samalla tavalla.
Vaikka nämä miedän kaksi omaa keskenmenoa oli todella raskaita niin pelottaa oikeasti, jos kävisi vielä noin, että saisi pitää lapsen hetken ja sitten taas luopua. Miten sellaisesta voi toipua?

No ei kait sitä auta pelätä liikaa etukäteen. Menee viimeisetkin mahkut, kun hermoilee kaikesta. Meillä on ensi kuussa munajohtimien aukiolo- tutkimus ja sitten ensimmäinen inseminaatio yksityisellä.

Toivon sydämestäni kaikille plussaonnea ja ylipäänsä onnea elämään!
 
Heippa taas pitkästä aikaa..

Piti vaan tulla pikaisesti kommentoimaan, kun mun kierto venyy ja paukkuu, ettei kukaan vaan vahingossa luule, että hyvästä syystä. Ehei. Terolut ei näytä toimivan tällä kertaa ja vuotoa ei näy. Joten en pääse myöskään aloittamaan Clomeja. Sylettää. :headwall:

Peepee llä on selvästi tulossa hyviä uutisia... :heart:

Kummi ja Ade mulla myös erinäisiä mahavaivoja ollut jo 10 vuotta ja Kummin kanssa sama syy löytynyt, eli paksusuolta ottaa päähän. Tähystykset ei todellakaan ole kivoja, mutta kestettäviä ja itsellä ainakin helpotti vähän tieto siitä,että tämä "vain" toiminnallinen häiriö ei ole vaarallinen.

Nyt sohvalle, huippumalli on haussa. (miten ne ei ole löytäneet mua vielä...) :D
 
PeePee, todella ikävää. Turhauttavaa. Surullista.
Anna tunteillesi tilaa, kaikille. Sillä tavalla ne helpottavat nopeimmin, uskon.

Toivon, että tämä loppuvuosi toisi sinulle vielä paljon iloja ja mahdollisuuksia, että jaksat
odotella vuoden vaihteeseen. Ja vielä enemmän toivon, ettei sun tarttisi odotella vuoden vaihteeseen raskautumista! Joka tapauksessa täällä ollaan ja taaperretaan sun rinnalla keräämässä voimia uusiin mahdollisuuksiin. :heart:
 
Huippumalli-Emppu! Täällä todella jo toivottiin, että olet niin vauhdilla plussaamassa, ettei ehdi pölisemään tänne palstalle. jo nyt on, ettei Terot tee tehtäviään. Millähän niitä buustaisi?!!
Lähettelen sulle elefantin kärsän verran kärsivällisyyttä ja jos näen sen Bloody Maryn jossain talsimassa, potkin hänet vauhdilla sun luo!!!

Puskatäti, taidat suunnistaa? Oli pakko alkaa arvailemaan, kun kerran harrastuksestasi vihjasit? No ei ole pakko paljastaa enempää!

Ainiin Kummi, sulla on se nukutus-punktio. Kuulostaa lupaavalta. Onko sua nukutettu aiemmin useasti?

Isot kiitokset kannustuksesta näissä vatsa-asioissa! Paljonhan tekin olette saaneet kestää vihoittelevan masun takia. Kertoisitteko gastroskopiassa olleet vielä, menittekö operaatioon kylmiltään vai jonkinlaisen rauhoittavan lääkityksen turvin?
Itseasiassa tänään on parempi masupäivä kuin aikoihin. Kuinkahan paljon se liittyy lepoon?!! On ollut aivan ihanaa hengailla kotona koiran kanssa kaikessa rauhassa.

Siitä juontui mieleen, että eikös PeePee sinulla ole hauva? Ja oli varmaan jollain muullakin?!
Meidän haukkis lähettelee PeePeelle lohtu-ulvontaa (se on taitava siinä lajissa!) sekä tietenkin helliä nuolaisuja.
 

Yhteistyössä