Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

PeePee voi miten kurjaa, halaus. :hug: Mutta onneksi vuodenvaihteeseen ei ole pitkä aika!

Ade, mullakin on hauva, ja monta muutakin eläintä. Juuri tänään olin toisen hevoseni kanssa eläinlääkärissä, ja sain nähdä ultrassa sen masussa kasvavan hevosvauvan! Nyt vaan kauheasti toivon että kaikki menisi hyvin ja keväällä syntyisi elävä varsa. Jotenkin ei enää uskalla toivoa, että edes hevosen raskaus onnistuisi, kun itsellä on kaikki mennyt pieleen...

Mä arvelin Puskatädin harrastukseksi ratsastusta, sielläkin tuollainen termi on käytössä! :LOL:

Omassa navassa ei uutta, menkat pitäisi olla tulollaan ja varmasti tulevatkin koska meillä ei luomutärpin mahdollisuuksia juuri ole enkä edes muista että oltaisiin mitään hommailtu lähelläkään oikeaa aikaa. :ashamed: Huomenna menen niihin kromosomi- ja vasta-aineverikokeisiin, sitten pääseekin jännäilemään niiden tuloksia.
 
Voi, PeePee, :hug: . Kyllä tämä meininki on niin p.stä välillä. Voimia, temppiä. Täällä seistään samassa rivissä ja puolella kanssasi.

Voih, koiraa mäkin kovasti olen toivonut, mutta miehen aika vahva allergia selvisi taannoin, joten täytyy rapsutella vain naapureiden turreja.

Gastroskopia on tehty pariin kertaan, eikä kummallakaan kerralla tarjottu rauhoittavia. Toimenpide kestää kuitenkin aika lyhyen ajan, joten sen jaksaa myös aika hyvin. Mua ei ole koskaan ennen nukutettu, jännää...

Mustaruusulla siis mielenkiintoisia verikoetuloksia odotettavissa. Toivotaan, ettei niistä mitään yllättävää löytyisi.
 
PeePee-iso rutistus :'( ...kyllä tämä elämä ei aina ole mitä reiluinta! Ymmärrän hyvin että peräännyt "haavoja nuolemaan", itsekin jouduin niin tekemään. Tämä on niin rankkaa että muut kun saman kokeneet eivät voi ymmärtää! Käsittääkseni saatte vielä hoitoja? (vaikka nyt ei varmaan yhtään lohduta/jaksa ajatella) mutta Teillä on vielä mahdollisuuksia ja Sydämestäni toivon että onnistutte vielä! :heart:
Tämä 5vuotta on pitkä taival, joka kuukausi pettymystä. Joka ikinen kuukausi! Minulla pelottaa sama kuin Sinulla PeePee- hoidot eivät tuota toivottua plussaa. En saa itseäni rauhallisemmaksi nyt ollenkaan kun takaraivossa jyskyttää tuo:tämä on nyt viimeinen mahdollisuus..tämä on nyt tässä...Vaikka plussa pelottaisi keskenmenon pelossa, se olisi silti yksi askel eteenpäin tässä asiassa! Meistä ei varmasti kukaan ole "ansainnut" tätä lapsettomuutta. Toivon kaikille voimia jaksaa, riippuen siitä miten kenellekin käy :hug:
 
Mustaruusu arvasi oikein harrastuksen. Juuri tulin kotiin puskalenkiltä. Kyllä siellä sielu lepää hevosen selässä kaunissa syysmaisemassa. Unohtuu nämä murheet hetkeksi.

Minäkin aluksi lueskelin tätä palstaa ja muitakin lapsettomuuspalstoja osallistumatta itse. Plussaamisen jälkeen se jäi ja sitten taas keskenmenosta toivuttuani palasin takaisin. Kummasti se lohduttaa, että on niitä kohtalotovereita, joista kenellekään ei tätä omaa kohtaloaan soisikaan.

ON: Minulla on selkeä menkkatuntemus, vaikka mitään kunnon oireita ei olekaan. Luulenpa, että kierto on keskenmenon jälkeen vähän pidentynyt. Tyhjennyksestä ensimmäisiin kuukautisiin meni 30 päivää. Voipi olla, että tämän toisen kierron kanssa on sama juttu. Sitten pitäisi kyllä siirtää perjantain klinikka-aikaa, että sopisi paremmin alkukierron tarkistukseen. Taisin laskea nuo kiertopäivätkin väärin eli nyt taitaa olla vasta kp25. Katsotaan nyt milloin se täti suvaitsee saapua.
 
Peepee :hug: iso hali ja vielä suuremmat pahoittelut! On tämä kyllä syvältä sieltä itsestään... kovasti jaksamisia!!!

Adeliini juuh, ei ne löytänyt mua vielä eilisessäkään jaksossa =) ei huippumallit, eikä menkat. Veikkaan, että menkat saapuu nopeammin.. :D Kiitos kärsivällisyyden lähetyksestä ja tosiaan, jos tätsy saapuu sun näköpiiriin, niin laita tulemaan tähän suuntaan. Vastaanottaja maksaa postimaksun.

Gastroskopiasta.. ei muakaan kummemmin rauhoiteltu (ois ollut kyllä syytä), joku lievästi puuduttava litku siinä juotiin just ennen toimenpidettä, en huomannut sen auttavan. Kipeää ei tee ollenkaan, mutta ällöttää ja urakalla. Mun toimenpide kesti vajaa 10 minuuttia, mutta yökin ihan koko sen ajan. Mitään ei kuitenkaan tullut ulos, se oli vain refleksi. Ja heti helpotti kun letku poistettiin masusta. Tsemppiä!
Mun mahalla ja stressillä on yhteys.. mutta sitten taas on aikoja, että korvien välissä on kaikki hyvin ja silti maha änkyröi. Siis näitäkin hetkiä tulee, että korvien välissä on kaikki hyvin. Ei kyllä uskois päällepäin.

Meidän tuorein tulokas (kissanpentu) roikkuu vuorotellen verhoissa ja vanhemman kissan kimpussa. Pitää pelastaa molemmat. Palataan!
 
Hei rakkaat!

PeePee, pidä vaan breikkiä niin kauan kuin tarvitsee. Tiedäthän silti, että täällä kaipaillaan ja odotellaan sua palaavaksi sitten, kun siltä tuntuu. Pidä oikein extra-hyvää huolta itsestäsi ja miehestäsi.

Kyllä me tuo lista jotenkin päivitetään! Vaikkas sitten kestoboldaten.

Puskatäti siis ratsastaa! Ja mä kun luulin olevani kovinkin ovela suunnistusteorioineni... Mustaruusulla olikin termistö hallussa! Oon ihan kade teille hevosnaisille! Itse ratsastaisin mielelläni enemmänkin, jos en olisi allerginen. Itseasiassa täällä on monella polleja eikös vaan. Heppoja sekä koiria. Ja Empun ihanat kisut! Täytyyhän meidän hoivaviettiämme saada johonkin kanavoida.. no joo, ja onhan ne elukat hankittu toki montaa muutakin tarkoitusta varten.

Mustaruusu, onnea verikokeisiin, toivottavasti ne selvittävät asioita sillä lailla, että jotain liikahtaisi pian eteenpäin.

Meitä heitellään niin valtavan isojen tunteiden kourissa, ettei sitä voi käsittää. Mutta me ollaan viisaita ja herkkiä naisia, jotka löytävät aina ulos tukalimmastakin tunteiden labyrintistä. Ja kun ihmisiä ollaan, näihin asioihin linkittyy aina koko elämä.

Kuten nyt nämä vatsaoireet. En voi kiittää teitä tarpeeksi kannustuksesta! Lääkärireissu oli todella hyvä, koska lääkäri oli asiantunteva, ystävällinen ja rauhoittava. Sain lähetteet labraan heliko-bakteeria ja keliakiaa varten sekä lisää happosalpaajia. Jos ei mitään selviä ja olo ei kohene, menen tähystykseen, mutta hän lupasi jo nyt kunnon tujauksen rauhoittavia!! Kyllä nostan hattua teille sisseille, jotka olette sen letkun nielleet. Aika hämmästyttävän yleistä tämä tuntuukin olevan!

Kummia haluaisin rauhoitella nukutuksen suhteen (jos sitä jännäät), itselläni on vain hyviä kokemuksia. Itse sain kaavintaan ensin rauhoittavan siinä odotellessa ja sitten sen minkä lie humautuksen. Itse nukahtaminen tapahtuu kyllä aivan silmänräpäyksessä, ei ehdi sitä jännitellä.

Emppu muuten, sut kyllä halutaan pitää täällä porukoissa eikä missään catwalkilla keikkumassa, heh! Joten se Mary nyt äkkiä kehiin.

Ehkä huomaattekin, että mun ajatukset on pitkälti mahalaukun sisäpuolella eikä nyt niinkään lisääntymiselimissä. Ja muutenkin aika sekavaa selostusta tänään. Kyllä vain tämä välikierto tuli tarpeeseen, vaikka silloin Naikkarilla polttelikin kovasti päästä aloittamaan piikitys.

Hyvää yötä ja kauniita unia kaikille!
 
Kummi joo, ei nukutus ole paha juttu. Mut nukutettiin ekan kerran elämässäni keväällä, kun jouduin kaavintaan (mulla siis oli keskeytynyt keskenmeno). Ei sitä nukahtamista ehtinyt edes tajuta, ja jälkeen päin ei ollut mitenkään huono olo, janotti vaan kovasti.

Eläimiä taitaa tosiaan olla monella palstalaisella! Kyllä niistä on kovasti apua tässä lapsettomuustilanteessa, vaikka eivät ne missään tapauksessa mitään lapsen korvikkeita ole. Mä ainakin olen ollut eläinrakas ihan pikkutytöstä asti, sen sijaan lapsia rupesin toivomaan vasta lähemmäs 3-kymppisenä. Mutta kaipa se pohjimmiltaan siihen samaan hoivoviettiin perustuu.
 
Heippa,

Peepeelle lohtuhalit!
tervetuloa uusille!

on:kyllä taas kierto venyi sumujen ansiosta, mutta nyt kuitenkin kp2/31, ensi viikolla 0-ultra.

Mustaruusulle, kyllä se tammukan tiineys hyvin menee, ihan varmasti! Meille tulee kaksi varsaa jälleen, yksi tammukka jäi tyhjäksi. Mutta yhden varsan ostin jo masusta, syntyy juhannnuksen aikaan, että kolme vaavia saadaan kuitenkin.
Mitkä ovat tiineysvrkt nyt... meillä 127 ja 68, eka on ultratu jo kolmesti ja toinenkin kahteelleen.. oliko siulla minkälaisia polleja? meillä 4 sh ja 2lv, kaikki ravihevosia..
Vaikka kaikki on menny hyvin niin aina se varsomisen aika jännittää, tänäkin keväänä nukuin varmaan kaksi kuukautta toinen silmä auki tuijottaen valvontakameran kuvaa...

Meillä ei hauvaa ole, eikä varmaan tule, mutta kissoja löytyy enemmän kuin omat, eli naapurin kissoja pyörii kourallinen omien 4 lisäksi..ja niitä lypsikeitä onkin sitten enemmän, määrää en kehtaa tänne laittaa.. ja niitä polleja meillä on nyt 6.. tosin toinen keväällisistä varsoista on jo myyty, mutta muuttaa uuteen kotiin vasta kuukauden kuluttua.
Että kai näillä jotenkin sitä hoivaviettiänsä helpottaa... tai jotain.. no joo eikän tää riitä elukoista...
 
Kesälle tsemppiä tulevaan hoitoon! Mulla on kaksi sh-tammaa, äiti ja tytär. Ravureita molemmat, tai vanhempi kylläkin jo eläkkeellä niistä hommista. Molempia astutettiin mutta vanha tamma jäi tyhjäksi, nuorempi odottaa esikoistaan. Olen suunnitellut jos ostaisi ensi vuonna toisen varsan että olisi pikkuisella sitten leikkikaveri. Mutta katsotaan nyt, riippuu vähän siitäkin mikä on oma tilanne sitten ensi kesänä. Tietysti sitä toivoisi olevansa raskaana, mutta mutta....aika kaukaiseltahan se asia kaikkien näiden vaikeuksien jälkeen vaikuttaa.
 
Tänään on sitten kp1. Eilen jo vähän tuhruili, mutta nyt lorisee. Onneksi mulla on aina melkein kivuttomat kuukautiset. Tosin sen lääkkeellisen tyhjennyksen puolen tunnin supistelujen jälkeen ei tnuo kivut tunnu missään..

Klinikka-aika siirrettiin huomiselta maanantaihin. Sitten on sopivasti kp5 ja vois aloittaa pistelyt, jos siltä näyttää.
 
Nyt on pakko heittää kommentti täältä "puskista". Olen teidän kirjoituksia lueskellut alusta alkaen, mutta kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle, sillä olen jokunen aika sitten siirtynyt tuonne adoptiopuolelle. Otsikko kylläkin osuu kuin nappi silmään -valitettavasti.

Puskatädin nimimerkki ja teidän hevosaiheiset jutut innoittivat kuitenkin kirjoittamaan. Liekö Puskatäti palstailee/palstaillut eräällä kuuluisuutta keränneellä hevosaiheisella foorumilla? Itse siellä lueskelin ja kirjoittelinkin ahkerasti 4-5 vuotta sitten. Silloin joku kyseli, että mitä hevosillanne harrastatte ja vastasin siihen, että "olen puskaratsastaja". Silloin tuo nimitys herätti kovasti hiepeyttä ja ihmetystä. Hauskaa, etten ole jäänyt ainoaksi tämän lajin harrastajaksi! Tosin itse naivina heittäydyin huolettomaksi hevosettomaksi nelisen vuotta sitten, kun kuvittelin että raskaaksi tullaan jättämällä pillerit pois. Nyttemmin ei tiedä itkisikö vaiko nauraisiko moiselle naiviudelle. Yksi asia jäi kokeilematta lasten hankkimiseksi. Monet sanovat, että hanki uudestaan hevonen, niin johan raskaudut. Kai he ajattelevat, että enää elämäntilanteeseen ei sopisi lapsi, niin silloinhan sellainen sitten ilmoittelee itsestään. Viime aikoina olen kyllä huomannut, että pieni hevoskuume nostelee taas päätään, mutta vielä en ole langennut.

Tsemppiä teille kaikille hevosellisille ja hevosettomille hoitojen kanssa! Täällä taustalla pidetään tielle peukkuja pystyssä. Ja lähistöllä asuvat voivat kosiskella minua hevoselleen hoitoavuksi, kun maha alkaa olla tiellä.. :LOL:
 
Hei kaikille ja
PeePeelle rutistus ja voimia. Tää on niin väärin.
Mulla joku päivä on tosi paha ja joku päivä parempi.
Kaiken tsemppaamisen takana olen aika surullinen. Onneksi mies tukee minkä ehtii
mutta SILTI. Koiranpentu on auttanut hieman muttei se mikään ihmislapsi ole, ihana kylläkin. Siitä on kova homma ja ei ole ollut paljon aikaa parisuhteelle kun pitää hoitaa pentua. Mietimmekin kuinka vähän on sitten aikaa. Se vähän jännittää.
Nyt viikonloppuna täytämme adoptiopaperit. Hyvä juttu. Ehkä kirjoittelen taas lisää parin viikon päästä kun on seuraava ja viimeinen pas.... se todella pelottaa.
 
Tänään ultra,saalis oli n.18? Ihmettelenkin mikäs nyt kun tässä kolmannessa ICSIssä samat annokset kun edellisissä ja edellisissä saalis ollut n.30 kummallakin kerralla??? Onko muille käynyt vastaavaa???Toivottavasti edes hyvänlaatusia ja jotain saataisiin kun kato taas käy. Kasvattelen vielä alkuviikkon. Sitten viidenpäivän viljely ja kromosomit tutkitaan joten siirto loppuviikolla.Jotenkin ahdistaa ja jäi paljon kysymyksiä, mutta lääkäri oli aikas "passiivinen", pieni tsempitys edes "hyvältä näyttää"tms. olisi ollut paikallaan ja nostattaisi mielialaa mutta ei oikein mitään irronnut! Prkl kun ahdistaa :ashamed:
Anteeksi omanapaisuus :snotty:
 


[color=Green3]Mukana menossa maanantaina 6.10.2008:[/color]

Emppu78...........luomukierto,IVF tulossa...........kp /30
Mustaruusu........................................................kp /34
Kesä-74............IVF vk43, sumut.......................kp /28
Kummi...............2.ICSI vk 43; e-pillerit..............kp /30-
toiveikas77......luomukierto...............................kp /28-31
puskatäti.........luomukierto................................kp /26-28
Unelma-anelma.luomukierto..............................kp /27-31
Adeliini..............välikierto...................................kp17/27-34
Angela77
Kk76..................3.ICSI.......................................kp



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

SaanaS
PeePee77








 
Hei muruset,

Yritin päivittää listamme ja onnistuihan sen siirto kyllä, mutta siihen se sitten jäikin...voisittekos täydentää tietojanne? PeePee laittoi hyvät ohjeet tuohon päivittämiseen edelliselle sivulle, joten rohkeasti vain! Anteeksi, mutta listan päivittämisestä on niin kauan, että en taida nyt kyetä keräämään kaikkia tietoja ihan lonkalta. Mutta yhteispelillä onnistunee!

Kk76, tosi ikävää, ettet saanut kaipaamaasi kannustusta! Ei se vaatisi paljoa lääkäriltä hyvänen aika. En osaa sanoa mitään tuosta munismäärän vaihtelusta, mutta maalaisjärjellä kyllä voisi ajatella, että kroppa reagoi erilailla eri kerroilla. Ja kuten sanoit, ehkäpä laatu on tällä kertaa sitäkin parempi! Tulehan kertoilemaan, kuinka homma etenee ja lykkyä.

Mitäs Puskatädille sanottiin klinikalla? Toivottavasti pidit pääsi ja sait inssit sovituksi!

Täällä on tosiaan paljon hevostelijoita! Eli heppavoimia riittää. Aika makeeta...

SaanaS:lle mahdottomasti voimia ja uskoa tulevaan. Isoja asioita on pyörähtämässä käyntiin. Samoin me mietitään adoptiota enemmän kuin aiemmin.

PeePeelle lämmin
:hug:, jos pistäydyt täällä lukemassa.

Täällä sitä vaan ollaan ja möllötetään. Ei oo ollut mielenkiintoa testailla oviksia. Jotenkin koko aihealua on taustalla nyt, kun on välikierto. Ehkä tää on mun tapa suojautua paineelta, mutta en juuri jaksa ajatella niitä pistämisiäkään. Vähän jännittää, mutten ole kovin toiveikas niiden suhteen :| Täytynee käydä korjauttamassa asenne kuitenkin, ennekuin alkaa vatsanahkaansa tehdä enempää reikiä...

Tuokaas nyt joku pliiiis jo vähän iloisiakin uutisia tänne. Ihan mitä vaan, vaikkapa niitä onnellisiia varsomisia! ;) - Miten muuten Mustaruusun varsaa odottava heppa jakselee?
 
Jes. Kirjotin pitkät pätkät ja se hävis kuin ... saharaan.. :/
Yritin päivittää listaa, mutta jäi varsin torsoksi. Laitelkaahan sinne tietoja PeePeen hyvän ohjeen mukaan tai sitten veistiä, niin mä koitan siirrellä niitä sitä mukaa tuohon listaan.

Öitä!
 


[color=Green3]Mukana menossa maanantaina 6.10.2008:[/color]

Emppu78...........luomukierto,IVF tulossa...........kp /30
Mustaruusu........................................................kp /34
Kesä-74............IVF vk43, sumut.......................kp /28
Kummi...............2.ICSI vk 43; e-pillerit..............kp /30-
toiveikas77......luomukierto...............................kp /28-31
puskatäti.........luomukierto................................kp 5 /26-28
Unelma-anelma.luomukierto..............................kp /27-31
Adeliini..............välikierto...................................kp17/27-34
Angela77
Kk76..................3.ICSI.......................................kp



[color=Green3]Kummitelleet:[/color] :eek:


[color=Green3]Plussanneet:[/color]


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

SaanaS
PeePee77









 

Yhteistyössä