Kolmatta odottavat 2010

Tervetuloa uusille :D
täällä paisutaan ja paisutaan ja ollaan saikulla taas.......en haluais mutta kun heti tulee ongelmia kun hyppii tikkailla päivän ja nostelee kaapeleita :(
väsymys on hirvee....voisin nukkuu vuorokaudet läpeensä.....
ja nyt on kuin varkain hiipinyt takasin pieni pahoinvoinnin poikanen mutta vain iltaisin :x

vajaa viikko ultraan....ihanaa.....vaikka nuo pikkuiset sydänäänet kuuluu kyllä jo hyvin :heart: ja varmasti kaikki ovat jo huomanneet että odotan.......

mukavaa päivänjatkoa kaikille

sutulii 11+3

Wandii Kiva tuo saamelaiskoru!

ZeenaTervetuloa! =) Onko sun päänsärky oikein migreeniä?

Mulla ainakin oli tuota sydänvikaa. Kardiomyopatian oireita ja nyt on mennyt taas jokunen vuosi etten ole tarkistuksissa käynyt. Nyt raskauden aikana oireet vain vahvistuneet enemmänkin ja siksi mennään ennen synnytystä kardiologin juttusille mitä tehdään..
Joudutko sä vielä tutkimuksiin oman sydänoireidesi kanssa?

Onko muuten tietoa onko ihan yleisestikin rajotuksia koko maassa kuka synnyttäneiden osastolle saa mennä vierailemaan? TAYSissa se ainakin on rajattu vauvan isään ja sisaruksiin kuulemma. Uteliaisuus heräsi,kun viimeks TAYSin synnärillä käytyä siellä sai rampata kuka vaan. Jos tässä sektioon mennään, tuskin sinne kaipaa vieraitakaan :whistle: :D

31+0 POKS :D

Mulla on kontrollit 2 vuoden välein kardiologilla. Paitsi tietty jos oireet kovasti muuttuu niin sitten pitää käydä.

Taitaa olla hyvin sairaalakohtaista tuo kuka saa vierailla osastolla. Mä oon NIIn tyytyväinen tuohon Taysin päätökseen, kun nyt vaan tuo päätös pysyis siihen asti kun itte pääsee synnyttämään.
Mikään ei ollu niin raivostuttavaa kun se, että anoppi hyppäs osastolle muutama tunti synnytyksestä :kieh: Ensin oli valvonu 2 vuorokautta, synnyttäny 19 tuntia ja ollu muutaman tunnin osastolla niin anoppi tulee monen tunnin vierailulle |O

Osastolla riittää kun mies ja lapset käy, muut ehtii nähdä vauvan myöhemminkin B)

LKS:aan saa ilmeisesti tulla vierailemaan isä, sisarukset ja isovanhemmat. Näittenki vierailuaika oli aika rajattu, isä vaan saa olla pitempään jos osallistuu vauvan hoitoon.. (kun siis :) ) Näin luki siis oppaassa joka saatiin neuvolassa .. Ja tämä sen takia et äiti sais levätä..

Sulla on Hyväsetti enemmän tietoa tuosta kuin mulla.
En ole lukenut niitä lappusia... :ashamed:
Muistan kyllä, että kun sain esikoisen, joka oli siis äidilleni eka lapsenlapsi, niin mummu oli hypännyt autoon ja kaahannut Roihin heti. Isovanhempien vierailuaika oli jo ohi, mutta hän oli puhunut itsensä sisälle. Oli mukava, äiti oli itselle tosi tärkeä vauva eka viikkojen aikana. Asui meillä ihan fyysisesti pari viikkoa, siivosi ja esimerkillään näytti vähän miten hoitaa. Se tuntui tosi turvalliselta ja hyvältä. Meille ei neuvoja ole koskaan kuitenkaan tuputettu. :)

Kiva jos pääsevät nytkin, vaikka en usko, että ovat sinne nyt tulossa. Jonkun pitää varmaan kaitsea muuta laumaa sillä aikaa, kun minä olen synnärillä... :D

Zeena Käytkö TAYSissa kardiologin luona? Mun pitäis kanssa käydä ainakin parin vuoden välein, mutta se on nyt unohtunut kun aina jotain muuta :ashamed:
Kiva anoppi |O Mun vanhemmat änkesi kanssa esikoisen synnyttyä osastolle heti ja tein selväksi, että heihei kun sektion jälkeen oli hieman pökissä :whistle: Äiti taisi hieman ottaa nokkiinsa, mutta isä ymmärsi kyllä ja naureskeli että moimoi :xmas:

Eilen käytiin shoppailemassa miehen kanssa pinnasänkyyn patja ja peitto ja petivaatetta vauvalle, kun ä-pakkausta me ei otettukaan..
Selkä on ihan kiitettävästi kipiänä sen reissun päälle. Tuli selväksi jälleen kerran, että isot kaupat on poissuljettu vaihtoehto synnytykseen asti. Liian paljon kävelyä :|

Nyt alkaa olla sellainen olo jo etten malta odottaa että vauva syntyy, vaikka ainakin 6 viikkoa pitää vielä odottaa jos kaveri itse viihtyisi vielä hetken sisuksissa :D

31+1

Zeena, tervetuloa mukaan! :wave:

Vierailuista, naikkarille pääsi muistaakseni viime kesänä vaikka naapurin kaimat. Mun mielestä Kanta-Hämeessä oli ainakin influenssakaudella rajoituksia, pahimmillaan sai kaiketi vain isä käydä. Nuo rajoitukset lienee purettu nyt ihan normaaliin vierailukäytäntöön (= isät lähes miten vaan, kuka tahansa rajoitetun ajan). Saas nähdä kuinka on sitten omassa sairaalassa taas syksyllä... Mun puolesta saisikin olla rajoitettu, en välttämättä halua ketään ylimääräisiä sinne osastolle häröilemään.
Meille ei edellisellä kerralla kukaan tupannut sairaalaan, kaikki vissiin luuli, että mä suren siellä silmät päästäni enkä halua ketään nähdäkään. :snotty: Äitini ja siskoni pyysin tulemaan ja raahasin ne vastasyntyneiden tehollekin lapsosten luokse. Raukat sai elinikäiset traumat nähdessään ne kaksi kuivan kesän oravaa kaikissa letkuissaan... :whistle: Ehkä pysyvätkin ensi kerralla suosiolla poissa. :D

Nyt ylös, ulos ja lenkille! Kävin ostamassa eilen ulkoilupuvun, johon mahdun toivottavasti piiitkään. Meinasikin jo hävettää astua ovesta ulos kaikenmaailman virityksissä.

Epeti 16+4

Noista päänsäryistä, mä oon vähän alkanu hahmotella, jotta voisko ne omalla kohdalla johtua makeansyömisestä(kin)..? Selkeesti kyllä tuntuu myös niska-hartiaseudun ajoittaisesta jäykkyydestä johtuvan, mut mietin voisko makeat herkut jotenkin lisäksi liittyä siihen.. Eilen illalla just herkuttelin jäätelöä ja karkkia ja yöllä alkoi taas julmettu pään jomotus, joka jatkuu panadolista huolimatta. Enemmän tai vähemmän on nyt ollut toi särky mukana matkassa jo kolme vai neljä viikkoa, aika tuskasta. Onneks pahoinvointi on kuitenkin jääny pois jo. :)

Vierailuista, mä jotenkin mieluummin ottaisin niitä vieraita vastaan osastolle, siellä on niin tylsää köllötellä itekseen, jos joutuu useamman päivän siellä olla. Kotona taas on omat touhunsa lasten kanssa ja mua jotenkin rasittaa siinä vaiheessa vierailijat, kun tuntuu että jotain pitäisi tarjotakin ja muutenkin olla vähän freesimpi sen aikaa. Sairaalassa saa hyvällä omalla tunnolla röhjöttää rumissa vaatteissa sängyllä eikä tarvi tarjota mitään.. :) Meillä kyl alkaa sukulaiset olla jo vähissä ja kaveritkin asuvat pääosin muualla, joten eipä noita vierailijoita ylipäätään kai harmiksi asti ole.

Tervetuloa uusille! :wave:

Täällä esikoinen kerhossa vielä tunnin verran ja mä nautin yhden lapsen helppoudesta. :p Osaa sitten olla hiljaista! :D
Hyvää viikonloopua kaikille, ihanaa kun on taas lyhyempi viikko! :)

Major 10+3

Major Täälläkin esikoinen kerhossa. Pikkuinen tykkää, kun saa leikkiä rauhassa. Itse siivoilen sangen verkkaiseen tahtiin. Vielä lattioiden pesu edessä.

Meillä saa kaikki käydä vierailuilla sairaalassa. Varmaan pahinpana sikainfluessa aikana oli rajoituksia, mutta tuskin enää. Itse tykkään, kun vieraita käy. Aika tulee niin pitkäksi muuten. Viimeksi oli osastolla niin hiljaista, että oli yksin huoneessa. Tuli juuri kesäolympialaiset, joten oli kiva yölläkin katsella, kun vuorokausirytmit on sitä sun tätä alussa.
Mutta nyt moppi käteen.
-Poni 17+3

Poni Sama juttu täälläkin, kerhon aikana on ainut tilaisuus että pienempi saa omassa rauhassa leikkiä ja tutkia ihan kaikkia leluja. Selvästi onnessaan, vaikka toisaalta kaipaileekin isoveikkaa hetkittäin. Pitäisköhän sitä itekin vähän ryhdistäytyä ja siivoilla.. Jostain syystä houkuttaa enemmän köllähtää sohvalle! :D Tuliko teillä puhdasta?

Major

Moikka!

Hirmu nopeeta menee viikot! :eek: Tänään rv 15+0, vaikka tuntuu et vasta plussasin. :D

Zeena, tervetuloa mukaan! Mullakin on synnäri TAYS. Ootko ihan tamperelainen vai asutko jossain lähikunnassa? =)

Mä kuulun kans siihen porukkaan joka tykkää et sairaalassa käy vieraita. Mua ärsyttää maata siellä tekemättä mitään, kun en oikein osaa nukkuakaan sairaalassa. Kakkosen synnytyksen jälkeen kotiuduin jo heti seuraavana päivänä synnytyksestä, kun en halunnut olla osastolla, vaan tahdoin päästä kotiin nukkumaan. Tekivät sitten sairaalasta kotikäynnin vielä nopean kotiutumisen vuoksi. Ekan synnytyksen jälkeen mulla kyllä kävi vieraita vähän turhan paljon. Kolmen päivän aikana kävi reilu 20 henkeä, joten musta tuntui et olin koko ajan vieraille pitämässä seuraa. Se vierasmäärä oli kyllä liikaa, vaikka olikin kiva et oli seuraa. Mutta mä olin ensimmäisiä meidän kaveripiiristä joka sai vauvan, joten kaikki halusivat tulla heti sairaalaan vauvaa katsomaan. :D Mutta mä otin kaikki vieraat vastaan päiväsalissa, joten vieruskaveri ei kyllä häiriintynyt mun vieraista. Mun mielestä vierailut sais kieltää huoneissa, mutta päiväsaliin ne sais sallia.

Mukavaa perjantaita!

marza ja sintti rv 15+0 :heart:

Major Joo, hetkeksi tuli siistiä. Meidän yhdellä kisuista on taas vti, hän ravaa koko ajan vessassa tonkimassa. Sitten sitä purua leviää ympäriinsä :kieh:

Mies tulikin tänään aikaisemmin töistä ja sain nukkua pikkuisen kanssa yhdessä päikyt. Kyllä teki terää.
-Poni

Poni Argh, kissanhiekat tai -purut on tosiaan ihan vihoviimosia!! Meil on enää yks kissa ja sekään ei suostu sisävessaan asioille, joten ollaan päästy tosta vitsauksesta. Viime viikolla tosin kauhoin pihatieltä ison ämpärillisen sontaa pois, kun lumet suli.. :LOL:

Mä torkuin sohvalla ohkasesti iltapäivällä, kun poika katteli piirrettyjä.. En oikeen osaa nukkua taustahälyn keskellä, mut hyvää teki lepäillä kuitenkin. :)

marza Toi on kyllä ihan totta, et vierailut on kiva hoitaa päiväsalin puolella. Siinä ei varmaan pahemmin häiritse muita. Mulla oli huonekaverina viimeks sekoamassa oleva ensimmäisen lapsen äiti, joka huusi ja kiroili lapselleen kaiken turhautumisensa keskellä. Vähän jännitti olla siinä verhon takana ja yritin olla ihan hissuksiin, etten ainakaan lisäis sen tuskaa.. :whistle: Olivat olleet siellä jo 2 viikkoa lapsen keltaisuuden vuoksi, joten sikäli en ihmettele et turhautti. Me jouduttiin olemaan 4pv nyt toisella kerralla sairaalassa, vaik mäkin oisin ollu valmis ekana päivänä lähtemään jo kotiin. Vauvelilla oli lievää keltaisuutta ja kotiinlähtötarkastuksessa kuului sydämestä sivuääniä, niin niitä jäätiin sitten tutkimaan. Onneks ei kuitenkaan ollu mitään vikaa, mut olihan siellä tosi tylsää itekseen olla.

Major

Ihana päivä ollut tänään! Laitettiin salaattifenkolit ja purjot itämään (saas nähdä ehtiikö vielä) ja kevään ensimmäiset leskenlehdet bongattu!

Me oltiin esikoisen kanssa perhehuoneessa, jolloin musta oli kiva kanssa, kun vieraat kävi siellä. Sai sitten ainakin ne ensimmäiset pari viikkoa vähän rauhallisimmissa merkeissä tutustua vauveliin. Kuopuksen kanssa olin huoneessa, jossa oli kaksi muuta äitiä. Sinne kutsuin vaan ihan lähisukulaisia, kun oli jotenkin vaivaannuttavaa, kun toiset yritti nukkua yms. En päässyt oikein edes sängystä kamalasti liikkumaan, kun repesin melko pahasti, niin ei voinut vierailuja tehdä päiväsalissakaan.

Onko kenelläkään muuten synnytyspelkoa? Mulla on tässä raskaudessa nyt ihan uutena tosiaan tullut toi pelko. Mua pelottaa repeäminen ja kaikki mitä vauvalle voi käydä...

Marza meillä tosiaan todellinen akkavalta! Meillä oli vielä esikoisen aikaan tyttökissa, joka nyt asuu mummolassa.

Viherpikkurilli + Tiitiäinen 21+1

Joni makkuusäkki: mä oon käyny yksityisellä lääkäriasemalla kardiologilla kun mulla kuuluu työterveyteen erikoislääkärin käynnit. Tosin se jolla kävin viimeks on nyt vaan vallan siellä sydänkeskuksessa, ne ei saa tehdä hommia kilpailevassa yrityksessä kun se sydänkeskuskin on nykyään liikelaitos. Harni, se oli niin paras lääkäri.

Marza: lähikunnassa asutaan =)

Mulla on hermot ihan kamalan kireellä. Joutuu oleen yksin noiden lasten kanssa kaikki illat ja viikonloppusin siis päivätkin. Ja mun hermo ei kestä. Noi vaan tappelee ja kitisee. Ja mä sitten huudan niille kaikista asioista :ashamed:

Meillä asuu anoppi sadan metrin päässä, on ainoo joka vois meitä auttaa. Ja se ei auta oikeestaan ikinä. Se on 50-vuotias, terve ja virkee ihminen, mutta se haluaa vapaapäivänsä levätä ja tehdä omia juttuja. Ei kuulemma jaksa auttaa. joskus auttaa lastenhoidossa jos soitan ja pyydän, mutta eipä tee mieli pyydellä ja ruinata kun ei itsellään ole mitään mielenkiintoa. Joskus on kieltäytynyt auttamasta kun on juuri ollut lenkille lähdössä :kieh:
Se on kai niin tottunu olemaan oman napansa kanssa (asuu yksin ) että päivä menee sekasin jos lenkki siirtyy.

Pikkusen meinaa ärsyttää KAIKKI nyt...

Zeena 14+6

Poksumassa täytyy käydä :D 17+0 :heart: aika menee sittenkin eteenpäin !

Massu alkaa hiljalleen pyöristymään ja enään ei pysty mahallaan nukkumaan joka on mun lemppari nukkumatyyli !!!!

Mä kans toivon et sairaalassa kävis vieraita muuten siellä ainakin edelliskerroilla on ollut niin tylsää.... sukulaiset vaan asustaa niin kaukana ettei ne taida kovin vieraisille sitten päästä ....

unikeiju+sisu 17+0

Zeena Ompas teillä mukava anoppi :| . Meillä kaksin kappalein mummoja ja pappoja, jotka tulevat enemmän kuin innolla hoitamaan, kun kutsu käy :) . Myös lapsille on ihana, kun on paljon turvallisia aikuisia ympärillä.

Päivä kulunut tallilla estekisojen merkeissä oppilaita ohjaten ja kannustaen. Mukavasti jaksoin. Nyt kun olen selvästi tahtia himmannut niin tuntuu supparit jonkin verran paremmin pysyvän kurissa. Nyt poistunkin muutamaksi päiväksi koneen äärestä. Lähden miehen ja ponien kanssa myynti/osto/klinikkareissulle Eteläiseen Suomeen. Tytöt on kaksi yötä mummon ja pappan hoivissa. En tiedä miten itse selviän, kun en koskaan ole noin pitkään heistä erossa ollut. Pakko tilanne, kun tuota nopeampaa ei reissua tehdä, koska sen yhden ponin varjoainekuvaukset vaatii su-ti välisen ajan.

Hyviä vointeja ja pulleita massuja kaikille :)
-Poni 17+4

äiti -79-, tervetuloa mukaan! :wave:

Ponille tsemppiä reissulle! Varmasti lapsilla on ihanaa mummon ja papan kanssa, äitille epäilemättä kovempi paikka. :hug:

Tuosta vierailusta vielä sen verran, että itsehän oli naikkarilla lapsettomien kahden hengen huoneessa. En olisi varmaan kestänyt, jos olisin joutunut olemaan samassa huoneessa jonkun "vauvallisen" kanssa. En myöskään olisi tuohon huoneeseen vieraita raahannut, sen verran huolta ja murhetta jälkikasvusta kun oli myös huonetovereilla. Olen kuullut, että pienemmissä sairaaloissa ei ole mahdollista tällaisia lapsettomien huoneita järjestää. Kuvitelkaa nyt, mitä on vierestä kuunnella vauvan ääniä 24/7, jos oma lapsi on esim. teholla. :( Sitten jos vielä koko ajan vieraita ramppaa...

Zeena, on kyllä ikävää, jos ei anopilla ole auttamishaluja. Itse en tiedä, mitä tekisin, jos ei oma äitini auttaisi. Kerran viikossa käy yleensä täällä meillä ja usein myös lähtee seuraksi ruokaostoksille viihdyttämään kaksosia tai vastaavasti vien lapset hänen luokseen, että pääsen rauhassa kauppaan. Mutta hän onkin ainoa läsnäoleva isovanhempi meidän lapsille, joten on sitäkin myötä kultaakin kalliimpi. :heart:

Päivän lenkkeilyt on jo suoritettu. Olikin ihana ilma, vaikka se aurinko ehtikin jo karata pilvien taakse piiloon. Rakas äitini on myös luvannut tänään kokata meille, ihanaa päästä valmiiseen pöytään! Varsinkin kun ei mikään maistu niin hyvälle kuin äitin pöperot. :p

Epeti 16+6

Onpa Zeenalla nykyaikanen anoppi :whistle: Meillä on ollut alusta asti asti selvää ettei mummojen apuun kannata tukeutua.. on todella ihanaa, että ihmisillä on auttavia mummoja lähellä, se apu on joskus korvaamaton :heart: Nyt tämän kanssa on ollut sopeutumista, kun apuja jo ilmaantuu ennen syntymää. Uusioperhe meillä siis ja apuja tarjotaan niin uuden vauvan hoitoon kuin mun lasten huoltoon :eek:
Mun äiti on katkera niille jotka meitä haluaa auttaa. Nooo.. oma valinta oli.. "nykyaikaset mummot ei hoida jatkuvasti ipanoita" kuulemma.

Synnytyspelosta Mulla on tässä raskaudessa tullut kaikki kauhukuvat mieleen. Molemmat synnytystavat takana ja on sellainen olo, että esikkoa saadessa oli paljon helpompaa kun ei tajunnnut edes tälläisiä miettiä.
Pelkään isoa vauvaa ja ongelmia mitä se voi tuoda mukanaan synnytyksessä alateitse..se että vauvalle käy siinä kohta kalpaten ja se että itse repeisi ihan kamalasti.

ON:

Lääkärineuvola on vasta toukokuun alkupäivinä ja nyt hirvittää jo.. viime yönäkin heräsin kunnon supistuksiin ja jatkuvasti tuntuu lieviä menkkakipumaisia tunteita alamahalla. Pojan kohdalla ne oli yhtä kuin avaavat supparit. :| Mä olen ottanut nyt liioitellunkin rauhassa suppareiden takia ja harrastanut lepoa. Eipä tässä muu autakaan. Tulee vaan niin kamalan laiska olo, kun ei tee mitään :snotty:

JM+ P 31+3

äiti79 tervetuloa!

Meillä flunssaa.. ei onneks kuumetta, mutta päätä särkee.. Siitä huolimatta käytiin tänään pyörälenkillä, kun on niin ihana ilma.

Synnytyspelosta joku kyseli. Mua pelottaa lähinnä ettei itelle satu mitään vakavaa.. tietenki ettei vauvallekaan. Mutta oli kesällä niin kauheeta kattoa kun pojat menetti papan.. ja musta on kauheeta kuvitella et ne menettäs äitinki :'( Tosin ei pitäis ollenkaan kuvitella. Enkä nyt viime aikoina oo enää tuota niin miettiny. Lähinnä pelko oli voimakkainta ennen ku olin es raskaana..

Hyväsetti ja Pöpö 16+5

Kuulumisia täältäkin :)

synnytyspelosta ollut juttua. Ja mä liityn joukkoon mukaan. Jotenkin ekalla ja ehkä tokalla kerrallakin se meni niin, ettei sitä niin ajatellut, enkä osannut koko asiaa edes ajatella! Kun mietin, et kautta aikain naiset on siitä selvinneet niin miksi ei sitten nyt. Nyt kuitenkin takana kaksi synnytystä, jotka molemmat on olleet kaukana oppikirjasynnytyksestä ja molemmissa on vierailtu leikkaussalissa ja oltu kirurgin veitsen alla niin nyt ihan tosissaan pelottaa, että mitäs nyt??? Mulla on raskausaika ollut helppo ja vauva-aika ollut helppo, joten pakko kait jonkun on pieleen mennä joten se on sitten se synnytys.
Pelottaa ihan hirmuisesti, että mikä tällä-kin kertaa menee pieleen eikä pelkoa helpota lainkaan se, kun mies sanoo pelkäävänsä kanssa, että jos tällä kertaa menettää mut tmv. Jotenkin kun tuo synnytys lähestyy koko ajan niin on ajatuksiin tullut tyyliin "jos saisin tän perua, peruisin" ajatus...
Noh, se on joka tapauksessa edessä ja siitä ei pääse yli eikä ympäri joten sen kanssa eletään.

vierailut mä tykkäsin et sairaalassa kävi vieraita. Musta se paikka on niin tylsä ja ankea, että oli edes jotain mitä sai odottaa! Nyt tuskin kovinkaan paljoa vieraita käy :( Miehellekin sanoin, että turhaan hän sairaalaan ajelee, et hän tulee synnytykseen mukaan ja kun sen jälkeen kotiin lähtee niin seuraavan kerran tulee sitten kun me päästään vauvan kanssa kotiin. Eli muita vierailuja ei mies tee, ei vaan huvita tavallaan "turhan" takia ajella ja kuluttaa polttoainetta moiseen.
Minä siis teen retken kirjastoon ennen sairaalaan lähtöä, et on siellä ees jotain ajankulua.

isovanhempien hoitointo meillä on lähipiirissä isovanhemmat ja molempien sisaruksia jotka tarvittaessa ottavat lapset hoitoon :) et ollaan siitä tosi onnellisessa asemassa, että lapsilla on tosi paljon läheisiä ja rakkaita ihmisiä ja me vanhemmatkin saadaan joskus vain olla. Muutaman kerran ollaan käyty miehen kanssa viikko etelän auringon alla kun lapset on jääneet mummille hoitoon :) silti meilläkin joskus mummit sanoo, että ei jaksa tai ehdi ja heillä on siihen täysi oikeus!

Oma vointi on ollut ihan ok, eilen laskeskelin, että mulla olis vielä 7 työpäivää jäljellä ennen virallista äitiysloman alkua, mutta en taida silloin vielä lomalle jäädä :)
yöt on vähän katkonaisia ja lonkat särkee silloin tällöin, mut muuten olo on ihan jees :)

tatomira ja itu 33+2

Tervehdys vaan kaikille.. mä varovaisesti kurkkailen mukaan... viikkoja olisi täälä n.4+3, hiukan epätodellinen olo ja epävarmuutta helmikuisesta keskenmenosta johtuen...
Mutta mulla la menis tonne 17.12 tienoille, sairaala TAYS (tod.näk.) ja pojat 05 ja 07 löytyy.

Zeena mulla oli juuri tuollainen kokemus esikoisen aikaan.. poika joutui lastenosastolle, missä oli 5pvä ja mä olin huoneessa äitin kanssa kenellä vauva siinä vieressä. Siinä kuuntelin lepertelyä ja vierailuja ja kyllä itketti... :( mulla vaan valokuva vauvasta vieressä...
Taysissa ei saa vierailla muuta kun isä ja sisarukset. Tuo lähti siitä sikainfluenssa kaudesta ja on päätetty jättää.. itse tykkäisin kyllä että kävis vieraita. Josko tulis joku muutos ennen loppu vuotta :)

Maanantaita! :wave:

Huomenna ultra, kyllä jännittää!

Meillä ei oo lastenhoitajia pahemmin käytössä. Mun vanhemmat on kuolleet ja miehen vanhemmat eivät ole osallistumisinnokkaita ja asuvatkin matkan päässä. Lasten tädit ja sedät asuvat muualla ja kaikilla omatkin lapsensa ja kiireensä. Mulla on sit pari kaveria kauempana, joita välillä pyydän avuksi. Mut aika pitkälti mennään nykyisin ihan omillamme, ikävä kyllä. Omaa äitiä on mahdoton ikävä, hän vietti paljon aikaa meiän kanssa ja oli ihanaa, kun lapsilla oli tärkeä ja läheinen mummo mukana elämässä. Tietenkin mullekin äiti oli tärkeä tuki ja turva. Äiti nukkui pois joulukuussa. :'(

Keffeli ja äiti-79- Tervetuloa mukaan!

Major 10+6

Moikka!

Uusille tervetuloa!

Synnytyspelosta olette keskustelleet. Mä en oikein osaa pelätä synnytystä. Toka synnytys oli tosi helppo, jos synnytystä nyt voi helpoksi sanoa. Kesti yhteensä 3h 45 min josta ponnistusvaihe 4 min. Sen synnytyksen jälkeen mulla ei ollut mitään kipuja, ei repeämiä eikä paikat yhtään kipeet. Olisin voinut vaikka heti synnyttää uudestaan. :D Eka synnytys ei ollut ihan niin helppo, mutta ei sekään mikään kauhea kokemus ollut. Eka synnytys mulla käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi ja lopulta poika syntyi imukupin avulla. Oikeastaan ainut mitä mä hieman nyt pelkään, on se et jos lapsi ei olekaan terve. :(

Mulla on ihan mukava anoppi. Hoitaa lapsia aina kun pyydetään, ja asuu ihan tuossa lähellä. Nytkin lauantaina lapset oli anopilla yökylässä, kun me oltiin miehen kanssa ensin raksahommissa ja loppuillasta kaverilla saunomassa. Mun oma äiti sen sijaan ei kauheesti lapsia hoida ja silloin harvoin kun pyydän lastenhoitoapua, tuntuu se olevan äidille ylitsepääsemättömän vaikeaa. Aina sillä on muka jotain menoa tai sit se on niin väsynyt. Tuntuukin et äiti yrittää korvata sitä ettei kauheesti ole lapsenlastensa kanssa ostamalla vaatteita ja tavaroita lapsille. :| Mun isä taas touhuaa lasten kanssa tosi paljon ja hoitaakin niitä tarvittaessa, muttei mielellään ota molempia lapsia samaan aikaan yöksi. Esikoinen onkin ollut muutaman kerran yksin yökylässä vaarilla.

Mun pitäis pomolle kertoa tästä raskaudesta, mutta en saa aikaiseksi mennä käymään töissä. :eek: Pitää ottaa nyt oikein asiakseen mennä töissä poikkeen tässä huhtikuun aikana.

marza ja sintti rv 15+3

Yhteistyössä