Kolmatta odottavat 2010

Epeti Voisin jakaa osan mun hehkeydestä kyllä sullekin :LOL: :whistle: Mietityttää joskus mitä lääkitystä ukko on käyttänyt, kun sen mielestä raskautuneet naiset on maailman kauneinta heti vauvojen jälkeen :whistle:

Lääkäri oli vastavalmistunut varmaan, näytti tosi nuorelta. Ei osannut sanoa juuta eikä jaata onko kohdunsuulle nyt muutoksia tullut. Tämän lääkärin mukaan kun kohtukaan ei olisi kasvanut viime neuvolasta, vaikka kyllä mäkin sen pystyn sanomaan että ihan taatusti on kasvua tullut kuukaudessa. Joten nyt sitten levätään... levätään.. ja lisää levätään, kun supistuksia tulee levossakin vaikkei mitää tee.

Ponille jaksamista yh-viikkoon munkin puolesta. Ja hermoja :D

JM+ Maailmaan kiireellä yrittävä Pumba 27+5

JM, pistä vaan tänne tulemaan vaikka puolet siitä hehkeydestä. Jos sais vaikka ton meidänkin ukon innostumaan... :whistle: ;)

Heipat LumiPonille! :wave: Haluaisitko tulla mukaan tuonne etusivun listallekin? Ilmoittele tietoja, jos haluat. :) Itse olen nyt päässyt niistä pahimmista riskikuukausista ja alkuraskaus on mennyt ihan yhtä oireettomasti kuin edellinenkin. Ainoastaan väsymys ollut riesana ja tästä oireettomuudesta saa kyllä olla kiitollinen, kun lukee täältä kuinka kaameita pahoinvointejakin voi olla. :x Itse yritän nyt totutella normaaliin raskaudenseurantaan, edellisessä raskaudessa (kaksosraskaus) kun juoksin joka toinen viikko ultrassa ja joka toinen neuvolassa.

Epeti rv 13+1

Ei sitten ollutkaan neuvolaa tänään :( täti oli tullu kipeeksi eikä sijaista oltu saatu ... olisin niin halunnut mennä kuuntelemaan sisun sykettä !!!! Neuvola siirty nyt sitten ens viikon torstaihin.... miten jaksaa odottaa |O .... Tänään huomasin ällötyksen vähentyneen .... vielä kun väsymys vähenis ja tulis enrgiaa :whistle:

Ella-83
aivan mahtavaa :heart: onnea hienoista ultra kuulumisista !!!!
JanJade onnea myös sinulle =)
Ilo Onnea koko perheelle pikku pojasta :heart:
Ponille Jaksamisia ja pitkää pinnaa yh-viikkoon !!!

unikeiju+sisu 13+3

Nyt ollaan mekin käyty ultrassa :heart: :heart: :heart:
Siellä oli oikein vilkas murunen :heart: :heart:
Oon ihan myyty.. siellä se meille vilkutteli ym...

Jos Epeti viittii päivittää mulle vähän tietoja..
LA ois 22.9 ja mun ikä 31 v

Ei olla Wandiin kans sit enää ihan kaksosia....

Hyväsetti ja Pöpö 13+0

Onnea Hyväsetti! Perässä tullaan parin kuukauden päästä...
Onnea toisesta vauvasta ketjussa Ilolle! :heart:

Ihania ultrakuulumisia! Monet tuntuu edelleen odottavan tulevia ultria tosi paljon. Mulla tuntuu menevän aika tämän kokoonpanon pyörittämiseen niin tarkoin, että ultrat ja neuvolat tuntuu tulevan ihan puun takaa, eikä niitä ehdi odottamaan. Välillä harmittaakin vähän, kun tuntuu, ettei ehdi nauttimaan odotuksesta, kun on niin kova vauhti päällä.

Toisaalta kyllä nauttii siitäkin, että raskaana ollessa (joo, mulla näkyy jo tosi selvästi, kaikki sen huomaa) saa joka paikassa vähän ekstrahuomiota ja onnittelujakin pienellä paikkakunnalla kun asutaan. Siitä pitää nyt nauttia ennen valaaksi muuttumista... :D

JM: Ikänsä huomaa siitä, että lääkäritkin ja muut korkeasti koulutetussa ammatissa työskentelevätkin alkaa olemaan nuorempia kuin itse on... Minua ainakin kirpaisee. ;D

Kieltämättä on kyllä huomannut, ett nuo läkärit on nuorentuneet kummasti. Tervetuloa lähestyvä kolmikymppinen elämä :whistle:

Kelalta tuli päätökset tänään. On se kyllä aina niin ihanaa huomata kuinka kotiäitiys on arvossaan. Kotihoidontuesta puhumattakaan. Oikein potkitaan äiti-ihmisiä persuuksille laittamaan kakarat hoitoon heti kymmenkuisina |O |O |O

Hehe mä huvikseni testasin töissä doppleria ja mitään ei kuulunut mutta näyttöön tuli lukemia 130-160 väliltä, että kyllä se laite jo jotain löysi.. Yllätyin vähän kun viikkoja kuitenkin vasta 7+
Viikon päästä mulla on eka neuvola.

Onnea iloisista ultrakuulumisista niitä saaneille! :heart:

unikeiju Hitto että otti varmaan päähän neuvolassa! :| Ja yli viikko pitäs odotella, voi kurja! :( Mut kiva jos ällötys on helpottanut, sitä odotellessa.. :)

JM Aika syvään saa huokailla joo "tilipäivänä" tällä hetkellä. Eipä tosta kotihoidontuesta oikeen mikskään ole..

Mites se Ponin yh-viikko sujuu, päivät on varmaan pitkiä..? Tsemppiä!

Mulla oli eilen jo eka neuvola. Lapset oli mukana, joten tädin höpinät meni aika pitkälti ohi korvien siinä tohinassa. No tulipa käytyä ja huomenna vois sit soitella, jos muistaa, sitä ekaa ultra-aikaa.
Etova olo on seurana 24h/vrk, joten eipä tuu paljon syötyä. Pari kiloa on paino tippunu, ihan hyvä kyllä. :) Nyt on ollut myös kova jano pari päivää, tän muistan viime alkuraskaudestakin.

Major 7+1

Hyvin menee :) . Eihän tämä arki kuitenkaan tavallisesta paljoa poikkea, kun mies tulee töistä 16.30 ja mää lähden töihin klo 17 tai 17.30 ja tulen siinä yhdeksältä. Nyt mummo ja pappa tyttöjen kanssa tuo minun työajan. Illat tietty vähän hankalempia, kun molemmat tytöt pitää nukuttaa. Esikoinen onneksi tyytyy makoilemaan sohvalla ja pystyi pikkuisen pitämään sylissä. Toinen käsi ylettyy kutittamaan esikoisen selkää :) . Tytöt vaan reakoi isin poissaolloon ikävöiden. Pikkuinen alkoi eilen itkemään, kun ovesta tuli mummo ja pappa eikä isi, vaikka normaalisti kikattaa innoissan heidät nähdessään. Esikoinen kyselee joka päivä monta kertaa mikä päivä on ja milloin isi tulee.

Raskauden puolesta olo on mitä parhain. Liitoskivut edelleen kovin siedettävät. Lonkissa vähän tuntuu ikävälle, muttei kivuksi ei voi sanoa. Ihanaa enää viikko seuraavaan neuvolaan. Pääsee taas pikkuista kurkkaamaan.
-Poni 14+1

Ella, ihania kuvia! :heart: Mäkin kävin täällä paikallisessa mehiläisessä rv7 ja oli kyllä kohtuullisen paljon surkeampi ultrausvekotin, kuvista saattoi ehkä hyvällä tahdolla kuvitella jonkun möykyn ja pienen sykkeen keskellä möykkyä.

Kävin tyhjentämässä H&M:n nettipuljun äitiysvaatteista. :whistle: Alkaa kyllästyttää, kun ei mikään mene enää päälle ja normaalipituiset paidat alkaa nyt jo jättää napaa paljaaksi. :ashamed: Mitähän tämä on sitten syyskuussa?!?

Epeti 13+2

Epeti Luultavasti oot samanlanen jättiläinen sitten mitä allekirjoittanut :kieh: Maha on ollut jo kuukauden sitä kokoa, että ihmiset on kyselleet onko monta päivää vielä laskettuun aikaan :whistle: :whistle:

Liitoskivut tulivat takaisin. Nyt voi suppareiden lisäksi tuntea olonsa taas raskaaksi :D

Ihana ultrakuva Ella! :heart:

JM+Pumba 27+6

Major kieltämättä harmittaa toi ajan peruuntuminen... kun se jo siirtyi aikaisemminkin päivällä eteenpäin! No viikonpäästä sitten jos vihdoin pääsis sinne neuvolaan.... haluais vaan päästä kuuntelemaan sisua :heart: onneksi on itsellä sellainen tasainen olo että siellä kaikki on hyvin nyt kun ne vuodotki on pysyneet poissa jo kohta 2 viikkoa =)

Ella siellähän se pikkuinen köllöttelee :heart:

Epeti mä kans oon hommannu jo noita äippävaatteita, kun yksinkertaisesti ei omat vanhat vaatteet tunnu enään mukavilta päällä !!!! mua ahdistaa jos vatsan kohdalla kiristää... onneksi töissä voi pitää suht. rentoja vaatteita :D

unikeiju+sisu 13+4

Jos pitkästä aikaa kirjoittelisi tähänkin ketjuun :) tuolla toukokuisissa on tullut enempi kirjoiteltua, vaikka oon tätäkin päivittäin lukenut.

Ella ihania ultrakuvia :) kiva kun saa katella pikkuistaan jo noin varhaisessa vaiheessa! Muistan ite kun viikkoja oli tuo 7+ jotain ja hinku alkuraskauden ultraan oli hirmuinen kun tuntui, että aika matelee, mutta pidin itseni kurissa :)

unikeiju inhottavaa tuollainen ajan peruuntuminen, mutta eipä noille mitään mahda. Ei se viikko loppujen lopuksi niin pitkä aika ole!

epeti heh, muistan itekin kun innoissaan osteli äitiysvaatteita ja nyt kun näitä on käyttänyt muutaman kuukauden on ihan kypsä :D haluis jo laittaa jotain muutakin päälleen.
Mutta on se ihana tunne kun ne äitiyshousut ekaa kertaa saa jalkaansa kun ei kiristä ja purista! Toivottavasti tilaus saapuu kohta! :)

Kelaa on täälläkin kirottu. *poistettu purkaus*
Jaa, rupes taas vituttamaan kun ees ajatteli kelaa...

tatomira ja itu 29+5

Mä oon joutunu kans hankkimaan äitiyshousut jo.. siis eilen illallaki sanoin miehelle et kuinkahan iso tästä mahasta tulee, kun ei se pojista ollu loppuvaiheessakaan paljon isompi ku mitä se nyt iltasin on ollu... Mutta aamullakin kyllä jo huomaa et ihan selvä vauvamaha on :heart:
Mua vaan harmittaa, ku ei löydy semmosia juhlavia äitiyshameita :( vaan jotain lyhyitä farkkuhameita .. Tilasin kyllä yhen vähän hienomman, pitkän etsimisen jälkeen, toivottavasti se sopii...

Eilen pitkästä aikaa kävin kunnon lenkillä... Mikään ei oo ihanampaa ku nauttia keväisistä ilmoista ja kävellä jäällä :) Pitää nyt yrittää ainaki melkein joka päivä käydä kävelemässä jos vain millään jaksaa.. anoppi lupas kyllä lenkittää mua :LOL:

Ens keskiviikkona ois seuraava neuvola.. On muuten aika kivaa toisaalta asua pienellä paikkakunnalla vaikka sairaalamatka kauhistuttaaki vähän..
Edellisessä neuvolassa sanottiin et jos tulee mitä vain kysyttävää niin soita ja lääkärilleki pääsee heti jos tarvii.. Kun täällä on niin vähän odottajia niin meitä kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä =)

Hyväsetti ja Pöpö 13+2

Moikka!

Onnittelut kaikille mukavia ultrakuulumisia saaneille!

Munkin täytyy myöntää että odotan ultraa kun kuuta nousevaa. Ja vaikka päivät on aika hektisiä, niin silti joka päivän mietin onko masuasukilla kaikki hyvin ja onkohan se elossa siellä. Ei mulla ollut näin epävarmaa olo kahdesta ekasta raskaudesta. :eek: Oon myös ollut tarkempi kaiken syömisen kanssa, vaikka kahdessa ekassa raskaudessa vähät välitin mistään kielloista. En mä nytkään mikään hysteerikko ole, mutta tulee ihan eri tavalla mietittyä mitä suuhunsa pistää. En tiedä mistä johtuu? Vai olenko tullut vanhaksi? :LOL:

Äitiyshousuja on kaapissa ainakin neljät odottamassa, mutta ihan vielä ei niille ole tarvetta. Itseasiassa kahdessa aikasemassa raskaudessa aloin käyttään niitä vasta puolen välin tienoilla.

Eilen kävin verikokeissa ja tosiaan ens viikolla on sit ultra.

marza ja kolmonen rv 11+6

Hyväsetti Meillä on myös tuollainen ihana pieni neuvola, jossa palvelu pelaa. Aikoja saa ihan tarpeen mukaan. On mukava, kun huolehditaan ilman holhousta.

Juuri kuin kehuin hyvää vointia eilen illalla oli maha kipeä ja jomotteli sekä vihloi. Sain pikkuisen sylistä pois vasta 23.30. Onneksi sitten, kun pääsin kunnolla lepäämään maha kivut hellittivät. Kasvukipuja kaiketi, mutta tutuu kyllä, että lepoakin kaipaa. Mies vielä ilmoitti, että ensi viikko menee vielä työkeikalla. Olin tosi kiukkuinen, kun noin vain lisäävät koko ajan viikkoja. No kyllä mummot ja papat tytöt hoitaa sen aikaa, kun töissä käyn, mutta illat alkaa olemaan rankkoja. Mun äiti kyllä sanoi heti, että hän voi hakea esikoisen heille päivällä, jotta voi nukkua pikkuisen kanssa päikkyjä. Viikolopun saa kyllä mies hoitaa tyttöjen pesut, pukemiset, ulkoilut jne ja hoitaa myös kodin ja laittaa ruokaa. Minä lepään :) .

Nyt ruuan laittoon!!
-Poni 14+2

Kiukuttaa niin tuo raha-asia kotiäidin näkökulmasta. En tiedä päästäänkö tässä maassa ikinä siihen, että kotiäidit saisivat kannusteen rahan muodossa jäädä kotia hoitamaan jälkikasvua. Itse kun voisin helposti kuvitella olevani kotiäiti lasten kouluun menoon asti. Kuopus meni tarhaan 2v:na ja esikko 4v:na ja sillon jo teki pahaa laittaa lapset tarhatielle niin pieninä. Saati sitten kymmenkuisina. Aihe saa aina veren kiertämään ja kunnolla kun vaan miettiikin.

Tämä kävi aamulla kaupassa. Olo sen mukainen vaikken painavaa ottanut. Eläkeläishelevetissä toisin sanoen tuli käytyä :whistle: Onnistuneesti kassajonossa 2 kpl eläkeläismammoja yritti kyynerpäätekniikalla vetästä muakin mahaan yrittäessään ohittaa. Päivän avautuminenkin siis suoritettu :attn:

28+0 POKS B)

Eilen käyty ultrassa,kaikki hienosti,istukka oli noussut ylemmäs ja vauva oli pääalaspäin masussa,kovasti liikehti ultratessa :heart: Painoarvio oli huima,melkein 1,7 kg,samoissa lukemissa,kun esikoinen,joka syntyi reilusti yli 4 kiloisena :eek:
Lääkärin mukaan vauva painaa rv 38 jo 4 kiloa ja olisi hyvä jos yliaikaiseksi ei menis :whistle:
Aimmat lapset syntyneet rv 37+3 ja 39+2 :heart:

Rapu ja masuasukki 29+2 :heart:

Mun piti jo parin viikon päästä plussasta siirtää koon 36 farkut pois kun puristi vyötäröstä. Yhdet 38:t mahtuu vielä hyvin, tällä hetkellä ovatkin ainoat sopivat farkut. Ostin jo H&M:lta äitiyshousut mutta ovat ohuet niin ei niillä pakkasella pärjää. Ennästään mulla oli varastossa kahdet mammahousut mut ne ovat liian isoja vielä.

Alkuturvotuksen ja paisumisen jälkeen tilanne on pysynyt samana ja tuntuu että turvottelu ois aavistuksen lasehtinutkin. Paino nousi ensin kilon mutta vähän se laski siitä takasinpäin.

Viikon päästä ensimmäinen neuvola, joka ei nyt erikoisemmin herätä tunteita koska työkaverilleni menen vo:lle.

Ella ja Kirppu 7+

On noi tukiasiat kyllä niin syvältä. :headwall: Oma uusi äippälomani alkaa niin pian entisen perään, että taidan päästä samoilla rahoilla. Mutta kodinhoidontuelle olisi meidän taloudessa velkojen kanssa ihan turha edes haaveilla jäävänsä. Toisaalta mulla ei taida edes olla työtä johon palata, sillä mun määräaikaista sopparia ei jatkettu. Työnantaja sanoi suoraan syyksi sen, että olen äitiyslomalla. Todennäköisesti sitten kesällä 2011, kun tämä tuleva äippäloma loppuu, jäänkin kotiin ansiosidonnaisen voimalla. :/

Onpas Ravulla tosiaan komea painoarvio ollut noille viikoille! :heart: Mites sitten sellaisessa tilanteessa, että on iso vauva tulossa: Meneekö suosiolla sektioon täysiaikaisena vai käynnistelevätkö aiemmin?

JM, eikös sun pitänyt levätä eikä käydä lähikaupassa tappelemassa mummojen kanssa? :LOL:

Kiroan vieläkin tätä vatsanpaisumisasiaa. Siis kyllähän mulla olis muutamat tosi ihanat äippähousut tuossa kaapissa valmiina edellisestä raskaudesta, mutta kun ei ne mene mulle lantiosta päälle! |O Sen takia meni uusien tilaamiseksi, taas. :ashamed:

Vaan on tuosta pötsistä sentään jotain hyötyäkin. Vesijuoksuvyö pysyy ainakin paremmin paikallaan. :D Kävin eilen juoksentelemassa uimahallissa ja siellä melskatessani alkoi ensimmäistä kertaa olla tuntemuksia tuolla häpyluun tietämissä.

En muista onko tässä meidän pinossa tuota possunuha asiaa käsitelty, mutta kuukausipinoissa on käyty kovaakin keskustelua aiheesta. Äsken tuli maikkarin aamu-tv:n uutisissa siitä, että h1n1 olisikin luultua vaarallisempi raskaana oleville naisille. Tehdyn tutkimuksen mukaan oli mielestäni aika hurja prosentti, missä sikainfluenssan seurauksena oli äidin/sikiön/vastasyntyneen kuolema.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1679240

:attn: Siispä pistänkin galluppia pystyyn: Onko rokote otettu ja jos ei, meinaatteko ottaa?
Itse olen piikin saanut viime talvena. Mikäli sen ottaminen olisi nyt ajankohtaista, ottaisin varmaan kuitenkin.

Epeti 13+4

Mut on rokotettu rv 20.

Onnea kaikille ultrassa käynneille, plussanneille ja vauvansa jo saaneille :hug:

Täällä kärvistellään iskiaksen kanssa. Kroppa meinaa hajota raskauden yhä kestäessä vaan. Saisi tuo vekara syntyä jo!

sikanuhasta taas... en ole ottanut rokotetta, enkä ota. Sikainfluenssaa ei suomessa edes tällä hetkellä enää ole ja koko sen vaarallisuus oli reippaasti yliliioiteltua ja sehän on jo todettu, että lääketehtaat muisti WHO:n pomoja aika mojovalla lahjoituksella, että saivat rokotteet ja koko turhan hälyn aikaiseksi.

Itselleni ei tullut pieneen mieleenikään antaa laittaa itseeni rokotetta, jota ei ole koskaan, mitenkään tutkittu raskaana olevilla naisilla ja jonka vaikutusta sikiöön ei tiedetä. Kyllä ne sitä neuvolassa moneen kertaan oli tuikkaamassa, mutta ei tullut mieleenikään antaa sitä itseeni laittaa.
Myöskään lapsia ei ole rokotettu eikä rokoteta sikainfluenssaa eikä mitään muutakaan influenssaa vastaan.

Oikeasti vaarallisia tauteja vastaan lapset on rokotettu.

Yhteistyössä