Kolmatta odottavat 2010

Moikka!

Tervetuloa uusille!!

Kullervo; mulla on samanlaisia aatoksia kun sullakin. Kovasti mietin mitä sukulaiset ja ystävät sanoo ja ajattelee raskaudesta, mutta toisaalta eihän se niille kuulu. Ja hyvin kyllä tiedon ottivat vastaan kun tuossa viikko sitten asia kerrottiin. Joten turhaa pelkäsin.
Ja meillä on aika samanikäiset lapset. =) Mulla poika 06/07 ja tyttö 03/09.

Hilarius; kiva kuulla sun mukavista ultrakuulumisista. =) Itse jännitän keskiviikkoon asti, jollon pääsen ultraan ja näkemään asuuko tuolla mahassa ketään. :|

Hyväsetti; pidän sulle peukkuja et pahoinvoinnit menis pian ohi. :eek:

Omaa napaa sen verran, et nyt mulla on kadonnet kaikki raskausoireet. :eek: :( Näin viime yönä untakin että raskaus oli mennyt kesken... Mutta toisaalta mulla ei ollut mitään oireita kahdessa aikasemmassakaan raskaudessa. Mutta tosiaan keskiviikkona on ultra jolloin sit selviää tää epätietoisuus.

marza ja rv 7(?)
 
Wandii, toivottavasti selkävaivat helpottaa. Ja jos ei, niin kannattaa varata aikaa fysioterapiaan. Jumppa taitaa tosiaan olla ainoa apu raskausaikana ja ohjeita siihen ei kannata odottaa loppuraskauteen. No, välilevyn pullistuma lienee kyllä asia erikseen...

m a r z a, ihanaa kuulla, että on joku toinenkin oireeton alkuraskaudessa. Tai siis toivottavasti se on hyvä asia. Mulla on nimittäin ihan sama juttu, mutta niin taisi olla pojistakin. Ja kiva kuulla, että olet ollut yhtä oireeton niin pojan kuin tytönkin odotusaikana. Täällä kun elätellään varovaisia vaaleanpunaisia toiveita, mutta kovin tuntuu tämäkin poikaodotukselta, kun on niin samankaltainen kuin edellinen. Tosin tuolla ajatustavalla meillehän olisi toiset kaksosetkin tulossa. ;) :whistle:
Keskiviikon kuulumisia odotellessa! :)

Epeti rv 10+0 poksista
 
Täällä tulis huomenna vkot täyteen mut yli menee. Torstaina on aika äitipolille mis pitäis keskustella käynnistyksestä mun rd:n takia.

Tuntemuksia on ollu jo monen päivän ajan et poika lähtis syntymään itestäänkin mut supistukset ei oo sit kuiteskaan tuottaneet toivottua tulosta.
Edellisen kanssa synnytys käynnistyi salakavalasti ja "vetkuttelin" lähdön kanssa turhankin pitkään niin et sairaalassa ehdin olla vartin ennen ku tyttö syntyi :ashamed:

Jo silloin kehoittivat et jos vielä meinaan synnytyksiä harkita ni olisko mahdollista tulla sairaalaan ennenku pää näkyy ;)
No nyt mies on sit ollu vauhkona ja koko ajan vahtaa et joko mennään,nytkö lähetää jne. Kyllä mä sen pelon ymmärrän,ei se kätilöx halua lääkintämiehen armeijataustalla :LOL:

Mut joo..mukavaa odotusta muillekin :hug:

39+6 :heart: :heart: :heart:
 
Meidän pitkä odotus palkittiin ja yk 14 tärppäsi.
Nyt kolmosen odotus on alkanut, jännittää ja mietiyttää voiko tämä olla totta :heart:
Tänään on rv 4+1. Kirjoittelen myös lokakuisia 2010 odottavissa ja varmaan menen myös marraspinoon, kun se perustetaan..
Eri laskurit antaa lasketuksi ajaksi 31.10-1.11..
 
Hei Ella-83 ja onnea ihan kauheasti. Ihanaa, kun sieltä kolmosen porukasta aina joku tänne tupsahtaa.

Noista selkävaivoista, jumppa on toki se kaikkein selkein apu tuohon välilevyynkin. Mutta just tuo kipuvaihe, se on kipu kun on niin järjetön, ettei siinä oikeasti juuri muuta kuin maata. Tulehduskipulääkkeillä se talttuu kolmessa päivässä, mutta miten sitten, jos ei niitä saa syödä. Ei auta, kuin kaikin keinoin yrittää estää sitä, mutta raskaus on varmaan just riskiaikaa, kun selässäkin paikat pehmenee jne. Mulla on siis hyvin heikko selkä perinnöllisesti, vaikka liikakiloja ei ole ja olen liikkuvainen kuitenkin. Kaikkea sitä pitää saada vaivoikseen...

Onnittelut viikkojen täyttymisestä HubaG, nythän siellä alkoi vasta tosiodotus. Hengessä ollaan mukana oot sitten varmaan eka tähän ketjuun vauvan tehnyt, jos ei joku kiilaa ohitse.

Ja toivotaan Hyväsetti, että pääset viimein nauttimaan raskaudesta, eikä tarvi pönttöä enää halailla. Itsellä on siinä taitteessa, kohta pääsee nauttimaan ja energia lisääntyy. Mutta ei aivan vielä. Meillä ollaan vähän sairasteltu muutenkin nyt ja edelleen väsy painaa. Jospa siihen löytyis syy torstaina neuvolasta. Miten muilla on hemoglobiini pysynyt tolkkumitoissa? Itsellä on luonnostaan jo aika heikko ja raskaus painaa sen aina luvattoman alhaalle.
Rautatabuja kun alat vetämään, niin alkaa sitten myös paskomaan sitä ratakiskoa...ei kiva laisinkaan. Taisin viimeksi vetää siihen jotain nestemäistä, joka oli parempaa, mutta tuli vähän vampyyriolo, se kun maistui verelle...yök.

 
No nyt on taas testailtu ja taas haalea plussa, kyllä se on nyt jo uskottava. Vähän tässä vielä epäuskoinen olo on, kun plussat ovat sen verran haaleita olleet (aikaisemmista olivat kyllä hyvin varmat plussat).

Ja nyt vielä tänään on vielä tullut hieman vuotoa ja heti paniikki että keskenmenoko tässä nyt tuli. Kahdesta aikaisemmasta, kun ei ole ollut minkäänlaisia oloja / vuotoja. Mutta toivotaan, että nyt olisi ihan normaalia.

Pitää varmaan tässä soitella jo neuvolaankin, että saisi asiasta varmuuden.
 
Tervetuloa kaikille uusille odottajille ja onnea myös Hyväsetille jo parista suht hyvästä päivästä, hurja on kyllä ollut toi sun painonpudotus!

Wandille tsemppiä selkäkipuihin!

Itselläkin selkäkivut alkavat olla arkipäivää. Viimeiset kaksi viikkoa on kaikki kumartelu ja makuultaan ylösnousu ollut ihan tuskaa. Yöllä konttaan lasten luokse, jos he äitiä huutelevat, jalat ei yksinkertaisesti kanna ja kipu on aivan järkyttävä. Tänään oli lääkärineuvola ja lääkäri totesi vaan, että joku hermo on nyt pahasti pinteessä ja lupasi, että helpottaa, jahka vauva syntyy :| . Vauvalla oli muuten kaikki hyvin, mutta lapsivettä vähänlaisesti. Lapsivesitilanteen itseasiassa arvasin jo etukäteen, kaksi edellistä olleet myös lopussa erittäin vähävetisiä, joten ihan riittävästi olen saanut panikoida viimeisinä viikkoina liikkeiden vähyyttä. Edellinen käynnistettiin, kun se ei liikkunut enää ollenkaan ja lapsivesiarvio oli ruokalusikallinen. Lapsivesi myös ilmeisesti häviää ihan istukan kautta, koska mitään tihkuttelua en ole huomannut. Kohdunsuu oli kiinteä ja kaulaa reilusti jäljellä, joten taidan nyt sitten alkaa urakalla hörppimään vadelmanlehtiteetä, jotta ne viimeiset paniikkiviikot ei venyis ihan niin pitkiksi...

Ompus ja tirriäinen 36+3
 
Ella-83, hirmuisesti onnea ja tervetuloa mukaan! :flower:

HubaG taitaakin nyt olla virallisesti yliaikainen. Jännityksellä odotan uutisia, koska saadaan ensimmäinen nyytti meidän pinoon! :heart: Tsemppiä viime metreille!
Huomasin muuten, että meillä on sama synnäri. Pistähän kirjoittaen kokemuksia siitä joskus, jos ehdit. Kaksoset kun jouduin synnyttämään naikkarilla niin ei tuosta sairaalasta ole kokemusta kuin äitipoliseurannan osalta.

ompukselle tsemppiä lapsivesiasioiden kanssa. :hug: Varmasti on piinaa moinen odotus.

Kullervolle onnittelut viivan vahvistumisesta! :)

Mun on ollut vaikea tätä koko raskautta uskoa, vaikka sen pikku möykyn ultrassa ihan alussa näinkin. Tänä aamuna sain sitten kotidopplerilla sydänäänet kuuluviin ja kai se on nyt sitten viimein uskottava, että siellä se pikku-ihme on ja kasvaa. :heart:

m a r z a n ultrakuulumisia odotellessa! :wave:


Epeti 10+2
 
Ella-83 Onnea todella paljon. Pitkä odotuksenne viimein sai palkinnon :heart:

No niin lomat lomailtu. Tulimme viime yönä 4.30 kotiin. Tytöt tietty nukkui automatkan 7h ja heräsivät aamulla normaaliin tapaan 7.30. Koska mies ajoi niin hän nukkuu nyt ja minä koitan jaksaa muksujen kanssa. Loma oli aivan mahtava. Koko viikon oli +30 astetta lämmintä. Aamulla klo 9 olimme jo lasten kanssa altaalla polskimassa. Välillä kävimme myös Punaisessa meressä. Ja söimme paljon, kun oli All Inclusive :) . Altaalta lähdimme vasta auringon laskiessa klo 17. Usein olimme kaikki jo unessa klo 21 :) ja aamulla klo 6.30 ylös. Itse sain jonkin mahapöpön ja yhden päivän sairastin. Lääkäri kävi ja sain hyvät lääkkeet niin toivuin nopeaan. Onneksi oli yhtä lääkettä jota sai raskaanakin ottaa. Ihana loma, mutta ihana olla taas kotona.
Tänään onkin lääkärineuvola niin pääsee kurkaamaan onko pikkuisella kaikki hyvin. Olo on ollut niin oireton. Vain masu kasvaa..

Tervetuloa kaikki uudet!
-Poni 11+1
 
Hei vaan!

Taidan kuulua tänne odottajien puolelle, kun eilen plussasin :heart:
Jännä tunne, vaikka kyseessä jo kolmas odotus mulle ja miehelle toinen. "Rimpula" on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi.
Kohtalo on jollain tavalla ilmeisesti puuttunut peliin, mutta ei sen anneta varjostaa odotusta. Onnellinen olen ainakin tässä vaiheessa :D
 
Moi, ajattelin nyt tännekin tuppautua :LOL: Eli kolmatta odotellaan viikoilla 4+6. Aiemmat syntyneet -05 ja -08. Lokakuun lopussa olisi nyt laskettu aika. Varovaisestihan tässä vielä mennään, toivottavasti kaikki menisi hyvin loppuun asti.

Ihanaa, kun täällä on eri vaiheissa odottavia, kiva jännätä muiden synnytyksiä, kun itse vasta näin alussa :heart:

Nyt lueskelemaan paremmin teidän viestejä..
Mintukas
 
Heippa!

Ultrassa käyty ja siellä se meidän vauva köllötteli. :heart: =) Oli kyllä aika ihana fiilis huomata pikkuisen sydämen lyövän ja samalla tajuta että kyllähän siellä masussa on elämää. =) Viikkoja olikin nyt enemmän kun mitä ekassa ultrassa. Silloihan ultraaja sai viikkoja hädin tuskin 4 ja sen mukaan tänään olis ollut 7+0. Mutta viikkoja oli 8+6, eli LA on 02.10. :heart:
Epeti, voit päivittää sen etusivulle kun ehdit. =)
Nyt on tosi hyvät fiilikset ja miehen kanssa oltiin yhtä hymyä kun tultiin ultrasta. :D

P.s Huomasin just et laskureiden mukaan la on 30.09, jos nyt on rv 8+6, mut ultraaja sanoi mulle la:ksi 02.10. Katsotaan nyt mitä sit neuvolassa laittavat neuvolakorttiin. Soitan heti huomenna neuvolaan ja varaan ekan ajan. =)

hyvällä fiiliksellä oleva marza ja vauva rv 8+6 :heart:
 
marza Onnea hyvistä ultra kuulumisista :)

Lääkärineuvolassa kaikki oikein hyvin. Pikkuinen oli kasvanut kovasti ja oli ihan pienen ihmisen näköinen..pää, vartalo, jalat, kädet, sormet, sydän. Ihanaa :heart: . Vauveli hyppelikin ja kädet sekä jalat liikkui. Sairaslomaa lääkäri kirjoitti heti 2 kk ja sitten jatketaan. Hyvä näin niin ei tarvi raskaita hommia enää tehdä.
Perjantaina sitten np-ultra.
-Poni 11+1
 
Heippa tännekkin pinoon....mä sitten menin varaamaan sen varhaisultran ja se olis sitten ens ti 2.3 :heart: ja tuolloin viikoja se 6+1mutta toivotaan että siellä ollaan ainakin oikiassa paikassa :heart: mullahan oli se neuvolakin vasta 17.3....ja sinne on niin pitkä =) en sitten malttanut odottaa....nyt lähden koirien kanssa jos tarkenen.....hyrrr.....
sutulii 5+2
 
Hei taas pitkästä aikaa :wave:

Ella-83 aivan mielettömästi onnea plussasta :heart:

hieman voisin raottaa kuulumisiani : 12.2 tuli töissä verilorahdus ihan yllättäen, säikähdin , sen lorahduksen jälkeen tuli pyyhkiessä ruskeaa... kotona tuli toinen lorahdus verta :x pelästyin entistä enemmän... soitin tk:hon josta sanottiin että jos kipuja ei tule tai vuoto ei lisäänny ei tarvitse tulla mutta jos oireet lisääntyy niin sitten heti päivystykseen, ei tullu oireita 15.2 soitin neuvolaan josta sain samat ohjeet ja sitten sovittiin ultraanaika .... nyt sitten on tilanne se että vuoto on hellittänyt vieläkin tulee ruskeaa pyyhittäessä välillä enemmän välillä ei ollenkaan.... tänään kävin sitten ultrassa antiikkisilla laitteilla saatiin kuitenkin asukas näkymään ,sykekin näkyi ja pikkuinen alkoi liikkumaankin kunhan vähän heräteltiin... eli tällähetkellä kaikki on hyvin .... 3.3 olisi sitten se np-ultra jossa pääsee näkemään pikkuisen vähän paremmilla laitteilla .... päivä kerrallaan mennään ja toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa mukana .... jospa se vuodon syykin selviäisi silloin viikonpäästä...

unikeiju + papu 10+4 (neuvolan mukaan)
 
Miu Mau ja Mintukas, onnittelut plussista ja tervetuloa mukaan! :wave:

:attn: Lisäilen ihmisiä tuonne peräpään listaan, mikäli ei LA:ta ole tiedossa/ilmoitettu. (En jaksa ruveta raskausviikoista laskemaan laskettuja aikoja. :snotty: ) Mikäli haluatte päivittää tietojanne, hihkaiskaa!

m a r z a :heart:

Poni, ihanan kuuloinen matka ollut teillä. Tervetuloa vaan takaisin tänne hankien keskelle! :)

unikeiju, mulla tuli edellisessä raskaudessa myös ihan lorottamalla verta kahteen otteeseen (10+5 ja 11+6), siinä välissä ja jälkeen ruskeaa tuhrua. Mitään syytä ei löydetty ja kaikki oli pienillä hyvin. Ilmeisesti kirkas verikään ei ole "pahasta", mikäli ei tule hyytymiä eikä ole kipuja. Vaaratonta siis, näinhän me uskomme! :hug:

Ja nythän nuo viikot lähestyy, kun viimeksi vuosin. Onneksi nyt tosiaan löysin jo sydänäänet, joten siltä osin taitaa kaikki olla kunnossa. :) Väsymys tuntuisi olevan aavistuksen helpottamaan päin tai sitten tuolla auringonpaisteella on ihmeitä tekevä vaikutus.


Epeti 10+3
 
Heips tänne! Uusia tullu taas vaikka kuinka paljon :)
Kiva, että Ponilla on ollu mukava lomamatka =)

Mulla ehti olla neljä hyvää päivää, ja eilisen sit oksensin taas :( Tänään ei vielä oo laatta lentäny mut tosi huono olo koko ajan.
Ja tänään oli ensimmäinen neuvola :) Ja saatiin sydänäänetki kuulumaan :heart: Ihanaa.. Mulla venyy tuo np-ultra viikolle 11 kun ens viikolla lähetään reissuun ja ollaan reilu viikko.. Mutta kun sydänäänet kuulu niin voi huoletta ootella ultraa..
Oliko Wandiilla kans tänään neuvola???

Hyväsetti ja Pöpö 9+6
 
Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!

Unikeiju minulla oli veristä vuotoa myös tämän raskauden alussa ja syyksi epäiltiin istukan siirtymistä. Se olikin jossain vaiheessa aivan kohdun suulla. Nyt jo sen verran ylempänä, että normisynnytys onnistuu.

Kiva kuulla myös Ponin lomareissusta. Itsekin on monta kertaa tehnyt mieli lähteä uudestaan Egyptiin, mutta en vaan ole lasten kanssa uskaltanut, kun aikanaan sairastin siellä tosi rajun vatsataudin :ashamed: . Ehkä noi All Inclusive hotellit olis luotettavampia...

Omaan mahaan sen verran, että vesi ei ole ainakaan toistaiseksi palannut takaisin ja vauva liikkuu aika heikosti. Ei siis ole mitkään hyvät fiilikset. Jotenkin on myös sääli pientä, kun ne liikkeet mitkä aikaiseksi saa tuntuvat tosi kulmikkailta, joten liikkuminen on takuulla työlästä. Seuraava neuvola on ensi keskiviikkona ja silloin ajattelin pyytää lähetteen ultraan, meillä kun ei neuvolassa sellaista ole.

Huballe tsemppiä, toivottavasti olet joko synnyttämässä/ juuri synnyttänyt tai sitten ainakin pian alkaisi tapahtua :D .

Ompus ja tirriäinen 36+5
 
Oikein muistit Hyväsetti. Olin vain itse sen unohtaa. Meillä taas näitä unohtumattomia öitä. Vanhempi poika on jo viikon ollut koulusta pois ensin kuumeillen ja kun nyt olis ollu koulupäivä, niin yöllä kamala korvakipu ja poika valvoi itkua tuhertaen. Voi parkaa! :'( Panadolit ei tehneet mitään ja aamuyöstä annoin sille Panodolia yli suositusten ja perään vielä Pronaxenia kanssa suosituksia hipoen. Siitä se sitten nukahti. Luojalle kiitos noita voi antaa yhtä aikaa.
Voitte kuvitella, etten edes muistanut koko turkasen neuvolaa, vasta kun pistelin kaikkiin kolmeen paikkaan (päiväkoti, ip-kerho ja koulu) taas viestin, että pojat ovat kotona. Onneksi
oma isäni tuli katsomaan poikia siksi ajaksi, että pääsin sinne vähän myöhässä kuitenkin. Kaikki oli hyvin, ja väsymyksen syykin selvisi, kuten arvasin Heboglobiini 110...
Ostin tulomatkalla sitten sitä "verta" ja tilasin nokkospuristeita, kun niiden sanotaan olevan tehokkaita hempan nostajia, ja ne on myös ihan hyvän makuisia.
Ultrattiin taas ja meidän vauveli siellä hypiskeli jo ja syke näkyi ja liikkeitäkin. Sain ultrakuvankin mukaan tuleville isoveljille näytettäväksi ja yritin sitä kuvata tännekin, mutta kamerasta loppui just patteri. :headwall:

Ja mun ei tarvi sokruja seurata, Jippii, menin just siihen poikkeuskategoriaan, alle 40, ei ylipainoa, uudelleensynnyttäjä, ei isoja lapsia tai aiempaa raskausdiabetestä. Huh! NYt se kuitenkin mittas sokerin, tuli sitten oikeein paastosokerit 4,4, kun en ollut aamulla ehtinyt syödä yhtään mitään ennen lähtöä. :)

Tuli Poni06:n lomailusta niin lomakuume, että varasin hotelliyön meille porokisojen aikaan Inarista. Mies nauttii, kun saa tuttujen kanssa rellestää kapakissa ja kyllä minäkin Inarissa viihdyn. Lapset tietty mukana, vois käydä Siidassa ja totta kai seurata kisoja. Hiihtoloman aikaan minä olen lomalla, mutta mies ei. Saas nähdä mitä silloin keksitään lasten kanssa.

 
Pikaisesti omaa napaa :ashamed:

Mulla oli synnytystapa-arvio nyt sitten. Eipä siinä mitään, vauva painoi 3081g eli esikoisen kokoluokkaa tulee olemaan. Lantiosta mahtuu ja muuten paikat pehmeät mikä on uudelleen synnyttäjälle tavanomaista. Ja vauva oli ylhäällä, kuulemma laskeutuu usein vasta synnytyksessä uudelleen synnyttäjällä. Kanavaa 3cm ja paikat kiinni. Eli supparit eivät olleet saaneet aikaiseksi mitään

Synnytyksen ennusmerkeistä vielä - oletteko kuulleet että naisen ylähuuli turpoaisi omituisesti synnytyksen ollessa lähellä? Anoppi meinaten tuossa eilen lohkaisi että mun suusta näkee että synnytys on lähellä. No, Jorvissa mikään ei tänään ainakaan viitannut tähän.


 
Moi!

Mulla oli tänään eka neuvola. Soitin eilen terkalle ja se antoi mulle tosiaan heti täksi päiväksi ajan kun seuraavat pari viikkoa ovat kuulemma niin täynnä.
Kaikki oli ok ja sain ajan np-ultraan joka olis maaliskuun lopulla. Sitä vaan ihmettelen kun mä olen kuullut et nykyään np-ultra pitäis tehdä rv 11+0-11+6, jotta saadaan paras mahdollinen tulos. Mulla tuo ultra tais olla rv 12+4. Ootteko muut kuulleet ko. asiasta vai onko mulla vaan väärää tietoa? Myös ekan lääkäriajan sain ja se olis huhtikuun alussa. Parin viikon sisään pitää mennä verikokeisiin ja myös sokerirasitukseen juodun. Oon ollut sokerirasituksessa myös kahdessa ekassa raskaudessa, ja tulokset aina olleet hyvät. Toisaalta ärsyttää mennä sinne kun siinä menee niin kauan aikaakin, mutta kaipa se on hyvä kuitenkin tehdä.

Sapfo, mä en kyllä ole kuullut tuosta huulen turpoamisesta. Mutta onhan noita ennusmerkkejä vissiin aika paljon, ainakin vanhan kansan mukaan.

marza ja vauva rv 9+1
 

Yhteistyössä