KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT *SYYSKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ella-83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
LAUANTAI 5.9.

Hirsimökin Hulda......................kp 30/28.............................yk 3
memmiliini................................kp 30/27-40........................yk 7
Ilmatar....................................kp 30/30..............................yk 1
Silmäterä.................................kp 22/28-34........................yk 3
Punaposket82.........................kp 20/28-30........................yk 7
Sssalla.....................................kp 20/32.............................yk 3
Lypy.........................................kp 20/27.............................yk 2
höperö75.................................kp 19/26-28........................yk 14
Siiri78.......................................kp 17/30.............................yk 4
petronella09.............................kp 12/25-28.........................yk 4
Pakanamaan kartta..................kp 12/28..............................yk 4v
UuTeEnNoUsUUn .....................kp 11/28..............................yk ??
Unikeiju ...................................kp 10/30-33 ........................yk 10
snowangel...............................kp 9/27...............................yk 14
Ella-83......................................kp 8/24-46.........................yk 11
satukirjan sankari....................kp 4/32-38........................yk 1,5v
onlydream...............................kp 4/25-29........................yk 2
syksyinen.................................kp ??/??.....................................
Black Adder..............................kp ??/??....................................
Poni06.....................................kp ??/??......................................

Taustalla

Kirppu81
pikku 3
minttis81
Kynsilakka

Haamut

:heart: Vuoden 2009 plussat
:heart:
Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
P123
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
p123
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose

Plussaonnea!! :flower:

Jännät päivät useammalla. Plussaonnea! :flower:

Lauantai huomenia!

Kovasti onnea BornToLose :flower:

Tervetuloa mukaan lypy =)

Täällä oli parin päivän netti pimento kiireiden vuoksi,punainen paholainen viimeistelee lähtöään |O joutaisi jo pois..
Meillä mies ei varsinaisesti kuumeile ja vaihtelevasti on muutenkin asiaan suhtautunut :/
no nyt kuitenkin jo positiivisessä mielessä vaikka meillä oli jossain vaiheessa täysin että ei enää lapsia.

Lämpimiä plussa++++++tuulia :whistle:

SUNNUNTAI 6.9.

Hirsimökin Hulda......................kp 31/28.............................yk 3
memmiliini................................kp 31/27-40........................yk 7
Ilmatar....................................kp 31/30..............................yk 1
Silmäterä.................................kp 23/28-34........................yk 3
Punaposket82.........................kp 21/28-30........................yk 7
Sssalla.....................................kp 21/32.............................yk 3
Lypy.........................................kp 21/27.............................yk 2
höperö75.................................kp 20/26-28........................yk 14
Siiri78.......................................kp 18/30.............................yk 4
petronella09.............................kp 13/25-28.........................yk 4
Pakanamaan kartta..................kp 13/28..............................yk 4v
UuTeEnNoUsUUn .....................kp 12/28..............................yk ??
Unikeiju ...................................kp 11/30-33 ........................yk 10
snowangel...............................kp 10/27...............................yk 14
Ella-83......................................kp 9/24-46.........................yk 11
satukirjan sankari....................kp 5/32-38........................yk 1,5v
onlydream...............................kp 5/25-29........................yk 2
syksyinen.................................kp ??/??.....................................
Black Adder..............................kp ??/??....................................
Poni06.....................................kp ??/??......................................

Taustalla

Kirppu81
pikku 3
minttis81
Kynsilakka

Haamut

:heart: Vuoden 2009 plussat
:heart:
Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
P123
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
p123
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose

Tänne ei uutta,ovisoireita oon ollut huomaavinani,eilen tuli tosi paksua limaa ja aiemmin oli nippailuja ;) Eilen peitot heilui peräti kahdesti,en tiedä sitten oliko vastaavaa hyötyä :/

Usealla on nyt jännät päivät menossa,plussatuulia kovasti :D
Tää lista on vähän niinkin jakautunut kolmeen/neljään osaan kp:n mukaan,mä pääsen jännäilemään tässä kuussa yhtäaikaa Ella-83:n,snowangelin,unikeijun,uuteennousuun ja pakanamaankartan kanssa :D Ja aikalailla varmaa on,että joku "meidän" ryhmästä plussan saa :heart: Viimekin kierrossa niin kävi B)

Mulla sylkitesti on nyt näyttänyt hedelmällisintä kp 7-9 ja eilen ja tänään on tullut vetistä limaa, mutta ei vielä venyvää (kivat yksityiskohdat). petronellan kanssa oon samaa, mieltä, että kyllä ainakin joku meidän jännäysporukasta nyt plussaa..

miten ihmeessä sitä jaksaa vielä viikon odottaa miten tässä käy :o
kovasti toiveikkaana olen, mutta saas nyt nähä... mahaa muka jo turvottaa, taidan olla vain syönyt liikaa :D
Toivottavasti joku saa nyt pian plussan!

Höh, memmiliini :hug: Itse vihdoin pääsin 2-numeroiselle kp lukemalla ja pääsen tikuttamaan. Sylkitesti antanut jo muutaman päivän viitteitä hedelmällisen jakson alkamisesta, kuten valkkarikin. Mies tässä lähinnä on ongelma, se ei ole paljoa kotona ja sillon kun on, ei jaksa tai on muuta tekemistä :|

MAANANTAI 7.9.

Hirsimökin Hulda......................kp 32/28.............................yk 3
Ilmatar....................................kp 32/30..............................yk 1
Silmäterä.................................kp 24/28-34........................yk 3
Punaposket82.........................kp 22/28-30........................yk 7
Sssalla.....................................kp 22/32.............................yk 3
Lypy.........................................kp 22/27.............................yk 2
höperö75.................................kp 21/26-28........................yk 14
Siiri78.......................................kp 19/30.............................yk 4
petronella09.............................kp 14/25-28.........................yk 4
Pakanamaan kartta..................kp 14/28..............................yk 4v
UuTeEnNoUsUUn .....................kp 13/28..............................yk ??
Unikeiju ...................................kp 12/30-33 ........................yk 10
snowangel...............................kp 11/27...............................yk 14
Ella-83......................................kp 10/24-46.........................yk 11
satukirjan sankari....................kp 6/32-38........................yk 1,5v
onlydream................................kp 6/25-29........................yk 2
memmiliini.................................kp 1/27-40........................yk 7

Taustalla

Kirppu81
pikku 3
minttis81
Kynsilakka

Haamut

:heart: Vuoden 2009 plussat :heart:
Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
P123
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
p123
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose

Jospa te osaisitte hiukan valistaa...

Toisen lapsen saannin jälkeen kuukautiset olleet säännöllisiä, mutta ovikset ovat olleet entistä kipeämpiä. Viimeisin oli niin kivulias, että meinasin lähteä lääkäriin, kun pelkäsin jo vähän vaikka mitä. Sen jälkeen kuukautiset oli myöhässä 9päivää, ja olin tikuttanut jo tärinässä monta negatiivista, kunnes ne menkatkin sieltä sit alkoi. (Täti?)

Jos siis kierto lasketaan vuodon ekasta päivästä alkaen, niin nyt kiertopäivällä 14 tuli vuotoa jälleen. Ei kunnolla, vaan vain paperiin pyyhkiessä, ja kesti vain pari päivää. Perinteistä oviskipua en ole huomannut missään vaiheessa. Eli mitähän kummaa nyt vois olla? Ovulaatio? Voiko muka kuukautiset ollaa taas?

Kaksi lasta takana ja 27 kesää, ja silti tällainen on mulle ihka outoa...
Kolmas lapsi haaveissa ja yk 6.
(menikö oikein sanonnat ja lyhenteet, opettelen vasta?) :p

Memmiliini :hug:

Tervetuloa vaan mukaan Orwokki mulla myös nuo ovis ajankohdat huomattavasti kivuliaampia mitä ennen,ja samanlaista välituhrua oli myös mulla viime kierrossa mitä sinäkin mainitsit.Sen tarkempaa syytä en sille löytänyt.Hyvin olet jo jyvällä lyhenteistä yms..

Mulla on aika ens viikolla perhesuunnittelu tädin luo aika niin meinaan siellä esittää miljoona kysymystä tämän kroppa koneiston tiimoilta :laugh:
On tämä jotenkin kurjaa kun joutuu suurimman osan kuukaudesta olemaan jonkin kokoinen rätti persiessä,jos lasketaan viime kierto niin tuhru kesti 5pv ja nyt tädin vierailu 6pv eli melkein puolet kuukaudesta, ai että tämä naisena olo on IHANAA :kieh:

Memmiliinille :hug:
Tervetuloa Orwokki!
Mikähän mulla nyt on... Eilen alko niin kuin ovislimat (aah ihanaa :D ) ja kp yli 20... Ei kai se nyt voi olla ovis? Kyllä oon aika varma, että se oli aikoja sitten. Harmi, kun aiemmin en ole kiinnittänyt mitään huomiota valkovuotoihin, kun nyt sitten en tiedä miten kroppani pelittää. Oisko nää nyt sitten menkkoja ennakoivia? Jos vaikka joku tietäis jotain jostain :kieh:

TIISTAI 8.9.

Hirsimökin Hulda......................kp 33/28.............................yk 3
Ilmatar....................................kp 33/30..............................yk 1
Silmäterä.................................kp 25/28-34........................yk 3
Punaposket82.........................kp 23/28-30........................yk 7
Sssalla.....................................kp 23/32.............................yk 3
Lypy.........................................kp 23/27.............................yk 2
höperö75.................................kp 22/26-28........................yk 14
Siiri78.......................................kp 20/30.............................yk 4
Orwokki....................................kp 15/??............................ yk 6
petronella09.............................kp 15/25-28.........................yk 4
Pakanamaan kartta..................kp 15/28..............................yk 4v
UuTeEnNoUsUUn .....................kp 14/28..............................yk ??
Unikeiju ...................................kp 13/30-33 ........................yk 10
snowangel...............................kp 12/27...............................yk 14
Ella-83......................................kp 11/24-46.........................yk 11
satukirjan sankari....................kp 7/32-38........................yk 1,5v
onlydream................................kp 7/25-29........................yk 2
memmiliini.................................kp 2/27-40........................yk 7

Taustalla

Kirppu81
pikku 3
minttis81
Kynsilakka

Haamut

Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
P123
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
p123
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose

Tässä jo alkaa läheneen taas jännät päivät. Saa nähdä miten käy. Pupuiltiin ainakin oikeaan aikaan. Plussatuulia kaikille!!

Eilen pupuiltu ja tänään taas sylkitesti hedelmällistä. Ovistestin teen parin tunnin sisään. Nyt vaan mietityttää, häiritseekö hammaslääkärin puudutteet ja esilääkkeeksi saatu Burana ovista, tosin ei mulla ovispäivä vielä pitäsi ollakaan, vasta kp 11. Uskoisin että ton Buranan häiritsevä vaikutu liittyisi itse ovispäivään, eihän se lääkeaine kuitenkaan elimistössä ehdi olla kun jotain 6-8h/ pilleri..

Tiistaita!

Tervetuloa uusille kuumeilijoille =)

lypy kyseli ovislimoista. Mulla ei ole valitettavasti vastausta sulle, mutta itselläni nyt tämän "kropan tehotarkkailun" aikana on ollut jos jotain limoja, kipuja ja tiputteluja, joten mä en ainakaan pysty ilmeisesti enää päättelemään niiden perusteella ovista ym. Mua harmittaa tosi paljon se, että esikoisen synnytyksen jälkeen tunsin oviksen hyvin selvästi ja uskon että siksi kuopus lähtikin helposti alulle. Kuopuksen syntymän ja hormoniehkäisyjen jälkeen en enää tunnekaan sellaista selvää ovistuntemusta(sen sijaan kyllä kaikenlaisia epämääräisiä oireita), jos mulla sitten edes on ovulaatiota.

Nyt ei oikeen tunnu miltään. Viime viikolla alamaha ja -selkä olivat kipeitä useampana päivänä. Peittojen heiluttelu jäi aikatauluongelmien takia väliin perjantaina ja lauantaina, toivottavasti mahikset ei menneet siinä. Muuten tää on ollut aktiivisin kuukausi makkarissa vuosiin B)

Nyt tässä on lähinnä tää noin kymmenen päivän odottelu ennen kuukautisia. Viime kuun suuren pettymyksen jälkeen odottelen ilman kummempia hehkutuksia. Toivon toki raskautta enemmän kuin mitään muuta :heart:

Heipä hei taas kaikille :) saanko mä tulla vilkuilemaan ja kertomaan kuulumisia vaikka pidänkin palstataukoa? :D

Onnea plussanneille!! Plussia on näköjään ropissut ihan kiitettävästi sitten viime käyntini, kun tuossa äskön äkkiä noita lueskelin.

Ja mä oon oikeesti pysynyt täältä poissa, mut tänään kävin sitten gynellä ja pakko jollekin kertoa, niin tulin tänne (tai sit kaikki on jo unohtanut mut )
Joo, eli nyt eletään sitten kp ööh... apua, hmm... 18 ja gynelle mennessä vähän toivoin, että se kertoisi mun kierron tilanteesta jne. aattelin, että ovis olis ihan tässä parin päivän sisään ja gyne sitten ultrasikin ja totesi, että tällä hetkellä siellä oli ihan selkeästi munasolu kypsymässä ja tosiaan kaikki näytti ihan normaalilta ja se sanoi, että ovis on näillä näkymin n. viiden päivän päästä, eli vasta kp 23 aiemmissa kierroissa oon heittänyt "kirveen kaivoon" tossa kp 20 kieppeillä ja jäänyt ootteleen niin tästä viisastuneena täytyy sitten kellistää se mies sänkyyn loppuviikon ja vielä ensi viikon alusta.
Limakalvosta se sanoi, että on normaali, mutta ihan normaalin alarajoilla, eli voisikos se olla syynä ettei oo tärpännyt? hmm, eikö se greippimehu oo just tota limakalvoa varten? sitä onkin mennyt muutamia litroja ja tänään pitää kyl käydä ostamassa lisää :whistle: :laugh:

No joo, ensi kiertoon se sitten määräs mulle clomit ja pelotteli tuplaraskaudella... huih... sitten ensi kierron alusta otetaan jotain hormoonijuttuja ja se prolaktiini (noh, hormoonihan sekin on ) jotenkin sitä vaan niiiiiin toivoo, että ei noihin tarttis mennä vaan se vauva ilmoittaisi tulostaan ilmankin. Tosin, nyt tosiaan kun tiedän, että siellä on munasolu kypsymässä ja suurinpiirtein gyne kerto ton ovulaation ajankohdan niin osaan olla ajoituksen kanssa tarkempi.

ANTEEKSI omanapainen kertomus, pakko vaan johonkin purkaa tää :)

kiitos tatomira kuulumisista! Mä poden hirveää hammassärkyä ja pakko ottaa tota Buranaa silläkin uhalla että pilaa oviksen. Tai en mä tiedä vaikuttaako satunnaisesti käytettynä, mut sitähän on tuttkittu, että ainakin säännööllisesti särkylääkkeittä käyttävillä raskauden alku viivästyy tuon sovulaation häirinnän takia. Pätee siis tulehduskipulääkkeisiin, ei parasetamoliin (mutta ei se mulla juuri mihkään tehoakaan, ihan lälly lääke..)

Torstai 10.9.2009

Hirsimökin Hulda......................kp 35/28.............................yk 3
Ilmatar....................................kp 35/30..............................yk 1
Silmäterä.................................kp 27/28-34........................yk 3
Punaposket82.........................kp 25/28-30........................yk 7
Sssalla.....................................kp 25/32.............................yk 3
Lypy.........................................kp 25/27.............................yk 2
höperö75.................................kp 24/26-28........................yk 14
Siiri78.......................................kp 22/30.............................yk 4
Orwokki....................................kp 17/??............................ yk 6
petronella09.............................kp 17/25-28.........................yk 4
Pakanamaan kartta..................kp 17/28..............................yk 4v
UuTeEnNoUsUUn .....................kp 16/28..............................yk ??
Unikeiju ...................................kp 15/30-33 ........................yk 10
snowangel...............................kp 14/27...............................yk 14
Ella-83......................................kp 13/24-46.........................yk 11
satukirjan sankari....................kp 9/32-38........................yk 1,5v
onlydream................................kp 9/25-29........................yk 2
memmiliini.................................kp 4/27-40........................yk 8

Taustalla

Kirppu81
pikku 3
minttis81
Kynsilakka

Haamut

Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
P123
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
p123
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose

Huomenia!

Mukava kuulla tatomira kuulumisia ja hyviähän noi vielä on,lykkyä pupuiluun ja greippi mehun juontiin,kokeiles lisäksi foolihappo kapseleita se myös hyväksi limakalvoille :attn:

Täällä ei erikoisempaa :/ vaihteeksi menossa isännän kanssa mykkäkoulu :headwall: eipä siinä paljoa pupuilut kiinosta mutta vieläpä tuohon ovis aikaan on päiviä jäljellä..

No huh, nyt alkaa taas olo helpottamaan, pari päivää menikin aika masiksessa. Kiitos kaikille lohdutus halauksista!

Tatomira Ei sinua ole unohdettu =) Kävitkö sinä yksityisellä gynellä? Miten pitkään olette yrittäneet (niin hyvä muisti minulla ei kuitenkaan ole, että sen muistaisin), kun saitte nyt clomit käyttöön? En millään jaksais odottaa, että vuosi yritystä tulisi täyteen ennen kuin pääsen 'hoitoon'. Clomit ja terot nimittäin auttoivat ensimmäisen lapsen alulle saamisessa, niin siksipä elättelen paljon toiveita niiden tehosta nytkin.

Minulla on nyt yk 8 menossa, jos seuraava päivittäjä olisi ystävällinen ja korjaisi sen listaan. Tarkkaa puuhaa ;)

Ella-83 juu, sitähän sanotaan et nimenomaan ibuprofeeni ovulaation aikoihin saattais häiritä ovulaatiota ja niin ollen myös vaikeuttaa raskaaksi tuloa, mutta mutta... jos mun pitäis valita hammassäryn ja mahdollisen, kuitenkin suht pienen todennäköisyyden välillä, ettei tärppää niin valitsisin ehdottomasti sen buranan, hammassärky on niin helvetillinen.

onlydream kiitoksia vinkistä :) pitäneekin työpäivän jälkeen käydä sitä foolihappoa apteekista hakemassa, se kait on muutenkin ihan jees syödä kun raskautta yrittää.

memmiliini nyt mulla on omien laskujeni mukaan yk 8, mutta pillerit oon siis jättänyt pois jo toukokuussa 2008 joten sen pohjalta tuo gyne mulle nuo clomit määräsi. Gyne vaan totes "sä oot hassu" kun kyseli, että kuinka pitkään kahden ensimmäisen yrityksessä meni, kun tää pitkä odotuksen odotus vaan ei sovi ollenkaan yhteen kahden ekan raskauden kanssa.
Mutta siis, multahan otettiin noita verikokeita jo viime syksynä ja sillon kaikki oli kuten pitääkin, munasarjat on ihan normaalit ja muutenkin kaikki oli ihan kuten kuuluukin olla. Jos ei nyt clomeillakaan tärppää niin keväällä on edessä aukiolotutkimus, sen mä haluan vielä selvittää, vaikka sillä ei sitten niin merkitystä oo, kun yhtään enempää mä en hoitoja halua. Eli jos clomeilla ei nyt tärppää niin sitten ei tärppää.
Mulla on nyt sitten tähän kiertoon ihan hirveät paineet, kun mä en noita clomeja tavallaan haluis alottaa...
Sinäänsä toi, et ovis on noin myöhään ei oo mikään vakava asia, kuopuksestakin se on ollut vasta jollain tollasilla päivillä... Kun tosiaan se gyne sanoi, että "ovulaatio ON n. viiden päivän kuluttua" nyt on eilen ja toissapäivänä mies kellistetty... jaksaisikohan sitä vielä loppuviikon joka päivä? ja vielä ma ja ti varmuudeksi? ARGH...

hmm.... kestikö mun palstatauko kokonaiset 2vko? :laugh:

Yhteistyössä