KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT LOKAKUUSSA

TORSTAI 1.10.2009

Pakanamaan kartta..................kp 38/28.............................yk 4v
Unikeiju ...................................kp 36/30-33 ......................yk 10
minttis81..................................kp 36/25-30........................yk1
Ella-83......................................kp 34/24-46........................yk 11
Ilmatar.....................................kp 30/26-29.........................yk 1
satukirjan sankari....................kp 30/32-38.........................yk 1,5v
Orwokki....................................kp 29-41/28-32....................yk 6
Sintyli...................................... kp 29/25-27..............................yk1
maamin82................................kp 28/??...............................
memmiliini.................................kp 25/27-40..........................yk 8
Summergirl...............................kp 22/26-27..........................yk 1
Ärrieri.......................................kp 21/??.................................yk 2
Siiri78.......................................kp 19/30................................yk5
Sssalla.....................................kp 17/32.............................yk 4
höperö75.................................kp 17/26-28..........................yk 15
Punaposket82.........................kp 16/28-31..........................yk 8
SMSM.......................................kp 16/28-29...........................yk1
Silmäterä.................................kp 13/28-34..........................yk4
Lasihelmi.................................kp 13/30................................yk9
Vaahtera-82............................kp 13/28-30........................yk1
Miuskipa..................................kp 11/??................................??
Onlydream................................kp 7/23-29.............................yk 3
snowangel...............................kp 6/27..............................yk 15
UuTeEnNoUsUUn......................kp 3/28..............................yk ??
syksyinen.................................kp ??/??...............................
Black Adder..............................kp ??/??...............................
Poni06.....................................kp ??/??................................
P123........................................kp ??/??...............................




Taustalla

Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76


Haamut





:heart: Vuoden 2009 plussat :heart:
Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose
Lypy
petronella09
Tillintallin
tatomira

Plussaonnea!! :flower:

 
Heipä hei kaikille!
Eka kierto kun kokeillaan ovistestejä ja nyt kp 16 tuli hailakka viiva, joka ei siis ole varmaankaan vielä +, mutta ehkä huomenna? Lämmittihän tuo mieltä kun tuli edes jostain plussa...
Meillä on menossa tuon isin kanssa möksöttelyt joten saa nähdä miten juhannusvauvatoiveiden käy. Lyttääntyvätkö nyt vain vasta parin viikon päästä. Musta on tullu kyllä tässä jo kohta 10 kk:n aikana täyspessimisti. Ei tarvi ainakaan ajatella, että kauhea jännitys estäisi raskautumisen.

Toivottasti kovin moni meistä ei näe Marraskuun pinkkaa, siis täällä kuumeilijoiden puolella!
 
Punaposket82 kiitos uudesta ketjusta ja listasta! :flower:

Mulla vaan kierto venyy. Kolmatta päivää massussa jomottaa menkkamaisesti, mutta mitään ei vaan tule. Välillä on tosi tuskainen olo kun oikein kunnolla jomottaa. :/ No mä koitan ottaa ihan rennosti vaan ja olla ajattelematta koko asiaa, ettei tädin tulo pitkittyisi ainakaa kauheesti enää. :(
 
Totta Punaposket turiset, ois se niin hienoo kun ei tarttis enää marraskuun pinoo ootella vaan vihdoin koittais tuo odotuspuoli, vaan on vielä pitkämatka testailupäiviin, että ei auta kun odotella ja kuullostella taas onko oireet oikeita vai mielen kehittelemiä.
Tosi monella on jänskät päivät =) Mites Pakanamaan kartta,Unikeiju, Minttis, Ella,Ilmatar,Orwokki? Oiskos jollakulla iloista kerrottavaa? Torstai on toivoa täynnä ;)
 
Aurinkoista lokakuuta B)

menkkamaisesti jomotellut jo monta päivää, mutta selkää ei kolota yhtään, vaikka menkat lähestyy.. Naamakaan ei oo (onneks) puhjennu kukkaan, vaikka pillerit lopetinkin, viimeksi kun kävi niin. Mäkin mieluusti siirtyisin tuonne odotuspuolelle, viime kerrasta kun on jo aikaa! Meillä muutes siis eka yrityskierto menossa.

Ihanaa kun viikonloppu lähestyy :D
 
Hellou. Kummallisen tunteenpurkauksen jälkeen päätin testata 2h pidättelyn jälkeen päiväpissasta. No siihen tuli viivanpaikka tai haamun haamun haamu. Kuitenkin tuo "viiva" oli tummempi mitä aiemmin tuli kp 27 ja 29. Outoa kyllä ettei olisi vielä selvempää viivaa. Ehkä se vaan on niin että nykyään noissa One Step liuskoissa on viivanpaikka.

Huomenna aamupissasta pregent stickillä testi.
 
Ella-83 Toivon todella, että viiva vahvistuu! Kyllä te olette jo ihan tarpeeksi kauan yrittäneet!

Punaposket82 Minäkin olen kyllä niin pessimisti jo tämän asian kanssa, että toivo alkaa hiipumaan. Ajatella, että vuosi lähestyy loppuaan ja koko vuoden olemme yrittäneet saada lasta aikaiseksi. Kaikki nuo plussanneet listalla ovat plussanneet minun palstailun/kuumeilun aikaan. Millois ois minun vuoro? Kaikkien puolesta olen toki iloinen ja heidän plussat eivät ole mitenkään minulta pois, mut kuitenkin olisi kiva jo omakin nimi saada listaan.

Masentaa siis edelleen, sori :ashamed:
 
Hei!

Mahtuukos mukaan kuumeilemaan? ;) Meillä on -97 syntynyt luomupoika ja sitten maaliskuussa syntynyt tyttö, joka sai alkunsa clomeilla (+ metut). Nyt imetys on loppunut ja menkat pikkuhiljaa palanneet mutta en siltikään ilmeisesti ovuloi, koska kierrot on mitä sattuu, pisin kierto oli 46 päivää. Soitin sitten lääkärilleni, joka antoi luvan aloittaa taas clomit. Nyt siis eka clomikierto menossa ja kovasti pupuiltiin oletetun oviksen aikoihin. Ongelmana on, että en koskaan saa ovistikkuihin kahta ihan yhtä vahvaa viivaa, ainoastaan melkein yhtä vahvat (näin myös viimeksi kun tuo tyttö tärppäsi). Lisäksi hämmennystä aiheutti oviskivut, jotka olivat viikon kestävät menkkamaiset jomotukset eikä niin kuin viimeksi tärppikierrossa, että tunsin selkeän kipupisteen oikean munasarjan kohdalla kun ovis tapahtui. Luulenpa siis että en ehkä ole ovuloinut clomeista huolimatta :/ Noh, ensi kierrossa otan myös metut mukaan ja kierron pituudesta riippuen saatan tuplata clomiannostuksen... Minkälaiset ovisoireet/-tuntemukset teillä muilla on ja kauanko ne ovat kestäneet?

ärrieri

p.s listaan vois merkitä että kp 21/?? ja yk2
 
Koitinpas päivitellä tuota listaa ja ottaa vielä syyskuun pinossa lymyilevät mukaan :)
Mitä nuo Clomit on? Mihin ne autta ja missä tilanteessa niitä määrätään?
Musta oli niin kiva aloitella tämä "projekti" kun aattelin, että kevätvauva.. ihkua. Meillä kun ollaan aina oltu hyvin vaativia alkuun niin pitenevät päivät olisivat olleet in... nyt sitä toivoo, että kun tulisi edes jokin vauva :/
Pitää nyt muutama kierto kokeilla tikutella oviksia ja tähtäillä oikeaan aikaan ainakin simpat sisään ja sitten miettiä vaikka gynen aikaa jos ei muuten mitään tapahdu.
Mitä siellä sitten tutkitaan, jos lääkäriin menee?
 
Ja memmiliini:
Vähän tuntuu paremmalta kun täällä on joku (joitakin) joilla on jo hetki viivähtänyt. Kaikki tietää miltä toisesta tuntuu. Ja se on ihan tosi, että on onnellinen toisten puolesta, mutta tietty sitä itsekin haluaisi jo toiseen pinkkaan. No aamulla tuli siis haalea viiva ovistestiin. Simppoja tänä iltana ja vielä huomenna (testi aamulla myös, josko ois jo pos.). Sitten vaan annetaan ajan kulua.
 
Höh, niinpä tietenkin =) täällähän te ootta lokakuun pinossa ja minä kun vielä olin tuolla syyskuun pinossa ja ihmettelin, kun ei siellä ole enää ketään kirjoittelemassa :headwall: :headwall: . Järjen käyttöhän on tietty sallittua, mutta jotenkin sitä eli vielä syyskuussa :LOL: :LOL: .

Tervetuloa uudet tulokkaat Lasihelmi ja ärrieri. Tuolla syyskuun pinossa oli myös yksi tulokas - nimimerkkiä en muista, mutta tervetuloa myös joukkoon.
 
Minä kans olin tuolla syyskuussa ja ihmesttelin et missä kaikki... :LOL: ompas sitä hölmö!
Tervetuloa uudet kuumeilijat, Lasihelmi ja ärrieri!
Itellä on koko ajan ajatukset siinä että saako vauvan vai ei, tuntuu ettei muuta osaa ajatellakaan. Varmaan siitä tulevan stressin takia ei sitten tärpääkkään...
 
Jotta kierto ei venyisi liikaa, laitanpa tähän mun mahdolliset raskausoireet, niin sit täti tulee:
- väsyttää, herkistely
- turvonneet rinnat, nännit eivät arat niikun oisi ennen menkkoja
- välillä huonon olon hetkiä
- valkkari vetistä "ovislimoista" asti
- välillä jomottaa kovaakin munisten tuntumassa
- selkäkipuja
- 3 krt testissä viivanpaikka, jotan en ko testillä ole ennen huomannut. kp 27, 29 ja 34.
- homeopatialla mun pitkät kierrot lyheni heti 24-26 tasolle, miksi nyt venyy?? :whistle:
 
Punaposket82: Clomit (Clomifen, Clomhexal) kypsyttävät munasolun ja niitä määrätään sellaisille, jotka eivät ovuloi luomusti. Esim. PCO on sellainen tila, joka haittaa luomusti ovuloimista, samoin ylipaino, erilaiset hormonihäiriöt + monet muut asiat. Itse en tiedä miksi en ovuloi, PCOta minulla ei ole todettu ja hormoniarvot otettu ja kunnossa, ainut on ylipaino mikä löytyy :ashamed: Joka tapauksessa aloin ihmetellä kun en tullut raskaaksi ja sitten kävin yksityisellä gynellä, joka ultrasi munasarjani ja kertoi, että munasolu ei kypsy kunnolla. Noh, ekasta clomikuurista tulin raskaaksi, joten minulla ne ainakin auttoivat (ja toivottavasti nytkin!). Niin, ja ovuloimattomuuden huomasin siitä, että kierrot olivat yli 40 päivää (pahimmillaan 59 pvää ).

Ella-83: mulla kanssa aristaa toinen (!) rinta. Pelkäänpä että on PMS-oireita vaan :( Valkkaria tosin tulee, eikös nyt oviksen jälkeen pitäisi olla ns. kuiva kausi? En ole asiaan aiemmin kiinnittänyt huomiota, joten en tiedä...
 
Jos sitä meikäläinenkin äänähtäisi :)

Olen tässä ihastellut ihania pieniä vaippoja. Mähän olen kestovaippatukihenkilö with täyskestopeppupoika ja jo ekaluokkalainen muinoin osakestoiltu tyttö :) On noin pieniä ja suloisia..... EI sais katsella, kun riipaisee sydämestä, kun ei voi tilata. Tai siis voisi, mutta mulla periaate ettei vaippoja ennen "turvallisia vesiä"... kuten tein Möttiksenkin kanssa.

Täällä ei mitään ihmeellistä millään rintamalla. Ne raskausoireet jotka jäivät km:n jälkeen päälle ovat vihdoinkin poissa!

Ai niin ja yksi pcolainen huutelee hep!
 
Voi v... mikä olo, kurkku kipee, nuha, yskä, päätä särkee ja palelee. Iski siis kunnon syysflunssa! |O Onneksi on ehitty peittoja heilutella parina iltana, jospa se ois riittävästi, jotenki tuntuu ettei tän kuntosena oikein innosta petipuuhat... :( Ja sitte vielä piinaviikot eessä, 18-20 pvä vois ehkä testata... voi että, ei kannattas ruveta ajattelemaan sinne asti, kerkiää kuvitella ties mitä ja sitte jos tulee nega, tiputaan kovaa ja korkeelta... :eek:
 
KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT LOKAKUUSSA
PERJANTAI 2.10.2009

Pakanamaan kartta................... kp 39/28............................. yk 4v
Unikeiju .................................... kp 37/30-33 ...................... yk 10
minttis81................................... kp 37/25-30....................... yk 1
Ella-83........................................ kp 35/24-46....................... yk 11
Ilmatar....................................... kp 31/26-29....................... yk 1
satukirjan sankari.....................kp 31/32-38......................... yk 1,5v
Orwokki..................................... kp 30-42/28-32.................. yk 6
maamin82................................. kp 29/??............................
memmiliini................................ kp 26/27-40....................... yk 8
Summergirl................................ kp 23/26-27....................... yk 1
Ärrieri........................................ kp 22/??............................. yk 2
Siiri78......................................... kp 20/30............................. yk 5
Sssalla........................................ kp 18/32............................. yk 4
höperö75................................... kp 18/26-28....................... yk 15
Punaposket82............................ kp 17/28-31....................... yk 8
SMSM........................................ kp 17/28-29....................... yk 1
Silmäterä................................... kp 14/28-34....................... yk 4
Lasihelmi................................... kp 14/30............................. yk 9
Vaahtera-82.............................. kp 14/28-30....................... yk 1
Miuskipa.................................... kp 12/??............................. ??
Onlydream................................. kp 8/23-29......................... yk 3
snowangel................................. kp7/27............................... yk 15
UuTeEnNoUsUUn...................... kp 4/28............................... yk ??
Sintyli........................................ kp 1/25-27......................... yk 2
syksyinen................................... kp ??/??.............................
Black Adder............................... kp ??/??.............................
Poni06....................................... kp ??/??.............................
P123.......................................... kp ??/??.............................




Taustalla

Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76


Haamut





:heart: Vuoden 2009 plussat :heart:
Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose
Lypy
petronella09
Tillintallin
tatomira

Plussaonnea!!
:flower:
 
Huomenia.

Ärrieri: meillä sama kp näköjään menossa, ja mullakin eka clomikierto. Toinen lapsi sai alkunsa kolmannesta clomikierrosta ja esikko luomusti. Minulla ei ainakaan oviksen jälkeen ole ollut kuivaa kautta tässä kierrossa, tosin voi johtua noita clomeista..tässä kierrossa ei myöskään ollut mitään selvää oviskipua, parina päivänä oli sellaista menkkasärkyä, "painetta" munasarjoissa..aamulämpöjen mukaan ovuloin tässä kierrossa.

Tänään 8,5 päivää oletetusta ovulaatiosta =) ja tein r-testin..liian aikaista varmaan.. mutta siinä minusta näkyy jotain..haamujen haamu testiajan jälkeen.. ei se varmaan vielä mitään kerro, mutta NIIIIIIIN toivoisin että tärppäisi *rukoilee*

Tsemppiä muillekin testailijoille!! ja plussatuulia puhallellen ~~~

Ella83 toivottavasti viiva vahvistuu!!
 
Lasihelmi: tyhmää kysymystä ei ole olemassakaan =). Itse ainkin mietiskelin tullessani mukaan samaa kuin sinä. Mutta päättelin sitten, että kp=kiertopäivä kuukautisten alusta eli itsellä on nyt kp 17 laskettuna eka kuukautispäivästä ja kuukautiskierron pituus on 28-29 pv. Minulla on yk 1 eli ensimäinen yrityskerta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lasihelmi:
Alkuperäinen kirjoittaja SMSM:
Lasihelmi: tyhmää kysymystä ei ole olemassakaan =). Itse ainkin mietiskelin tullessani mukaan samaa kuin sinä. Mutta päättelin sitten, että kp=kiertopäivä kuukautisten alusta eli itsellä on nyt kp 17 laskettuna eka kuukautispäivästä ja kuukautiskierron pituus on 28-29 pv. Minulla on yk 1 eli ensimäinen yrityskerta.
Kiitos :flower:
Juuri noin tuon kp:n itsekin mietin :)

Meillä on 9 yrityskertaa jo takana, joten onko minulla siis nyt yk.10?

Kävin muuten äsken ensimmäistä kertaa jollain nettilaskurilla kattelemassa ja kappas, mulla pitäis sen mukaan tänään olla ovulaatio.
Kiitos kiittämästä :). Minun käsityksen mukaan olisi yk 10.
 
http://www.youtube.com/watch?v=b2D9YAmEaLQ

Täällä syvää pahaa mieltä... :'(
Nää kierrot on ihan perseestä! nyt menny jo yli ne päivät joita lasken siitä ihmeen vuodosta saakka, mitä epäilin ovisvuodoksi.
Ei mitään oireita. monta negaa jo tikutettu.Voi ny KIROSANA!!!
Mikä piru mua vaivaa????????
Tikutan vielä yhden huomenna. Sit saa riittää ja luovutan!

Onnea plussanneille ja tuulosia ym muille.
 
Jes! Menkat alkoi tänään eli nyt siis kp1 ja yk2. Muutama päivä mun tarttee nyt kattella tota tätsyy ja sit potkasen sen pellolle ja sen jälkeen alkaa se todellinen yritys. Ensimmäistä kertaa elämässäni alan sit tikuttelee ovista. :eek: Ihan jännittää jo! Mutta oli kiva huomata, et pillereitten jälkeen näyttää kroppa edelleen toimivan ja ovista voisi sitten alkaa metsästää tossa viikon päästä. :)

Hyvää viikonloppuu kaikille! :D
 

Yhteistyössä