Kolmatta lasta kaipaavat kesäkuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tatomira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En oikein tiedä kumpaa viikkoa odotella... Seuraavaa viikkoa vai sitten sitä seuraavaa eli juhannusviikkoa. Kumpana testaan?! Varmaankin testaan sitten juhannusviikolla ellei jotain tuhruttelua, tms tapahdu ennen sitä. :headwall: :laugh: Isot on nämä omat murheet! ;)

Hoksasin tässä juuri, että noin viikon päästä olisi tädin tavanomainen kyläilyaika mutta tällä kertaa ei ole mitään viikko ennen menkkoja- oireita, mut se kai johtuu siitä jos en ole ovuloinutkaan.. Sinänsä hyvä, sille viime kierron PMS oireet oli tosi kurjia (mm. migreeni ja huonoja oloja monta päivää).. Tai sitten noi napsimani tyrniöljykapselit toimii jo heti, niitähän kun suositellaan mm. PMS-oireiden ehkäisyyn/lievittämiseen.

täällä alkaa olla ihan normi tila paitsi että alaselkää särkee...johtuu varmaan mun uudesta villityksestä, rullaluistelusta :)

mä luulen et toi mun km hommeli oli joku ihme homma ...uskon et tää vuotelu oli ihan normi menkat ja ne plussat/haamut jotka tein oli vaan joku hipasu tai kiinnittymisyritys tms... huoh.. en tiiä...
tilasin jo ultra ajan mutta peruin sen sitten kun aattelin et ihan turhaa..nyt sitten mietityttää ja pähkäilyttää et mitä jos sinne kohtuun onkin jääny jotain tai ihan kaameita ajatuksia..

nyt kuitenkin mennään näin et olis yk2 ja kp 6 :)
toivottavasti ne oli vaan niukat menkat...

päivän jatkoja!

TORSTAI 4.6.2009

Varanikki..................................kp 2/28-?...................yk 3
memmiliini................................kp 3/27-35.................yk 4
BornToLose..............................kp 3/21..............................yk 2
Pikkarainen..............................kp 4/36.................yk 3
nasumasunen..........................kp 6/? ............................yk2
essiennieukko..........................kp 7/?.............................yk ?
höperö75.................................kp 8/26-28...................yk 11
Kirppu81..................................kp 12/?..............................yk ?
Pusutin.....................................kp 13/?..........................yk 6
äiti0408...................................kp 13/28-43.................yk 3
mervi-elina...............................kp 17/25.....................yk 1
P123....................................... kp 19/30........................yk 7
pojatx2....................................kp 23/25-27.................yk 2
mammamia82...........................kp 24/30....................yk ?
snowangel ..............................kp 24/27....................yk 10
Tiitikan.....................................kp 25/27......................yk ?
Tatomira................................. kp 27/29-32...................yk 5
pingviini100..............................kp 27/28...........................yk 1
Ella-83.....................................kp 28/32-35..................yk 7
Pakanamaan kartta.................kp 32/28................yk 4 vuotta
Punaposki82 ...........................kp 39/28.......................yk 2
Unikeiju....................................kp 43/30.......................yk ?
Ainuliini....................................kp 50/?.........................yk 3
Babyporkkana..........................kp ?..............................yk?
Poni06......................................kp ?.............................yk ?
saralia......................................kp ?..............................yk ?
tuu-tikki2..................................kp?...............................yk?
Pimpula82.................................kp ?.............................yk ?
leana........................................kp ?.............................yk ?
Larbo.......................................kp ?..............................yk ?

Taustalla
pp73
toukotuuli
P-E
Unikeiju
Piijuska-78
Lilla 2009
Lihapulla
Justiina 82
pikku 3

Haamut
äityli30

Vuoden 2009 plussat
Suzu1981 :heart:
Emmama :heart:
Sonja R :heart:
aamukastetta :heart:
Jennyli :heart:
mamx2 :heart:
Jessie :heart:
kujakatit :heart:

Plussaonnea!!!

Ella-83 ehkä teit testin vaan liian aikaisin ja siksi tuli nega, joten älä vielä luovu toivosta :)

nasumasunen niin, ei noista tiedä... harmillisia tollaset "väärät" plussat.

mervi-elina odota ihan rauhassa vaan sinne juhannusviikolle :) tulee sitten varmasti oikea tulos :)

).( sitä on tullut tän kevään aikana tehtyä niin monta turhaa raskaustestiä, et se oikeasti jo hillitsee hiukan sitä testausintoa! Mulla ei oikeesti oo mitään (suurta ) :laugh: tarvetta mennä testiostoksille, kun tiedän, että mulla se yksi testi kotona on ja mies sen kyllä antaa jos tarvetta moiselle tulee. Jotenkin sitä vain on niiiin varma, että ensi keskiviikkona se riivaajaa viimeistään tulee visiitille, nyt en sitten tiedä, et odotanko sen testauksen kanssa ihan sinne ensi viikon perjantaille, jollon kuukautiset olisi jo kolmatta päivää myöhässä vai torstaina (hyvä pohtia tommosia, kun ne kuitenkin tulee... ) noh, odotellaan.

Minä sorruin eilen :ashamed:

Tein sen kotitestin liuskatestin. Testiajan sisällä tuli haalea harmahtava viiva (aivan kuin viivanpaikka).
Noin 15 minuutin kuluttua, kun testiaika oli jo siis ohi, ja olin laittamassa testiä roskiin, niin viiva oli muuttunut siinä välillä ihan vaaleanpunaiseksi :o Tietysti testi piti ottaa talteen ja nyt kun aamulla katoin sitä, niin edelleen siinä on vaaleanpunainen viiva, tosin haaleammin näkyy kuin eilen.

Tuohan on kyllä ihan selkeä roskishaamu, että kai mun pitää negaksi tuo testi luokitella. Ärsyttävää, kun ei osaa pitää näppejään erossa noista testeistä, niin sitten on vielä enemmän ymmällään kun tulee tämmösiä.. huoh.. EI IKINÄ SAISI KATSOA TESTIÄ, KUN TESTIAIKA ON JO OHI :headwall:

Luulotauti senkus vaan jatkuu... :headwall: Elikkäs rinnat on arat ja alavatsaa juilii. Lieneekö sitten liikaa harjoitettu sitä s-kirjaimella alkavaa, mutta jotkut asennot tekee kipiää. Sellaista menkkamaista juilintaa. :laugh: Ja anteeksi yksityiskohtaisuudet! :attn:

tatomira täyttyy vaan malttaa mielensä noiden testien suhteen. Sitä vaan on niin kärsimätön. :ashamed: ;)

pojatx2 Sen s-kirjaimella alkavan aikana tuntuu just sellasta juilintaa ja sitten ihan niinkuin joku ottais vastaan tuolla sisuskaluissa. Plus sitten vielä on tuossa alaosaston luun kohdalla sellasta juilintaa. Ota näistä jutuista nyt selkoa. :p

Alkuperäinen kirjoittaja mervi-elina:
pojatx2 Sen s-kirjaimella alkavan aikana tuntuu just sellasta juilintaa ja sitten ihan niinkuin joku ottais vastaan tuolla sisuskaluissa. Plus sitten vielä on tuossa alaosaston luun kohdalla sellasta juilintaa. Ota näistä jutuista nyt selkoa. :p

Just samalta tuntuu täälläkin. Jospa se olis sitten tärppi käyny :whistle:

pojatx2 joo, tuon kun muistaisi, ettei niitä testejä katsele enää testiajan jälkeen! mut kun haluaa varmistaa, et se oli nega.. ja sitten...

Nyt vain kärsivällisesti ootat muutaman päivän ja testailet uudestaan mikäli on sitten tarvetta :)

Varanikki :kieh: :hug:
Ens kierrossa sitten. Mä en vaan tiedä kun nää mun kierrot on näin lyhyitä 19-21pvää ja jos meen johonki laskuriin laittaa millon olis seuraava ovis niin vastaus on suurinpiirtein sillon ku menkat vielä päällä :o Ei ymmärrä. Hitsi. Potuttaa :headwall:

pojatx2, ite oon kotitestien testeillä tehnyt ja nega ei ole koskaan muuttunut roskishaamuksi.. Joten sulla voi olla toivoa :)

Lämmöistä: joskus laskee 1-2 päivää ennen menkkoja, joskus vasta ekoina vuotopäivinä. Mut kuluvassa kierrossa mulla laski lämmöt vasta kp 8 et en kovin luotettavana tarkkailumenetelmänä pidä..

Roskishaamuista: Minulla esim. viime kierrossa sekä CB että first signal anoi roskishaamuja :kieh: Eihän se kylä pois sulje sitä että raskaus meinasi alkaa, mutta loppui melkein ennen alkuaan :whistle:

Lämmöistä
Lämmöt useimmiten taitaa laskea menkka-aamuna, mutta minullakin laskevat monesti vasta esim. kp 3.

varanikille :hug:

Borntolose
- tiedätkö kuinka pitkä luteaalivaiheesi on? Alle 10 päivää ei nimittäin riitä raskauden ylläpitämiseen. Jos siis lyhyet kierrot jatkuu, kannattaa käydä lääkärissä.

Kiva tatomita että olit laittanut tyypit kierron mukaiseen järjestykseen - helpompi seurata :)

Terkuin P123 ja piiiiiiiinaaaaaa

mervi-elina ja pojatx2, mulla myös juuri tuon kaltaisia oireita, pitkin päivää on taas juilinut ihan alamahaa, tosta aivan häpyluun alta..kovin yksityiskohtaiseksi tämä oireiden kuvailu taas menee.Pienikin merkki luo toivoa:) Mainiosti sitä osaa itselleen oireita kuvitella. Mulla on testi odottamassa,montakohan päivää sitä vielä jaksaa odottaa. Pikkukakkosesta plussasin jo kp 26, joten on tosi vaikeaa malttaa odottaa menkkojen alkua. Kierto on niin säännöllinen, että osaan kyllä odottaa päänsärkyä viikonlopulle, se enteilee mulla aina menkkoja. Pari päivää aikaisemmin on aina hirveä jyskyttävä päänsärky, ja sit alkaakin menkat...hoh hoi..voi tätä vuoristorataa...Käytiin tänään kattelemassa meidän kakkoselle uutta istuinta autoon, myyjä liikkeessä esitteli uutuutta, vauvansänkyä, josta saa laidan laskemalla näppärän penkin, aivan ihana, voisin ottaa sen vaikka lastenhuoneeseen penkkikäyttöön, vaikkei vauvaa tulisikaan:)

PERJANTAI 5.6.2009

Varanikki..................................kp 3/28-?...................yk 3
memmiliini................................kp 4/27-35.................yk 4
BornToLose..............................kp 4/21..............................yk 2
Pikkarainen..............................kp 5/36.................yk 3
nasumasunen..........................kp 7/? ............................yk2
essiennieukko..........................kp 8/?.............................yk ?
höperö75.................................kp 9/26-28...................yk 11
Kirppu81..................................kp 13/?..............................yk ?
Pusutin.....................................kp 14/?..........................yk 6
äiti0408...................................kp 14/28-43.................yk 3
mervi-elina...............................kp 18/25.....................yk 1
P123....................................... kp 20/30........................yk 7
mammamia82...........................kp 25/30....................yk ?
snowangel ..............................kp 25/27....................yk 10
Tiitikan.....................................kp 26/27......................yk ?
Tatomira................................. kp 28/29-32...................yk 5
pingviini100..............................kp 28/28...........................yk 1
Ella-83.....................................kp 29/32-35..................yk 7
Pakanamaan kartta.................kp 33/28................yk 4 vuotta
Punaposki82 ...........................kp 40/28.......................yk 2
Unikeiju....................................kp 44/30.......................yk ?
Ainuliini....................................kp 51/?.........................yk 3
Babyporkkana..........................kp ?..............................yk?
Poni06......................................kp ?.............................yk ?
saralia......................................kp ?..............................yk ?
tuu-tikki2..................................kp?...............................yk?
Pimpula82.................................kp ?.............................yk ?
leana........................................kp ?.............................yk ?
Larbo.......................................kp ?..............................yk ?

Taustalla
pp73
toukotuuli
P-E
Unikeiju
Piijuska-78
Lilla 2009
Lihapulla
Justiina 82
pikku 3

Haamut
äityli30
pojatx2

Vuoden 2009 plussat
Suzu1981 :heart:
Emmama :heart:
Sonja R :heart:
aamukastetta :heart:
Jennyli :heart:
mamx2 :heart:
Jessie :heart:
kujakatit :heart:

Plussaonnea!!!

Terveiset täältä kylmästä Pohjois-Suomesta. Hurrr.. äsken satoi rakeitakin :/

Onpa ihana kun tänne on tullut lisää porukkaa. HEI vaan kaikille uusille
:wave:

ON. Kierto alkaa olemaan lopuillaan ja olo on sellainen, että tuskin tässä pieniin päin ollaan. Menkkajuilimista on ollut nyt parina iltana, mutta siinä kaikki. Tässä kierrossa olen Multitabsia popsinut sekä puolikkaan minidisperinin joka aamu. Jospa nämä auttaisivat alkion kiinnittymisessä. Uusille kertoakseni, mulla on ollut 12/08 ja 05/09 varhainen keskenmeno.

Parin lääkärin kanssa olen ollut nyt juttusilla. Toinen heistä, yksityinen gyne oli sitä mieltä että hän ei aloittais vielä mitään hoitoa, koska takana on kaksi sponttaania raskautta. Kunnan lääkäri taas laittoi lähetteen keskussairaalan gynelle, jos pääsisin sinne tarkempiin tutkimuksiin mistä km johtuvat. Että näin sitä on lääkäreilläkin monia mielipiteitä. Toivottavasti aika gynelle tulisi pian ja saisin jotain selvyyttä tähän hommaan.
Vauvan kaipuu on niin kova. Mieskin eilen taputteli masua ja kyseli, että milloin on kierto lopuillaan. Se tietää, että jos täti kurvaa, olen taas pari päivää kiukkuinen ja toisaalta masentunutkin.

Mutta ihana on, että täällä on muitakin samojen asioiden kanssa painivia B)

Mutta tääpä jatkais töitä :D Ja toivottais kaikille huuuuurrrrrjasti plussatuulosia :heart:

terkkusin, snowangel 25/27

mammamia82 Joo hyvin tuo oireiden kuvittelu aina välillä sujuu ite kultakin :) Mulla oli viime kierrossa muka niiin paljon oireita että.. Vaikka sainhan minä niitä haamujen haamujakin, että olisko ollut kemiallinen. Tässä kierrossa olen ollut asenteella, että " ei niin mitään oireita" ja toivottavasti nyt sitten nuo jotka olen jo aiemmin maininnutkin, olisivat nyt sitten niitä oikeita oireita.

Ja, omanapaisuus jatkuu :ashamed: , sain silloin keskiviikkona kotitestin liuskatestiin sen roskishaamun. No, testasin tänä aamuna Viljan testillä (se missä tarkkuus oli 20 tai 25ml, eli ei yhtä herkkä kuin tuo kotitestin testi joka oli herkkyydeltään 10ml ). Sain haamun ja heti testiajan sisällä =) Eli en ehkä vielä heitä toivoa menemään.. Minkälaisia kokemuksia teillä on Vilja-testistä?

Ei montaa piinapäivää enää.. Mehän ollaan snowangelin kanssa melkein samoilla kiertopäivillä :) Mulla nyt 24/25-27. Meillä kanssa mies kysyi yhtenä iltana, että mikähän se sinun tilanne nyt on ja taputteli mahaa. Oli ihana huomata, että asia on silläkin ajatuksissa kun jossain vaiheessa (viime kierrossa) ehdin säikähtää että se oli tullut katumapäälle tässä vauva-asiassa. Mutta olisko viime kierron pettymys sitten vaikuttanut häneenkin, koska tässä kierrossa yritys on ollut paljon aktiivisempaa.

Niin ja snowangel: Kiva, että pääset parempiin tutkimuksiin, mistä nuo km johtuu. Mulla on itsellä ollut yhteensä 4 alkuraskauden keskenmenoa ja maaliskuussa kävin läkärissäkin (mulla kierto meni ihan kummalliseksi alkuvuodesta olleen km jälkeen). Niin se sanoi vain, ettei asiaan tarvi puuttua, koska näyn raskautuvan kuitenkin suht helposti.

Perjantai huomenta vaan kaikille :)
Tuossa päivitellessä huomasin, että monilla on piinaavat ajat käsillä :) eli minkäslaiset on tuntemukset snowangelilla, Tiitikanilla ja pingviini100 ? onkos testejä jo tehty vai ootteko pitäneet itsenne kurissa?

ja olihan siellä piinailemassa myös ella-83 ja pojatx2 :)

Itse oon aatellut, että mullahan on vielä vaikka kuinka paljon kiertoa jäljellä, mutta tänään on kuitenkin jo kp 28 eli tätiä odottelen (en todellakaan, mut väistämättä se tulee) saapuvaksi välillä sunnunta-keskiviikko
Mitään oireita taas ei oo ollut suuntaan eikä toiseen enkä jaksa niitä edes mitenkään erityisesti tutkiskella, kun tiedän, ettei ne oo vielä missään määrin luotettavia. Tuossa eräänä päivänähän oli menkkamaista jomotusta alavatsalla, mutta sekin sitten meni ohi... nyt oottelen taas ihan rauhallisin mielin :) Viikonloppuna on kuitenkin taas niin paljon touhuttavaa, että ei varmaan tarvitse ajatusta vauvajutuille taas suoda... ja onneksi alkaa olemaan niin kova matkakuumekin :)

Mutta niin, taas kaikki on pyörinyt niin kovasti tän raskautumisen ja oireiden ympärillä niin aattelin, josko taas kertauksen vuoksi ja uusien kuumelijoiden takia niin jos taas kerrottais että keitä me ollaan :) ja muutenkin ajatuksia

Eli, minä oon 26 vuotias, minulla on lapset vm.03 ja vm.04 asumme kanta-hämeessä omakotitalossa pienen eläinlauman kanssa :)
Toisen jälkeen meni pari-kolme vuotta että olin täysin vakuuttunut, että kolmatta ei enää, tarvikkeet myytiin pois jne. mutta tässä sitä nyt ollaan aivan tolkuttoman vauvakuumeen kourissa :)
Kolmas lapsi on ainakin minua mietityttänyt kovasti ja pohtinut, että kaikki perhelomat yms. on aina 2aik+2 lasta ja sitä on miettinyt, että mites sen kolmannen kanssa... tilaa tarvitaan taas enemmän ja oma jaksaminen on aiheuttanut kanssa pohdintaa. Välillä vieläkin miettii, että entä jos ei sittenkään, mutta järki ei vaan pysty hiljentämään tätä aivan järjetöntä lapsenkaipuuta.

Nyt oon sentään jo aika voimakkaasti pystynyt rajaamaan vauvakuumetta, ettei se täytä ihan joka hetkeä, ehkä se, että kun kuitenkin tätä yritystä on kestänyt jo jonkin aikaa (noh, puoli vuotta, ei sinäänsä pitkä, mutta minulle tämä on tuntunut pitkältä ) niin enää ei jaksa kahlata lastentarvikeliikkeiden nettisivuja, etsiä vaunuja, turvaistuimia jne. tai sitten sitä on hillinnyt vaan se, että ne on jo päätetty :laugh: jotenkin sitä on oikeasti alkanut asennoitumaan niin, että tulee jos on tullakseen, vaikka pettymyksen jokaiset kuukautiset aiheuttavat niin kuitenkin on jotenkin rauhallinen olo, kun on jo saanut kaksi aivan ihanaa lasta :)

snowangel sitten jo heti vastailikin kun kyselin :) on se ihan hyvä, että lääkärit tutkivat :) vaikka voihan sitä toivoa, että tulisit raskaaksi ennen kun aika lääkärille sitä varten on :)

pojatx2 varovaiset onnittelut haamusta :flower: siirränkös sinut tuohon haamuihin? :) jänskää. Toivottavasti haamu muuttuu vahvaksi plussaksi :)

tatomira Voithan sinä laittaa minut sinne haamuihin, kun oli tuo sen verta selvä ja tuli niin äkkiä siihen testiin.

Ja kuka oon?! Olen 24-vuotias ja lapset -05 ja -07. Avioliitossa elellään. Luulin kanssa, kun kakkonen syntyi että nyt on lapsiluku täynnä. Ja myinkin melkein kaikki vauvatarvikkeet pois. Jotain "ihanuuksia" säästin, että JOS niitä joskus tarvii =) Minä olisin voinut ruveta kolmatta lasta tehtailemaan jo vuosi sitten, mutta mies lämpeni ajatukselle vasta nyt. Mikään muu ei tässä askarruta, kuin että miten sitten joskus synnytys menee. Mulla on olleet molemmat aiemmat nopeita synnytyksiä: kuopuksen kanssa oli virallisesti syöksysynnytys, eikä ehditty edes sairaalaan asti.

Yhteistyössä