Kolmatta kaipaavien syksy 2012

Onpas kivasti porukkaa mukana :)

Tsemppiä uuteen kiertoon taas kaikille ja plussatuulia loppukiertoon!

ON: Täällä nippailua masussa, pientä sellasta etomisen tunnetta tällee iltasel ja palellu kauheest, vois kuulostaa lupaavalt mut voi johtua myös imetyksen lopettamisest ja sen vaikutuksest hormooneihin :) Jännä loppukierto siis tiedos ja vast joskus viikon pääst voi miettiä testailua :D


Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Harmin paikka, dita. Tsempit uuteen yritykseen! Samoin kaikille muille, joilla menkat taas alkoivat.

Täällä eilen illalla nukkumaan käydessä rintoja ikään kuin kirveli kun vatsallaan makasi. Aivan erilainen tissikipu kuin normaalisti ennen kuukautisia. Katsellaan.
 
Hyvää viikonloppua!

Ditalle tsemppiä uuteen kiertoon! Alabamalla ja Astrella mukavan kuulosia oireiluja. :)

Vähän galluppia:

Kun vauva on tavoitteena, niin pystyttekö silti nauttimaan seksistä? Meillä on tänä viikonloppuna ollut hurja pupuilutahti verrattuna normaaliin. Just sanoin miehelle, että koska me ollaan viimeksi heiluteltu peittoja kolme kertaa vajaan vuorokauden aikana. :) Asiaa on kyllä auttanut se, että esikoinen on yökylässä, joten tilaisuuksia on ollut paremmin kuin yleensä. Mutta olen iloinen siitä, että ollaan myös pystytty nauttimaan seksistä viime aikoina. Joskus kun se näin vauvaprojektin aikaan tuppaa menemään sellaiseksi vauvantekoseksiksi. Onko muilla samantapaisia fiiliksiä?

Mutta hyvään väliin tuli tuo esikoisen yökyläily, kun ovis on mulla varmaankin su-ma -akselilla.
 
Heippa kaikille!

Onnittelut plussanneille ja pahoittelut uusiin kiertoihin joutuville.... Josko se nyt sitten onnistuisi!

Täällä mennään nyt kp 24.... Jännät ajat taas käsillä...

Oviksen bongasin tuossa selvästi alkuviikosta (ma kp18). "Hommat" hoidettiin asian mukaisesti lauantaina, sekä maanantaina. Toivotaan, että tämä talletus nyt tuottaisi jotain tulosta. :)

Nyt mulla on ollut jotenkin outo olo muutaman päivän ajan. Tyypilliset oviskivut loppui jo ti-ke. Eilen ja tänään vatsa on ollut jotenkin oudosti kipeä. Jatkuvaa paineentunnetta. Ajoittain tulee ihme vihlaisuja tuonne nivustaipeen seutuun, kun nopeasti liikahtaa... Toivotaan, että nuo olisi jotain oikeita vihlaisuja. ;) Menkat tuskin vielä alkaa, koska olen noita pitkän kierron ihmisiä.

Toisaalta onkohan nuo minun oireet jotain "valeraskaus" oireita. Tuon mieli saattaa joskus tehdä kepposia, kun oikein toivoo. No ei se auta kuin odottaa... Jos viikon päästä uskaltais alkaa testailemaan. :)
 
Heippa! Pahoitteluni että en ole ehtinyt kirjoittelemaan, mutta elämä on taas ollut kovin kiireistä ja näin syksyn aikaan on mieli kovin maassa :( Minulla viime kierto lyheni oudosti 6 päivällä, eli nyt menossa uusi kierto ja kp:t on jo 9/28-34 Onnea plussanneille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille:( toivotaan uudesta kierrosta positiivisempaa :) Liiiisu : Kyllä meillä ainakin nautitaan seksistä vaikka vauvantekoa yritetäänkin tai mä alan vahvasti olemaan sitä mieltä että liikaa ei pidä yrittää :) Tintti83: Toivotaan etta seuraavasta kierrosta tärppäisi, niin saisit parhaan mahdollisen syntymäpäivälahjan :p
Hyvää viikonalkua kaikille:heart:
 
Meille ainakin maistuu myös lapsentekoseksi :) Tosin itse saa olla normaalia aktiivisempi. Nyt ollaan onneksi oltu koko viikonloppu reissussa, joten en ole ehtinyt mitään mahdollisia raskauden merkkejä tarkkailla. Hyvä niin!
 
Täällä luulen, kuvittelen tai uskon oviksen olevan tuloillaan.. Olo on vähän ristiriitainen, tikuissa ei näy kun haamuja mutta lauantaina nippaili tosi ikävästi alamahaa vasemmalta puolen ja tänään alkoi lima aika.. Mitä tästä nyt voi päätellä? HELP?? Puhelimella tosi tympee näitä rustailla tänne vaan kuitennii, GALLUPPIIN sen verran että meillä vauvanteko seksi ehken parempaa kun normaalisti. Jotenkin enemmän tunnetta pelissä, molemmat haluaa vauvaa kovasti. :) Ei sillä, ei meillä seksi huonoa ole ilman vauvantekoakaan. ;)
 
Hepulis!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille.

Vauvantekoseksi... no se maistuu aina sen alkukierron ajan erittäin hyvin, mutta kyllä se loppua kohden menee vähän puurtamiseksi :D ilman vauvahaaveita se on maistunut muuten ihan hyvin pitkin kiertoa.

ON: kp10... huoh. Aika matelee jo nyt, niin miten se hiljaa se menee oviksen jälkeen! Oviksen tikuttelut oon alottanut, toistaiseksi ei merkkejä... tänään ehkä alkaneet ovista enteilevät olot, limoja ei näy.. odottamisen odottamisen odottamista.

ViiruP, ootko paremmin tutkaillut limoja? Alkaahan ne limat jo ennen ovisplussaa, mutta koostumus muuttuu.
 
Heippa!

Minä olen kiireistä johtuen taustaillut, nyt pikainen kuulumisten päivitys:)

Onnea plussanneille!:) Ihanaa, kun alkaa niitäkin jo tähän pinoon näin äkkiä tulla:)

Tädin kohdanneille pahoittelut ja onnea uuteen kiertoon!

Täällä on tosi hyvät fiilikset! Perjantaista asti oikein ihania, kauniita limoja taas bongattu, eli ovis on toivon mukaan tässä kierrossa jo hyvissä ajoin! Anteeksi nyt nämä yksityiskohtaiset kuvailut. Ovis ei ole vielä mennyt, mutta lähellä se on kyllä jo ja epäilen, että huomiseen mennessä varmasti tulee. Nyt siis kp 16. En tiedä mitä olen erilailla tässä kierrossa tehnyt, mutta tosi onnellinen olisin, jos alkaisi tuo kierto lyhenemään taas:)

Huonejaoista joku kysyi. Minunkin mielestä lapset voivat hyvin jakaa huoneen ja yleensä tykkäävätkin jakaa. Meillä tosin nyt on lapsilla omat huoneet, koska nukkumaan meno alkoi mennä vaikeaksi yhteisessä huoneessa, mutta jos lisää lapsia tulisi, niin olisi pakko jakaa ainakin jossain vaiheessa. Tosin meillä on lapset olleet ainakin 2-3-vuotiaiksi vanhempien huoneessa ja niin varmaan olisi nytkin. Mä en itsekään saanut omaa huonetta ennen kuin 8-vuotiaana ja hyvin pärjäsin:)

Toiveista... en osaa kyllä yhtään sanoa, kumpi olisi kivampi, kun molemmat jo on. Meillä kyllä leikitään nyt enemmän ns. poikien leikkejä ja tyttö on aika poikamainen, kun on niin isoveljessä kiinni, että ehkä toinen tyttö tasapainottaisi vähän... ehkä toivon salaa sitä prinsessaa! Toisaalta pojat on myös niin ihania ja heillä on niin mahtavia juttuja. En kyllä osaa yhtään sanoa. Molemmat halúisin!<3

Vauvantekohommat... meillä ei oikeastaan kauheasti vaikuta mitenkään, paitsi ehkä loppukierto on aika hiljaista, kun tuijottelen vaan omia oireitani ja kolotuksiani enkä oikein sitten enää jaksa innostua:/ Vaikuttaa varmaan sekin että silloin yleensä aika kuiva kausi muutenkin. Alkukierto on yleensä parasta aikaa tauon jälkeen, ja tietty oviksen aika ihan luonnollisestikin:)
 
Heip vielä! Ajattelin tulla kertaalleen toivottamaan kaikille plussarikasta syksyä ja erityisesti isot tsempitykset uusiin kiertoihin joutuneille!

Tänään reilun viikon testitauon jälkeen apteekin omassa testiviiva paljon kontrollia vahvempi, joten minun osaltani kuumeilut on nyt sitten tämän raskauden osalta ohi.
Kiitos vielä kaikille onnitteluista ja todellakin isot tsempitykset kaikille tasapuolisesti!

:heart:
 
Onnea Pupurtti vielä kovasti :) Hyvää odotusaikaa!

Galluppiin: Meilläkään ei vauvantekoseksi eroa oikeastaan "tavallisesta", määrä ehkä vähän isompi keskellä kiertoa kun tavallisesti mut ihan yhtä hyvää kun muulloinkin :D

ON: Masua vihloo ja painetta tuntuu kovin, kai ne menkat viikon sisään alkaa :( Hölmönä jo testailin mut eihän siinä mitää näkyis vaikka oisinkin :D dpo taitaa olla vast jotain 7 :D
 
suhveli Ööö.. Eipä oo tullu kaaheesti ajateltua.. Ehken ensimmäinen lima havainto on ollut hivenen kellertävää..? Ja sitten loput ihan kirkasta. Tuntuu että oon ihan peukalo keskellä kämmentä, etten oikein tiedä mistään.. : / Noo, kysymällä oppii..
Jospa se tärppeis..
Tuttavalta tuli tälläistä tietoa, jostain kirjasta ote.

"Kohdunnapukan tarkastelu
Kierron ei-hedelmällisessä vaiheessa, eli suurimman osan ajasta, kohdunnapukka on kova, se muistuttaa tunnusteltaessa nenänpäätä. Se sijaitsee myös suhteellisen alhaalla ja on helppo tavoitta. Jos katsot sitä spekulan avulla, huomaat kohdunsuun olevan lähes kiinni, se on synnyttämättömilla naisilla pieni nuppineulan kokoinen piste napukan keskellä.
Ovulaation aikaan kohdunnapukka saattaa siirtyä ylöspäin pari-kolme senttiä ja sen löytäminen voi olla aluksi hankalaa. Kun kosket sitä, se tuntuu pehmeältä, huulten kaltaiselta. Kohdunsuu on selvästä auennut lisää, joillakkin jopa niin paljon, että sormenpää menee sisälle."

Tämäkin oli ihan uutta tietoa minulle.. Ja ovistestejä tehdessä ohjeissa oli että testi olisi paras tehdä klo.10-20 väliin. Ei aamun ensimmäisestä pissistä.. Jotenkin tulee sellanen olo että heti aamullahan se pitää tehdä, mutta ilmeisesi ei. :D
 
Suhveli: Siis oireet senkun kasvaa ja lisääntyy.
Tuon viime kirjoituksen jälkeen, illasta pikkareihin tuli rusehtavaa tuhrua (kiinnittymisvuoto!?). Vatsakivut ja vihlaisut jatkuvat. Noi vihlaisut on etenkin tuolla nivusessa. Valkkari on runsasta, joten siis mikä kuiva kausi!?
Ruoka maistuu tosi hyvin ja vatsaa turvottaa. Osan oireista voi selittää tuolla keltarauhashormoonilla, mutta vielä kaikki oireet yhtäaikaa.

En tiedä milloin sitä malttais testailla. ;) Jos nega tulee, niin se tuntuu tosi pahalta, kun tätä mahdollista positiivista mahdollisuutta on jo fiilistellyt.
 
Tiistai 23.10. 2012





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki....kiertopäivät.............yrityskerta......oma ikä. lapset

tillukas.........kp42/28-33.............yk5.................32v..........2/08,2/11

Aliila............kp27/28-54..............yk4.................30v.......-07,-09
Alabama......kp27/30.................yk1....................?..........?,?
Astre...........kp23/30.....................tjot................24v........6/09, 12/11
terp.............kp22/28....................yk2.................28v........9/10, 2/12
amylee........kp22/28-30..............tjot...................?...........-04, -10

kemai..........kp19/24.....................yk2................25v........11/08, 7/11
Äitikissa.......kp17/(28)32-36(45)...yk8..................32v.......-07,-08
liiisu.............kp16/28-30...............yk4...................?.........-07,-09
ViiruP...........kp 14/25-28..............yk 2.................24v.......11/08, 10/11
härkäneito..kp12/33-34............yk2.................24v........-08, -09
suhveli.........kp11/27-30.............yk3..................28v.......9/08, 11/10
Toive3.........kp11/28-34...............yk1..................?..........-06, -09

Sunflower....kp8/24-28.............yk24................?..........?,?
angelbird....kp8/32.....................yk2...............27v...........12/06, 4/09
Tintti83.......kp7/32-36................yk4...............29v...........9/09, 3/11
dita.............kp5/?.....................yk1..................29v..........-07, -09

keksipurkki..kp?/25-26.................yk15................25v.......9/08, 11/10
Väpä08.......kp?/?........................tjot..................25v.......09/08, 11/09
suan............kp-/-........................yk-..................24v........-08,-09



Plussannneet:
lokakuu
Pupurtti yk2



Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Minä hätähousu pissasin r-tikkuun tänään malttamattomuuttani. Tulos oli haalea plussa, mutta täytyy vielä tehdä viikon päästä varmuudeksi testi, jonsei menkat ala ennen sitä. Huimaa, mutta silti vielä vähän varovaisin mielin...
 
Onnea Alabama! Eiköhän jo uskalla onnitella, jos plussaa kerran näkyy. :) Eiköhän se siitä ala vahvistua.

Huonejaosta: meillä on lapsilla yhteinen leikkihuone ja yhteinen nukkumahuone. Nukutukset on alkaneet mennä aika vaikeiksi, joten jossain vaiheessa täytyy varmaan muuttaa huonejakoa niin, että molemmat saavat omat huoneet. Jos vauva meille vielä jossain vaiheessa tulee, niin tarkoitus on muuttaa hieman isompaan asuntoon sitten kun nuorinkin alkaa vaatia hieman enemmän tilaa.

Kivasti jaksoitte vastailla mun seksikysymykseen. Kiitoksia! Itsellä paineita aiheuttaa lähinnä se, että oviksen aikaan pitäisi ehtiä peittoja heiluttelemaan mielellään joka toinen päivä, mutta aina ei siihen ole mahdollisuuksia. Olisi ihanaa, kun vauvaa voisi tehdä täysin paineettomalla tjot-meiningillä, mutta ei onnistu ainakaan multa. :) Aina sitä tulee tuijotettua kalenteria, ja mietittyä, millä ajoituksilla raskauden alkaminen olisi todennäköisintä. Itse seksihän on varsin nautittavaa näin vauvantekoaikana. :) Stressiä aiheuttaa siis lähinnä se, että ehtiikö sitä miehen ja mun aikataulujen vuoksi harrastella sitä riittävän usein ja ennen kaikkea oikeaan aikaan.

Sain tänään aamulla kirkuvan punaisen ovisplussan testiin. Eilen illalla testi ei ollut yhtä selkeästi plussa. En ole ikinä aiemmin tikutellut, ja nytkin tunnistin kyllä oireet aamulla selvästi. Mahdollisissa seuraavissa yrityskierroissa en aiokaan enää tikutella. Tarkan ovisajan tietämisestä tuli mulle ainakin kamalat paineet, enkä miettinyt tän päivän aikana mitään muuta (hieman kärjistettynä) kuin pupuilua. Onneksi päästiin illalla hyödyntämään ovis, joten tästä alkaa jännäily. :)

Plussatuulia!
 
Hoh-hoijaa.. Kyllä tuli viime yönä mietittyä että miten mulla pää kestää?? :LOL: Kuopus tekee ilmeisesti hampaita, kiukkunen kun ampiainen. Kymmenestä yhteen asti sitä hytkyttelin. Sylissä nukku vaan missään muualla ei. Entäs kun on siihen lisäksi vauva? Miten sylit ja kädet riittää? Ja miten hermot kestää?? No, mutta onneksi sitten tytöillä on jo hampaat suussa jos vauva joskus päättää tulla. :) Olen vauvakuumetta koittanut lieventää, ostin säkillisen matonkuteita ja nyt oon koittanu virkata mattoo. On ajatukset välillä jossain muussa kun vauvassa. Saa nähä millanen siitä tulee.. :)
 
Miksi, oi miksi en ole aiempia tikuttelukiertoja ollut viisas, ja kuvannut kuukauden tikkuja... nyt ois tarvetta! Oiskohan tää nyt mun elämän 6. ovistikkukierto, ja taas samat kysymykset ja stressit päässä. Päällimmäisenä kysymys ovisplussasta, että milloin sen uskaltaa tulkita jo plussaksi. Mä olen kaikissa kierroissa sen lähistyvän oviksen selkeesti tikuilla (+kropalla) bongannut, aina viiva on ollut vahvempi kuin aiemmat mutta ei koskaan täysin yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva. Kuitenkin olen plussaksi tulkinnut, kun seuraavana päivänä alkanut heiketä. Niin taas mä mietin sitä viivan vahvuutta. Huoh, enkö koskaan opi. Noh, nyt menossa kp12. Tallettelut hoidettu kp8 ja 10 ja tänään sitten taas ois tarkotus. Mutta vielä ei tikku oo tainnut plussaa mulle viisoa.. oon niin hiton malttamaton odottamaan jo pelkkää ovista! Mullakaan kun se tjot-meininki ei vaan käy.. kuitenkin huomaamattani laskeskelen ja tutkin..

ViiruP, täällä myös kuopus huudattanut alkuöitä, ja nukahtaminen on ollut kiukuttelua ja muutenkin ollut kiukkuinen.. enkä mä keksi muuta syytä kuin poskihampaat.. ja lähestyvä 2-vee ikä :D mutta öisin käy mielessä kyllä, että hui jos tässä vielä ois vauva... mutta olen kääntänyt sen päinvastaiseksi. Nuo ajatukset on selkeesti merkki mukavuudenhalun lisääntymisestä, kun pahimmat yöheräilyt olleet hyvän aikaa jo takana. Niin nyt se kolmonen ois korkea aika saada, ennen kuin mukavuudenhalu ylittää vauvakuumeen :) ehkä mä oon niin krooninen kuumeilija, että sen yli on vaikea mennä.. mutta monelta kaverilta oon kuullut, että ei enää lisää lapsia, kun ei vaan enää jaksa heräillä ja muutenkin härdelli alkaa lasten kasvaessa rauhoittua. Ymmärrän toki senkin.

Olipa sekava teksti, sori.

Albamalle hurjasti onnea!
 
Alabamalle isoooot onnittelut plussasta, eiköhän se siitä ala päivä päivältä vahvistumaan!=)
Ja Aliilalla kuulostaa kans lupaavalta! Eikö vain tunnu pitkiltä nuo päivät kun oottaa että alkaako menkat vai lisääntyykö raskausoireet?:D

Täällä eletään perus kiireistä arkea. Kp6 menossa ja yhtään ei ole ehtinyt vauvahommia mittimään. Miehen kanssa ei olla edes puhuttu miten tämä kierto mennään, yritetäänkö raskautumista vaiko eikö.. noh ovikseen on onneksi vielä päiviä, ehtii miettiä rauhassa;)

Loppuviikon odotusta!
 
Hei kaikki!:wave:
Haaveet kolmannesta ovat nostaneet päätään ja löysin itseni jälleen 2+:lta lueskelemasta. Kuopuksen syntymän jälkeen oli kolmannella pitkään lupa tulla, mutta kierron alku antoi odottaa itseään. Vuoden ehdin palstalla notkua haaveilemassa. Sen vuoden aikana kuopus sairastui vakavasti ja lähes vuoden jatkuneen infektioeristyksen lopulla miehen päätös kypsyi; hän sanoi lapsiluvun olevan täynnä. Todettiin yhdessä, että kiitollinen saa olla näitä kahdesta lapsesta, jokaisesta yhdessä vietetystä päivästä ja vauvahaaveet on parasta jättää taka-alalle. Kun sairauden akuutista vaiheesta selvittiin ja arki alkoi tasaantua, miehen ehdoton päätös alkoi kuitenkin vähitellen kääntyä päinvastaiseksi, onneksi! Uuden haaveilun alkuun ehdittiin kokea yksi spontaani km, ja siitä laskien nyt on menossa yk2. Kierto on mitä sattuu, mutta kyllä se siitä ehtii tasaantua, jossain vaiheessa.

Äidin onni....kp22/36-40......yk2...........29v........-07, -10

Alabamalle onnittelut plussasta!
 
Kiitos kaikille. Toivottavasti tämä on oikeasti sitä ja että pikkuinen pysyisi loppuun asti matkassa.

Iiiisulla ihanasti alkanut jännäily :) Toivotaan, että talletukset meni oikealle tilille ;)

Olen niin samaa mieltä suhvelin kanssa tuosta mukavuudenhalusta. Sanoinkin miehelle, että nythän se viimeinen lapsi pitäisi tehdä jos koskaan, ettei vaan ehdi tottua hyvin nukuttuihin öihin...

Aliila, etkö jo testaisi kans, jos olisi tärppi käynyt kun kerran oireitakin mukavasti sinulla?

Tervetuloa Äidin onni, sinullakin melko mehukkaat päivät käsillä! Ja onneksi miehesi pää kääntyi, lapset on ihania :heart: vaikka niistä tietysti aina onkin kova huoli.
 
Kyllä mie ajattelin testin tuossa viikonlopun aikana tehdä. En malta odottaa, että kuukautiset on myöhässä. Kuukautiset pitäis alkaa ma, jos yrittää ovulaatiosta laskea. Hankalaa tämä laskeminen, kun on nuo epäsäännöllisetkuukautiset. Ei oikein koskaan tiedä milloin oikein nuo kuukautiset ovat sitten myöhässä.
Ovista en koskaan ole tikutellut, mutta luulen aika hyvin hahmottavani tuon ajan kohdan limojen, kipujen yms. perusteella.

Jotenkin vain pelottaa tuo testaaminen. Mitäs jos se onkin nega ja minun päässäni onkin viirannut, kun olen muka saanut kaikenlaisia raskausoireita. Mitäs jo tämä kaikki onkin johtunut vaan kuukautiskierrosta!?

Toisaalta pelottavaa on myös se, että testi on positiivinen. Vauva on tervetullut, mutta tuo alkuraskauden pahoinvointi ja väsymys pelottaa. Aikaisemmat raskaudet ovat olleet aika rajuja. Norm. painoisena ihmisenä minun painoni alussa aina tippunut 5-7kg. Miten isompien kanssa oikein jaksaa touhuta yms.
 

Yhteistyössä