Kolmatta kaipaavien syksy 2012

Kivakun on aktiivista keskustelua :)

Täällä puolvälikierto alkaa hiljalleen olla edessä ja ainakin eilen ollut sänkypuuhia, toivottavasti ovis ois viikonloppuna kun tytöt menee yökylään joten vilkasta toimintaa varmasti on :D

Miä oon ennen lapsia vaan opiskellut, ensin lähihoitajaksi sit parturi-kampaajaksi ja varmaan lähihoitajan töitä käyn sitte joskus lasten jälkeen tekemään :)

Mukavaa viikonloppua! :)
 
Ikää on 32v eli näköjään jaamme äitikissan kanssa nestorin sijan. Aika nuorta porukkaa ollaan, kun ei mekään nyt mitenkään vanhoja olla kolmatta toivomaan, tai edes sitä ensimmäistä.

dpo 15. Turvottaa, jomottaa ja alavatsalla on painontunnetta + turvotus närästyttää. En nyt oikein tiedä, mitä ajatella. Paitsi että mies tulee viikon työreissusta kotiin <3<3<3
 
Kiitos terp päivityksestä!

Ite olen päivät töissä, valmistuin AMK:sta viime vuonna ja nyt sitten duunia painetaan arkipäivät. Taloa rakennetaan, ja jotta aika ei varmasti kävisi pitkäksi niin opiskelen lisäksi avoimessa yliopistossa ja tähtäimenä valmistua maisteriksi joskus pitkän ajan kuluttua... Ai että mitkä ruuhkavuodet?:LOL:

Omaa napaa vielä lisää: jotenkin on sellanen olo että voiskohan sitä olla raskaana? Esikoista kun aikanaan 2.5 vuotta yritettiin niin joka kierrolle löysin vaikka mitä raskausoireita ja pettymys oli aina kova kun menkat sitten alkoikin. Nyt kyllä ajattelin että ovis meni ohi kun päätettiin alkaan yrittämään vauvaa vasta pari päivää oletetun oviksen. Kuitenkin oviksesta asti alavatsa ollut hellänä, nipistelee ja aivastaessa voi repästä kunnolla. Lisäksi on olo että lämmöt olis hieman koholla. On erilainen olo kuin muissa kierroissa (meillä ei kemiallista ehkäsyä ole ollut vuosiin) mutta taidanpa vaan kuvitella:whistle: Ja nyt menossa vasta kp20 joten ei kai ne oireet nyt heti oviksen jälkeen voi tulla..siitä on nyt viikon verran aikaa ja oletetusta hedelmöittymisestä ois vasta 5 päivää. Onneks on nuo kaks tyttöä jotta ei kaikki aika mene aivan kaiken maailman oloja ja tuntemuksia pähkäillessä:LOL:
 
Jos en paremmin tietäisi, niin luulisin olevani jo raskaana, kun aloin vollottaa sydämeni pohjasta katsoessani MIB 3:sta.

Tajusin just, että koska olen 29, minulla on enää ensi kierto aikaa hedelmöittyä, että toiveeni toteutuu kolmesta lapsesta ennen kolmikymppisiäni.
 
Suhveli , juuh...olen sama väpä joka syysmassukoissa kirjuutteli : )

Raskausoireista sen verran että tyssiltä oksensin rv 6 - rv 18, yötä päivää...:$ ja olin ihan yyper väsyny, rinnat taisi olla alussa kipiät mutta muuta erityista en muista. Poikaa kun odotin ni oksensin vähemmän mutta semmonen etova kuvotus oli alituiseen, toisinaan makasin paikallani tunninkin ja keskityin olemaan oksentamatta.. Ja esikoisen kakka vaipat oli ylitsepääsemätön suoritus, aika tuli purjo kylään :D Kaikkea sitä lähteekin kolmannen kerran suunnittelemaan =)
 
Mulle voi päivittää kp 2/33-34. Täällähän on ollut aktiivista keskustelua paljon edellisistä synnytyksistä. Eka syntyi kuudessa tunnissa ja toinen lapsi vuorokaudessa supistusten alkamisesta. Molemmat syntynyt aikaisin 37+0 ja 32+0.

Pahoinvointia ollut molemmista jonnekin viikolle 16. Ekasta tytsystä oli tää liiallinen raskauspahoinvointi ja rv26 alkoi ennenaikaiset supistukset. Toisesta tytsystä oksensin vaan 7 kertaa. Piti oikein laskea.

Mä en halua edes ajatella noita raskausoireita kun tuntuu, että joka kierrossa olisi sellaisia, mutta nehän on PMS-oireita mitkä mulla alkaa heti oviksen jälkeen.

Tervetuloa kaikille uusille. Plussatuulia meille kaikille +++++++
 
Ei se aina ole se äiti joka on malttamaton. Mies tuli illalla kotiin ja vaati tekemään aamulla testin. Kaksi viivaahan siihen tuli (ei ollut yllätys). Kohtu kiristelee ja puristelee, saas nähdä, pysyykö pieni edes Lugejen turvin kyydissä...

Taustasta johtuen, mua ei vielä saa laittaa plussanneisiin.
 
Synnytyksistä: Ensimmäinen kesti yöheräämisestäni laskettuna muutaman tunnin yli vuorokauden (ponnistusvaihe 20 min.) ja toinen pari tuntia yli puoli vuorokautta (ponnistus alle minuutin). Synnytykset menivät ihan kivasti ilman ongelmia (vaikka esikoisella meinasi sydänkäyrä heitellä ja kuopuksen happisaturaation romahtamisen vuoksi olin juuri joutua hätäsektioon). Epiduraalia minulle ei saa kunnolla (jotain selkärankani muodossa), joten kolmannen kanssa pitäisi keksiä jotain uutta. Se hieman hermostuttaa, sillä ainakin epiduraalista oli suuuuuri apu, vaikkei se kuulemma pystynytkään leviämään koko alueelleen.

Raskausajat eivät sujuneet kovin hyvin (ennenaikaisia liitoskipuja, supistuksia, siivouskieltoa, kävelykyvyttömyyttä, kokoaikaista pahoinvointia jne.), joten tyhmää on kyllä hankkiutua vielä raskaaksi kahden pienen ja vilkkaan pojan äitinä. Minkäs sitä kuumeelleen tekee...
 
Odottelua odottamisen perään... Huoh.. Kaiken hyvän lisäksi tässä kierrossa vuoto heittäytyi ihan hervottamaksi. En voi käsittää sitä vuodon määrää, siis jotain ihan kamalaa on kp 3. Kotoa ei voinut lähteä minnekkään. Puolen tunnin välein sai vessassa käydä ja yöllä sitten vuoti housutkin kahteen kertaan punaisiksi. Vaikka oli side ja tamponi. Onneksi nyt vähän jo rauhoittunut.

liiisu Joo, vuoto tuli ihan normaalisti raskauden alussa, joten en osannut epäillä mitään. Alkuraskauden seulat jäi sitten poikkeen kun menin neuvolaan vasta rv15+?. Sinäänsä harmittaa kun esikoisen kohdalla nuo mutta kakkosen kans oli heti alkuraskauteen jotain uutta kun käytiin utrassa niskaturvotusta kahtomassa. Ja kaikkihan siellä oli hyvin sillon. :)
 
Heissu!
Pikapäivitystä; Eilen testi tehty ja selkeä plussa tuli! Testinä apteekin oma, tänä aamuna eilistä vahvempi viiva. :) Nyt sitten jännätään...

Nyt kiirus, palailen taas kunhan ehtii! Plussatuulosia ja ihanaa sunnuntaita kaikille!
 
Sunnuntaita kaikille!

Täällä on nyt tultu siihen tulokseen, että toistaiseksi jään taustailemaan koska mä luulen, että hetki ei ole kuitenkaan oikea. Oon ajatusteni kanssa nyt ihan sekaisin, vauvan kaipuu on suuri, mutta järki nyt huutelee niin voimakkaasti että ei vielä... Ja ehkä tää on niin iso asia, että pitää olla varmempi asiasta kuin mitä nyt olen. Ihan hullua miten ajatukset voi vetää kuperkeikkaa.. Miehelle asiasta sanoin eilen ja puhuttiin sitten pitkään ja hän sanoi, että on ehdottoman valmis kolmanteen, mutta on myös itse miettinyt sitä jos kuitenkin vielä odoteltaisiin. Eli voi olla, että meidän vauvahaaveet siirtyy nyt reippaammin eteenpäin.. Jään kuitenkin tänne vielä taustailemaan, koska kaipaus kolmanteen kuitenkin on olemassa ja haluan elää teidän tunnelmissa mukana :)

Eli mulle voi tohon listaan vaihtaa vaikka kp -/- ja yk -, mutta muuten mielelläni mukana pysyisin :) Tai ihan sama miten ne haluaa merkitäkään sinne :)

Pupurtille ja tillukkaalle onnittelut :heart: Toivotaan että pienet pysyy matkassa!
 
Ihanaa, onnea ja tsemppiä plussanneille!! :) mitkäs on fiilikset?

Mulla on ovis varmaan alkuviikosta, limoja ja kipuiluja tuntunut eilen ja tänään. Saas nähdä onko mulla sit taas lyhyt luteaalivaihe ja menkat alkaa viikon kuluttua oviksesta.
 
Oikein paljon onnea plussanneille! Hienoja uutisia!

meidän perhe potee enterorokkoa ja tää on ihan kamala tauti! Varsinkin meille aikuisille, lasten rakkulat ei tuntuneet kutiavan ja ovat jo hyvin voitonpuolella.Me vanhemmat oltiin ensin 2 päivää korkeessa kuumeessa ja kun kuume katosi, niin alkoi vesikelloja olmestymään.. nyt kädet, jalat ja suu täynnä kipeitä ja polttavia rakkuloita! En oo nukkunut viime yönä, kun käsiä polttanut niin kovaa. Ja vaikka oon pitänyt käsissäni kylmäkalleja, kun kylmä hetkellisesti helpottaa... argh, ja vielä ei ainakaan tunnu helpottavan! Anteeksi omanapailu, mutta oli pakko purkautua tänne, ja sormenpäät ei kestä enempää kirjoittamista.
 
Kemai Kun takana on kahdeksan eriasteista keskenmenoa, ei ihan pienillä viikoilla tuudittaudu ajatukseen vauvasta. sen verran on ajatusta asialle suotu,että kävin laskurilla laskemassa la:n. Luget kun nyt aloitin, jäi kohdun supistelu lähes tyystin pois, saman ne tekivät nuorempaa tytöistä odottaessa, esikoinen tuli täysin tuetta, mutta runsailla supisteluilla ja toistuvasti vuodellen. Nyt jäljelle jäi ajoittainen ällötys ja julmeton mahan turvotus. Jos tuo turvotus ei tuosta laske, en kyllä tajua, minne tuon mahan saan piiloon pariksi kuukaudeksi!
 
Onnittelut Purputille ja Tillukkaalle plussista!!!:D Ihan mahtavaa kun näitä onnistumisia alkaa tulemaan, nousee itelläkin fiilis ja toive että meillekin se kolmas tulisi:heart: Tillukkaalle erityisesti paljon onnea matkaan!

Täällä ei mitään ihmeellisempää, viikonloppu menny rakenteilla olevaa taloa suunniteltaessa..kamalan vaikeeta kun pitää kaikki sisustusjutut päättää ja vielä mieluiten siten että lopputulos olis yhtenäinen ja onnistunut:headwall:

Mulla taitaa olla kp22 menossa, lämmöt on selvästi koholla ja vatsaa juilii edelleen. Välillä on sellanen olo että oisin raskaana, mutta järki sanoo että kuvittelen oireet ja menkat alkaa viikon kuluttua. Minkä takia tän vaiheen oviksesta menkkoihin pitää olla näin pitkä? (eihän se oikeesti pitkä oo mut nyt tuntuu kovasti siltä) Parasta ois kun sais heti oviksen jälkeen tietää et tärppäskö vaiko eikö, ei tarvis sitten turhaa pähkäillä... tai sitten mun vaan ei pitäis olla näin malttamaton:D

Juu se on sitten viikonloppu hujahtanu taas kerran..ja työviikko eessä: /
 
Maanantai 15.10. 2012





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki....kiertopäivät.............yrityskerta......oma ikä. lapset

Tintti83.......kp35/36...................yk3...............29v...........9/09, 3/11
tillukas.........kp34/28-33.............yk5.................32v..........2/08,2/11
angelbird....kp33/?.....................yk1...............27v...........12/06, 4/09
Pupurtti.......kp32/25-30(32).......yk 2..................?..........-10,-11
Toive3.........kp30/32-34...............yk1..................?..........-06, -09

Sunflower....kp28/24-28.............yk23................?..........?,?
dita.............kp23/?.....................yk1..................29v..........-07, -09

Aliila............kp19/28-54..............yk4.................30v.......-07,-09
Astre...........kp15/30.....................tjot................24v........6/09, 12/11
terp.............kp14/28....................yk2.................28v........9/10, 2/12
kemai..........kp11/24.....................yk2................25v........11/08, 7/11

Äitikissa.......kp9/(28)32-36(45)...yk8..................32v.......-07,-08
liiisu.............kp8/28-30...............yk4...................?.........-07,-09
ViiruP...........kp 6/25-28..............yk 2.................24v.......11/08, 10/11
härkäneito....kp4/33-34............yk2.................24v........-08, -09
suhveli.........kp3/27-30.............yk3..................28v.......9/08, 11/10

keksipurkki..kp?/25-26.................yk15................25v.......9/08, 11/10
Väpä08.......kp?/?........................tjot..................25v.......09/08, 11/09
suan............kp-/-........................yk-..................24v........-08,-09



Plussannnet:



Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Päivittelin jo maanantaiksi listaa. Onnea plussan saaaneille, atrrasukkia molemmille nyt paljon ja lujasti. Laitoin teidät listalle eri värillä. Ilmoitelkaa sitten, kun saa teidät siirtää plussanneisiin kunnolla :)

Hei, siitä tulikin mieleen, että nyt jos ja kun näitä plussia alkaa tulemaan, niin teettekö ryhmän tonne odotuspuolelle? Siis niin kuin "kolmatta kaipaavien plussapino" tms. Vai menettekö pelkästään johonkin kuukausi ryhmään? Mä olen aikoinaan ollut esikoisesta esikoista haaveilevien plussaryhmässä ja kakkosesta olin helmikuisten ryhmässä. Kummassakin on puolensa. Tottahan toki sitä voi olla monessakin pinossa mukana, mut mä olen semmonen etten muista sitten kaikkia päivitellä.

Suan Ilmottele sitten kun olet taas aktiivinen hommissa niin laitetaan listalle takas kiertopäivätkin :) Tottakait sä saat täällä silti turista :)
 
Onnea Pupurtti plussasta ja tarrasukkia matkaan!

Pahoittelut Sunflowerille negasta. :( Jaksuja!

Mulla menossa tänään kp8, ja tylsää alkukiertoa elellään. Varasin sen gynen torstaille, jolloin on kp11. Vähän taka-ajatuksiakin oli: tarkoitus on siis tsekata, että paikat on kunnossa, mutta gyne osaa varmaan jo sanoa jotain oviksestakin tuossa kierron vaiheessa. Että jos tulee sellaista viestiä, että ovis on piakkoin tapahtumassa, niin mies pääsee toden teolla hommiin loppuviikosta. :)

Ihanaa viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä