Kolmatta kaipaavien syksy 2012

Jahas..mulla alko sit menkat eli se siitä "nyt on tärpännyt"-olosta!! :D nolo..
Eli tässä ekassa kierrossa nyt mullakin oli liian lyhyt luteaalivaihe. Ovulaation mä tikutin viime viikolla ja tasan viikko ovulaation jälkeen alko menkat. Korjaantuukohan se itsellään? Mä vielä imetän, niin ehkä se vaikuttaa?

Eli nyt on sit yk 2 ja kp 1/24.
 
Tuntuu ettei päivät kulu ollenkaan että pääsisi testaamaan.. :stick:

Joten ei ole kun aikaa miettiä ja suunitella ja jaja jaa.. :D Kirjoittelinki jo tuonne toiseen pinoon samasta asiasta, nimittäin synnytyksen keston lyheneminen. Miten kerkeää sairaalaan? Ettei tule vääriä hälyytyksiä?
Meiltä synnytyssairaalaan ilman ruuhkaa ajaa n.1½h. Eli yöllä. :D Päiväs aikaan menee lähemmän 2h tai huonolla tuurilla enemmän. :O
Esikoisen synnytykseen meni vajo 15h. Kakkosen synnytys käynnistettynä n.5h. Mitenhän sitten sen kolmannen kans kunhan se joskus sieltä tulee?

Aijemmin oli kyselty tyttö vai poika. Meillä on kaksi tyttöä joten pieni poika olisi ihana. Ja myös miehen mieleen että saisi vähän tasapainoa tähän "akka valtaan". :LOL: Mutta kumpikin on sitten tervetullut, kunhan on terve. :)
 
sunflower11. Mä olen 2x käyny yksityisellä gynellä ja mitään muuta vikaa ei löytyny ku papasta sekafloora-infektio johon käytin antibiottirasvan... Gyne sano että on muka vaan huonoa tuuria ja diipadaapa.. vähän kyl ärsyttää ja väkisinki sitä alkaa aatella et itessä on jtn vikaa ku ei onnistu. Käski joulukuussa takasin jos mitään ei ala tapahtua.. et saas nähä...:ashamed:
 
kp 5/28-32 meneillään... Päivät matelee :D Nooh, kymmenisen päivää vielä ovikseen joten ei auta kun odotella.. Ja sitten ne päivät vasta pitkiä onkin :D Onneks on paljon puuhaa päivittäin ettei ehdi sitten niin pitkästyä odotteluun (tai sitten ehtii... :D)

Mä oon kyllä niin innoissani nyt tästä "projektista" että en tiiä miten päin olisin. Rattaita selailen netistä melkeen joka päivä ja mietin mitkä sitä hankkisi. Meillä on kyllä yhdet rattaat olemassa lapsilta jääneenä, mutta vähän kyllä tuntuu siltä, että pitäis uudet saada :D

Nimetkin on jo valmiina vaikka koko vauvaa ei ole vielä edes tuloillaan :D

Oivoi, ei muuta kun taas odottelemaan että päivät kuluisi... :) Jospa tämä kuumeilukin tästä vielä helpottaisi ettei tarttisi ihan joka päivä tännekään kirjotella :D
 
Mietityttää.. Tänään koko päivän jatkunut alaselän jomotus, enteileekö tämä menkkoja vaiko mitä? Ennen tälläistä ei ole ollut. Aijemmin on tullut ihana, tulipunainen ja kipeä finni tai pari jotka onkin pysyneet mukana useita päiviä. Jospa tähän selkoa saisi, mielellään kivoja uutisia. :)
 
Heipparallaa!

Täällä lähti uusi kiero käyntiin, eli kp1/32-36, yk8 ja ikääkin tuli lisää, eli 32v olen nyt:)

Flussan kourissa sohvannurkassa vietellään täällä sunnuntaita.

Suan mulla on ihan sama, mietin ihan tosissani lastenvaunuja ja muita tarvikkeita vaikka plussasta ei tietoakaan:) No, täytyy varmaan olla tyytyväinen että mulla selkeästi on uskoa siihen tärppiin, että joskus se vielä tulee. Tosin mietin, että jos kävisin gynellä näiden pitkien kiertojen vuoksi. Kun ekat lapset sain, kierto oli 28 ja tosiaan silloin plussa tuli helposti. Mietin vaan että ehkä tuo myöhäinen ovis vaikeuttaa tätä raskautumista... tai ainakin on tympeää kun yhteen kiertoon menee sitten niin paljon aikaa. Toki olen tyytyväinen, että edes kroppa jotenkin toimii, joskus saattoi menkat jäädä välistä kokonaankin...

Viirup toivotaan parasta!:)
 
Äitikissa, mulla oli esikoista yrittäessä kierrot 28-50 päivää ja sillon menikin yli 8kk ennen kuin raskauduin. Toinen tärppäsi tokasta "tulee jos on tullakseen" kierrosta ja nyt mulla on odotukset korkealla ettei tarttisi pitkään plussaa odottaa, kun kierrot on ollu jo pitkään suht säännölliset, 30 (+-2) päivän molemmin puolin ja oviksen tunnistan tosi hyvin. Mutta voihan olla että menee pitkäänkin että tärppää.. Ei auta kuin toivoa parasta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!

ViiruP peukut pystyyn, että oireet tarkoittaisivat hyvää!

Äitikissalle pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, mutta toivotaan että se tulee olemaan tuloksellinen. :)

Suanille tsemppiä oviksen odotteluun!

Oletteko te muut huomanneet, että halut olisivat jotenkin korkealla loppukierrosta? Mulla on nyt kp 24, ja olen ihan ihmeissäni, kun seksi maistuisi koko ajan. :) En ole ennen moista huomannut, mutta voi tietysti olla, että kiinnitän vauvakuumeessani huomiota ihan ihmeelliseen asiaan. :)

Olin tänään huomaavinani valkovuodon seassa aivan aavistuksenomaista rusehtavaa, ja pelkään, että se tarkoittaa tädin saapumista ennakoivia tuhruja. Huoh, ei auta muu kuin odotella, että saapuuko täti vai onko jotain muuta.
 
Meillä, tai siis minulla kyllä nyt loppu kierron aikaan tuntuu että oon joku kauhee himo-hilma! :LOL: Eipä Kyllä isäntäkään ole hyvin hirveästi hanttiin laittanut.. ;)

Olen miettinyt että onko kolmannen tekeminen aloitettu "liian aikaisin"? Esikoisen ja kakkosen välillä melkeen kolme vuotta ja nyt jos tärppäis tulisi ikäeroa vajo kaksi vuotta.. Tuntuu että onko kakkonen sitten vielä äitin pikku vauva ja miten siihen reagoi kun kolmas joskus tulee? Onko muilla samanlaisia tuntemuksia??
 
Meillä, tai siis minulla kyllä nyt loppu kierron aikaan tuntuu että oon joku kauhee himo-hilma! :LOL: Eipä Kyllä isäntäkään ole hyvin hirveästi hanttiin laittanut.. ;)

Olen miettinyt että onko kolmannen tekeminen aloitettu "liian aikaisin"? Esikoisen ja kakkosen välillä melkeen kolme vuotta ja nyt jos tärppäis tulisi ikäeroa vajo kaksi vuotta.. Tuntuu että onko kakkonen sitten vielä äitin pikku vauva ja miten siihen reagoi kun kolmas joskus tulee? Onko muilla samanlaisia tuntemuksia??
Ja millaiset ikäerot teidän lapsilla on ja tulee olemaan?
 
Moikka !!!
Täällä on kans yks joka taitaa myöntyä kirjuuttamaan puumerkkinsä tänne vaikka ei ehkä pitäisi :D
Meillä on tyssi 09/08 ja poika 11/09. Pojun kanssa oli hieman tilanteita ja pelko elää mukana. Silti vauvamasu kuume elää harvasepäivä mielessä.
Meidän piti eka myydä nykyinen kämppä ja koittaa ettiä isompi omakotitalo ennenkö etes kolmatta ajatellaan, mutta tässä sitä nyt ollaan ja pillerit lopetin viikko sitten.
Semmonen kysymys että mitä ootte mieltä , mulla oli vasta pari kolme viikkoo sitten menkat, mutta viime viikonloppu oli niiiin hulinaa ja menoa että unohdin syödä pillereitä joten päätin pitää menkat sitten kun 3pilleria oli jäänyt jo valmiiksi syömättä. Menkat alko to ja oli todella niukat ja lyhyet, toki kun aikaakin on niin vähän edellisistä ja tänään sitten nipisteli masua tosi kovaa, voiko ovuloida kun kierto on ihan sekasin ni tässä vaiheessa??
Mulla oli 2kk menkka väli tyssin "teko" aikaan (tiesin jo kun pilleri menkat loppu että seuraavat alkas kahden kk päästä kun olin aijemminkin pitänyt taukoja) ja tyssi tuli ekasta kierrosta. Poika tuli kanssa ekalla kierrolla, esikoisen jälkeisten ekojen menkkojen jälkeen.
Nyt mietityttää moni asia vaikka mikään ei tavallaan ole uutta :D

Tsemppiä kaikille!! Minä tuumailen, ihmettelen ja pohdin vielä monen moista juttua, vaikea selittää mitä kaikkea päässä liikkuu, mutta kakkos raskaus ei ainakaan helpota sotkuista päätäni :stick:
 
Maanantai 8.10. 2012





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki....kiertopäivät.............yrityskerta......oma ikä. lapset

härkäneito....kp30/34...................yk1.................24v........-08, -09

tillukas.........kp27/28-33...............yk5.................?.............2/08,2/11
suhveli.........kp25/27-30...............yk2..................28v.......9/08, 11/10
Pupurtti.......kp25/25-30(32).........yk 2..................?..........-10,-11
liiisu.............kp25/28-30...............yk3...................?.........-07,-09
Toive3........kp23/32-34.................yk1..................?..........-06, -09
Sunflower....kp21/24-28...............yk23................?..........?,?
ViiruP...........kp 21-22/28-30.........yk 1.................?..........11/08, 10/11

Aliila............kp12/28-54................yk4.................30v.......-07,-09
Astre...........kp8/30.......................tjot................24v........6/09, 12/11
terp.............kp7/28......................yk2.................28v........9/10, 2/12
suan............kp7/28-32................yk1..................?............-08,-09
kemai..........kp4/24.......................yk2................25v........11/08, 7/11
Äitikissa.......kp2/(28)32-36(45)...yk8..................32v.......-07,-08

keksipurkki..kp?/25-26.................yk14................?..........9/08, 11/10
Väpä08.......kp?/?........................?......................?...........09/08, 11/09




Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, ja iiiso hali niille, joilla täti punainen on tullut kylään. Toivottavasti niitä plussauutisia ei tarvitse täällä kenenkään kovin kauaa odotella. Varsinkin te, joilla on jo useampi yrityskierto menossa, toivoisi plussan pärähtävän heti miten. Mulla on ollut kiireitä, joten tarkistakaa lista et teidän tiedot on oikein. Puuttuvat tiedot mielellään värillisellä, et huomaan paremmin ne.

Ekaks ON: Menkat kohta lusittu ja uuteen kiertoon leuka pystyssä. Ihanaa ainakin et aikaisemmin kellontarkka kierto on sen 28päivää näillä näkymin, helpottaa elämää suunnattomasti. Muuten tänne ei erikoisempia, tsillailaan rennosti sen mitä noiden riiviöiden kanssa pystyy.

Sukupuolitoiveita kyseltiin: Poika olis kiva, tyttö olis vieläkin kivempi :) Kun molempia löytyy niin sen perusteella ei paljoa pysty enää toivomaan. Mut tytöille on niin paljon kivempia juttuja olemassa esim. vaatteissa, et mä vähän haksahdan sinne puolelle. Terve lapsonen on kuitenkin se toiveista hartain.

Mä jaksan uskoa et kolmen kanssa pärjää ihan hyvin. On ne muutkin pärjänneet ja ajan kanssa moni asia helpottaa ja uudet haasteet tulevat eteen. Ei voi ennakoida semmosia juttuja.

ViiruP Synnytyksen kestoista: mulla on ollut helpot luomu synnytykset takana. Eka kesti 7,5h ja toka 3,5h. Ensimmäisestä olin sairaalassa alle 40min ja toisesta suurin piirtein 1h. Hyvin kerkesi, MUTTA en ollut kotona niin kauaa kuin olisin voinut, KOSKA lapsi olisi molemmilla kerroilla syntynyt kotiin, jos en olisi hieman ajoissa lähtenyt. Ja meillä oli matkaa noin 15min synnärille. Ekak tuli vähän shokkina, kun luulin et menis vielä ainakin 10 tuntia tohon lisää. Toisesta lähettiin liikenteeseen heti kun tiesin et nyt on synnytys alkanut kunnolla. Ja molemmilla kerroilla kätilöt ovat vähätelleet et miks sä jo täällä olet, kun et ole edes kunnolla kipeä. Nyt tällä kertaa matkaa on 40min ja me lähetään synnärille varmaan ekasta supistuksesta et keritään sinne asti. Kuhan nyt ensin tulis ees raskaaksi ;) Ja ei sitä tiiä miten synnytys menee, kun joka synnytys on erilainen, voi olla et se kolmas kerta on pitkä ja tuskainen.

Mitens muiden synnytykset ovat menneet? Onko jäänyt traumoja/pelkoja?

Suan Meillä on tytölle nimi melkein valmiina. Pojat onkin sitten hankalampia olleet aina näissä nimien keksimisessä. Pojan nimestä väännettiin vielä syntymän jälkeen useampi viikko, maisteltiin ja maisteltiin onko hyvä vai ei.

Joku kyseli opiskeluista ja työelämästä. Mulla on vielä hetki armonaikaa ennen kuin työt alkavat, koitan nauttia näistä hetkistä lasten kanssa. Sitten työt kohta jo kutsuvatkin ja isäntä saa jäädä koti-iskäksi vuorostaan.
 
Sunflower11
Mulla synnytykset kestäneet 7h ja 4h, hyvin on molemmat menneet. Ekasta oltiin sairaalassa melkein 5h, mennessä auki 5cm mut sitten 6cm kohdalla alkoi ponnistuttamaan ja sit piti spinaalia ym. laittaa.
Toisesta olin auki 6-7cm sairaalaan mentäessä.
Ei oo oikeastaan mitään traumoja jäänyt. Ihania kokemuksia ja tahtois vielä kerran uudestaan :)
 
Synnytyksistä: Esikoisen synnytys kesti hieman reilut 10 tuntia. Sairaalassa oli kaamea ruuhka, enkä ehtinyt saada juuri minkäänlaista kivunlievitystä. Ponnistusvaihe kesti kamalan kauan. Sairaalan papereihin taidettiin merkitä aktiivinen ponnistusvaihe, joka kesti tunnin, mutta reilut kaksi tuntia minä sitä tyttöä yritin puskea ulos. :) Kammoa ei kuitenkaan jäänyt. Kuopuksen synnytys kesti noin 7 tuntia, ja oli helpompi. Toivoin spinaalia ja sainkin sen. Se oli kyllä tosi toimiva kivunlievittäjä, ja auttoi myös ponnistusvaiheessa. Suosittelen! :)

Ikäeroista: Meillä lapsilla ikäeroa 1v 10kk. Kuopuksen vauvavuosi oli aika raskas univelan takia, mutta todelliset haasteet alkoi mun mielestä siinä kohtaa, kun kuopuskin lähti kunnolla liikkeelle ja alkoi päästä kaikkiin kiellettyihin paikkoihin. Jos kolmas meille tulee, niin ikäeroa tulee tämänhetkiseen kuopukseen reippaasti yli 3 vuotta, joten isommat on sitten jo niin isoja, että pärjäävät hetken aikaa jo omatoimisestikin. Toista oli kuopuksen ollessa vauva, kun mulla oli vauva rinnalla, ja hätistelin samalla esikoista pois pöytien päältä. :)

Väpän ongelmaan en oikein osaa ottaa kantaa, kun en ole pillereitä ikinä itse syönyt. Toivottavasti joku muu osaa auttaa! :)

Eiliset aavisteluni tuhruvuodon alkamisesta taisivat osua oikeaan, ikävä kyllä. Tuhru tuntuu vahvistuva, joten tätiä kohti tässä ollaan varmaankin menossa kovaa vauhtia. Harmittaa, mutta täytyy toivoa, että täti saapuisi sitten pikaisesti, niin pääsisi sitten uuteen kiertoon!
 
Mä soittelin jo perjantaina neuvolaan ja kyselin tosta lyhyestä kierrosta ja kun luteaalivaihe oli vaan 9 päivää, eihän se munasolu sinne pysty kiinnittymään? :( Oli kyllä hyvä, et soitin, vaikka vasta yk 2 alkoi mut mulle tuli heti parempi mieli puhelun jälkeen. Neuvolasta sanoi, että usein imettävillä äideillä toi luteaalivaihe on lyhyt ja että se imetys vaikuttaa hormoneihin. Täytyy nyt vaan ottaa rauhassa :) onhan toi nuorempi lapsista vielä tosi pieni. Mut kyllä mä silti aion vahdata tulevaa ovista ja tähdätä siihen!!

Synnytyksistä: Esikoisen synnytys kesti säännöllisistä supistuksista reilu 18 h ja vesienmenosta reilu 32 h. Synnytys meni kyllä hyvin ja syntyi täyden 10-tyttö, mutta mä olin tosi väsynyt ja kipu, mitä mä tunsin ponnistusvaiheessa oli jotain niin järkyttävää. Koko kakkosen odotuksen aikana mä mietin tota ponnistusvaihetta, kun en halunnut uudelleen vastaavaa kipua kokea. No kakkosen synnytys kesti säännöllisistä supistuksista reilu 5 h. Toinenkin synnytys käynnistyi vesienmenolla ja ponnistusvaihe oli aivan erilainen. Toisen lapsen synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli.
 
Tsemmppiä vaan kovasti kellä menkat alkaneet ja uusi kierto! :)

Esikoisen synnytys säännöllisistä supistuksista 36h päättyen sektioon tarjontavirheen takia, kakkonen sairaalaan papereissa 26h ja syntyi alakautta imukuppi avusteisesti myöskin lievän tarjontavirheen takia (Toki supistuksia oli säännöllisesti 10 min taukoa pisimmillään niin 3 vuorokautta täs kakkosen kanssa)

Kohtu jostain syystä on vähän laiska et supistaa mut hitaasti etenee :) Silti ei oo mitään traumoja ym. ja innolla odotan synnytystä :)

Mukavaa viikkoa kaikille kanssa kuumeiljoille ja toivotaan kovasti paljon plussia testeihin :)
 
Hei, täällä ikää 24v.

Onpas ollu mukava lukee muitten synnytyksen kestoja, itsellä kuitenkin pelko että miten kerkeää sairaalaan..? Kakkosen aikaan monena iltana supisteli tunnin, kaksikin ja sitten loppu kun seinään. Kahta viikkoo ennen käynnistystä olin 2cm auki. Turha tästä vielä on ressata, kun ei tiedä onko vielä edes raskaana. :LOL: Mutta eipä ole aikaa kun miettiä.. :D

Vauva haaveet on kyllä täyttäny mun pään, mieskin tuumasi että nyt taitaa tosiaan olla kuumetta. Vauvat ja eri toten vauva mahat tulee uniin, niinkun viime yönä. Olis jo niin toden tuntuinen että kun yöllä heräsin piti kokeilla onko iso maha vai ei. :LOL:
 
Ihan ensimmäiseksi ikää päivitykseen eli 24v olen :)

Tosi paljon tsemppiä kaikille joilla uusi kierto pärähti käyntiin! Plussaonnea tasapuolisesti kaikille :)

ON: oon iloinen että täti lähti jo matkoihinsa.. Nyt pääsee yritys oikeasti sitten käyntiin.
Kaivelin laatikoista vanhat vauvalehdetkin esiin ja oon niitä lueskellut huolella iltaisin :D Mieskin katsoo jo vähän hölmistyneenä, kun vauhkoan vauva-asioista :D

Synnytyksen kestosta.. Esikoisesta meni lapsivedet osa lapsivesistä n. klo 6 aamulla ja syntyi seuraavana yönä klo 4 aikoihin eli melkein vrk meni lapsisvesistä syntymään. Säännöllisistä supistuksista syntymään meni ~14h.
Kuopuksen kohdalla mentiin sairaalaan puolen yön aikoihin lähinnä tarkistuttamaan onko mitään tapahtunut kun pitkin päivää supisteli vähän. Olo oli sellainen että olisin pärjäillyt hyvinkin kotona vielä, mutta varmuuden vuoksi halusin käydä tarkistuttamassa tilanteen. No, siitä sitten n. 9h päästä syntyi poika :) Eli ~10h kesti.

Molemmat synnytykset ovat olleet aika vaikeita, olen varmaan kokeillut kaikki mahdolliset kivunlievityskeinot mitä meidän sairaalalla oli tarjota. Siis varmaan ihan kaikki.

Uskon, että molempien "hyvin alkaneet synnykset" ovat tyssänneet siihen, että olen saanut epiduraalin tai spinaalin. Sen takia toivoisin että pystyisin mahdollisesti kolmannen synnyttää ilman niitä, mutta toisaalta taas tunnen itseni ja tiedän, että kipujen kanssa turvaudun varmaan niihin jälleen. Enkä toisaalta suunnittele mitään luomusynnytystä, toivoisin vaan etenemisen kannalta sitä, että pystyisin olla ilman niitä. Mutta jos en pysty, niin en mä pety :) Elän tilanteen mukaan sitten ja otetaan mitä tarvitaan :) Ja eihän sitä edes tiedä onnistuuko alatiesynnytys ollenkaan... Toki toivon että onnistuisi, sektio ajatuksena pelottaa TODELLA paljon.

Oon myös miettiny sitä, että meillä ei varmaan kolmannen kohdalla tule sairaalaan kiire sitten kun synnytyksen aika koittaa, koska lapsenvahdit saadaan 5min sisällä ja sairaalaan ajaa 5-10min :) Eli varmaan uskalletaan odotella kotona aika pitkäänkin, varsinkin kun aikaisemmat synnytykset ei olleet mitään supernopeita :)

Mä olen nyt tota ratasasiaa miettiny kuumeisesti :D Haluaisin jotkut näppärät, käytännölliset ja hyvät rattaat... Oonkin miettinyt esim. brion singejä tai go-rattaita, britaxin b-smart 4 tai bugaboon cameleoneja.. Haluaisin sellaset rattaat johon saa näppärästi turvakaukalon kiinni, mutta jotka on kuitenkin vähän jämäkämmät kuin tavalliset matkarattaat jne... ONNEKSI ei tarvitse vielä pitkään aikaan tätäkään asiaa päättää! Taidan olla ihan hölmö että nyt jo mietin tällasia :D

Nimistä: meillä tosiaan on molemmille nimet jo päätettynä (tai siis mä olen päättänyt :D) mutta tytön etunimeen on vielä parikin vaihtoehtoa, toiset nimet on varmana valittu. Ja pojalle on kaikki kolme nimeä jo valmiina.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Synnytykset Esikoinen 6½h, pikkusisko 3½h. Esikoisen synnytys muka-käynnistyi vesien menolla, mutta supistuksia ei tullut -> oksitosiini ja synnytys käynnistyi. Sillä supistuksia tuli puolen minuutin välein 2-3 minuuttia/supistus -> kaamea tuska -> epiduraali -> helppo synnytys.

Toisesta olin sykeseurannassa sairaalalla vuorokauden, kun ennakoivat alkoivat. Eivät pistäneet matkan vuoksi (rapiat tunti) kotiin, vaan jäin odottelemaan (40+6). Ensisynnyttäjä ei olisi osannut niin varmaksi sanoa, että kyllä tämä ennen aamua syntyy. Synnytyksen sitten käynnistyttyä puoli tuntia kestin omassa petissä, sitten siirryin päiväsaliin, puoli tuntia myöhemmin aloin kysellä, saisinko soittaa miehen osastolle, vaikka onkin yö. Kätilö ei lämmennyt, vaan alkoi puhumaan jotain pehmeitä käyrillä käymisestä, suihkusta ja sitten tsekataan tilanne ja soitetaan, jos siltä näyttää, "kun on vasta tuo rouvan synnytys käynnistynyt". Nousin keinutuolista ylös alistuneena kohtalooni ja supisti, jolloin kätilö tuumasi, että mennäänpä sittenkin tutkimushuoneeseen (toisessa päässä osastoa) ennen käyriä. Kävelin muutaman metrin ja supisti ja kätilö ehdotti, että josko sittenkin tutkittaisiin tuossa viereisessä käyrähuoneessa. Vielä paidanhelmaa nostaessaan kätilö meinasi, että "ei mitään ole vielä tapahtunut, kun on vasta tunnin kestänyt supistukset" ja heti perään "tämähän on jo neljä senttiä auki ja tukkakin tuntuu!" Eli mies soitettiin lähtemään salia kohti, minä suihkun kautta saliin (suihkuun) ja vartti miehen tulon jälkeen alettiin jo ponnistamaan. Luomuna meni se ja oli superhelppo. Sama, mitä tuolla jo joku totesi, että jos olisi kotona odottanut siihen saakka, kun ei enää pärjää, kotiin olisi syntynyt. Tai ainakin tienpäälle. Enkä koskaan unohda sen prenataaliosaston kätilön naamanvenahdusta, kun se pisti kätensä sisääni XD

Ikäeroista Tytöillä on ikäeroa hyvin tarkkaan kolme vuotta ja jos nyt pamahtaisin pysyvästi paksuksi, olisi toisen ja kolmannen välissä 2v3-4kk. Nyt on kiinnittymisyritys taas kerran päällä, dpo 11. Testaus saa odottaa ainakin ensi viikkoon, jos ei vuoto ennen ala. On henkisesti helpompi vuotaa sellainen pois, jonka on vain sydämessään (ja kropassaan) tiennyt olevan, kuin sellainen, josta on nähnyt ne kaksi viivaa. Nimim. g10p2

Esikoisesta olin kotona 2½vuotta, toisesta saman verran, eli ensi elokuussa palaan töihin jos en ole riittävän pitkälle raskaana/synnyttänyt. Eli jos kesäkuun alussa viikkoja ei ole kasassa 12:ta, palaan töihin; virkavapaa pitää anoa kaksi kuukautta etukäteen. Ja sitten ehkä heti putkeen taas kotiin, kuten tyttöjen kanssa kävi. Tyttöjen välissä oli "pakko" käväistä töissä. Ensinnäkin toisen la meni kolme päivää ohi esikoisen 3. syntymäpäivän, eli olisin pudonnut minimiäitiysrahalle, toisekseen viiden keskenmenon jälkeen en todellakaan uskaltanut anoa virkavapaata rv4+5 pohjalta. Kyllä me mentiin liki puoliväliin saakka sillä mentaliteetilla, että kesken se kuitenkin menee.
 
Viimeksi muokattu:
Jippii.. Täällä ilmeisesti vuoto tuloillaan.. :( Kierukan poiston jälkeen oon kärsinyt kuukautisten ajan päänsärystä, ei sitten muuten lähe millään särkylääkkeellä. :stick:
Pääkipua oli yön aikaan tullut.. Viime vuodon aikaan päänsärky alkoi aamulla ja vuoto illalla, saa nähä käykö nyt samoin. Minä en halua mitään vuotoa nyt tähän!!
 
Ensimmäinen synnytys v. 2007 päätyi hätäsektioon, eli traumat jäi!
Toinen raskaus oli suunniteltusektio, josta jäi hyvät kokemukset. Tämän vuoksi myös tämä kolmas ja viimeinen on suunniteltu sektio. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen olin ihan varma, että toista alatie synnytystä en lähde enään koskaan yrittämään. Olishan se ollut ihana jos synnytys olisi ekalla kerralla sujunut luonnollisesti, mutta ikävä kyllä aina se ei sujukkaan suunnitelman mukaan. :(
 
Viimeksi muokattu:
Täällä odotellaan menkkoja, alkavat oloista päätellen ihan milloin tahansa.. : /

Synnytyksistä sen verran että esikoinen käynnistettiin 42+1, syntyi seuraavana päivänä, kesto 17h, tosin kunnon supistuksista syntymään meni 6h. Supistukset oli kauheita; tauotonta supistusta.. Mutta loppuvaiheen epiduraati teki tehtävänsä ja itse ponnistus (20min) oli kivuton. Jäi hyvä mieli ja sanoinkin että voisin tehdä saman vaikka heti uudestaan.

Kakkosen synnytys käynnistyi itsestään 40+2 ja koko homma kesti 6h, josta sairaalassa 2 tuntia. Kivunlievityksenä spinaali, joka olikin tosi hyvä koska vaikutti heti. Supparit olivat yhtä kovia kuin ekassa, mutta tällä kertaa niissä oli selvät välit. Avautuminen oli vauhdikasta ja salissa ehdin olemaan 30 minuuttia ennen vauvan syntymää. Ponnistus 5min. Tälläisen synnärikeikan tekisi mieluusti uudelleen. Kotiuduttiin vauvan ollessa vuorokauden ikäinen ja itse olin jo ihan toipunut.

Nyt kuuluu niin epämääräistä meteliä, että parempi kiirehtiä katsomaan! :)
 
Viime päivinä tää kuumeilu käynyt ihan sietämättömäks :D Eikä asiaa auta nää lukuisat ohjelmat missä syntyy vauvoja, tänäänkin katton nauhalt kolme sellast sarjaa missä vauvoi synty.

Kai se menee siihen että kohta on ovistestit taas kaapissa ja kiertoa mietitään enemmän :D mut jos vaikka tän kierron ottais ilman stressiä ja ei miettis mitään kiertopäiviä yms...
 

Yhteistyössä