Ihan ensimmäiseksi ikää päivitykseen eli
24v olen
Tosi paljon tsemppiä kaikille joilla uusi kierto pärähti käyntiin! Plussaonnea tasapuolisesti kaikille
ON: oon iloinen että täti lähti jo matkoihinsa.. Nyt pääsee yritys oikeasti sitten käyntiin.
Kaivelin laatikoista vanhat vauvalehdetkin esiin ja oon niitä lueskellut huolella iltaisin
Mieskin katsoo jo vähän hölmistyneenä, kun vauhkoan vauva-asioista
Synnytyksen kestosta.. Esikoisesta meni lapsivedet osa lapsivesistä n. klo 6 aamulla ja syntyi seuraavana yönä klo 4 aikoihin eli melkein vrk meni lapsisvesistä syntymään. Säännöllisistä supistuksista syntymään meni ~14h.
Kuopuksen kohdalla mentiin sairaalaan puolen yön aikoihin lähinnä tarkistuttamaan onko mitään tapahtunut kun pitkin päivää supisteli vähän. Olo oli sellainen että olisin pärjäillyt hyvinkin kotona vielä, mutta varmuuden vuoksi halusin käydä tarkistuttamassa tilanteen. No, siitä sitten n. 9h päästä syntyi poika
Eli ~10h kesti.
Molemmat synnytykset ovat olleet aika vaikeita, olen varmaan kokeillut kaikki mahdolliset kivunlievityskeinot mitä meidän sairaalalla oli tarjota. Siis varmaan ihan kaikki.
Uskon, että molempien "hyvin alkaneet synnykset" ovat tyssänneet siihen, että olen saanut epiduraalin tai spinaalin. Sen takia toivoisin että pystyisin mahdollisesti kolmannen synnyttää ilman niitä, mutta toisaalta taas tunnen itseni ja tiedän, että kipujen kanssa turvaudun varmaan niihin jälleen. Enkä toisaalta suunnittele mitään luomusynnytystä, toivoisin vaan etenemisen kannalta sitä, että pystyisin olla ilman niitä. Mutta jos en pysty, niin en mä pety
Elän tilanteen mukaan sitten ja otetaan mitä tarvitaan
Ja eihän sitä edes tiedä onnistuuko alatiesynnytys ollenkaan... Toki toivon että onnistuisi, sektio ajatuksena pelottaa TODELLA paljon.
Oon myös miettiny sitä, että meillä ei varmaan kolmannen kohdalla tule sairaalaan kiire sitten kun synnytyksen aika koittaa, koska lapsenvahdit saadaan 5min sisällä ja sairaalaan ajaa 5-10min
Eli varmaan uskalletaan odotella kotona aika pitkäänkin, varsinkin kun aikaisemmat synnytykset ei olleet mitään supernopeita
Mä olen nyt tota ratasasiaa miettiny kuumeisesti
Haluaisin jotkut näppärät, käytännölliset ja hyvät rattaat... Oonkin miettinyt esim. brion singejä tai go-rattaita, britaxin b-smart 4 tai bugaboon cameleoneja.. Haluaisin sellaset rattaat johon saa näppärästi turvakaukalon kiinni, mutta jotka on kuitenkin vähän jämäkämmät kuin tavalliset matkarattaat jne... ONNEKSI ei tarvitse vielä pitkään aikaan tätäkään asiaa päättää! Taidan olla ihan hölmö että nyt jo mietin tällasia
Nimistä: meillä tosiaan on molemmille nimet jo päätettynä (tai siis mä olen päättänyt
) mutta tytön etunimeen on vielä parikin vaihtoehtoa, toiset nimet on varmana valittu. Ja pojalle on kaikki kolme nimeä jo valmiina..