Kolmatta kaipaavien syksy 2012

Astre, mäkin katon aina kaikki vauvaohjelmat mitä vaan tulee telkkarista:) Meillä 5v juuri sanoi mulle eilen, että "Äiti sen takia sinä katot tuota vauva tulossa ohjelmaa, kun sinä niin paljon haluaisit vauvan" :)

Flunssa alkaapi olla pikkuhiljaa selätetty ja menkatkin hiipumaan päin. Ärsyttää vähän, kun tietää että on pitkä kierto ja saa odottaa sen viisi viikkoa taas mahdollista plussaa... olen kyllä onnellinen, ettei yli 40-päiväisiä kiertoja ole ollut aikoihin, ja ovat aika sännöllisetkin kun miettii, etteivät heitä kun parilla päivällä. Ja nyt kun olen googletellut, niin luin jostain, että jos ovis on ennen kp22 niin ei pitäisi haitata raskaaksi tuloa.... no, toivotaan toivotaan!:) Ihanaa olla näin alkukierrossa, kun kaikki on vielä mahdollista.

Olette jutelleet synnytyksistä. Minulla myös eka päätyi sektioon avotarjonnan takia, sitä ennen synnytys oli kestänyt 32tuntia. Ei jäänyt mitään traumoja, koska henkilökunta oli niin ihanaa ja sain jälkeenpäin jutella kaikkien niitten kanssa, jotka olivat synnytyksessä olleet mukana. Kakkosen synnytys oli helppo ja kesti joku 4-5h kaikkinensa, ihan normaali alatiesynnytys oli. Ainoastaan sen jälkeen tuli vaikeuksia, koska aloin vuotaa rajusti eikä vuotoa meinattu saada loppumaan, menin nopeasti tosi heikkoon kuntoon. Onneksi olin hyvissä käsissä taas:)
Mulla on molemmista mennyt lapsivedet kotona ja hyvä niin, ei ole tarvinnut miettiä koska pitää lähteä sairaalaan:)

Nyt kun näitä synnytysjuttuja muistelee, niin kumma kyllä, vauvakuume sen kun kasvaa vaan:)
 
Hei, täällä kans uusi ilmottautuu mukaan porukkaan!:wave:

Kirjotin jo eilen mutta teksti jäi spämmihaaviin eikä sitä näytä tänne enää tulevan..:headwall:
Itse olen 29v, meillä on tytöt -07 ja -09, nyt siis kolmas toiveissa ja yrityskierto 1 menossa. Tästä kierrosta vaan tais mennä ovis ohi, kun se tuntemusten mukaan oli viime perjantaina ja sunnuntaina oltiin miehen kanssa lenkillä ja siinä samalla sitten päätettiin että vielä kolmatta yritetään. Silloin illalla sitten tositoimiin, mutta voipi olla että parhaat tärppipäivät oli ja meni jo. Nyt menossa kp 18 eli aika lyhyt kierto näyttää olevan menossa, hyvä niin jotta pääsis sitten pian seuraavaan kiertoon ja kunnolla yrittämään otolliseen aikaan:)

Meillä esikoista yritettiin aikanaan 2.5v ja toinen tuli hieman yllärinäkin. Mulla oli silloin lapsettomuusaikana munajohtimissa tukosta ja voi hyvinkin olla että ovat taas tukossa. Todennäköisesti yritetään tovi ja jos ei mitään tapahu niin sitten ollaan onnellisia näistä kahdesta tytöstä:heart: Mutta kokemuksesta tiedän että nälkä kasvaa syödessä ja sitä raskauden yrittämistä ei niin vaan sitten lopetetakkaan..

Samoja ajatuksia on ollut mulla mielessä mitä muillakin, eli saadaanko vielä terve lapsi, miten raskautuminen onnistuu, miten jaksaa kolmen kanssa yms. ja mies huolehtii että miten palaudun synnytyksen jälkeen takasin kuosiin kun on kolme synnytystä takana ja ikääkin enemmän ku aiemmilla kerroilla:LOL:

Palaillaan!
 
Minulla ikää siis 25v. Yrityksiä on puhdas nolla..:) Toistaseks ehkä vielä ollaan hieman rauhassa vauva haaveen kanssa, jos tulee ni saa tulla mutta en seuraa oviksia enkä mtn.. syy tähän on asunto asiat ja semmoset.

Synnytyksistä sen verran että Esikoinen syntyi alateitse -08, kesto oli 11h yhteensä. Supistuksia tuli klo 17-02 jolloin puhkastiin kalvot ja kolmelta alotin ponnistaa ja tunnin ponnistin, sillon kun huvitti :D En ottanut kivunlievitystä ja ponnistuksen tarvetta ei ollu joten hieman sooloilin kunnes jäin kiinni että en ponnista supistuksen tullessa..:D
Synnytys meni muuten hyvin ja traumoja ei todellakaan jäänyt, mutta kohtu ei supistunut ja vuodin noin 1,5l verta sisään joka meinasi koitua huonona onnena minulle...onneksi halusin puhtaan alusen itselleni juuri ennen nukkumaan käyntiä ja ennen kun oloni meni niin heikoksi kun se loppujen lopuksi kerkesi menemään ennenkö tilanne oli hallinnassa.

Tän hetkinen kuopuksemme syntyi hätä sektiolla vk 32+1 johon syy oli istukan irtoaminen, ylälaidasta oli hieman kiinni kun poika otettiin ulos, tässä siis syy tähän minun miettimiseen ja pohtimiseen ja arpomiseen..:whistle: mutta siis aikaa oli noin 25min kun poika oli ulkona siitä kun verta alkoi vuotamaan niiiiin paljon että mikään jännittämäni lihas ei pitänyt niitä sisälläni vaikka jalat ristissä kuinka olin.

Nyt pojjaalla kuitenkin kaikki hyvin, eikä hänestä huomaa että alku oli raju, leikkurissakin joutui käymään. meitä muistuttaa siitä ajasta vain arpi molemmissa, yhtä vinoina :heart:

mikään ei ole niin varma kuin epävarma.. :) Olen nauranut että en voi tehdä enään lapsia kun ei se ole etes omaa verta, minuun kun on tankattu verta 3.5 l...:D

- väpä -
 
Pakko kirjottaa.. Nyt kun ovis taas lähestyy niin mun ajatukset on alkanu heittämään ihan kuperkeikkaa. Jotenkin mieli on niin kummallinen että tulee mietittyä kaikenlaista.

Haukataanko me liian iso pala jos nyt kolmas lapsi ilmottaisi tulostaan? Selvittäisiinkö me siitä kaikesta miten se muuttaa elämää... Mulla on koulu kesken, pitäisikö se ensin suorittaa loppuun ja miettiä sitten kolmatta.. Tai uusi asunto, entäs uusi auto.... Mutta taas toisaalta, en haluaisi lapsille isoja ikäeroja ja huomisesta kun ei muutenkaan koskaan tiedä... Tiedän että saisin hoidettua koulun loppuun (jäljelle jäisi n. vuosi) sitten kun olen ollut kotosalla sen pari vuotta ensin.. Ja autoonkin mahduttaisiin juuri ja juuri ja asuntoonkin sopii kyllä yksi vauva vielä. Sitä vaan välillä alkaa epäilemään omia päätöksiään vaikka sydämessään tiedänkin mitä haluan...


APUA!
 
Heipsan!

Uusille tervetuloa mukaan! Kiva kun porukkaa on koossa jo näin mukavasti.

Täällä menossa tänään kp3, täti hyökkäsi paikalle kuten muutama päivä sitten uumoilinkin. Nyt alkoi sitten yk4. Mielen rauhoittamiseksi tilasin itselleni gynen ensi viikolle. En ole aikoihin käynyt, niin käyn nyt tsekkaamassa, että kaikki on kunnossa.

Alkukierron ankeutta siis kuuluu tänne. Ihan hyvillä mielin kuitenkin, mutta taas on pitkä aika ennen kuin pääsee odottelemaan ensin ovista ja sitten jännäilemään loppukiertoa. Tässä kierrossa en kyllä ehtinyt edes jännätä, kun kierto oli jostain syystä lyhyt, vain 25 päivää.
 
No Väpällä on kyllä ollu melkoset synnytyket:whistle:

Mulla esikoisen syntymä oli kamala, kesto 2vrk ja aivan järkyt supistukset. Verta meni litran verran minkä ansiosta olo oli pitkään heikko. Tokaa odottaessa kävin pelkopolilla juttelemassa ja synnytys oli oikein helppo ekaan verrattuna ja kesto vain 6h.

suan minä opiskelin vielä kun meidän molemmat tytöt on syntyneet ja hyvin sain koulun loppuun ja nyt sitten työelämässä. Mutta meillä molemmat korvakierrelapsia joten täytyy myöntää että viimenen vuosi lopputyön ja kaikkien sairasteluitten kanssa oli melkonen rutistus:LOL:

Tällä eletään oviksen jälkeisiä päiviä. Ovis oli kivuista päätellen pe ja sunnuntaina sitten oli ensi yritys saattaa vauvaa alulle. Nyt on alavatsa hellänä ja esim. aivastaessa saattaa repäistä nivusesta/alavastalta tosi kovasti. Vielä mietin että onko se ovis sittenkin vasta nyt, mutta perjantaina ne kivut oli niin selvät:confused: joo yhtä pähkäilyä on tämä vauvanteko;)
 
Galluppia: mitä oireita teillä on ollut aiemmissa raskauksissa ennen tai jälkeen plussan?

Itse en ees muista kunnolla! Ekasta raskaudesta en muista mitään alkuraskauden oireita, mutta tokaa odottaessa oli etovaa oloa ja kunnon väsymystä jo ennen plussatestiä. Tuolloin testatessa sain eka negan ja olin vähän hämmästynyt kun ei raskautta näyttänytkään. Sitten alko hiljalleen muodostua haalea viiva, näin kävi ekaakin odottaessa, viivat oli melko hailakat.
 
Hei! Jätin minipillerit pois heinäkuun alussa, kun ensimmäiset kuukautiset alkoivat. Pojat ovat 09/2009 ja 03/2011 ja nyt ois kolmas yrityskierto loppupuoliskollaan. Tänään testi näytti negaa, mutta teinkin sen viikkoa liian aikaisin. Tintti83, YK 3, kp 31/36 (kai, ei ole ollut päivälleen säännöllinen kierto vielä).

Esikoisesta testasin 7. tai 8. viikolla pahojen selkäkipujen ja alkoholin hajunkin etovuuden vuoksi. Silloin kk-kiertoni oli 3 kk 5-6 pv ja takana oli vasta pari kuukautta, joten en ilman kipuja olisi ajatellutkaan raskautta (varsinkaan monen vuoden yrityksen jälkeen). Kuopuksesta tein varalta testin joskus 5. tai 6. viikolla, kun olimme lähdössä juhlimaan.
 
Sunflower11
Galluppia: mitä oireita teillä on ollut aiemmissa raskauksissa ennen tai jälkeen plussan?
Ennen en muista, kakkosesta vaan semmonen olo että oon raskaana.
Esikoisesta tein testin ja olin rv 10 yhtäkkiä. Söin pillereitä tuolloin.
Ekasta oli pikkasen pahoinvointia ja pari kertaa taisin oksentaakin joka loppui sitten joskus 12-14 viikolla.
Toisesta oksentelin heti alusta asti jonnekin 16viikkoon.
 
Minä aloitin koulun tänä syksynä, kaksi lasta ainakaan ei estä kiitettäviä, joten eiköhän tämän 3,5-vuotinen rupeama onnistu kolmenkin kanssa - hope so. :D

Kävin pari viikkoa sitten gynellä ja kun hän paineli kohtua, käski sanoa, jos aristaa. Vasenta puolta aristikin, mutta lääkäri muuttikin sanan "sattumiseksi" ja tulkitsi minulla olevan kaiken hyvin toispuolisesta aristuksesta huolimatta. Muutoin ei satukaan, mutta vain lääkärin painellessa, ja vain vasemmalle puolelle. Oon vähän hämmentynyt siitä, että en jos jotain onkin vialla, ja jos joku muu olisikin käyttänyt aristuksestani sattumis-sanaa...
 
Esikoisesta ei kyllä ollut mitään tietoa, muutakun sitten pois jääneet kuukautiset. Sitten rv4-5 tuli kaaheet maha kivut, epäilivät umpparia. Sitten ultrasivat samalla vauvaa niin esimmäisen kysymys oli "milläs viikolla te olittekaa?" Minä: "Rv 4-5" Lekur: "Nyt on kyllä käynyt niin että teillä on rv 14+5" Jonnii verran meinas leuka siinä vaiheessa loksahtaa auki. :LOL:

Kakkosen kans tiesin olevani raskaana, ja etova olo kyllä kertoi sen. Sitten plussan jälkeen paino tippuikin 5kg oksentelun ja huonon olon takia. Töistä piti olla pois melkein 2kk ku ei mikään pysynyt sisällä.
 
esikoisesta ei juuri mitään oireita. Kakkosesta plussan jälkeen öklöttävää oloa.
Varasin ajan lapsettomuuspolille saa nähä mitä sanovat. Hassua mennä sinne vaikka on jo lapsia... Toivottavasti apu saataisiin sieltä.

Terv. Keksipurkki yk 15 ja 25v
 
Oho ViiruP, mahtoi olla todellinen yllätys, että raskaus oli jo noin pitkällä. Tuliko sulla menkat alkuun ihan normaalisti?

Mulla oli esikoisesta ennen plussaa ihan sellainen olo, että menkat alkaa ihan just. Ei ne sitten alkaneet, mutta testitkin näyttivät alkuun negaa. Luulin jo, että kroppa vaan temppuilee, mutta lopulta kävi ilmi että ovis oli ollut vkon myöhemmin kuin oletin ja siksi testit näyttivät alkuun negaa.

Kakkosesta ei ollut ennen plussaa mitään oireita. Myöhemmin oksetti öisin kovasti, kun jouduin esikoisen kanssa heräilemään.

Raskaudet on mun kohdalla sujuneet mukavan vähäoireisesti. Saas nähdä, miten seuraava (toivottavasti raskautuminen onnistuu!) menee
 
Oho ViiruP, mahtoi olla todellinen yllätys, että raskaus oli jo noin pitkällä. Tuliko sulla menkat alkuun ihan normaalisti?

Mulla oli esikoisesta ennen plussaa ihan sellainen olo, että menkat alkaa ihan just. Ei ne sitten alkaneet, mutta testitkin näyttivät alkuun negaa. Luulin jo, että kroppa vaan temppuilee, mutta lopulta kävi ilmi että ovis oli ollut vkon myöhemmin kuin oletin ja siksi testit näyttivät alkuun negaa.

Kakkosesta ei ollut ennen plussaa mitään oireita. Myöhemmin oksetti öisin kovasti, kun jouduin esikoisen kanssa heräilemään.

Raskaudet on mun kohdalla sujuneet mukavan vähäoireisesti. Saas nähdä, miten seuraava (toivottavasti raskautuminen onnistuu!) menee
 
Toiveissa on aina ollut tyttö, mutta koska kaksi poikaa tuli, niin ajattelen kolmannenkin pojaksi - ihan varuiksi.

Tytössä voisi olla haastetta enemmän kuin tarpeeksi, ainakin jos ajattelee äitini ja minun välejämme, mutta ne vaatteet, ne vaatteet. ;)
 
Viimeksi muokattu:
aikas vilkkaan näköinen sivu joten ilmottaudunpa mäkin tänne kun useesti täällä pyörin. eli meillä pojat synt. 12/06 ja 04/09 ka nyt ois kolmas haaveissa ja välissä myös yksi tuulimuna 12/10. nyt ois yk 1 ja kp 29/? kivuista päättelin et ovis ois ollu kp 14 mutta kivut kestivät 5pvä joten onhan se voinut olla myöhemminkin. jokatapauksessa menkkoja odottelen tulevaks viim. su. ja on tässä jo jokunen selkee negakin tehtyä viimeksi tänään. raskausoireita oli mm. pissatus normisti vessa käyntejä päivän aikana 3-4 nyt saan käydä 1-2h välein. ja sitten tuo ruoan himo vaikka ei ole edes nälkä. kyl kroppa hyvin osaa huijata jos tärppikään ei ole käynyt.
 
Esikoisesta tuli oireet vasta 5. viikon jälkeen: huimausta, pahoinvointia ja väsymystä ekalla kolmanneksella. Puolimatkassa alkoivat runsaat harjoitussupistukset ja vähän perään liitoskivut. Supistusten taukoamattomuuden vuoksi jäin sairaslomalle rv25+ ja kauaan en olisi enää saanut oltua kipujenkaan vuoksi seisomatyössäni.

Muihin raskauksiin eka oire on ollut vatsan hervoton turvotus reilu viikko oviksen jälkeen ja alavatsajomotukset muutamaa päivää myöhemmin. Pahoinvointi on alkanut 4+. Nuorempaa odottaessa raskaus oli tosi helppo, vaikkakin ne harjoitussupistukset alkoivat jo 18+ ja 24+ oli paikat jo hyvin kypsät (kanavaa jäljella 0,5 cm ja sekin sormelle auki), joten jäin vuodelepoon ja kohta perään vain lepoon kasvattamaan vatsaa. Nuoremmassa oli alussa Luget tukena, takana kun oli silloin 5 perättäistä km.

Nyt on tälle kierrokselle takana kolme kemiallista raskautta ja taas on kiinnittymisyritys päällänsä. Dpo 14, vatsaa jomottaa ja on pullea kuin rantapallo. Se kuuluisa kuukautisfinnikin on tulematta. Kattellaan nyt vielä jonniin aikaa, onko syytä testata.
 
Mulla on koulua (AMK) nyt 2,5v takana, vielä 1,5-2 edessä... Hyviä numeroita olen saanut vaikka pienet lapset ovatkin olleet (nuorempi oli n. 1v3kk ja vanhempi n 2,5v) kun aloitin koulun.. Ja tosiaan hyvin on mennyt koulu. :)

Pitäisi varmaan ottaa asenteeksi se, että tulee mitä tulee niin otetaan vastaan :) Tiedän että haluan enää yhden lapsen (sydän sanoo, että kolme on "meidän luku") ja en haluaisi isoa ikäeroa lasten välille.. Mutta sitten sitä miettii, onko musta kuitenkaan ryhtymään siihen kaikkeen :D Mutta taas toisaalta esikoista yritettäessä meni 8-9kk ennen plussaa, joten ihan hyvinhän tälläkin kertaa voi mennä.. Tai vaikka vielä pidempäänkin.. Eli sen puolesta voisi hyvinkin alkaa yrittää...

Äää! Ei pitäisi ajatella liikaa vaan luottaa sydämenääneen...


Raskausoireista
en muista oikeen muuta kuin sen, että rinnat oli molemmista tosi kipeet ennen menkkojen oletettua alkamista ja siitä päättelin että olen raskaana. Muita oireita en kyllä oikein muista.. Toisesta taisi olla sellanen "painon tunne" alavatsalla / kohdussa...
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Tervetuloa kaikille uusille! Mukavan vilkkaaksi on tämä pino käynyt.

Me vietimme viikon Turkissa ja sen peräämn enterorokon kourissa koko perhe, itselle nousi eilen illalla kuume. Joten nopeasti silmäilin vain juttujanne.

Väpä kirjoittelitko esikoisen odotuksen aikaan täällä? Nimimerkkisi vaikuttaa tutulta syysmassukoista -08 :)

ON: odottelen uuden kierron alkua, että pääsisi tositoimiin. Nyt menossa kp29/? (normisti sen 27-30, mutta kun nyt menossa km-kierto, niin ei hajua pituudesta). Oma veikkaus olisi, että menkat alkaa huomenna tai su. Toiveita raskautumisesta ei ole, koska oviksen bongasin ihan outoon aikaan (varmaan johtuen km) ja ei ne petipuuhatkaan sitten oikein siihen ajoittuneet. Lisäksi on sellainen olo, että menkat alkaa ihan just. Ja alkaispa mahdollisimman pian!

Hirveä vauvakuume kyllä, vaikka yritän hokea, että mikään kiire ei ole... mutta eihän tässä järjenääntä kuule, kun tunteet jyllää.

Raskausoireit ei ole kummastakaan pojasta juurikaan ollut. En varmaan ois edes tiennyt olevani raskaana, ellen tosiaan ois tiennyt :)

Synnytykset molemmista menivät suhteellisen hyvin. Ek 14h ja toinen 4h. Eka alkoi supistuksilla, toinen vesien menolla.

Kuten monella muulla, minua mietyttää, että voiko tosiaan olla niin hyvä tuuri, että saisi vielä kolmannen terveen lapsen... tai että kolmaskin synnytys menisi hyvin.
 
Tännepäs on tullut luettavaa.. :)

Raskausoireista; ekasta ei ollut mitään oireita enkä tajunnut olevani raskaana ennen kuin katselin kalenteria ja totesin että hups, menkat onkin pari viikkoa myöhässä.. Valkovuodon määrä oli asia johon tuona samaisena päivänä olin kiinnittänyt huomioni.

Toista "tehtiin" esikoisen syntymästä lähtien, joten kroppaa tuli seurattua tarkasti; varmaan oli kaikki olot mukamas päällä.. Olin ollut jo parin kierron ajan varma raskautumisesta.

Kuinkas teillä on yleensä plussat tai haamut alkaneet näkyä? Minulla kai nousee hcg aika hitaasti. Esikoisesta tuli menkkojen oltua pari viikkoa myöhässä, silloin mukamas rv 6+0, ehkä puolet kontrolliviivan vahvuudesta (olikin ollut outo kierto ja la siirtyi 2vko eteenpäin, joten todellisuudessa oli n. 4+0). Kakkosesta sain jonkinmoisen punertavan haamuplussan kp 28. Edellisenä päivänä ei ollut vielä mitään.

Olitte kertoilleet tekemisistänne; taisinkin mainita aiemmin että olen lasten kanssa kotona ja opiskelen AMK -tutkintoa aikuispuolella tässä samalla. Opiskelua on lähinnä viikonloppuisin joten huolellisella etukäteissuunnittelulla ollaan ihan hyvin selvitty. Opintoja vielä parisen vuotta jäljella, mutta voisihan sitä pienen tauon pitää jos vauva sattuisi mukaan tarttumaan. :)

ON sen verran että edelleen odotellaan, tänään kp 29. Vatsa ollut koko viikon menkkakipeä, eilen nuppineulan paksuinen ja mittainen verijuova paperiin, muuta ei sitten olekaan tullut.. Tuli mieleen esikoisen testipäivä kun tuolloin tuli pari kertaa paperiin tuhrua ja siihen loppui. No ehkä vielä huomiseen malttaa, mahaa nipistelee sen verran että usko tätiin on kova.

Aurinkoista viikonloppua!
 
Perjantai 12.10. 2012





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki....kiertopäivät.............yrityskerta......oma ikä. lapset

härkäneito....kp34/34.................yk1.................24v........-08, -09
Tintti83.......kp32/36...................yk3...............?.............9/09, 3/11
tillukas.........kp31/28-33.............yk5.................?.............2/08,2/11
angelbird....kp30/?.....................yk1...............?..............12/06, 4/09

suhveli.........kp29/27-30.............yk2..................28v.......9/08, 11/10
Pupurtti.......kp29/25-30(32).......yk 2..................?..........-10,-11
Toive3.........kp27/32-34...............yk1..................?..........-06, -09
Sunflower....kp25/24-28.............yk23................?..........?,?
dita.............kp20/?.....................yk1..................29v..........-07, -09

Aliila............kp16/28-54..............yk4.................30v.......-07,-09
Astre...........kp12/30.....................tjot................24v........6/09, 12/11
terp.............kp11/28....................yk2.................28v........9/10, 2/12
suan............kp11/28-32..............yk1..................24v........-08,-09

kemai..........kp8/24.....................yk2................25v........11/08, 7/11
Äitikissa.......kp6/(28)32-36(45)...yk8..................32v.......-07,-08
liiisu.............kp4/28-30...............yk4...................?.........-07,-09
ViiruP...........kp 3/25-28..............yk 2.................24v.......11/08, 10/11


keksipurkki..kp?/25-26.................yk15................25v.......9/08, 11/10
Väpä08.......kp?/?........................tjot..................25v.......09/08, 11/09




Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä