* * Kolmatta kaipaavien marraskuu * *

Naiset, mä en ole ehtinyt uhraamaan ajatustakaan mahdollisuudelle olla jotain "mukavampaa" kuin virallinen tauti :D enkä aio vieläkään ajatella....hmbh...tai siis yritän pitää tän linjan ;)

Mä mietin tuossa hetken, että mitäs sitä söis, kun nälkäkin olis ja kuulkaas... Olin niin laiska, että avasin vain tonnaripurkin ja kippasin sen lautaselle öljyn valutuksen jälkeen ja sitten viipalepunajuurta kaveriksi kunnon kasa ja avot, mutta olikin hyvää! Kannattaa siis kokeilla jos haluaa pikaisesti jotain suolaista eikä jaksa kokkailla ;)

Kyllä mä vähän mietin aluksi, että kannattaakohan noita yhdistää, mutta mieli teki niin pitihän sitä kokeilla sitten.
 
Olen testaillu kp 9-11 nytten ja tänään viiva oli jo vahvempi kuin toissa päivänä mennään varmaan ovista kohti...

oireita: kamala väsymys alkoi eilen jatkuu tänään, illalla olin tosi herkällä mielellä useat televisio ohjelmat saivat kyyneleet silmiin ja tänään on alkanut pahoinvointi... onko muilla ennen ovista tälläisia tuntemuksia ? tää väsymys on aivan karsea !
 
Kerran vielä :kiss:

Huldis: :hug: Toi on taas niin sitä, että miettii näitä oireita ja sitten "iloisena" niitä löytää ja kuitenkin alkaa lähes "vituttamaan" sitten, kun on heti aivan varma ettei ne voi olla "sitä"... Mä suunnittelin, et tilaisin paidan jonka rintaan teksti: PMS-BITCH (kimppaan pääsee jos mielii..... toki jokainen saa hoitaa sitten omat postarit ;) )

Maijamehi: No???

Nindez80: Onko se oikein vuotoa vai sellaista värjääntynyttä valkkaria tms? Mulla ollut molemmissa raskauksissa pientä tihruttelua alussa, sellaista mitä ei voinut ihan vuodoksi asti kutsua ja joko rusahtavaa tai sitten vaaleanpunaisen sävyistä enemmänkin.

Barbamama: Mun oma esikko täytti siis 8 ja kuopus on 3 ja risat nyt. Miehen (ja mun kans perhana, ne on mun kans) tytöt ovat 12 ja 14. Mietin varsinkin kaikista vanhimman suhtautumista jos tulee "taas" sisarus. Tosin kaikki lapset, myös nuorimmainen on kysellyt, että milloin meille tulee.... ja on tuskaa, kun tietää miten vaikeaa se on ja nämä epäonnistumiset....pienet enkelit tässä matkalla :'(

Minnarun: Niin milläs merkkisillä testaat? Mulla on oletetun oviksen aikaan pahoinvointia ja vilutusta/kuumia aaltoja. Samoin musta tulee itkuherkkä tai kiukkupussi, kuin parhaat PMS-päivät konsanaan :headwall:


).(
Edelleen paha olo. Nyt on vieläpä olo kuin olisin elefantin nielaissut eli turvottaa ja on ähky! Kiitos siis eilisen illan napostelulle, kun sisällä siis alkoi pysymään. Saattaa siis kohta olla tyhjennyksen paikka :x Mutta tänne ei siis mitään muuta kuin lievää juilimista ja repäisyjä.
 
Viimeksi muokattu:
Ai vitsi kun meinasin unohtaa mitä jo eilen mun piti kirjoittaa...

Eli näin toissayönä unta, että synnytin. Mulla käynnistyi synnytys kotona, asuttiin muka jossain omakotitalossa ja mun äiti oli lähellä. Mä en ehtinyt odottamaan edes ambulanssia ja siinä nyttiä pidellessä itkin äidille, että sehän menikin luomuna. Mä sain mun luomusynnytyksen. (siis mähän en todellakaan suunnittele mitään luomulaatuista suoritusta vaan mömmöt mulle ja heti on toimintamalli ;) ).
 
Joo, eli sen apinanraivolla ängetyn tamppoonin lälkeen ei ole tullut mitään vuotoa. Yritin googlettaa ja löytyi sellaisia vaihtoehtoja kuin kiinnitysvuoto (koska seksikerta oli kp21 ni voisi tulla vasta nyt) tai kemiallinen raskaus (?) tai se että joillain vaan tulee tuhruvuotoa silloin kun menkat oikeesti kuuluis tulla..
Naiset ihanat, kertokaa mikä mun vartaloa vaivaa?! Ei mulla mitään raskausoireita ole. Menkkaoireina oli eilen normi mahakipu, mutta mitään ei vaan tullut ulos. Pakko malttaa odottaa vaan et alkaako ne menkat vai ei. Pitäsköhän sitä varuilta tehdä vielä yksi testi? Tosin oon jo 3 tehnyt tässä kierrossa et omaisuus jo niihinkin kohta mennyt ja negahan sieltä kuitenkin tulisi...

Olipas taas minä,minä,minä -tekstiä...
 
Viimeksi muokattu:
Ja jatkan täällä yksinpuhelua vielä vähän...

Multa usein kysytään, että miten jaksan uusperheen äitinä. No ensinnäkin sehän on pakko! Mä en voi ajatellakaan muuta vaihtoehtoa, koska olen valinnut koko paketin, kun miehen otin. No sitten tulee nämä voimaa antavat asiat kuten tällainen jonka vanhin tyttö yhtenä päivänä mulle toi... On tietsikkapöydän vieressä, että voin lukea niinä hetkinä joina maailmaa yrittää kaatua....


(klikatkaa isommaksi niin näette...) Jos ei toimi niin: jaksantaas.jpg palvelussa Munkuvat.net - Ilmainen kuvapalvelu ja galleriat. Liity mukaan ja jaa kuvasi ilmaiseksi.
 
Miuski Ihana tuo teksti jonka olet saanut!! :heart: Kyllä lapset (kaikessa ajoittaisessa kauheudessaan) on se elämän suola.

Uni oli myös mainio. Toivotaan ettei ihan yhtä hätästä synnytystä kuitenkaan ole edessä, vois olla aika pelottavaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerran vielä;22436907:
Joo, eli sen apinanraivolla ängetyn tamppoonin lälkeen ei ole tullut mitään vuotoa. Yritin googlettaa ja löytyi sellaisia vaihtoehtoja kuin kiinnitysvuoto (koska seksikerta oli kp21 ni voisi tulla vasta nyt) tai kemiallinen raskaus (?) tai se että joillain vaan tulee tuhruvuotoa silloin kun menkat oikeesti kuuluis tulla..
Naiset ihanat, kertokaa mikä mun vartaloa vaivaa?! Ei mulla mitään raskausoireita ole. Menkkaoireina oli eilen normi mahakipu, mutta mitään ei vaan tullut ulos. Pakko malttaa odottaa vaan et alkaako ne menkat vai ei. Pitäsköhän sitä varuilta tehdä vielä yksi testi? Tosin oon jo 3 tehnyt tässä kierrossa et omaisuus jo niihinkin kohta mennyt ja negahan sieltä kuitenkin tulisi...

Olipas taas minä,minä,minä -tekstiä...
Paha sanoa....niin paha sanoa, kun oma kroppakin temppuilee urakalla. Suosittelisin katsomaan päivän taikka pari ja jos tilanne ei muutu niin, yllätys yllätys, tekisin sinuna testin. Kannattaa tilata vaikka netistä noita halvempia niin ei hirvitä testihirmuna oleminen ;) Prismastakin saa alle 5€ hintaan 2kpl testejä..... sellaisella testasin positiivisen kuopuksesta!
 
Miuski00 Oli kyllä ihana teksti! Täällä myös yksi uusperheen äiti. (olin 18v, kun musta tuli äitipuoli, lapset olivat 6v ja 2v ja esikoiseni sain sit 23vuotiaana) Kyllä oon monesti kuullut tuota samaa ja vielä saanut ihmetystä aikaan, myös kehuja tullut..mutta jopa uhkasoittoja. Eli skaala on laaja. Välillä, kyllä itsekin ihmettelen kuinka tätä rumbaa jaksaa pyörittää, mutta sitten on ne pienet jutut, mitkä antaa voimia jaksamiseen. :heart:

Omaa napaa: Nyt olisi ne piinapäivät meneillään, dpo 4 meneillään (kp22/31). Rinnat ovat tulleet aroiksi.. eilen illalla ihan vihloi rintoja vähän aikaan, ja nyt aamulla uudelleen. Outoa. Turvottaa, yök. Naama kukkii. Tällä hetkellä tuntuu, että kyllä se täti sieltä tästäkin kierrolta saapuu.. huoh. Noh, yli viikko tässä pitäis jaksaa piinailla.

Hyviä pe-päivän jatkoa ja nyt niitä plussia kehiin! :)
 
Miuski: Se vuoto on ollu välillä punasempaa ja välillä rusehtavaa, semmosta tihruttelua...Eilen illalla tuli viimeksi rusehtavaa vuotoa, tänä aamuna ei vielä ole näkynyt mitään. Mullakin oli sillon toisen raskauden alussa suttuvuotoiluja ja mietinkin, että onko nyt sit raskaudesta kyse vai onko sieltä ne menkat tulossa... Jotenkin semmonen hömmelö olo on, mutta ei suoranaisesti huono tai etova. Viluttaa, mutta kun oon herkkä palelemaan muutenkin...
Barbamama: En tiiä milloin testaisin, kun toisaalta mietin jo testaamista viikonloppuna, olis ihana isäinpäivälahja plussata! Mut jotenkin en jaksa uskoa, että olis jo näin nopaan tärpännyt. Viimestään ensi viikon alussa kyllä testaan, jos niitä kunnon menkkoja ei ala kuulua!
 
Kiitos myötätunnosta :) Nyt on jo itselläki parempi mieli ja vähän hävettää vuodatus :ashamed:

Kerran vielä Mä luulen ettei ole kyse kemiallisesta raskaudesta, kai se vuotais enemmän ku ihan vähän. Pidetään peukkuja et on jotain "menkkojen kuuluisi alkaa muttei alakaan" vuotoa :D

Ihana tuo Miuskin saama lappunen :heart:
 
en oo vielä testaillu, ku ei oo nyt yhtään ylimääräistä rahaa, mut eipä oo vuotoa kuulunu ja alamahaa vaan vieläkin särkee (viimeisestä raskaudesta vasta vähän aikaa enkä silti muista et oliko mulla tällaista:confused:) Lisäks voi toi kroppa tedä muitakin temppuja kun synnytyksestä on kuitenkin vielä vähän aikaa

:wave:Uusperheellinen täälläkin. Meillä se tilanne, että mulla 7 vuotias poika ja miehellä 2 vuotias poika ennen tätä yhteistä rakkauden hedelmää (joka on siis tänä vuonna syntynyt). Aika nopeestihan meillä tää yhteinen sai alkunsa, mut en silti yhtään kadu:heart: Oman haasteensa varmaan meidän arkeen tuo se, että mies on rekkakuski
 
miuski00 mie testailen davidin testeillä testailen ? täytyy etsiä josko löytyis oma keskustelu ihan niistä....Toivottavasti sunnuntai aamuna tulos olisi positiivinen, siinä olisikin lahjaa kerrakseen.

kerran vielä: miulla oli yks kierto kolmena päivänä peräkkäin pyyhintä vuotoa ei muuta...

mg mie jännään niin siun puolesta =)

oma napa on ahdistunut... olen koettanut miehelleni puhua et ihan oikeasti pitäis yrittää aktiivisemmin peittoja heilutella jos meinaa että perhe lisääntyy.... se ei ollenkaan ymmärrä mitään pika touhuja jotka mulle kelpais vallan mainiosti pitää ihan liian paljon huolta että myös minä saan.... ihan kiva mutta tässä tilanteessa kun ite on silleen et simpat sisälle ja äkkiä ni kyllä kyselee kärsivällisyyttä jos ei olis nää kiertopäivät menossa aloitasin mököttämisen ja pihtaamisen.... PRKL !
 
Miuski: Ihana tyttö! Tuli ihan kyyneleet silmiin, kun luin tuota lappua. Tosi ihanasti ajateltu ja vielä kirjoitti sen paperille ja antoi sulle =) Täällä on myös uusperhe. Meillä on vaan paljon yksinkertaisempi kuvio, koska miehellä ei ole ennestään lapsia. Hänen puoleltaan ei siis ole myöskään ex-puolisoa kuvioissa mukana. Lapset ovat silti joutuneet opettelemaan täysin uuden perhekäsityksen. Isänsä luona on myös uusperhe sun, mun ja meidän lapsineen, ex-puolisoineen ym. Melkoisen laajaksi on muuttunut siitä aiemmasta ydinperheestä. Tuosta synnytysunesta on pakko kommentoida, että olen luomusynnyttäjä ja joskus on haaveissa vilkkunut kotisynnytyskin ;) En tiedä uskaltaisiko sitä kuitenkaan. Sairaalassa on apu lähellä, jos vauvalla on joku hätänä.

Kerran vielä: Minäkin tekisin noin kuin Miuski neuvoi eli pari päivää odottelua alkaako kunnon vuoto ja tarvittaessa testailua.

Manzu: Hui! Oletpa uskaltanut nuorena hypätä suuriin saappaisiin =) Itse olin ihan kakara vielä 18 vuotiaana :LOL:

tuoli: Ei sitä tarvitse häpeillä. Sitä vartenhan täällä ollaan, että saadaan vuoronperään purettua tuntojamme ja lohdutettua toisia :)

(.) Vihdoin megavuoto loppu ja päästään taas toiveikkaasti heiluttelemaan peittoja :D
 
Mahtaakohan mukaan mahtua yksi kolmannesta haaveileva?

Ehkäisy on vielä kuvioissa (pillerit) ja mielikin vaihtelee, mutta silti on olo että nyt tai ei koskaan :/
Kaksi lasta löytyy ennestää (06 ja 08) tärpit käyneet yk1 ja yk3. Että nyt vaan pitäis kattoa tämän pillerilevyn jälkeen mikä fiilis.

Mitä enemmän luen tekstejänne, ja odotus-puolen juttuja, sitä enemmän huomaan haaveilevani, saapi nähdä.
 
Päivää naiset!
Miuski: kurja juttu tuo oksutauti ja vielä kurjempi tuo nega. :hug:
Maijamehi: toivottavasti nuo vaivat ovatkin raskautta!
Nindez: peukkuja! toivotaan parasta!
Manzu: peukkuja myös sinulle!
Kerran vielä: oikein paljon peukutuksia ettei menkat ala ja oletkin raskaana!
Mä odottelen tätiä saapuvaksi... Ihan kun olisi alkamassa, kun juilii... :|
Ja täällä myös uusioperheen äiti!:wave: Miehellä tytär, 9v! Aivan ihana ja rakas myös minulle. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja! :wave:

En ole ollut aktiivinen vähään aikaan, mutta tässä oli kaiken näköistä säätämistä :headwall:

Eli en muista koska viimeksi kirjoitin. Tais olla tossa elo-syyskuussako???

1 yrityskierros jätettiin välistä pois. Sitten kävin gynegologilla sen pcos takia ja sain terot takasin. Pakko kyl myöntää etten muistanu aloittaan niitä ja nyt kierto on lopuillaan!
kp 26/28-30 :)

Ovulaatio testin tein puolivälissä kiertoa ja ylläripylläri viivat olivat todella tummat ja selkeät. Ei ikinä ennen ole tullut niin tummia viivoja... Sitten tuli päivän kestävä kramppikipu alavatsalle ja ajattelin ettei tämän kivun kanssa voi harrastaa yhtään mitään.

Kyllä se kipu laantui onneksi, ja peittoja tuli heiluteltua :D

Malttamaton ihminen kun olen niin tein testin tänään ja haalea haamu sieltä tuli... huomenna testailen uudestaan. Vieläkin ihan sekaisin, kävikö tää näinkin kivuttomasti. :confused: :eek:
 
Heiippa :wave:

Äsken ne padot sitten aukesi ihan kunnola. Ei kovin suurta pettymystä nyt enää "uudestaan" koska oli jo silloin toissapäivänä kun tuhru alkoi. Ja nyt olin vaan jo huolissaan et missä vika. Hyväet tuli eikä pitemmäks venynyt. Ihan outo kroppa nyt..
Ei kauheesti ehdi edes nyt jäädä murehtimaan kun tosiaan on huomenna ekan synttärit ja sunnuntaina kakkosen. Joka vuosi oon yhtä hämmentynyt siitä et meijän lapset on syntynyt peräkkäisinä päivinä. Kaamee rumba järkkää molemmat synttärit peräkkäin. Noh, selviipähän yksillä sukulais-synttäreillä. Samalla vähän haikee fiilis kun noi on nyt sitten jo 4 ja 5 vuotiaita eikä kolmatta vaan kuulu. Mulla ei oo enää yhtään vauvaa, byäääähh!
Mutta kiva kuulla Niisku-Rouvasta pitkästä aikaa ja vieläpä näin ihania uutisia! Onnea isosti :flower: Ja ihanaa perjantaita kaikille!!
Toivotaan Miuski että muuttuu vielä plussaksi ;)
 
Kerran vielä, voi kakka. Ja onnea synttäreiden järjestämiseen! sinunhan pitäisi plussata vasta kolmen kierron jälkeen, niin kolmonenkin saisi samaan syssyyn syntymäpäivänsä. :) Toivotaan silti, että se plussa tulisi aiemmin. :)

Niisku-Rouva Toivottavasti kävi noin kivuttomasti. Onnea! :)

Miuski pahoittelut negasta ja että kärsit vain mahataudista etkä mistään isommasta onnellisesta pöpöstä.

Peukkuja jännittäjille! :)

Minä itse tikutin oviksen ja sain jopa miehen touhuun mukaan. Eli kaikki edellytykset olisi nyt olemassa, jos sieltä vaan osuisi yhteen elinkelpoiset yksilöt. Esikoinen tärppäsi kans toisesta kierrosta, toista sai odotella muutaman kierron pitemmälle. Vaan eipä nuolaista ennen kuin parin viikon päästä, jos vielä silloinkaan tipahtaa.
 
Nume: Tervtuloa! Laitoin sut xx- listalle, kun ei kerran vielä ole "virallista" kp- päivää ja yrityskierrosta, mutta se ei tarkoita ettetkö olisi porukassa siis mukana :) Laitat vain sitten lisäinfoa, kun muutetaan sieltä jotain! :heart:

Kerran vielä: :kiss: ja zemppiä kunnon juhlaputkeen! Meillä vietetään myös synttäreitä tänään. Mun esikoiseni täytti siis torstaina 8. Meillä menee hauskasti vielä siten, että molemmat keskimmäiset ovat skorppareita eli toisen synttärit on 6.11. ja toisen siis 11.11. eli aina on tuplasynttärit sukulaisille. Mun yks täti on muuten syntynyt kans 11.11. ja isukkini on 15.11. eli meillä on marraskuu yhtä juhlaa :heart: Meitin vanhin on syntynyt 20.6. ja mun äiti 23.6. eli sinnekin osuu kivasti.... ja nuorin on 26.8. ja mä 6.9. eli taas aika liki ;) Mun mies sitten on 30.1. ja mun systeri 11.2. eli jälleen menee juhlintaa x 2 liki... Joo...ei huomaa mitenkään, että mä olen ihan uninen vielä :LOL:

Barbamama: Hui, kotisynnytystä en uskaltaisi ikinä "suunnitella", mutta itsestä riippumattomat syyt jos siihen pisteeseen laittaisivat niin eihän sitä vois kuin synnyttää, koska en mä voisi varmaan jalat ristissäkään olla :LOL: Oliko sulla hyvä synnytys, siis se luomusynnytys? Mä olen ihan intona tästä aiheesta, aina :D Eilen muuten tirautin aamusta itkut, kun katsoin vauva tulossa ja siinä oli lääkkeetön synnytys....no okei, olisin parkunut vaikka olisi ollut synnyttämisen mikä tahansa muoto.... :LOL:

Okei ja nyt uhohdin loput mitä piti kommentoida... :headwall:

MUOKS: Jatkan kommentointia tähän ;)

Huldis: Mikä meininki tänään???

Niisku- rva: Pidetään peukkuja toden teolla, että olisi käynyt näin "kivuttomasti" bd bd bd bd bd

Minnarun: Mulla on sellainen fiilis, että toi "turhautuminen" on meille kaikille enemmän ja vähemmän tuttua. Sitten jotenkin tuntuu ettei miehet suoraan sanottuna tajua sitä tunnetta kuinka meidän on "pakko" vähän suunnitella ja laskeskella, että milloin on otollisinta ja en tiedä miten muualla, mutta meillä oikeasti makkaripuolella on välillä todella hankala tehdä mitään, koska sieltä välistä löytyy hyvin usein tuo 3-vuotias tai sitten 8-vuotias seisoo yhtäkkiä ovella ihmettelemässä jotain tai isot likat kolistelee keittiössä meitin huoneen vieressä jne......... ja MUA ei haluta liian ison riskin ollessa päällä. No me "hoidetaan pikaiset" usein pikkuvessassa tai kylppärissä ja ne siis on todellakin pikaiset. Kyllä mäkin ehdin saamaan joka kerta, mutta...joo.... no on ne piristäviä ja varsinkin jos olen itse tehnyt aloitteen.

).( Ei mitään, ei edes pahaa oloa enää :) Turvottaa pirusti vielä, mutta niin joka helvatan kerta näemmä ennen menkkoja. Kaveri kysyi eilen, että odotanko, kun näki mun "mahan" :ashamed:

Siis kuinkas monta meitä uusperheellisiä oikein onkaan täällä!! :) Mäpäs alan oikein listaa tähän heittämään eli äänimerkkiä jos olen unohtanut jonkun. Teen tämän ihan mielenkiinnosta(ja itselle muistiin, kun olen lahopää), mutta poistan jos joku ei tykkää eli saa sanoa sitten...

Me uusperheelliset:

Miuski
Manzu
Maijamehi
Barbamama35
Neamma
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä