* * Kolmatta kaipaavien marraskuu * *

Alkuun tervetuloa Nume ja onnittelut Niisku-Rouvalle!!!

Kerran vielä :hug: ja tsemppiä uuteen kiertoon.

Täällä ovis on bongattu :) Pari päivää on mahassa juilinut ja eilen illalla alkoi hieman vihlomaan. Tänä aamuna sitten digi oviksen ilmoitti ja viivatkin olivat tasapaksut. Mies kotiutui eilen ja talletuskin tehtiin ;) Täytyypi varmaan vielä tänään ja huomenna että olis varmasti kaikkemme tehty :D
Aika jännä muuten kun eilen aamulla tehdyssä testissä oli samanlaiset viivat kun viime kierrossa sillon kun digi ilmoitti oviksen. Tänään oli oikeesti yhtä vahvat viivat ja paljon selkeämmät kuin eilen tai viime kuussa... No ihan sama. R-testin teen kuitenkin pe 26.11. kun seuraavana päivänä ollaan lähdössä kaksi miehen kanssa hotelliin ja olisi kiva kun ei tarttis kärsiä menkoista ;) Testaan siis hieman ennakkoon ;)

Miuski mulle voisi päivittää noita dpo päiviä, miten ne sitten merkattiinkaan ;)
 
Miuski: Joo kaikki synnytykset ovat olleet ns. helppoja ja sujuneet hyvin. Ensimmäinen tuli vähän puoli vahingossa "luomuna". Se käynnistettiin, mutta kipulääkkeitä en ehtinyt saada. Synnytys eteni lopussa tosi nopeasti. Huomasin silloin, että kestän sen kivun ilman mitään lääkkeitä ja voin säädellä sitä muutoin (rentoutuminen, ääni, vesi, lämpö...). Toinen synnytys alkoi itsestään ja halusin synnyttää omasta tahdosta ilman mitään kipulääkkeitä vaikka kätilö patisteli niitä lääkkeitä vähän väliä. Kaikki meni hienosti ja kotiin lähdettiin vuorokausi synnytyksestä. Kolmas oli se keskeytys :( Silloin otin vain yhden panadolin, koska ei tarvinnut miettiä enää vauvan vointia. En kyllä huomannut siitä mitään vaikutusta. Tietysti hieman erillainen ja äärettömän surullinen kokemus kaikkinensa. Supistuksia siinäkin tuli samaan tapaan, mutta vain lyhyemmän hetken kun poika oli vielä niin pieni :'( Haaveilen veteen synnyttämisestä ja siitä kotisynnytyksestä, mutta saa nähdä miten käypi (jos sinne asti vielä päästään). Ei siis ole minkään sortin pelkoja synnyttämisen suhteen vaan päinvastoin se on yksi parhaimmista kokemuksista ikinä :D
 
täällä dpo3. ENs perjantaina ekaa testiä kehiin koska silloin pikkujoulut. Pitää nyt katsoa jos nyt ff vielä siirtää ovista niin sitten tuskin testaan, mutta kyllä dpo9 vois jotain näkyä ja jos ei näy niin voi vielä ihan jatkaa jännäilyä. :)

pitääpä mennä oikein lukemaan vähän tätä pinoa taaksepäin. Ens yön olen töissä niin ehdin teidänkin juttuja silloin kommentoimaan. :)
 
heips täällä viimein uus kierto:) eli mulle voi päivittää kp1/28 ja yk 5 :)

barbamama35 mä haaveilen myös veteen synnyttämisestä ja kotisynnytyksestä:) en kyllä itsekkään tiedä toteutuuko koskaan mutta kuitenkin, on samanlainen olo jäänyt synnytyksistä kuin sullekkin:) että on hienointa mitä olen kokenut! molemmat synnytykset on ollut helppoja ja vain ilokaasua olen hetken kerennyt saamaan esikoisen synnytys kesti 14h ja siitä 9 min ponnistus ja supistuksetkin oli tosi lieviä! kokoa tytöllä oli 3750 ja 51cm ja kuopuksen synnytys kesti 4h24min ja ponnistusta siitä 11 min ja kokoa pojalla oli 4730 ja 53cm! kummastakaan en ole saanut tikkejä tms. että hyvin ovat menneet mutta saa nähdä jääkö haaveeksi minunkin kohdalla vai toteutuuko joskus:D
 
Mun piti tänään ostaa testi mut jänistin sit kuitenkin sen suhteen. Jotenkin jännittää et jos se näyttääkin positiivista...

tarvii varmaan lähteä kioskille käymään ku tekee mieli coka colaa ihan älyttömästi.
 
äiti88: Meillä on lapsetkin olleet lähes samankokoisia =) Mun tyttö oli 3,5kg / 50cm ja poika 4,5kg/55cm. Synnytykset kestivät 6 ja 8 tuntia. Jälkimmäinen oli pidempi koska eteni ihan omaan tahtiinsa. Käynnistetty alkoi heti kovin supistuksin.

Leo81: Peukutuksia, että näkyisi plussana silloin perjantaina bd

Maijamehi: Mitä pelkäät, jos testi näyttää plussaa? Eikö se ole tavoitekin? :LOL:
 
Juu tarkoitushan olis raskautua=) Mut jotenkin pelottaa mitenkä sit selviää, kun ikäeroks tulis sellainen vuosi. Mut onhan moni muukin sellaisesta selvinnyt:) Vaikkakin tuskin tässä nyt raskaaks oon tullu ku kerran pari ollaan vaan peittoakin heiluteltu, ei olla taidettu olla samaan aikaan sellaisella tuulella. Mietityttää nää talo asiat molempia sekä moni muu asia. Rahallisesti olis ihan hyvä juttu jos seuraava tulis nyt heti perään ku nyt saan hyvää äitiyspäivärahaa ja tykkäisin kuitenkin vielä jäädä hetkeks aikaa kotiin, mut tuo kodinhoitotuki on ihan olematon.

Nauratti kun kauhee otsikko et lapsilisä nostetaan ja sit tuo korotus on ihan takalistosta, ihan älytöntä. Muistaakseni 2004 nostettiin ensimmäisestä lapsesta lapsilisä 90 eurosta 100 euroon ja sekin tuntui silloin vähän huvittavalta.
 
Iltoja!

Tänään testailin taas ja kyllä se viiva tummeni... huomenna virallisesti olis vasta kuulunut testailla:) Isäntäkin tokasi tänään että sai parhaan isänpäivälahjan :)

Mietityttää silti vieläkin voiko tämä olla oikeasti totta.
Pahaolo saapui tänään, kahvi ei maistunut eikä kyllä mikään muukaan :( sama on ollut aikasemmistakin raskauksista.

Synnytyksestä oli puhetta. Meillä neiti 08: Synnytys lähti käyntiin neuvolassa, vedet alko lorahtelemaan ihan yllättäen. Olin ylimääräisellä kaynnillä valittamassa kun mitään ei tapahdu jne... ja kun ei ollut mitään oireilua lähdöstä. klo oli n.14 ja neiti syntyi 1.13. Mulle laitettiin epiduraali joka onnistus vasta 4. kerralla siihen mennessä oli tietämättä puhkaistu neulalla selässä vähän liikaakin. Vauhti tippa laitettii myös koska puudutus vei supistukset.
Synnytyksen jälkeen olin sairaalassa viikon päänsäryn vuoksi joka johtui puudutuksen pieleen menosta. Eli ei niin kiva kokemus.
Poitsu 09: Synnytys lähti käyntiin supistuksilla klo 5.00 kotona olin klo 12 asti... sairaalaan mut kirjattii klo 13 ja poika syntyi klo 15.14 ja sillon sain vain kohdunkaulan puudutteen joka ei juurikaan auttanut koska vauhti synnytyksessä oli hurja. Poika tuli kahdella työnnöllä ;)

Koot: tyttö 3588g 52cm ja poika 3970g ja 51cm että näin... tästä kolmannesta hiukan toivon et olis tyttö ja lähtis supistuksilla käyntiin. muutettiin sen verran kauemmas sairaalasta etten halua samanlaista pikatoimitusta kuin poitsusta kalvojen puhkomisen jälkeen. (kalvot siis puhkaistiin ponnistusvaiheen ihan alussa ja siitä 4 min ja poika ulkona)
 
Lista päivitetty!

Niisku-Rouvalle :kiss: ja :wave: ja vauvaliimaa mukaan, kun siirryt sille puolelle minne me kaikki "tähdätään"!

Kiitos Barbamama, äiti88 ja Niisku-Rouva, kun kommentoitte synnytysasiaa! Mä niin toivoisin, että saisin vielä kokea kaiken uudelleen... Mulla molemmat loppuun asti kunnialla edenneet raskaudet olivat todella vaikeita ja synnytyskään ei ollut helpoimmasta päästä, mutta silti.....

Leo81: dpo- puoli hoideltu :)

äiti88: Olen pahoillani ettei kierron venyminen tarkoittanut nyt plussaamista.

Maijamehi: Ei kun colaa kurlauttelemaan ja testi....niin no ehkei mun tartte mitään sanoa ;)

Huldis: Pah! : /

Sitten tähän unohtuikin sitten loput mitä piti kommentoida....

).( ei mitään uutta vieläkään. Eilen olin illasta todella kiukkuinen, kun mies alkoi analysoimaan mun kropan toimintaa ja ovis-asiaa ja menkka-asiaa..... no okei, mun kuuluis olla todella otettu, että sitä ylipäätään näin kiinnostaa naisen ja varsinkin mun kropan toiminta, mutta.... joo....

Aamusta vietiin aamupala kakun kera sänkyyn ja lapset antoivat ihanuudet mitä omin käsin olivat tehneet. Mulla oli itku herkässä, kun lueskelin tokalla olevan ihanilla "pikku virheillä" höystettyä pitkää tekstiä siitä mitä isi oikein on.... eli biologinen isä sai kaupan kortin ja tälle isukille joka on läsnä tehtiin kovalla työllä taulu ja kortti. Poju oli taiteillut jotain aivan upeaa päiväkodissa..... siis mikä keskittyminen onkaan vaadittu ja sitä oikeasti on siis löytynyt! ;)

Mä annoin kortin johon kirjoitin: ISI- Ehkä vain kolme kirjainta sinulle, mutta koko maailma meidän lapsille! Lahjaa en saanut tänä vuonna ostettua.... se harmittaa.... ja se, että nyt olisi voinut se plussa pärähtää, mutta ei.... mies on jo sitä odottanut, kun tajusi ettei mulla ole menkkoha tullut ja siihen ei siis auta lekurin sanat, kun ei meidän pitänyt kuopustakaan voida saada siihen saumaan.... ja hän on täyttänyt jo 3...
 
en muista oonko jo onnitellu niisku rouvaa mutta jos en oo niin hirveeeesti onnea!!!
mä rupesin miettimään tätä mun tämän kuun kiertoa,niin JOS lasketaan ihan ekasta vuoto päivästä niin mulla olis kp 25/28-31 MUTTA JOS lasketaan ekasta jätti vuoto päivästä niin mulla olis tänää kp 21/28-31. elikkäs,jos otetaan tuo eka vaihtoehto niin eikö periaattees pitäis r-testi ruveta näyttään jo jotain?! aattelin toki testailla vasta ens viikon loppuna....
oireita olis: normi väsy, paksu valkkari, puristava kipu alamahan ja lantion ympärillä. välii maistuu veri suus vaikka ikenet ei vuoda kuitenkaan,nokka on aamusin tukos ja maha on taas vaihteeks ku jalkapallo pyöreä.yöllä joutuu nousta vessaan,nii ja naama kukkii aivan kamalasti. ku oikeesti mulla ei oo yhtää näppyä naamas tai mitää muutakaa ylimäärästä.
ne oireet mitä ei oo tullu: vilu, tissikipu,vitutus jne...
nii ja mulla on koko ajan aivan kamalan kuuma! mä hikoilen ku pieni sika :eek:
 
moikka kaikille! onnea plussanneille!! mä eilen mietin et missäs vaihees mun kierto nyt oikeestaa on ja ens viikonloppuna sit pitäis alkaa menkkojen. toisaalta toivon plussaa kovasti mutta taas toisaalta ei haittaa jos ei viel tuu kuopus keskiviikkona 10kk niin ikäero olis sit se puoltoista vuotta kuullostaa hurjalta mutta normaalia kait se on. must ois ihana saaha kevät/kesä vauva ja jos nyt raskaudun menis heinäkuun loppuun ja sit syksyyn päin vaan eli ei kevät vauvaa voi saaha ellei sit mene ens kesään raskautuminen..

Onko teistä kuinka monella ollu koliikki vauvoja?? tälläiset kysymykset pyörii päässä että jos viel tulee koliikki vauva ja kuopuksella oli se niin miten sit jaksaa vauvan ja sen vajaa 2veen kanssa esikoinen menee sit ens syksynä jo eskariin.

mulla on ollu ihme oireilua välillä eli kauhee nälkä kokoajan kylmää ja sit valkovuotoo tulee sikana. mutta plussa tuulia vaan kaikille
 
kaneli87: nooh meillä menee lapset nukkumaan puol 8 ja nukkuvat siis omissa huoneissaan:) nii ja sit on ne päikkäri ajat ja sit aikaiset aamut:D

miuski: kieltämättä vähän harmittaa että edelleen täällä olen mutta toisaalta oon mielissäni että alko ne menkat nyt sit kummiski ko oli se piinailuki aika rasittavaa!
 
Peiton heiluttelusta..

Aina välillä on hiljaisempaa jos esim. lapset on kipeinä tai jompakumpaa ei huvita, yleensä mua... Sitten käytetään pikkuvessan pikaisia, "pyykätään" yhdessä tai käydään suihkussa, kun tarvitaanhan me selänpesijää(meillä siis isompia lapsia....) ja sitten yöt... illat.... välillä jos kaikki koululaiset ovat koulussa ja nyt nuorin päiväkodissa voisi olla ihana viettää lämpöä ja läheisyyttä- päiviäkin... *haaveilee* mutta siis käytetään kaikki tilaisuudet mitä löytyy ja oven kun laittaa kiinni niin yllätysten sattuessa ovelle ehtii hyvin vähän siirtymään piiloon ;) Meidät on yllätetty joo....... eikä vain nuorimman voimin :ashamed:
 
Meillä nuo lapset ovat jo isompia eli ovat paljon omissa menoissaan (koulu, harrastukset, kaverit). Uusperheellisinä, joilla ei ole yhteisiä lapsia, meillä on myös "lapsivapaita" viikonloppuja ja lomia. Lisäksi makuuhuoneen ovessa on lukko. Sellainen vessanoven lukko on helppo asentaa makkarinkin oveen ;) Eipä tarvitse pelätä yllätetyksi tulemista :LOL:
 
Peitonheilutuksista ollult puhetta. Meillä kun nuo lapset ovat "vasta" 4v ja 6v niin menevät kuitenkin illalla sen verran aikaisin nukkumaan että aikaa löytyy. Myös viikonloppu aamut lastenohjelmien aikaan on hyvä ;) Lapset kun istuvat kuin tatit telkkarin ääressä :D
 
noista aikuisten jutuista niin meillä kans toimii viikonloppuaamuisin nuo lasten ohjelmat :LOL: iltasin sitten kun lapset on nukkumas ja päivällä voi just kans "käydä suihkus" tai "pyykkäämäs" :D ja meijjän lapset on niiiiiiin sikeä unisia,etteivät heräis vaikka tupa vietäs ympäriltä :p
om: aivan järkyttävän huono olo koko päivän (voi tietty johtua miljoonasta kupista kahvia ja muista herkuista), hajut on ollu jotenki niiiin ylivoimakkaita tänää,että on oikee hävettäny,ku joka kylä paikas on meinannu jostakin hajusta laatta lentää :x keisarin leikkaus haavaa on repiny kipeästi ja alamahas on "kuplinu" jo monta päivää. tänää yllätti myös aivan kamala tissi kipu kohtaus :kieh: nyt ei pysty ku kylmää vettä juomaan,on niin huono olo. että näillä mennään...
 
Lista päivitetty!

Yöllä unta 30minuuttia.... torkahdin siis kerran jopa. Kuopuksen lämpö pompsahti 39,1 lukemiin siinä yhden kahden aikaan... Mies ei voi olla tänään mitenkään pois joten mä se sitten jään kotiin ja koulussa tykätään... :( Olin jo viime viikolla itseni takia pois ja nyt lapsen.... hitto!!!
 
kiitti vastauksista meillä on niin jotta jos esikon laittaa katsomaan lastiksii ja ite häivytään peiton alle niin se on sata varma jotta se sinne tulee kysyy mitä äiti teet! no sit jää illat vaan ja sit on toisinaan jo niin väsyny että turha kuvitella jaksavansa mitää ei nyt joka ilta. mutta esikko osaa olla itsekseen ulkona jo ja sit jos samaan aikaa kuopus nukkuu nii se on sit sitä aikaa. joskus vaan miehen kans ihan tapeltu että ku ei jää aikaa toisillee tarpeeks
 

Yhteistyössä