* Kolmatta kaipaavien HEINÄKUU *

Tässä alkukierron ajankuluksi katsastelin taulukoista milloin olisi laskettu aika jos nyt alkaneesta kierrosta raskautuisin. Laskettu aika olisi silloin hyvin lähellä kakkosen 2v synttäreitä. Kakkosen syntymän yhteydessä lääkäri suositteli sektion takia, että väliä seuraavaan olisi vähintään se 2 vuotta. Eli siinä mielessä hieman terveysriskillä on menty nämä ensimmäiset kierrot. (Alkuunhan meillä tosin oli tarkoitus vähän ehkäistäkin, mutta ei siinä kovin huolellisia oltu.) :ashamed:

Varovasti kyselen, onko joukossa ketään muita tässä suhteessa yhtä tyhmiä kuin meikäläinen? Eli sellaisia, jotka lopettavat ehkäisyn aiemmin kuin lääkäri määrää? Itse asiassa jos laskisi oikein varman päälle, olisi ehkä parempi jos tulisin raskaaksi vasta seuraavasta kierrosta. Jotenkin minulla vain on ollut tietynlainen lapsellinen luottamus siihen, ettei plussaa tule ennenkuin kehoni on oikeasti uuteen raskauteen valmis.

mymosa: Tarkennuksena vielä, että minulla on siis takana jo 2 sektiota. Ensimmäisen jälkeen sanottiin, että puoli vuotta olisi hyvä käyttää ehkäisyä. Ja toisen jälkeen tuli sitten tuli tämä vähän pidempi karenssiaika. Kun kysyin lääkäriltä syytä, hän puhui ainakin jotain siitä, miten nämä suositukset ovat aina tapauskohtaisia. (Ja ymmärtäähän sen tietysti jo ilman gynekologin koulutustakin, että kahden sektion jälkeen kohtu on varmasti "kuluneempi" kuin yhden jälkeen.)

Mitään ihmeempiä seurauksia ensimmäisestä sektiosta ei kuitenkaan toisen raskauden tai sektion aikana ollut, joten senkin vuoksi uskaltauduimme vielä antamaan kolmannelle tilaisuuden. Vaikka eipä se sektio mikään mukava kokemus kummallakaan kertaa ollut...

mymosa
Mullakin kaksi sektiota takana ja molemmilla kerroilla perusgyne sanonut tuon 2v, mutta muita lukeneena tuo 1v on aika yleinen suositus.

Ja mä ite kyllä kysyin ihan synnärin lääkäriltäkin kotiinlähtö tarkastuksessa, että onko mainintaa saanko vielä yrittää kolmatta. Ei ollut rajoitusta, onneksi..
Eka sektio meni 5 tikillä ja paranin nopeaan. Olin täysin ylhäällä jo seuraavana päivänä ja päivät hoidin itse jo vauvaa toisena päivänä sektiosta.
Toisella kerralla 21 hakasta ja tulehtunut haava. Olin niin kipeä ja meni vissiin 3 päivää ennenkuin pystyin pitää päivät vauvan vieressä.
Yöt ovat olleet vauvalassa ja olen kieltänyt tuomaan yösyömään.. aamuyöstä sitten vasta.

Kolmaskin menee sektiolla ja hieman pelottaa miten kipeä sitä onkaan sen jälkeen. Ja taas se viikko sairaalassa hohhoijaa.. :) Mutta eiköhän sitä tän viimeisen kerran sen kestäis ja kuukauden kuluttua kun saa alkaa elää aikalailla normaalisti niin unohtunut jo..

Mullakin edessä (toivottavsti jossain vaiheessa) kolmas sektio. Eka sektio oli mulla helppo, jos niin isosta leikkauksesta voi niin edes sanoa..mutta toivuin tosi nopsaan, ja pääsin heti hoitamaan vauvaa. Toinen vaatikin jo enemmän toipumista, ylösnousu tuotti jo ongelmia, oksentelin ja huimasi ihan kamalasti.. =/ Paranin kuitenkin hyvin, ja pääsin kotiin jo kahden yön jälkeen. Kolmas pelottaa siinä mielessä, että jos toipuminen vaikenee samaa rataa, niin.. =O Mutta eiköhän se siitä! =)

Mymosa: Joo, onneksi on päässyt nopeasti kotiin sairaalasta. =) Esikoisen kanssa oltiin kolme yötä, ja päästiin sillä ehdolla, että parin päivän päästä käytiin puntarilla osastolla. Esikoinen painoi syntyessään 2640g, joten painoa hieman tarkkailtiin. Muistan vieläkin, miten pakattiin muutaman vuorokauden ikäistä vauvaa, kun ulkona oli -20 astetta pakkasta, eikä meillä autoa. =D
Eli käytännössä ilmeisesti olin osastolla vuorokauden pidempään, kuin alatiesynnyttäjät.

Minulle ensimmäinen sektio oli aika traumaattinen kokemus. Henkilökunta käyttäytyi aika tylysti/välinpitämättömästi, ja jouduin nuoren erikoistuvan lääkärin "harjoituskappaleeksi". Vaikkei mitään varsinaisia komplikaatioita tullut, olin pitkään todella huonossa kunnossa. Muistaakseni vasta parin kuukauden päästä olo alkoi tuntua jollain lailla normaalilta.

Koko toisen raskauden ajan pelkäsin aivan kauheasti että joudun kokemaan saman uudelleen. Ja toteenhan sekin pelko kävi. Tilannetta auttoi ehkä jonkin verran se, että olin käynyt pelkopolilla puhumassa tilanteesta, ja henkilökunta selvästi yritti skarpata. (Eli kohdella ystävällisemmin kuin edellisellä kerralla.) Leikkaava lääkäri oli sillä kertaa kokeneempi, ja fyysisesti toivuinkin helpommin kuin edellisellä kerralla. Jälkifiiliksiä kuvaisi ehkä parhaiten sanonta: "Ensimmäinen kerta se on hirressäkin pahin."

Molemmilla kerroilla olisin mitä hartaimmin toivonut alatiesynnytystä, joten sen kokematta jääminen on jäänyt hieman harmittamaan. Lääkäri tosin kirjasi papereihinkin, että mikäli seuraavaan synnytykseen olisi se 2 vuotta väliä, ja tietyt ehdot täyttyisivät, niin alatiesynnytystä voisi vielä yrittää. En kuitenkaan enää viitsisi elätellä turhia toiveita, koska tietääkseni käytännössä alatiesynnytykset kahden sektion jälkeen ovat hyvin harvinaisia.

Sektion lukuisten ikävien puolien joukossa minuakin huolestuttaa etukäteen tuo pitkä sairaalassaoloaika. (Isommille lapsille pitkä aika olla lähes kokonaan erossa äidistä.) Ja tietysti se, ettei pääse heti itse vauvaa hoitamaan. Onneksi imetyksen kanssa ei ole ollut ongelmia, kuten sektiossa myös monesti käy. Meidän sairaalassa hoitajat ovat käyneet yölläkin aina tarvittaessa nostamassa vauvan puolelta toiselle, joten olen voinut pitää vauvan koko ajan vieressä.

Viimeksi muokattu:
mymosa
Mulla eka sektio oli ihana, jos näin voi sanoa. Ihana leikkaava ja salin henkilöt. Sekä omat hoitajat. Toinen olikin sit eri kokemus. Onneks äiti oli sillon tukena heti, ekalla kerralla hälytin vaan, et 1h sisäl leikataan. Ja kun ei pysty alateitse synnyttää niin ei siitä ees haaveile.
Mä pidin yöt vauvaa vauvalassa iha omasta halusta, lypsin vain maitoa varalta. Sain levätä. Ja kuopus olikin 2 vrk teholla.

Olen pitänyt molemmilla kerroilla vauvat vieressä, esikoinen nyt tietenkin oli, kun olimme perhehuoneessa, joten mieskin oli koko ajan paikalla. Kuopus oli myös, vaikka olin ihan normihuoneessa (ja siinä vieruskaveri kuorsasi niin, että valvoin sen toisen yön, siksi halusin nopeasti kotiin..=)) Esikoisen imetys ei koskaan onnistunut (vaikuttiko sektio vai vauvan pieni koko, en tiedä..), mutta kuopusta sain imettää ja se oli ihanaa. Olisi kiva saada vielä kerran imettää.. =D

Ja täällä meneillään KP 20. Kaikkemme ollaan tehty.. =)

Sunflower11
Onpas kummaa.. tein ovistestin joka oli mun mielestä plussa, tai siis noilla davideilla millä ennenkin saanut samanmosien plussan. Pakko vielä kaivaa kuva tuolta ovistestiketjusta et voin vähän itse verrata :D Noh, tiedonjanoisena tein samasta pissasta raskaustestin johon tuli haamu/viivanpaikka.
Ovikseen sit taitaa se r-testi reagoida? :LOL: Kieltämättä nous sydän kurkkuun kun r-testiin ilmesty heti selvä plussa mut se sit haaleni siitä.. :D

Sunflower kylläpä on jännä tilanne! Eikös ovistesti voi näyttää plussaa jos on raskaana??? Voisitko olla raskaana? Eikö viimeisin vuoto ollut jotenkin epätavallinen vai muistanko nyt väärin? Tee ihmeessä uusi r-testi huomenna!!!

Täällä odotellaan edelleen kuukautisten alkua. Synnytyksestä nyt 1v3kk... No, kyllä ne joskus alkavat! :D

Sunflower: Kovasti peukutuksia! b=)d Olen ymmärtänyt, että ovistesti voi reagoida raskauteen, mutta raskaustesti ei ovikseen. Vai olenko väärässä? Toivotaan... toivotaan...

Adalemina huhuu???!!!??? Listaa ei ole päivitetty yli viikkoon. Olisi kiva nähdä todellinen tilanne missä kenenkin kohdalla mennään. Olisiko jollain muulla aikaa / viiteliäisyyttä kerätä viikon aikana tapahtuneet muutokset ja tehdä päivitys vaikka tänne tekstin joukkoon. Siitä on sitten Adaleminankin helpompi jatkaa, kun tulee taas täällä piipahtamaan. =)

Sunflower11
ÄidinOnni: Joo, erilainen vuoto, mut jotenkin epäilyttää, kyl pitäs kunnon viiva jäädä jos olis raskaana, veikkaan että ovikseen reagoi kuten olen lukenut.

Barbamama: Kiitos peukuista! :) Mutta tosiaan, tuos jo sanoinkin että raskaustesti voi näyttää haaleaa plussaa oviksen tienoilla, juuri yksi tuttu sanoikin että hällä näin lääkärikin kertonut.. :)
Mut tilausta ollaan pistetty ja katotaan aamulla mitä se ovistesti näyttää, vahvempaa viivaa kenties, et joskos parin päivän sisällä olis ovis, mikä on hyvä juttu se koksa nyt on kp 15 ja aiemmin olen ovuloinut kp 18 ja 20, et nyt ois aiemmin.

mymosa
TORSTAI 14.7.2011

kp 31->

Adalemina....................kp 38/36................yk 2 -06 -09
Kati82.........................kp 34/28-37............ yk3 -10-10

kp 21-30

InkeriIisakki.................kp 26/32-37.............yk 4 -08 -10
moomin(34).......................kp 23/30.................yk 2 -02[/B]-05

kp 11-20

Sunflower11..............kp 17/33....................yk 7 -10-08
Barbamama35..............kp 16/23-32................yk 11 -00 -02

kp 1-10

Moonchaser..................kp 7/28-32................yk 4 -05 -10
annastiinakerttuli..........kp 9/30-35...........yk 2-06 -10
-Daniella(23)......................kp 8/30................yk 2 -07 -09
Liljankukka.................kp 6/29-37.................yk 6 -08 ja -10
Kultakurkku..................kp 3/30................yk 3 -04 -07
LepikonHeta.................kp 3/30-36.............yk 2 -99 -01

PIINAILIJAT

barbamama dpo7

MENOSSA MUKANA enemmän tai vähemmän:

KauniinaPäivänäTuut
Muusa3
tuoli
Tuuska
Maijamehi
miranda-81
Tintteli-tyy
mami_86
Äidin onni
Mymosa(28)-04-07
Äitikissa
Pepa -07-10

:heart:2011 PLUSSAT - ONNEA:heart:

Tammikuu...........................Helmikuu
Kerran vielä.....yk 7...............Koiksa-79.......yk 2
Äpyli..............yk x...............Herttaliisa.......yk 1
sporty............yk 8
kaneli87..........yk 3
Mädchen.........yk 15
Santtu81........yk 4
äiti88.............yk 6

Maaliskuu.........................Huhtikuu
Karamelliapina..yk 5.............Niisku74..........yk 6
EevaN...............................m0308
Sametuli.........yk 2

Toukokuu..........................Kesäkuu
raparperitaivas.....................Whisky Peat........yk 1
kipakko................................Tails..................yk 11
Bassets..........yk 9................*JS*..................yk 7
..........................................Iina73...............yk 1

Heinäkuu...........................Elokuu
Minnarun yk11

Uuden vuoden painon pudotus haaste!
Seuraava punnitus---- Ilmoittakaa kokonaispudotuksen määrä!

pudotus tähän asti (ensimmäinen tavoite)

PÄIVITYSPYYNNÖT LIHAVOIDULLA JA PUNAISELLA! KIITOS!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mymosa
Siinä on koetettu tehä muutokset, joita punaisella huomasin.. Ja osaa muutoksista ei ollut päivittäjä tehnyt vaikka oli pyydetty ennen 4.7.. joten toivottavasti jotenkin edes oikein.

Päivittäjälle muutokset sitten punaisella ja toivottavasti päivittäjä ne tulee piakkoin sitten muuttamaan.. Vai siirrytäänkö vanhaan päivitystyyliin, jos ei toimi, että yksi päivittää..

Kiitos mymosa! Omalta kohdaltani päivitys on ainakin kohdallaan. =) Mut voi heittää pois tuolta painonpudotushaasteesta. En ole jaksanut enää tarkkailla syömisiäni. Ehkä koitan taas jossain vaiheessa uudestaan, mutta tällä hetkellä en niin aktiivisesti. Samoin Whisky Peat on plussannut jo kesäkuussa eli hänet voi ottaa pois haasteesta. Minnarunille voisi laittaa tuonne plussanneisiin yk 11.

mymosa
No niin, on taas päivitelty ja poistelin taas sellasia joista ei omasta mielestä ole kuulunut aikoihin ja siirsin mahdottoman pitkät kiertolaiset taustalle..

Vähän hienoo, kohta mä oon teidän kanssa listoilla!!

Heips

Listasta puuttui kokonaan meikäläisen tiedot, eli tässä olisi:

Kati82, kp 32/28-37, yk3, lapset 02/10 & 02/10

Rinnat aran tuntuiset ja vatsa vähän oudon oloinen, vähän toiveikas olo. Jos huomenna tekisi taas raskaustestin (toinen tässä kierrossa, edellinen näytti negaa pari päivää sitten).

LepikonHeta
Minulle voi sitten päivittää tältä päivältä kp 1/28-32 ja yk2

Viikonloppua suunnittelemaan, tarkoitus tehdä perhereissua. Siinä harmitusta purkamaan ja kohta taas menossa mukana. Nyt vaan harmittaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä