Kokevatko ydinperheläiset yh-perheet ja uusperheet uhkaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Hymy:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja tosikuin vesi:
On.

Jos ei onnistu elämään pysyvässä parisuhteessa, niin ei siihen lapsia tarvitse jatkuvasti lykätä kuiteskaan.
Se ei aina johdu siitä naisesta. Mies voi ottaa ja lähteä eikä siinä auta vaikka itse haluaisi jatkaa. Mies voi myöskin kuolla.
Sitä voi myös vähän katsoa minkälaiselle miehelle antaa ja lisääntyy. Jos toinen äijä lähtee ovet paukkuen niin on aika katsoa peiliin.
Se ihana mies jonka kanssa on ollut vuosia voi lähteä vetämään, se sunkin mies. Aina kuitenkaan takana ei tarvitse olla mitään suurta draamaa vaan todetaan, että ei ole toisilleen tarkoitetut ja erotaan yhteisestä päätöksestä. Puolison kuolemalle ei voi mitään.

Toivoisin vähän laajempaa ajattelutapaa näille mustavalkoisille ihmisille, mutta taitaa olla turha toivo. Keskittyvät kiillottamaan sitä omaa kruunuaan ja katselemaan nenänvartta pitkin kaikkia jotka tekevät toisin kuin he.
Minä taas luulen että pahiten täällä päätään aukovat ovat todella epäonnistuneet elämässään kaikin tavoin...
Ei ainakaan osoita mitään merkkejä älykkyydestä, jos joku väittää olevansa korkeasti koulutettu ja haukkuu mammapalstalla esim. lähihoitajia. Ja miksihän juuri lähihoitaja, ovatko parturi-kampaajat yhtä halveksuttuja vai nähdäänkö se jotenkin arvostettavampana ammattina, lh työ on kuitenkin vastuullisempaa ja vaativampaa..
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Hymy:
taas näitä luiskaotsia täällä...yh on myös ihminen...itse olen onnellisesti naimisissa ja parhaat ja luotettavimmat naisystäväni ovat yksinhuoltajia...eivät ole lorttoja :) Lorttoja voi löytyä naimisissa olevistakin :)
:LOL: :flower:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis & koulutettu yh-mami:
Todellakin kokevat ja minusta se on niin huvittavaa. :) Toki heillä on syynsä kateuteen.
Yhtälailla viehättävä yh näetään uhkana kuin se viehättävä sinkkunainenkin. Eipä ne miehet sitä lapsilukua tiedä, jos sellaista "uhkaa" vastaan tulevat vaikka kaupungin yössä.

Ja jostain syystä on tosiaan asenne, että yh harrastaisi jotenkin useamman kumppanin kanssa seksiä. Miksi ihmeessä, mikä yksin elävästä äidistä pesänjakajan tekee sen enempää kuin lapsettomistakaan sinkuista?

Niin ja toki olen lortto kun on lapsia kolmelle eri miehelle, juu u :whistle: Onhan se tosi lorttoa, että ei ensimmäisen lapsen jälkeen halunnut jäädä yksilapsiseksi ja toisen lapsen jälkeen ei halunnut elää selibaatissa, enkä kyllä aio elää selibaatissa kolmannenkaan lapsen jälkeen. Enkä ole yhtäkään lastani hankkinut parisuhteen/miehen vuoksi. Aika pienet piirit näillä ydinperhemammoilla, jotka aikaansa käyttävät yhitten arvostelemiseen. Ja eipä käy kateeksi sellaista mammaa, joka pelkää että se oma rakas aviomies on heti pomppaamassa vieraisiin jos törmää nättiin naiseen kun ei oma pirttihirmu ole vieressä vahtimassa :saint:
Sinä raukka se aina yrität :D Kyllä, olet lortto ja vastuuton mutta sen sä varmaan tiedät jo itsekin.
Mä tiedän tasan tarkkaan omat asiani parhaiten, mun ei tarvitse yrittää yhtään mitään - toisin kuin ilmeisesti sinun ja säälittävimpiä ovat kaltaisesti onnettomat persoonat :flower:
Valitan, elän onnellisessa parisuhteessa onnellisten lasten kanssa. :)
Kumpi meistä onkaan jakanut elämänsä palstalle ;)
 
huh huh
miten edelleen 2010-luvulla naisen seksielämä kuuluu kaikille muillekin!! en suostu hyväksymään tätä asiaa koskaan, mä teen mitä haluan, myös seksielämäni suhteen. ei kuulu kenellekään kommentoida mun asioitani kuin olisin jokin holhottava ihminen! ei juma!
 
tosikuin vesi
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
miten edelleen 2010-luvulla naisen seksielämä kuuluu kaikille muillekin!! en suostu hyväksymään tätä asiaa koskaan, mä teen mitä haluan, myös seksielämäni suhteen. ei kuulu kenellekään kommentoida mun asioitani kuin olisin jokin holhottava ihminen! ei juma!
Noinhan ne kaikki muutkin monille miehille lapsia lykkäävät ajattelevat
 
Alkuperäinen kirjoittaja tosikuin vesi:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
miten edelleen 2010-luvulla naisen seksielämä kuuluu kaikille muillekin!! en suostu hyväksymään tätä asiaa koskaan, mä teen mitä haluan, myös seksielämäni suhteen. ei kuulu kenellekään kommentoida mun asioitani kuin olisin jokin holhottava ihminen! ei juma!
Noinhan ne kaikki muutkin monille miehille lapsia lykkäävät ajattelevat
Elätkö sä 1800-luvulla tynnyrissä?
 
Jonna
Mun lapsillani on kyllä eri isät, mutta suhteeni voi kyllä laskea ihan parilla sormella. Miehet ei kiinnosta tällä hetkellä vaan aikani vie elämäni tärkeimmät asiat eli lapseni, terveys ja työ/opiskelu. Siinä ei ole aikaa miehelle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja tosikuin vesi:
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
miten edelleen 2010-luvulla naisen seksielämä kuuluu kaikille muillekin!! en suostu hyväksymään tätä asiaa koskaan, mä teen mitä haluan, myös seksielämäni suhteen. ei kuulu kenellekään kommentoida mun asioitani kuin olisin jokin holhottava ihminen! ei juma!
Noinhan ne kaikki muutkin monille miehille lapsia lykkäävät ajattelevat
Elätkö sä 1800-luvulla tynnyrissä?
Minkä takia pitää elää tynnyrissä, jos ei ymmärrä / hyväksy sitä, että lapsia tehdään monille eri miehille?
 
hohhoi
Eipä käy kateeksi monia ydinperheellisiäkään, jotka kynsin hampain pitävät kulissejaan pystyssä, vaikka mies joisi, pettäisi, hakkaisi, niin eihän lapsilta voi isää viedä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tosikuin vesi:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Elätkö sä 1800-luvulla tynnyrissä?
En, mutta järjestän elämäni niin, että vain kunnollinen mies saa lapsia kanssani ja pidän suhteen kunnossa, ettei tarvitse vaihtaa miestä.
Miksi ajattelet, että jos lapsia on vaikka kahdelle miehelle, niin niitä lapsia ei ole harkittu tarkkaan ja miehet on kusipäisiä renttuja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
En koe uhkaksi, mutta toivon, etten joudu ko. perhemalliin koskaan. Tuntuu, että sellaisessa eläminen olisi liian haastavaa minulle.
Näin juuri. Minulle riittää yksi perhe ja oletan, että lapsetkaan eivät kaipaa äidille ja/tai isälle yhtä saati useampaa lisäperhettä, vaan ovat tyytyväisiä näin.

Mutta kyllä näitä uusperhekuvioita on todella paljon. Lasteni kavereista vähemmistö tuntuu jo olevan niitä, joiden isä ja äiti asuvat edelleen kimpassa.

En oikein ymmärrä miten uusperhe voisi olla meille uhka, minusta olisi surullista joutua käymään läpi se helvetti mitä ero ja uuteen suhteeseen asettuminen tietäisi monelle ihmiselle.

Välillä kyllä tuntuu, että olemme ihan täysiä friikkejä, kun olemme edelleen ekassa ja ainoassa liitossamme...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär:
Varmastikaan ei ydinperheessä elävä pidä mitään muuta perhemuotoa tai sinkkustatusta uhkana, jos omassa parisuhteessa (ja päässä ) kaikki asiat ovat hyvin.
Monella tällä palstalla sitten taitaa olla ongelmia.
Ehkä riittäisi sanoa, että monella taitaa olla ongelmia.

Ajattelin siis tämän asian omalta kannaltani. Itsekin siis olen läpikäynyt ydinperheen, yksinhuoltajuuden sekä nyt uusperheen.
En ole pitänyt muita ihmisiä mitenkään uhkaavana silloin kun parisuhde voi hyvin ja itsetuntoni on kunnossa.
 

Yhteistyössä