Kokevatko ydinperheläiset yh-perheet ja uusperheet uhkaksi?

Vai mistä oikein on kysymys kun tällä palstalla joidenkin mielestä ainoa oikea ratkaisu on ydinperhe vaikka mikä olisi. Yh-äitien lapsista tulee huligaaneja ja äidit ovat jakamassa pesää kaikille. Aivan järjetön kauhistus on se jos yh-äiti löytää uuden miehen ja tekee tämän kanssa lapsen. Mikä lortto kun on miehiä kahden eri miehen kanssa! Sitten vasta pasmat sekaisin menevät jos niitä lapsia on kolmelle miehelle. Ne naiset palstan mukaan antavat kaikille ja tekevät lapsia jokaisen vastaantulevan kanssa.

En voi kuin ihmetellä joidenkin rajoittunutta ja mustavalkoista ajattelumaailmaa.
 
ex-yh
Nähtävästi joo. Ja olen myös törmännyt siihen, että kun itsellä on lapsi, niin ympäristö tuntuu kuvittelevan että se uusi mies pitää saada lapsenhoitoavuksi... Siis jos on pari ensimmäistä vuotta ollut kaksin lapsen kanssa niin ehkä sitä uskaltaa jo toivoa toista aikuista rinnalleen. Yhteinen lapsi on tulossa, kun kokemus on näyttänyt että mies on oikeasti lapsirakas eikä vaan näön vuoksi huomioi minun lastani.
Kai sitä helposti luullaan, että se uusi mies on eron syynä, ja säälitellään sitä miestä kun se joutuu toisen miehen lapsia kasvattamaan...
 
Ydinperheitä en pidä uhkana, en itsekään ole sellainen mutta koen antavani lapselle kaksi täydellistä perhettä. Minun perheeni ja lapsen isän perhe. Lapsella on kaksi kotia, kaksi omaa huonetta, kaksinverroin rakkautta. Yh äitinä en jakanut kaikille.
"Jaoin" ainoastaan nykyiselle miehelleni :) En pidä lorttona naista jolla on kolmelle miehelle lapset. Hänellä voi olla omat syynsä tässä nykymaailmassa miksi lapset eivät ole "yhdessä" perheessä tehty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haa:
aika usein ne yh-äidit jakaa sitä pesää muille,muuten ne olisi vielä parisuhteessa....
Mä olen ollut yh eikä mun parisuhteeni siihen kaatunut, että olisin pannut kaikkien kanssa vaan se kaatui siihen, että mies petti ja pidemmän aikaa.

Kun olen parisuhteessa niin en muiden kanssa pane. Sinkkuna olen vapaa panemaan kenen kanssa lystään, mutta ei mun petiin ole kuka tahansa päässyt. Kyllä sitä pitää taso olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Vai mistä oikein on kysymys kun tällä palstalla joidenkin mielestä ainoa oikea ratkaisu on ydinperhe vaikka mikä olisi. Yh-äitien lapsista tulee huligaaneja ja äidit ovat jakamassa pesää kaikille. Aivan järjetön kauhistus on se jos yh-äiti löytää uuden miehen ja tekee tämän kanssa lapsen. Mikä lortto kun on miehiä kahden eri miehen kanssa! Sitten vasta pasmat sekaisin menevät jos niitä lapsia on kolmelle miehelle. Ne naiset palstan mukaan antavat kaikille ja tekevät lapsia jokaisen vastaantulevan kanssa.

En voi kuin ihmetellä joidenkin rajoittunutta ja mustavalkoista ajattelumaailmaa.
Taidat muuten olla YH tai uusioperheellinen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja oot tymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Vai mistä oikein on kysymys kun tällä palstalla joidenkin mielestä ainoa oikea ratkaisu on ydinperhe vaikka mikä olisi. Yh-äitien lapsista tulee huligaaneja ja äidit ovat jakamassa pesää kaikille. Aivan järjetön kauhistus on se jos yh-äiti löytää uuden miehen ja tekee tämän kanssa lapsen. Mikä lortto kun on miehiä kahden eri miehen kanssa! Sitten vasta pasmat sekaisin menevät jos niitä lapsia on kolmelle miehelle. Ne naiset palstan mukaan antavat kaikille ja tekevät lapsia jokaisen vastaantulevan kanssa.

En voi kuin ihmetellä joidenkin rajoittunutta ja mustavalkoista ajattelumaailmaa.
Taidat muuten olla YH tai uusioperheellinen?
Mitä sitten vaikka olenkin? Mulla ei kuitenkaan ole tarvetta haukkua ketään perhemuodon vuoksi kuten joillakin.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Uhkaksi en koe, minusta uhka on kaunis LAPSETON nainen. Ja pidän kyllä lorttona naista jolla on kolmelle eri miehelle lapset.
peesi
Te olette todella ahdasmielisiä.
Mä olen lapseton, mikähän uhka mä olen?
Ja jos nuoruuden liitosta sattuu eroamaan ja toinen mies kuolee, mitähän pahaa on siinä jos ottaa kolmannen miehen?
No, ne jotka tuomitsee on yleensä... Enpä viitsi sanoa mitä mä heistä ajattelen.
 
Höh
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Uhkaksi en koe, minusta uhka on kaunis LAPSETON nainen. Ja pidän kyllä lorttona naista jolla on kolmelle eri miehelle lapset.
Olen tavallisen näköinen lapseton nainen, toivottavasti minua ei kukaan koe uhkaksi. En ymmärrä miksi kaunistakaan naista kokisi uhkaksi. Perheen pitäisi olla etusijalla kaikille lapsia hankkineille, ei kauniiden eikä rumien miesten tai naisten... En häiritse kenenkään elämää eikä kenenkään pitäisi häiriintyä siitä että elän lapsettomana vapaaehtoisesti.
 
vieras
Varmaan osin kokevat.
Kun olin itse yh, ei miehelliset kaverit pitäneet paljoa yhteyttä, kun sitten menin naimisiin olisi seura taas alkanut kelvata.
Nyt itse olen siis naimisissa ja lapsia on useampi ja kyllä mä kieltämättä tunnen jonkunlaista alemmuutta kun mun tooosi kaunis yh kaveri on aina nin freesi, laittautunut ja rento ja hauska kun taas mä oon sellainen hermot piukeena karjahteleva homssuinen mamma.. Aika ei vaan monen lapsen ja miehen ja kodin hoitamisen jälkeen riitä kamalan suureen panostukseen ulkonäön ja oman ajan suhteen.
Kun olin yh, olin nätimpi, rennompi ja hauskempi vaikka en ikinä nykyiastä elämää yksinhuoltajuuteen vaihtaiskaan (rakastan miestäni ja lapsilaumaani kovasti:) ).
 
-
En tiedä miten se tekee musta lorton jos olin naimisissa 10 vuotta ja sain 2 lasta, avioliitto päätty miehen jatkuvaan pettämiseen, ja nyt olen uudestaan naimisissa ja meille tulossa yhteinen lapsi.. Enkä jakanut tasan kenellekään "pesää" tuossa välissä, ihan selibaatissa elin. Kamalaa toi yleistäminen..
 
ve-la
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Uhkaksi en koe, minusta uhka on kaunis LAPSETON nainen. Ja pidän kyllä lorttona naista jolla on kolmelle eri miehelle lapset.
Miksi lapseton nainen on uhka sinulle? Siksikö lapseton nainen saa niin paljon kuraa niskaansa äideiltä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
En tiedä miten se tekee musta lorton jos olin naimisissa 10 vuotta ja sain 2 lasta, avioliitto päätty miehen jatkuvaan pettämiseen, ja nyt olen uudestaan naimisissa ja meille tulossa yhteinen lapsi.. Enkä jakanut tasan kenellekään "pesää" tuossa välissä, ihan selibaatissa elin. Kamalaa toi yleistäminen..
Mäkään en tykkää tuosta yleistämisestä. Kun voihan se kolmelle miehelle lapsia saanut olla niin siveellinen, että miehiä on ollut vain se kolme. Sitäkään jotkut ei ajattele, että puoliso voi myös kuolla. Ja jos puoliso kuolee, niin pitäisi istua lopun elämää kiltisti kotona eikä missään nimessä saisi enää mennä rakastumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on lapsia kolmelle eri isälle niin jossain on vikaa, anteeksi vain. Ei jokaisen parisuhteen kruunuksi kannata lasta pyöräyttää.
Etkö osaa ajatella sitä, että ne lapset voivat olla pitkällä aikavälillä syntyneitä? Olihan täällä yhdessä ketjussa äiti jolle lapsia kolmelle miehelle, mutta kahden lapsen isä oli kuollut.
 
vieras
Oma kokemukseni on, että kyllä monet naiset kokevat yh naisen uhaksi. Tämän olen joutunut itse huomaamaan erottuani useampi vuosi sitten. Minä en enää kelvannut kavereideni illanviettoihin mukaan ellei kyse ollut sitten vain tyttöjen illasta... Kyllä tuntui pahalta, ihan niinkuin minä olisin kavereideni miehiä ollut vailla :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oma kokemukseni on, että kyllä monet naiset kokevat yh naisen uhaksi. Tämän olen joutunut itse huomaamaan erottuani useampi vuosi sitten. Minä en enää kelvannut kavereideni illanviettoihin mukaan ellei kyse ollut sitten vain tyttöjen illasta... Kyllä tuntui pahalta, ihan niinkuin minä olisin kavereideni miehiä ollut vailla :(
Onneksi mulla ei ollut noin kun olin yh. Kaverit pysyivät silti ja sain lisääkin kavereita.
 

Yhteistyössä