Kokemuksia, veroprosentin nosto ulosoton takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heju

Vieras
Onko kukaan nostanut veroprosenttiaan ulosoton takia? Miehen vanhat takausvelat vanhenevat ens vuonna, ja nyt vie vouti aimo siivun kuukausipalkasta. Mietittiin, että onnistuiskos veroprosentin nostolla vaikuttamaan tilanteeseen? Onko jollain joko omia, tai muulta kuultuja, kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
se vouti vie myös ne veronpalautukset..

Palautukset tulisivat vasta vuoden 2010 lopulla, velka vanhenee ennen sitä.

just mitä luovioita :headwall:
sitten pääsettekin tekemään uutta velkaa..

Just näin! Kyseessä on takaus, joka on tehty 90-luvulla. Eli penniäkään ei oo mieheni hyötynyt asiasta. Saati sitten minä.

Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Irene:
Keinotekoisesti ei verotoimisto prosenttia nosta! Ja kyllä se palkanlaskijakin varmaan ihmettelee, jos yrittää ylisuurta prosenttia tarjota.

Vero% saa nostaa itse ilman syytä. Mutta laskea ei voi muuten kun verotoimiston kautta.

Ei saa palkanlaskija ilman virallista verokorttia palkanprosenttia nostaa mikäli ulosottoon pidätetään suoraan palkasta.

Keinotekoisesti ei verotoimisto prosenttia nosta! Ja kyllä se palkanlaskijakin varmaan ihmettelee, jos yrittää ylisuurta prosenttia tarjota.

Ei siinä prosentin nostamisessa verotoimistoa tarvita, hyvä hölmö! Jokainen voi ihan ITSE ilmoittaa työnantajalleen korkeamman prosentin, mitä verokorttiin on merkitty ja työnantaja sitten pidättää sen verran. Eikä kuulu pätkän vertaa palkanlaskijalle, jos joku haluaa maksaa vaikka 70 prossaa palkastaan veroa!

Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:

Vero% saa nostaa itse ilman syytä. Mutta laskea ei voi muuten kun verotoimiston kautta.

Ei saa palkanlaskija ilman virallista verokorttia palkanprosenttia nostaa mikäli ulosottoon pidätetään suoraan palkasta.

Ja kyllä varmasti saa!!!

Hyvin oivallettu.. sitäpaitsi tuohan toimii! ;)
Ulosottokin on kyllä tottunu monenlaisiin kieroilijoihin, että voihan se olla etä hekin puuttuvat tuohon liian korkeaan veroprossaan.

Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:

Ei siinä prosentin nostamisessa verotoimistoa tarvita, hyvä hölmö! Jokainen voi ihan ITSE ilmoittaa työnantajalleen korkeamman prosentin, mitä verokorttiin on merkitty ja työnantaja sitten pidättää sen verran. Eikä kuulu pätkän vertaa palkanlaskijalle, jos joku haluaa maksaa vaikka 70 prossaa palkastaan veroa!
Näinpä!
nimim. monesti itse prossaa nostanu!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näinpä!

Juu ja ilmeisesti palkasta menee ulosottoon!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näinpä!

Juu ja ilmeisesti palkasta menee ulosottoon!

No, mulla ainakin aikoinaan meni suoraan palkasta ulosottoon ja itse nostin veroprossaani silloinkin joka ikinen vuosi, ettei ainakaan mätkyjä tule.

Alkuperäinen kirjoittaja Mr 666:
Kyseeseen saattaa tulla velallisen epärehellisyys ja velvoitteiden pakoilu....

Ei se ole mitään velallisen epärehellisyyttä. Se on vaan hyväntahtoisuutta, kun antaa valtiolle "ilmaista lainaa", jonka valtio sitten palauttaa aikanaan...

Entäs velkojat, kyseisellä ratkaisulla haetaan kiertotietä luistaa veloista ja omaksi hyödyksi

Kiitoksia vastauksista. Täytyy kait varmaan lusikoida soppa ja odottaa ens vuoden lokakuuhun kun velka vanhenee. Harmittaa vaan niin vietävästi, kun kyseessä on (SUURI ) laina firmalle, ja siinä oli useita takaajia. Ja nyt taitaa mieheni olla ainoa, joka sitä ulosottoon makselee. Tyhmästä päästä ja niin edelleen. Mutta eiköhän hän siitä läksynsä oppinut.

Kiitoksia vastauksista. Täytyy kait varmaan lusikoida soppa ja odottaa ens vuoden lokakuuhun kun velka vanhenee. Harmittaa vaan niin vietävästi, kun kyseessä on (SUURI ) laina firmalle, ja siinä oli useita takaajia. Ja nyt taitaa mieheni olla ainoa, joka sitä ulosottoon makselee. Tyhmästä päästä ja niin edelleen. Mutta eiköhän hän siitä läksynsä oppinut.

Kannattaa kysästä sieltä verotoimistosta, että jos laina liittyy jotenkin yritystoimintaan niin saisiko niitä korkoja jossain edes vähentää.

Tuo ei ole velallisen epärehellisyyttä.
"Velallisen epärehellisyydestä säädetään rikoslain 39 luvun 1 pykälässä. Pykälän mukaan velallisen epärehellisyydestä voidaan tuomita velallinen, joka hävittää omaisuuttaan, ilman hyväksyttävää syytä lahjoittaa tai muuten luovuttaa omaisuuttaan, siirtää omaisuuttaan ulkomaille saattaakseen sen velkojiensa ulottumattomiin, tai lisää perusteettomasti velvoitteitaan. Lisäksi edellytetään, että velallinen edellä mainituin toimin aiheuttaa maksukyvyttömäksi tulemisensa tai oleellisesti pahentaa maksukyvyttömyyttään."

niin mutta olkaa kiitollisia että se laina edes vanhenee :/

Yhteistyössä