kokemuksia/mielipiteitä Sampo Pankista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva sampolainen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva sampolainen?

Vieras
Mitä mieltä olette ko pankista?
Olisi tarkoitus siirtyä tämän pankin asiakkaaksi, koska olemme saaneet heiltä hyvän asuntolainatarjouksen. Aika paljon googlella löytyy negatiivista kokemusta vuodelta 2008, mutta miten on nykyään? Toimiiko Sampo niin hyvin että kannataa siirtyä sen asiakkaaksi?

Reilun viikon aikana Sampo-pankki jätti ensin eläkeläiset ilman eläkkeitään, seuraavaksi jäi opiskelijat ilman opintotukeaan ja viimesenä muttei vähäisimpänä vanhempainrahalaiset sai syödä kynsiään.

[QUOTE="mä";22181243]Reilun viikon aikana Sampo-pankki jätti ensin eläkeläiset ilman eläkkeitään, seuraavaksi jäi opiskelijat ilman opintotukeaan ja viimesenä muttei vähäisimpänä vanhempainrahalaiset sai syödä kynsiään.[/QUOTE]

ok, onko tämä joka kuukautista?

Eiks ne alkuviikon tuplalaskutukset olleet Sampon tekosia? Eli järjestelmäpuoli ei näyttäisi kovin vakaalta, mutta tuskin se tavalliseen asuntovelalliseen suuresti vaikuttaa. Samanlaista tarkkaavaisuutta kuin muissakin pankkiasioissa muilla pankeilla.

[QUOTE="mä";22181243]Reilun viikon aikana Sampo-pankki jätti ensin eläkeläiset ilman eläkkeitään, seuraavaksi jäi opiskelijat ilman opintotukeaan ja viimesenä muttei vähäisimpänä vanhempainrahalaiset sai syödä kynsiään.[/QUOTE]

Lisätään listaan vielä, että laskutti Visa- ja Masterlaskut kahteen kertaan.

Itse en moisessa pankissa uskaltaisi rahojani pitää. Jonain päivänä siellä on lappu luukulla ja rahoja saa odottaa viikkoja, kunnes Suomen valtio tulee maksumieheksi. Pankkien asuntolainakannasta on roskalainoja yli 80%, koska vakuusarvoksi on hyväksytty jopa yli kaksi kertaa asunnon todellinen arvo. Tämä johtuu asuntokuplasta.

Minulla on ollut sampossa tili jo yli 11v.Toki ongelmia voi tulla jos systeemit/järjestelmät muuttuvat, mutta aina pankki on kuitenkin mahdolliset viat korjannut/hyvittänyt!!!! Minulta ei ole laskutettu kahteen kertaan! Ei voi yleistää ,koska eihän se laskuttaminen koskenut kaikkia sammon asiakkaita!!!!!
ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ HYVÄT IHMISET!!!!! Olen itse ollut ihan tyytyväinen =) Kaikissa pankeissa on vikoja esim s-pankissa jos otat tilitapahtumat niin joudut maksamaan 1.50e näin luin s-pankin netti pankista.

Minulla on ollut sampossa tili jo yli 11v.Toki ongelmia voi tulla jos systeemit/järjestelmät muuttuvat, mutta aina pankki on kuitenkin mahdolliset viat korjannut/hyvittänyt!!!! Minulta ei ole laskutettu kahteen kertaan! Ei voi yleistää ,koska eihän se laskuttaminen koskenut kaikkia sammon asiakkaita!!!!!
ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ HYVÄT IHMISET!!!!! Olen itse ollut ihan tyytyväinen =) Kaikissa pankeissa on vikoja esim s-pankissa jos otat tilitapahtumat niin joudut maksamaan 1.50e näin luin s-pankin netti pankista.
Jos sinulta ei ole laskutettu 2x niin se on hitu itämeressä, koska kyselyssäkin 40% ilmoitti asian koskevan heitä.

SampoPankin nettipankki on valitettavasti aivan karmea. Eivät saa sitä kuulemma paremmaksi, koska on oltava synkassa Tanskan kanssa. En voi suositella. Lähdin juuri itse pois. Kummallisia sähläyksiä ollut koko ajan ja usein tavattoman huonoa asiakaspalvelua (=työntekijätkin kypsiä?).

Sammon nettipankki toimii vain parilla selaimella. Muillakin voi pelata, mutta pankki ei ota vastuuta. Meillä jopa kävi huonosti "väärän" selaimen takia ja omaan piikkiin tosiaan. Tietääkseni muut nettipankit eivät aseta rajoituksia selaimelle.

No mulla ei ole ollut OP:ssa koskaan ongelmia niin en ymmärrä miksi vaihtaisin sellaiseen jossa ongelmia on ollut.

[QUOTE="a p";22181253]ok, onko tämä joka kuukautista?[/QUOTE]

Ei, mutta eikö sinusta itsestäsi kuulosta hurjalta, jos viikon aikana kolme eri asiakastahoa jää ilman rahojaan oikeana päivänä? Sen lisäksi oli nuo laskutukset. Vaihtoehtoina on kuitenkin pankkeja, jotka eivät ryssi näin suuressa mittakaavassa.

Toisaalta, jos rahaa on riittävästi eikä niin väliksi, minä päivänä ne rahat tulee tai koska voit maksella laskuja, niin silloin tuo taitaa olla aika edullinen pankki. Sampolla menee huonosti ja asiakaskato käy pikkuhiljaa, niin antavat halpoja lainoja saadakseen uusia asiakkaita.

mulla ei oo sampopankista mitään pahaa sanottavaa, muiden pankkien asiakkaana en oo koskaan ees ollut. joskus on verkkopankki sekoillut, mutta niin varmaan on muissakin pankeissa.. muuten asiat on aina sujunut ja tyytyväinen olen ollut.

[QUOTE="mä";22181580]Ei, mutta eikö sinusta itsestäsi kuulosta hurjalta, jos viikon aikana kolme eri asiakastahoa jää ilman rahojaan oikeana päivänä? Sen lisäksi oli nuo laskutukset. Vaihtoehtoina on kuitenkin pankkeja, jotka eivät ryssi näin suuressa mittakaavassa.

Toisaalta, jos rahaa on riittävästi eikä niin väliksi, minä päivänä ne rahat tulee tai koska voit maksella laskuja, niin silloin tuo taitaa olla aika edullinen pankki. Sampolla menee huonosti ja asiakaskato käy pikkuhiljaa, niin antavat halpoja lainoja saadakseen uusia asiakkaita.[/QUOTE]

Ok. kun saimme tosiaan niin edullisen asuntolainatarjouksen että muut pankit eivät pysty siihen. Olenkin miettinyt että onko koko pankki kohta konkurssin partaalla vai miksi antavat noi edullista lainaa. Toki mietityttää että meneekö hermot sitten pankkiin jos ei toimi päivittäiset pankkiasiat. Mutta toisaalta lainassa tulisi useita tuhansia euroja selvää säästöä.

[QUOTE="a p";22181607]Ok. kun saimme tosiaan niin edullisen asuntolainatarjouksen että muut pankit eivät pysty siihen. Olenkin miettinyt että onko koko pankki kohta konkurssin partaalla vai miksi antavat noi edullista lainaa. Toki mietityttää että meneekö hermot sitten pankkiin jos ei toimi päivittäiset pankkiasiat. Mutta toisaalta lainassa tulisi useita tuhansia euroja selvää säästöä.[/QUOTE]

Meillä sopimukset tehtiin aina vain vuodeksi. Eli kaikki palvelumaksut sun muut nolliin (koska oli lainaa, oltiin etuasiakkaita tai mitä oltiinkaan) mutta siellä piti käydä sitten joka vuosi vaatimassa niitä palvelumaksuja pois. Ja aika kovat maksut oli. Lähtivät aina vuoden päästä laskuttamaan niitä. Joten en oikein tykännyt. Monilla pankeilla on pysyviä systeemejä, niin ettei tarvitse vuosittain käydä vitisemässä. (Antoivat kyllä periksi ihan missä vain, kun vähänkin uhkasi vaihtaa pankkia...)

Vaihdoin Nordeasta Sampoon jo 6v sitten enkä ole katunut. Missään muussa pankissa en ole saanut NIIN hyvää asiakaspalvelua kuin sampossa. Soittavat tasaisin väliajoin ja saan sijoitusneuvoja jne. Kaikki järjestyy kuin vettä vaan ja nopeasti. Nettipankki ei ole takkuillut kertaakaan, vaikka vonhan se hiukan alkeellinen, varsinkin mieheni mielestä joka on ohjelmistosuunnittelija. Mutta Tanskahan sen päättää ja siihen on tottuminen.

Jos olisin ap niin joku muu pankki. Itselläni on tili Sampo-pankissa kun en ole saanut aikaiseksi siirtyä toiseen pankkiin ja muutenkin pelkkä käyttötili, mutta ihan varmasti siirryn toiseen pankkiin, kun saan nyt vaan asiat kuntoon. Mutta juuri mitään hyvää sanottavaa ei tästä pankista ole.

Minä olen kerran joutunut ostamaan lentolipun kalliimmalta sivulta, kun Sampo-pankin nettipankki ei toiminut toisella sivulla (siis normaalisti piti toimia, mutta joku heidän katkos taas). Verkkopankkin on tosi inhottava, monesti tulee se juttu, että ikkunat eivät aukea vaan pitää avata koko sivu uudestaan ja kirjautua uudestaan jne. Verkkopankin avainkortti on sellainen, että aina kun yksi kortti on loppumassa niin saa uuden eli jos lähtee esim. pidemmälle matkalle niin on mahdollista, että ei pääse sitten edes verkkopankkiin siellä jos sattuu sopivasti ne numerot loppumaan ja uutta korttia ei ole ehtinyt saada tai se on tullut matkan aikana.

Pari päivää taas sitten raivostuin kun yritin pelata Sampopankin kortilla RAY:n peliautoomaattia niin johan siellä sitten tuli teksti, ettei kortti kelpaa ja kun luin siitä tarkemmin niin OP, Nordea, Säästöpankit ym. kyllä kelpaa, mutta yllätys, yllätys Sampo ei. Ärsyttää tällaiset.

Yhteistyössä