Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Minuakin kiinnostaa Etiopia, tosin ihan vain matkailumielessä. Uskaltaako siellä liikkua vai tarvitseeko pelätä varkaita ym.? Onko siellä nähtävää matkailumielessä? Suosittelisitteko matkustamaan Etiopiaan? Minua on aina kiinnostanut käydä Afrikassa ja Etiopia on ollut yksi maa, jonne olen matkaa miettinyt. =)
Uskaltaa liikkua kaupungilla ainakin. Pimeän aikaan ei ole suositeltavaa ajella "ei missään". Eli jos matkaa kylästä tai kaupungista toiseen, täytyy perillä olla valoisan aikaan. Suosittelen todella lämpimästi Etiopiaa kaikille, joita Afrikka kiinnostaa! Lalibelassa on ne mahtavat kivikirkotkin, joita valitettavasti en itse ole nähnyt. Ja kyllä pääkaupunkiseudullakin näkemistä riittää. Meillä vaan meni vähän sairastellessa reissu (lapsi sairasti, ei muut ), joten ei hirveästi päästy mitään näkemään.
Addis Abeba on turvallinen eurooppalaisellekin, mutta joissain pienemmissä kapungeissa on ollut vähän vaarallista joskus. "Valkoisen paskanaaman" leima on meissä aika pahasti kiinni eivätkä kaikki oikein tykkää katsella meitä. Mutta tämä on ollut harvinaista. Ihan satunnaisia juttuja olen kuullut, että kiviä on lennellyt perään, kun on kävellen kulkenut. Mutta minun käsitykseni mukaan Etiopia on kyllä turvallisempi paikka kuin esim. Kenia tai Etelä-Afrikka. Sitä en sitten tiedä, onko tuo käsitys pahastikin pielessä.