Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Gamebred koira on ominaisuuksiltaan ylivertainen(mm peräänantamattomuus, täyspäisyys) ja myös koska haluan aidoista aidoimman yksilön tästä uljaasta rodusta. Gamebred ei todellakaan ole koodinimi tappelukoiralle. UKC rekattu pitti on lähinnä näyttelykoira, enkä sellaistakaan halua. Mistähän sinä oikeasti olet tietosi onkinut? En todellakaan aio hankkia mitään sekarotuista tai tappelukoiraa, vaan perheen lemmikin jonka luonne on vakaa ja jonka kanssa voi puuhailla kaikkea yltiökivaa. Yltiökivaksi luen vaikka taakanvedon ja terapiakoiratoiminnan. Pitbullin historia ulottuu kauas ja koiratappelut olivat valitettava ajanjakso hienon rodun historiassa, sitä mitenkään vähättelemättä tai kieltämättä. Pitbull oli upea koira ennen sitä ajanjaksoa ja on sitä sen jälkeenkin.
En jaksa alkaa sen enempää ruotimaan ap:n tekstiä henkilökohtaisella tasolla, mutta noin niinkuin yleisellä tasolla kiinnostaa kovasti se, että miksi ihmiset hakevat "katu-uskottavan" näköisiä koiria siihen tarkoitukseen, että se pelottaa ihmisiä ulkonäöllään?
Pohdin lähinnä sitä, että monestiko joku hullu hyökkääjä on käynyt ihmisen päälle, jolla on koira. Ja montako kertaa joku hullu on käynyt ihmisen päälle, jolla on nimenomaan katu-uskottava koira? Mä en saata uskoa että hullut hyökkäilee kovinkaan usein koirankusettajien päälle tai että tuossa olisi eroa. Tai ehkä on, mutta ennemminkin toiseen suuntaan. Ainakin mulla on kokemusta enempi siitä linjasta.
Mulla on kautta elämän ollut erirotuisia koiria. Yhtä lukuunottamatta ne ovat olleen kaikki keskikokoisia ja pääsääntöisesti hyvinkin lempeän oloisia ja näköisiä. Milloinkaan ei ole kukaan hullu puskista hyppinyt.
Sitten ostin rotikan. En tosin siksi että sen pitäisi pelotella ihmisiä vaan siksi, että se pelkäsi ihmisiä, eikä sitä voitu sijoittaa kenelle tahansa eli kodin löytyminen oli vaikeaa...ja mulla sattui olemaan koiran paikka vapaana.
Kuljinpa sitten tuon katu-uskottavan koirani kanssa ulkosalla ja kävipä sitten niin, että se oli alkkis-magneetti. Mitä enempi oltiin humalassa, sen emepi haluttiin tulla "kokeilemaan" kumpi voittaa, mun koira vai kaistapäinen deeku.
Mä JUOKSIN karkuun, sillä enhän mä voi antaa koirani purra ketään. Ja ihan sama olisiko mulla ollut remminpäässä rotikka, kultsu, dallu tai mikä tahansa perus-sesse, se deeku olisi jäänyt toiseksi. Ja musta ois tullut maksumies.
Valtaosa mun koiristani olisi purrut sitä deekua, jos se olisi tullut iholle. Eli ei siihen tarvita mitään pelottavan näköistä yksilöä. Ja kyllä nää hullut senvertaa itsekin tajuaa, vaikka hulluja ovatkin.
Mun mielestäni ensimmäiseksi koiraksi voi ottaa ihan minkä tahansa koiran, JOS on ottanut asioista aidosti etukäteen selvää ja tajuaa koirien päälle. Oikeasti. Mutta senvertaa nyt tuon tuota ap:n henk. koht. osuutta tähän esiin, että saattaa olla ihan hyvä idea, että ette nyt ihan ensimmäisenä lähde hakemaan teille rotua, jota suositellaan vähän osaavampiin käsiin.
Hassua ettei mun rottista kukaan deeku tai muukaan immeinen ole tullut lääppimään tai haastamaan.