KOHTI KAPOISTA UUMAA (ent. 40 kg...)

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
Berry Mulla on samanlainen kannustin :) Reilusti alle sadan pitää olla, ennenkuin seuraavaa nuppua alamme varovasti toivomaan. Raskaudet molemmista meni hyvin muuten, mutta nuo sokerit... Ja muutenkin olis mukavampi olla raskaana hoikempana. Näkyy masukin aikaisemmin eikä vasta viimeisellä neljänneksellä.
 
hopeapaju: mulla oli kolmannessa raskaudessa raskausmyrkytys ja sen uusiminen siis pelottaa. Luonnostaan on korkea verenpaine, mikä sitten nostaa riskiä saada se seuraavassa raskaudessa. Eli kun painoa sais putoamaan, todennäköisesti myös verenpaine laskisi ja näin riski ainakin pienenisi.. Ja muutenkin olisi helpompaa koko raskausaika. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa painoa oli yli 10 kg vähemmän.

Mukavaa että on muitakin kuumeilijoita! Itsellä tavoite olisi, jos sais niihin painoihin kuin esikoisen odotusajan alussa, sitten myöhemmin tietenkin vielä lisää, mutta sillä painolla uskaltaisin jo yrittää..
 
Piti vielä tulla käväsemään, tilasin uuden vaa'an. Jospas sitä sitten saisi paremmin itsensä liikkeelle, kun tietää paljonko paino ja minkä verran painoa pitää pudottaa ekaan tavoitteeseen..

Mutta kohta pitkästä aikaa ulkoilemaan, tosi kylmä vaan on, reilusti alle 10 astetta.
 
Mie olen hommaamassa askelmittaria, jospa se kannustais liikkumaan. Radiolla vielä,niin ei tarvi "yksin" köpötellä ;) Eilen illalla sain itseni lenkille taas piiiistkästä aikaa ja kyllä tuntu jaloissa. Vieläkin portaiden nouseminen tekee tiukkaa. Kotiin kun pääsin, jalat ihan tärisi. Tarkoitus oli ottaa rauhallisesti, mutta innostuin sitten näköjään yrittämään uutta ennätystä :)

Juu, tavallaan pientä vauvakuumeilua on jo ilmassa, vaikkakin kuopus on vielä ihan vauva! Ja kun noilla mussukoilla on ikä eroa vain se 1 v 1kk, niin ehkä pitempi tauko olis nyt paikallaan. Senkin takia on nyt hyvä laihdutella.

Mulla muuten Berry, ekassa raskaudessa oli suht korkea verenpaine, pysy kuitenkin koko ajan samalla tasolla. Nyt kuopusta odottaessa verenpaine oli sitten jostain syystä matalampi, vaikka painoa oli enemmän. Mulla vain muutekin on tuo aikuisidän diabetes riski suurehko, kun suvussa on diabetesta. Kumma kun tuo oma terveys ei tunnu aina olevan tarpeeksi hyvä kannustin. Vissiin sitä ajattelee, ettei mulle voi käydä mitään.

Tänään tuli ostettua yksi Kismet suklaa, se kun on minun lemppareita :p |O
 
tossuliini
Terve!

Täällä sitä flunssan kourissa ollaan, olo on niin naatti ettei mitään jaksa tehä. Mittasin kuumeen mutta kun ei mulle tule kuumetta, olo on muuten kuin olisi päähän lyöty. Mut mä menen nyt päiväkahville kera kuivan kakun minkä tein tossa vähän aikaa sitten.
 
tämähän on juuri niin tylsää tämä laihdutus kuin muistinkin, mutta hyvin olen pysynyt, olen nyt siis eka viikolla menossa.
eilen kaupungilla ollessani kahden lapsen kanssa käveltiin jätsikioskin ohi, jossa olikin pallot 1,- kpl "loppuunmyynti", lapset sai kinuamansa pallot, mutta äiti pystyi eka kertaa kieltäytymään tänä kesänä, vaikka olenkin tyyppiä: "osta aina, kun saa halvalla, mieluummin monta". ehkä jonkunlainen pieni motivaation pilkahdus alkaa kummittelemaan takaraivossa.
Mulla on viikonloput vaikeita, onko muilla? nytkin mennään urheilutapahtumaan, jossa on ollut tapana syödä vaikka sun mitä, saas nähdä, onko mammassa luonnetta olla popsimatta.
ja yks, mikä on mulle vaikeeta, on se, että kävisin vaa'alla vain kerran viikkoon, vaikka olen sen jo aikoinaan painonvartijoissa oppinut, että jos pomppii joka aamu sinne, käy homma raskaaksi. Onko teillä kaikilla muuten digitaalivaa'at? mulla on perinteinen, joten tulokset on vähän summittaisia, mutta peilihän kertoo vähän enemmän.
Koitetaan nyt olla tiukkana kaikki viikonlopun yli! Muista, jokainen ylimääräinen pala, minkä suuhun tunget, on aivan helvetin työläs saada vyötäröltä pois, helpompaa on jättää se syömättä!
Tsempataan toisiamme viikonloppua varten, jookos?
 
Mullekin on viikonloput vähä hankalia. Tuppaan aina laittamaan jotain hyvää viikonlopun kunniaksi ja sitten sitä hyvää tulee syötyä vähän liikaakin...

Muutenkin on nyt tämä viikko menny vähän niin ja näin, samassa paino oli kuin maanantaina, oli pakko käydä vaa'alla. En vain pysty pysymään poissa. Digitaalivaaka on meillä, sain äidiltä kun hän osti uuden hienon vaa'an mistä näkee nesteen määrät ja kaikki.

Esikoinen on vähä kärvästelly, tiiä sitten mikä hällä on. Ehkä tuo pieni flunssanpoikanen kiusii. Hällä ollu nyt pari viikkoa nuhaa eikä vieläkään meinaa mennä ohi. Ite onneks olen kipuiluilta säästyny.
 
tossuliini
Mulla on nytkin tuolla makkarin puolella digivaaka muttei toimi mutta onneksi kohta saan uuden joka toivottavasti sitten toimii, onneksi siinä on 5 vuoden takuu.
Ei mulla ole onneksi tullut lipsahduksia viikonloppuisin kun ei aina ole sitä rahaakaan millä niitä herkkuja ostelisi niin ei tule syötyäkään mitä sattuu vaan sitä kunnon ruokaa. Mutta kahden viikon päästä sitä sitten juhlitaan ja kunnolla mun synttäreitäni. Silloin annan luvan itselleni herkutella ja juoda myös alkoholia reippaasti ja seuraavana aamuna vielä vähän korjaillaan ja sitten jatkuu tämä systeemi siitä mihin jäin.
 
Huomenta!
Viikko on vierähtänyt ja puntarilla on taas käyty. -800 g, ei mikään huippu tulos, kun vasta toinen viikko menossa, mutta alaspäin kuitenkin! Pääasia ettei ala ainakaan vielä jumittamaan, se nimittäin koettelee uskoa, jos näin alussa alkaa painonlasku hiipua.
No mutta pirtein mielin eteenpäin vaan, kyllä minä vielä joskus oon normaalipainoinen!!!
 
Heippa kaikille!

Täälläkin käytiin puntarissa ja näytti kyllä vähemmän kuin viimeksi. Mutta kun kävin useamman kerran, niin joka kerta erilailla näytti.. Tuo on niin romu vaaka, semmonen 'vanhanaikainen'. Mutta kävin eilen taas mun vanhempien luona digitaalisella vaa'alla ja sekin näytti kilon vähemmän kuin viime viikolla, eli on se varmaan sitten sen kilon pudonnut. Mutta odottelen että saisin itselleni sen tilaamani vaa'an, sitten voisin jo kertoa lukujakin..

Tsemppiä kaikille, itsellä meinas eilen hieman syömiset mennä niin ja näin, kun kyläiltiin siis siellä mun vanhempien luona ja myös anopin luona.. No, koko viikon kyllä olinkin ollut ilman herkkuja, että kaippa tuon voi itselleen anteeksi antaa.

Mitäs muille, hienosti suloisellakin menee, kaikki miinus on plussaa!!
 
Noniin, onnittelut miinuksista molemmille! :) Mulla plussaa :ashamed: 400 grammaa... Tosin eilen tuli sorruttuakin ja kunnolla. Ostin meinaan kaupasta sitä uutta fazerin lontoon raesuklaata, piti päästä maistamaan, suklaan ystävä kun olen. No mutta edessä taas uusi viikko ja uusin kujein etiäpäin!!
 
Hei vaan kaikille!

Tänään tuli se vaaka :D Tai no lukuja jos katsoo niin :/ mutta joka tapauksessa nyt on kunnon vaaka ja tietää miten paino putoaa, jos putoaa..

Osasin peräti pitää pintani enkä ostanut mitään herkkuja, kun kävin paketin hakemassa. Mulla ainakin suklaa on semmonen mihin on kamala himo, mutta yritän nyt olla syömättä. Joskus tietenkin voi pitää herkuttelupäiviä.

Taidan sitten maanantaina antaa sen tarkan lukeman, kun tänään ei ollut aamupaino kyseessä... Jeps, mutta tsemppiä kaikille!
 
tossuliini
Heippa!

Mäkin sain tänään sitten uuden vaa'an joten huomenna pääsen aamulla sitten käymään sillä ja saan tuloksen kerrottua huomisen päivän aikana tänne ja sinne mun omaan sähköiseen terveyskorttiin. Meinasin ylihuomenna aloittaa sen kuntosalijutun ja uinnin, täytyy kattoa jos mä perjantaina eksyisin sinne vesijumppaan, mutta näkee sitten.
En ole tänään hirveästi syönyt, ei vaan ole ollut nälkä, yrittänyt jotain kevyttä syödä muutaman tunnin välein mutta ruokaa en jaksa tänään väsätä, laiskottaa. Meinasin kohta keittää iltakahvin ja otan hedelmäsalaattia ja kevyttä vaniljakastiketta sen kanssa.
 
Tervehdys,
Eka viikko mulla takana ja aika hyvin ruodussa olen pysynyt, suurinodotuksin hyppäsin vaa'alle ja yhden vaivaisen kilon olin laihtunut ja voi plääh, illalla se olikin jotullut takaisin, mutta eipä huolta, olo on keveämpi ja housut kiristää vähän vähemmän, kuin ennen, vaakalukemasta viis, kyllä ne jossain vaiheessa alka tipahtelemaan.
Aiemmin laihduttaessani (ennen 3:a lasta) olin alle 3-kymppinen, nyt kohta 40, joten hankalampaa kuulemma on mitä vanhemmaks tulee.
Mulla ruoes tekeen mieli sellaista digivaakaa, taidan haluta synttärilahjaksi tai joulupukilta viimeistään sen, vähän vaan hirvittää, jos se näyttääkin lähtöpainoksi paljon enemmän...
mitäs sellaiset vaakat maksaa?
 
Onnittelut kaikille pudottaneille sekä digivaa'an saaneille. :D

Täällä pommitetaan edelleen satasen rajaa ja juhlitaan hiljaa sisäisesti rikkoutunutta kolmea kymppiä. Mutta ei se 30 kg tunnu oikein missään, kun saman verran melkein pitäisi pudottaa. Nyt olisi sillä kaksinumeroisiin siirtymisellä suuri arvo.

Haja-ajatus: kohti kapoista uumaa tuntuu omituiselta. Kun yli nelikymppinen on koko ikänsä ollut lihava, niin vaikka laihtuisi 50-kiloiseksi (ja etenkin silloin), niin uumaa ei enää synny. Syntyy vain roikkuva säkki ja hetaleet kaikkiin neljään raajaan. Mutta saapahan hetaleiden peitoksi paremmin vaatteita - ei tarvitse lainapeitteeltä tilata.

Toista se on teillä nuoremmilla ja 100 kilon huitteilta aloittavilla - joten kiitäkääpä vauhdilla sitä uumaa kohti. :whistle:

Ja toinen haja-ajatus: huomaatteko, kuinka monessa viestissä luetellaan, mitä herkkuja on syöty? Ajatukset pyörivät syömisen ympärillä, etenkin, jos antaa itselleen luvan herkutella hyvin sujuneen viikon jälkeen.

Kertoo siitä, että se herkuttelu ja kunnon ruuan (ei siis laihdutusruuan) syöminen on kumminkin se onni, autuus ja ilo. Aika oireellista.
 
tossuliini
Iltaa!

No,tuossa innostuin syömään tonnikalasalaattia kastikkeen kera, onneksi ei hirveän rasvaista kuitenkaan ollut tuo kastike, mutta nyt tuli stoppi tän illan syömiselle, maha ei enää vedä mitään. Söin tuossa vielä pari viineriä joita tein päivällä.
Mä mietin sitä huomista kuntosalihommaa kun tuo neitikin menee kouluun 11 ja onko mulla aamulla enää rahaa mennä jos ei tänä iltana keno anna jotain, toivossa on hyvä elää. Tuo mun jalka remppaa jatkuvasti, kai se on noissa mun kengissäkin jotain vikaa oltava, kun ei oikein tiedä mitä pitäisi jalassaan kun on rintava jalka niin jos nättejä kenkiä haluaisi käyttää niin ei uskalla tuon jalan takia. Aamuisin se on ihan hyvä herätessä mutta päivän mittaan sitten kyllä kipenee, mutta katon huomisen tilanteen, jos en pääse uimahallille niin sitten yritän lähteä sauvakävelylle.
 
Nonnyt piti ihan lukea aiempiakin kirjoituksia, oletko Snautseri todella jo pudottanut 30? missä ajassa? Olen itsekin aikoinaan mélkein sen pudottanut, tosin kaikki on tullut takaisin.
Kai se nyt jo jossain tuntuu? Itse olen nyt taas aloittelemassa vasta, mutta motivaatiota on jo vähän tullut. Sulla on niin lähellä se alle 100 pääseminen, että nyt puristat viikon pari tiukasti, niin että pääset siihen, se on niiiin mukavaa, kun on sitten jo niin "laiha".
Mustakin muuten on hupaisa tuo uuma-nimi, ei taida paljo mullekaan uumaa enää tulla, mutta jos joskus pääsis vaatekokoon 42, niin olisin ikionnellinen,mutta hällä väliä nimelle, pääasia, että housut on jo vähän löysät.
 
Heissulivei!

Kyllä sitä mullakin on mahaheltta, vaikka ikää 31.. Tuskin kovin kiinteäksi saa. Raskauksien myötä vaan venynyt.. Mutta paino ois kuitenkin mukava saada alemmas.

Noista herkutteluista, kyllä se on kuin huumetta. Osaakohan koskaan suhtautua ruokaan 'normaalisti'? Eilen tein mustikkapiirakkaa ja sitä tuli syötyä liikaa.. Tuntuu, että sinne valui taas ne päivät, jolloin söi terveellisesti. Täytyy vaan ottaa taas niskasta kiinni itseään, kävelemään en oo päässy ikiaikoihin, kuopukselle tuli räkätaudin pitkittymisestä korvatulehdus. Ens viikolla tuo asia korjataan..

allapolloko se kyseli vaakojen hintoja? Mä tilasin hobbyhallista vaa'an, halusin digitaalisen. Vähän oli vaihtoehtoja, tuolle minkä tilasin, tuli vähän päälle 40 euroa hintaa. Siinä kyllä on sitten hienouksia eli kehon rasvaprosentin ja nestemäärän ilmoittaa. Mutta ihan hyvältä vaikuttaa toistaiseksi, lukemat tietenkin sais olla huomattavasti pienempiä :whistle:

Mutta eipäs tällä kertaa muuta, tänään illalla pitäis siivota, tuleehan siinä hyötyliikuntaa. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Allapollo tuossa kyseli (en saa jostakin syystä lainattua nyt mitään toisista viestistä), joten jotain kerron.

133 kg oli lähtöpaino - oliskohan ollut vuosi sitten, tai en muista en tosiaankaan muista koska. Tänään työpaikan digivaa'assa oli tasan 100, joten alle ei päästy vieläkään. Osan noista 30 kilosta olen laihduttanut kahteen kertaan, kesällä kun tuli takaisin 5 - 6 kg, ja täytyi hivuttaa nekin uudelleen pois,

Edellisen kerran laihdutin viisi vuotta sitten ennen kuopuksentekoa. Silloin lähtö oli reilut 120, ja alimmillaan olin kai 80 kg. Raskauden aikana ei tullut kuin muutama kilo, mutta sen jälkeen kaahattiin taas kymmeniä kiloja ylös. Tuon laihdutuksen aikana käytin Xenicalia, jonka paras puoli on henkinen antabus-vaikutus. Rasvalirut housuissa/vessanpytyssä nimittäin eivät ole kivoja.

Sitä edelissen kerran laihdutin noin 60 kg noin 15 vuotta sitten. Se meni reilussa vuodessa ihan Turpa Kiinni -menetelmällä. Eli en syönyt paljon mitään, sallin itselleni yhden lämpimän aterian viikossa, ja jos meni mässäämiseksi, niin oksensin. Oksentaminen oli sallittua kuitenkin max. kerran viikossa, eli päätin, että bulimikkoa minusta ei tule.

Siinä laihdutushistoria noin lyhyesti.

Nyt mennään vähän järkevämmällä menetelmällä, joskin päivittäiset kalorimäärät voivat jäädä alle 1000:n. Tosin en laske pisteitä enkä kaloreita enkä rupea ruokiakaan punnitsemaan. En myöskään tee mitään, missä joku ulkopuolinen ihminen kontrolloi ja mäkättää (ei mitään painonvartijoita eikä aerobikkeja yms. jumppia).

Ai tuntuuko/näkyykö 30 kg missään. No ei tunnu eikä näy. Putoaminen on kuitenkin niin hidasta, että joskus turhauttaa, kun ei muka mitään tapahdu.

Tosiasia on kumminkin, että mulla on liian isoja vaatteita. Toisaalta jotkut ennen mahtumattomat menee päälle. Näin ollen kyllä kai jotakin näkyvääkin on tapahtunut. Joskus tarkkailen itseäni, ja pohdin, onko anorektinen ajatus, että ei näe, miten paino on jo pudonnut.

Toisaalta kuitenkin 100-kiloinen itseänsä lihavana pitävä ihminen ei ole anorektinen vaan realistinen, joten en ole tältä osin mielenterveydestäni huolissani.

Nyt menee salaatti-kurkku-tomaatti-parsa-purjo-viinirypäle-fetasalaatti balsamico/oliiviöljykastikkeella. Kastikkeessa siisi etikkaa, öljyä, mustapippuria ja sokeriakin. Hyvää. Illalla saa light-siideriä. Sitä saa aina viikonloppuisin. Kun viikolla on tiukkana, viikonloppuna saa syödä. Viime viikonloppuna pihviä, valkosipuliperunoita ja suklaatakin ihan reippaasti.
 
tossuliini
Huomenta!

Mä olen taas yrittänyt syödä terveellisesti viikolla mutta aina se lipsahtaa herkuttelun puolelle ja vaaka näyttää vaan kauheita lukuja, ei lähelläkään 100 kg tai alle sen, tänä aamuna kävin vaa'alla niin taisi olla sama luku kuin tk:ssa kun kävin siellä viime kuun puolella. Arvatkaa vaan, harmittaako yhtään? En tiedä mitä noitten jalkojen kanssa tekisi, lenkille haluaisin mutta aina kun kävelen pienemmänkin matkan niin niitä särkee sitten kesken matkan ja kävely vaikeentuu, pitäisi koko ajan popsia särkylääkkeitä, en ole vielä puhunut omalle lääkärille noista säryistä mitään koska katson että jos ne olisi vaikka väliaikaisia juttuja mitkä menee ohi ajallaan. Tänään sitten yritän mennä lenkille, otan sauvat mukaan kun käyn tuolla keskustassa ja teen vähän pitemmän lenkin ja yritän nyt olla syömättä niitä herkkuja nyt viikonloppuna ja ensi viikon aikana kun viikon päästä viikonloppuna sitten juhlitaan mun isoja synttäreitä niin silloin olen antanut itselleni luvan syödä ja juoda kun vieraitakin on täällä silloin.
 
Huonosti on menny tämä viikko!!! SYöty on ja juotukin. Mutta ei liikuttu sitten yhtään. Huomasin tässä, että kuntokin on ihan surkea. Piti kävellä nuo mein rappuset (varmaan n. 25 rappusta) edestakaisin neljä kertaa, niin kylläpä tämä mamma läähätti!!! :ashamed: Askelmittaria odottelen kotiin saapuvaksi, jospa sen avulla liikkuis enemmän. Eilen sain ulkoilupukunikin postista, joten kerrankin on oikeanlainen vaatetus.

Pari iltaa sitten nukkumaan mennessä katselin vieressä omassa sängyssään nukkuvaa pikkuneitiä (n. 6 kk) ja ajattelin, että olenkohan lapsilleni äitinä vielä 20 vuoden päästäkin tällä menolla? KEstääkö minun sydän tämän kuormituksen mikä nyt on päällä, jos ei tahti muutu. Silloin vakaasti päätin, että nyt! Ja pah, samaan tyyliin mentiin kuin ennenkin. Olen nyt ajatellut tutustuvani noihin tohtori.fi sivuihin, vaikutti ihan mielenkiintoiselta...

Tänään on siskonpojan 11 vuotis synttärit, joten kakkua tulee maisteltua. Jospa kuitenkin pysyis kohtuudessa. Tuo olis mulla se avainsana: kohtuus!!! kun siinä pysyis, niin vois näyttää vaakakin pienempiä tuloksia :) No, katellaan maanantaina, mikä on paino. Sitten on taas uusi viikko edessä...
 
no höpöksi meni mullakin lauantai,oli reissua ja tapahtumaa, kaikki nämä yhdistettynä: tulos oli makkaraa, pitsaa ja pätkispussi vielä kotimatkalla, nyt harmittaa, perskeles!
huomenna yritän taas palautua normaalimeininkiin, muistuttelen tässä itselleni, että jos repsahtaa, tärkeintä on, että se on KERTAREPSAHDUS, se ei oikeuta jatkamaan huomenna samaa menoa, muistakaa muutkin.
maanantain punnitus hirvittää, olo on turpea ja pahoinvoiva, koko viikon voin erittäin hyvin, kun pysyin kurissa, jaksoin enemmän ja energiaa riitti, vaikka töitä oli paljon. ehdottomasti ´huomenna takaisin kuriin, silloin vaan voi niin paljon paremmin, kuin syöpötellessään.
 
tossuliini
Huomenta siskot!

Älkää ottako huonoa omaatuntoa syömisistäni, mä nimittäin repsahdin kanssa eilen. Mies mokoma toi limua (PepsiMax, onneksi), juustonaksuja ison pussin ja suffeli puffeja, niitä mässytettiin kolmistaan sitten, ei tarvinnut yksin mutta en onneksi hirveästi innostunut syömään niitä kumpaakaan eli ei ole aivan kauheaa morkkista sen takia. Vaaka näytti nyt aamulla että alaspäin oltaisiin menossa, ihan kiva.
 
Täällä hieman sekaisin fiiliksin.. Menkat pari päivää myöhässä, tänään esikoisella röngten, joten tein varuilta testin ja hailakka viiva ilmestyi määräajassa.. Kääk :D

Mutta paino oli 104,9 tänä aamuna, nyt siis vertailukohta löytyy jatkoon. Uskoisin että pari kiloa on lähtenyt tässä muutaman viikon aikana. Hieman taas viikonlopulla repsahti, onneksi joillain muillakin, ettei niin huono omatunto ole.. Mutta uusi viikko ja uudet kujeet.

Hämillään oleva berry
 

Yhteistyössä