Köyhien lapset pois päivähoidosta!

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27879232]Pitäisköhän ap:nkin lapsineen siirtyä niihin halpissukkiin ettei sitten harmittaisi niin äärettömästi jos 17 euron sukat katoaa?!?!?

Meiltä on kadonnut lapselta Ticket To Heavenin ulkohousut. Oli ikävä juttu, eikä koskaan löytynyt, mutta ei voi mitään. En jäänyt asiaa märehtimään. Ostan vain sellaisia vaatteita, että on varaa vielä ostaa uudetkin jos jotkut niistä häviää/pöllitään.[/QUOTE]

On meillä toisiakin sukkia, vaan kun ei just nyt puhtaana ja sattumoisin pakkaskelit. Juu, olen laiska pyykkäämään, minkäs teet. Pitäis laittaa siivojalle myös pyykinpesu tehtävälistalle, kun näköjään ei luonnistu tältä emännältä...
 
Kai sä kudot ne ees merinovillasta? Muuten oot köyhä ja sun lapsella ei ole/ei ole ollut oikeutta päivähoitoon. :D

Mutta tää aloitus on varmastikin aamun eka provo.
Ihan 7 veljestä lankaa on suurin osa. :'( Mutta ittelle ja likalle tein molemmille sukat langasta joka makso n.20€ kerä, että ku siitä rupiaa hintaa laskemaan noille sukille lankojen ja työn kans niin ei taida 17€ riittää. :D

Joo, provohan tämä on eikä edes kovin hyvä. Vähä tylsä.
 
[QUOTE="aloittaja";27879282]On meillä toisiakin sukkia, vaan kun ei just nyt puhtaana ja sattumoisin pakkaskelit. Juu, olen laiska pyykkäämään, minkäs teet. Pitäis laittaa siivojalle myös pyykinpesu tehtävälistalle, kun näköjään ei luonnistu tältä emännältä...[/QUOTE]



Osta sukkia lisää niin on sitten riittävästi pakkaskelejäkin varten:D
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27879191]Miten te laitatte joihinkin villasukkiin nimet? Miten ne pysyvät? Itse olen nimikoinut kaikki muut, mutta sukkia en kun en ajatellut, että siellä ihan niin köyhiä ihmisiä olis. Mutta näköjään siellä on.[/QUOTE]

Neulaa ja lankaa vaan ja ompelemaan nimi sinne, ommellut laput tuntuvat ilkeiltä sukissa. Toinen vaihtoehto on ostaa kiinnelaastaria ja kirjoittaa siihen nimi.
 
Aries 78
Olen seurannut aika läheltä tuota vaaterumbaa päiväkodeissa ja äkkiä menee sekaisin vaatteet kun siellä lapset isoissa ryhmissä nitä pukee/riisuu niin äkkiä menee vaatteet sekaisin jos ei ole kunnon nimiä niissä. Ihmettelin hetken että miksei näissä kalliimmissa lasten ulkoiluvaatteissa ole nimiä kuin ehkä oikein pienellä jossa lapun kääntöpuolella? Mutta sehän selves tätä palstaa lukemallaa että sen Ticketin jälleenmyyntiarvo tipahtaa jos on isolla nimi kirjoitettu siihen valkoiseen lappuun, jos ei nimeä vaatteita huolellisesti niin suuri riski on että jotain voi kadota..
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27879296]Neulaa ja lankaa vaan ja ompelemaan nimi sinne, ommellut laput tuntuvat ilkeiltä sukissa. Toinen vaihtoehto on ostaa kiinnelaastaria ja kirjoittaa siihen nimi.[/QUOTE]

Pysyykö ne villassa kiinni ne laastarit?
 
viidakko
[QUOTE="aloittaja";27879291]Et osaa lukea? Voi harmi, on kai niitä aikuiskoulutuslinjoja sitäkin varten.[/QUOTE]

Otsikkosi on ristiriidassa aloitusviestin kanssa. Laita ensi kerralla parempi otsikko. On kai niitä aikuiskoulutuslinjoja sitäkin varten.

Lisäksi tarvitset harjoitusta parempien provokatiivisten tekstien kirjoittamiseen. :hug:
 
"aloittaja"
Olen seurannut aika läheltä tuota vaaterumbaa päiväkodeissa ja äkkiä menee sekaisin vaatteet kun siellä lapset isoissa ryhmissä nitä pukee/riisuu niin äkkiä menee vaatteet sekaisin jos ei ole kunnon nimiä niissä. Ihmettelin hetken että miksei näissä kalliimmissa lasten ulkoiluvaatteissa ole nimiä kuin ehkä oikein pienellä jossa lapun kääntöpuolella? Mutta sehän selves tätä palstaa lukemallaa että sen Ticketin jälleenmyyntiarvo tipahtaa jos on isolla nimi kirjoitettu siihen valkoiseen lappuun, jos ei nimeä vaatteita huolellisesti niin suuri riski on että jotain voi kadota..
Eli jos joku hoitaja on vahingossa laittanut sun lapselle jonkun toisen uuden Ticketin haalarin niin sinä olet hiljaa ja pidät sen?

Itselle ei tulis mieleenkään, vaan palauttaisin sen samantien, kai minä nyt tiedän minkänäköisissä vaatteissa lapseni hoitoon menee!
 
Aries 78
[QUOTE="aloittaja";27879314]Eli jos joku hoitaja on vahingossa laittanut sun lapselle jonkun toisen uuden Ticketin haalarin niin sinä olet hiljaa ja pidät sen?

Itselle ei tulis mieleenkään, vaan palauttaisin sen samantien, kai minä nyt tiedän minkänäköisissä vaatteissa lapseni hoitoon menee![/QUOTE]

Sanoinko minä noin? Tokihan maalaisjärkeä pitää käyttää ja kyllä vanhemmat yleensä toimittaa net vaatteet takaisin mitkä on vaihtuneet lapsilla, yleensä halutaan se oma takaisin ja tuodaan samalla se vaihtunut vaatekappale takaisin :)

Olen nähnyt yhden päiväkodin väliovessa A3-kartongista tehdyn taulun jossa sai etsintäkuulluttaa vaatteita, aika toimiva systeemi näytti olevan.
 
apteekin ihoteippi
Apteekin ruskealla ihoteipillä on nimikoitu meillä villasukat ja kengät. Teippi pysyy hyvin, koska noita pestään harvemmin. Jos teippi irtoaisi, aina voi laittaa uuden.
 
"jassaa"
En ymmärrä miten selvästi fiksuna itseään pitävä ihminen voi olla noin kapeakatseinen ja ymmärtämätön. Miksi joku köyhä olisi ne sukat vienyt. Itse opiskelin kun lapset olivat päivähoidossa joten köyhä kait taisin olla. Silloin oli pääasia että oli villasukat. Miksi ihmeessä ne olisi pitänyt olla jotkin merkkisukat? En ymmärrä. Itsetehdyt on mielestäni edelleen paljon paljon arvokkaammat ja hienommat. En ostaisi tuollaisia edelleenkään vaikka olisi varaa. Itsetehtyjä pidetään edelleenkin. Myös hoidon järjestämistä tulojen mukaan pidän aivan kammottavana ja kuvottavana ajatuksena. En lähde edes puimaan noin päivänselvää asiaa. Palkkaa itse hoitaja kotiin.
 
"aloittaja"
[QUOTE="jassaa";27879362]En ymmärrä miten selvästi fiksuna itseään pitävä ihminen voi olla noin kapeakatseinen ja ymmärtämätön. Miksi joku köyhä olisi ne sukat vienyt. Itse opiskelin kun lapset olivat päivähoidossa joten köyhä kait taisin olla. Silloin oli pääasia että oli villasukat. Miksi ihmeessä ne olisi pitänyt olla jotkin merkkisukat? En ymmärrä. Itsetehdyt on mielestäni edelleen paljon paljon arvokkaammat ja hienommat. En ostaisi tuollaisia edelleenkään vaikka olisi varaa. Itsetehtyjä pidetään edelleenkin. Myös hoidon järjestämistä tulojen mukaan pidän aivan kammottavana ja kuvottavana ajatuksena. En lähde edes puimaan noin päivänselvää asiaa. Palkkaa itse hoitaja kotiin.[/QUOTE]

Olisin jo palkannut, mutta lapseni on jo siinä iässä, että kaipaa kavereita.

Ja yleensä (kleptomaanit tästä sivuun) se toisen ottaja nyt vaan sattuu olemaan sellainen, jolla itsellä ei ole varaa ko. tuotteita ostaa. Ihan turhaan vikisette, että ne rikkaat materialistit varastaa toisilta merkkikamoja, tiedätte itsekin ettei se pidä paikkaansa.
 
"jep"
Jospa jonkun toisen rikkaan ja laatua arvostavan ompeluhaluttoman vanhemman lapsen merinosukat olivat hävinneet ihan kokonaan, tai vaikka vapaa-ajalla, ja tämä rikas ja ompeluhaluton vanhempi luuli löytökorissa olevia sukkia omansa sukiksi? ;)

Oisko se sit ihan tulorajojen mukaan, vai minkä? On meinaan niitäkin, jotka tienaavat mukavasti, tuhlaavat heti kaiken, itkevät koko ajan rahanpuutetta, ja tarttuvat juuri tuollaisiin "tilaisuuksiin".
 
"hmm"
[QUOTE="aloittaja";27879371]Olisin jo palkannut, mutta lapseni on jo siinä iässä, että kaipaa kavereita.

Ja yleensä (kleptomaanit tästä sivuun) se toisen ottaja nyt vaan sattuu olemaan sellainen, jolla itsellä ei ole varaa ko. tuotteita ostaa. Ihan turhaan vikisette, että ne rikkaat materialistit varastaa toisilta merkkikamoja, tiedätte itsekin ettei se pidä paikkaansa.[/QUOTE]

Kavereita saa muualtakin. Sinullehan se palvelu ei kelpaa niin miksi muiden tulisi siirtyä tieltäsi sivuun. Mihin ihmeeseen perustat ajatuksesi köyhien varastamisesta? Itse kun en ole törmännyt mihinkään todistusaineestoon tällaisen päiväkotivarastelun tiimoilta mikä olisi tuonut esiin että nimenomaan pienituloiset olisivat asialla.
 
"aloittaja"
Möiköhän se köyhä ne kalliit, 17€ sukat Huutiksessa tai kirppiksellä? Toivottavasti :).
Hänen puolesta toivon, että möi. Ihan sen takia, että jos näen ne sukat niin otan kyllä asian puheeksi. Ihan tarpeeksi käytämme varojamme hyväntekeväisyyteen muutenkin, ettei tarvitsisi enää lapseltamme vaatteita alkaa pölliä. Sääliksi vaan käy, minkälaisen vanhemman on sekin lapsi saanut.
 
[QUOTE="aloittaja";27879371]Olisin jo palkannut, mutta lapseni on jo siinä iässä, että kaipaa kavereita.

Ja yleensä (kleptomaanit tästä sivuun) se toisen ottaja nyt vaan sattuu olemaan sellainen, jolla itsellä ei ole varaa ko. tuotteita ostaa. Ihan turhaan vikisette, että ne rikkaat materialistit varastaa toisilta merkkikamoja, tiedätte itsekin ettei se pidä paikkaansa.[/QUOTE]


Sinä tässä vikiset yksistä sukista.Toki ymmärrän että harmittaa, mutta minkäs teet.Olisit nimikoinut sukat.Pese useammin pyykkiä, niin on sukat laittaa jalkaan pakkaskeleilläkin, ettei tarvi täällä kitistä.
Kuka sukat lienee sitten ottanutkin, niin ei hänen tarvi kuulua köyhälistöön; mitä sillä sitten tarkoitatkin.Missä se rajanveto sulla tuossa asiassa meneekin....:D
 
nimikointiteippi
Sukissa pysyy hyvin kiinni se apteekista ostettava teippi, mitä se nyt on nimeltään, sellanen kangasmainen pinta. Ei irtoa sitten enää millään villasukasta, laita kerralla oikeaan kohtaan ja sopivan pieni pala.
 
Tämän takia lapsella on hoitovaatteina jotain kirpparilöytöjä tai h&m laatua. Ei harmita mustikka tahrat eikä kadonneet vaatteet. Ehdotappas pk:lle että löytövaatteet on hoitajien takana ja jokainen voi kysellä kadonneita tuntomerkkejä vastaan. Vaatteet joita ei ole esim.kuukauteen kyselty voi laittaa esille omistajan tai "omistajan" kotiin vietäväksi..
 
"aloittaja"
Kiitos teille nimikointilappuvinkkaajille, laitanpa noihin toisiin sukkiin nimet niin ei kukaan ole pöllimässä. :)

Ja te muut; näkee jo teidän asenteesta että on ok pölliä varakkaammalta, kun pöllijänä on joku "tarvitsija". Toivottavasti ette opeta lapsillenne samanlaista käyttäytymistä.
 
Köyhälistöä minäkö ?
Ei tartte minun pölliä eikä lapsen kulkea ilman villasukkia.

Pesen pyykkiä tiheästi eli AINA löytyy puhdasta ja lapsellani on USEAT villasukat kun osaan kutoa niitä , enkä istu netissä päiväkausia niin kuin AP.

Ostatko parit villasukat lapsellesi minulta ... 17 e / kpl ?
 
"hmmm"
Koskas sukat hävisivät, ap?
Meillä on lapsen päiväkodista usein kadonnut vaatteita, mutta kuopuksen kohdalla ne palautuivat AINA, joka kerta, koko 4v päivähoitotaipaleen ajan takaisin meille! Joskus tosin meni jopa kaksi viikkoa ja olin jo luopua toivosta, mutta sitten se löytyikin jostain/jonkun luota!

Ihan isiä syyttelemättä ;), mutta huomasin että etenkin ISÄT hakiessaan eivät tunnistaneet lastensa vaatteita eikä lapset itsekään (ne pienemmät siis) ja helposti lähti mukaan jotkut jotka näytti hieman samalta kuin oman lapsen vaatteet, mutta oli kuitenkin erit. Palautuivat jossain vaiheessa kun perheen äiti huomasi kadonneiksi.

Esikoisen aikana yhden kerran katosi pysyvästi lapseltani kengät. En vieläkään käsitä miten se on mahdollista, koska olivat vielä persoonallisen näköiset ja eivät mitkään kalliit eli ei siitä voi johtua. Kaikki muut kateissa olleet vaatteet hänenkin kohdallaan palautuivat takaisin aina jonkin ajan kuluessa.
 

Yhteistyössä