Köyhien lapset pois päivähoidosta!

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
Lapseltani oli sitten pöllitty merinovillan villasukat, hoitaja oli laittanut löytökoriin, josta oli samantien joku ottanut itselleen. 17 euron sukat, ymmärrän toki jos jollakin köyhällä ei ole varaa niitä ostaa, mutta miksi se pitää toisilta varastaa?

Mun mielestä tulis olla omat päiväkodit työssäkäyvien lapsille ja työttömien/opiskelevien lapsille, eipähän tarvitsisi jatkuvasti pelätä että joku pöllii laatukamoja.
 
kröhöm
Eivät ole muuten aina köyhiä, jotka näin toimivat. Useampaan otteeseen olen saanut puistossa pyytää poikani kuljetusautoa takaisin varakkaan oloiselta äidiltä tai isältä, joka ei tunnu tajuavan ettei nimikoitu, vain lainassa ollut lelu olekaan hänen lapsensa omaisuuttaan automaattisesti...
 
"kauppias"
Ootpas pöhlö. Meillä käy viikottain ihmisiä pöllimässä tavaraa, joilla on kyllä työpaikka. Kyllä se pölliminen monesti lähtee ihan muusta kuin siitä onko ns. varaa. Monesta ihan tilaisuus tekee varkaan.

Tai sit joku lainas niitä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27879164:
Lapseltani oli sitten pöllitty merinovillan villasukat, hoitaja oli laittanut löytökoriin, josta oli samantien joku ottanut itselleen. 17 euron sukat, ymmärrän toki jos jollakin köyhällä ei ole varaa niitä ostaa, mutta miksi se pitää toisilta varastaa?

Mun mielestä tulis olla omat päiväkodit työssäkäyvien lapsille ja työttömien/opiskelevien lapsille, eipähän tarvitsisi jatkuvasti pelätä että joku pöllii laatukamoja.
mikä köyhä siellä huutelee,jos elämä on 17e sukista kii...voi apua,mikä summa.
 
"aloittaja"
Miten te laitatte joihinkin villasukkiin nimet? Miten ne pysyvät? Itse olen nimikoinut kaikki muut, mutta sukkia en kun en ajatellut, että siellä ihan niin köyhiä ihmisiä olis. Mutta näköjään siellä on.
 
viidakko
Mun lapselta on kadonnut koulussa uudet rukkaset, rikottu tahallaan yksi takki käyttökelvottomaksi saksilla ja yritetty saksia myös ulkohousuja. Meno jatkuu hurjempana koulussa.
 
viidakko
[QUOTE="aloittaja";27879191]Miten te laitatte joihinkin villasukkiin nimet? Miten ne pysyvät? Itse olen nimikoinut kaikki muut, mutta sukkia en kun en ajatellut, että siellä ihan niin köyhiä ihmisiä olis. Mutta näköjään siellä on.[/QUOTE]

Ompelemalla nimilapun...;)
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27879188]mikä köyhä siellä huutelee,jos elämä on 17e sukista kii...voi apua,mikä summa.[/QUOTE]

Voi apua, kun oli ainoat villasukat jotka olis voinut laittaa hoitoon! Ja siellä on pilvinpimein esillä itsetehtyjä halpissukkia siinä korissa, kumma vaan että ne ainoat laatusukat oli kelvanneet. Siitäpä tiedän, että joku köyhä ne oli ottanut, meillä varakkaammilla on kyllä varaa ostaa itse merkkisukat.
 
"aloittaja"
En ole ompelijatyyppiä... No, eli kun käyn ostamassa uudet, niin käyn ompelimon kautta ja saa laittaa nimilapun. Samalla laitatan noihin muihinkin, jahka saan ne pestyä.

Voi prkl, kun ottaa pattiin. Ihana päikky kyseessä, eikä koskaan ole mitään pöllitty niin ei tullut mieleenkään että jonkun kynnyksen ylittää jotkut prkleen sukat. Mutta hyvät sukat kyllä sai, jospa sitten on lapsellaan lämpimämmät jalat kun ei ole näköjään ollut varaa ostaa muuten villasukkia.
 
"vieras"
Pitäisköhän ap:nkin lapsineen siirtyä niihin halpissukkiin ettei sitten harmittaisi niin äärettömästi jos 17 euron sukat katoaa?!?!?

Meiltä on kadonnut lapselta Ticket To Heavenin ulkohousut. Oli ikävä juttu, eikä koskaan löytynyt, mutta ei voi mitään. En jäänyt asiaa märehtimään. Ostan vain sellaisia vaatteita, että on varaa vielä ostaa uudetkin jos jotkut niistä häviää/pöllitään.
 
viidakko
[QUOTE="aloittaja";27879260]Tulorajat päiväkoteihin ja sen mukaan sijoitus. Tai sitten valvontakamerat, ettei köyhälistö pääse pöllimään merkkivaatteita.[/QUOTE]

Aloituksessa olit eväämässä päivähoidon köyhien lapsilta. Ja nyt taas sallimassa. Päätä jo. :D
 
Multa jos jotain pöllitään ajattelen että meni varmasti tarpeeseen. Kun oot mielestäs niin hemmetin rikas niin miks et vois ajatella että nyt jonkun vähän vähemmän varakkaan lapsen varpaat ei palellu? Sulla varmasti on varaa ostaa uudet 17e sukat. Ja jos totta puhutaan, moni köyhä ei ymmärrä tollasten merinovillojeb päälle joten en usko että köyhä niitä on pöllinyt.
 
"kukka"
Meiltäkin hävisi ensimmäisen käytökerran jälkeen merinovillasukat mutta pidin sen verran kovan huudin että jostakin kummasta ne palautui takaisin vaikka kovin koetti vedota jos nyt vaan kuitenkin olisi kotona.
Nyt on ommeltu jokaiseen merinovillasukkaan kanttinauhalla lappu johon on kirjoitettu lapsen nimi.
OT- Meillä ainakin maksoi nuo ruskovillan merinovillasukat sen 11€
ja ihan uutena (lastenvaate)liikkeestä ostettu joten aika kalliit sukat olet sinä löytänyt ;)
Samoin näitä sukkia kannattaa ostaa sen muutaman parin ja samaa väriä niin aina löytyy jostakin pari sukalle :)
 

Yhteistyössä