K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Noihan on vanhoja? Maaliskuustakin on kauan aikaa ja somehiljasuus on jatkunut vaan
Ai maaliskuusta on nyt liian kauan aikaa ja kaikki on sillä välin muuttunut? Sori mutta nyt menee ihan överiksi. 😅 Siinä haastattelussa juuri puhui että nyt on aika pitää vähän lomaa ja haluaa olla hetken ilman puhelinta. Eli on mennyt just niin kuin sanoi.

Eikä siis ole pelkästään Bojanin juttu että haluaa olla hetken ihan vapaalla. Ne on tehneet useamman vuoden hommia putkeen tosi lyhyillä tauoilla, edelleen tykkäävät toisistaan ja tukevat toisiaan (tämän tukemisenkin Jure mainitsi). Miettikää että Suomessa pidetään ihan selviönä että ihmisillä on ainakin kuukausi vuodessa lomaa, mutta jos joksut on vuorostaan lomalla, eivätkä edes täysin vaan vetäneet nytkin keikkoja ja tehneet muitakin hommia välissä, niin täällä ennustellaan heti bändin hajoamista. Viisaampaahan se on pitää loma ajoissa, unelmatyössäkin voi tulla burn out jos ei osaa pitää taukoa koskaan. Ihan jokainen tarvii palautumista ja akkujen lataamista.
 
vierailija
minulle maaliskuu on vanha kun peilaa heidän käytökseen
Koitapa itse tehdä monta vuotta putkeen töitä tiiviillä tahdilla ja matkusta siinä työsi ohessa jatkuvasti. Väliin kuukausi töitä putkeen yhdellä vapaapäivällä. Ehkä parin viikon loma siihen väliin ja jotain muutamien päivien pätkiä lisäksi. Huomioit faneja ja huolehditkin heistä, (esim. kun jonottavat yön pihalla pakkasessa.) Väliin luet itsestäsi ties mitä juoruja somesta ja tietenkin miten kaikki meni taas pieleen (esim. et olisi saanut huolehtia niiden jonottavien fanien hyvinvoinnista). Anna kun arvaan, sinä et tietenkään tarvitsisi ollenkaan lomaa tai sometaukoa tuon jälkeen?
 
vierailija
Koitapa itse tehdä monta vuotta putkeen töitä tiiviillä tahdilla ja matkusta siinä työsi ohessa jatkuvasti. Väliin kuukausi töitä putkeen yhdellä vapaapäivällä. Ehkä parin viikon loma siihen väliin ja jotain muutamien päivien pätkiä lisäksi. Huomioit faneja ja huolehditkin heistä, (esim. kun jonottavat yön pihalla pakkasessa.) Väliin luet itsestäsi ties mitä juoruja somesta ja tietenkin miten kaikki meni taas pieleen (esim. et olisi saanut huolehtia niiden jonottavien fanien hyvinvoinnista). Anna kun arvaan, sinä et tietenkään tarvitsisi ollenkaan lomaa tai sometaukoa tuon jälkeen?
No voi hellanduudelis ja lässyn lässyn. Antakaa nyt armoa pojille kun ne raataa pahemmin kun normi työläinen ja lomaakaan ei oo yhtään ja sit vielä asiakkaat valittaa niille! Miten ne jaksaa kun se on niin raskasta?
 
vierailija
Koitapa itse tehdä monta vuotta putkeen töitä tiiviillä tahdilla ja matkusta siinä työsi ohessa jatkuvasti. Väliin kuukausi töitä putkeen yhdellä vapaapäivällä. Ehkä parin viikon loma siihen väliin ja jotain muutamien päivien pätkiä lisäksi. Huomioit faneja ja huolehditkin heistä, (esim. kun jonottavat yön pihalla pakkasessa.) Väliin luet itsestäsi ties mitä juoruja somesta ja tietenkin miten kaikki meni taas pieleen (esim. et olisi saanut huolehtia niiden jonottavien fanien hyvinvoinnista). Anna kun arvaan, sinä et tietenkään tarvitsisi ollenkaan lomaa tai sometaukoa tuon jälkeen?
Kuulostaa monen suomalaisenkin pienyrittäjän (miksei suuremmankin) normaalilta arjesta. Saatat tehdä vuosia putkeen töitä ilman vapaata ja lomia. Elät kädestä suuhun, kun yrität saada yritystäsi pyörimään. Ihmiset antaa palautetta susta nettiin ja yrität niihin vastata aina kauniisti takaisin, vaikka palaute olisi kummoista tahansa. Mä vaan joskus toivon suhteellisuudentajua näihin kommentteihin, koska monen normaalin työssäkäyvän ihmisen arki saattaa olla myös todella raskasta, osaa saattaa vaivata joku elämää heikentävä sairauskin.,
 
vierailija
V*tut ne mitään kiivasta keikkatahtia teki ennen Euroviisuja. Senkin jälkeen ihan kohtuullista tahtia, paljon enemmänkin olisi mahtunut. Vrt. Käärijä, Kuumaa tai jos ulkomailla kiertäviin haluat verrata niin Blind Channel.
Ai ei tehneet kun sinä mielessäsi niin olet päättänyt? 🙄 Jos vaivautuisit katsomaan sen Juren ja Janin popcorn haastattelun, siinä tulee esiin se tiivis keikkatahti ja kahden levyn teko käytännössä putkeen. Siinä sivussa kunnostivat itse treenikämpän itselleen. Kun itse kerran vertailet, niin Käärijän kova keikkatahtihan alkoi vasta umk:sta. Liian kova se selvästi olikin, ainakin sen Hesarin haastattelun perusteella. Ja hänkin olisi selvästi tarvinnut pidempiä taukoja jo aiemmin.

Näkee että et selvästi ole kiinnostunut JO:sta, et tiedä heistä paljonkaan, etkä ole kiinnostunut edes ottamaan selvää. Se on ihan Ok siihen asti, mutta sitä en ymmärrä, että kirjoittelet täällä juttuja omiin negatiivisiin mielikuviisi pohjautuen ja vähättelet heidän tekemisiään, kun et tosiasiassa edes halua tutustua siihen miten asia on. Sulla ei selvästi ole mitään käsitystä siitä, miten tuottelias, ahkera ja lahjakas porukka ne oikeasti on. Lisäksi niillä on hyvä henki porukassa.

Kärtsä on ihan itse tuonut esille miten heillä on ollut ristiriitoja ja tiukkojakin keskusteluja crewn kanssa tulojen jaosta ym. Silti täällä kirjoitellaan vaan itse keksittyjä juttuja siitä miten Jokereilla on vaikeaa ja noista Kärtsän itse esiin tuomista asioista ei puhuta juuri mitään. Mä toivon molemmille kaikkea hyvää ja uskon että Kärtsänkin porukka on lämmin ja tiivis ja ovat saaneet asiat selvitettyä ja kaikki ovat tyytyväisiä. Mutta onhan tää keskustelu tosi erikoista täällä, kun arvostelu ja hajoamisepäilyt kohdistuu juuri siihen porukkaan joka on aina tuonut esiin sitä miten hyvin yhdessä viihtyvät ja miten tuo, että pystyvät ansaitsemaan elantonsa musiikilla on unelma heille.
 
vierailija
Kuulostaa monen suomalaisenkin pienyrittäjän (miksei suuremmankin) normaalilta arjesta. Saatat tehdä vuosia putkeen töitä ilman vapaata ja lomia. Elät kädestä suuhun, kun yrität saada yritystäsi pyörimään. Ihmiset antaa palautetta susta nettiin ja yrität niihin vastata aina kauniisti takaisin, vaikka palaute olisi kummoista tahansa. Mä vaan joskus toivon suhteellisuudentajua näihin kommentteihin, koska monen normaalin työssäkäyvän ihmisen arki saattaa olla myös todella raskasta, osaa saattaa vaivata joku elämää heikentävä sairauskin.,
Niin, kaikki tarvitsee lomaa välillä. Siksi monille tulee sitten se burn out, jos ei pidetä koskaan lomaa vaan yritetään vaan painaa töitä putkeen. Ihminen kun ei ole kone, välillä täytyy saada palautua. Ne on oikeasti surullisia tarinoita, kun joku yrittäjä on saanut niin pahan burn outin että yritys on pakko lopettaa ja työkyky ei välttämättä palaudu ihan normaaliksi koskaan. Siksi se loman pitäminen ja se että pääsee hetkeksi täysin irti töistä on tärkeää kaikille.
 
vierailija
No mutta kun muutos on esimerkiksi maaliskuiseen valtava.
Niin, kun nyt on se loman aika. Eikä edes täyttä lomaa ole ollut kuin muutama viikko, vaan on nyt jo keikkailleet ja suunnitelleet festarikiertuetta ym. Levynkin kanssa on varmasti hommaa vielä. Mutta toivottavasti ottavat nyt kesällä mahdollisimman paljon vapaapäiviä väliin jos vaan pystyvät, niin akut latautuu. Eilen ainakin oli juhlineet niitä Nacen kolmekymppisiä.
 
vierailija
Muistan kuinka Spice girlsit hehkuttivat hyvää yhteishenkeä ja sitä miten ihana on vetää keikkoja ympäri Eurooppaa. No päivä tämän haastattelun jälkeen Geri lähti bändistä. Hyvävointisen näköinen artisti on saattanut ykskaks kertoa riippuvuuksistaan jne. Kyllä näitä tositarinoita siitä kun ”kaiken piti olla kunnossa” riittää.
 
vierailija
No voi hellanduudelis ja lässyn lässyn. Antakaa nyt armoa pojille kun ne raataa pahemmin kun normi työläinen ja lomaakaan ei oo yhtään ja sit vielä asiakkaat valittaa niille! Miten ne jaksaa kun se on niin raskasta?
Sinä ainakin jaksat vähätellä niitä ahkerasti päivät pitkät täällä palstalla, kyllähän sekin työstä käy 🤣
 
vierailija
Muistan kuinka Spice girlsit hehkuttivat hyvää yhteishenkeä ja sitä miten ihana on vetää keikkoja ympäri Eurooppaa. No päivä tämän haastattelun jälkeen Geri lähti bändistä. Hyvävointisen näköinen artisti on saattanut ykskaks kertoa riippuvuuksistaan jne. Kyllä näitä tositarinoita siitä kun ”kaiken piti olla kunnossa” riittää.
Jatkuvastiko täällä yritetään keksiä jotain esimerkkejä jotta voi sanoa että Joksut hajoaa pian :D?
 
vierailija
Muistan kuinka Spice girlsit hehkuttivat hyvää yhteishenkeä ja sitä miten ihana on vetää keikkoja ympäri Eurooppaa. No päivä tämän haastattelun jälkeen Geri lähti bändistä. Hyvävointisen näköinen artisti on saattanut ykskaks kertoa riippuvuuksistaan jne. Kyllä näitä tositarinoita siitä kun ”kaiken piti olla kunnossa” riittää.
Tähän perustat sitten epäilyt Joksujen hajoamisesta? Vankat on perustelut.
 

Yhteistyössä