Köyhien lapset pois päivähoidosta!

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";27879413]Hänen puolesta toivon, että möi. Ihan sen takia, että jos näen ne sukat niin otan kyllä asian puheeksi. Ihan tarpeeksi käytämme varojamme hyväntekeväisyyteen muutenkin, ettei tarvitsisi enää lapseltamme vaatteita alkaa pölliä. Sääliksi vaan käy, minkälaisen vanhemman on sekin lapsi saanut.[/QUOTE] laita joku viesti päikyn köyhille, että käytätte x summan hyväntekeväisyyteeen, niin ne jättää teidän MERINOVILLASUKAT rauhaan :D
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27879449]Kiitos teille nimikointilappuvinkkaajille, laitanpa noihin toisiin sukkiin nimet niin ei kukaan ole pöllimässä. :)

Ja te muut; näkee jo teidän asenteesta että on ok pölliä varakkaammalta, kun pöllijänä on joku "tarvitsija". Toivottavasti ette opeta lapsillenne samanlaista käyttäytymistä.[/QUOTE]

Nää rikkaat niin kuvittelee itsestään liikoja! :) Eivät voi myöntää sitä, että oikeasti meidän mielestä ne itse kudotut/mummon kutomat on paljon rakkaammat ja kivemmat kuin ap:n meriinovillaiset. Ei me katsella lapsesi merkkivaatteita himoiten, mä en ainakaan edes tunnista niiden merkkejä! :) Lapselleni olen aina löytänyt kivoja vaatteita edullisesti. Kaikki on mitä tarvitsee: on kosteussuojatut asut talveen ja kevääseen, sadekamppeet, villavaatteet, luistimet ja sukset, hyvät pipot ja hanskat jne. Tykkään näistä mitä meillä on. En kaipaa ap:n elvistelyvaatteita.
 
[QUOTE="aloittaja";27879449]Kiitos teille nimikointilappuvinkkaajille, laitanpa noihin toisiin sukkiin nimet niin ei kukaan ole pöllimässä. :)

Ja te muut; näkee jo teidän asenteesta että on ok pölliä varakkaammalta, kun pöllijänä on joku "tarvitsija". Toivottavasti ette opeta lapsillenne samanlaista käyttäytymistä.[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole oikein pölliä keneltäkään, mutta jos joku pöllii meiltä(on joskus käynyt niin) niin toki on harmittanut, mutta sitten olen ajatellut, että ehkä pölli tarpeeseensa(tai sitten ei; varmaksi ei voi tietää.)Kuitenkaan meidän maailma ei ole vielä kaatunut siihen kun joku on jtn meiltä pöllinyt, enkä ole täällä asiasta kitissyt syyttäen köyhälistöä, kuten sinä teet.
 
Viimeksi muokattu:
"aloittaja"
[QUOTE="hmmm";27879455]Koskas sukat hävisivät, ap?
Meillä on lapsen päiväkodista usein kadonnut vaatteita, mutta kuopuksen kohdalla ne palautuivat AINA, joka kerta, koko 4v päivähoitotaipaleen ajan takaisin meille! Joskus tosin meni jopa kaksi viikkoa ja olin jo luopua toivosta, mutta sitten se löytyikin jostain/jonkun luota!

Ihan isiä syyttelemättä ;), mutta huomasin että etenkin ISÄT hakiessaan eivät tunnistaneet lastensa vaatteita eikä lapset itsekään (ne pienemmät siis) ja helposti lähti mukaan jotkut jotka näytti hieman samalta kuin oman lapsen vaatteet, mutta oli kuitenkin erit. Palautuivat jossain vaiheessa kun perheen äiti huomasi kadonneiksi.

Esikoisen aikana yhden kerran katosi pysyvästi lapseltani kengät. En vieläkään käsitä miten se on mahdollista, koska olivat vielä persoonallisen näköiset ja eivät mitkään kalliit eli ei siitä voi johtua. Kaikki muut kateissa olleet vaatteet hänenkin kohdallaan palautuivat takaisin aina jonkin ajan kuluessa.[/QUOTE]

Viime torstaina ei olleet jalassa kun haettiin kotiin, kotona vasta huomattiin. Ja tänään meni taas hoitoon (olen osa-aikatyössä itse) ja kysyttiin niin hoitaja oli laittanut löytötavarakoriin, josta ne joku oli sitten ilmeisesti ottanut kun ei enää korissa olleet. Mies lasta yleensä kyllä kuskaa ja tiedän kyllä itsekin, että mimmonen huttilo hän on... :D

Tuo oli hyvä idea, että pitäis olla tuntomerkkejä vastaan tavarat hoitajien takana! Pitääpä ehdottaa heille, ettei tulis tällaisia ärsytyksiä enää vastaan.
 
Köyhälistöä minäkö ?
Eli ne ovat voineet olla siellä mutta se SOKEE ukkosi ei ole niitä tajunnut laittaa lapsesi jalkaa.

Ja täällä syytän köyhälistöä kun sun URPO pitäisi syyttää ukkoas !!!!
 
Köyhälistöä minäkö ?
Joo , olivat maksaneet 17 euroa ja ap sanoo itseään varakkaaksi mutta jaksaa täällä itkeä tuntikausia noin pienen summan takia.

SÄÄLITTÄVÄÄ !!!

Pitäisikö ap:lle kerätä kolehti - uusien sukkien ostamiseksi ?
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Köyhälistöä minäkö ?;27879503:
Eli ne ovat voineet olla siellä mutta se SOKEE ukkosi ei ole niitä tajunnut laittaa lapsesi jalkaa.

Ja täällä syytän köyhälistöä kun sun URPO pitäisi syyttää ukkoas !!!!
Hoitajat sen lapsen siellä pukee, eikä mun rakas NÄKEVÄ ukkoni :)
 
Köyhälistöä minäkö ?
No miten täällä itken tuollaisen 17 e:n taskurahan perään , kun sanot olevasi rikas !

Rikkaille tuo ei ole raha eikä mikään !!!!

taidat olla persaukinen , ja viimoisilla sossun rahoilla ostanut lapsellesi sukat !!!
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Köyhälistöä minäkö ?;27879532:
No miten täällä itken tuollaisen 17 e:n taskurahan perään , kun sanot olevasi rikas !

Rikkaille tuo ei ole raha eikä mikään !!!!

taidat olla persaukinen , ja viimoisilla sossun rahoilla ostanut lapsellesi sukat !!!
Todella hienosti käytät välimerkkejä :)
 
AAA plus
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27879164:
Lapseltani oli sitten pöllitty merinovillan villasukat, hoitaja oli laittanut löytökoriin, josta oli samantien joku ottanut itselleen. 17 euron sukat, ymmärrän toki jos jollakin köyhällä ei ole varaa niitä ostaa, mutta miksi se pitää toisilta varastaa?

Mun mielestä tulis olla omat päiväkodit työssäkäyvien lapsille ja työttömien/opiskelevien lapsille, eipähän tarvitsisi jatkuvasti pelätä että joku pöllii laatukamoja.
Et taida itsekään kuulua meihin hyvätuloisiin, kun sukkia ja niiden hintoja lasket.

Terkut Westendistä ja voimahali sinne Kontulaan!
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27879490]Viime torstaina ei olleet jalassa kun haettiin kotiin, kotona vasta huomattiin. Ja tänään meni taas hoitoon (olen osa-aikatyössä itse) ja kysyttiin niin hoitaja oli laittanut löytötavarakoriin, josta ne joku oli sitten ilmeisesti ottanut kun ei enää korissa olleet. Mies lasta yleensä kyllä kuskaa ja tiedän kyllä itsekin, että mimmonen huttilo hän on... :D

Tuo oli hyvä idea, että pitäis olla tuntomerkkejä vastaan tavarat hoitajien takana! Pitääpä ehdottaa heille, ettei tulis tällaisia ärsytyksiä enää vastaan.[/QUOTE]

95% varmasti ne palautuvat takaisin päiväkodille 2 viikon sisällä!
 
dfdf
[QUOTE="aloittaja";27879191]Miten te laitatte joihinkin villasukkiin nimet? Miten ne pysyvät? Itse olen nimikoinut kaikki muut, mutta sukkia en kun en ajatellut, että siellä ihan niin köyhiä ihmisiä olis. Mutta näköjään siellä on.[/QUOTE]

Apteekista saa Leukoplast teippiä. Sillä olen nimikoinut villavaatteet.
 
Köyhälistöä minäkö ?
Ap:lle ... se on ihan sama missä ,,,,, ne välimerkit on ,,,,, mutta älä itke ...,,,

asut varmaan jossain kivikossa ... tai muuten KÖYHÄLISTÖN alueella.

Terkut vain Kauniaisista - omakotitalosta , 250 m2
 
"aloittaja"
Ihania nämä pk-seutulaiset, rikkaitahan ei voi muualla Suomessa asuakaan kuin siellä :D

Ja ei se 17e ollut se pointti, vaikka sekin vituttaa, pointti oli se että miksei sieltä se tarvitsija ollut ottanut niitä normisukkia?!?!?!? Miksi piti juuri meidän sukat pölliä? Ei ne edes näytä niin hyviltä enää kun paljon käytetty, siksi se merkki siinä on täytynyt rosvoa houkutella.

Ja toivotaan, että sukat palautuisivat, onhan niillä tunnearvoakin kun ei olleet itseostamat.
 
Opiskeleva
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27879164:
Lapseltani oli sitten pöllitty merinovillan villasukat, hoitaja oli laittanut löytökoriin, josta oli samantien joku ottanut itselleen. 17 euron sukat, ymmärrän toki jos jollakin köyhällä ei ole varaa niitä ostaa, mutta miksi se pitää toisilta varastaa?

Mun mielestä tulis olla omat päiväkodit työssäkäyvien lapsille ja työttömien/opiskelevien lapsille, eipähän tarvitsisi jatkuvasti pelätä että joku pöllii laatukamoja.
Kaksi 25vuotiasta opiskelijavanhempaa, joilla on omaisuutta ja rahaa todennäköisesti reilusti enemmän kuin sinulla :)
 
"aloittaja"
Ja nyt mun on pakko jatkaa töitä. Aloituksen otsikko oli ehkä hieman provokatiivinen, mutta vitutus oli vaan niin suuri kun ei aamulla löytynyt puhtaita sukkia eikä ne sukat olleet siellä hoidossakaan vaikka niin luultiin.

Jatkakaa ihmeessä keskustelua. Varsinkin oli uutta mulle, että näinkin moni täällä hyväksyy varastamisen, jos varastetaan sellaisilta joilla on varaa. Varsinaisia Robin Hoodeja...
 
[QUOTE="aloittaja";27879612]Sorry "metsänpeitto" - mä pöllin ne vastavuoroisesti kun MUN lapselta pöllittiin 17 e:n MERINOVILLASUKAT.

T. aloittaja - joka on rikas[/QUOTE]

Voitko lähettää erotuksen summasta minulle postitse, ne olivat LUOMUMERINOVILLAA, joten arvokkaammat kuin pelkät MERINOVILLAISET.
 

Yhteistyössä