Köyhien lapset pois päivähoidosta!

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
öhh
[QUOTE="aloittaja";27879628]Ja nyt mun on pakko jatkaa töitä. Aloituksen otsikko oli ehkä hieman provokatiivinen, mutta vitutus oli vaan niin suuri kun ei aamulla löytynyt puhtaita sukkia eikä ne sukat olleet siellä hoidossakaan vaikka niin luultiin.

Jatkakaa ihmeessä keskustelua. Varsinkin oli uutta mulle, että näinkin moni täällä hyväksyy varastamisen, jos varastetaan sellaisilta joilla on varaa. Varsinaisia Robin Hoodeja...[/QUOTE]

Eli nyt et ole varma onko ne siellä päiväkodissa vai onko sittenkin teillä kotona?
Kyllä minä ainakin tiedän tasan tarkkaan mitälapsellani on päiväkotiin mennessä päällä ja mitä pois tllessa ja tiedän tasan sanoa jos meidän joku vaate katoaa että löytyykö se kotoa vaiko hoidosta.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja öhh;27879653:
Eli nyt et ole varma onko ne siellä päiväkodissa vai onko sittenkin teillä kotona?
Kyllä minä ainakin tiedän tasan tarkkaan mitälapsellani on päiväkotiin mennessä päällä ja mitä pois tllessa ja tiedän tasan sanoa jos meidän joku vaate katoaa että löytyykö se kotoa vaiko hoidosta.
Olen varma, että ne jäi hoitoon ja hoitajakin muistaa laittaneensa ne koriin. Oma moka, kun ei oltu nimikoitu, mutta ei se silti oikeuta varastamaan.

Olisin laittanut aamulla toiset sukat mukaan, mutta kun ei ollut puhtaana niin ajateltiin että sinnehän ne jäi ne toiset sukat tarhaan torstaina. Vaan pöllittyhän ne oli, ilmeisesti ihan oikeutetusti tämän ketjun mukaan. Onhan se ikävää, kun jollakin on varaa ostaa hiemaan kalliimmat sukat, pitäähän ne heti ottaa pois.
 
"hippihiiri"
vaikka olen köyhä ei kävis mielessäkään varastaa. törkeää ! meil on 5 lasta mut vain yksi päviäkodissa ja sekin intergroidussa ryhmässä että saa apua puheenkehitykseen. muuten ei kävis mielessäkää että laittaisin sinne
 
öhh
[QUOTE="aloittaja";27879674]Olen varma, että ne jäi hoitoon ja hoitajakin muistaa laittaneensa ne koriin. Oma moka, kun ei oltu nimikoitu, mutta ei se silti oikeuta varastamaan.

Olisin laittanut aamulla toiset sukat mukaan, mutta kun ei ollut puhtaana niin ajateltiin että sinnehän ne jäi ne toiset sukat tarhaan torstaina. Vaan pöllittyhän ne oli, ilmeisesti ihan oikeutetusti tämän ketjun mukaan. Onhan se ikävää, kun jollakin on varaa ostaa hiemaan kalliimmat sukat, pitäähän ne heti ottaa pois.[/QUOTE]

No ihan pikkasen prvosoit kun miettii että on monella muullakin varaa ostaa merinovilla vaatteita kuin rikkaalla ap:llä ;)
Josko ne nyt on kuitenkin vahingossa menneet jollekin toiselle ja palautuisikin :)
Ihan heti en lähtisi huutelemaan ja syyttämään muita varkaaksi.
Tosin jos ottaa noin kupoliin ja talous kaatuu (kuten tuntuu kaatuvan) niin suosittelen nimikointia tai pitämään vaan nämä disaig vaatteet kotona.

Mihinköhän luokkapiiriin me kuulutaan kun meidän lapsella on sukkien lisäksi merinovillahaalaritkin :LOL:
 
[QUOTE="aloittaja";27879674]Olen varma, että ne jäi hoitoon ja hoitajakin muistaa laittaneensa ne koriin. Oma moka, kun ei oltu nimikoitu, mutta ei se silti oikeuta varastamaan.

Olisin laittanut aamulla toiset sukat mukaan, mutta kun ei ollut puhtaana niin ajateltiin että sinnehän ne jäi ne toiset sukat tarhaan torstaina. Vaan pöllittyhän ne oli, ilmeisesti ihan oikeutetusti tämän ketjun mukaan. Onhan se ikävää, kun jollakin on varaa ostaa hiemaan kalliimmat sukat, pitäähän ne heti ottaa pois.[/QUOTE]

"Ja toivotaan, että sukat palautuisivat, onhan niillä tunnearvoakin kun ei olleet itseostamat. " Et niitä kuitenkaan itse ole ostanut aiemman kirjoituksesi mukaan.Tästä voisi vielä kirjoittaa vaikka mitä, mutta jätän väliin:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"aloittaja"
"Ja toivotaan, että sukat palautuisivat, onhan niillä tunnearvoakin kun ei olleet itseostamat. " Et niitä kuitenkaan itse ole ostanut aiemman kirjoituksesi mukaan.Tästä voisi vielä kirjoittaa vaikka mitä, mutta jätän väliin:D
En näitä sukkia ole ostanut itse, mutta muita mulla kyllä on. Pointti onkin siinä, että merkkituotteita yleensä ostelee varakkaammat, joten heiltä on myös oikeus niitä sitten pölliä ja se on teidän mielestä sitten vaan oikeutettua. Sama periaate ihan kaikessa muussakin, kuten verokorotuksissa vain rikkaille, lapsilisät pois vain rikkailta jne.

Ja merinovilla vaan on parasta, minkäs sille tekee, meillä on lapsi kauttaaltaan sen peitossa talvisin :)
 
[QUOTE="aloittaja";27879587]
Ja ei se 17e ollut se pointti, vaikka sekin vituttaa, pointti oli se että miksei sieltä se tarvitsija ollut ottanut niitä normisukkia?!?!?!? Miksi piti juuri meidän sukat pölliä? Ei ne edes näytä niin hyviltä enää kun paljon käytetty, siksi se merkki siinä on täytynyt rosvoa houkutella.
[/QUOTE]

Ei ne asiat sinullakaan taida ihan hyvin olla, kun jaksat täällä itkeä kulahtaneiden ja likaisten villasukkien perään, jotka ovat joskus maksaneet jopa 17€. Ja sillä lapsella oli niitä kaksi paria, kun ovat niin kalliita.

:popcorn:
 
"jep jep"
[QUOTE="aloittaja";27879763]En näitä sukkia ole ostanut itse, mutta muita mulla kyllä on. Pointti onkin siinä, että merkkituotteita yleensä ostelee varakkaammat, joten heiltä on myös oikeus niitä sitten pölliä ja se on teidän mielestä sitten vaan oikeutettua. Sama periaate ihan kaikessa muussakin, kuten verokorotuksissa vain rikkaille, lapsilisät pois vain rikkailta jne.

Ja merinovilla vaan on parasta, minkäs sille tekee, meillä on lapsi kauttaaltaan sen peitossa talvisin :)[/QUOTE]

että se niistä apeen rikkauksista kuin muilla ostattaa "merkkivaatetta" niin voi köyhälistökin leikkiä "rikasta" :D
Sitten vielä vingutaan kun häviää ja itsellä ei moiseen ole muuten vara kuin lahjaksi saamalla,
luulisi köyhänkin osaavan nimikoida koska suurimalla osalla ihan keskiluokkaisella lapsella on näitä merinovilla asusteita ja ihan omakustanteisesti hankittuna ;)
 
[QUOTE="aloittaja";27879763]En näitä sukkia ole ostanut itse, mutta muita mulla kyllä on. Pointti onkin siinä, että merkkituotteita yleensä ostelee varakkaammat, joten heiltä on myös oikeus niitä sitten pölliä ja se on teidän mielestä sitten vaan oikeutettua. Sama periaate ihan kaikessa muussakin, kuten verokorotuksissa vain rikkaille, lapsilisät pois vain rikkailta jne.

Ja merinovilla vaan on parasta, minkäs sille tekee, meillä on lapsi kauttaaltaan sen peitossa talvisin :)[/QUOTE]

Onko sulla lukutaidossa vikaa tai luetun ymmärtämisessä?Ei kannata yleistää.Mä kirjoitin etten hyväksy sitä että keneltäkään pöllitään ja varmasti täällä on muitakin(osa ainakin) jotka ajattelevat samoin.Mikä ihmeen tarve sulla on korostaa olevasi varakas...jos oikeesti sitä edes olet, kun vikiset yksien sukkien perään.Itseasiassa merkkivaatteet eivät ole tae varallisuudesta:D
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"aloittaja"
Onko sulla lukutaidossa vikaa tai luetun ymmärtämisessä?Ei kannata yleistää.Mä kirjoitin etten hyväksy sitä että keneltäkään pöllitään ja varmasti täällä on muitakin(osa ainakin) jotka ajattelevat samoin.Mikä ihmeen tarve sulla on korostaa olevasi varakas...jos oikeesti sitä edes olet, kun vikiset yksien sukkien perään.Itseasiassa merkkivaatteet eivät ole tae varallisuudesta:D
En edes yleistä, näkeehän teistä että merkkivaatteita on lupa pölliä. Jos olisin vinkunut aloituksessa, että kun ne mummon kutomat sukat vietiin pikku-liinalta, niin johan olis täällä porukka sympatisoinut. Vaan jos viedään merkkituote niin saahan ne sitten ottaa kun niissä ei nimiä ole!

Minä opetan lapsilleni sen, ettei ole lupa viedä keneltäkään yhtään mitään, oli se toinen sitten meitä köyhempi, tai varakkaampi.
 
"Oikeaäiti"
Eihän tässä ketjussa kukaan sanonut, että keneltäkään saa pölliä vaan että sukat tod. näk. on kulkeutuneet jonkun muun kotiin ja palautunevat päikkyyn jossain vaiheessa. Muillakin voi katsos nääs olla kulahtaneita merinovillasukkia -vieläpä nimikoimattomia-, joten ovat voineet vahingossa päätyä toisaalle. Believe me, tätäkin tapahtuu.

nimim. mies hakee lapsen päikystä
 
[QUOTE="aloittaja";27879959]En edes yleistä, näkeehän teistä että merkkivaatteita on lupa pölliä. Jos olisin vinkunut aloituksessa, että kun ne mummon kutomat sukat vietiin pikku-liinalta, niin johan olis täällä porukka sympatisoinut. Vaan jos viedään merkkituote niin saahan ne sitten ottaa kun niissä ei nimiä ole!

Minä opetan lapsilleni sen, ettei ole lupa viedä keneltäkään yhtään mitään, oli se toinen sitten meitä köyhempi, tai varakkaampi.[/QUOTE]

Niin opetan minäkin...mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?Kyllä sinä yleistät, mutta et edes tajua sitä...missä vika?:D
 
"jep"
Minä taas opetan lapsilleni, että ketään ei leimata varkaaksi tulotason tai minkään muunkaan ulkoisen tekijän perusteella, vaan jos jotain häviää, asia joko selvitetään pohjamutia myöten tai tyydytään harmittelemaan omaa huolimattomuutta, mutta ei syytellä ja vihjailla tuollaisen perusteella.
 
miekin
[QUOTE="aloittaja";27879208]Ja siellä on pilvinpimein esillä itsetehtyjä halpissukkia siinä korissa, .[/QUOTE]

Mä olen tehnyt omille lapsille useammatkin merinovillaset sukat ;) Ajattelee, jos työlle laskee hinnan, niin ovat vielä arvokkaammat kun sun 17e sukat :p

Ja niissä itsetehtyissä on se hyvä puoli, että voi ne nimikirjaimet jo neuloa siihen sukkaa ja ihmiset muutenkin tunnistavat helpommin, varsinkin jos tekee vähän kuvio tai vastaava. Kellään ei ole samanlaisia. Jotkut kaupan sukat taas ovat kaikki niin samanlaisia, että helposti menevät sekaisin....
 
Mä olen tehnyt omille lapsille useammatkin merinovillaset sukat ;) Ajattelee, jos työlle laskee hinnan, niin ovat vielä arvokkaammat kun sun 17e sukat :p

Ja niissä itsetehtyissä on se hyvä puoli, että voi ne nimikirjaimet jo neuloa siihen sukkaa ja ihmiset muutenkin tunnistavat helpommin, varsinkin jos tekee vähän kuvio tai vastaava. Kellään ei ole samanlaisia. Jotkut kaupan sukat taas ovat kaikki niin samanlaisia, että helposti menevät sekaisin....
Hintaa tulee aika paljon jos hankkii merinovillaiset käsityöläisen tekemät sukat (nimekkään malliston sukat) voivat maksaa jopa 30e. käsityö on aina käsityötä ja koneen työ aina koneen.
 
hmmmm
olen vähän jossain kuplassa varmaan elänyt, mutta mitkä on merinovillasukat? onko ne nyt jotain viimisintä huutoa?
Meillä lapsilla ollut aina itsetehtyjä villasukkia ja ei ole montaakaan vuotta, kun tajusin, että jotkut tosiaan joiutuu ostamaan villasukat kaupasta, olen pitänyt jotenkin itsestäänselvänä, että villasukat on nimeomaan aina niitä itse käsinkudottuja sukkia..
 
"harmaa"
olen vähän jossain kuplassa varmaan elänyt, mutta mitkä on merinovillasukat? onko ne nyt jotain viimisintä huutoa?
Meillä lapsilla ollut aina itsetehtyjä villasukkia ja ei ole montaakaan vuotta, kun tajusin, että jotkut tosiaan joiutuu ostamaan villasukat kaupasta, olen pitänyt jotenkin itsestäänselvänä, että villasukat on nimeomaan aina niitä itse käsinkudottuja sukkia..
Nilkkasukat - Ruskovilla Oy Verkkokauppa
 
"Vieras"
Kuule, jos sä ap olet niin varakas kun väität niin miksi edes käyt töissä? Ja vieläpä osa-aika sellaisessa? Jos rahaa on, niin tuskin ne sun osa-aikasen palkat paljoa tuntuu, hoitaisit itse lapsesi niin ei tarttisi tälläistä murehtia. Turha itkeä, että lapsi tarvii seuraa, järjestä sille ohjelmaa, ole aktiivinen kun rahastakaan ei kerran ole kiinni.
 

Yhteistyössä