KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

tervehdys pitkästä aikaa. pahoittelut uusille ja pinoon palanneille :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :'( :'( :'( :'(

onnitteluhalit plussanneille !!!!!!!! :flower: :) :heart: :heart: :heart:

omanapa:
piinapäivä käsillä. tässä kierrossa paljon oireita, rinnat kipeät, yleensä vaan nännit. mut nyt kun lähestytään menkkojen alkamista kipu on vähentynyt ja vähentynyt. kun kipu aloitti noin viikko sitten, se haittasi jopa nukkumista. ensin olin varma et nyt on tärpänny, mut nyt alkaa olla toiset fiilikset. olin harvinaisen kuiva oviksen jälkeen, yleensä olen aina "märkä". nyt on alkanut tuntumaan lorahtelava tunne et odottaa seuraavalla vessareissulla näkevänsä verta.
väsynyt olen ollut, jopa kaksiakin päiväunia olen nukkunut. sekin sai minut kuvittelemaan tärppiä. noh parit negatestit kp 23 ja kp24/25-34 palautti maanpinnalle. ja flunssa iski. siinä kai väsymyksen syy, flunssa teki tuloaan.
sit olen ollu toooosi kiukkuinen ja lyhytpinnainen. miesparka. tavallista pahemmat pms-oireet siis käsillä.
aamuksi kävin silti hakeen apteekin tosi köyhästä valikoimasta herkän testin. en oo ku kerran päässy ostaan clearblue digitaalisen. jos olis ollu nyt olisin ostanu sen. jos se näyttää huomenaamulla negaa, niin lähen ostaan siteitä maxipakkauksen, levyn suklaata ja jotain muuta mukavaa menkkavalmistautumissälää :D
oviksen jälkeen tukkakin on rasvottunu pikatahtia ja megafinnejä ollu, mut ehkä tupakan lopettaminen on sit vaan vahvistanu hormonitoimintoja....hyvä tietysti niin, parempi mahis saada tärppi. eellisestä epäonnen plussasta onki vuosi. silloin olin kans just lopettanu tupakan.

plussatuulia!!!!!! :wave:
 
pitää viel lisätä et nyt oli yli viikon vihlontaa oikealla alavatsassa/nivusessa niin siitäki kuvittelin tärpin käyneen, ku se oli mulle uus oire, mut kaipa sekin on sit tupakoimattomuuden aikaansaamaa hormonitoiminnan elpymistä.......huoh! ja seki loppu päivä kaks sitte.
ja päivittäinen päänsärky, se alkoi yli viikko sit... uusia kivoja pms-oireita siis on piisannu.
 
zanz Mä nyt olen tällainen likimäärin itseoppinut gyne. Opiskeluaikoina YTHS:llä asioidessa oli todella juurtajaksainen gyne ja kun siellä olen joutunut ramppaamaan nuoresta saakka (endo-diagnoosi 20-vuotiaana), niin se ehti aika hyvin asioita selvittämään. Ja minä kun olen tällainen pesusieni, joka muistaa kaiken kerran kuultuaan (paitsi miehen kaupanasiat ja pyykkikonemuistutukset). Toivottavasti edes jotain apua oli, vaikka ihan sinun ongelmaasi en osannutkaan vastata.

Pinpella Luotetaan nyt vaan kaikki siihen, että se vaan on alummassa, jookos? Noilla viikoilla muutaman päivän heitto on jo valtava ero ultrassa. Ja kuten Repa mainitsi, todennäköisyys on todellakin puolellasi: eihän tänne ole viime viikkoina juuri uuden uutukaisia tullut, lähinnä paluumuuttajia. Eli nyt kaikki yhdessä päättää ja uskoo ja tietää ja luottaa siihen, että pinpellalla onkin viikot kuudennen alussa eikä lopussa, jookos?

ON Hörsilöö ja jestas. Joko mullakin on päivät noin pitkällä? No, tuntemusten perusteella eka ovis jälkeen keskenmenon oli ehkä sunnuntaina eli eka kierto olisi rapiat viisi viikkoa. Kuulostaa ihan normisetille. Aina km jälkeen ovulaation jälkeen minulla alkaa kuvotus vielä pariksi viikoksi uudestaan loppuakseen vasta seuraavaan vuotoon. Eli kuten viimeksi tapahtui, se loppui vasta kolmisen viikkoa sitten keskenmenon jälkeen. Joka tapauksessa aiomme pitää kiinni kerran-viikossa -testailusta ekaan vuotoon saakka alkaen siitä, kun keskenmenosta on viisi viikkoa. Ja enää en käytä herkkiä testejä. Nähdään sitten vasta todelliset raskaudet. Niinhän minä nyt sanon...

Sinimarja Olet joko tosi hyvä kehittämään oireita (kuten minä ), mutta minusta tuo kuulostaa siltä, että soittele neuvolaan vaan.
 
Sinimarja taidat olla pessimismin huipulla, kun täältä lukien sulla ois aikamoiset oireet viittaamassa tärppiin kuitenkin :D Tiiän kyllä ton tunteen, oon ollu yli viikon samoilla linjoilla, oireita on ja vaikka kuinka mut ny ku on muutama päivä siihen, että menkat alkais jos alkais, ni alkaa itellä taas usko horjumaan ja kaikki oireet viittaakin tätiin muka. Mut katotaan kuinka käy, itse kullekin toivon parasta ++++
Mä en siis tosiaan voi testata ennen perjantaita jolloin kp27/27, koska digitaalisia testejä ei ole, enkä usko noiden perustikkujen näyttävän vielä vaikka oliskin käyny tärppi. Ja nyt ku sanoin tän ni enköhän oo aamulla pissimässä tikkuun :LOL:

Silent Whisper kurjaa, ettei täti sit malttanu pysyy poissa, mut onnea luteaalivaiheen pitkittymisestä, sehän on hyvä merkki! :flower:

Mut tosiaan, jos nää kaikki oireet onki PMS:ää mä haluun numeron mihin voi jättää valituksen, tää tuote on epäkunnossa :LOL:
 
Tillukas No mulle oli ainakin uusi tieto toi vahvempi / heikompi puoli. Mutta nyt kun ajattelee niin ihan luonnollistahan se on. Onhan niin kaikkialla muuallakin kropassa, esim. kädet ja silmät. Vahvempi vaan tasaa heikomman toimintaa. Mä oon kyllä kanssa samanlainen pesusieni, välillä tuntuu, että vähempikin tiedon omaksuminen riittäisi.... :/

+++++ :whistle: Jännäilijöille!

).( En vieläkään laske itseäni jännäilijäksi. Ehkä pitäisi, ehkä ei.
 
Kyselisin taas teiltä, kun kuitenkin osaatte vastata...

Miksi mulla on jatkuvasti menkkakipuilua, nyt kp 22? Liittyykö se jotenkin tuohon KM:n? Välillä jomottaa tasaisesti, välillä ei, välillä kunnon vihlaisuja.

Tsemppiä kaikille! =)
 


tillukas ja blondemonsoon, pessimisti ei pety :) mulla toi perusmarkettiliuskatesti ei oo ees haamuillu, joten nyt sit kokeilin herkkää testiä.
ja, noh tollasta näkyy siinä herkässä testissä. tänään kp25/25-34
ihme juttu. noh kattellaan pari päivää alkaako menkat ja onko toi kemiallisen raskauden haamuviiva, kun sellastakin on sattunu, tosin silloin menkat oli myöhässä jo viikon ja sit vasta näkyi haamuviiva. jos malttas pari päivää ootella ja uusia testi, et vahvistuuko viiva, niin sit vois aatella olla raskaana, mut vielä meen meiningillä "mahdollinen kemiallinen"...
tää kun oli herkkä testi 12,5 joka näyttää kuulemma jo 4 päivää ennen kuukautisten poisjääntiä. jos olisin oikeesti raskaana niin luulis et nyt olis vahvempi viiva. tosin mulla on ollu epävarma tunne et voisin olla raskaana ku erilaiset pms-oireet....kattellaan nyt tosiaan pari päivää, vahvistuuko ja uskaltaako sit alkaa jo iloitsemaan..... :whistle:

 
Sinimarja, onneks olkoon :D (varovasti onnittelen) :heart: , kyllähän tuosta jo uskaltaisin iloita ;)

Omaa napaa: menkat ei vieläkään ole alkanut nyt siis mennään jo 26/25 kp:tä... Tuntemusta on että alkaisi mutta ei niin ei näy. Jumankekka, kerrankin kun toivois et alkais niin ei sit millään...

Imoen, mulla oli ekan kierron ajan tm:n jälkeen koko ajan menkkakipuilua. en tiedä mistä johtui mutta jomotti ja kunnolla. Meni sit ohi toisella kierrolla (joka nyt käynnissä).

takaisin töiden pariin :wave:
 
Sinimarja :flower: =) !!! Hyvin mahdollista, että on ihan oikee tärppi käyny! Mullakin on kaikenlaisia testejä ollu ja vaikka ne väittää, että sen 4 päivääkin ennen menkkojen oletettua alkamispäivää voi tulla plussa, niin eipä oo ainakaan mulle tullu ja silti on kaks kertaa tärpänny. Jo yksikin päivä voi muuttaa tuloksen, joillakin kai sitä istukkahormonia erittyy enempi ku toisilla ja luulis siihen tosiaan vaikuttavan se hedelmöittymisen tarkka ajankohta ja sitä myöten kiinnittyminen. Toivotaan, toivotaan!
 
Sinimarja,erittäin positiiviselle vaikuttaa,peukut täälä pystyssä...uus testi parinpäivän päästä ja sit onnitellaan :heart:

Imoen,mulla on keskenmenojen jälkeen ollut enempi "raskausoireita" kuin koskaan raskaudessa :LOL: eli jomotusta,pahaa-oloa jne... mietin et mistä toi kuvotuskin juontaa keskenmenon jälkeisessä kierrossa. Nyt just on juilinu tasasesti tässä kierrossa,et ota selvää mistään oviksistakaan...kun normisti tunnen selvästi :| jotain hormonijuttujahan nää on...

 
Imoen Myös minulla keskenmenon jälkeiseen kiertoon kuuluu jos jonkinnäköistä epämääräistä oiretta: kuvotusta, mielitekoja, väsyä, ylipirteyttä, kipuilua, juilimista, lyhytpinnaisuutta, itkuisuutta jne ja ekat kuukautiset on kipeämmät ja runsaammat kuin yleensä (aivan kuten synnytyksenkin jälkeen). Oireet häviää sitten ekan vuodon myötä. Taitaa johtua siitä, että ensi kroppa ajaa itsensä alas l. raskaushormonit pois ja sitten se käynnistää itsensä uudelleen l. ovulaatio ja uusi kuukautiskierto. Jo olisi kumma, jos moisesta rääkistä ei jotain tuntemuksia tulisi.

Sinimarja Olen eri mieltä. Pessimisti pettyy yhtä pahasti, mutta siltä jää se riemu välistä, kun se vaan pessimistisöi ;) Haamuonnittelut! Jospa kiertosi onkin tällä kertaa pidempi kuin 25 päivää, jolloin herkän testin haamu on ihan omiaan?
 
Just olin kanssa kirjoittamassa, että sinimarjan oireet kuulosti mun korvaan oikein lupaaville, niin sitten olikin ilmestynyt kuvamateriaalia =) ! Varovaiset onnittelut täältäkin :flower: , toivottavasti vahvistuu kunnon plussaksi! Mulla yksi kemiallinen (? oma dg) vuonna 2005 ja silloin haamu tuli melko herkällä (olisko ollut 20) testillä kun kk olisi pitänyt alkaa. Testasin samalla testillä uudestaan parin päivän päästä ja viiva ei ollut vahvistunut yhtään -silloin arvasin, että ei onnistu :/ ... Parin päivän jälkeen tuosta alkoi menkat, eli n 4 päivää myöhässä. Mut sullahan on kuitenkin vielä tosi aikaiset kp:t, eli oikein hyvin voi näyttää vasta haamua, tsemppiä kärvistelyyn!

Höh, nyt tyhjeni pää... Ainakin
sw:lle :hug: tädistä ja kiitos listan päivityksestä! Ja BlondeMonsoonille tsemppiä myös perjantain odotteluun, toivottavasti on tärpännyt!

ON: kannatti valittaa eilen, nyt tuntuu, että tuo vuoto ihan oikeasti loppuu :) . Enkä osaa vastata sulle Imoen mut kompata voin, mulla tosin vasta kp 15 (tyhjennyksestä lasken) ja menkkajomotusta ollut koko ajan ja edelleenkin siis :attn: . Oliskohan mullakin tullut menkat heti tyhjennysvuodon perään? Kun ensin tuntui jo loppuvan (ruskeaa tuhrua) ja sitten tulikin muutama päivä uudestaan kirkasta ja nyt taas tuntuu loppuvan... Ei sillä muuta väliä, mutta antaa ehkä viitteitä siitä, milloin sitä mahdollista ovista voisi edes odottaa tulevaksi. Yleensä normikierroissa mulla on ovis noin kp 18 ja kierron pituus 28-30 päivää. Nythän sitä ei toki tiedä yhtään, mutta mulla on tarve pitää itseni puuhakkaana ja pohtia sekä testailla tätä asiaa, tuli tulosta tai ei. Toistaiseksi ovistikkuun (2 oon käyttänyt) ei ole tullut plussaa (enkä siis vielä odottanutkaan), mutta haalea viiva on, myöhemmässä hiukan vahvempi kuin ekassa. Jatkan testailua. Kuopus on vatsataudissa, joten olen vielä tämän ja huomisen kotona, eli mulla on aikaakin vouhottaa asiasta ;) .
 
moikka kaikille, täällä ollaan vielä jännälijöissä, en ole siirtynyt minnekkään odotuspuolelle kun en o enää mistään varma sen keskenmenon jälkeen, lääkärille menen ensi viikon lopulla, niin sitten ollaan taas viisaampia :heart:

oikein varovainen onnittelu sinimarjalle :flower: eiköhän se plussa ole kun oireetkin noin vahvat,

kiitän vielä teitä kaikkia tarinoista ja vertaistuesta, olette ollut korvaamaton apu tämän kolmen kuukauden aikana :hug: :heart:

vaikea täältä on poistua muihin ketjuihin , kun on niin epävarma olo...seurailen teitä päivittäin automaattisesti :saint:

oikein paljon plussaonnea vielä tälle vuodelle ++++++++++ :whistle: :heart:
 
Kiitos teille kaikille vastauksista! :)

Ja sinimarjalle onnittelut! :flower:

Mullahan on siis ollut jo yhdet menkat tässä välissä, eli toinen kierto (?) km:n jälkeen meneillään. Mutta tosi ikäviä nää jomotukset on, tuntuvat ihan samalta kuin silloin kun km alkoi. Plääh.
 
kiitos kiitos :)

mä en ihan viel uskalla ajatella et olen raskaana, pakko nähdä vahvempi viiva testissä....jos seuraavassa testissä on yhtä haamu tai ei ollenkaan, niin sit oli vaan kemiallinen... tää oli herkkä testi 12,5 predictor-varhainen raskaustesti ja pari edellistä testiä oli marketista herkkyys jotain 20 tai peräti 40...pregent stickejä. mun kierto on ollu tänä vuonna 25-28 ja vaan yhen kerran oli kp34...
oviksesta ei tarkkaa hajua, kun testit loppu täsä kierrossa...

äh, ei auta ku kärvistellä päivän pari, uusia testi ja päätellä siitä missä mennään. joka tapauksessa oli edes välillä mukava nähdä kahta viivaa testissä. ja ihan testiajan sisällä syntyneitä, viiden minuutin sisällä. olis se kyllä hienoo jos nyt olis vidoin tärpänny ja johtais ihan vauvaan saakka. ei tahdo oikein viel uskoo että olis oikeesti nyt niin hyvä onni...

tsemiä ja plussatuulia kanssasisaret +++++++++++++++++++++ :whistle:
 
Sinimarjalle onnittelut. Kun noita oireitasi lueskelin, tuli olo, että taidat olla raskaana. Ainakin kovasti siltä kuulostaa! Toivon oikein kovasti, että näin on ja että kaikki menee hyvin. Miksei menis? Mä olen ajatellut, että kyllä me kaikki vielä lapsia saadaan. Ollaan kuitenkin onnistuttu tulemaan raskaaksi jossakin vaiheessa, se on jo paljon. Meillä on lähipiirissä pariskunta, jotka ovat jo piiiitkään yrittäneet vauvaa, mutta ei ole onnistunut. Heillä alkaa ikä tulemaan vastaan. En tiedä mitä hoitoja heillä on taustalla, mutta ainakin se on testattu ettei kummassakaan mitään vikaa ole. Se on niin surullista ja koskettavaa. Tuntuu niin hullulta, että asia mikä tekee jotkut ihmiset maailman onnellisimmiksi, voi tehdä jotkut tosi, tosi surullisiksi. Eikä näistä asioista puhuta, se on kurjaa. Monen oloa voisi helpottaa se, että joku ottaisi asian puheeksi ja keskustelisi. Mutta kenestä tuntuu luonnolliselta alkaa itse puhua tilanteestaan? Nyt kun meillä on ollut tätä surua, en minä ainakaan ole pystynyt alkamaan itse puhua tunteistani. Jos joku kysyy, aloittaa keskustelun, puhun enemmän kuin mielelläni. Vai mitä mieltä te olette mieltä, saako teiltä varovasti kysyä tilanteestanne? Miltä se tuntuu?

Voi pinpella, sullakin on siis paljon odotettavaa ennen joulua! Toivottavasti siellä sykkii jo pieni sydän! Kävin varhaisultrassa vkoilla 5+jotain, jolloin näkyi hyvin epäselvästi ruskuaispussi. Hcg arvo oli hyvin nousussa. Mitattiinko sinulta sitä? Kärsin kovista kiinnittymiskivuista (luulin kohdunulkoiseksi), sen vuoksi hakeuduin hoitoon. Mutta saimmekin maailman parhaimpia uutisia! Toivottavasti sinäkin saat!

Mulla on se pirun jälkitarkistus 21.12 ja sitä odottelen. Aamukampa on jo tehty ;) Saadaan toivottavasti samalla kuulla jotain alustavia tuloksia patologian laitokselta, odotan pelon sekaisin tuntein mitä on luvassa. Olis kamalaa jos paljastuis, että jokin sellainen meni vikaan, mikä saattaisi vaarantaa raskaudet jatkossakin. Nyt mulla kuitenkin on vielä suhteellisen luottavainen mieli uusien raskauksien suhteen. Mutta saas nähdä miten käy, kun se on ajankohtaisempaa.

Ei nyt muuta, kuin kaikille paljon ++++++ ja mahdollisimman onnellista joulun odotusta!
 
Kuis mahtaa mennä happihypyllä ja sanzibarilla? Tää on jotenkin ihan täpinää tää palstailu nyt, koko ajan jossain tapahtuu ja sehän on hyvä se, kunhan ei paluumuuttajia tulis enää tähän ketjuun!

Mä täällä yritän olla testaamatta, ku kuitenki kp24/27 vasta. Lämmöt on koholla ja siks oon jopa jo melkeen toiveikas, muuten oireet on vähän himmanneet. Tosin mieskin alko ihan pro-mielellä eilen selittää, et eikös ne oireet himmaakin hiukan kiinnittymisen jälkeen alkaakseen sitten urakalla, kun menkat on myöhässä. Niin se taisi kyllä olla keväälläkin mulla, en vaan oikein meinaa muistaa. Ilmeisesti mies muistaa paremmin!

Plussatuulta puuh puuh kaikille!
 
Sinimarjalle onnittelut! Kyllä se siitä vahvistuu...

Pinpellalle toivon parasta...

Mulla on kai kp 1. Tänään tuli hiukan veristä limaa. Mitään raskausoireita ei oo eikä ole edes ollu :ashamed: , joten kaipa tämä nyt sitte on täti. Jos tänään ei olis tullu mitään punaiseen viittaavaa, oisin varalta testannut huomenna. Yleensä mun menkat alkaa kyllä ruskeella tuhrulla, vaan näin kaavinnan jälkeen voi odottaa mitä vaan. Plääh!
 
marketin pregent stickiin johon en saanu toissa-aamuna ja sitä edellisaamuna yhtään mitään niin nyt sain siihen haamun, eli eihän siinä mitään olis näkyny jossee raskaushormoni olis edellistestistä tuplaantunu??? ....

kait mä olen sitten ihan aikuisten oikeesti raskaana :eek:

viime helmikuussa tyhjättiin tuulimuna, niin ny on vähän höntti olo, et oikeesti nytkö ollaan raskaana? nyt kun ei tartte pelätä kemiallista, alkaa pelko alkuraskauden keskenmenosta, eli et menkat alkais kuitenkin, nyt kp26/25-28(34) jos mä siitä selviän, tulee pelko uudistuvasta tuulimunasta tai km:sta.....huh. pelottavaa, mut taidan yrittää alkaa iloitsemaan mahdollisesta syysvauvasta, jos sellainen nyt suotaisiin :whistle: pää on sekaisin kyl... :eek:

plussatuulia teille ++++++++++++++++++++++++ :whistle:
:wave: (ja anteeks, meni iiiiihan omanapaiseksi tämä jutustelu tällä kertaa)
 
Huisi Pohdit pinoa odotuspuolelta. Itse en kuukausipinoon mennyt/ehtinyt lainkaan, mutta uskallan suositella Keskenmenon jälkeen plussanneiden pinoa. Siellä ainakin tiedetään, mitä on pelko keskenmenon uusimisesta ja osataan todella riemuita pienestä!

Sinimarjalle onnea!
 
Onnea Sinimarja :flower:

).( Mä ostin sit kuitenkin testin. Ja testasin. Ja nyt mä tärisen täällä. Kyllä ton toisenkin viivan tosta testistä (apteekin oma) nyt mun mielestä selkeästi näkee. MITÄ IHMETTÄ?! :eek: Ja tässä kierrossahan mä en oo bongannut ovista en mitään. En edes oo kauheasti ajatellut koko asiaa. Ei mulla oo nyt yhtään järkevää ajatusta. Oonko mä muka raskaana...Ei voi olla. Oireet?
 

Yhteistyössä