KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

Sunburned Mulle suositeltiin viimeisimmästä yhtä kiertoa väliin. Toukokuussa kuitenkin lääkäri sanoi, ettei luonnollisen tai lääkkeellisen keskenmenon jälkeen tarvi odottaa; jos kohtu ei ole valmis, siihen ei alkio kiinnity. Väliin jättäminen on perua ajoilta ennen ultraa. Sinun tapauksessasi minä jättäisin kierron väliin (ymmärrän malttamattomuutesi), kun raskaus oli jo niin pitkällä. Me emme ehkäise, kun viikkoja oli vain 12+0, alkio oli kuollut viikkoja aiemmin ja tuli luomuna ulos. Emme siis usko raskauteen tästä kierrosta, tämä on taas ns. nollakierto (eli ei varsinainen yrityskierto, kun kiertokin voi olla kestoltaan ihan mitä vaan). Tosin viimeisin raskaus sai alkunsa suoraan elokuisen km jälkeen, mutta se oli niiiiin alussa, että ei sitä silleen nollakierroksi edes lasketa.

Siihen vastausprobleemaasi: Entä jos vaan sanoisit kysyjille, että pojat syntyivät liian aikaisin ja kuolivat heti? Väitän, että vastaus on niin häkellyttävä, että kukaan ei siinä kohtaa tee enää jatkokysymyksiä, eikä sinun tarvi valehdella/peitellä/keksiä mitään. Eikä tarvi sen enempää selittää, miksi pojat syntyivät niin aikaisin. Jos kuitenkin joku kysyy, sanot vaan, että he eivät olleet terveitä ja siksi syntyivät. Se mitä muuta oli taustalla, ei kuulu vieraille, jos et halua.

Silent whisper Minulla oli joskus Miranax käytössä, samoin Clotam. Minun kohdallani ne eivät riittäneet. Mutta se kivun voimakkuus lääkärini mukaan riippuu jonkin verran siitäkin, missä niitä pesäkkeitä on. Minulla kipu on pahimmillaan alkamispäivänä, mutta tosiaan alkaa muutamaa päivää aiemmin jatkuu liki tuhrunkin loppuun saakka.

Jaja78 Tervetuloa mukaan ja voimia surutyöhön.

Huisin huimaa! Haamuonnittelu!

ON Oliskohan kroppa varovasti starttaamassa? Kummia kipristelyjä rinnoissa ja nipistelyä vatsalla. Eli viikon sisällä olisi eka ovis viimeisimmän keskenmenon jälkeen? Ehkä.

Kiitos tervetulotoivotuksista, tämä vaikuttaa symppikseltä porukalta :) .

Sunburned iso halaus myös sinulle, olet kokenut hirveän menetyksen :'( , itkin kuin luin ketjusta aiemman kirjoituksesi siunaustilaisuudesta. Voimia kovasti surutyöhön! Yritä saada asia kunnolla käsiteltyä, vaikka kuinka kipeää tekisi. Hyvä ystäväni menetti muutama vuosi sitten kolmosvauvat lähes samoilla viikoilla kuin sinä pienet poikasi (21+ tai 22+, en nyt muista ihan tarkasti) eikä hänelle oikein tarjottu mitään keskusteluapua eikä hän toisaalta oikein osannut sellaista hakeakaan, porskutti vain eteenpäin miten parhaiten taisi (emme tunteneet vielä tuolloin). Hän on saanut sittemmin 3 ihanaa tervettä lasta, mutta tukahdutettu ja käsittelemätön suru nousi pintaan vasta toisen lapsen jälkeen masennuksena, jota jatkui koko kolmannen raskauden ajan ja joka meni todella pahaksi kolmannen lapsen syntymän jälkeen... Hoida siis itseäsi huolella, se kantaa kauas. Toivottavasti tulet pian uudelleen raskaaksi ja kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Tässä pinossa on monta surullista tarinaa, halaus kaikille sitä tarvitseville! Onneksi mukaan mahtuu myös onnea ja onnistumisia, ne antavat toivoa ja tuovat valoa pimeään.

Tiedän, että omat asiani eivät ole ollenkaan huonosti verrattuna moneen muuhun. Useat perättäiset keskenmenot, pitkä lapsettomuus tai myöhemmillä viikoilla vauvan menettäminen olisi monin verroin pahempaa ja monelle muille todellisuutta. Minulla kävi tuuri, että oma keskenmenoni oli suhteellisen varhainen ja toipuminen vaikuttaa sujuvan ihan normaalisti. Lisäksi se, että minulla on jo kaksi ihanaa lasta ja olen tullut raskaaksi kaikilla yrityskerroilla melko helposti, antaa toivoa. Mutta on se vaan kumma, että sitä on niin subjektiivinen olento, että kyllä se vaan kirpaisee ja kovaa, kun se omalle kohdalle sattuu... Vaikka järki sanoo toista niin tunteet sanovat ihan muuta.

Jaksamisia kaikille ja onnekasta joulukuuta, toivottavasti moni saisi sen parhaan lahjan!

Jaja,Pahoittelut keskenmenosta :hug: ja tervetuloa tänne purkamaan tuntoja...täällä on monta tarinaa,rakempia ja vähemmän,mut yhteistä kaikilla on se et on tuntenut menettäneensä jotain ja siks pystytään vahvasti myötäelämään toistemme surussa...se on jotenkin hienoo et ollaan täällä toistemme tukena =)

Huisi,ihkuu... :p toivotaan kunnon plussaa :heart:

Oujees,pakko oli eilen hyödyntää miehen ruokis...on meinaan siis iltavurossa tän viikkoo ja tulee vasta 1 yöllä kotiin,jolloin meikä jo nukkuu ja kun nuorempi herra ei nuku päikkyjä,niin ainoo mahis kello 20 ruokatunti :D kun samainen pikkukaveri menee yöunille jo 19.00...
kuhan nyt tasasesti touhuillaan tässä ja katellaan josko vaikka osuis...eihää mulla oikeen oo haisuu kiertopäivistä =)

ainiin,sunburned,miä sain ohjeeks lääkkellisen jälkeen odottaa yhdet menkat,mut lähinnä siks et osattas määritellä seuraavan raskauden kesto... varsinaisesti ei kyllä kieltänyt yrittämästä samantien,sano että ei siitä muuta haittaa oo kun just toi yllämainittu =) Jaksamista sulle edelleen vaikeisiin päiviin,suosittelisin kans kertomaan kysyjille just niinkuin asia on...jos vaan pystyy :hug:

2.12. KESKIVIIKKO

HAAVEISSA ESIKOINEN

Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 4/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 4/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 8/26
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 9/
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 22/
zanz..........................KM 07/09.............................KP 27/27-32
Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 27/31
Jeju81.......................KM 06/09.............................KP 56/30
Nam2018...................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................KM 11/09

HAAVEISSA TOINEN

marsa22...............KM 06/09...........................................KP 13/31-33
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 14/
Imoen..................KM 10/09............................................KP 16/28-46
sanzibar...............KM 09/09............................................KP 17/28-34
BlondeMonsoon...KM 07/09............................................KP 18/27
Sinimarja..............TM 02/09............................................KP 19/25-34
haicu....................TM 10/09............................................KP 20/25
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09......................KP 21/
Huisi.....................KM 08/09............................................KP 28/28-30
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 28/28-34
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
SpanishDancer.....KM 10/09
caribbee...............KM 07/09
kreta....................KM 08/09, 11/09

HAAVEISSA KOLMAS

Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 7/27
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 24/
Tsuba.......................KM 06/09...................................KP 57/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09...................................KP 64/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09
Jaja78......................KM 11/09

HAAVEISSA NELJÄS

rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 17/28-34(41)
Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 31/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Aappa, Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Tervetuloa Jaja ja suuuuuuuuuuri :hug: kokemastasi :'(

Annemari - Voi perhana negasta :headwall:

Huisille taas onnittelut :) Haamukin on plussa :heart: Siirränkö sinut heti plussanneisiin?

Oma napa: Tuhrut pysyneet toistaiseksi edelleen poissa.. Tänään dpo 8. Taitaa olla pisin aika ilman tuhruja km:n jälkeen. Viime kierrossakin alkoi jo dpo 7. En silti usko raskauteen koska ei ole MITÄÄN oireita.. Eli tuhruja odotellessa :attn:

kiitos kaikille :heart: vielä mielellään olen täällä ja ei vielä plussanneissa,,,,ei tahdo uskoa oikeen vieläkään , teen vielä varmuuden vuoksi testtin perjantaina, tai huomenna :snotty:
haluun nähdä kunnon viivat :)

eli roikun täällä teidän kanssa ennen kuin kaikki on varmaa

tervetuloa uudelle :hug:

ja kaikille muille +++++++++++ :whistle: puhureita
:heart:

Jaja tervetuloa mukaan ja pahoittelut kurjasta kokemuksesta, lomalla vielä :( :hug: Mulla alko kesällä vuoto 12+0 Ruisrockin portilla, joten vaikka muuten selvisin kokemuksesta fyysisesti lopulta ok, oli mieli aika matalana ajankohdankin vuoksi. Onneksi sait ilmeisesti hyvää ja asiantuntevaa hoitoa ja matkasi aikana, se auttaa varmasti toipumisessa.

Huisi: melkosen HUISIA, että plussasit :flower: ! Onnittelut joulukuun ekasta plussasta!

ON: Yritin tuolla aiemmin vähän huhuilla noiden oviksen jälkeisten tuntemuksieni kanssa, siis vähän neuvoa pliis :wave: Eli tänään tosiaan kp18/27 ja dbo3, koska oviksen oireet oli niin selkeet sunnuntaina. Ma meni ihan ilman mittää, eilen sit aamulla tuli valkkaria erikoisen paljon, tänään päivällä kans "yks erä". Semmosta siis kysyn, et onko kiinnittymisvuoto aina verituhrua, vai voiko se olla ihan ns. perusvalkkaria?
Sitten tänään iltaa kohti enenevässä määrin on alkanu semmonen kuvottava ja tuhrunen olo, vaikken varsinaisesti nyt mitään vuodakaan. Varsinkin tää vatsatautinen, painostava ällötysolo on niin selvänä muistona keväältä just ennen ku plussasin kp33. Mut voiko se alkaa jo nyt??? Alkaa nimittäin järki jo lähteä, jos vaan kehitän nää tuntemukset itse!

Anteeks omanapaisuus, tällä erää en vaan oikeen voi kellekään tyttökavereille puhuu aiheesta, kun en haluu vouhottaa lapsettomille tai muuten kiiruisille. Miehelle oon kyllä tilittäny nää fiilikset, se on tietty ihan tulessa ja varma et nyt tärppäs, mut nää fyysiset kokemukset on sille luonnollisesti vähän vieraat :D

SB Mun käskettiin odottamaan yhdyntää kunnes vuoto on ohitse ja koska vuosin ekalla kertaa sen 7½ viikkoa ja seuraavalla hieman vähemmän. Ekalla kerralla odotin suosiolla yli jälkitarkastuksen koska halusin kuulla, ettei löydy mitään syytä joka aiheuttaisi toisen keskenmenon.

Ja toisekseen mun käskettiin odottamaan koska kohtu oli kuitenkin ollut kovilla pitkälle edenneen raskauden takia. Siis kunnollista palautumista suosittelivat = yhdet normaalit kuukautiset.

No toisella kertaa ehkäistiinkin puoli vuotta mutta muista syistä.

Ihanaa joulunodotusta kaikille, tehköön jouluntaika tehtävänsä, PIM! :xmas:

Tulin pikaseen lukemaan kuulumisia.Ja oli täällä iloinen uutinenkin jo.

HuisiOikein paljon onnea :flower: :flower: :heart:

).( Itse aloitin uudessa työ paikassa (vihdoinkin) maanantaina ja en ole kerinnyt koneelle...
Tänne ei kuulu mitään uutta.Mä en oikeesti edes tiiä milloin tätiä odottaa kylään ku en ole ovista tuntenut ollenkaan :headwall: Eilen hiukan nippaili/turvotti vatsaa ja ihmettelin et olisko se sittenkin vasta nyt (mä mietin tätä varmaan joka toinen päivä) :LOL:
En tykkää yhtään kun mun kierrot on alkanu menee miten sattuu :kieh:

Mut piparin tuoksuista joulun odotusta kaikille :xmas: :heart:

Huisi
Tiedän tunteen mä olen tehny jo 5 testiä :D jotenkin niin epäuskoinen olo... Eilen tein digitaalisen ja päätin et nyt oli vika testi minkä teen :LOL:
Mä menin liittyy odotuspuolelle pinoon eilen ku jotenkin tuli siellä roikuttua taustalla tilannetta seuraten... en siis malttanu olla poissakaan :ashamed:

K :wave:
Tyttö 12/08
KM 10/09
LA 6.8.10

Hei. Palaan tänne. Olin ensimmäisessä ultrassa rv 7 ja sikiö löytyi mutta ei sydänääniä. tänään on vielä varmistus ja sitten tyhjennys. Jätän vauvahaaveet nyt pois. En kestä näitä enempää. Tämä raskaus oli muutenkin todella vaikea alusta alkaen ja olen suorastaan vihainen. Miksi v*tussa pitää turhaan kärsiä 24h pahoinvoinnista ja masennuksesta saadakseen taas vuotaa verta kolme viikkoa? Sitten kun vetää viinaa, tupakkaa ja huumeita niin silti raskaudet menee loppuun asti. Perseestä koko homma!

Anteeksi tää vuodatus mutta olen niin vihainen nyt. :'( :'(

Ensiksi Aappalle iso :hug: ja pahoittelut! On tämä vaan niin epäreilua, en osaa muuta sanoa.

Jajalle tervetuloa ja :hug: kokemastasi. Lähes päivälleen samoilla viikoilla minunkin raskauteni päättyi. Oikeaan paikkaan löysit, minä ainakin koen saaneeni parhaimman tuen/avun täältä, kun ei lähipiirissä oikein ole saman kokeneita.

Minulla oli eilen jälkitarkastus, joka ei nyt kovin ihmeellinen ollut. Kaikki on kuulemma kunnossa, ja keskusteluapua taas tarjottiin mutten kuitenkaan koe olevani sen tarpeessa. Ainakaan vielä.. Nyt tilanne kotona nimittäin on se, että mies ilmoitti suoraan ettei hän halua mitään lapsia nyt kun on työttömänä. Mä tietty tulkitsin sen niin, että se on oikeastaan sitten tyytyväinen siitä että ei tuota edellistäkään lasta tullut. Ja se loukkasi sen verran pahasti etten tiedä, mitä tästä vielä tulee. Ainakaan ei sitten tärppiä tästä kierrosta.

No niin. Diagnoosi muuttui tuulimunaksi jälleen. Se oli helpotus. Ei vauvaa edes ollut alunperinkään. Edessä lääkkeellinen tyhjennys. Tuttu homma. Mua ei tarvitse laittaa listalle enää vähään aikaan. Pidetään nyt taukoa ja ruvetaan matkustelemaan ja keräämään voimia uusin koitoksiin. =)

Aappalle iso hali! Nämä ei ole kivoja ekalla kertaa, toinen kerta tuntuu jo rankalle ja kolmatta kertaa joutuu sitten jo ihan tosissaan työstämään. Mutta kaipa näilläkin jokin tarkoitus on. En kyllä vielä ole keksinyt, miksi keskenmenoja/tuulimunia pitää yksien ihmisten kohdalle niin runsaalla mitalla antaa. Aappa, ymmärrän.

Imoen ja Aappa suuren suuri :hug: teille molemmille, kyllä kohtuuttomalta tuntuu teidän molempien taakat juuri nyt :( ...

Kiitos vielä kaikille minut tervetulleeksi toivottaneille :) !

BlondeMonsoon en valitettavasti osaa sanoa mitään tuohon kysymykseesi. Musta tuntuu, että aina kun olen ollut ihan varma, että olen raskaana, niin en olekaan ollut ja sitten taas tärppikierrossa olen ollut lähes varma menkkojen alkavan hetkenä minä hyvänsä. Mutta se voi olla vain mieli kun tekee tepposiaan. Mulla "oikeat" raskausoireet on alkaneet yleensä vasta muutaman päivän plussan jälkeen, n. 4+5, mutta hyvä ystäväni on taas aina (4 krt) tiennyt jo viikkoa ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa olevansa aivan sata varmasti raskaana. Pitkään (4 vuotta) lapsettomuudesta kärsinyt työkaverini taas tunsi sananmukaisesti sisuksissaan, että nyt muuten tärppäsi jo ko. yhdynnän aikana, kuulostaa mahdottomalta, mutta hän oli niin varma, että mainitsi asiasta :D ja niinhän ne vaan rinnat kipeytyivät muutaman päivän päästä ja luomuplussa sieltä pärähti (hoitotauolla olivat). Toi on ehkä uskomattomin bongaus minkä tiedän.

NeitiKatille onnittelut! Olitko myös Kesäkuisissa? Muistaisin, että näin olisi ollut. Jos olit, niin hienoa, että plussasit näin nopeasti uudestaan. Voi kun minäkin.

Nyt en muista muuta kommentoitavaa, öitä naiset!

mies lähti reeneihin ja käskytin sen hakemaan mulle sen digitaalisen version :D

uskaltaako tänään jo tehdä, vai meneekö hukkaan :whistle:
en tiedä maltanko odottaa huomiseen , nyt on kyllä jotenki jalat maassa olo, ei osaa oikein iloita enää haamuista , vaikka niitä joka ikinen kuukausi kyttäsi, ovis haamut kun sain viimeksi niin tuuletin toooosi paljon enemmän, jos tuolla mahassa on vaan joku niin ovistikuttelu on ollut tarpeen :heart:

kiitos kaikille, jaan tän jännityksen mielummin tällä palstalla , jos vaan sopii :saint:

olette kaikki niin ihania :hug:

ja aapalle, oikein paljon haleja :hug:

Aappa,Voi ei...miks tänne nyt tullaan bumerangina takas koko ajan :( pahoittelut tuulimunasta ja jaksamista sinne. Pieni tauko voi tehdä hyvää monessa suhteessa :hug:

BlondeMonsoon: Sen verran muistan aikoja edellisen km:n jälkeen et kaikki tuntemukset ja vuodot on mahdollisia vaikka ei olis raskauttakaan :kieh: Muistan ihmetelleeni silloin kaikkea mahdollista oiretta... nyt ajattelin olla huomioimatta (tosi helppoo :ashamed: ). Mut mistä sitä ikinä tietää...ties vaikka sulla tärppi olis käynyt. Noi on varmaan hirmu yksilöllisiä noi ovistuntemukset ja tärppijutut,mulla on ollut vähän sama homma kuin jajalla,et sit kun oikeesti on tärpänny niin on vähiten ollu sellanen fiilis :p

Huisi,oletkos jo pissiny tikulle :p ??

Mitäs tänne...mies töissä,poika unessa ja kohta ite kirjan kans sänkyyn. Kaikkia kivoja tuntemuksia mahd.oiksen suuntaan on,mutta mitäpä tässä kun ei voi hyödyntää :kieh:

Pahoittelut Aappa ja Jaja :hug:

OnnittelutHuisille :) Ja Neitikalle jos en ole vielä onnitellut. :) :flower:

SW Toivottavasti tuhrut pysyy poissa! Täälläkään niitä ei ole vielä näkynyt, mutta ei tässä kierrossa ole mitään muutakaan tuntunut. Eli samat fiilikset kuin sintsulla, odotellaan koska tuhrut/menkat alkaisi. Ei oo tietoo.

).( Onko kellään tietoa, voiko olla niin, että toisessa munasarjassa ei tapahdu mitään? Tai siis ettei toisen puolen munasarjoissa kypsy yhtään mikään? Kun mullahan silloin jälkitarkastuksessa ei toisessa munasarjassa ollut yhtään follikkelia kypsymässä. Silloin heti tyhjennyksen jälkeen gyne ultrasi kohtua ja innostui esittelemään "paikkoja", mutta ei löytänyt toista munasarjaa ollenkaan. Tosin johtui kuulemma vain raskaudesta. Mietittyttää vain, voiko tälläinen "toispuolinen muniminen" edes olla mahdollista. Tää voi olla ihan tosi turhanpäiväistä pohdintaa. Ja toisekseen, kuinka paljon se mahdollisesti edes haittaisi...

Paljon onnea kaikille plussanneille :heart: !!!

Tääl sit kurvas täti tänään... eli kp 1/31. Eli ny on sit kierto palautumas takas normaaliin. Viimeks kierto veny 34 päivään. Mutta positiivista on se että kahden viikon kuluttua, siis ennen jolua on jo OVIS :D ja viel tämän vuoden puolella kerkee jännätä et alkaako ne menkat :) (tai taitaa sittenki mennä tammikuun puolelle..) !!!Mutta ei siis mitään hätää :). Aattelin että jos jättäis noi ovistestit pois ja olis stressaamatta... ja jos ei sit niit raskuastestejäkään hommais tonne kuumottamaan. että jos vähentäis stressiä. Jos se on vaan toi stressi joka aiheuttaa sen ettei oo ny tärpänny!!

Yhteistyössä