KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

Kiitos kaikille myötäelämisestä. Tiesin, että teihin voi luottaa! Ja pahoitteluni niille uusille, jotka tänne ovat joutuneet.

Tänne kuulu ei _vieläkään_ kuuta kummempaa: tuhruilu jatkuu, kipuilu jatkuu, mutta kunnon tyhjennys antaa odottaa itseään. Tulisi nyt pian (tänään tai huomenna), kun keskiviikkoaamupäivällä on taas ultraus. Ne tyhjennyslääkkeet ei vaan jaksa kiinnostaa (vaikkei niistä kokemusta olekaan), mieluummin hoitaisin tämänkin ihan luomuna.

pahoitteluni tillukas :hug:

Täällä jo menossa kp4 :wave: Mun perjantain vuodatus oli näköjään hävinnyt massaan tai jotain. No joo, olikin tosi minimaaliset vuodot tällä kertaa, kai se monen päivän tuhruttelu vaikutti...?

Muille kanssa tasaisesti :hug: ja tsempit, viikonloppu tuntuu vielä liikaa, jotta jaksaisi tarkemmin kommentoida...

Minultakin kiitokset osanotoista kaikille :hug: Ja pahoittelut sinulle Tillukas. Oma tilanteeni tuntuu pahalta, joten en voi edes kuvitella sinun suruasi. :hug:

Kävin tänään toisessa ultrassa, raskaus varmistui nyt tuulimunaksi ja päädyttiin lääkärin kanssa yhteisymmärryksessä kaavintaan. Lääkärin mielestä tuulimuna raskauksissa on parempi tyhjentää kohtu kaavinnalla, kuin lääkkeellisesti. Hänen mukaansa lääkkeellinen tyhjennys toimii huonosti tuulimunien kohdalla, ja silloin voidaan usein joutua joka tapauksessa kaavintaan. Hän sanoi myös, että lääkkeillä tyhjentäminen toimii paremmin, kun kyseessä on raskauden keskeytys elävän sikiön kohdalla.

Kaavinta tapahtuu keskiviikkona. Oloni on jollain tavoin helpottunut, vaikkakin surullinen. Toivottavasti jälkivuotoa ei olisi paljon. Lääkärin mukaan minun kannattaa aloittaa terolutit heti kp 15 ja odottaa ainakin yhdet menkat ja sitten aloittaa clomifen.

Ihanaa, kun on tällainen palsta, teistä jokainen varmasti tietää miltä tämä tuntuu. Ja tiedän, että pahemminkin voisi olla. Toivotaan vaan parasta, että tämä jäisi tähän ja elämä voisi jatkua eteenpäin.

tervehdys!

mulla taitaakin olla kova tekeminen ja kahlata viikon tekstit läpi =) minuun iski viikko sitten se hiivatun sika. sitä ennen kerkes olla hyvin hyödynnetty ovis, joten harmittaa. tuommoisen taudin jälkeen saa unohtaa tärppitoiveet tästä kierrosta. piti oikein kurkata kp:t, täältähän ne saa kätevästi tarkistettua :)
:hug: kaikille, painelen nyt suihkuun, olo on vielä toipilas, vaikka kuume onkin jo hellittänyt...

Nyt tulee ihan omanapaista vuodatusta tästä ihmeellisestä "väliajasta"...

On tämä mieli vaan niin kummallinen, että nyt jo alkaa kehittelemään itselleen jos jonkinlaista raskausoiretta, vaikka kaavinnasta aikaa vasta 3 viikkoa. Ja kun ei yhtään tiedä, millainen kierto olisi meneillään, ei voi mitään laskuja tehdä. Saati sitten testata, kun mun käsittääkseni testit voi näyttää plussa viikkokausia km:n jälkeen. Nyt mä käsitän, miksi pitäisi odottaa ne yhdet menkat. Ihan vaan jo mielenrauhan vuoksi... :LOL:

Ja niin kun mä vakaasti itselleni lupasin etten edes ajattele koko raskautta vähään aikaan. Ehkäisyyn en kuitenkaan halunnut ruveta, se nyt vielä puuttuisi (!) kaiken tän turhan odottamisen jälkeen. Joten teoreettinen mahdollisuus kai uudelle raskaudelle olisi, mutta "siitä" ainokaisesta kerrasta km:n jälkeen on vasta reilu viikko aikaa, niin ei kai vielä olisi mitään oireita. Ei mulla kyllä ollut syyskuussakaan kun plussasin, musta vaan "tuntui" siltä että pitää testata. Nyt vaan tuntuu rinnat taas raskaammilta kun ehtivät keventyä km:n jälkeen. Ja muutenkin on kaikenlaisia tuntemuksia. En tajua. :headwall:

Mielikuvitus tekee kepposiaan, luulisin. Ihan tyhmää. Anteeksi vuodatus, mutta ei näitä kukaan muu tajua.. =)

9.11. MAANANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 4/31
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 9/
n11na........................KM 09/09.............................KP 9/
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 11/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 11/26
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 12/28
Ansu85......................KM 06/09.............................KP 14/30-35
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 33/30
zanz..........................KM 07/09.............................KP 38/27-32
Orion.........................KM 02/09.............................KP 127/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Heilo..........................KM 11/09

HAAVEISSA TOINEN

Huisi.....................KM 08/09.............................................KP 5/
Annemari-76........KM 11/06, 09/09..................................KP 6/28-34
NeitiKat................KM 10/09.............................................KP 10/
kreta....................KM 08/09.............................................KP 19/
haicu....................TM 10/09.............................................KP 22/28
marsa22...............KM 06/09............................................KP 22/
Sinimarja..............TM 02/09.............................................KP 22/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09.............................................KP 22/
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09....KP 25/
Zalmiakki..............KM 03/09.............................................KP 80/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
sanzibar...............KM 09/09
Imoen..................KM 10/09
SpanishDancer.....KM 10/09
Tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09

HAAVEISSA KOLMAS

happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.....KP 1/
Unicco......................KM 07/07, 03/09......................KP 11/27
pinpella....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09.....KP 18/
Tsuba.......................KM 06/09.................................KP 34/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09.................................KP 41/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 8/27-34
rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 26/28-34(41)

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu

Marraskuu: Aappa

Heippa tasapuolisesti kaikille!

Itsellä sama tilanne kuin Sinimarjalla eli sikaflunssan kourissa elellään nyt toista viikkoa. Viikko sitten alkoi 8-vuotiaalla pojalla, sitten sain minä ja nyt on tuo 6-vuotias tyttö, mies vielä toistaiseksi terve. Itsellä on vielä yskää, muuten mennyt jo ohi. Olen vain tyytyväinen että se on nyt sairastettu eikä ollut edes kovin paha, joten ei sitten tarvitse mahdollisesti raskausaikana huolehtia rokotuksesta ja sen haittavaikutuksista.

Omaan napaan ei kuulu mitään, en ole tuntenut ovista ja nyt jo kiertopäivät pitkällä. Tosin kierto voi olla ihan mitä vaan eli onhan se sieltä vielä mahdollista tullakkin, mutta jotenkin en edes usko tärppiin enää tämän vuoden puolella. Vuosi on nyt yritetty ja en olisi vuosi sitten uskonut olevamme tässä tilanteessa eli 2 keskenmenoa takana ja edelleen ei raskaana.

Nyt vaan innolla odotan, että josko sitä huomenna sataisi lunta ja poikakin pääsisi siitä jo tälle talvelle nauttimaan kun viime viikon lumisateet meni hältä sairastelun takia ohitse.

Tillukkaalle haluan vielä antaa :hug: olette tekin joutuneet kokemaan jo liikaa tämän projektin keskellä.

Imoen Minulla ainakin keskenmenon jälkeen oireet tapaavat vaimeta hetkeksi ja sitten ne palaavat vielä muutamaksi viikoksi. Viimeiset oireet lähtevät vasta seuraavien kuukautisten myötä. Mutta ainahan sitä voi tapahtua ihme ja natsata samantien uudestaan (elokuisen jälkeen natsasi heti ja nyt se on vuorostaan tulossa ulos).

Sinimarja ja pinpella: Voimia toipumiseen! Onpa kuitenkin hienoa kuulla, että tauti on taittumaan päin ja elo jatkuu :hug:

Aikas hiljasta on täällä palstalla nyt, ja se on toki ymmärrettävää kun kaikenlaista ihmisten elämässä tapahtuu.. Meillä ei sen pahempaa, kuin kaksivuotiaan ihana uhma ja äidin väsymys, joka ei ota talttuakseen. Voi kun se ois raskausoire, tosin samaa uupumusta oli viimeksikin kierron tässä kohtaa, eikä se sitä sit kuitenkaan ollu..
Tänään siis menossa kp23 ja ilmeisesti pp11 tai 12.. Nipistelee vatsaa ja on nipistelly jo viikon, ota taas tolkku sitten tästä..

Puuh puuh plussatuulia piinailijoille ja toki kaikille muillekin :heart:

tillukas, ok, tuo saattaa selittää asian. :) Mä kun en usko että olisi tärpännyt, niin hyvä tietää ettei välttämättä ihan oman mielikuvituksen tuotetta ole tuo oireilu.

Tällä hetkellä olo on lähinnä kipeä, ihan tukossa. :snotty: Possuflunssa tästä enää puuttuukin.

pinpellalle ja Sinimarjalle perheineen pikaista paranemista! Mua ärsyttää etten tajunnut hakea possunuharokotetta silloin samalla kun kuulin keskenmenosta... Ollaan lähdössä joulukuun alussa kolmeksi viikoksi Aasiaan eli jos possunuha pitää joskus sairastaa niin tilaisin sen tähän perheeseen nyt asap!

Oliskohan mun KM-vuoto jo loppumassa? Pari päivää ollut vaan ruskeaa tuhrua eikä tänään ainakaan tähän mennessä vielä mitään :) Varasin juuri ajan jälkitarkastuksen ensi viikon keskiviikoksi. Voi kunpa kaikki olisi jo kunnossa! Ja menkatkin saisi alkaa asap, koska meinaan mennä sukeltamaan siellä Aasiassa (taitaa olla turha toivo kun keskeytyksestä on vasta 11 päivää)...

Mua ahdistaa se, mitä kaikkea kesken mennyt raskaus ehti kropalle jo tehdä. Pahimpana kaikesta ummetus (+ siitä seuraavat vaivat) jolle on jatkoa edelleen luvassa koska rautaa on syötävä nyt ainakin seuraava kuukausi alhaisen hemoglobiinin vuoksi :( Lisäksi vatsa muuttui taas ihan muodottomaksi - synnytyksestä kun on aikaa vain vuoden verran, niin kroppa ilmeisesti reagoi normaalia voimakkaammin.

Äääh - mikä ihmeen ärsytys harmitus mua oikein vaivaa?!? Tuokaahan joku nyt pikaisesti niitä plussia tähän ketjuun piristämään :)

Tillukas :hug: En oikeen osaa sanoa mitään.Jaksuja.

).( Täällä kans sairastellaan mitä sitte sairastellaanki :| Meillä on kans lapset olleet viimme viikolla kipeinä.Nousi eka kuume 39 ja valittivat mahaa.Mä olin ihan varma et nonii :kieh: mut se meni nii äkkii ohi et luulen olleen ihan tavallinen kuumetauti...
Nyt on ollu mulla sunnuntaista.Nous kans kuume 39, kolottaa joka paikasta ja henkee ahistaa.Eilen yritin mennä lääkärii mut oli niin hirveet jonot et jätin väliin.Tänään on jo kuitenki selkeesti parempi :D Ja rokotteetki on otettu et toivotaan et tää sairastelu nyt riitti!

halit kaikille, täällä menkat loppui , ja ei muuta kun vimonen yritys päälle ....

heips kaikille, täällä on vietetty koko päivä lastentautien osastolla, tunti sitten vasta kotiuduttiin ja aamulla takasin , tytöllä paha hengenahdistus aina kun tulee nuhaa tai muuten kipuilee
:'(

nyt saadaan astma lääkkeet ja diagnoosi on infektioastma :$

paljon voimia kaikille sairauden keskellä :heart: :hug:

Jaahas, ultra takana. Kuollut oli, maallikkonakin huomasin eron "lussahtaneesta" sikiöpussista ja kadonneesta ruskuaispussista. Lääkäri saneli, että olen viikon vuotanut mönjää, ihan tuppasi nauruttamaan ilmaisu. Sinänsä niin totta, itse kun sanon, että tulee kukkamultaa.

Perjantaina menen hakemaan lääkityksen. Mikä se on ja miten se vaikuttaa, jonka saan perjantaina sairaalassa? Mukaan saan sitten ne varsinaiset tyhjennyslääkkeet, ne otetaan sunnuntaina ja maanantaina kontrolliultra.

Lääkäri vahvisti oman epäilyksemme, että meillä on vain ollut sikahuono tuuri, ei uskonut mihinkään varsinaiseen (kromosomiyhdistelmä-) vikaan, koska meillä on terve lapsi helpolla. Nämä ovat vaan nyt olleet sattumalta sekundavauvoja ja siksi ovat kuolleet järjestään. Kuitenkin seuraavasta raskaudesta otetaan suoraan yhteys sairaalalle ja se ultrataan n. viikolla 6, kun näitä on ollut näin monta näin lyhyen ajan sisällä. Lääkäri tuumasi, että näin lyhyellä välillä hän huomioi myös sen epävirallisen, kun muutenkin väli on ollut tosi lyhyt (välissä keskenmennyt mukaan lukien tämä on nyt neljäs kierto ekan keskenmenon jälkeen). Totesimme, että raskautuminen ei kuulosta olevan ongelma, mutta nyt on vaan sattunut elinkelvottomia vauvoja olemaan.

Pää pystyssä eteenpäin, ei passaa jäädä tuleen makaamaan. Kaipa tämä kohta alkaa mennä rutiinilla :S

tillukasTsemppiä.Sinulla ihana asenne.Jos nyt sitten seuraavakerta tuo toivotun tuloksen.Jaksuja loppuviikkoon ja toivotaan että pian pääsette uuteen yritykseen.

).(Meillä vaan sairastellaan edelleen :kieh: Taas on pikkupojat kuumeessa ja itsellä keuhkoihin särkee :headwall: Miks tää ei mee jo pois? Ja kauhistuttaa ku ei tiiä millon pitäis lääkärissä käydä.Ipanat menee niin äkkii "tukkoon" jos on mennäksee...ja ei tuo mies osaa yhtää sanoo mihinkää mitää :headwall: ja mä täällä koneella lueskelen kaikkee ja panikoin sitte kotona.Nytkin ihan täällä joku kirjoitti et heti lääkäriin jos oireet alkaa alusta ja me ollaan nyt jo kaikki toista kierrosta sairastamassa...öh tai siis minä ja pojat...Ei nyt olla mitenkää kauhean sairaita niin musta tuntuu et lääkärissä pitävät mua vaan ihan pöpinä jos sinne meen :ashamed:

Sairastelijoille :hug:

Tillukas,Mulle antoivat jonkun tabun sairaalassa,mikä pysäyttää hormonitoiminnan ja mitä lie...en oikein ollut kartalla silloin kun olin just vasta kuullut tuulimunatuomion. Ei mulla tuntunut missään,vasta sit ne varsinaiset tyhjennyslääkkeet aloitti 2h jälkeen vuodon. Tsemppiä koitokseen,oot niin "reipas" =) :hug:

Tillukas, kätilöopistolla lääkkeellisessä tyhjennyksessä käytäntö oli nykyään se, että antavat sairaalassa suoraa 4 tyhjennyslääkettä (kera Panacodin ja Burana 800:n) ja minulla vuoto alkoi tuosta 4 tunnin päästä. Naistenklinikalla puhuttiin vielä tosta toisesta käytännöstä jossa pari vuorokautta etukäteen annetaan yksi lääke suun kautta. Minä ymmärsin että kummassakin tapauksessa lääke on sitä samaa. Ja sairaalassa seurataan alkuun erityisesti sen takia että mahdolliset äkilliset allergiset reaktiot pystytään hoitamaan. Mun tapauksessa alkio oli kuollut viikolla 6+1 ja tyhjennys tapahtui viikolla 8+ jotain. Ja jos yhtään lohduttaa, mun kokemus lääkkeellisestä tyhjennyksestä on ainakin tähän mennessä oikein hyvä (kunhan tää tiputtelu vielä loppuisi ja jälkitarkastuksessa kaikki olisi kunnossa). Kaikki meni siis huomattavasti kivuttomammin ja nopeammin kuin mitä netistä lukemani perusteella odotin. Ja ainakin mulle tämä oli helpompi kokemus kuin aiempi kaavinta. Olet ehdottomasti ansainnut jatkossa parempaa tuuria :attn: Toivottavasti tulet pian kuntoon!

sintsu78 olen kuullut jo muutamalta sikainfluenssan sairastaneelta lapsiperheeltä neuvon mennä oireiden alkaessa pian lääkäriin sillä Tamiflu tehoaa hyvin kun se päästään aloittamaan viimeistään 48 tunnin kuluttua oireiden alkamisesta. Mutta vaikeeta tässä on arvioida koska oireet on sellaisia että lääkäriin on lähdettävä. Varsinkin kun media pelottelee jatkuvasti aiheella :snotty:

11.11. KESKIVIIKKO

HAAVEISSA ESIKOINEN

zanz..........................KM 07/09.............................KP 6/27-32
Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 6/31
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 11/
n11na........................KM 09/09.............................KP 11/
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 13/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 13/26
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 14/28
Ansu85......................KM 06/09.............................KP 16/30-35
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 35/30
Orion.........................KM 02/09.............................KP 129/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Heilo..........................KM 11/09

HAAVEISSA TOINEN

Huisi.....................KM 08/09.............................................KP 7/
Annemari-76........KM 11/06, 09/09..................................KP 8/28-34
NeitiKat................KM 10/09.............................................KP 12/
kreta....................KM 08/09.............................................KP 21/
haicu....................TM 10/09.............................................KP 24/28
marsa22...............KM 06/09............................................KP 24/
Sinimarja..............TM 02/09.............................................KP 24/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09.............................................KP 24/
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09....KP 27/
Zalmiakki..............KM 03/09.............................................KP 82/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
sanzibar...............KM 09/09
Imoen..................KM 10/09
SpanishDancer.....KM 10/09
Tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09

HAAVEISSA KOLMAS

happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.....KP 3/
Unicco......................KM 07/07, 03/09......................KP 13/27
pinpella....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09.....KP 20/
Tsuba.......................KM 06/09.................................KP 36/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09.................................KP 43/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 10/27-34
rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 28/28-34(41)

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu

Marraskuu: Aappa

sintsu78 - jaksuja koko perheelle :flower:

tillukas - voimahaleja :hug: miten sitä yhdelle ihmiselle/perheelle pitääkin sattua noin paljon pahoja juttuja :'(

Viimeinen lääke vedetty naamaan ja nyt vaan odotellaan maanatain ultraa jossa näkyy onko munis kasvanut toivotun mukaisesti. Menkat ohi, eli peittojen heiluttelu alkakoon :p

Tillukas: on kyllä kertakaikkiaan mahtava asenne, se jos jokin vie jo aika pitkälle :)

SW: toivottavasti ultrassa näkyy toivottu tulos, jännittää jo ihan sun puolesta :)

Paljon oli taas tullut tekstiä, niin etten kaikkiin muista edes kommentoida.
Täällä ollaan myös oltu hiukan kipeinä ja kaiken lisäksi sain hammaslääkärissä hampaan poiston yhteydessä tulehduksen, antibiotilla ja särkylääkkeillä mennään.

Kaikille paljon plussatuulia :whistle:

Jos sitten ottaisi osaa taas tähän keskusteluun. Kuukausi on nyt mennyt lääkkeellisestä tyhjennyksestä joka oli aivan kauhea kokemus: kaksi kipupiikkiä ja muut kipupillerit päälle. Olin aivan velttona sängyssä ja oksensin. Ensi viikolla on vielä verikoe. Nuvaringin otin pois maanantaina ja ekoja menkkoja elokuun jälkeen odotellaan =) Esikoista on yritetty nyt vuoden ja ikä alkaa painaa: 36. Olen jo välillä ajatellu että mikä pakko itse on saada kun miehellä on jo kolme mukavaa lasta.. :| En tiedä.. Verikokeiden mukaan ei ole mitään vikaa mutta lapsi ei vain pysy kohdussa. Työssäni kohtaan päivittäin lapsia ja olen heidän kanssaan, välillä on vaikeaa ja välillä vielä vaikeampaa. Syöttekö te jotain erityisiä vitamiineja tai onko teille annettu jotain ohjeita tai neuvoja lääkäristä? :/

Yhteistyössä