KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

happihypylle onnea uuteen kiertoon d =) b
SW On varmaan jännää ja kivaa kun voi mennä tarkistuttamaan tilanne.Tule sitten kertomaan.Toivotaan hyviä uutisia ja paljon lämpöisiä hetkiä :p
zanzTeillähä se täti kauan viipyy.Hus hus et pääsee mukavampiin puuhiin...Oviksen metsästykseen ;)

).( Mä kans jo tutkailen limoja ja mietin edelleen niitä testejä vaikka ei vielä noita päiviä paljoo oo mut jos nyt onkin lyhyempi kierto :headwall: Taas tää hermoilu alkaa :snotty: Ja miehen rääkkäys :kieh: Lämpöjä taitaa olla turha mittailla ku näyttää muutenki mitä sattuu.Vaikka voi olla et ne hetket on vasta reilu viikon päästä :(
Mut eiks se oo hyvä ajoissa aloittaa :p
Mies vaan eilen valitti et ainakaan kahteen viikkoon ei ole tehny mieli yhtää.Sano et ne mun ostamat pillerit vei loputkin innostuksesta :/ Niin siis taas näillä eväillä mennään ja perhe riita on viikossa parissa valmis :LOL: On tää vauvan teko hauskaa ;)

KP 1 !!! Eilinen sisätutkimus ärsytti paikkoja niin, että iltayöstä "synnytettiin". Kahdeksasta yhteentoista supistuksia tuli säännöllisesti 1-2minuutin välein ja yhdeltätoista alkoi todellinen vuoto (runsastuihan se jo aiemmin illalla). Kaikki ihanaiset tulivat tunnissa ulos puoleenyöhön mennessä. Nyt kohtu tuntuu lähinnä maitohapoilla olevalta ja väsyttää.

Onpas tullut paljon uutta tekstiä! Ootte kaikki vielä sen verran vieraita, etten millään muista kaikkien tilanteita...

Silent whisper muistanko oikein, että käytit clomifenia? tosta ultrasta kun puhuit ja pillereistä.. Käytkö yksityisellä vai kunnallisella ultrassa? Ja miten muut, missä käytte?

Mulla oli eilen kaavinta, eli tänään kp 2 :) Olo on helpottunut ja yllättävän rauhallinen, olen kai itkenyt ennen tätä niin paljon ja käsitellyt asiaa, että nyt on rauhallinen olo. Sain ti-iltana kaksi cytotec-tablettia pehmentämään kohdun suuta. Otin lääkkeet klo 22 ja vuoto alkoi klo 02. Kivut menkkamaisia (mulla ollu aina kovat kivut) ja kesti koko yön. Vuotoa tuli melko runsaasti, mukana paljon hyytymiä. Aamulla sairaalaan klo 8, pääsin kipujen vuoksi osastolle, muutoin olisi pitänyt odottaa odotustilassa! Klo 11 lääkäri ultrasi, kun kerroin, että klönttejä on tullut paljon. Raskausmateriaalia oli kuitenkin vielä vähän jäljellä, joten kaavintaan mentiin. Heti toimenpiteen jälkeen mulla oli kipuja, mutta sain kunnollä lääkettä, niin kivut loppui, eikä niitä sitten ollut koko päivänä. Iltapäivällä pääsin sairaalasta kotiin. Koen, että pääsin helpolla, tämä ei ollut fyysisesti paha kokemus. Kotona vuotoa on tullut tosi vähän. Varauduin isoilla yösiteillä, mutta pienemmilläkin pärjään, jopa pikkuhousunsuojallakin.

Ihmettelen vaan sitä, että lääkärin mielestä kontrollia ei tarvita. Miten teillä on kaavinnan jälkeen ollut? ja lääkäri oli sitä mieltä, että en tarvitse clomifen-ultraa, "koska siinä vaiheessahan olen lääkkeen jo ottanut". Yksityinen gyne oli ehdottomasti sitä mieltä, että ultraan mentävä, koska "ei haluta monikkoraskautta, joka on aina riski". Mitä mä nyt teen? Yksityiselle siis mentävä, jos aion mennä, koska kunnalliselle eivät ota. Tulee kalliiksi, jos usean kuukauden ajan on käytävä..
Terolutia saan alkaa ottaa heti kp 15, että menkat tulevat ajallaan. Ehkä mennään nyt pari kiertoa luomuna, katsotaan tota clomia sitten, jos en bongaa ovulaatiota.

Kovasti hyviä tuulia kaikille, oviksia ja plussia! =) Ja toivotaan viikkojen kuluvan hurjalla vauhdilla =)

tillukas ja Heilo, hienoa että olette molemmat jo toipumaan päin!

Hei tiedättekö kukaan kuinka pian raskaushormoonitasojen pitäisi laskea km:n jälkeen? Mulla on ens viikon keskiviikoksi varattu jälkitarkastus yksityiselle, mutta ennakoin tänään kun lääkkeellisestä tyhjennyksestä on päivää vajaa kaksi viikkoa ja tein raskaustestin josta tuli suhteellisen vahva plussa :/ Tarkoittaako tää nyt automaattisesti sitä että kohdussa on vielä jotain ylimääräistä vai laskeeko arvo normaalistikin näin hitaasti? Jälkivuotoa tuhruttaa edelleen (tosin hyvin vähän ja ruskeana)...

SP; en tiedä tosta hormooni laskusta, kait on aikas yksilöllistä. itte tein testin noin viikko tyhjennyksestä ja vain yks viiva tuli. En sit käyny mittauttaan arvoja ku ultras noin 2,5 vkon kohdalla ei näkyny kohdus mitään. et varmaan olis ollu ihan ok noi arvot... Jälkivuotokin kesti vaan 5 pv ja oli tosi niukkaa...
henkilökohtaisia taitavat olla nuo oireet, jälkiseuraukset ja muut tuntemukset :/

mut kyllä ne varmaan sielä ultrassa kertovat tarviiko sitä hormooniarvoo seurailla sit. :hug: toivottavasti on tyhjentynyt kunnolla ja saa taas uuden alun.

Heilo; noista seuranta ultrista, mulle sanottu et suositeltavia on ja oon myös käynyt. Tuntuu et lääkäreitä on niin moneen junaan. Toiset suosii ja toiset ei. Itselläni voisin kuvitella et paris ekas kierros kävisin ultras ja jos folleja ei kehity esim. 2 enempää niin voisin olla turvallisin mielin menemättä jos vaan en ihan mielenkiinnosta menisi ;) munkun tarvii aika tietää missä mennään :whistle:

ON: eilen tosiaan otettu vika tero ja vuodosta ei tietookaan, olenpa hätähousu. Mutkun ei mitään oireitakaan. Mulla aina ennen alkanut melkein seuraavana päivänä teroista mut taitaa tuo tyhjennys olla sekoittanut hieman. Ultras kp 19 jolloin jälkitarkastus oli niin gyne sano et limakalvot vastaa noin keskikiertoo et kyllä sen perusteella sais hetken odotella vielä... Saas nähdä miten käy. kuluispa vaan tuo aika hieman nopeempaa ;)

:wave:

Huomenta taas :) Pakko oli tulla kuuluttaan et nyt ne sit alko :LOL: tää viheltelee mennessään ja alkaa sunnuntaina pisteleen violetteja pillereitä naamaan ;) eipä muuta, pikakäynti täälä ja nyt töihin vielä hetkeks ennen viikonloppua :wave:

Huomenia vaan!

Pelkään pahoin että liityn teidän joukkoonne piakkoin... Sain viikko sitten plussan, mutta nyt maanantaina alkoi vuoto. Kesti 2 päivää tavallisena menkkavuoto, nyt tihruttelee.. R-testi näytti tänään negaa. En tiedä sitten voiko näyttää viel negaa ku aiempi testi oli herkempi.. Mutta kyllä on itellä semmonen olo että tässä se oli...

Onko teillä muilla tullu km ja pelkkää tuhruttelua? Millon tässä pitäis soitella neuvolaan ja kait sitä pitää ultralla tarkistaa mikä tilanne tuolla on...

Huomenta,

nyt tulee täysin omanapaista vuodatusta... Jos joku osaisi kommentoida.

Mä sain tikutettua oviksen viime viikon ti ja tilanne koetettiin hyödyntää ;) En ole testannut raskaustestillä, menkkojen pitäisi alkaa vasta tosin ens ti. Nyt kuitenkin menin ja kastelin ovistikkua, johon ei tullut yhtään mitään! Paitsi se kontrolliviiva. Eikös se niin ole, että se LH on keltarauhashormonia? Ja olen ymmärtänyt, että tämä keltarauhashormoni alkuun pitää raskautta yllä ennen kuin istukka ottaa tän jobin omakseen...

Eli oletettavasti tässä on ne menkat alkamassa ihan näinä päivinä. Mikä ihme siinä on, ettei tärppää?!?!? Mun luteaalivaihe on todella sen 9-10 päivää.. Eikös se ole liian lyhyt???

Ensimmäinen tärppäs ekasta ja nyt saa höylätä kuukausi, kohta vuosi tolkulla. PRKL. Oon niin turhautunut tähän joka kuukausien pettymyksiin. Ja harmittaa ihan sairaasti aina muidenkin puolesta, jos ei tärppää. Käyn siis vakoilemassa täällä aina kuulumisia =)

Nyt niitä plussatuulia+++++++++++++++ :whistle:

Ja jotta tätä ahdistusta voitaisiin maksimoida, niin käytiin ottamassa meidän pikkuneidille eilen se sikarokote. Mä olen ihan sätky, kun tyttöä pistetään ja se tuntuu niin kamalalle. Lisäksi mä olen miettinyt tota rokotetta pitkällä tähtäimellä, että miten se poistuu elimistöstä, ne tiomersaalit yms. Mun intuitio on koko ajan sanonut, ettei sitä tarvitsis ottaa, mutten vois itselleni antaa anteeksi, jos jotain sattuisi. Pakkohan tässä on luottaa asiantuntijoihin... Huoh. Nyt ollaan kotona, kun on hiukan lämpöä tytöllä.

Mutta, hyvää viikonloppua kaikille. Me lähdetään tänään ukon kanssa kahdestaan rilluttelemaan ja neiti menee mummilaan. Ja en ole raskaana, joten viini virratkoon!

t. kreta

Käytiin pikkupimun kanssa _taas_ sairaalalla. Tyhjennyslääkkeen ensimmäisen annoksen sijaan minut ultrattiin ja tyhjä olen! Niinkin tyhjä, että lääkäri ei nähnyt mitään mieltä jälkitarkastuksessa viiden viikon päähän. Eli aika samalla kaavalla mennään kuin ennenkin: kun kerran tyhjennytään niin tyhjennytään sitten kanssa. Vuotoa toki on vielä, mutta limakalvo oli jo normaali (mitä se tarkoittaa, en tiedä, mutta lääkäri varmaan tiesi). Ensi viikolla ei siis enää mennä lääkärille, vaan elämä normalisoituu taas. Kolme-neljä viikkoa vielä ja kuvotuskin loppuu ja siitä pari viikkoa ja alkaa kuukautiset. Tämän vuoden puolella vai ensi vuonna, sitä ei voi tietää vielä.

Vitsi minulla on ylpeä olo kropasta, joka loppuviimeksi hoiti sittenkin tämänkin ihan itse ilman hormoniapuja! Olen kai hiukan pöpi, kun nyt tunnen onnistuneeni keskenmenossa kuten jotkut hehkuttavat luomusynnytystään. Keskenmeno mikä keskenmeno, sama se, miten se tapahtuu.

Halit uusille ja vanhoille :hug:

Mullahan oli edelliset menkat aivan olemattomat (eivät ole koskaan olleet noin vähävuotoiset). Olinkin suunnitellut, että tällä viikolla tekisin varmuudeksi raskaustestin, vaikka oireita ei ollutkaan. Olin matkalla minimenkkojen loppuvaiheessa (menkat kestivät muuten 10 päivää, kun yleensä 7 päivää ). Huomasin yllättäen, että valkovuotoa tuli hurjasti, joten päättelin siitä, että kyseessä taitaa olla ovis, joten en tosiaankaan voi olla raskaana. Tikutin kun tulin kotiin seuraavana päivänä ja ovisviiva tuli joten käytimme tilaisuutta hyväksi kolmen päivän ajan. Sen jälkeen ovisviiva katosikin, joten raskaana edellisestä kierrosta en voi olla vaikka r-testiä en olekaan tehnyt. Nyt sitten vain ootellaan, että miten kävi. Jopa vasen nänni on ollut hieman aristava ovulaation aikana, jota ei ole tapahtunut km:n jälkeen kertaakaan. Viime kierrossa juuri pari päivää ennen minimenkkoja tuli myös erittäin suurta valkovuotoa, joten ovis taisi tulla silloin aivan liian myöhään. Nyt se näytti tulevan juuri menkkojen loppumisen jälkeen mutta hyvä niin. Että tällaista tänne.

Tillukas :hug: Tosi hienoa, että kroppasi osaa olla "omatoiminen". Minun ei osaa ja siksi kärvistellään vieläkin puoli vuotta km:n jälkeen kropan hormoonimyrskyissä. Mikähän on ennätys, että kroppa tasaantuu?

Huomenia tai no, päiviä!

Copper: Mikkään asiantuntija en ole, mutta mitä nyt oon viime aikoina näitä palstalaisten kokemuksia ja infolinkkejä lukenut, kertomasi voisi viitata kemialliseen raskauteen. Nehän ovat kovinkin yleisiä, eikä niitä välttämättä edes tiedetä tulleen, jollei tee testiä kun menkat on vähän myöhässä. Oli tilanteesi sitten mikä hyvänsä, toivon että asiat selkiytyvät :hug:

tillukas: onhan se aina mukavampaa, että kroppa itse hoitaa itseään, kuin että joutuisi hormonien kanssa pelaamaan, mulla niistä on ainakin menny aina pää ihan sekaisin. Joten onnea "omatoimisuudesta" :flower:

ON: Eipä kait mittään erikoista. KP26 ja dpo14 (?) ja yritän olla testaamatta. Ei oo täti-tuntemuksia, muttei tällä hetkellä plussa-tuntemuksiakaan, ehkä vähän kyllä valkovuotoa poikkeuksellisesti ja väsy, väsy, väsy mutta se nyt voi viitata yhtä lailla tätiin.

Hyvät viikonloput kaikille ja erityisesti kretalle hauskoja hetkiä rakkaan kanssa =)
Me lähdetään mummolaan nukkuun :LOL:

Nyt vaan pikaisesti ja täysin omanapaisesti... Eilen kirjottelin siitä raskaustestistä ja ei kai se tietenkään näytä negatiivista kun kohdussa on edelleen raskausmateriaalia :kieh: Vuoto alkoi aamulla taas tosi runsaana ja mukana tuli useampi hyytymä... Ja tämä siis lääkkeellisestä tyhjennyksestä kaksi viikkoa -päivän kunniakksi - murrrr. Ehdin jo hetken kuvitella näitä menkoiksi kunnes bongasin hyytymät. Koska tää oikein loppuu?!?

SpanishD. Ei se hormonitason lasku suoraan oo yhteydessä siihen onko kohtu tyhjä vai ei. Ekassa km:ssä mun kohtu todettiin täysin tyhjäks heti vuodon alettua ja silti hormonitaso oli 115. Nyt se oli 3 viikkoa vuodon alkamisesta 77 eikä seurantaa tarvinnut sen tiimoilta. kai ne lähinnä kattoo et se on laskussa ylipäänsä :/
Niin ja mullahan vuoto teki just noin,et kolmen viikon kuluttua tuli uus satsi tavaraa :x Ja sit taas vuoto runsastui kun oli 2kk täynnä,mut sen gyne arpoi menkoiks. Eli siis mulla vuoto kesti reilut 2kk ilman taukoo...toivottavasti sulla ei niin kauaa :hug:

Copper,Pahoittelut :hug: Meillä eivät kunnalliselle puolelle ota noin alkuvaiheessa raskautta tapahtuneita keskenmenoja tutkittavaksi...mut ainahan voi mennä yksityiselle jos eivät tsekkaa...

Kreta,Me otettiin kans pojalle rokote... kyllähän niitä aineita on rokotteissa nennenkin käytetty ja ihan se4lväpäisiä ollaan. Ei kai siinä auta kun luottaa viranomaistahoon,kun kerran sanovat et on turvallinen. Mut kyllä mekin tovi mietittiin et onko tarpeellinen vai ei. Onneks pojalle ei tullu mitää oireita =)

Tillukas
,Hyvä että tyjeni itsellään :hug:

Ninnatar,toivottavasti sunkin kroppa tokenee ja nyt olis oviksen bongaus tuottanut tulosta :)

Mulle ei uutta,kolme hormoninappia vielä ottamatta ja sit ootellaan menkkoja :wave:

Me otetiin kans minä ja pikkupojat molemmat flunssa rokotteet ja viimme yö istuttii lääkärissä hakemassa lääkekuurii :headwall:
Vaivaset viis tuntii siellä istuttiin (ja mä tyhmä annoin kotona vahvan satsin kuumelääkettä ja avaavaa) niin oli pikkasen hauskaa ku nää ipanat tai siis tuo nuorempi oli niin virtaa täynnä koko ajan.Ensin kovalla äänellä matki eläimiä ja piti ihme äänii.Sen jälkeen konttaili tuolien alla sitten hyppi niitten päällä.Sen jälkeen keksi syödä naamasuojan ja lopuksi putsasi nuolemalla tuoleja. :kieh: Arvatkaa oliko kivaa :headwall: Hetkeekään tuo ei ollut hiljaa tai paikallaan...

Lääkkeet saatiin ja lääkäri epäili et ollaan sairastettu molemmat influenssat nyt parin viikon sisään.Onneksi kuitenkin käytiin ku tuo vanhempi on tänään ollu tosi kipee.Toivottavasti ne lääkkeet vaan nyt auttaa.Ja loppuis tää sairastelu.

Mies oli inhottava eilen :kieh: eikä meinannu tulla edes seuraksi lääkäriin.Ja ku tuli niin nalkutti vaan et mä olen ylireagoiva :( Ja kaikkee muuta soopaa.Tyhmä!
Aamulla sillä varmaan hiukan omatunto kolkutti ku meni laittaa tiskei ja keittää kahvit.Tuli sitte herättelee ja riisuu mua...

Ja taas vaan minä, minä, minä :ashamed: vielä ihan ohi aiheen :snotty:

Kreta Se ovis tikku on yleensä negatiivinen jo seuraavana päivänä oviksen jälkeen. LH ei ole keltarauhashormonia vaan aivolisäkkeen hormoni, joka säätelee munasarjaa niin että piikin jälkeen munasolu irtoaa. Eli sen suhteen elimistösi toimii :heart:

Meilläkin jo minut ja Poika rokotettu, kummallekaan ei kummoista reaktiota, ehdottomasti otin rokotteet heti kun sain.

Mulla eka Terolut kuuri ohi ja ootan menkkoja. Nyt ei mahiksia raskauteen kun oli vuotoa vielä oviksen aikaan, eikä sitä hyödynnetty. Ehkä ensi kierrossa parempi tuuri. Nyt on kiva yrittää kun rokotukset saatu.

Onnea yritykseen kaikille

14.11. LAUANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Heilo..........................KM 11/09.............................KP 4
zanz..........................KM 07/09.............................KP 9/27-32
Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 9/31
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 14/
n11na........................KM 09/09.............................KP 14/
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 16/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 16/26
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 17/28
Ansu85......................KM 06/09.............................KP 19/30-35
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 38/30
Orion.........................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09

HAAVEISSA TOINEN

tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.......................KP 3/
Huisi.....................KM 08/09.............................................KP 10/
Annemari-76........KM 11/06, 09/09..................................KP 11/28-34
NeitiKat................KM 10/09.............................................KP 15/
kreta....................KM 08/09.............................................KP 24/
haicu....................TM 10/09.............................................KP 27/28
marsa22...............KM 06/09............................................KP 27/
Sinimarja..............TM 02/09.............................................KP 27/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09.............................................KP 27/
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09....KP 30/
Zalmiakki..............KM 03/09.............................................KP 85/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
sanzibar...............KM 09/09
Imoen..................KM 10/09
SpanishDancer.....KM 10/09

HAAVEISSA KOLMAS

happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.....KP 6/
Unicco......................KM 07/07, 03/09......................KP 16/27
pinpella....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09.....KP 23/
Tsuba.......................KM 06/09.................................KP 39/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09.................................KP 46/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 13/27-34
rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 31/28-34(41)

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu

Marraskuu: Aappa

Kiitos kaikille tsempistä :heart: Ylihuomenna tosiaan ultra jossa selviää muniksen "tuomio" :kieh:

Heilo - mä olen käynyt yksityisellä ja syöin Aridimex lääkkeitä nyt ensimmäistä kertaa. Sama vaikutus pitäisi olla kun clomeilla, eli pitäisi tehdä ovis oikeaan aikaan :)

tillukas - voimia :hug:

Copper - olen pahoillani :'( kyllä mä menisin käymään piankin ultrassa tarkistamassa tilanteen :hug:

Silent whisper Tsemppiä ultraan!

Kaavinnasta. Itselleni tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, mutta monelle on tehty kaavinta. Minkälainen tämä kaavinta on toimenpiteenä? Onko siinä jokin "imuri", jolla kohtu tyhjennetään, vai miten poisto suoritetaan? Tehdäänkö se nukutuksessa ja jos tehdään niin miksi?

Ninnatar, Kaavinta tehdään nukutuksessa, en tiedä miksi. Itse asiassa en tiedä siitä paljon muutakaan, vaikka se on just mulle tehty. Kukaan ei sairaalassa sen enempää selittänyt tai sitten multa on mennyt ihan ohi... Epikriisissä tosin luki että mulle "ei tehty varsinaista kaavintaa" koska kohtu oli jo aika hyvin tyhjentynyt. Jollain "imurilla" oli otettu "loput". Kaiken huipuksi siinä luki jotain että "jonkin verran raskausmateriaalia tuli saaliiksi". Saaliiksi? No, ilmeisesti ilmaisevat asian noin.

Mutta ne jotka oikeasti tietää, kertokaa enemmän. Muakin kiinnostaa. :)

Sellasella imurilla se kaavinta kai tehdään. Olis varmaan aika kivulias toimenpide, jos ei nukutettais. Jo pelkästään se, kun kohdunsuuta laajennetaan sattuu kauheesti. Ehkä sen vois tehdä epiduraalissakin. Multa höylättiin kerran kohdusta myoomia ja ne olis alkaneet tehdä sitä epiduraalissa, mutten antanu :eek: . Halusin olla taju pois toimenpiteen ajan.

Copper kuulostaa tosiaan kemialliselta raskaudelta :hug: . En tiedä tarkistetaanko sellasen jälkeen kohtua mitenkään. Voisit tehdä uuden testin tai pyytää päästä terveyskeskukseen verikokeeseen vuodon loppumisen jälkeen. Jos sitten on negaa, niin :( , mutta pääset yrittään heti uutta raskautta. Jos on plussaa, niin pääset ehkä hCG seurantaan tai ultraan.

Mulla kp25/28-34, laitan nyt tähän alkuun jos sais päivitettyä listalle...

Ninnatar
Minä en ole just ollut mukana kaavintaa tekemässä mutta semmoisella imulla se tosiaan tehdään, ja ensin laajennetaan kohdunkaula. Nämä ovat sen verran kivuliaita toimenpiteitä että tarvitaan se nukutus. On myös tärkeää että potilas on paikallaan ja kai se on raskas henkisesti potilaalle myös, tekijät tarvitsevat työrauhan. En ole kuullut että kaavintaa tehtäisiin epiduraalissa. Oon sivusta seurannut kun olen sillä alalla.

Nyt yritän tsempata itseäni laihduttamaan. On niin hirveän vaikeaa mulle. Oon lihonut jo 'raskaus' ajastakin pari kiloa. Herkut on minun heikko kohta. BMI on jotain 30 ja ajattelen että olis parempi ennen uutta raskauttakin vähentää taakkaa. Pienenis uuden km riskikin.
Vinkkiä?

:attn: KP1/27 :attn: eli niin se vaan täti parkkeeras mun oven eteen. Ottaa päähän, ei voi mitään. No kai tää kakkonen nyt oottaa, että tehään huolella, tekijöitä vähän lannistaa vaan tämmönen :headwall: :headwall: :headwall:

Parempaa onnea muille!

Yhteistyössä