KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

Huisi - tiedän niiiiiin tunteesi :hug: ja raskautumisen pitäisi olla keskenmenon jälkeen helppoa.. yeah right! Minä ainakin raskauduin ennen km:ää helpommin kuin sen jälkeen :headwall:

Aappa - pahoittelut negasta :( mutta ei se intoilu kyllä taida mihinkään loppua.. :kieh:

Miten te hyvät ihmiset kestätte tämän viimeisen piinaviikon? Mulla kun normaalisti alkaa tuhrut jo n. 6 vrk oviksesta, niin en edes ehdi jännäillä. Nyt pregnyl-piikki pitää näköjään tuhrut poissa pidempään. Ei ole mitään raskausoireita, mutta silti jännittää!! Keskenmenneessä raskaudessa tissit turposivat ja tulivat todella kipeiksi. Ilman sitä oiretta en usko olevani raskaana. Onko teillä useamman lapsen saanneilla ollut raskauksissa samanlaiset oireet?

SpanishDancer Tervetuloa joukkoon ja osanotto sinuakin kohdanneesta murheesta :hug:

Itse olen syönyt jo puolen vuoden ajan raskaana oleville suositeltuja vitamiinilisiä:

- raskaus multivita
- foolihappo
- D3-vitamiini + magnesium samassa purkissa
- maitohappobakteerit

Tällä hetkellä ovat raskaus multivita sekä foolihappo loppu, joten pitäis ostaa uudet pakkaukset. Tuo foolihappo on ainakin ensiarvoisen tärkeä vitamiini. Tässä vielä yleistä tekstiä raskausajan lisistä.

http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=126

Omaa napaa. Minituhruttelu edelleen käynnissä, mutta koska nyt ei ole yhtäkään raskausoiretta, en usko, että se olisi kiinnittymisvuotoa. Oletan, että menkat alkavat myöhemmin normaaleina. Olihan ne viime kuussakin 2 viikkoa myöhässä. Jotenkin kummallista, että vaikka km oli toukokuussa, niin vielä marraskuussa hormoonit ovat sekaisin. Hormoonitasapaino näyttää heilahtavan ihmisellä aika helposti.

SpanishDancer :hug:

Aappa :hug: negasta! Täällä kanssa yksi "tetaaja" eli testejä menee enemmän ku laki sallii... Joskin olen sanonu että koska ovista en testaa niin voin tehdä rtestejä senkin edestä :D

Ihteestäni, menkat on ja jatkuu ja runsastuu ja hiipuu alkaakseen jälleen uudelleen... Joskin vasta 4 pv menossa, mutta ennen KM:ää niin vuotoa oli 3pv ja 1 kunnon vuotopv ja muut niukempaa... Näin se elimistö muuttuu... Ja buranaa kulunu kiitettävä määrä, nyt vaan toivon et seuraavat (PLIIS jotka vois pysyä poissa ja tilalle plussa, kiitoooos!) olisi hieman "normaalimmat".

K :wave:
tylsistyy töissä

Kiitos kaikille tsempityksistä! Ja Ninnatarille vitamiinineuvoista. Suuntaan lähipäivinä apteekkiin... Tää vitamiinipohdinta on kai konkreettinen yritys tehdä jotakin asioille, kun muuten ei voi muuta kuin odottaa tän vuodon loppumista...

Jossain reilusti aiemmin olitte keskustelleet siitä, miten keskenmenon kokeminen eroaa riippuen siitä onko lapsia etukäteen vai ei. Pohdin tuota kovasti silloin kun alkuraskauden ultrassa epäiltiin alkavaa keskenmenoa ja pystyin vain odottamaan seuraavaa ultraa. Olin ensimmäisen raskauden kohdalla myöskin aivan hermorauniona huolesta mutta kaikki meni onneksi silloin hyvin. Jos kuitenkin olisin silloin kokenut keskenmenon olisin surrut erityisesti sitä, etten olisi tiennyt voinko koskaan saada lapsia. Minulla ei ollut lähipiirissä tuttuja pieniä lapsia, enkä ennen omaa lasta tiennyt oikein mitä odottaa. Nyt koen paljon konkreettisempana että menetin pienen ihmisen. Toisaalta olen jopa vähän helpottunut nyt, sillä koko ajan ennen keskenmenoa jouduin tälläkertaa olemaan todella varpaillani ja aavistin ettei kaikki ollut hyvin. Jouduin varomaan liikaa - en esim uskaltanut urheilla vanhaan malliin kun se selvästi aiheutti vuotoja. Edellisessä raskaudessa hermoilusta huolimatta jatkoin elämää normaalisti. Kunhan saan itseni fyysisesti taas kuntoon, odotan itseasiassa innolla yrityksen aloittamista (vaikka piinailu hermoja raastavaa puuhaa onkin).

Olen kyllä miettinyt tuleeko suru jossain vaiheessa myöhemmin vielä suuremmalla vaihteella vastaan kun nyt olen lähinnä keskittynyt elämään eteenpäin. Sairaalassa kovasti painottivat että suru pitää kokea nyt eikä uuden raskauden yrittäminen saisi olla suruun suora vastaus. Mulle se taitaa kuitenkin olla :ashamed:

Sitäkin olen miettinyt kuinka kestän sitten kun toivottavasti joskus saan uuden plussan testiin...
Kuinka uskallan luottaa ja toivoa tämän kokemuksen jälkeen.

Pahoittelut, mun teksti on vielä varsin omanapaista - en ole näistä asioista juuri muiden kuin mieheni kanssa jutellut, koska ei onneksi oltu ehditty raskaudesta vielä kellekään kertoa. Teillä on täällä ihanan lämpimän oloinen yhteisö :heart:

Aappa :hug: Kuinkakohan kauan tarvii yrittää et se sekoilu loppuu ;)
Ku mä ainakin olen ihan höyrypää edelleen :snotty: ja olen todennutkin et tää mun jo vuoden kestänyt testailu harrastus tulee aika kalliiksi.Eikä siitä saa edes mitään iloa :headwall:

Mut en mä sillä ettei joku muu ei vois olla fiksumpi...

SpanishDancer Mä luulen et uusi raskaus on paras lääke.Tai itse koen kans niin.Et uuden raskauden alun jälkeen vois jo saada asiaa siirrettyä muistoihin.Nyt tuntuu et km on meillä vielä pelkona mielessä.Ja suruna siitä että jotain puuttuu joka oli jo mielessä ja niin toivottu...Ja meillä on jo aikaa ekasta keskenmenosta.Minä en osaa ainakaan työstää asiaa ajan kanssa :headwall:
Ja :hug: tervetuloa.

SW Mun muistaakseni itsellä ollut olemattoman vähän oireita.Mut silti jokainen raskaus hiukan erilainen.

SW: Tsemppiä piinailuun!
SPANISH DANCER: Pahoitteluni kokemastasi :hug:
AAPPA: Mä olen myös ihan tajuton noiden testien kanssa. Pitäis pitää ne näpit irti niistä! Voiko se nyt sitten kuitenkin näyttää tosi varmasti, jos menkkojen pitäisi vasta alkaa ja ns. tuoreesta pissasta testi tehty? Pahoitteluni kuitenkin, jos kyseessä on nega :hug:

OMAA NAPAA:
Mä olen ihan tosi alakuloinen. Olen jotenkin tosi ns. pettynyt kroppaani, että se teki mulle temput. Tiedän, ettei se kilpirauhanen tästä ihan hevillä kohene, siinä on kuitenkin omat viiveensä ennen kuin lääkkeet alkavat vaikuttaa ja sitten ei taas voi olla varma siitä, onko lääkitys kohdallaan ja sitä kautta muu hormonitoiminta. Mitä ilmeisemmin on se KM vaikuttanut tuohon kilppariin ja tai toisin päin.

Mulla pitäis huomenna olla ovis (kierron mukaan). Ovistikut näyttää vain haaleaakin haaleampaa viivaa ja sehän on sitten kuitenkin negatiivinen. Mua harmittaa aivan mielettömästi, kun keho ei toimi. Mua ei huvita mikään ja nyt äijäkin alkoi tilittää, että petipuuhat kiinnostavat vain silloin, kun lasta pitäis tehdä. Kettu! että ottaa noi kommentit päähän. Mulla tuli välittömästi fiilis, että antaa olla sitten kokonaan. Mä en nyt vaan jaksais mitään :'(

Mua kans ihmetyttää noi kommentit siitä, että KM:n jälkeen tulee helpommin raskaaksi.. Jaahas. Eipä ole täällä ainakaan onnistanut.

Nyt on vaan sellai fiilis, et ihan oikeasti, vilpittömästi toivon, että täällä tulis niitä plussia! Edes joillekin!

Joten, kovasti plussatuulia viiiiiiuuuuh!

SpanishDancer,Tervetuloa joukkoomme ja pahoittelut keskenmenosta :hug:

Aappa,äh,harni et nega ja harmi ettet saa pidettyä ittees kurissa ;) :D Mut mulla kävi viime km:n jälkeen niin et just kun luovutin siinä puolen vuoden jälkeen,eli lakkasin hösäämästä tuli se plussa =)

Vitamiinit,Mun mielestä niitä ei kande purkista popsia,vaan mielummin muuttaa ruokavalio monipuoliseksi :attn: Tietty d-vitskua näin pimeän aikaan ja ehkä sitä foolihappoa,kun sitä on hankalampi saada riittävästi...mut muuten en näe tarvetta...ellei sit tosiaan tunnista et vihannekset ja täysjyvät jää vähälle ;)

Mul ei mitään uutta... mies on iltavuorossa myöhään koko viikon,joten aika vähälle jää harrastelut...ja kun olin nyt tässä pohtivinani et nyt olis just mahdollisesti se otollinen aika kierrosta...jos noi nyt ees oli menkat... et tuskin sit tarvii plussaa odotella. No aika epätodennäköstä muutenkin kun kaikki on ihan sekasin mun kropassa.

Kiitoksia niille jotka jaksoi mun valitusta lukea. Ja kiitos negapahoittelusta. Kyllä mä luulen, että tuo clearblue on sen verran tarkka että näyttäisi päivääkin ennen kun kerta voi näyttää neljäkin päivää ennen...

Tuli viirukissan jutusta mieleen mun menkat heinäkuussa jotka oli TOSI kivuliaat! Todella kivuliaammat kuin keskenmeno. Ne olis siis tokat km jälkeen. Ennen sitä eikä sen jälkeen ole moista ollut..

SpanishDancer Tervetuloa ja pahoittelut :hug:

Huisi Joo ei tulla helposti raskaaksi km:n jälkeen ei! :headwall:

Aappa :hug: negapahoittelut. Mistä löytäisi plussia näyttäviä testejä? Myyvät ihan huonoja... :/

SW Ei se helppoa olekaan, ja mielikuvitus tekee temppuja! Mutta mullakin oli kanssa keskenmenneessä (ja siinä ainoassa ikinä ) rinnat tosi kipeät ja turvonneet jo reilusti ennen plussaa. Tosin silloin maltoin odottaakin sen testaamisen kanssa, mutta pääpointti oli se, että en itse myöskään usko raskauteen ilman sitä. Mutta mutta, jospa noi hormonit vaikuttaisi jotenkin erilailla. Vielä on toivoa :heart:

Ai niin tuosta SpanishDancerin pohdinnasta surusta. Mulle ainakin vain sanottiin, että uutta vain yrittämään heti kun vuoto loppuu. Niin itsekin ajattelin, uusi raskaus auttaa ja vie surun pois. Sitten kun raskaus ei heti alkanutkaan, suru vaan jotenkin kertautui ja kaivautui syvemmälle. :ashamed: Nyt lasketun ajan lähestyessä lapsenkaipuu on niin suuri ja pelottaa, ettei sitä omaa tule vielä hetkeen, jos koskaan. Joo, tiedetään, väärä ajattelutapa, mutta....

On: tätiä ei vieläkään näy, mutta kipuja on ja tänään on vähän jo tuhruttanut. Tulisi jo.

Alkuperäinen kirjoittaja viirukissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aappa:
Tuli viirukissan jutusta mieleen mun menkat heinäkuussa jotka oli TOSI kivuliaat! Todella kivuliaammat kuin keskenmeno. Ne olis siis tokat km jälkeen. Ennen sitä eikä sen jälkeen ole moista ollut..
Aika metka juttu, nää on toiset menkat tm jälkeen.

ahaa.. meillä selkeästi on jotain tieteellistä faktaa tässä selviämässä
;)

Voi vee tota viime yötäkin taas!! Heräsin joskus kolmelta hirveään pahoinvointiin.. siis todella huono olo ja samalla alavatsa poltteli ja nipisteli.

Olisinkohan mä saanut tällä pähkäilyllä kropan vihaiseksi ja nyt menkat oireilee näin...?? :ashamed:

Tervetuloa SpanishDancer ja pahoittelut keskenmenosta. Minäkin sanoin yksi päivä miehelle ettei tämä suru mene ohi muutoin kun uudella raskaudella. Sairaalassakin se sanottiin moneen kertaan, että sitten vaan uuteen yritykseen (siis kun ne ekat menkat on takana).

Mulle oli jotenkin tosi tärkeää käydä pyhäinpäivänä viemässä kynttilä hautausmaalle. Itkettiin siellä miehen kanssa sitten lopulta yhdessä, ensimmäistä kertaa. Se tuntui jonkinlaiselta hyvästien jättämiseltä sille vauvanalulle, ja tuntuu että siitä hetkestä alkaen on voinut oikeasti siirtää katseen siihen tulevaan. Tosin siinä yhdessä keskenmenosta kertovassa kirjassa sanottiin, että uusi "romahdus" saattaa tulla parin kuukauden päästä, kun on jo luullut että suru on mennyt ohi. Saa nähdä.

SW:lle piti kommentoida, että mun molemmissa raskauksissa rinnat ovat olleet se selvin oire alussa.

Hei vaan näin keskiviikon kunniaksi :)

Hiljaiseloa on vietetty, ovista odoteltu ja muka bongailtukin mutta nyt en oo sitten yhtään varma, oliko se jo viikonloppuna vai juuri nyt meneillään, kun nippailua ois eikä "ohjeen mukaista" kuivaa kautta ole vielä, eli valkovuoto hämmentää. Kun eikö sen pitäisi loppua, kun ovis on ohi ja mulla on taas tämmöstä joka toinen päivä tulee, joka toinen ei..

Yhdyn edellisten tuntemuksiin kuukautisista keskenmenon jälkeen, mulla kans ollu melkosta tuskaa ainakin ne yhdet, mitkä varmaksi tiesin kuukautisiksi eikä vaan jälkivuodoksi.

Semmosta gallupia laittasin, kun oon lukenu tällä palstalla, et aika monella on tehty lääkkeellinen tyhjennys ja ovat olleet helpottuneita, ettei oo kaavittu, mut sitten monella on kuitenkin käyny niin, et on joutunu uudelleen tyhjennykseen ja kaavintaan kun lääkkeellinen ei ookaan tyhjentäny kunnolla.

Että siis mulla kaavittiin, ku vuoto oli niin voimakasta eikä ottanu loppuakseen ja olin siinä mielessä tyytyväinen, et ainakin tiesin kaiken materiaalin tulleen ulos. Eli miten muilla? Onhan se kaavinta psykologisesti ottaen ehkä rankempi, kun joutuu nukutukseen ym. mut eipä tarvinnu käydä moneen kertaan tarkistuttamassa että kohtu on tyhjä uutta yirtystä varten..

Hiljainen oli tuo lokakuu, eli eiköhän laiteta plussatuulemaan tässä kuussa! Kaikille hirmusesti tsemppiä koitokseen ja :hug: uusille palstailijoille sekä negaa testanneille.

BM

kp 21/28-34(41)

Mä laitan ton 41 tohon siksi, kun 1 kerta tässä ed. tuulimunan jälkeen oli kierto 41pv ja en saanut edes haamuja siihen väliin... muutoin aikaisemmin on ollut säännöllinen 28, mutta nyt parit n. 34...

Mä en ole tässä kuussa tuntenut minkäänlaisia ovulaatiotuntemuksia... Plaah...

Tsemppiä kaikille. Tää ei nyt jaksaisi tän enempää...

BlondeMonsoon: Mulla on tyhjätty tuulimuna onnistuneesti lääkkeillä ja kokemus oli mun mielestä hyvä ja onnistunut. Mutta sitten mulla on myös kokemus epäonnistuneesta lääkkeellisestä. 2 päivää tyhjättiin lääkkeillä ja suurin osa tulikin ulos, mutta kuitenkin jouduin vielä kaavintaan. Itse koin kaavinnan helpommaksi ja nopeammaksi ja päätin heti, että jos vielä samaan tilanteeseen joudun, niin valitsen kaavinnan. Nyt sitten kärsin kaavinnan jälkiseurauksena huonosta kohdun limakalvosta. Kaavinta on vaurioittanut mun limakalvoa niin, että ilman tukilääkitystä tuskin raskaudun ollenkaan ennen kuin pitkän ajan jälkeen. Joten enpä sitten tiedä kumpi on "helpompi" tapa tyhjätä kohtua.

Imoen: Mulla tunteet keskenmenoista nousee pintaan aina kun joku läheinen saa vauvan tai kertoo olevansa raskaana. Ja sit toinen on menetyt lasketut ajat. Muistan edelleen jokaisen keskenmenon lasketun ajan... Mutta ajan kanssa koko ajan helpompaa.. :)

SpanishDancer: Tervetuloa ja :hug:

Aappa: :hug: Mä vieläkin niin puhaltelen plussatuulia sulle! :)

ON: Tänään vielä vahvempi ovisplussa, joten ehkä siis joko tänään tai huomenna ois ovis ja hyvin eilen ollaan kyllä hyödynnetty! :)

Tytöt.. Voitteko sanoa mikä tämä on.. http://www.aijaa.com/v.php?i=5200761.jpg Kuvittelenko mä??

Ja siis huomenna tai ylihuomenna pitäis menkkojen tulla.... Mä hain taas töiden jälkeen testin kun oli vaan niin vahva olo..

Tämä samainen Acon antoi mulle plussan sillon ekan kerran..

4.11. KESKIVIIKKO

HAAVEISSA ESIKOINEN

viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 4/
n11na........................KM 09/09.............................KP 4/
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 6/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 6/26
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 7/28
Ansu85......................KM 06/09.............................KP 11/30-35
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 28/30
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 29/31
zanz..........................KM 07/09.............................KP 33/27-32
Orion.........................KM 02/09.............................KP 122/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09

HAAVEISSA TOINEN

NeitiKat................KM 10/09.............................................KP 5/
kreta....................KM 08/09.............................................KP 14/
haicu....................TM 10/09.............................................KP 17/28
marsa22...............KM 06/09............................................KP 17/
Sinimarja..............TM 02/09.............................................KP 17/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09.............................................KP 17/
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09....KP 20/
Huisi.....................KM 08/09.............................................KP 28/
Annemari-76........KM 11/06, 09/09..................................KP 35/28
Zalmiakki..............KM 03/09.............................................KP 75/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
sanzibar...............KM 09/09
Imoen..................KM 10/09
SpanishDancer.....KM 10/09

HAAVEISSA KOLMAS

Unicco......................KM 07/07, 03/09......................KP 6/27
pinpella....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09.....KP 13/
Tsuba.......................KM 06/09.................................KP 29/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09.................................KP 36/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 3/27-34
rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 21/28-34(41)

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu

Marraskuu: Aappa

AAPPA onnea, selkeä plussa mä sain keskenmenneessä paljon haaleamman plussan ja siitä neljä päivää eteenpäin se vahvistui, onnea ja ihanaa plussasta :heart: :hug: :)

täällä ei menkkoja vielä eikä ole vielä myöhässäkään ihan vielä, mutta negan tein aamulla :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Silent whisper:
Aappa - Selvä plussahan tuo :heart: Ihan loistava juttu, ONNEA!

Menkkoja enteilevät tuhrut alkoi eilen, eli se siitä taas :'(
Silent Whisper :hug: Jospa olisi kuitenkin kiinnittymisvuotoa. Älä vielä luovuta!!! Tosi hieno homma kohdallasi kuitenkin on se, etttä nyt tiedetään mistä homma suurin piirtein kiikastaa. Mulla ja monella muulla vielä kaikki se tutkinta edessäpäin.

Yhteistyössä