KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Pääsen testailemaan vasta n. 2 viikon päästä, kun jostain kumman syystä mun kierto on näköjään siirtynyt melkein viikon pidemmäksi toisen km:n jälkeen? kierto taitaa mennä lähelle 33 päivää tällä kertaa.
 
Sopiiko joukkoonne vielä uusi kuumeilija? :wave:
Mulla tilanne sellainen, että toipumassa olen toissapäivänä tehdystä lääkkeellisestä tyhjennyksestä, joka tehtiin kun kolmas raskaus osoittautuikin tuulimunaksi, silloin oli rv10+6. Kaks lasta (tytöt 12/02 ja 7/06) löytyy ennestään, eli kolmatta siis kuumeillaan. Tarkoitus olis aloittaa yritys kunhan kroppa tästä toipuu, ja ilmeisesti ne yhdet kuukautiset ainakin pitäis odottaa, näin mulle sanottiin.
Kierroista tms. ei ole tässä vaiheessa hajuakaan, katotaan nyt miten kroppa lähtee tästä toimimaan. Toivon tietysti että oma hormonitoiminta käynnistyis mahd. pian että päästään jatkamaan vauvaprojektia ja toivottavasti paremmalla onnella. =)
Tsemppiä ja paljon plussatuulia toivottelen kaikille! :hug:
 
coitus oikein paljon onnea :flower:
Adelade paljon voimia sinulle ja peheellesi,,,itse tein lääkkeellisen tyhjennyksen keskiviikkona. Ja tervetuloa meidän joukkoon :wave:

Pelottaa niin vietävästi että tulehdusta pukkaa ku on toi alaselkä kipeän tuntoinen, muutenkin on yhtä tunteiden vuoristorataa. Saa nähä miten kierron kanssa menee,,,toivon että tämä vuoto loppuisi pian ja pääsisi takaisin rytmiin kiinni,,,

Toivon kaikille paljon voimia ja plussapuhureita =)
 
Mitenköhän sitä oikeesti osais jäädä kesälomalle tän yrityksen suhteen...? Paneskelis tasan ja just sillon ku tykkää eikä stressais ollenkaan. =)

Ku oon 95% varma että sitä tärppiä ei tule ennen syksyä kuitenkaan, tän mun painon takia. Ja kun mä sain perjantaina semmosen mielikuvan, jossa etsiskelin irc-galleriassa heinämammojen yhteisöä. Nii että syksylle se meijän tärppi menee... :snotty:

Mä tahtoisin lähtä Järvi-Suomeen vähä reissaamaan...ois nii ihana käydä uiskentelemassa lämpimissä järvivesissä, ja eikös ne sielä ole aika puhtaitaki? Ainaki verrattuna näihi pohjois-pohjanmaan paskajokiin...järvetki on likaisia, ja niitä on hyvin harvassa. Merivesi taas on aika kylmää... Kun vaan osuis vapaapäiviä/lomia kohilleen ni vois lähtee. :)

Mulla näyttäs että ei tapahdu yhtään mitään kropassa, en tiedä pitäisinkö tän kesän yli jonkinlaista rytmiä yllä teroluteilla, vai antaisinko kierron venyä pitkäksi? Ainaki siinä ois se hyvä puoli ettei ois menkkoja...ja lääkkeet aina kans vähä huolettaa että mitä haittaa niistä vois olla. Kuitenki ne on sinänsä vieraita aineita kropalle. Mutta toisaalta sit, oisko kropan helpompi lähteä käyntiin taas sit syksymmällä, jos on ollu jotain rytmiä..?
 
Sun Rise Jos meillä menee kaikki hommat putkeen, niin täälläkin tod. näkösesti juhannuksen tienoilla ovis.

Adelade Pahoittelut tuulimunasta :hug: Mutta tervetuloa mukaan jutustelemaan :wave: Mulla oli myös tuulimuna, joka huomattiin vähän ennen rv 12 np-ultrassa. Mulle sanottiin, että heti saa aloittaa yrittämisen, ei tarvi odotella menkkoja.

Orion Ite oon kans painiskellu ton tero asian kans viime syksynä, ku mietin, et alotanko heti vai hetken päästä. Mullakaan menkkoja ei tule ilman niitä. Mut ehkä se on helpompi, ku syksyllä iskee ajatus, että nyt, niin tietää ainakin kierron eikä tarvi sit alkaa kroppaa käynnisteleen.
 
Tervetuloa Adelade ja pahoittelut tuulimunasta.

Coitukselle paljon onnea ja superhyviä tarrasukkia pikkuiselle.

Itsellä tänään kp 25 ja olen tietty koko eilisen etsinyt oireita ja vajonnut maan rakoon kun ei niitä tunnu olevan. Nyt aamulla aloin miettimään muutamaa joka voisi olla oire: heräsin yöllä pissalle, nännit nöpöttää koko ajan ja ovat vähän kasvaneet, röyhtäytyttää, finnejä, vatsa turvottaa, eilinen lonkero kilahti heti päähän aiheuttaen huonon olon ja totaali väsymyksen.

Mutta kun nuo kaikki voivat myös olla menkkoja enteileviä oireita, sekä ilmaantuvat kun niitä oikein toivoo ja etsii. Eipä taida auttaa muu kuin vain odottaa kärsivällisesti loppu viikkoon (ei onnistu, olen aivan hermona).

Paljon voimia myös kaikille muille piinailijoille.
 
SUNNUNTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Sun Rise............................KM 10/08 .........................KP 4/28-31
Miukkari............................KM 02/09...........................KP 7/
BabyHope........................KM 09/08, 01/09.................KP 8/33-41
mely.................................KM 12/08............................KP 12/27-37
tiitu87..............................KM 11/08, 03/09.................KP 17/29-30
Empuuu............................KM 09/08............................KP 20/28-30
Tupu76.............................KM 11/08, 04/09................KP 22/29-30
Murmelin...........................KM 01/09...........................KP 22/28-38
MLL...................................KM 11/08...........................KP 23/27-32
Orion.................................KM 02/09...........................KP 23/50
harakanhattu....................KM 04/09...........................KP 25/
nimbe................................KM 03/09, 04/09................KP 27/29-30
nanakuu............................KM 11/08
Hempukka87......................KM 12/08
Perhosia.............................KM 01/09
zamoon..............................KM 07/00,07/08,09/08
MeaMimosa...................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.............................KM 04/09
Alisa84..............................TM 05/09
Tash..................................KM 12/08, 05/09
mirzu.................................KM 04/09
JääKyynel..........................TM 05/09



HAAVEISSA TOINEN



kellopeliappelsiini...............TM 04/08, KM 05/09...........KP 4/28
Annemaarit........................KM 08/08............................KP 7/24-28
Zalmiakki...........................KM 03/09.............................KP 18/
Sinimarja...........................TM 02/09.............................KP 20/27-34
AnnaStiina82.....................KM 12/08.............................KP 23/30
tillukas...............................KM 05/09.............................KP 25/31-35
Elwi...................................KM 11/08.............................KP 44/17-42
Nappula.............................KU 10/08, KM 02/09
pyrola................................KU 03/09
MyAngelsMyHope...............KM 03/09
tinttamaaria.......................KU 08/08, KM 03/09
Spark.................................KM 02/09
mama-L.............................KM 04/09
jasimi.................................KM 01/09, 05/09
Eelis...................................KM 04/09
nöttiäinen..........................RK 10/08, KM 05/09



HAAVEISSA KOLMAS



Varanikki...........................KM 04/09...............................KP 5/28-32
Happihyppy.......................KM 02/08, KU 12/08..............KP 9/28-30
Sapfo.................................KM 05/09..............................KP 20/
pinpella.............................KM 04/09...............................KP 25/27-28
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
Piijuska-78.........................KM 05/09
Adelade.............................TM 06/09



HAAVEISSA NELJÄS



MannaHari.........................KM 03/09.............................KP 4/23-28
Sintsu78............................KM 01/09.............................KP 23/30-33



HAAVEISSA VIIDES



mother4......................TM 02, KM 06/08, 12/08..................KP 26/28






TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, catzu, pikku-pirpana, Maaria75, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu, maaliskuu, P-E, Nasu-85, A-L-M, Elviira-76





PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008


Syyskuu: Snowball-TYTTÖ, ElinaMaria-TYTTÖ, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Heinämassu82, Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Leinikki, tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), omenaruusu



 
Kiitos kaikille! :hug: Kiva kun pääsin mukaan. =)
Niin ja onnea plussanneille! :flower: :flower:

Mie käsitin että nuo yhet kuukautiset pitäis odottaa la:n takia, mutta kyllähän nykyisillä ultrauslaitteilla saadaan se selvitettyä tosi tarkasti muutenkin. Mieli ei tekis kyllä odottaa yhtään ylimääräistä, tuntuu että helpommin tästä pääsis yli kun sais raskautua mahd. pian uudestaan.

Piijuska-78 toivotaan ettei olis tulehdus kyseessä. :hug:
Saanko mie kysyä kun aika samaan aikaan on tyhjennyksessä oltu, että minkälaista siulla on vuoto tällä hetkellä vai onko sitä ollenkaan? Kun mulla on muuttunu sellaiseks kirkkaanpunaiseks ja limansekaiseks, ihan pieniä alle puolen sentin hyytymiä saattaa välillä olla joukossa (sori tarkka kuvaus :snotty: ) Mut öisin ei välttämättä tule vuotoa ollenkaan.

Mulla on ens viikon torstaina tarkistusultra, pitää mennä syömättä sinne että pääsen samantien kaavintaan jos jotain roippeita kohtuun on jääny. Toivon kyllä ettei kaavintaa enää tarvita...
 
vaikka eilen negan (kp 27/29-30) testasinkin. Jotenkin oon kyllä varma, etten raskaana olisi, ei ole nimittäin mitään oireita. Normaalisti kierto ollut sen 28-29 pv, mut huhtikuun km:n jälkeen piteni 29-30. Testasin Clearbluella ja ihan selvä nega, pitäisi kai olla jopa 4 pv ennen oletettuja menkkoja tulos luettavissa. Mitä kokemuksia teillä on? Onko tullut plussaa vielä myöhemmin?

Oireita oli viime viikolla, valkovuoto jatkui suht runsaana oviksen jälkeen, mitä se on tehnyt vain silloin kerran, kun sitten raskaana olinkin. Mutta silloin oli myös rinnat ihan hurjan kipeät, nyt niin, että kun puristelee, niin sattuuhan se :) Mutta ei mitään sellaista, mitä viimeksi, että kun käveli, niin pienet b-kupin rinnat tuntui hajoavan :) Joten taitaa olla turha toivo :(

Eilen oli koko aamun ja päivän mahassa menkkakipuja, mutta loppuivat iltaa kohden eikä enää mitään. Normaalisti kuukautiset alkaisivat huomenna, mutta taitaa siis venyä jopa keskiviikolle (oletan kuitenkin että alkavat ti).

Miten jotkut kestävät tätä jopa vuosia????
 
Adelade tervetuloa ja pahoittelut tapahtuneesta. :hug: Oikeassa olet, nuo yhdet menkat ovat juuri sen LA:n takia suositellut. Paskan väliä niistä, kroppa jos ei ole valmis niin ei se kyllä raskaudukkaan. :D

Tiitu87 ja pinpella d =)b


 
Hei laskeskelin mun kiertopäiviä niin viime kierto oli 29päivää.. laitatko vaikka siihen 17/29-30 Ennen myös oli 29 että kai se nyt on ihan sama.. :):) ihanaaa kun on jo kp 17.. voikun ens viikko menis nopeesti ja sais iloisia uutisia sit 19.päivä:)
 
adelade tervetuloa ja pahoittelut tmstä! :hug: kannattaa kyllä odotella ne yhdet kuukautiset jos näin ovat suositelleet, kuitenkin kohdun palautuminen ja limakalvuston kehittyminen raskautta kestämään kestää aikansa.. mä ainaki mielummin pelaan varman päälle ku sit vaik uuden kmn jälkeen pohdin et oliko liian aikaista raskautua, et josko limis oiski kestäny uuden raskauden jos ois odotettuki se suositeltu kuukausi.. jaksuja!

piijuska kannattaa kyllä soitella polille jos vähäkään tulehduksen oireita, ettei äidy sitten kovin pahaksi.. mulla alko tulehduksen oireet viikko tyhjennyksestä, just ristiselkäkivulla ja myöhemmin illalla nousi kuume, tulehdusarvot oli vaan lievästi koholla (18) mutta lääkäri sanoiki et saattaa hujahtaa sit kertaheitolla korkeelle, et hyvä et tulin hyvissä ajoin, kaks kuuria sain, kohtu ultrattiin, pieniä jäämiä oli, mut lääkäri sanoi et tulevat viimestään seuraavien menkkojen myötä pois ja itseasiassa nyt tulluki muutama pieni hyytymä (n.1cmx1cm) ja vuoto muutenki runsaampaa, joten jospa tuolta nyt kaikki tulis sit ja kohtu ois palautunu ja tervehtyny uutta raskautta kantamaan..

ON: kp4 ja vuotelee vieläki suht reilusti.. ei mitenkään huolestuttavan paljoo, mut normimenkkoja reilusti enemmän kuitenki.. ällöö.. :x mut ihan normia kuulema tyhjennyksen/kmn jälkeen et ekat menkat on runsaammat.. en oo uskaltanu käyttää viel kuukuppiakaan, ku oon ajatellu ku ei jälkivuodossakaa saa.. ehkä jo sit seuraavissa menkoissa käytän taas kuppia, se on niiiiin paljo mukavempi ku nää ällöttävät siteet.. :/

tääl sataa vettä ja tosi kylmä ilma.. mihin ne lämpimät kesäpäivät katos.. ? :/ jospa sit heinäkuu (mulla loma! jeij!) ois lämmin ja aurinkoinen.. :) äiti aiko tulla hakeen tytön tiistaihin asti ku hän on lomalla.. aiko käyttää tyttöö tivolissa tai uimahallissa tms. :) mulla tulee varmaan ikävä.. :)
 
Moikka taas!

Onko muille lehtimyyjät kaupitellu vauva-lehtiä tai lastenkirjoja? Mä tilasin talvella Vauva-lehden näytenumeron ja nyt sitte lehtimyyjät (vaikkakin mulla on suoramyyntiesto...) soittelee "sullahan on jälkikasvua?" "EI ole" "Ai no onkos tulossa?" "EI ole!!!" Pikkasen ärsyttävää, vaikka mistäs ne vois tietää kenenkin taustoja.
Eilen sain kuulla että hyvä ystäväni on raskaana, odottaa jouluvauvaa. Tuntui kyllä alkuun pahalta ja näin jopa uniakin aiheesta. Ärsyttää että ei osaa olla vilpittömästi onnellinen toisen puolesta :( No, toivottavasti mieli muuttuu jos nyt itekkin sais plussattua piakkoin.
En tiedä miksi oon muutenkin ollu viimeisen viikon tosi itkuinen, ihan pikkujututkin alkaa itkettää. Ja tulipas tähänkin vain pelkkää valitusta...huh.
:hug: kaikille tasapuoleisesti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miukkari:
Moikka taas!

Onko muille lehtimyyjät kaupitellu vauva-lehtiä tai lastenkirjoja? Mä tilasin talvella Vauva-lehden näytenumeron ja nyt sitte lehtimyyjät (vaikkakin mulla on suoramyyntiesto...) soittelee "sullahan on jälkikasvua?" "EI ole" "Ai no onkos tulossa?" "EI ole!!!" Pikkasen ärsyttävää, vaikka mistäs ne vois tietää kenenkin taustoja.
Eilen sain kuulla että hyvä ystäväni on raskaana, odottaa jouluvauvaa. Tuntui kyllä alkuun pahalta ja näin jopa uniakin aiheesta. Ärsyttää että ei osaa olla vilpittömästi onnellinen toisen puolesta :( No, toivottavasti mieli muuttuu jos nyt itekkin sais plussattua piakkoin.
En tiedä miksi oon muutenkin ollu viimeisen viikon tosi itkuinen, ihan pikkujututkin alkaa itkettää. Ja tulipas tähänkin vain pelkkää valitusta...huh.
:hug: kaikille tasapuoleisesti!
Miulle ei juurikaan lehtimyyjät soittele, koska on salainen numero. Vauva-lehden näytenumeroja tulee kyllä tilattua melkein säännöllisesti. :D
Meillekin ois muuten tullu jouluvauva, jos kaikki ois menny hyvin. Ei oltu kellekään vielä raskaudesta kerrottu, joten en viiti tästä tm:stakaan yleisesti puhua.

Miun siskolla on la kuukauden päästä, ja mietin jo että miten mie kestän käydä vauvaa kattomassa ja olla onnellinen siskon puolesta. :ashamed::ashamed:
 
Adelade minulla on vuoto sellaista kirkasta limaista,jossa on vielä pyyhittäessä verta,,,muuten verta ei enää vuoda,mutta pieniä hyytymiä välillä pyyhittäessä tulee. On jopa välillä vessareissu ettei enää tule pyyhittäessäkään,,,toivon kovasti että ei olisi tulossa tulehdus,ei ole enää koskenut selkään mutta mahaa jomottaa välillä. Minulla ei ole mitään ultrausta muuta ku että viiden vkon kuluessa pitää viedä raskaustesti teekoohon,,,ihmettelen että sen kummempaa kontrollia ei ole :eek:
 
pinpella Tuttua tuo piinailu, sitä kovasti odottaa ajan kulumista ja kaiken maailman merkkejä raskaudesta.

Adelade Kiva, että sulla seuranta ultra noin nopeesti, helpottavaa varmasti päästä tarkistaan tilanne :hug:

Nimbe Täällä kestetty kohta 1,5 vuotta *huokaus*. Eihän tuokaan pitkä aika oo, mutta kyllä ottaa koville..

Plussatuulia kaikille ++++++++++++ :whistle:

Ja Iso :hug: sitä tarvitseville!
 
Ei tästä tule yhtään mitään. Perjantaina alkoi taas täysi tulva kun juuri luulin päässeeni 7 viikon piinasta eroon.
Sun Rise: Enpä taida jaksaa enää tämänkään vertaa palstailla, joten minut voi siirtää taustalle kuumeilemaan. :( :( :( :( :(
 
piijuska: mullakaan ei sen kummempaa kontrollia ois ollu ku tuo sunki mainitsema tkn raskaustesti, mut ku mulla alko tuleen niitä oireita ni pääsin näytille gynepolille ku vaan soitin sinne..
soita ihmeessä polille jos huolestuttaa ja pyydä päästä näytille niin saat ainaki mielenrauhan ja jos siellä jotain pientä tulehdusta on kehitteillä ni saat ajoissa lääkityksen siihen.. jaksuja!
 
Huomenta kanssa kuumeilijat!
Ensinnäkin isot onnittelut plussanneille! Se antaa toivoa ja hyvän mielen, että tällä palstalla saadaan myös niitä plussia! Välillä ja etenkin tänään on taas sellainen fiilis, että ei tästä tule mitään...
Tervetuloa myös kaikille uusille :hug: toivotaan, että pääsette pian pois täältä pinosta :)

).( Teroja syöty nyt 8 päivää. Milloinkas teillä alkaneet menkat terokuurin jälkeen? Pitäiskös alkaa heti kun kuuri syöty? Joku jo kertoikin aiemmin, että toka vikana päivänä terojen ottamisesta oli alkanut... Eli niitä menkkoja nyt sitten odotellaan kovasti... Toivottavasti ilmaantuvat ja mikäli eivät niin sitten otan yhteyttä terveyskeskukseen. Mutta eiköhän ne ala... oireita ei tosin ole sitten minkäänlaisia... :/

Mulla alkais 2,5vkon päästä kesäloma. Kesälomaa ois huimat 5vkoa! Kovasti jo lomaa odottelen. Joku mietti, että miten sais nää vauvakuumeilut pois kesän ajaksi aatoksista. Itse pohdin ihan samaa...Pitäis nyt todenteolla saada muuta ajateltavaa. Ideoita siis otetaan täälläkin vastaan :)
Mites teillä muilla on kesälomat?

Nyt vähän kahvia koneistoon, että pääsee taas arjen rytmiin =)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja stressitöntä sellaista :heart:
 

Yhteistyössä