KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Alisa84 - mä en kanssa tiedä yhtään missä nyt mennään. Kaavinnasta kohta 4 viikkoa, ei menkkoja vielä. Viimeinen viikko on mennyt kuumissa tunnelmissa, tuntuu kuin olisi vaihdevuodet OIKEESTI. Hiton kuuma koko ajan, ihoa kipristelee oikein. Nukun vierashuoneessa yksin ilmastointi päällä :ashamed: Lisäksi v-vuoto on ihmeen vetistä ja juoksevaa. Kaavinnan jälkeen oli pitkä kuiva kausi, nyt viime päivinä lorahtelee. En tiedä mitä ootta: menkkoja vai ovista. En osaa lukea ollenkaan näitä merkkejä.
 
Ovislimat bongattu mutta tikussa nega edelleen :eek: Pitänee pupuilla kaiken varalle? No kivaahan se vaan on... :D

Alisalle tätiä puhaltelen :whistle: :whistle:

Adelade ja KPappelsiini, hyviä pölyyttelyitä :D :wave:

Sapfo veikkaan että sulla ovis lähestyy koska noin 6vkoa on se yleisin aika menkoille alkaa KM jälkeen. Ja paljon valkkaria viitannee ovikseen myös :)
 
hei.. Mä kyllä luulen että mä en ainakaan plussaa tässäkierrossa.. ei oo rinnat yhtään kipeet.. (tuli mieleen että onko kaikilla raskaudessa rinnatkipeet? )
Ei oikee oo mitää tuntemuksia.. eilen vihlas kun nousin nopeasti ylös tuolilta ja sitä edellisenä iltana oli muutaman tunti paineen tunnetta vatsalla..mutta siihen se sit jäikin.. tai no on vatsa turvonnut mutta se voi johtua että menkat alkaa kohta...

Masentaa....

:'( :'( :'(
 
Sapfo Just samoissa mennnään. Ite aloin kans miettimään, että pitäskö sittenkin yrittää bongailla ovista, vaikka edes muutaman päivän.. Kauheen kurjaa ja hankalaa. :hug:

Tiitu Sillonko mää plussasin niin mulla oli paljon muita oireita, mutta ei tuota rintojen arkuutta, joten ei sitä kaikilla ole :)

ON: Äsken kävin vessassa ja pikkareihin oli tullu pieni rusehtava läntti, elättelin jo toiveita, että nyt hanat aukeaa, mutta pyyhittäessä paperiin ei jäänyt mitään muuta kuin kauhee lima kerros...(Sori ällö kuvaus) Mitä ihmettä tää nyt on? Huoh.. Mää alan olla aika väsynyt tän tilanteen kanssa... |O
 
Täällä alkas olla jännät paikat... kiertopäivät täynnä. Ei tunnu et olis raskaana...
Et kai ne menkat sieltä tulee. Toivottavasti ei kovin myöhässä.
Onnittelut plussanneille ja :hug: sitä tarvitseville:) Ja todellaki, nautitaan siideristä kun vielä voidaan;)
 
Mistäköhän mä nyt tiedän, milloin mun menkat alkaa? Vuotoa tullut paria päivää lukuunottamatta KOKO hemmetin kierron ajan, nyt on kai kp27. Tuossa oli siis pari päivää taukoa, sitten alkoi ruskea vuoto ja nyt taas verta. Oisko jo menkat? |O
 
SUNNUNTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Empuuu........................KM 09/08.............................KP 1/26-30
MLL.............................KM 11/08.............................KP 4/26-32
harakanhattu................KM 04/09.............................KP 5/28-31
Sun Rise.......................KM 10/08 ............................KP 11/28-31
Miukkari........................KM 02/09.............................KP 14/
BabyHope......................KM 09/08, 01/09...................KP 15/33-41
mely.............................KM 12/08.............................KP 19/27-37
tiitu87...........................KM 11/08, 03/09...................KP 24/29-30
Tupu76..........................KM 11/08, 04/09...................KP 29/29-30
Murmelin........................KM 01/09.............................KP 29/28-38
Orion.............................KM 02/09.............................KP 30/50
nanakuu.........................KM 11/08
Hempukka87....................KM 12/08
Perhosia.........................KM 01/09
MeaMimosa......................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina...........................KM 04/09
Alisa84...........................TM 05/09
Tash..............................KM 12/08, 05/09
mirzu..............................KM 04/09
JääKyynel.......................TM 05/09
Silent whisper..................KM 05/09
marjutti86.......................KM 06/09



HAAVEISSA TOINEN



Sinimarja..........................TM 02/09...........................KP 2/27-34
Elwi.................................KM 11/08...........................KP 7/17-44
kellopeliappelsiini................TM 04/08, KM 05/09............KP 11/28
Annemaarit.......................KM 08/08...........................KP 14/24-28
Zalmiakki..........................KM 03/09...........................KP 25/
AnnaStiina82.....................KM 12/08...........................KP 30/30
tillukas.............................KM 05/09...........................KP 32/31-35
Nappula............................KU 10/08, KM 02/09
pyrola..............................KU 03/09
MyAngelsMyHope...............KM 03/09
tinttamaaria......................KU 08/08, KM 03/09
mama-L............................KM 04/09
jasimi................................KM 01/09, 05/09
nöttiäinen..........................RK 10/08, KM 05/09



HAAVEISSA KOLMAS



Varanikki..........................KM 04/09............................KP 12/28-29
Happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08..............KP 16/28-30
Sapfo..............................KM 05/09............................KP 27/
pinpella............................KM 04/09............................KP 32/27-28
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
Piijuska-78........................KM 05/09
Adelade............................TM 06/09



HAAVEISSA NELJÄS



MannaHari.........................KM 03/09...........................KP 11/23-28
Sintsu78...........................KM 01/09...........................KP 30/30-33



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, catzu, pikku-pirpana, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu, maaliskuu, P-E, Nasu-85, A-L-M, Elviira-76, Eelis, zamoon, Spark





PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008


Syyskuu: Snowball-TYTTÖ, ElinaMaria-TYTTÖ, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81-POIKA

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Heinämassu82, Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Leinikki, tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), omenaruusu, nimbe, mother4



 
Alisa84 - olen piruuttani testaillut koko ajan ovistesteillä nähdäkseni miten ne toimii jos testaa koko kiertoa. Viime viikon alussa oli haalea testiviiva joka selkeästi vahvistui kahdeksi päiväksi ja samalla oli alavatsakipuilua. Mutta testiin ei tullut kuitenkaan tasavahvoja. Sitten viiva alkoi haaleta ollen tänään olematon eli pelkkä kontrolliviiva. Ota tuosta nyt selvää. En usko ovikseen koska ei ollut limoja.


nöttiäinen - enpä ole tuota vielä kokeillut vaikka testailen paljon :whistle: Onko siis tasavahvat viivat ovistestissä? Omituista. Oliko se raskaustesti herkin kaikista? Onhan mahdollista että oletkin raskaana mutta viiva voimistuu hitaasti.
 
nöttiäinen Mää testasin sillon viimeksi menkkojen ollessa myöhässä eka ovistestillä ja sillä tuli kirkas +, seuraavana päivänä samoin r-testiin. Mutta menkkojen aikaan mulla ei oo kokemusta.

Empuu Pahoittelut tädistä! :hug: Mutta jospa se kierto nyt siitä tasottuis ja tulis se plussa äkkiä :)

Sapfo Onhan niitäkin, että o-testiin ei tuu ihan tasavahvoja viivoja, mut silti ovis tapahtunu :D Onko sulla aina limat huomattavissa, kun on ovis?

Täällä tänään alkanu joku ihmeen vaaleen ruskea limaisen oloinen vuoto, pari pienen pientä hyytymääkin tullut pyyhkiessä. Täytyy katsastaa mihin tää on menossa. Jos sama jatkuu huomenna niin lasken tän kp 1:ksi. Ihan vaan sen vuoksi, että mulla yleensäkin ihan olemattomat menkat. Aion tylysti sit alkaa popsimaan clomeja kp 3 ja katsoa mitä tulevan pitää. :headwall:
 
tiitu87 Mulla ainakin oli raskauden aikana rinnat ihan prkl:een kipeet! Mutta toisaalta niin myös aina ennen menkkoja, eli siitä oireesta en voi päätellä mitään :)

On toi kyllä tosi rankkaa jos saa kaksi keskenmenoa putkeen. Itse en tiedä miten siitä selviäisin, yksi jo ihan kauheaa. Toisaalta, mulla on yksi tuttu joka on saanut puolen vuoden aikana kaksi keskenmenoa ja on nyt viikolla 20 raskaana :) eli kyllä se voi onnistua kahdenkin jälkeen. Ja mun yhden kaverin äiti on saanut yhteensä 6 keskenmenoa ja sillä on myös kaksi tervettä lasta. Eli pitää kai jaksaa vaan yrittää.

Mä tossa eilen jo aloin epäillä että olinkohan edes raskaana missään vaiheessa vai kuvittelinko koko jutun. Tuntuu niin kaukaselta jo, vaikka km:stä ei oo kun 2 viikkoa. Katsoin sit alkuraskauden ultran kuvia ja taas oli pakko uskoa että totta se oli..
 
Hei kaikille =) tuntuu että ovis alkaa puskea päälle,tuntuu että vois raiskata ton ukon monta kertaa päivässä ;) yleensä toi tunne ainoastaan lähinnä oviksen aikoihin B) ja ollut muitakin oireita,massun nipistelyä ja limaisuuttakin jonninverran...Mies meinaa olla taas vähä epäileväisellä kannalla koko vauvajutun suhteen,mutta luulen sen olevan pelkoa uudesta km:sta,,,tiedän hänen haluavan vielä vauvan :| tulipa taas omaa napaa,,,

Toivon pian iloisia uutisia kaikille =)
 
Huomenta!

Hiljaiseloa ollut täällä suunnalla kun ei ole oikein mitään tapahtunut :) Nyt on menkat ohi ja ovista odotellaan. Kotitestit.fi kautta ostettuja liuskatestejä ois 14kpl eli kohta vois alkaa tikuttelee O:ta :) Omat tuntemukset ovat tosin aina niin vahvat, että osaan sanoa ilman tikkujakin, että milloin on ovis. Nyt vaan ajattelin vielä tikutella siitä varmuuden kun tuntemuksia on yleensä monta päivää ja limoja :$
Sorry muuten omanapaisuus heti alkuun :ashamed:

Kaikille uusille voima :hug: ja plussatuulia samaan syssyyn! Toivotaan, ettei meidän kenenkään tarvitse täällä palstalla enää pitkään roikkua! :heart:

Mukavaa juhannusviikkoa kaikille! Muistakaahan heilutella peittoja ahkeraan näin keskikesän kunniaksi ;)
 
Menkat tulkaa jo |O |O En jaksa tätä ihmettelyä jossa jokainen pienikin (usein kuviteltu) merkki kropassa on mukamas oire suuntaan tai toiseen. Olispa kotiultra, labra ja ammatti-ihminen B)

Alisa84 - en ole mikään limabongaaja, ei ole mun juttu heh. Mutta kyllä mä yleensä olen huomannut edes jotain toimintaa tuolla alapäässä kun ovis on ollut. Ei ainakaan kuiva kausi ole ollut päällä. Ovistesteistä - tiedän että testiin ei tartte välttämättä tulla tasavahvoja mutta ydistettynä mun kuivuuteen ja kohdun limakalvon paksuuteen (olematon) en usko ovikseen. Menkkatuulia sulle Alisa :hug:

Silent whisper - mun kaverilla on ollut 2 keskenmenoa putkeen ja sitten kaksi onnistunut raskautta. Hän itse sanoi että ensimmäinen km oli pahin, toinen meni jotenkin turtana. Yksilöllistä tämäkin mutta luulisin itsestäni että seuraava keskenmeno ei olisi enää niin paha asia JOS se tapahtuisi alussa. Sen sijaan jos taas np-ultrassa pitäisi katella kuollutta vauvaa monitorista niin olisin hyvin pettynyt. Mun kaverin tuulimuna selvisi np-ultrassa, oli 3kk hyvin pahoinvoivakin raskaudestaan. Juuri tuon takia haluan silti vieläkin sinne varhaisultraan vaikka eihän se että näkee sykkeen 8+ viikolla takaa mitään, kuten ei meidänkään tapauksessa.

Piijusta - raiskaustuulia :LOL: Olispa mullakin taas ovistilanne. Silloin on niin paljon unelmia ja odotuksia ilmassa :heart:

Elwille +++ tikkuun :hug:

Täällä on ihan syysilma. Sataa ja tuulee. Asteita +10. Eikai se jussi mene taas sisätiloissa |O Mekin lähdetään mun vanhempien möksälle lasten kanssa ja möksä ei ole iso. Sisätiloissa kahden taaperon kanssa tuntikausia arg.
 
Ovislimailija tässä hei.. :wave:

Hih, Piijuska, et ole ainoa :p

Elwi, plussaa tikkuun toivotaan sekä sulle että mulle :) Tämän päivän ovistikuttelu on vielä suorittamatta :D

Mikä keskikesä? Ainoa mistä kesän näkee on puiden lehdistä, ei ainakaan ilmat kovin kummoiset ole olleet |O

 
Nyt tulee omaanapaa, sorry mutta pakko purputtaa johonkin... :ashamed:

Älysin just että eihän tässä kannata mitään yritystä jatkaa ihan heti, hukkaan menis kumminkin, kun mullahan todettiin viime vkon ultrassa että kohdun limakalvoa on n. sentti. Ja jos se ei itestään vuotele pois, niin sit joudutaan tyhjentämään uudestaan. :/ Eikähän mulla enää mitään vuotoa ole...
Perhanan perhana. :headwall: :'( :'(
 
Adelane - onko se siis sitä vanhaa limakalvoa? Kuinkas kauan sulla oli tyhjennyksestä? Mulla oli kohdun limista 4,3mm mutta kaavinnasta siis jo 3 viikkoa silloin joten sehän oli sitä uutta kasvustoa eiks vaan =)
 
Sapfo: sillon kun toi ultra tehtiin, tyhjennyksestä oli aikaa viikko. Tuskin tossa ajassa on vielä kerenny uusiutumaan. :/
Nyt on kyllä ihan semmonen olo että saapi miun puolesta muut jatkaa yrittämistä, en mie jaksa. :'( :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
nöttiäinen - enpä ole tuota vielä kokeillut vaikka testailen paljon :whistle: Onko siis tasavahvat viivat ovistestissä? Omituista. Oliko se raskaustesti herkin kaikista? Onhan mahdollista että oletkin raskaana mutta viiva voimistuu hitaasti.
R-testi ei ollu mikään herkkä...
Tänään soitan neuvolaan ja vaadin pääsyä verkokeisiin. R-oireet vaan vahvistuu: alkanu paleleen, ällöttää, VÄSYTTÄÄ, rintoja vihloo, masua nippailee... Kaikki ne oireet mitä mulla raskaana ollessa yleensä on.
Saas nähä. :|
 
Adelane :hug: Mulla oli viikko kaavinnasta verta vielä kohdussa ja jotain kudosta 1,3mm paksuudelta. Sitten seuraavan viikon kuluessa vuosi pois. Eli onhan se mahdollista että luonto vielä hoitaa sen kudoksen pois sieltä. Joillakihan on ovis 2 viikkoa keskenmenosta eli silloinhan kai limis alkaa kasvaa ihan piankin keskenmenosta. Sanoiko se gyne että on vanhaa limistä?

nöttiäinen - hyvä kun pääset kunnon kokeisiin :hug:
 
Ei se ultraaja maininnu erikseen onko vanhaa, mut niin mie käsitin, kun sanoi että saa vuotaa pois ja jos ei niin täytyy tyhjentää. Ainoo vaan että vuoto on jo loppunu. :/

Tuntuu vaan taas jotenkin niin epätoivoiselta tää homma, pitäs vaan olla tyytyväinen noihin kahteen lapseen mitkä on aikaseks saanu, ja lopettaa tää haahuilu. :ashamed: :ashamed:

Tsemppiä ja parempaa mieltä teille muille! :hug:
 
Silent whisper mulla on ihan sama juttu välillöä että sitä miettii että olinkohan mä ees raskaana.. jne.. meillä tulee km 3kk torstaina..kauhean nopeasti mennyt aika.. toivottavasti tulis plussa sillon. :) sitä niin toivon <3

nyt on kaks kertaa vihlassu/ krampannut alavatsa kun olen noussut ylös nopeasti.
saa alkaako menkat.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Ei se ultraaja maininnu erikseen onko vanhaa, mut niin mie käsitin, kun sanoi että saa vuotaa pois ja jos ei niin täytyy tyhjentää. Ainoo vaan että vuoto on jo loppunu. :/

Tuntuu vaan taas jotenkin niin epätoivoiselta tää homma, pitäs vaan olla tyytyväinen noihin kahteen lapseen mitkä on aikaseks saanu, ja lopettaa tää haahuilu. :ashamed: :ashamed:

Tsemppiä ja parempaa mieltä teille muille! :hug:

Äläs nyt kirvestä heitä kaivoon vielä! :hug: :hug: Tässä kuumeilussahan on niitä aallonpohjia ja joskus näyttää paremmalta. Mulla se vuoto oli kanssa loppunut mutta alkoi sitten uudestaan. Voimia!
 

Yhteistyössä