KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Alisa84 Ruttunaama tulee meille miehen veljeltä kun heillä on pito vaikeuksia.
Varmaan huomenna haetaan tyttö kotiin :heart: Saadaan hetkeksi muuta ajateltavaa ja touhuttavaa.
On siinä kyllä ikäväkin puoli, kun joudun samaan aikaan luopumaan omasta vanhasta koirasta.Mut hänestä aika jättää vaikka ei neitiä meille tulisikaan.Ehkä se tuo myös vähän helpotusta ikävään. :'(
Mut näin se menee.Joskus jostain on luovuttava, että voi saada jotain uutta ja kaunista tilalle :heart:

Kauheeta kirjottaa tuo nin esille siitä tulee niin lopullista :'(

Nyt voitte pitää mua täysin hulluna tai jotain mutta ihme menkat!! :eek:
Ei juuri lainkaan kipuja (yleensä 2-3 ekaa vuotopvää käytän kipulääkkeitä ) ja vuoto aavistuksen niukempaa kuin yleensä, mutta vaan aavistuksen. Ja ei hyytymiä, niitäkin tulee aina. Ja mikä ihmeellisintä, kaikka r-oireet jatkuu ja jatkuu... Väsyttää, oksettaa, rintoja kivistää, verisuonet aivan pinnoissa nännipihoissa, pissattaa, nälättää, maha turvoksissa (tietty voi johtua menkoistakin vielä )...

Mä oon jo itkeny ja luopunu toivosta ja laskeskelen millon seuraava mahd. ovis joten en mä näitä oireita pysty kuvittelemaankaan... Ihmeellinen tämä naisen keho, sekasin tässä menee...

nöttiäinen anteeksi nyt kun en muista tilannettasi mutta kuinka miten pitkällä raskautesi sitten oli? Jos olet ihan alussa niin raskaustestiviiva haalenee kai aika nopeasti jos km tulee. Korjatkaa muut jos olen väärässä. Tai ei kai näihin mitään "näin käy aina"-ohjeita ole. Voiskohan se olla harmiton vuoto mikä ei olekaan km?

Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
nöttiäinen anteeksi nyt kun en muista tilannettasi mutta kuinka miten pitkällä raskautesi sitten oli? Jos olet ihan alussa niin raskaustestiviiva haalenee kai aika nopeasti jos km tulee. Korjatkaa muut jos olen väärässä. Tai ei kai näihin mitään "näin käy aina"-ohjeita ole. Voiskohan se olla harmiton vuoto mikä ei olekaan km?
No itseasiassa menkkoja ei edellisen KM jälkeen oo tullu ollenkaan ja oviksen bongauksen mukaan (testasin ni tiedän varmaks) menkkojen olis pitäny alkaa VASTA pe-la akselilla et ne alko ny n. 4 pvää ajoissa. Mutta jo tuolloin eli tiistaina sain + o-testillä. (Edellisessäkin raskaudessa sain samaisella o-testillä eka + ja sit r-testillä et mulla kai ne toimii tollakin tavalla..)
Eli AIVAN alussa. Ja koska mulla on kokemusta myös alkuraskauden KM:sta ja kemiallisesta, ni niissä älytön vuoto mielettömine hyytymineen ja kipuineen alko aika pian, viim 2. tai 3. pvänä siitä kun pieni vuoto alko. Nyt taas ei mitään semmosta.

Ja testasimpa huvikseen äsken uudelleen o-testillä... + tuli. :eek:
Valemenkatko????? Vuodan kuitenkin melkeen yhtä paljon ku menkoissa...

Ihan ensin voima :hug: kaikille joilla surullisia uutisia.

Sit pakko vähän omaa napaa...
Ultran mukaan kohtu ois tyhjentyny hyvin. Sain kuiteskin vielä uuden kontrolliajan 1,5vkon päähän, koska limakalvoa on n. sentin verran. Muuten kaikki raskausmateriaalit on kyllä poistuneet. En sit älynny kysyä tyhmää kysymystä mikä mieleen tuli, että eikös sitä limakalvoa kuulu normaalistikin olla? :ashamed:

Kuitenkin lääkäri sanoi että mitään huolestuttavaa ei ole, ja hyvähän se toki on että seurataan.

Tsemppiä kaikille, täällä mieli palaa jo kohti uutta yritystä! :D

nöttiäinenMitäs jos menisit jonnekkin tarkistuttamaan tilanteen.Voihan olla että siellä on pikkuinen kuitenkin kyydissä :heart: Mulle ainakin sanottiin et voi mennä päivystykseen tarkistuttamaan tilanne jos on jotain vuotoja raskaus aikana...Ettei tarvitse ihmetellä ja miettiä.Kun eihän ne vuodot aina tarkoita huonoa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja sintsu78:
nöttiäinenMitäs jos menisit jonnekkin tarkistuttamaan tilanteen.Voihan olla että siellä on pikkuinen kuitenkin kyydissä :heart: Mulle ainakin sanottiin et voi mennä päivystykseen tarkistuttamaan tilanne jos on jotain vuotoja raskaus aikana...Ettei tarvitse ihmetellä ja miettiä.Kun eihän ne vuodot aina tarkoita huonoa :hug:
Kyl mä aattelin ootella ensin et tää vuoto loppuu.. Ja jos r-oireet jatkuu ja r-testiinkin + tulee ni vasta sitten. JOS tässä nyt jotain on niin on niin alussa ettei sitä nää vielä millään ja jos on jotain joka on keskenmennäkseen niin ei sillekkään kukaan mitään voi. Aika näyttää.
Lähinnä ihmetyttää ku mä oo mielestäni tyyppiä: jos vuotoa se on sit siinä ja jos raskaana ni sit ei saa tulla mitään vuotoja.
Mutta mitään toiveita en elättele, lähinnä ihmettelen. :|

Voi vitsit...plussasin sitten äsken...voitte uskoa että pelkoa todella on. En huokaise ennen 15 viikkoa. Viimmeks sikiö oli kuollut 12+5. Reilu vuosi tässä on toiveiltu ja kaks km:ää että jospa tämä nyt menis loppuun asti.

Mullakin muuten tuli facebookissa pari viikkoa sitten kyselyssä että jos olet nainen mene hakemaan raskaustesti =)

En kyllä jätä teitä....huomena tarttis mennä sinne papaan ja joutuu kait tunnustaan heti sille neuvolan tätille.

TORSTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

harakanhattu..................KM 04/09.............................KP 2/28-31
Sun Rise..........................KM 10/08 ............................KP 8/28-31
Miukkari...........................KM 02/09.............................KP 11/
BabyHope........................KM 09/08, 01/09..................KP 12/33-41
mely.................................KM 12/08.............................KP 16/27-37
tiitu87..............................KM 11/08, 03/09..................KP 21/29-30
Empuuu...........................KM 09/08..............................KP 24/28-30
Tupu76............................KM 11/08, 04/09...................KP 26/29-30
Murmelin..........................KM 01/09..............................KP 26/28-38
MLL..................................KM 11/08..............................KP 27/27-32
Orion...............................KM 02/09...............................KP 27/50
nanakuu..........................KM 11/08
Hempukka87...................KM 12/08
Perhosia..........................KM 01/09
MeaMimosa.....................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina...........................KM 04/09
Alisa84............................TM 05/09
Tash................................KM 12/08, 05/09
mirzu...............................KM 04/09
JääKyynel........................TM 05/09
Silent whisper.................KM 05/09
marjutti86.......................KM 06/09

HAAVEISSA TOINEN

Elwi...................................KM 11/08..............................KP 4/17-44
kellopeliappelsiini..............TM 04/08, KM 05/09.............KP 8/28
Annemaarit........................KM 08/08.............................KP 11/24-28
Zalmiakki...........................KM 03/09..............................KP 22/
Sinimarja...........................TM 02/09..............................KP 24/27-34
AnnaStiina82.....................KM 12/08..............................KP 27/30
tillukas...............................KM 05/09..............................KP 29/31-35
Nappula.............................KU 10/08, KM 02/09
pyrola................................KU 03/09
MyAngelsMyHope...............KM 03/09
tinttamaaria.......................KU 08/08, KM 03/09
mama-L.............................KM 04/09
jasimi.................................KM 01/09, 05/09
nöttiäinen..........................RK 10/08, KM 05/09

HAAVEISSA KOLMAS

Varanikki...........................KM 04/09...............................KP 9/28-29
Happihyppy.......................KM 02/08, KU 12/08..............KP 13/28-30
Sapfo.................................KM 05/09..............................KP 24/
pinpella.............................KM 04/09...............................KP 29/27-28
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
Piijuska-78.........................KM 05/09
Adelade.............................TM 06/09

HAAVEISSA NELJÄS

MannaHari.........................KM 03/09..............................KP 8/23-28
Sintsu78............................KM 01/09..............................KP 27/30-33

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, catzu, pikku-pirpana, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu, maaliskuu, P-E, Nasu-85, A-L-M, Elviira-76, Eelis, zamoon, Spark

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2008

Syyskuu: Snowball-TYTTÖ, ElinaMaria-TYTTÖ, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Heinämassu82, Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Leinikki, tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), omenaruusu, nimbe, mother4

mother4 onnea paljon matkallene :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:
ihanaa =)

Alisa meinasin tuohon selkään keskelle, en niskaan kuitenkaan vaan alemmas, ottaa om- mantran. Olen tämmöinen joogahörhö, ja vuosia jo sellaista haaveillut :D Kädessähän on tuo profiilissakin näkyvä aurinko, jonka tarkoitus on tuoda minunlaiselleni synkistelijälle valoa arkeen :saint:

nöttiäinen, tosi outoa, ja jännittävääkin... :eek:

harakanhttu :hug:

Voi kun on ikäviä uutisia täällä. Koittakaahan jaksella!

).( Aamulla tein toisen r-testin, nega. Toisaalta suu on nyt pari päivää maistunut ihan eri malliin raudalle (siis ruokailunyhteydessäkin) ja on huimaillut asennosta riippumatta ja etenkin noustessa istualtaan/makuultaan/kummarruksista. Mieleeni onkin tullut, että tämä kuvotus ja muutenkin erikoinen olo johtuisi siitä, ettei korvienväli ole vielä suostunut luopumaan poistuneesta. Ja jos nämä uudet olot nyt oikeesti jotain tarkoittavat, vajaan viikon päästä alkaa toinen viiva häämötellä. Olisihan se ollutkin kovin kummalista, jos km:n jälkeen olisikin ollut lyhyt kierto, luulisi ennemmin päinvastoin.

Keskenmenosta on tänään neljä viikkoa. Toisaalta tuntuu, että onpas siitä jo aikaa, toisaalta tapahtunut on vielä kovin lähellä. Mieli on kyllä vahvasti uuden raskauden yrityksessä. Laskennallisestihan olen jo osuuteni keskenmenoista saanut eli on aika epätodennäköistä saada toista. Toisekseen olen kaksi kertaa tullut raskaaksi heti, kun hiukankin lupaa on annettu, joten ihan kamalan pitkää yritystä en ainakaan vielä osaa odottaa.

Vuoden päästä olen paljon viisaampi, kuinka tarkoitettu oli.

ultrasta vielä - kyl mäki ehdottomasti haluan siihen varhaisultraan jatkossaki, just ku:n ja tm:n poissulkemiseks..

mother4 onnea!

nöttiäinen kuullostaapa kummalliselta.. :eek: toivotaan et kuitenki kaikki ok..

ällövaroitus :x
kp8 tänään.. menkat loppu tuossa pari päivää sitte, ihan normi 5 päivää kesti, nyt parina päivänä tullu viel valkovuodon mukana rusehtavaa tyyliin vaan vessareissuilla pyyhkiessä ja tänään sit vähän enemmän.. :eek: mitähän tää nyt sit on.. :/ yleensä en tuhruile ollenkaan.. en muutaku korkeintaan sen päivän ennen/jälkeen menkkoja..

mother4 tuhannesti onnea plussasta :flower: :heart: ja onnellista odotusta =)

Täällä säikähdettiin eilen ihan kunnolla. Heräsin aamuviideltä ja huomasin että nyt tuntuu jotenkin märältä. Käsi jalkoväliin ja vertahan siellä...
No vessaan siitä sitten ja paperi tuli ihan veriseksi ja pissatessa lisää.
Sidettä housuun ja miestä hereille ja joka kerta kun ravasin vessaan niin tuli verta, siteeseen ei kuitenkaan tullut juuri mitään.
Aamupalalle ja lähtö Tayssiin ja siellä saikin sitten odotella tuntitolkulla, minä aikana vuotokin vähän jo väheni ja muuttui punaisesta ruskeaksi.
Ultratessa selvisi että istukan reuna on vuotanut ja istukka on vain sentin päässä kohdunsuulta, vielä oli sellainen pieni vuotoalue siinä nähtävissä. Sikiö kuitenkin näytti voivan hyvin ja kasvaneen.

Nyt sitten pitää ottaa rauhallisesti saikkua tuli tämä viikko (ensi viikko onkin kesälomaa), sauna- ja uimiskielto, sekä yhdyntäkielto. Kahden viikon päästä kontrolli keskusäitiysneuvolan ultran yhteydessä, joka mulle olikin jo varattuna. Kuulemma pitäisi vuodella nyt hissukseen sen veren pois sieltä ja värillä ei ole väliä, kunhan ei runsaannu.
On tää hullua...aina tulee jotain mitä säikähtää.
Toivon kovasti että istukka siirtyy pois tuosta kohdunsuulta, ettei tulisi enempää ongelmia. Se kuulemma monesti siirtyy paremmalle paikalle kohdun kasvaessa...

Meritähti :heart: Pömppis 14+2

Nyt aloin sit miettii kohdunulkosta...

Et jos jollakulla on kokemusta siitä ni saa kertoa jos jaksaa. Eli tuliko menkat ja olit silti raskaana? Oliko menkat normaalit jos tuli vai tuliko tuhrua vai tuliko mitään? Oliko menkkojen/tuhrun aikaan kipuja? Vai alkoko kivut vasta myöhemmin? Millon kivut alko kun alko? Jne.

Teen r-testin kun vuoto loppuu ja jos on + niin soitan et pääsen ultraan.

Mulla on nyt tasan viikko ovisplussasta... eikä tunnu yhtään miltään. Tissitkään ei ole enää yhtään kipeät, vaikka oviksen jälkeen pitkään olivatkin. Nyt alkaa pahasti tuntumaan siltä että ei tästä tälläkään kierrolla mitään tule....!!!!!!!! Koska ensimmäiset oireet edes vähäiset alkavat tuntua? Onko viikko oviksesta vielä ihan liian aikaista? Ei tunnu mahassa nippailuja ei tunnu yhtään miltään! Masentaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Nöttiäinen jospa sulla oli kaksi vauvanalkua joista toinen vuotaa ulos? Eihän sitä kyllä tiedä koskaan..
Eihän sitä koskaan tiedä, mutta kun hyytymiä ei ole...
Ja toisaalta taas mulla on taipumusta tohon kaksosraskauteen: äiti oottanu kaksosia ku ootti mun pikkuveljeä mutta toinen tuli sit pois.

Pelottaa vaan et ois KU... :(

Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Nöttiäinen jospa sulla oli kaksi vauvanalkua joista toinen vuotaa ulos? Eihän sitä kyllä tiedä koskaan..
Eihän sitä koskaan tiedä, mutta kun hyytymiä ei ole...
Ja toisaalta taas mulla on taipumusta tohon kaksosraskauteen: äiti oottanu kaksosia ku ootti mun pikkuveljeä mutta toinen tuli sit pois.

Pelottaa vaan et ois KU... :(
Eihän niitä hyytymiä pakko ole ollakkaan aina. KU selviää varmaan vaan ultralla, tai sit jos niitä kipuja tulee. Aika harvinaisia tuntuvat olevan, joten jospa siellä oli vaan joku hematooma joka vuotaa.
:hug:

Nöttiäinen: Mulla oli "valemenkat" viimeksi, kun aloin odottaan. En tiedä, kumpi näistä aiheutti tuon "menkkavuodon": a) mulla oli kaksi sikiöpussia, joista toinen (ei elämää ) oli tulossa pois b) molemmat sikiöpussit olivat kohdunkaulankanavassa, eli eräänlainen KU. Toivotaan, että sun tilanne on ennemmin toi a, jos siellä jotain häikkää on. B vaihtoehto on niin harvinainen, että hyvin suurella tod.näköisyydellä se ei oo se (vain pari tapausta/vuosi). Vaadi päästä varhaisraskauden ultraan. Sitä odotellessa voisit pyytää ottaa hCG-arvot. Niistäkin näkee jo jotain.

Mother4 onnea :flower:

Niin ne valemenkat kesti vain pari päivää ja oli niukat. Aloin epäileen raskautta, kun rinnat oli edelleen kipeet menkkojen jälkeen. Siiten oli pientä tuhruttelua, kunnes varhaisultran jälkeen hanat aukes. Se sörkkiminen kai vaikutti asiaan, vaikkei yhdynnän jälkeen ollutkaan vuotanut.

Meritähdelle varjelusta. Toivotaan, että istukka siirtyy parempaan paikkaan. Mee sitte heti sairaalaan, jos alkaa uudelleen vuotaan :eek:

mother4 onneva :flower:
Omaa napaa: tein raskaustestin ja se näytti negaa,jotenka voisinko kuvitella että tyhjennys onnistui ja sieltä ois kaikki tullu pois??? Eiköhän sitä sitten aleta uuden viivan metsästykseen,,,varmaan sitten kun ja jos se viiva siihen pärähtää niin pelko perseessä kokoajan että pieni sydän ei jaksakaan sykkiä...viisastuneena en kailota puolelle pitäjälle raskaudesta vaan olen hiljaa mahdollisimman pitkään (malttais vaan)

Yhteistyössä