KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

nimbe: itse kävin varhaisultrassa viikon 7 lopussa ja uudestaan 8 lopussa. kaikki oli hyvin molemmissa (syke näkyi) ja silti meni kesken. Uskon kuitenkin että ens kerralla menisin myös, mutta vasta aikaisintaan viikolla 9. Ihan vaan sen takia että voisi pois sulkea kohdun ulkoisen ja tuulimunan.

Mukavaa päivää kaikille =)

elwi mulla on kuukuppi ollu käytössä n. 7-8kk ja oon kyllä ollu tosi tyytyväinen.. :D aluks käytön opettelu vaati vähä harjoittelua ja parit ekat menkat käyttö tuntu vähä vaivalloiselta, mut sit ku sen oppi ni pois en kyl vaihtais.. mulla riittää 12 tunnin tyhjennysväli, eli aamulla ja illalla pesujen yhteydessä tyhjennän ja pesen kupin perusteellisesti, aivan mahtava kapistus, suosittelen kyllä ehdottomasti kaikille, voi melkein unohtaa koko menkkojen olemassaolonkin niiden aikana.. raikas, puhdas tunne kokoajan toisin ku rättien kans, perse märkänä koko ajan ja lisäks saa pelätä ohivuotoja.. yäh.. :p ja tampoonit taas vaatii sen suht lyhyen vaihtovälin ja mulla ainaki tahtoo kuivattaa limakalvoja.. :/

nimbe me käytiin kans rv7+2 varhaisultrassa, lähinnä sen takia halusin käydä et varmistun et kaikki ok, raskaus oikeassa paikassa ja oikeanlainen, meillä on oli vuosi takaperin se tuulimuna, jonka toteaminen venyi ja venyi aina rv12+ asti.. :/ ja sykkeethän mekin tuolloin 7+2 nähtiin, mutta 9+6 neuvolassa sydän siellä ei enää lyönyt, lääkärit arvioi että n.9+2 oli kuollut.. että sykkeen näkeminen ei mikään raskauden jatkumisen tae ole, mutta kyllähän se mielenrauhaa antaa ja kuitenkin jo se että sydän alkaa lyödä/lyö vähentää tilastollisesti keskenmenon riskiä.. meille siellä varhaisultrassa sanottiin että sen jälkeen kun sykkeet on nähty km riski on enää n. 10%

Tuosta varhaisultrasta... Soittelin omaan neuvolaan tossa ja terkka lupasi että seuraavassa raskaudessa voidaan kattoa ultrassa heti kun on teoreettinen mahdollisuus sykkeen näkymiseen, eli joskus rv 7-8. Nythän mulla huomattiin tm ekassa ultrassa rv 10+4.
Eihän se sykkeen näkyminen tosiaan mikään tae ole raskauden jatkumiselle, mut ainakin vois poissulkea tm:n mahdollisuuden.

Tuosta kuukupista, mie en oo uskaltautunu kokeilemaan, kun oon kuullu "kauhutarinoita" miten onkin jääny sisuksiin ja lääkärin pitäny poistaa. :eek: Varmasti ihan hyvä kapistus kun sitä oppii käyttämään, ei vaan tunnu jotenkin omalta jutulta. =)

Happihyppy - toivottavasti kyhmyn kanssa asiat on ok!

Ultrassa - vaikka se syke ei mitään takaa niin menisin minäkin taas kerran varhaisultraan. Kyllähän siinä karsiutuu taas ne muut mahdolliset ongelmat pois kuten tuulimuna ja kohdun ulkoinen.

KM:stä.. Mulla alko tuntua joskus 7 viikon jälkeen ettei kaikki ole kunnossa, kun alkoi se tuhru ja puuttui se ellotus joka aiemmilta oli jo tuolloin. Neuvolassa ei sykettä kuulunut dopplerilla, vaikka aiemmista oli kuulunut noilla viikoilla, joten.. Alkuraskauden ultraa en saanut, kun vuoto oli niin vähäistä. Hukkaanpa se olisi mennytkin.

Happihyppy toivottavasti kyhmy on vaaraton! :hug:

Ei kummempaa tänne :)

Happihyppy toivottavasti ei ole vakavammasta kyse. :hug:

ON: muutamana päivänä ollu alaselässä semmosta kuukautiskipujen tapaista jomottelua. Kuuluukohan asiaan...? Muutenkin miulla kyllä tuo alaselkä vihoittelee, esim. aamuisin on jäykkä kuin mikä etenkin jos on nukkunu mahallaan yön. Vissiin huonot selkälihakset, tarttis tehdä jotain. :whistle:
Pelottaa huominen ultra, tai lähinnä se että joudun vielä kaavintaan... Mies yrittää tsempata kovasti mut mistäpä näistä tietää. :/

Onko teillä jotka ootte km:n tai tyhjennyksen jälkeen joutunu vielä kaavintaan, ollu mitään oireita joista ois voinu päätellä että kaavinta edessä?

mä jouduin neljäpäivää lääkkellisen tyhjennyksen jälkeen.. kun vuoto ei meinannut loppua.
Loppuenlopuks kaavinta ei ees ollu niin kauhee vaikka pelkäsin ihan sairaana sitä ja sillee mutta ku heräsin heräämöstä oli niin helpottunut olo että nyt on se kaikki fyysinen ohi..

Sori kun olen koko ajan "äänessä", löysin tuollaisen kauniin runon, jonka haluan jakaa kanssanne:

Äiti, minun täytyy jatkaa.
Joku kutsuu kulkemaan.
Täytyy taittaa taival matkaa,
vaikken tietä tunnekaan.
Siellä, missä toisiansa
aallot vievät tansseihin,
siellä, veden loiskinassa,
siellä olen minäkin.

Äiti,katso,kuinka kasvan!
Kuule, kuinka kohisen!
Minkä kasvoin viime vuonna,
tänään kasvan ohi sen.
Avara on taivaan syli.
Tuulen teitä purjehdin.
Pääsky lentää pääsi yli,
siinä olen minäkin.

Älä pelkää.Tulen kyllä.
Tulen kyllä takaisin.
Iltatuulen hyväilyssä:
siinä olen minäkin.

-Anna-Mari Kaskinen-

KESKIVIIKKO

HAAVEISSA ESIKOINEN

Sun Rise..........................KM 10/08 ............................KP 7/28-31
Miukkari...........................KM 02/09.............................KP 10/
BabyHope........................KM 09/08, 01/09..................KP 11/33-41
mely.................................KM 12/08.............................KP 15/27-37
tiitu87..............................KM 11/08, 03/09..................KP 20/29-30
Empuuu...........................KM 09/08..............................KP 23/28-30
Tupu76............................KM 11/08, 04/09...................KP 25/29-30
Murmelin..........................KM 01/09..............................KP 25/28-38
MLL..................................KM 11/08..............................KP 26/27-32
Orion...............................KM 02/09...............................KP 26/50
harakanhattu..................KM 04/09...............................KP 28/28-31
nanakuu..........................KM 11/08
Hempukka87...................KM 12/08
Perhosia..........................KM 01/09
zamoon...........................KM 07/00,07/08,09/08
MeaMimosa.....................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina...........................KM 04/09
Alisa84............................TM 05/09
Tash................................KM 12/08, 05/09
mirzu...............................KM 04/09
JääKyynel........................TM 05/09
Silent whisper.................KM 05/09

HAAVEISSA TOINEN

Elwi...................................KM 11/08..............................KP 3/17-44
kellopeliappelsiini..............TM 04/08, KM 05/09.............KP 7/28
Annemaarit........................KM 08/08.............................KP 10/24-28
Zalmiakki...........................KM 03/09..............................KP 21/
Sinimarja...........................TM 02/09..............................KP 23/27-34
AnnaStiina82.....................KM 12/08..............................KP 26/30
tillukas...............................KM 05/09..............................KP 28/31-35
Nappula.............................KU 10/08, KM 02/09
pyrola................................KU 03/09
MyAngelsMyHope...............KM 03/09
tinttamaaria.......................KU 08/08, KM 03/09
Spark.................................KM 02/09
mama-L.............................KM 04/09
jasimi.................................KM 01/09, 05/09
nöttiäinen..........................RK 10/08, KM 05/09

HAAVEISSA KOLMAS

Varanikki...........................KM 04/09...............................KP 8/28-29
Happihyppy.......................KM 02/08, KU 12/08..............KP 12/28-30
Sapfo.................................KM 05/09..............................KP 23/
pinpella.............................KM 04/09...............................KP 28/27-28
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
Piijuska-78.........................KM 05/09
Adelade.............................TM 06/09

HAAVEISSA NELJÄS

MannaHari.........................KM 03/09..............................KP 7/23-28
Sintsu78............................KM 01/09..............................KP 26/30-33

HAAVEISSA VIIDES

mother4......................TM 02, KM 06/08, 12/08................KP 29/28

TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, catzu, pikku-pirpana, Maaria75, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu, maaliskuu, P-E, Nasu-85, A-L-M, Elviira-76, Eelis

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2008

Syyskuu: Snowball-TYTTÖ, ElinaMaria-TYTTÖ, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Heinämassu82, Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Leinikki, tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), omenaruusu, nimbe

Happihyppy :hug: Jaksamista odotteluun!

Kuukuppia minäkin yrittänyt harjoitella, mutta en tarpeeksi :ashamed: Kerran per kuukautiset ja jää aina siihen, kun ei saa otetta siitä kun pitäisi pois saada, ja iskee paniikki. Saan sen jotenkin päin sieltä sit aina, mutta sujuvaa ei ole... Sit se aina jää tuntumaankin. Siteet on turvallisia, kun ovat kehon ulkopuolella, en niin paljon vuoda, että tarvis yli vuotamista pelätä.

(.) kp 7 ja elämä taas normaalia. Mietin, että tulevaisuutta pystyy näkemään aina vain sen 9 kk eteenpäin. Eli nytkin näen elämäni tällaisena siihen helmi-maaliskuuhun vain, kun ei voi tietää... Ja tätä on jatkunut vuoden! Aargh... Kävin eilen varaamassa tatuointiajan. Kriisi selvästi :D Jotain merkittävää ja ikuista täytyy saada! :LOL:

Nyt tulee vaan omaa ).( ...

Tein eilen o-testin, selkeä +. Oireitakin on vaikka muille jakaa. Eilen alko kuiteskin ruskea vuoto, pikkuhousunsuojalla pärjäs. Nyt on alkanu kuitenkin vuotaa enemmän ja ihan verta ja kipujakin tullu, vaikka ei tää vielä oo sellasta mitä normi menkoissa. Et joko kemiallinen tai alkuraskauden KM, taas. Että eihän tää ollu vasta kun 3. alkuraskauden KM.
Että vaikka tiiän et harvon se heti nappaa keskenmenon jälkeen ja ehkä hyvä näin, niin silti alkaa koko toivo tähän touhuun mennä. Ihan sama miten paljon oottaa ja toivoo...
Reilu 1.5v tätä ollaan nyt tässä tahkottu, en tiiä jaksanko enää...
Koko pvä menny itkiessä. :'( :'( :'( :'(

Et tänää KP 2/?.

Nöttiäinen :hug:

Mulla on vuoto ollut nyt reilun vuorokauden poissa. :wave: Masu kipuillut tänään oudosti, sattui välillä tooosi paljon. Lugesteronin tepposia vai jotain muuta? Kunhan ei olis mitään ongelmia. :/ Nännit olleet jo reilun viikon aivan samperin kipeät. :kieh:

Noni! Pitihän se taas arvata. Ja menkat alkoi tänään... :kieh: :kieh:

Voe hellevatan hellevatta!! Ottaa kyllä niin taas pannuun että morjens. Eli voipi päivitellä kp 1, voisko kellontarkemmin tulla. Taas alkoi tarkasti kp28 tää vuoto.

Ei pysty nyt kommentoimaan enempää, ottaa niin päähän. :'(

Happihyppy Hui, varmasti pelottavaa! Toivottavasti kyseessä joku vaaraton juttu ja niin varmaan onkin :hug: Sulla on kyllä oikein kunnon piina-aika menossa :hug:

Kellopeliappelsiini On tuo masentavaa, että itse joutuu kuulumaan tuohon 10%:n vähemmistöön. Meiltäkin syke löytyi hyvin varhiasessa vaiheessa ja gyne sano, että nyt on hyvät mahikset selvitä loppuun asti, mutta kuinkas kävikään..

Adelade Toivottavasti saat ultrasta hyviä uutisia! :wave: Ihana runo :heart:

Sun rise Mihin ja millasen tatskan meinaat ottaa? :D

Nöttiäinen Olen niiin pahoillani! :hug: Voimia ja jaksamista! :hug:

Harakanhattu Suuret pahoittelut myös sinne! :hug:

Sintsu Oiiiii :heart: Mistäs te sellaisen neidin hommaatte? :)

Täällä tänään viimenen tero syöty ja nyt tytöt peukut pystyyn, että se täti oikeesti kurvais tänne viim. pe :wave: Kerranki sitä tätiä oikeesti toivoo. Pääsis ihan niinku tosissaan piinaileen ja kuumeileen (mikäli ovis suostuu tulemaan lääkkeillä). Alavatsalla sellasia menkkamaisia tuntemuksia kyllä ajoittain, mut katsotaan.

nöttiäinen ja harakanhattu :hug: Ikävä lukea taas tällaisia pitkästä aikaa.

Silent whisper - ei ne menkat meinaa ovista vielä kuten tuossa joku selittikin. Eli uskon että tämä kierto heti kaavinnan jälkeen mene ovuloimatta. Laskeskelin että kierron mukaan menkat alkais sitten ensi viikolla (jos siis alkavat kuten ennen) ja sehän olisi sitten todella kettumaista. Ollaan jussia viettämässä möksällä jossa ei ole juoksevaa vettä :eek: Ja kun olen vielä lukenut että ekat menkat km:n jälkeen voi olla runsahat ja kivuliaat. No, kunhan alkaisivat, enköhän mä kestä.

alisa84 - pidän peukkuja sulle!

Mäkin sitten kuulun tuohon kellopeliappelsiinin 10% vähemmistöön :(

Adelade just tuo runo sai isoimman itkun aikaseksi KM jälkeen, vieläkin koskettaa kyllä :heart:

Nöttiäinen :hug: :hug: :hug:

Harakanhattu, eikun uutta kohti kun täti älyää kerätä kamppeensa, näin se on vaan mentävä joskus :/

Alisa84 toivotaan KERRANKIN että täti tulee! :D

O.Navaton huomenna o-tikkupissille :D

Yhteistyössä