km:n jälkeen kuumeilevat...

Nasuliini :wave: Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa :) Harmi vaan ettei tässä välillä ole tärppiä sinne tullut :( :hug: Meillä kans tässä vuosi yritystä takana ja saldona kaksi km:a :( Joten tiedän tunteesi. Mutta jospa tämä tästä. Toiveikkaana on vain oltava :saint:

Pelottaa, olipas melkoinen kommentti! :eek: :( Eihän noita teidän kokemuksianne voi verrata, ei sitten mitenkään. Olen pahoillani puolestasi, että joudutte tuollaisia tyhmiä kommentteja kuulemaan :hug:

Emik, no jopas oli hölmö kommentti! :( Mulle ei "onneksi" kukaan tuollaista ole lohkaissut, mutta se johtuu varmasti siitä että olen "jo" 36v.. :ashamed: Ennemminkin ihmiset taitavat ajatella, että meillä on toisen lapsen aika mennyt jo ohi.. :ashamed: Mut en sitä halua itse vielä uskoa.

Kentialle reipasta siivouspäivää!! :D Mä olen kans jättänyt noi ovistestit narikkaan. En yksinkertaisesti jaksa niiden kanssa vehdata enää :ashamed: Katselen kans syksymmällä niiden käyttämistä taas, jos ei tuota plussaa ala kuulumaan..

Haikara, niinpä.. mä yritin olla kovasti seurailematta sitä kalenteria etten miettisi millä rv:llä sitä olisin.. Mutta kyllä sitä vaan jotenkin tiesi :ashamed: ja nyt kun tuo l.a tuossa meni (lauantaina) niin tiukoille otti.. :'( Toinen l.a ois ollut lokakuussa, mut yritän nyt sitä olla miettimättä yhtään, mut vaikeaa sekin on kun kaverilla on l.a lokakuussa ja saan "livenä" seurata hänen mahansa kasvua jne.. niin väkisinkin tulee ajatelleeksi, että niin ois mullakin tuollainen jos ei ois käyny niinkuin kävi.. Et yksin et ole noiden ajatustesi kanssa!! Etkä sinä tänne yksin jää!! Kaikkihan me tuonne odottajien puolelle loikataan, eikös vaan!! :heart: =)

Pelottaa ja Haikara

On se sillä tavalla kumma juttu kun sitä katselee niitä viikkoja, jotenkin kauheeta itsensä kiusaamista. Itselläkin kun tulee sähköpostiin joka viikko että olet sillä ja sillä viikolla raskaana, kun se on englantilainen sivusto, enkä osaa laittaa sitä kirjettä pois, joten joka viikko sama juttu. Eilen viimeksi luulin saaneeni sen pois, mutta tänään tuli taas muistutus :headwall: Tyhmä kun olen, enkä osaa laittaa pois.

Jännästi heti taas koukussa näihin sivuihin kun pitkän ajan kuluttua tänne tulin pyörimään. Netti oli poissa käytöstä monta viikkoa muuton takia ja kun se vihdoin tänne saatiin, on meikätyttö sitten ollut koko ajan jollain raskauteen liittyvillä sivuilla :ashamed:

Niin, noista ihmisten kommenteista vielä.. On erittäin surku kertoa jollekkin "ystävälle" keskenmenosta, kun sieltä tulee että "no sehän oli vasta niin alussa" ja että "luonto hoitaa homman" :headwall:

Siis outoa, kun vielä on kyseessä ystäviä, jotka tietää miten paljon lasta halutaan. Itselleni ei tulisi moinen koskaan mieleen, ei missään tilanteessa, eikä kenellekkään.

Ovistesteistä.. Itse olen jättänyt ne. Nyt olen ajatellut ottaa muut keinot käyttöön :D Punaviini, greippimehu, aamuseksi :p Ennen en ole ollut aamutyyppiä..

Nyt riitelevät muksut häirii sen verran, että taidan jättää kirjoittelun hetkeksi :attn:

Kentia:Olen kuullut tänään kanssa tuon samaisen kommentin,ett km:n jälkeen saattaa pitemmänaikaakin tuntua pms oireet tosi kivuliaina ja pitkän aikaa :eek: Eli ehkä tämä onkin vain sitä... Kiitos kaikille vastauksista,taas helpotti mieltä,ootte niiin ihania :hug:

Nasuliini,kiva että tulit tänne moikkaamaan meitä!!! Toivottavasti viihdyt enemmänkin :heart:

Emik, toi on kaikista tylsin kommentti tuo"kyllä te vielä kerkeette lapsen saada".Ei siinä km surussa ole pelkästään kyse siitä että tuleeko raskaaksi uudestaan,vaan siinä suree myös sitä menetettyä pikkuista. Fiilis oli mulla ainakin,että oisin halunnu just tän vauvan. Ja kuka sitä pystyy sanomaan tuleeko uudestaan raskaaks,kyllähän sen itsekin tietää että se mahdollista on,mut ei siinä tilanteessa haluu mitään faktoja kuulla. vaan myötätuntoa. Ois kiva jos joskus joku sanois että "p.ka juttu toi teidän homma, tosi epäreilua" tai muuta sellasta,sen sijaan että tavallaan vähätellään tai mitätöidään se suru...tai vaan kertakaikkiaan tarjotaan noita kuluneita kliseitä :kieh: No tulipa vuodatus,mut tältä välillä tuntuu :ashamed:

Pullenah: Mulla vasta kierto täynnä tänään,ja luulen että huomenna alkaa vuoto...sen verran turvottaa ja on menkkaoiretta...koko kaks viikkoa pistelly ja viillelly. Paha olokin aika ajoin,mutta kuuluu nykyään kuukautis oireisiin myös.

Mulla lorahti kanssa tänään keken työpäivän housuihin ja tietenkin läksin vessaan sidettä laittamaan siinä uskossa että täti tuli. Mut kirkasta vuotoa vain,liekö sitte valkkaria ja nyt sitä tulee runsaasti koko ajan. :eek: Eipä oo tollastakaan koskaan aiemmin ollu :/ Noh kai se sitä tätiä enteilee....

Haaveissa esikoinen

Marleena83.............KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Hippula...................KM 03/07
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Tytti..........................KM.......................................KP -/28-34
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 6/17-35
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 11/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 12/28-40
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 12/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06..............................KP 19/32
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 19/34
Haikara 23v OULU...KM 05/07..............................KP 24/31
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 26/28
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 26/34
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 26/33
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 29/28-35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 30/26-30
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 34/-
Jemina-81................KM 12/06.............................KP 45/23-32

Haaveissa kakkonen

Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 3/28-32
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 5/28
SadMam..................RK 06/07..............................KP 6/28-34
Emik........................KM 06/07..............................KP 6/28-30
Suppis76.................KM 03/05, 09/05, 04/07.......KP 32/31-34

Haaveissa kolmonen

Nasuliini ...................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06.....KP -/26-28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 3/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07............................KP 6/27-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 7/28
Äitee2 28v.................KM 06/07.............................KP 15/28-30
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 20/26-31

Haaveissa neljäs

Espoir.......................KM 03/07
Puella.......................KM 05/07.............................KP 7/28

Haamuilijat

Plussanneet

Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex

Repa mulla oli muuten ennen täti tuota valkkarivuotoa :/ Oikein kans lorahteli ja suorastaan litisi.. :x Mulla se sitten meinasi tädin tuloa :( Toivottavasti sulla jotain muuta.. ++++++++++++ :whistle: :heart:

Pullenah toivottavasti migreenisi hellittävät. :hug: Iso plussapuhallus sinnekin ++++++++++++ :whistle: :heart:

mulla ois menossa nyt raskausviikko 20+jotain, joka viikko pitää käydä tämä laskutoimitus läpi :/ ilmesesti me ollaan kaikki yhtä hyviä itsensäkiusaajia. :hug:

tiedätkö nyt kuinka tyhmä mä olen??lupasin neuloa mun super-ihanalle-ystävälle tai sen tulevalle pienokaiselle villahaalarin ja muuta söpöä ja tarpeellista, mut en kuitenkaan halusta huolimatta pysty.lahkeen tai hihan saan tehtyä. mut sit tulee bloggi-taideseisaus :LOL: rupesin kelaa et en oo keskenmenon jälkeen neulonu yhtään mitään pientä. kai mu pitäis tehdä ensin jotain omalle pienelle, et toi taideseisaus-menis ohi.

mulla on sellainen olo et tästä kierrosta tärppäs. ei mitään oireita tai mitään siihen viittaavaa havaittavissa. mut mulle on tullu tunne.(tän mä itsenikiusaaja myös osaan :kieh: )

+++++++++++kaikille

pulttis:jos asuntoa etsitte Haaga on paras. tosin jos omaa etsii niin isoja on aika vähän, vuokralla (isojakin) kivoja halvalla. :D

Vielä noista ihmisten kommenteista, jopa minä sain kuulla, että vielähän te kerkeette, ja mulla on sentään ikää jo 40!! Uskomatonta! Yleensä kyllä en paljon kommentteja saanut, siksikin tietysti, että kovin moni ei raskaudesta tiennyt. Ja varmaan siksikin kun ystäväni ovat samaa ikäluokkaa kuin minä ja monilla on jos jonkinmoista elämänkokemusta, niin ehkä ei niin helposti typeriä kommentteja suustaan päästele.

Repa mulla on ennen plussaamista ollut runsasta valkkarivuotoa, jospa sullakin siksi :heart:

Nyt lähden viemään esikoista seurakuntatalolle. Lähtee viikoksi rippileirille. Tulee ikävä! :'(

Repa tuo runsas valkkarivuoto on ainakin miulla ollut selkee oire raskaudesta,toivotaan että se siullakin merkkaa sitä ++

Pullenah :whistle: ++++

Tyynex Onnea plussasta ja tarrasukkia pienelle matkaan. :heart:

(.) ei mitään uutta,kovin ovis kipu nyt päällä ja mies töissä :headwall: no pitää yöllä koittaa heräillä kun mies tulee töistä,eilen kyllä peitot heilu aika reilusti :ashamed:
Olen ollu tosi väsyny viime päivät mut johtuu todennäköisesti vähistä unista ja suuresta työmäärästä.

Noista ihmisten kommenteista et aika samanlaisia on täälläkin kuultu ja se ex-kaverini oli kaikista pahin niinkuin jo aikasemmin kerroin ja nyt ne hänen ultra kuvat kännykkän viesteistä :headwall:

Meillekkin on sanottu et olette vielä niin nuoria et teillä on monta vuotta aikaa saada lapsia...jep jep mutta kun lääkärit on antanu rajaksi 30v ja sitten ei enää mielellään miulle raskautta kun elimistö ei sitä enää kestä.Mutta en jaksa asiaa kaikille sanojille enää edes selittää.

On tää sit kans :headwall: Vielä sitä jotenkin elättelee toiveita että jospa kuitenkin. Menkat alkoi viime viikon maanantaina, oli todella niukat, just just pikkasen jotain tamppoonissa,vaikka yleensä tulee heti ekana päivänä tampoonista kaikki yli :/ Menkat tuli säännöllisesti, mutta kaikki neljä päivää erittäin vähäistä vuotoa, joten tein testin perjantaina, negaa näytti. Nyt on hiukan pahaa oloa koko ajan, pientä etomista, etenkin jos on nälkä. Vatsassa outoja tuntemuksia, mutta kun se oli se perhanan nega silloin perjantaina, niin eipä tuossa kait ole sit miettimistä :'(
Aikaisemman kahden lapseni kanssa (-96 ja -01 syntyneet), etominen ja raskaustuntemukset alkoi jo reilusti viikkoa ennen kun menkkojen olis pitänyt ees alkaa.. ja raskaustesti näytti aina plussaa jo pari päivää ennen odotettuja menkkoja. Tuosta vois päätellä että ovulaatio tulee aika pian menkkojen jälkeen mulla, mutta voikohan se muuttua tälleen iän myötä??

Hulluks tässä tulee kun pyörii kaikki jos jos ajatuksen päässä kaiket päivät. Yhtä odottelua tää on :p

niinpä olitkin jo nasuliini listoilla, terve vaan :wave:
Täällä alkaa mieliala pikkuhiljaa nousta, ärsyttää vaan kun mä alan aina jo tässä vaiheessa hermoilla et millonka se nyt on oikee aika ja ehditäänkö varmasti nyt yrittää tarpeeks, kun meillä on siis pakko sopia et sillon ja sillon ois hyvä yrittää et mahkuja olis kun ei muuten niin kovin aktiivisia aina olla, siis välillä on pitempiä taukojakin ja välillä taas ei ja kun ei voi tietää et onko lapset terveenä ja nukkuuko hyvin, no joo eli siis hermostutan itteeni aivan turhaan, ärsyttävää...
Yritän nyt vaan kauheesti keksiä muuta tekemistä että olis ajatukset välillä muuallakin
Repamul on kans ollu joka raskauden alussa just tollasta valkovuotoo,että toivotaan parasta
:D
mutta nyt on pakko lähtee suihkuun kun tuo pikkumies vielä hetken nukkuu
Meille muuten oli kans toi yleisin kommentti et hyvähän se oli kun luonto hoiti pois viallisen ja ehditte kyllä vielä.....niinpä mutta juuri se vauva oli meille tärkeä ja toivottu, mutta eipä ne ymmärrä kun eivät oo itse kokeneet

Eli nyt ollaan lomalta palattu. Todella surullista nähdä, että meidän lista on kasvanut noin pitkäksi. Alunperin meitä ei tainnut olla kun Repa, minä ja Epskeps, ja nyt lista on ihan tajuttoman pitkä. Tajusin just, että mullakin alkaa olemaan kohta vuosi keskenmenosta eli 7.8.
Jaksamisia kaikille uusille :hug:

Hiljaiskuukausi vauvahaaveiluista ei tuottanut toivottua tulosta, päinvastoin. Toivoin niin ja kuvittelin, että jotenkin edes auttaisi raskautumista ja ollaankin tosi hienosti unohdettu koko vauvatehtailu ja vaan nautittu toisistamme, mutta siis ei. Ns. luomukierto oli niin sekaisin, että kesti 21pv, siis minulla jonka kierrot on aina yli 30pv. No, mutta pääsipäs aloittamaan nyt sitten taas lääkerumban ja clomit aloitin siis tänään eli nyt taas sitten nostetaan toiveet korkealle.

Kaikkien lomailijoiden puolesta toivotaan, että aurinko palaisi paistamaan taivaan täydeltä ja tuo inhottava sade loppuisi!!!

onnitella, paljon onnea tyynex :D
eihän sitä tiiä nasuliini jos se ovis on vaihtanu paikkaa, jos testaat viä jos oireet jatkuu, tiiän kyllä ton tunteen kun toivoo vaan vaikka järki sanois mitä =) mutta onhan siinä se mahdollisuus kun kerran kuukautisetkin oli niukemmat kun yleensä :)

Voi plääh.. taas sitä joutu kuulemaan taas niin mieltä lämmittävää kommenttia :( Ai et tuo teidän esikoinenki on jo neljä, että kyllä sitä nyt pitää toinen TEHDÄ..muuten tulee liian pitkä ikäero... :eek: :kieh: |O :ashamed: :( Että joo! Kyllä teki niin mieli sanoa, että kyllähän me TEHTÄISIIN jos osattaisiin prkl!!! |O Mut en sanonut kun tuon kommentin heittäjä oli yks täti-ihminen naapurirapusta.. :ashamed: Johan tässä onkin hetki mennyt ilman tuollaisia kommentteja..

Muutes ei tänne kummempaa. Sitä ovista ootellessa.. :whistle:

Malttamaton toivottavasti teillä oli ihana loma :) Lista on surullisen pitkä, täynnä nickejä joiden takana piilee ihania ihmisiä joille kaikille soisi sen pienen nyytin :heart: Eiköhän me täältä kaikki vielä odottajiin päästä. Siinä toivossa on elettävä :saint:

heippa hei!

lomilta palattu..
mie oon jotenkin niin maassa niiku aina nyt viime kuukausina loppukierrosta että :|
en tiiä mitä tekis.. ketuttaa kun tuntee ettei oo minkäänmoisia oireita raskaudesta ja tietää että taas alkaa uusi tyhjä kierto taas. :'(

huomenna pitäisi menkkojen alkaa kun se ovis oli silloin 17 pv ihan normaalisti.

Tyyneks! Onnea kovasti plussasta :hug: ihana kuulla että edes joku poistuu tästä "surullisesta" ketjusta..

siis ei tää ketjun jäsenet oo tympeitä mutta tää aihe on niin syvältä että pitäisi poistaa maailman kaikkeudesta :(

En tiiä mitä pitäisi tehdä... jaksan nää kotihommat jotenkuten ja pojan hoidon mutta muutebn olo tuntuu koko ajan tosi surulliselta ja väsyneeltä..
onko kukaan käynyt juttelemassa ammattiauttajien kanssa kun en oikeen usko että hekään ihmeparantajia ovat...
mutta jotain pitäisi varmaan tehdä kun ilo on kadonnut :ashamed:
ja kun mie vastustan niin paljon lääkkeiden syöntiä että ja pelkään myös sitä että jos suuni aukaisen niin saan reseptipinon vastaan.. :/

omat tukostaipumus testit on tulleet mutta lääkäri on tän viikon lomalla joten saan tulokset vasta ens viikon alusta.
Kromosomit on valmiit niissä ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. ONNEKSI :)

anteeksi tämmöinen märmätys..
palaan kun menkat on alkaneet yleensä silloin mieli vähän kirkastuu..

morotus!
pelottaa: IHME läppä!! kamala tuo vertaaminen abortin ja KM:N välillä!! Taisi mokata ja pahasti, liekö edes tajunnut sitä..! Yöks. Mua vi..tti eniten kommentti ( ehkä johtuen et tuli miehen eksältä, kun en ois halunnut hänen tietävän koko asiasta) et uutta putkeen sit puolen vuoden päästä! Hah, onneks ei tarvinnu oikasta et ei niin kauaa tarvitse oottaa ja muutenkaan nämä asiat eivät kuulu ko. hlö:lle. jemppiä sulle!! :heart:

tyynex: nyt tyynesti eteenpäin.. ONNEA!!! Ihana juttu, voi että! :hug:

suppis: saa olla mieli maassa. Mitä sitä aina väkisin yrittämään ilopilleriä esittään. Ota vaan ihan iisisti ja unohda kaikenlainen "ilonpito" .. voit tänne purkaa aina kaikki jutut, ei niitä muuten saa ulos ja pois mielestä jos ei anna tulla. Se helpottaa, niin monet kirjotukset oon tänne itekin pakertanut eikä aina kovinkaan iloisia ole olleet. Paljon voimahaleja! :hug: sitten kun alkaa venymään kovin pitkäks tuo "ilottomuuden aika" niin sitten ehkä on syytä jotain tehdä asialle, mutta mun mielestä pitää antaa aikaa itselle. SE on fraasi, tiedän mutta ihan totta. Just nyt jos ei huvita ni ei huvita! :eek: huutaminen voi auttaa =)

epskeps: kommentti taas tuokin naapurinmuijalta, yöks. mutta ei tainnut vanhempana edes muistaa näitä touhuja eikä osaa varoa suutaan, vaikka oisi syytä. Huh huh.. täältä tsemppiheilutus :wave: !
hiidi: täällä peukut pystyssä että sun tunne on oikea!! Se ois upeeta, voi juku! Ehkäpä nainen sen aistii.. hihii. Itsekin toivon hurjasti että tärppäis mut vasta eka yritys päällä nyt et aika nöyränä mennään.. mut pudotus on silti kova jos ei =)

Sain eilen vielä soiton lääkäriltä ( kun olin käynyt klamydia-kokeessa, jota eräs virolaislekuri suositteli vaikka parisuhdetta takana 3v ja pillereitten lopettamisen jälkeen kävin jo siinä) no kuitenkin, se oli nega, no onneks! Mut tää lääkäri jonka kans puhuin oli niin ihana! Nyt vasta tuli se kiva fiilis minkä oisin toivonut jo jälkitarkastuksesta saavani kun siellä oli kaikki kunnossa, mut tää virolais(sen kummemmin kansalaisuutta erittelevi)lääkäri pilas koko jutun vaan sillä et oli niin ympee ja kielitaidoton. no tää joka soitti niin oli tosi kiva, todettiin yhdessä että PAS.. tuuri vaan mutta mun tapauksessa se istukkanäytteenotto aiheutti keskenmenon, vaikka riski siinä on 0,5% luokkaa!! Uskomatonta, mutta jonkunhan siihen täytyy kuulua ja nyt se olin minä. Eli se kiintiö lienee täynnä jos joku on menossa niin voi mennä, tilastoon ei enää mahdu! :LOL: höpö höpö-juttua taas täältä.. mutta tosiaan tämäkin lääkäri sanoi että yhdet menkat riittää väliin kyllä KM:n jälkeen vaikka ois kaavittukin! Ihana kuulla, toivottavasti ei nyt sit utliskaan enempiä.. :snotty:

jups mut oli pituutta tällä kirjotuksella taas aika roimasti, nyt taidan aloittaa kotityöt tai sit en.. moro :wave:

Termos taas!! :wave:
Täällä vapaapäivää vietetään aika laiskoin mielin. Sain just miehen passitettua pois ja nyt pitäis alkaa siivousrumba. :LOL: Naurattaa jo valmiiksi kun ei siitä tule taas mitään. En vaan saa aloitettua. Huominen ja torstai olen 12 tunnin työputkessa, joten jää kotityöt taas taka-alalle.
Kierron tässä vaiheessa alkaa taas nämä itsensätutkimusretket. Yritän koko ajan kuulostella kroppaani ja mietin koko ajan samaa asiaa. Siis tämä kotona oleskelu ei sovi mulle. Ei mulla oikeesti ole mitään tuntemuksia. Ei ole arat rinnat eikä tunnu vatsassa mitään. Ainoa oire on tämä naisellinen röyhtäily, jota nyt on oviksesta asti ollut (siis ei mitään tekemistä taas asian kanssa). Toinen oire on mahan polttelu, jolla on varmaan jotain tekemistä tuon naisellisen jutun kans. :LOL:
Repalla ja Pullenahilla on jännät paikat. Miikkis on tainnut siirtyä lomalaitumille. Meidän piti jännäillä yhdessä.. :(
Suppikselle voimia jaksaa eteenpäin. Kyllähän sitä kannattaa toki puhua asiasta jonku kans. Ainakin Väestöliitolla on ilmeisesti ammattiapua ja he ovat ihanaa kansaa ainakin täällä Oulussa. Itse yritän tosiaan takoa päähäni, että olemme nuoria ja vielä ehditään, mutta kun lääkäri suositteli jo inseminaatiota näiden neljän clomikierron jälkeen ja sitten onkin vuorossa ivf. :eek: Meille molemmille tuntuu todella kaukaiselta saada lapsia. Jotenki tuntuu vaan, etten ikinä saa niitä enkä pääse nauttimaan äitiydestä vaikka kuinka haluaisin. Lääkärillä käynnit aina helpottaa olotilaa kun he jaksavat tsempata. Haluaisin unohtaa vauvajutut hetkeksi, mutta en pysty. Onneksi te olette olemassa ja jaksatte kannustaa ja lohduttaa :hug:

Tämä röyhtäilijä lähtee nyt siivoamaan!!

Pullenah: Mulla kanssa mieli herkkänä ollut viimeaikoina, oltiin lauantaina kattomassa meripäiväparaatia, niin liikutin siitä jotenkin :LOL: tuli siis kyyneleet silmään :LOL: ei mitään hajua miks :D oon varmaan ainoa lajiaan....
Kylläpä meitä nyt pidetään piinassa :D Pullenahille superplussapuhuri :heart:

Nasuliini: Kyllähän noi ovikset yms. ajat saattaa muuttua,mulla on ainakin joka kierto näköjään eriparia...voikun oliskin plussa sulla :heart:

Epskeps: Just joo,toi on kyllä niin perinteinen kommentti. Mullekkin töissä tuli työ"kaveri" kertomaan,että kannattais alkaa niitä lapsia kohta tekemään,ennenkuin on liian vanha ja kaikkea muuta uskomatonta sontaa...sanoin vaan että "älä,ihan totta?" ja pakenin paikalta :kieh:

Suppis,kyllä se siitä taas lähtee :hug: Mulla sama homma että tää loppu/alkukierto ottaa kupoliin ja rankasti...Saat luvan purkaa meihin kaiken p.skan,anna tulla vaan :)

Katharine: Hyvä että tällä kertaa oli positivinen lääkärikokemus =) Se kummasti parantaa mielialaa kun saa puhua ihan asiantuntijan ja ammattimaisen ihmisen kanssa...Ikävä juttu että teidän piti kuulua siihen 0,5% :hug: mut ens kerralla ei sitten ole sitä vaaraa :)

Tää täällä olla möllöttää ja ihmettelee missä menkat... tuntemuksista päätellen en ois ihmetelly vaikka ois tullu jo eilen,mut tää on jo kummaa jos ei tänäänkään :eek: Varsinkin kun just nyt ei oo sellanen olokaan et ees ois alkamassa. Kyllähän mulla aikasemminkin kierto on heitelly,et siinä ei mitään outoa,mutta ei koskaan jos oon tuntenu oviksen...no ehkä huomenissa :D

Ihanaa kun puhallatte plussatuulta tänne,mut varsin epäileväinen olen kyllä :ashamed:

todella tärkeä kysymys kaikille :attn: :attn:

onko normaalia että menkkojen aikana tulee edelleen suht "isoja" ja paljon tummaa hyytymää?? :eek: keskenmenosta jo kohta puoli vuotta aikaa. voisiko kohdussa sittenkin olla jotain vaikka se on "tutkittu" km:n jälkeen ja istukkakin oli normaali ja ehjä kun syntyi. eli sekin voisi olla "syynä" siihen että en ole raskautunut. ennen puhaltamalla kun paksuksi pamahdin.
en tiedä.
ehkä normaalia vaan.. tai sitten ei. näkyisiköhän verikokeessa jotain? vai miten pitäisi tutkia?
:ashamed: :attn: :attn:

bulttis
ei mulla ainakaan tuu. toisena vuotopäivänä tulee joskus hyytymiä mutta ne on pieniä. suurin voi olla pikkulillinpään kokoinen. mutta nuo asiat on varmasti yksilöllisiä niinkuin esim. kk.vuotokin. jos sinne ois jääny jotain niin uskon kyl että ne olisivat lääkärissä sen huomanneet. varma ei kyl tietty voi olla. :ashamed: kannattaa soittaa jollekkin gynelle ja kysyä että saa mielen rauhan. He kyllä osaavat neuvoa sitten jatkoa...
tämän enempää en valitettavasti osaa auttaa.. :ashamed: muuten ihan senkin takia kannattaa soittaa gynelle koska eihän sitä koskaan tiedä jos noi hyytymis- juzkat liittyy siihen että ei raskaudu niin helposti..( jos kerran ennen olet helposti raskautunut.) jaksuja :hug:

En tiä näkyykö verikokeessa,mulla otettiin verikoe viikkoo ennen näitä kuukautisia ja arvo oli sillon 11 ja silti sillon ennenkun nää alko tuli tosi paljon niitä aika isojakin möykkyjä jotka mulla varmasti oli jotain jäänteitä, mut mullahan nää oli vasta toiset km:n jälkeen.
Mutta kyllä mulla aiemmin on tullu jotain isohkoja hyytymiä ihan tavallisissa kuukautisissa, parempi kuitenkin ainakin ehkä soittaa lääkäriin ja kysyä tutkisko ne ettei nyt oo jostain tollasesta kiinni se vauvan alulle saattaaminen, toivottavasti on ihan normaalia ja asia selviää..
Just kun rupesin täs tarkemmin pohtiin niin ehkä noi jäänteet just oli syynä siihen et se mun hormonitaso laski tosi hitaasti, toivottavasti nyt sit tuli kaikki...
En siis tiä näkyiskö vai ei, otettiinko sulta tota verikoetta missään vaiheessa?
Sori sepustus, tuli varmaan vähän sekavasti,väsymys vaivaa
=)

mimmuli ja eliisa kiitos, ei ne nyt järin isoja ole siis. ei pikkurillinkään kokoisia, musta van reiluja mulle.. jos siis ajattelen aikaa ennen keskenmenoa kun menkat ehti kuitenkin kakkosen ja sen keskenmenon välissä olemaan normaalit ainakin 1,5v :whistle:

ei verikoetta muistaakseni otettu, itse tein raskaustestin 2-3 viikkoa lääkkeellisestä ja puhds nega oli. tavallinen lääkärikäynti oli jossa kohtua kokeili mahan päältä ja paineli- ei muuta kai. :/

ja oikeasti, tämä ei varmaan oikea paikka ole kertoa mutta: esikoinen tuli puoli vahingossa meille, ihana sellainen yllätys. kakkonen tuli heti kun päätettiin niin. ja kolmonen myös heti ekasta, joka siis meni kesken. nyt kunnon yrityskertoja kuitenkin 2 takana ja satunnaisia muita yrityksiä selibaatin seassa :D ja mitään ei tule vaan.. :ashamed:
tiedän- olen liian kärsimätön ja saanut edelliset liian helposti :heart: :ashamed: :heart:

Kyllä se voi olla ihan normaalia,riippuu tietysti et kuinka isoja ne möykyt on... mut periaatteessa kalvohan sieltä poistuu ja menkkavuoto ei välttämättä ole aina samanlaista =) Toi pikkurillin pää kuulostaa musta vielä ihan normaalilta,mulla on joskus ollut saman tyyppistä.

Jos ne kuitenkin o todella silmiinpistävän isoja möykkyja ja susta tuntuu et kaikki ei oo ok,niin soita gynelle. En kuitenkaan usko että sillä on tekemistä sen km:n kanssa,siis että kohtuun ois jääny mitään...muuten kyllä voi olla,mulla ainakin kaikki sekasin vieläkin km:sta johtuen :ashamed: Voi olla et toi raskautuminenkin viivästyy sen takia,mut eihän sekään välttämättä joka kerta helposti käy,vaikka ennen onkin onnistanut samantien.

Toivotaan että kyseessä ihan viaton menkkavuoto,onko kipuja ollut? Jos ei niin en olis kovin huolissaan,mut ainahan voi lekurille pirauttaa...
Kaikkea sitä meidän tielle tulee :kieh: koita kestää... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
Toivotaan että kyseessä ihan viaton menkkavuoto,onko kipuja ollut? Jos ei niin en olis kovin huolissaan,mut ainahan voi lekurille pirauttaa...
Kaikkea sitä meidän tielle tulee :kieh: koita kestää... :heart:
niin juuri, per.kele :kieh:
en ole normaalia kipeempi ollut, menkat vaan pidentyneet 1-2 päivällä km jälkeen.
no, lomaa odotellessa B)

Yhteistyössä