km:n jälkeen kuumeilevat...

kuinkas moni on pitänyt ns. vapaan kuukauden yrittämisestä? ja miten sen jälkeen, oliko parempi fiilis? :whistle:
musta tuntuu että olisi sellaisen aika kyllä nyt. ihan jo itseni takia kun tunnen etten voi niin hyvin kuin pitäisi.. :ashamed: jotenkin noloa myöntää että voimavarat ei riitä nyt :snotty:

tervetuloa, tänne vaan, kyllä aina mahtuu! :wave:
Pahoitteluni keskenmenostasi! :hug: Se on rankka paikka aina, oli se eka tai toka tai kolman km, niin aina se sattuu, tiedän sen!
Ei se raskautuminen niin helppoa ole, vaikka niin sitä itse alussa luulin!
Nyt paljon ++++++++++++ :whistle: tuulia puhaltelen täältä että tästä kierrosta tulisi tärppi!
Siis onnea kiertoon ja tervetuloa!

Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
kuinkas moni on pitänyt ns. vapaan kuukauden yrittämisestä? ja miten sen jälkeen, oliko parempi fiilis? :whistle:
musta tuntuu että olisi sellaisen aika kyllä nyt. ihan jo itseni takia kun tunnen etten voi niin hyvin kuin pitäisi.. :ashamed: jotenkin noloa myöntää että voimavarat ei riitä nyt :snotty:
Ei oo todellakaan pahasta myöntää ettei jaksa! Sehän on vain voiman ja rohkeuden merkki! :hug: Kannattaa pitää vapaa kuukaisi, jos vain vähänkään siltä tuntuu! Silloin maaliskuussa kun oli mulla se tm, niin tavallaan pidettiin taukoa (ei tarkoituksella tultu raskaaksi, vaikka niin kävi) niin olo oli jotenkin virkeä ja reipas. Vaikka täällä pyörinkin niin olin vain tsemppaamassa muita! Suosittelen, koska sitä kautta itse jaksaa taas paremmin. Stressi ja pahaolo ei todellakaan auta tai helpota tilannetta, voi harmi siun kanssa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Miikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Ei oo todellakaan pahasta myöntää ettei jaksa! Sehän on vain voiman ja rohkeuden merkki! :hug: Kannattaa pitää vapaa kuukaisi, jos vain vähänkään siltä tuntuu! Silloin maaliskuussa kun oli mulla se tm, niin tavallaan pidettiin taukoa (ei tarkoituksella tultu raskaaksi, vaikka niin kävi) niin olo oli jotenkin virkeä ja reipas. Vaikka täällä pyörinkin niin olin vain tsemppaamassa muita! Suosittelen, koska sitä kautta itse jaksaa taas paremmin. Stressi ja pahaolo ei todellakaan auta tai helpota tilannetta, voi harmi siun kanssa :hug:
kiitos sinulle.. täällä on niin mahtavia ihmisiä että kun kaikkia vain voisi halata ja itkeä yhdessä. töihin pitäisi kohta lähteä ja mä vaan itken ja kuuntelen jotain nyyhky musiikkia vielä--
täytyy vissiin ripsiväritkin uudestaan laittaa :headwall: :whistle:
on tää kanssa elämää.. :ashamed:
ehkä huomenna taas parempi päivä *toivon todella*

oikein ihanaa keskiviikkoa kaikille :hug:

Pulttis
No mä voin ainakin sanoa että nyt on ihan hyvä fiilis kun pidettiin "taukoa".
Ovulaatio oli niin pahaan paikkaan, jo mun alustavien laskelmien mukaan että oli vaan paljon helpompi olla miettimättä nyt koko vauvahanketta.
Ei meillä mitään ehkäisyä toki ollut, mutta ei nyt ole tässä kuussa ollut aikaa panostaakkaan siihen, oli noi polttarit mitkä mun piti hoitaa ja muut, ajatukset olivat, ihme kyllä, ihan muualla ja pitkästä aikaa tuntui siltä että elämässä ihan oikeasti on muutakin!

Täällä hikoillaan ja 'odotellaan' tätiä (epäsäännöllinen kierto ei oikein anna selvyyttä että koska se vois olla tulossa).. mahassa ollut jos jonkinmoista menoa ja meininkiä mutta en oikein tiedä miksi tulkitsisin.. Joskin jo viime raskaudessa oli tosi aikasessa vaiheessa selvät merkit ja pahoinvointi puski päälle tosi aikasin (mutta eikai nyt näin aikaisin) ja voimakkaana.. Kp:t epämääräsesti laskettuna nyt 22.. koskakohan sitä uskaltais jo testaille...?

Toisaalta yritän koko aika psyykata itseäni etten odottelisi liikoja ja sitten taas tippuisi korkealta..

Onpas ollut tosi mukavaa lukea teidän päivittäisiä höpinöitä ja tästä pinosta onkin tullut aivan pakkomielle ainakin herättyä ja ruokiksella ja ennen nukkumaan menoa :D Huojentaa ihanasti että vaikka se täti nyt taas tulis kylään ni on täällä monta korvaa jotka jaksaa kuunnella, kun ei miehelle jaksa ruikuttaa aina.. Eikä se ihan sillä tavalla ymmärtäisikään kun ei sen mielestä ole mitään hätää ja 'kyllä se lapsi sieltä vielä tulee'..

Mutta juu, piristävää päivää kaikille ja kovat plussaonnet ja jaksamiset tätejen keskelle!! <3

Olen muuten kokonaan unohtanut infota että olen itse 21v ja mies 28v.

Täällähän on muutaman päivän aikana käynyt hirveä kuhina! En jaksanut lukea kaikkia viestejä läpi, mutta joka tapauksessa tervetuloa kaikki uudet, iso :hug: myös kaikille muille tädin yllättämäksi tulleille, ja onnittelut Vinjalle plussan johdosta :flower: :heart:

Vetäydyin pariksi päivää nuoleskelemaan haavoja, kun tuo tädin ilmaantuminen oli taas niin kova pettymys. Meitä onkin näköjään nyt useampi aloittamassa uutta kiertoa samaan aikaan. Yhdistetään positiiviset ajatukset ja toivotaan suurta plussasatoa tähän kiertoon! :hug:

Oma napa: Mulla jäi taas kierron loppuvaihe vähän lyhyeksi ja soitin lääkärille, kun halusin kysyä, että pitäisikö tälle tehdä jotain. Käski vaan jatkaa yrittämistä rauhassa vielä ja ottamaan yhteyttä syksyllä uudestaan, jos en ole siihen mennessä raskautunut. Sanoi myös, että on turha jatkaa ovistikuttelua, jos testi on aina ollut postiviinen ja ovis tullut säännöllisesti samaan aikaan. Mulla on vielä yksi käyttämätön testi kotona, joten ehkä nyt käytän sen vielä kuitenkin pois ja lopetan sitten. Onneksi on kohta kesäloma alkamassa ja kesäloman jälkeen työpaikan vaihto edessä, niin on vähän muutakin ajattelemista välillä.

tuo epäsäännöllinen kierto kyläl vaikeuttaa aina. Bongasitko oviksen? Kanttaa testailla vasta aikaisintaan 10 päivää oviksesta, mieluiten odottaa sen kaksi viikko tai enemmän. Jos liian aikaisin testaa, voi saada väärän tuloksen. Kannattaa vaan malttaa odottaa, vaikka tuskaa se varmasti on :hug:
Nuo oireet on ihan yksilöllisiä, teidän äitejä joilla oli jo 5 päivää kiinnittymisen jälkeen oireita, että ei se nyt mahdotonta ole. Plussatuulia puhaltelen täältä ++++++++++++++ :whistle:

kyllä se vielä iloksi muuttuu ja huomenna on uusi päivä :hug:
Pitää vaan jaksaa uskoa ja rukoilla että se oma nyytti vielä suodaan teillekin ;)
Nyt laitat nyyhkymusiikin tilasta jotain oikein iloista "pakko tanssia poppia" soimaan, niin kyllä se siitä lähtee :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Miikkis:
tuo epäsäännöllinen kierto kyläl vaikeuttaa aina. Bongasitko oviksen? Kanttaa testailla vasta aikaisintaan 10 päivää oviksesta, mieluiten odottaa sen kaksi viikko tai enemmän. Jos liian aikaisin testaa, voi saada väärän tuloksen. Kannattaa vaan malttaa odottaa, vaikka tuskaa se varmasti on :hug:
Nuo oireet on ihan yksilöllisiä, teidän äitejä joilla oli jo 5 päivää kiinnittymisen jälkeen oireita, että ei se nyt mahdotonta ole. Plussatuulia puhaltelen täältä ++++++++++++++ :whistle:
Kiitos Miikkis nopsasta vastauksesta :heart:

En oo vielä testaillu oviksia, yrittänyt ihan stressittömästi raskautua tai no siis lähinnä vielä yrittänyt olla ilman poppakonsteja.. jos ei kesän aikana nappaa niin sitten kyllä on kaikkien konstien käyttöön otto! Oon ajatellu vaan antaa kropan ja mielen palautua ja yrittänyt skoa että kyllä se tästä vielä.. Kuitenkin niin vähän aikaa yritystä takana kun ensimmäinen raskaus tulla tupsahti ihan odottamatta :) Oviksen kuitenkin luulen bonganneeni ihan vatsan tuntemuksista mutten ihan satavarmaksi laskisi..

Mutta juu, jos vielä ens viikkoon jaksais odotella ainakin niin kaipa se tästä.. turha kyllä tosiaan niitä negatestejä tehdä.. mutta on tämä odottelu niiiiin raastavaa!

Odottellaaan.. odottelaan on siis päivän sana.. :headwall:

Hei, en oo varma kuulunko tänne koskapa keskenmenosta ei ole kyse vaan raskauden keskeytyksestä rv22 sikiön vakavan aivovamman vuoksi. Tapauksesta on nyt aikaa puolitoista viikkoa ja kyllähän sitä vaan rupeaa vauvakuume nousemaan surun ja ikävän alta.
Nyt vaan odotellaan että jälkivuoto kunnolla loppuu ja puolentoista viikon päästä onkin jälkitarkastus, sen jälkeen rupean ehken elämäni ensimmäisen kerran odottamaan että menkat tulis ja nopeesti ;)
Ovistestit pistin jo tilaukseen kun sanoivat klinikalta että olis hyvä käyttää ainakin ekassa yrityskierrossa, kattoo nyt koska sitä pääsee yrittämään vai iskeekö vielä pelko päälle että mitäs jos tässäkin raskaudessa käy jotain huonosti :'(
Positiivisempaa mieltä odottaen SadMam

Alkuperäinen kirjoittaja SadMam:
Hei, en oo varma kuulunko tänne koskapa keskenmenosta ei ole kyse vaan raskauden keskeytyksestä rv22 sikiön vakavan aivovamman vuoksi.
tervetuloa vaan. ei kai sillä ole väliä miten pienen rakkaan on menettänyt- menetys se on aina ja tämä on juuri oikea paikka purkaa tuntoja ja toivoa parasta. :ashamed:
sinulle iso :hug: aivan hirveästä menetyksestä. *vetää sanattomaksi*

Voi... olen niiiin pahoillani menetyksestasi, voima :hug: sinulle lähetän täältä! Tottahan toki olet tervetullut joukkoomme, koska menetys on aina menetys tapahtui se tavalla tai toisella.
Olet erittäin reipas ja rohkea kun vauvakuume jo pukkaa päälle ;) Nostan hattua, että pystyt jo ajattelemaan elämää eteenpäin, vaikka keskeytyksestä niin vähän aikaa. Olitko lokamasuissa? Itkin jo kultsun tilannetta siellä ja nyt sie... Rankkoja ovat nuo päätökset, koita jaksaa :hug: :wave:
Ja se pelko seuraavassa raskaudessa on ihan normaalia, se kertoo inhimillisyydestäsi, koita säilyttää tuo reipas mieli ja usko siihen että nyytti teillekin suodaan. :hug:

Teenkö testin kuitenkin vai enkö tee..
Kuukautiset alkaa kuitenkin tänää tai huomenna, mut jotenkin vaan tekisi mieli tehdä se testi..
Tai sitten olen vaan niin tottunut kun joka neljäs viikko miehen tilin niihin pistän :D
Kaapissa kun ois yksi testi..
Mut sitten taas kun ei olla ees yritetty..
Miksi mun tekis niin mieli rääkätä itteäni!!!!!!! B) |O

Lämpimästi tervetuloa Tyynex ja SadMam :heart: ja osanottoni menetystenne johdosta :hug: :( SadMam, sinulle erityis :hug: en voi kuvitellakaan miltä sinusta tuntuu. Voimia ja jaksamista kovasti!! :heart:

Sipuli, meinaatko testata..? ;) Itse päätin nyt pyhästi etten enää testaa sinä päivänä jonain kk pitäisi alkaa.. :ashamed: Mullahan kävi nyt viimeksi niin, että täti pyyhälsi 2 tuntia testaamisen jälkeen.. joten yritän seuraavalla kerralla malttaa mieleni. Maltatko sinä..? ;) +++++++++++ :whistle: plussapuhallus sinne!! =)

Pulttikselle voimahali sinne :hug: Kunpa osaisin sua piristää :ashamed: Yritä nyt vaan pitää mielessä kaikki ne hyvät ja ihanat asiat mitä elämässäsi on. :) Niin minäkin yritän aina kun mieli meinaa vetää alamaihin.

Noista "vapaakuukausista" niin meille niitä tuli pakosti tuossa juuri 3kk, joten nyt on yrittämisen aika. Mutta jollain tapaa tuo pakkotauko yrittämisessä teki hyvää, vaikka hirveästi harmittaa kun ei nyt tärpännytkään. Mut jospa tästä kierrosta sitten.. :whistle:

Voi..[/b]SadMam!
Olen pahoillani menetyksestäsi! :hug:
a Tyynex...siunkin puolesta! :hug:

MIe kans ootan menkkoja ( niitäkö sanotaan tädix?? ). että pääsis kunnolla puuhaileen! eilen alkoi ovis ja tänää jatkuu...auts...on muuten vähän enemmän kipuja kun tavallisen ovulaation aikana... :/

Mitähän menkkakivut sitten on... :eek:

Mie kans täältä tykitän ++++++++++++++ tuulia teille!!! :heart: :heart: :heart:

Keskiviikkoa!! ja tulen varmaan vielä tänne tänään (käyn varmaan tunnin :ashamed: välein täällä ) :D

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Miten selvästi haamu näkyy tossa apteekin omassa.....?
Onks se viivan paikka sellainen sumea tumma mutta tosi haalea viiva?
Mitä, häh?
Moi Sipuli!

Musta ei apteekin omassa ei ole edes viivanpaikkaa ;)
Eli jos viivan siihen testiin saat, niin olet aika vahvoilla!
Varovaiset onnittelut täältä lähetän :heart:

Sipuli :eek: Huisin jännää!! :D +++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle: Toivottavasti pian saat testiin selvääkin selvemmän plussan! :heart:

Aurinkoenergiaa, et oo ainut joka täällä vähän väliä ramppaa.. :ashamed: ;) Ja menkkoja sanotaan tädiksi, esim. täti tuli kyläilemään.. :)

Huutelee vieraisiin pinoihin :ashamed:

Sipuli mä testasin kp25 haamun Aconin 10-herkkyyksisellä, ja epäuskoisena ja tohkeissani piti varmistella Apteekin omalla. Siihen tuli juuri "viivanpaikka", siis hyvässä valossa katsottuna tosi tosi haalea harmahtava viiva. Oikeastaan ihan vain viivan aavistus. Mutta siitä se sitten vahveni vähitellen. =) Apteekin oma on mun käsittääkseni hyvin luotettava testi, joten varovaiset onnittelut. =)

Ette nyt onnittele hölmöt!!!!!!!! :D
Mä oon juossu huoneesta toiseen ihan paniikissa ja mies tekee pitkää päivää, tulee vasta illalla!!!
Mä soitin jo hätäpäissäni Mikalle(miehen veli, mun rakkain ystävä) Et vie mut lahteen et saan kunnon testin kun täält ei muita saa kun apteekin omia ja predikaattoreita!
KUn EN MÄ VOI olla raskaana, ei me ees nyt yritetty!!
EI voi olla mahdollista..Tulis jo se Mika...
Mun viime kiertoki oli mitä, 32?! Ja nyt kp29!
Siis ei ei voi olla totta, ei mul ole oireitakaan, kai?
Mahaa vihloo, se on kipee, mut voihan se olla menkoistakin?
Mä lopetan nyt tän sekoilun ja lähen kiertämään keittiön ja olkkarin väliseinää!

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Huutelee vieraisiin pinoihin :ashamed:

Sipuli mä testasin kp25 haamun Aconin 10-herkkyyksisellä, ja epäuskoisena ja tohkeissani piti varmistella Apteekin omalla. Siihen tuli juuri "viivanpaikka", siis hyvässä valossa katsottuna tosi tosi haalea harmahtava viiva. Oikeastaan ihan vain viivan aavistus. Mutta siitä se sitten vahveni vähitellen. =) Apteekin oma on mun käsittääkseni hyvin luotettava testi, joten varovaiset onnittelut. =)
Ei toi ole harmahtava, se on sellainen pinkki, vaalea sellainen..
Mut kyl sen erottaa!
Mut voisko tosta kontrolliviivasta eksyä siihen väriä et se tulee tommoseksi, hei mä sekoan =) :D

et sitten osta sitä Clearbluen testiä!! Se ei oo musta hyvä!
Osta vaan predictor tai sitten jos clearblueta ostat niin osta se digitaalinen!!!!
Voi vitsi.. onnea matkaan :wave:
Ja jos se vaaleanpunainen on niin hyvä tulee... :heart: :heart:
kokemusta on siitä että kun ei edes yritä niin silloin se tärppää!!!!
Että mua jännittää sun puolesta... mäkin sekoan täällä :LOL:

piti vielä sanomat että ei sieltä kontrolliviivasta väriä tule toiseen ikkunaan..

Liputan kyllä täysin noiden apteekin oman raskaustestien puolesta,mulla ne ei oo kertaakaan antanu tulkinnan varasta tulosta, nega on ollu nega ja positiivinen on positiivinen,joten kyllä vaan onnittelen sipulia,aivan ihanaa!!! :heart:

Tyynex ja SadMam tervetuloa joukkoomme ja olen pahoillani menetyksetänne...SadMam:en voi kuvitella miltä tuntuisi menettää pienokainen tuossa vaiheessa...kamalasti voimia suruun :hug: Tyynexille kanssa ekstra :hug:

Pulttis:Meinasin kanssa pitää yritysvapaan kuukauden kun tuntuu kanssa et kupoli ei oikein kestä tätä tällästä...ei siitä varmasti haittaakaan ole...Iso :hug: sulle,tiedän ton kakkafiiliksen,ei kiva :( mut kyl se siitä taas kohta lähtee parempaan suuntaan :heart:

Miikkis:Joo,ei pitäs tästä vuodosta sanoo mitään,kun pari edellistä kuukautta valittanu et omituisen niukkoja on mun menkat :D Et pitäs vissii olla tyytyväinen :p

Sopuli:mulla oli km:n jälkeen vuoton n.3 viikkoo ja heti kun se loppu tuli ovis ja siitä 2viikon päästä menkat,eli sellanen 5 viikkoo keskenmenosta.

Aurinkoenergiaa:Mulla kaikki maholliset kivut,menkka ja ovis,on voimistunu keskenmenon
jälkeen...

Tinii:En kyl suosittele testaamaan kauheen aikasiin, kun voi näyttää niitä haamuja ja silti tulla menkat.nim.kokemusta löytyy...Se on ihan kauhee fiilis sitten,eli malttia,malttia!!! :D :saint:

Mulla alkaa olee kohta lomat pietty :eek: ihanat lomakelit ollu ;) No ei haittaa,pidän sateesta...viikonloppuna mennään hesaa lauantaina Tuskafestareille ja sit ma pirteenä töihin B)

Yhteistyössä