km:n jälkeen kuumeilevat...

et todellakaan kysele tyhmiä, ei näitä voi tietää ennenkuin sen kokee ja pääsee jyvälle. Toivottavasti siulla on onni myötä etkä enää joudu kokemaan km. Miulla kolme km takana ja alkaa olla liiankin tuttua :(
Siulla on siis lääkkeellinen tyhjennys tehty, ei ollut spontaani siis. Spontaani tarkoittaa että tulee itsestään ulos, ilman minkäänlaista apua (esim. lääkkeellistä tyhjennystä/kaavintaa).
Sinuna odottaisin yhdet menkat, koska seuraavan menkkojen aikana voi vielä tulle "rippeitä ulos", kohdun pitäisi olla tyhjä kun uusi raskaus alkaa.
Miulta kun leikattiin ku pois, niin tuli 3 viikon yhdyntäkielto. En uskalla sanoa, että onko on että rakastelette jo nyt, itse tiedät ja tunnet sen parhaiten ;) Olet kaiken lisäksi menettänyt paljon verta, joten suosittelen että annat itsellesi aikaa palautua, jotta kohtu voi rauhassa valmistautua uuteen raskauteen. Itse olin niin tyhmä että annoin itselleni luvan raskautua tm jälkeen ja huonosti se päättyi, mutta tm tuli itsestään ulos.
Sinun kannattaa varmaan nyt olla iisisti ja kysyä lekurilta neuvoja. Eikö ne sairaalassa sanonut mitään esim. yhdynnästä tms?

Hei.

Mahtuuko uusi mukaan,meillä keskenmeno tapahtui sunnuntaina,lauantaina tuli limatulppa ja sunnuntaina alkoi supistukset ja vuoto käytiin sunnuntai iltana äitipolilla tarkistuttamassa tilanne ja rv7 laskujen mukaan mutta alkio oli rv5 tasolla joten kaksi viikkoa oli kehitys ollut pysähdyksissä.Sain suun kautta 4kpl käynniskapseleita joka joudutti kohdun tyhjentymistä koska kuumetta oli minulla 38c,lääkärin mielestä "hyvä" asia oli että keskenmeno alkoi itse hän vain päätti jouduttaa sitä,sain myös vasta-aine piikin koska olen itse a- ja mönkistä sitä ei tiedetty.

Olo on vielä todella sekava,tämä kolmas olisi ollut meille todella tervetullut,minulla on pco ja tätäkin yritettiin vuosi ja hormoonien kanssa lähti ekasta kierrosta.Kauheat itse syytökset on päällä ja 4kg lähtenyt painosta pois kun ruoka ei vaan mene alas,elän appelsiinimehulla ja jogurtilla.

Oma mieskin on suruissaan,en ole nähnyt hänen itkevän vaikka yhdessä ollaan oltu 11v mutta sunnuntai ja maanantai välisenä yönä kumpikin itki kun supistukset työnsivät rakkaamme pois.Itku tulee vieläkin ja kauhea tarve on puhua,pojat on ihmeissään mikä äidillä on mutta eivät he ymmärrä joten ollaan sanottu että äiti on vähän kipeä ja paranee kyllä kohta puoliin.

Tulipas paljon tekstiä,toivottavasti joku jaksaa lukea.

Meille sanottiin että yhdet kuukautiset on hyvä pitää välissä kunns uutta yritystä aloittaa,terolutit käytössä muutenkin niin jälkitarkastuksen jälkeen aloitan taas kuurin.

olen niiiin pahoillani menetyksestänne :hug: Keskenmeno on aina elämän kokoinen menetys ja vaatii aikaa että parantuu, niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Tule meille vaan purkamaan pahaa oloasi ja suruasi, ei siitä muuten selviä. Se on hienoa, että miehesi suree kanssasi, tämä varmasti saattaa teitä lähemmäs toisiaan ja vahvistaa kohti uutta raskautta. Näin täytyy uskoa, ja myös siihen että teille oma nyytti vielä suodaan.
Miulla kanssa pco ja lääkärini sanonut että se on onneksi sitä lievää lapsettomuutta ja useinmiten saadaan hormoonihoidolla raskaus aikaiseksi. Syötkö Terolutin lisäksi muuta? Minulle clomit+terot.

Löysin oheisen runon toiselta palstalta ja se mielestäni sopii meidän ryhmälle niiin hyvin, joten laitan sen tänne:

Taivaan Isä, anna ilo suunnaton niille,
joiden syli tänään tyhjä on.

Jokaiselle ohjaa lapsi oikea.
Sinulla on monta vielä tallessa.

Sinä tiedät, kuka kaipaa kotia.
Vanhemmat ja lapset yhteen johdata.

Kiitos Miikkis kyllä tämä minua ja miestäni lähentää entisestään,ei muutenkaan ole helppoa ollu tämä elämä.

Miulla kanssa clomit+terot,kuopus on saatu aikaan samalla yhdistelmällä ja toivon että se kolmaskin saataisiin koska hän jää mein viimeiseksi,lääkäri on evännyt luvan enempää lapsia saada kun kaksi sektiota ja kolmaskin sitten joskus sektiolla syntyy jos niin pitkälle joskus päästään.

Todella kaunis runo :'( itku hanat taas aukesi,en sitten tiedä milloin kyyneleet loppuu,kaiketi aikanaan.

Nyt lähden yrittämään unta kun mies hoitaa poikia ja minulla pää vielä sekaisin noista kipulääkkeistä.Mukavaa kun on tälläinen purkautumis paikka missä jokainen tietää miltä nyt tuntuu.KIITOS.
:hug: :hug: :hug:

No niin... Näin aluksi,olenko ollut niin itsekeskeinen että en ole onnitellut Vinjaa plussasta? Jos olen,niin nyt onnittelen,eli tuhannesti onne vahvasta viivasta!!!

Tervetulleeks myös aurinkoenergiaa ja Äitee2, olen pahoillani keskenmenostanne, se on niin vaikea kokemus,että sitä ei ymmärräkkään miten pahalta se tuntuu,ennenkuin sen itse käy läpi...
Minun keskenmenoni rv6 ,oli täällä tapahtuneista sieltä "helpoimmasta" päästä,eli tuli itsekseen ulos,ei hirveästi kipuja. Vuotoa tosin 3 viikkoa. Mutta henkinen tuska oli kova siitä huolimatta ja vielä tänäpäivänäkin sitä asiaa työstää... Silloin tuntui että ei mitenkään pysty laittamaan itseeän uudestaan tilanteeseen missä sama voi toistua...mutta kummasti vaan sitä melkein heti alkoi toivomaan uutta raskautta. ja oikeastaan se onkin asia mikä pitää mielen virkeän,uuden raskauden mahdollisuus =)
Toivon kovasti voimia toipumiseen... :hug:

Ja kiitos kaikille tsempistä,tänään on jo vähän parempi mieli =)

Menkat alkoi sitten yöllä AIVAN HIRVEIDEN kipujen saattelemana :eek: Ja runsaat on....Eipä ole tämmösiä ikuna ennen ollut... Nyt olen kyllästänyt itseni panadolilla ja hankkinut kakunleipomis ainekset. Mulle leipominen on sellasta terapiaa vaikka en kauheesti niitä syö =)

Painosta puheen ollen,turpoan aivan hirveästi kesäaikaan... miksköhän? Joka kesä sama laulu...En kyllä juo tarpeeks,et sillä oi olla osuutta asiaan ja myös minulla suunnaton rakkaus ruokaan :LOL:

Meillä kanssa nyt sellanen yritysvapaa kuukausi,eli keskityn tsemppaamaan muita tällä kierrolla!!!

ja lopuksi,Epskeps kiltti...voisitko päivittää meikän kp:t 1/28-35, kun miä oon niin laiska ja siä oot siinä niin hyvä :saint: :D Kiitos jo valmiiksi :heart:

Tervetuloa Tinii, aurinkoenergiaa ja Äitee2!! On todella kurjaa, että meitä tänne kokoajan lisää tulee. Toivotaan, että löydätte täältä lohtua ja että aurinko alkaa paistamaan myös tähän pinoon. Itse en ole löytänyt muista pinoista tätä samaa lämpöä. Itselläni km tapahtui rv 5 ja silti se sattuu. Näin oli kai tarkoitus ja jotain opimme tästäkin. Kaikki ei ole itsestäänselvää. Ajattelin aikanaan, että raskaaksi tulee noin vain, mutta toisin kävi. Edes clomeilla ei tunnu onnistuvan. :/
Miikkis: Mulle lääkäri määräsi aikanaan clomit kp 5-9 ja sillä jatkan nyt tässä toisessa, tulevassa, erässäkin. Olen joskus jostain lukenut, että se vaikuttais jotenkin limakalvoihin. Ehtii paremmin kasvaa kun myöhemmin aloittaa tai jotain? Ainakin itse kysyin lääkäriltä ja se sanoi, ettei sillä ole väliä. Niitä popsitaan kp 3-7, 4-8 ja 5-9. No olen lukenut jostain, että 3-7 saadaan parempi tulos. Jatkan sillä 5-9.
Ottaako kukaan erillistä e-vitamiinia? Minä popsin sitä Multitabs-raskaus vitamiinia 2 tabl/pvä. Lääkäri sanoi, että e-vitamiinia pitäisi nyt ottaa, mutta ei sanonut kuinka paljon. Tulee aina nämä kysymykset lääkärikäynnin jälkeen mieleen. :headwall:
Tuntuu, että jos kotona olisi jo yksi lapsi, olisi tämä kaikki helpompaa, mutta niin ei kai ole? On kurjaa jäädä aina yksin kotiin kun mies lähtee töihin ja itse on vapaalla. En muutenkaan paljon tapaile ystäviäni. Ei minulla niitä kai ole oikeasti. Vauva korvaisi tämän kaiken tyhjyyden, mitä elämässäni on. En muuta tarvitsisi. Haluaisin vaan jäädä kotiin häntä hoitamaan..
:snotty:
Kaippa tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Ensi viikolla voisi kai odotella menkkoja kun perjantaina otan vipan teron. Tuleeko noista teroista jotain sivuoireita? Mulla maha nippailee illalla. :eek:

ymmärrän sinua täysin. Miekin kaipaan elämäämme niin paljon omaa nyyttiä, jota voisi jäädä kotiin hoitamaan. Työelämä on yhtä puuta heinää, vaikka todella hyvässä paikassa olenkin (huomaahan sen kun täällä vain oleskelen 24/7 ), tahtoo vain kotiäidiksi. Saanko kysyä että miten olet vapaalla?

Noista vitamiineista.. Meillä menee coctail Foolihappo (800)+seleeni+sinkki+e-vitamiini. Kuulemma tuo foolihappo on extra important kun syö clomeja. Kannattaa muutenkin varmistaa että saa tarpeeksi foolihappoa, koska se ennaltaehkäisee jotain vakia vauvan sairauksia.

Onko kukaan teistä syönyt mini disperiniä?

Sinulla ja minulla ja kaikilla meillä on kymmeniä ystäviä, me kanssasisaret täällä kyllä pidetään susta huolta :hug:

..tuntuu aina että täältä saa rohkaisua ja vertaistukea!
Niin tosiaan, meille lääkäri EI PUHUNNUT MITÄÄN km jälkeisestä yhdynnästä...ehkä aiko torstaina mainita jotain...tiedä häntä.. :whistle:
Sitten taas (tyhmä) kysymys..mikä tai mitkä ovat noi "terot"? ja "clomit"??
Ja miten vitamiinit vaikuttaa? helpottaako raskautumista?

ja nytkö pitäis malttaa peuhaamisessa??
tulee ukolle kova pala....(ja mullekin) :ashamed:
mulla on varmaan just ovis päällä(vai voiko vielä olla??), oireet on aivan oviksen kaltaiset....
Eilen peuhattiin simojen kanssa, ja nyt sitten on vähän oudot,kurjat fiilikset kun lukee noita juttuja ettei kandeis vielä, ku vasta sitten ekojen menkkojen jälkeen, tai saattaa tulla uus km.... :'(
elikkä jos mulla on nyt ovis niin pitäis oottaa ainakin se 2vko ennenkuin menkat alkaa ja sitten ne menkkojen aika vielä, ja siitä kax viikkoo ennekuin on uus ovis...niin mun laskutaidon mukaan 4-5vko ennekuin pääsis peuhaan...APUA
:headwall:

Anteeksi tämä vuodatus taas :ashamed: :ashamed:

Kiitoksia oikein paljon huolenpidosta! On ihanaa, että on oma porukka, jolle voi kertoa kaiken mikä mieltä painaa.
Vapaalla tarkoitan sitä, että kun olen töistä vapaalla eli on vapaapäivä. Olemme yrittäjiä ja päivät menee aika suunnittelemattomasti. Koko ajan voi tulla äkkilähtöjä työpaikalle. Mies on aika paljon töissä ja itse sitten kotona vaikka raskasta viikkoa teen minäkin. Jotenkin vaan kaipaa sitä kotielämää tämän työn rinnalle ja kun mies ei ehdi sitä minun kanssa paljon harrastamaan toivon saavani lapsen, jonka kanssa sitten olla enemmän. En todellakaan tarkoita ettei mies kotona ole. Meillä ei vaan ole niin, että klo 16 tullaan kotiin ja ollaan ilta kotona. Meillä kun työpäivät venyy monesti klo 23 saakka.
No tulipa selitettyä. Työ maistuu välillä puulta ja heinältä. Elämä muutenkin maistuu välillä siltä. Vuosi sitten sitä oli jotenkin toiveikas tuon vauvan suhteen. Olen aina halunnut, että se tulisi yllätyksenä, mutta taitaa tulla kovalla yrityksellä, jos tulee!
Mini disperiinistä vielä, että Pupuvaimo oli syönyt sitä. Luin toiselta palstalta. Pitäiskö itsekin kokeilla kun hemoglobiini on aina ollut korkeahko tai hyvä.

aurinkoenergiaa: ei ollut oikein minulta tai keltään sanoa ettette saisi peuhata :ashamed: Kyllähän siulla voi ovulaatio jo olla, toisaalta se voi olla hormoonit sekoittaa kaiken, se on niin yksilöllistä. Sinä, jos joku tiedät onko nyt hyvä aloittaa uudelleen, jos siltä tuntuu niin antakaa palaa vaan! Oikeasti! Joku lääkäri sanoi ettei ole löytynyt syytä miksei voisi heti km jälkeen yrittää uudelleen, kuitenkin todennäköisyys on puolellanne että kaikki menisi hyvin, joten... ;)
Terot ja clomit ovat hormooneja.
Terolut on keltarauhashormoonin synteettinen johdos, joka siis tukee omaa hormoonitoimintaa, vaikuttaa kierron pituuteen. Niitä otetaan kierron 15-24 pvä jos kierto 30 pvä, jos pidempi kuten mulla 34pvä, niin otan vasta kun olen varmaksi ovulaation bongannut.
Clomifeeni on hormoni joka stimuloi munarakkuloita kasvamaan. Tätä määrätään jos todetaan ettei nainen ovuloi ja miehellä voidaan määrätä huonoa spermaa paikkaamaan. Näitä otetaan kierron 3-7pv' tai 5-9 päivä, eli aiheuttaa ovulaation.
Tulipahas taas epäselvästi kerrottu...

haikara: tuo yrittäjän arki on joskus syvältä!! :hug: Toivon teille paljon jaksuja. ymmärrän kanssa tuon päivän venymisen. Menään miehen kanssa samaan aikaan töihin (onnex kuiteskin eri paikkaan) ysiin aamulla, miulla työt loppuu ma-to 17.30 ja pe 14. Joskus päivät venähtää ja täällä ollaan vielä klo 18 jälk. Sitten on 30 km suuntaansa matkaa, joten sitä ollaan kauppareissun jälkeen vasta 19 tienoilla kotona aikaisintaan ja sitten syödää, käytetään koiraa lenkillä ja mennään nukkumaan. Se siitä muusta elämästä! :headwall: Siksi olette miulle henki ja elämä :heart:
Miulla kanssa hemoglobiini korkea 160 tienoilla tai reipas joten siksi kanssa mietin. Pupuvaimollahan meni kesken tuo raskaus, surku :'(

Vuoto edelleen äärettömän niukkaa ja en nyt tiedä milloin aloitan ne clomit???? Neuvoja! Toinen päivä menossa tiputteluvuodolla...

No voi! Onpas surullista, että Pupuvaimolla oli mennyt kesken. Eipä sitten otetakkaan niitä minidisperiinejä ilman lääkärinmääräystä. Yllättävän paljon keskenmenoja tapahtuu. Ei olisi uskonut ennenkuin omalle kohdalle sattuu.
Kysyin lääkäriltä myös sitä, että miten clomeja aloitella. Ensimmäinen kunnon vuotopäivä on kp1. Mullakin on saattanut tiputella pari päivää. Tosi raivostuttavaa kun ei tiedä mitä tehdä. Alkais kerralla eikä tolleen osamaksuissa. Kerran aloin popsimaan tiputtelupäivänä jo kun en tiennyt.
Eilenkin tultiin kotiin klo 01. Jotenkin on voimaton olo. Töissä tosiaan näkee miestä aika paljon. Pitäis alkaa siivoon ja kaappeja järjesteleen kuten jo monta viikkoa olen aikonut tehdä :LOL: Kauppaankin pitäis raahautua.. Jotenkin tekis mieli koneen ääressä vaan kököttää.

no voi kökkö... kirjoittelin jo hyvät pätkät kun kone kaatui töissä...
Anyway... pupuvaimolla oli mennyt kait juhannuksen aikana kesken.
Mutta en usko että se on hänellä syy siihen, toivotaan ainakin!

Miulla kanssa arvo tosi korkea, 160 tai enemmän joskus, joten ohennusta todellakin tarvitaan. Jossain luki että disperiä määrätään parantamaan kiinnittymistä, eli otetaan ovulaation jälkeen lugejen tai terojen kanssa. Täytyy siis jutella pe gyneni kanssa kun on jälkitarkastus. Silloin on vaan liian myöhäistä kysyä clomien aloituksesta.. Että olen hukassa :ashamed: Tahtoo vaan aloittaa jo uuden yrittämisen!!!! Onkohan clomit tehottomia jos aloittaa syömään liian aikaisin?
Miulla ei muistaakseni ole koskaan alkanut näin osamaksuissa (hauskasti sanottu :D ). Siksi tämä on outoa ja ihmeellistä enkä oikein tiedä miten nyt toimia... :headwall: :headwall: :headwall:

Apuva miten paljon juttuu, harmi kun ei tässä ehdi niin paneutumaan :ashamed: mut pitää myöhemmin iltasella lukea tarkemmin, kunhan saan poitsun yöunille.. ;)

Lämpimästi tervetuloa mukaan Äitee2 :heart: Osanottoni keskenmenosi johdosta :hug:

Repa, muokkasin sun kp:t :heart: Voi että se täti osaa sitten olla inhottava :( Toivottavasti kipuilut pian hellittävät!! :hug:

Miikkis, vaikeaa on tuon ystävän kohtaaminen ja hänen kanssaan oleminen, mutta viihdyn niin hyvin hänen kanssaan ja meillä on hauskaa yhdessä, niin yritän sen hänen ison mahansa "sivuuttaa" enkä sitä liikoja katsella ja ajatella. Mut vaikeaahan se on. Ystäväni pyysi minua vauvan kummiksi. Suostuin. Saa nähdä miten sitten aikanaan ne ristiäiset sun muut sujuu. Riippunee pitkälti siitä mikä oma tilanne silloin on. Jos olen onnellisesti raskaana niin sitten varmaan ihan hyvin.. Nähtäväksi jää..

Miikkis miten siulla on määrätty noi clomit otettaviksi?miulla on kp 3-7 1kpl päivässä mutta lääkäri sanoi jotta seuraavassa kierrossa 2kpl/pv :eek: miksiköhän?en tiedä,pitää kysyä jälkitarkastuksessa jonka sain ensiviikolle,tänään tuli kauheita klönttejä n. nyrkin kokoisia 3kpl ja nyt on vuoto selvästi vähentynyt,äippäpolilla lääkäri sanoi että lääkkeillä vauhditettu tyhjennys ja siitä seuraava jälkivuoto on lyhyempää kuin spontaanissa km,en sitten tiedä.

Meillä tuo mies on kyllä niin hellyyttävän huolehtiva lähti äsken rautakauppaan ja ruokaostoksille jota mietti koko päivän että uskaltaako lähteä jos miulle tulee vaikka joku hätä,mikäs miulla kunhan vessa on lähettyvillä ja heti pitää kuulemma soittaa jos rupeaa siltä tuntuu,matkaa kotiin on 30km ni eipä siitä soitosta paljoa apua ole ainakaan jos kiire tulee,oli se äitinsä hälyttäny tänne laittaa noi pojat nukkumaan,onneksi on miulla ja anopilla todella läheiset välit.

Mulla taas tekstiä tulee,varoitan teitä valmiiksi olen kova puhumaan/kirjoittamaan =) jonka olette varmaan jo huomanneet.

Siskon kanssa tänään selvitettiin mein välit ja saatiin ne kuntoon josta olen todella hyvilläni kun taas yhteen "ystävään" en varmaankaan pidä yhteyttä vähään aikaan,hän nimittäin sanoi että täyttyyhän hänenkin toiveensa,toivoi meille kuulemma km :( kun LA olivat meillä peräkkäin niin he eivät olisi saaneet kaikkien ystäviemme huomiota,kuulostaa uskomattomalta mutta on ihan totta ja tuntuu aika pahalta.

Oma olo on välillä iloinen mutta sitten iskee syyllisyys että nauroin,mieli on todella sekaisin.Onneksi noi mein pojat on sellaisia ilopillereitä että saavat minutkin hymyilemään.

Siskoni sanoi minusta hyvin:positiivinen ajattelu pelastaa päivän koska ilman sitä ajattelua ei ole mitään.Joten kaikki vaan positiivisellä mielellä eteenpäin ja tukekaamme toinen toisiamme.

Miikkis: Yritin etsiä lisäinfoa niistä minidisperiineistä. En nyt oikein ymmärtänyt, että milloin ne pitäisi aloittaa? Amerikassa kuulemma käytetään niitä selittämättömissä tapauksissa. Jos on korkea hemoglobiini ja matala verenpaine (??) sekä ohut limis. No mulla ainakin limistä piti kasvattaa, että olisiko sitten disperiini-kuurin paikka? Ei kai siitä haittaakaan ole, vai? Tietäis nyt vaan milloin niitä pitää ottaa kun jossakin luki, että koko kierron ajan ja jossakin, että oviksen jälkeen tai ovista ennen... :eek: Kysäseppä siltä sun lääkäriltä ja valaise muakin. Onko niitä disperiinejä erilaisia? Primaspan, minidisperin jne..? *pää pyörällä* Pitää tehdä omaa tutkimusta niiden tehosta. ;) Niin ja km:n jälkeenkin niitä on suositeltu joillekin.
Äitee2: Onpa tosi ilkeä kaveri sulla. Siis miten tollasta voi edes toivoa?!?! :eek:
Tää on kyllä suosittu pino ja aktiivisimmasta päästä. :D

Äitee2, siis multa loksahti ihan leuka kun luin tuosta sun "ystävästä" :eek: Siis aivan uskomatonta!! Miten voi joku toivoa toiselle km:a?!?!? :eek: |O Olen hyvin järkyttynyt!! :| Että voi olla ihminen julma... :(
On ihan luonnollista että mieli on ihan sekaisin. Ei kukaan normaali ihminen km:sta nyt tuosta noin vaan toivu, fyysisesti eikä psyykkisesti. Se on henkisesti niin rankka juttu. Mut muista se, että ei ole syntiä nauraa vaikka suruissaan muuten olisi. Nauru parantaa :) :hug:

Aurinkoenergiaa, aika erikoista ettei lääkäri mitään sanonut noista yhdynnöistä :eek: Kun ekan km:n sain, silloin tehtiin kaavinta ja sen jälkeen sain ohjeistukset suullisesti ja kirjallisesti ja niissä oli mun mielestä että "ei yhdyntöjä 2-3 viikkoon". Samoin oli sitten toisen km:nkin jälkeen, jolloin lääkkeellinen tyhjennys, että ei yhdyntöjä 2-3 viikkoon. Siinähän on aina se tulehduksen vaara olemassa ja sitten tietty pitäisi antaa paikkojen siellä parantua ihan rauhassa. Kyllä te pystytte nyt hetken pitämään taukoa petihommista tai ainakin puuhailla toiseen tapaan, ilman yhdyntää, eikös vain ;)
Noist vitamiineista, niin ainakin foolihappoja kannattaa ottaa jo silloin kun suunnittelee raskautta ja myös raskausaikana. :)

Täällä sitä valutaan kuin seula :eek: Sentäs valutaan kuitenkin...

Noista vitamiineista, oon kyllä henkilökohtaisesti luottanu siihen että saan niitä ihan tarpeeks ruokavaliosta (syödään paljon hedelmiä,kasviksia ja kalaa) ja meikän lekurikin sanoi ettei noita lisiä tarvi jos näin on,et ihan perus ruuasta saa riittävästi :heart: ja parempihan ne ois ravinnosta saadakkin. Mut en sit tiiä...

Äitee2:No jo on kaverilla otsaa, ei kuulosta kovin kypsältä,äidiksi tulevan ihmisen jutuilta....huhuh.

Tää kuppailee täällä tylsistyksissään,satanu koko päivä...sitä kakkua jääkaapissa hyydytän,maistuis varmaan sullekkin :D :LOL:

Hei vaan! Täällä kirjottelee Sipuli83, joka on tätänykyä Sopuli83 En ollenkaan huomannut, että täällä oli jo yksi Sipuli, joten voin ihan hyvin vaihtaa nimimerkkini.

Tosi paljon on tekstiä tullut! Vinja onnea plussasta!!! Vauvaliimaa sinne! Ja tyhmille tädeille huutia...

Koko viikko on niin täynnä tapahtumaa, että viikonloppu onkin taas kohta käsillä. Voi kun täti tajuais pysyä pois. Tai sitten alkais silloin, ennemmin kuin parin viikon päästä. Viikon päästä on kulunut kuukausi km:sta ja mun "normaali" kierto on just 31pv. Kuinka kauan menkat voi olla myöhässä km:n jälkeen? Tuntuis ihan piinaavalta odottaa vielä viikkoja.

Höh ja pöh. Kurjaa tämä odottaminen. Voi kun voisi jotenkin pikakelata viikkoja eteenpäin. Kuukausi on hirveen pitkä aika. Ja minä hölmö olen vasta kuukauden ehtinyt haaveilla kääröstä... En ymmärrä, miten sitä voi kestää kuukausia ja vuosia! Ei kai siinä muukaan sitten auta kuin vaan kestää.

Kakkua...
:p

Moi Sopuli :D Meinas silmät tippua päästä kun ensin katsoin, että näköjään tänne on tulossa joku uusi nimimerkillä Sopuli, että sittenhän meillä on täällä Sipuli, Sipuli ja Sopuli :D :LOL: Mutta sehän olikin vaan meidän Sipuli joka muutti hieman nickiään. =) :heart: ++++++++++++++++++++ :whistle: plussapuhuria sinne suuntaan!! :wave:

Haaveissa esikoinen

SadMam.....................RK 06/07
Tyynex.......................KM 03/07
Tinii............................KM 02/07
Sopuli83....................KM 05/07
Onnenjyvä 30v..........KM 05/07
Katherine 25v...........KM 06/07
Haikara 23v OULU....KM 05/07
Surusilmä 29v..........KM 02/07
Malttamaton.............KM 08/06
Hippula....................KM 03/07
Ellen .......................KM 01/07
Surullista 20v...........KM 12/06
Anni .......................KM 09/06..............................KP -/28
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP -/34
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07.............................KP 2/28-35
Miikku72 35v...........KM 04/07.............................KP 3/26-30
Pullenah85..............KM 03/07.............................KP 7/-
Jemina-81................KM 12/06.............................KP 18/23-32
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06.............................KP 24/33
Tuutikki ...................KM 02/07.............................KP 31/37
Tytti.........................KM........................................KP 39/28-34

Haaveissa kakkonen

Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Suppis76..................KM 03/05, 09/05, 04/07.....KP 4/31-34
Epskeps 36v.............KM 12/06, 03/07................KP 6/28
Kentia......................KM 04/07............................KP 50/30

Haaveissa kolmonen

Aurinkoenergiaa.........KM 06/07
Nasuliini .....................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06........KP -/26-28
Pulttibois 25v HKI.........KM 03/07...........................KP 3/28-30
Ninni78 28V................KM 05/07.............................KP 18/30
Hiidi............................KM 05/07............................ KP 22/26-28
Sipuli..........................KM 12/06.............................KP 28/29

Haaveissa neljäs

Espoir.........................KM 03/07

Haamuilijat

Sipuli

Plussanneet

Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja

moikka kaikille. itsellä oli spontaani km 03/07 rv 8+3 :/ heti vuodon loputtua rupesimme peuhaamaan uuden raskauden toivossa. Koville se otti joka kerta kun vuoto alkoi. olin aina olevinaan niin varma että nyt tärppäs :ashamed: nyt sitten tässä kierrossa kokeilin ovistestejä ja löysin oviksen heti. kovasti ainakin pupuiltiin, ensi viikkoon asti pitäis jännätä että josko jo nyt olisi tuottanut toivottua tulosta =) kamalaa tää odottaminen. ainiin, itse olen kohta 20 ja mies 22. ensimmäistä lasta yritetään.

Äitee2

:hug: :hug: ja tervetuloa porukkaan mahtavaan :wave:
meillä kanssa mies itkenyt meidän 5,5v aikana 4 kertaa- molempien synnyttyä, sitten kun oli kriisi päällä ja km jälkeen. eli tiedän että oikeasti oli surullinen vaikka muuten jutusta ei halunnut jutella.
mä vieläkin välillä nään unta pienestä ja miten se pikkuinen syntyi. oli kaikki varpaat ja pienet korvat näkyi hyvin.. olin jo rv 13 menossa :ashamed:
mä olen pari päivää ollut niin pahalla päällä, itkettää ja voin vaan pas,kasti vaikka en kai saisi.
ottaa niin päähän että menkat alkoivat, vauva jutut mielessä ja kaikkea.. :'(
nytkin vaan itken, en edes tiedä miksi.. tää on hullua. :ashamed:
tekisi mieli pitää tää kierto "ilman raskautta" eteenpäin. kuten sipuli taisi tehdä.
en vaan jaksa, olen aika loppu kaiken keskellä. mä en repeä kaikkeen :| pitäisi jaksaa töissä, hoitaa kotia ja lapsia, yrittää pitää parisuhde kasassa ja huomioida toista, suunnitella häitä, odottaa lomaa ja siihen päälle odottaa joka päivä vauvaa :ashamed: en jaksa, en. ekaa kertaa pitkästä aikaa on vaan niin pas.ka olo |O
*tää pino on mun pelastus* :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
Täällä sitä valutaan kuin seula :eek: Sentäs valutaan kuitenkin...
Äitee2:No jo on kaverilla otsaa, ei kuulosta kovin kypsältä,äidiksi tulevan ihmisen jutuilta....huhuh.
täällä kanssa vuodetaan kun putous, varsinkin eilen :x

äitee2-onpas moukka kaveri sinulla :eek: voiko kukaan toivoa kenellekään keskenmenoa :eek: sairasta!!!!

tyynex :hug: ja onnea tässä kierrossa kun oviskin löytynyt :heart:
meillä tai mulla alkaa kanssa usko ja toivo loppua vaikka yk 3 vasta menossa. tää odottaminen menee ihan työstä kyllä :ashamed:

luojan kiitos siitä. Mä on niiiiiin väsynyt ja jotenkin "hermoheikko" että odotan vaan että tulis perjantai ja sit pääsis uinumaan koko vkonlopun :LOL:
Ei sitten mitään, ei mitään muutosta vuotoon, pikkuhousun suojaakaan ei tarvita kun ei se vuoto ulos asti tule, eli sellaista valkovuotoa jossa on veriviiruja. Tosi kiva :saint: :headwall: :saint:
Epskeps: Voisitko ottaa nuo kp:t mun kohdalta pois, kun ei tätä kait voi vielä menkkavuodoksi sanoa :ashamed:
En tiedä mitä tämä on :snotty: pientä menkkakipuilua on mutta vuotoa ei ja kohdunnipukka on alhaalla mutta visusti kiinni, ärsyrttää :headwall: Tahtoo vaan uuteen kiertoon! :attn:

Äitee2: EI VOI TAJUTA!!! Siis kehtasiko se oikeasti sanoa sulle noin?? Ihan järkytyin täällä... Harvinaisen tyhmä kaveri :headwall: Ei tuollaisia kaivata kavereiksi, ei tuollaista edes ajatella.
Juttele niin paljon kuin jaksat ja haluat, miekin olen aika suulas immeinen ja saan välillä pidätellä itseäni oikein, joten samaan veneeseen kuulutaan :hug:

Repa: Onneksi sentään vuodat, jos rupeaa nyppimään niin laita vuoto tänne vain pikapostina :LOL: Mie sitä vuotoa nyt kaipaan :kieh:

Sopuli83: pessaan epskepsiä tuolla sipuli, sipuli ja sopuli jutulla.. Ajattelin meinaan ihan samaa :LOL: Nyt onkin pinnistelyn paikka, jotta osaan sanoa sinua sopuliksi :headwall:
:attn: Tädinestopuomit on pystytetty :attn:
Vuodon alkuun voi mennä 4-6 viikkoon keskenmenon jälkeen.

Onko kukaan kuullut tuotteesta nimeltä Divigel? Olen etsinyt netistä tietoa kaikenmaailman hormooneista ym tuotteista ja meinaan perjantaina gynen kanssa jutella mahd. lisäavuista.

Yhteistyössä