KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT!

J84
Huomenta! Tänne tuli tänään täti tonttulakissaan ja nyt olis sitten kp1/25. Kierto lyheni normaalista kierrosta 6 päivää ja oviksestakin oli kulunut vasta 10 päivää, et ihme kettuilua tuo mun kropppa on pitäny KM:sta lähtien.
 
tänään tosiaan oli se jälkitarkastus terveyskeskuksessa. kaikki ok raskaushormoonia alle 2. tänään tasan 1kk tapahtumasta..

ei ollu kovin kiva kuulla siel tarkastuksessa kuinka luonto hoitaa elinkelvottomat pois ja kuinka mä oon optimaallisessa vauvanteko iässä jne. ja kuinka mun pitäs vaan yrittää unohtaa asia ja ajatella iloisia asiota jne.

ja tapahtuma ei mitenkään vaikuta tuleviin raskauksiin ja aina tulee uusia ALKIOITA, alkioita hitto se oli mun lapsi ei alkio vaan mun vauva! koko tarkastuksen ajan ajattelin vaan mielessäni et turpa kiinni ämmä kun et mistään mitään tiedä.
tuli jotenkin sellai olo et ihan kun en sais surra koko asiaa yritti passittaa mut jollekkin sairaanhoitajalle puhumaan.. ihan kun se jotain auttais..

tuollaisia asioita kukaan ei halua kuulla keskenmenon jälkeen. ja oli kauhistunu siitä kun en oo saanut kunnolla nukuttua onneks sit suostu määräämään rauhoittavaanukahtamis lääkettä, saa edes unirytmin kohilleen ennen kun koulu alkaa.. kunpa tätä päivää ei olis koskaan ollutkaan tai olis edes ollut parempi lääkäri

olipas sekavasti selitetty
 
Heipskukkuu,

Kanella :hug: suuren suuri lohtuhalaus sulle :hug: Uskomaton juttu.
Uskon, että sitä pelkää pahinta. Mä vielä halua toivoa teille ihmettä ja uutta mahdollisuutta, jos lääkärikin on toiveikas. Kaikki varpaat ja peukut on varmasti meillä kaikilla pystyssä.
Älä vielä heitä kaikkea toivoa, pelkää pahinta, mutta toivo parasta.

nanakuu tosi harmi että sattui tuollainen lekuri sulle :hug:
Itselle on sattunut kohdalle sekä niitä ihania että inhoja tyyppejä, joista tulee mieleen että taitaa tyyppi olla vähän väärällä alalla.

Lymypiilo tuhannesti onnea plussasta ja tarrasukkia pienelle matkaan! :heart:

Mulla olisi kysymys spontaanin keskenmenon alkuraskaudessa saaneille ja miksei muillekin. Eli onko teitä kehotettu odottamaan ekoja menkkoja tai jälkitarkistusta?

Me viimeksi odotimme, koska jouduin kaavintaan ja limakalvot oli heikossa kunnossa.
Mutta nyt kun kaikki vuosi itsellään ulos niin onkohan syytä ehkäistä?

En siis usko saati toivo että heti uudelleen tärppäisi, mutta totta puhuen mä inhoan kumiukkoja :ashamed: eikä seksi oikein jaksaisi niiden kanssa kiinnostaa.
Sinänsä meillä ei siis vielä yritetä, mutta petipuuhat jo maistuisi, vaan ei kumiukon kanssa.
Jälkivuodon loppumista on varmaan pakko odotelle ennen kuin ilman kumeja pelleilee?
Tai siis onkos tuossa jokin tulehdusriski?

Mut voi tänne laittaa listalle mukaan, vaikkei kiertopäiviä vielä olekaan ilmoittaa. Mutta nehän voi päivitellä sit kun jälkivuoto loppuu ja menkat alkaa. Mulla siis esikoinen toiveissa ja keskenmenot 02/2008 ja 12/2008.
En välttis hirveen aktiivisesti kirjoittele nyt kun tämä on tällaista odottelua vielä, mutta hypätään nyt mukaan taas.

-Meritähti-
 
Meritähti: Me ei kanssa ehkäistä..On niin ristiriitaisia tietoja mitä kannattaa tehdä että ei paljon järkee ole :) toiset on sitä mieltä että varsinkin spontaanin km:n jälkeen voi ihan heti yrittää..noi yhdet menkat ois sen lasketun ajan määrittelyn takia suotavat..mut ultrassahan sen sit näkee, jos tärppääkin että millä viikoilla mennään..Onnea uuteen yritykseen teillekki!
 
Meritähti, kiitos todella kauniista sanoistasi! Mitä tuohon ehkäisyyn tulee, niin tietokannoissa on vähän ristiriitaista tietoa, mutta yleinen trendi näyttäisi olevan, että ilman kaavintaa yrityksen saa aloittaa heti. Kyse on enemmänkin lasketun ajan määrittämisestä kuin mistään muusta syystä, jos kehotetaan odottamaan. Kaavinnan jälkeenkin osa lääkäreistä on nykyisin sitä mieltä, että ei tarvitse odottaa. Kysyin tätä minua hoitavalta gynekologilta, ja hänen mielestään myös kaavinnan jälkeen odotusta suositellaan vain lasketun ajan määrittämisvaikeuden takia. Tällä perusteella olen sitä mieltä omalla kohdallani, että jos vielä joskus olen tuossa tilanteessa, niin en kyllä rupea odottelemaan ja ehkäisemään.
 
nanakuu :hug: inhan tarkastuskokemuksen takia :|

Meritähti me ei ehkäisty, vaikka suositeltiin odottamaan ne yhdet menkat. Ei kyllä sitten tärpännytkään... odoteltiin kyllä jälkivuodon loppumista, mutta ei se kestänytkään miulla kuin muutaman päivän.

Jellonalle myös halit ja muillekin tädin kiusaamille :hug:

muoks. Gallupiin: ollaan kait kotona karvaisten kissakaverien kanssa, mitä nyt vieraillaan kummankin porukoilla pikaisesti. Ne asuu kummatkin parinkymmenen kilsan päässä, tosin eri suunnilla :xmas:
 
Tänään oli sitten viimmeiset joulujuhlat :xmas: ja nyt voi keskittyä jouluvalmisteluihin ja lomailuun.Toivottavasti se saa ajatukset muualle ku nyt vaan tulee mietittyy et onks siellä masussa vauvan alku...
Kävin tänään verikokeissa ja ma saa tuloksen.Jännittää ja pelottaa :| Oli tulos sitte mikä tahansa...Vaikka mä olen sitä mieltä että kyllä siellä mun mahassa joku aiheuttaa mulle yökötystä.En vaan ymmärrä et miten se sinne kerkes...
Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille.Me lähdemme anopille viikonlopuksi :wave:
 
Meritähti: mulla vuodot loppui melkein kokonaan sunnuntain jälkeen kun "synnytin" istukan ja pienen mytyn :'( hieman tihkutteli verta vielä kun sekstailtiin, mut ei vaan kestäny enää elää kuin spitaalinen..Ilmeisesti ilman jälkiseuraamuksia siitä selvittiin, vuoto on loppunu eikä mitään kipuja tms ole. Eli vuoto kesti mulla n.vajaan viikon..aika "vähällä" siis pääsin.
 
Meritähti, Minä kun soitin ja kysyin siitä ,et ku menee itsestään kesken ihan alussa niin mitä tehä? Mulle sanottiin et ei tarvii edes käydä jälki tarkastuksessa tai missään...Me yritettiin sitte heti ja nyt tilanne on minun mielestä ihan epäselvä.Testi näytti eilen plussaa ja km:sta ei oo ku kaks viikkoo ja viis päivää...Ja mä olen ihan varma et se meni sillon kesken.Saa sitte nähdä kuin nyt käy ku raskauduin(kai) heti uudelleen
 
AAM
Kanella :hug: jos ne antaa toivoa edes vähääkään niin EI perhana älkää luovuttako jos vaan "oma selkä" kestää!! :| niin paljon on elämässä olette saaneet kokea että laitatte ne siellä täyden tutkinnan läpi että varmasti he voi sitten sanoa että lapsia ei tule ja piste. Sitten miettii muita vaihtoehtoja.. :hug: :hug: :hug:

Meritähti Sä oot niin ässä ja troopperi :) :hug:
tm:n jälkeen limakalvojen tilasta ja ehkäisystä... ei meilläkään siitä spontaanista tm: sta kumiukkoja käytetty eikä ohjastettu pakolla käyttämäänkään, suositus vaan oli että limakalvot palautuisi normaaliin olotilaan ja eihän ne palautunutkaan sit ku vasta kolmen kk päästä.. oli just sellaista "tuhru-kolmepäivää kestää" menkkaa ja en edes uskonut että ovuloin kertaakaan kolmen kk aikana kuin vasta silloi heinäkuussa sit jolloin nasahtikin :) Toivotaan että sun limikset on sit parantuvaisempaa mallia omiini verrattuna b:)d
Heinis :hug: :( :'(

kurkkimassa teitin vointeja *AM & hippunen 23+4*
 
P-E
Kanella :hug: :hug:
Tänne oli viime käyntini jälkeen niin paljon juttua tullut, etten muista mitä piti kommentoida :ashamed: , mutta *hali* kaikille jotka sitä tarvitsee :hug:
Itseäni ihmetyttää oma kroppani, nyt tullut taas vuorokauden verran limaista verivuotoa :eek: Samanlaista jota tuli ennen keskenmenoa, ja sitä ennen ei koskaan tällaista ollut.
 
Täti sit tuli... Voi v*ttu!
Tässä se taas nähtiin että ei tällä mun p*skalla kohdulla mitään lapsia tähän maalilmaan saada. Mulla todettu kohdussa rakennevika, kohtuu toimii ikään kuin kierukka joten nää kemialliset raskaudet on ihan arkipvää.
On se vaan kiva ku ei voi omiin tuntemuksiin/oireisinkaan enää luottaa: kaikki oireet oli ja niin ne menkat vaan alkaa. :'( Että voi ihmistä ottaa päähän.

Ja jos joku nyt ihmettelee miten oon ekan YKn jälkeen maassa, ni jos keskeytystä ei lasketa mukaan ni täällä tätä pikkukakkosta on todellisuudessa yritetty jo yli vuos. Pelkkää yritystä ja pettymystä. Ja sen ainoan kerran ku raskaaks tulin niin sekin vauva vietiin.

Taitaa meidän esikoinen jäädä ainoaks.. Niin ku yks kätilökin keskeytyksen aikaan tokas, että teidän lapsi on ihme. Täytyy varmaan vaan alkaa tottumaan siihen.

Mä oon pahoillani tästä omakeskeisestä vuodatuksesta, mutta ottaa vaan päähän niin kympillä ku kaikki kaverit ympärillä on raskaana/raskautuu edes ilman yrittämistä.

Jokatapauksessa muille suuresti plussatuulia ja haamulijoille viivanvahvistumisia!
 
P-E
Nöttiäinen :hug: , tiedän tunteen. Voimia ja jaksamista sinulle. Koita pysyä positiivisena, olet kuitenkin raskautunut kaksi kertaa. Eiköhän se vielä onnistu, vaikka nyt ottaakin päästä. :hug:
Heinämassu mietin itsekin voisiko olla oviksesta johtuvaa, mutta melko runsaasti tulee verta mukana :/
 
nöttiäinen :hug: . Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on tällä hetkellä pikalaskennalla 8 kaveria tai työkaveria raskaana tai just saanu vauvan. Viikon sisällä vauvauutisia on tullut 3, joista 2 eilen illalla oman lapsettomuustuomioni jälkeen. Että revi siitä sitten...
 
Hei!

Hieman etuajassa,mutta kuitenkin ilmoittaudun mukaan. Eilen kuultiin NT-ultrassa (rv 12+2), että meidän pienestä on tullut jouluenkeli. Sykettä ei ollut ja kasvu loppunut rv 10. Tämän murskaavan surun keskellä ainut asia joka lohduttaa hieman on mahdollisuus uudesta raskaudesta ja vauvasta.

Tätä surun määrää lisää vielä se, että ruuhkan takia joudun odottamaan kaavintaa tiistaihin asti. Halusin kaavinnan, koska koin lääkkeellisen tyhjennyksen henkisesti liian raskaana itselleni. Nyt toivon toisaalta, että vuoto alkaisi itsestään jo aiemmin. Mutta tuskinpa, kun ei ole tähänkään menessä alkanut.

Onko täällä muita joilla ollut KM näin "isoilla" viikoilla? Onko kaavittu ja kuinka pian kroppa alkanut toimia ns. normaalisti?

Meillä siis alkaa uusi yritysvaihe näillänäkymin sitten 23.12. jälkeen. Sitä odotellessa.

Meillä siis esikoinen haaveissa ja Km siis 12/08.

BArbapörrö ja tyhjä syli (toistaiseksi) :'(
 
Tulin nyt sitte tänne takasin, kun en oikein tiennyt, että missä olisin pudottuani heinäkuisista. En edes tiedä kuumeileko. Yrittään ei kuitenkaan saa alkaa vielä moneen kuukauteen, joten nyt vain haahuilen jossain. Mullahan oli se kohdunulkoinen siellä kohdunkaulankanavassa, joten raskaus piti keskeyttää.

Mulla oli polilla torstaina tarkistus. Ultrassa näkyi joku epämääräinen möntti, joka vois olla vaikka verta. Lääkäri tuumas hcg:n laskeneen niin hyvin, että tuskin on raskausmateriaalia. Oli sairaalasta lähtiessä puolitoista viikkoa aiemmin 4500 ja nyt 900. Hcg:tä kontrolloidaan, kunnes arvo alle 10. Vuotoa on vieläkin, joten yhdyntäkielto edelleen päällä. Kun vuoto loppuu, niin sitten kortsuja ekoihin menkkoihin asti. Sain kokeilupakkauksen ehkäsyrenkaita, jotka voi alottaa sitten ja käyttää ainakin niin kauan, että kohdun limakalvot on toipunu. Kysyin, että uskallanko enää yrittää vauvaa, johon lääkäri totesi, että mun pitää miettiä, haluanko ottaa riskin. Jotain tällästä voi tapahtua uudelleen, tai sitte istukka ei kiinnity kunnolla. Apua! Kai tässä pitää pikkuhiljaa haudata haaveet vauvasta. Tänään rupes autoa ajaessa itkettään, kun en tiedä, oliko se tyttö vai poika, ihan niin kuin sillä olis jotain merkitystä =( Väsyttää kamalasti, mutta en kuitenkaan koe itseäni masentuneeksi. Viimeiset tunnit on onneksi tälle vuodelle pidetty, joten ehdin hiukan toipua.

Tsemppiä ja voimia kaikille muillekin "tuoreille" tapauksille. Mut voi laittaa listalle KM 02/08 ja KU 12/08 ja kolmas olis toiveissa, jos tässä nyt sitten uskaltaa. Oishan se tietty se sanonta, että kolmas kerta toden sanoo...
 
Barbapörrö Erittäin suuret pahoittelut! :hug: Mulla kans huomattiin syyskuussa ekassa ultrassa rv11+6, että vauva on menehtynyt. Oli tosin lakannut kasvamasta jo viikolla 8+3. Mulla tuli alkio, istukka ja kaikki muu pois itsestään ultraa seuraavana päivänä, aika oli tosin varattu lääkkeelliseen tyhjennykseen, mutta onneksi sitä ei tarvittu enää. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Barbapörrö:
Hei!

Hieman etuajassa,mutta kuitenkin ilmoittaudun mukaan. Eilen kuultiin NT-ultrassa (rv 12+2), että meidän pienestä on tullut jouluenkeli. Sykettä ei ollut ja kasvu loppunut rv 10. Tämän murskaavan surun keskellä ainut asia joka lohduttaa hieman on mahdollisuus uudesta raskaudesta ja vauvasta.

Tätä surun määrää lisää vielä se, että ruuhkan takia joudun odottamaan kaavintaa tiistaihin asti. Halusin kaavinnan, koska koin lääkkeellisen tyhjennyksen henkisesti liian raskaana itselleni. Nyt toivon toisaalta, että vuoto alkaisi itsestään jo aiemmin. Mutta tuskinpa, kun ei ole tähänkään menessä alkanut.

Onko täällä muita joilla ollut KM näin "isoilla" viikoilla? Onko kaavittu ja kuinka pian kroppa alkanut toimia ns. normaalisti?

Meillä siis alkaa uusi yritysvaihe näillänäkymin sitten 23.12. jälkeen. Sitä odotellessa.

BArbapörrö ja tyhjä syli (toistaiseksi) :'(
Otan osaa! Mulla oli keskeytynyt km viikolla 12. Sikiötä, sieltä ei tosin enää löytynyt, vaikka syke oli nähty viikolla 6. No mulle tehtiin ensin lääkkeellinen ja sitten kaavinta, kun ei tyhjentynyt kunnolla, vaikka vuosin kuin pistetty sika. Mielestäni teit oikean päätöksen kaavinnan suhteen. Tosi ikävää, että joudut odottamaan monta päivää, että pääset toimenpiteeseen.

Mulla meni 3 kk, ennenkuin kohtu oli palautunut, mutta voi se palautua nopeamminkin

 

Yhteistyössä