KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT 2009

Moikka!
Ja anteeksi "katoamiseni".
Oltiin viikonloppu reissussa ja tää alkuviikko on
mennyt koulun alkaessa.

Tosiaan perjantaina käytiin siellä ultrassa.
Pitkän ja erittäin piinaavan odottelun jälkeen, totesi
ultraaja että on kohdunsisäinen.
Pitkän aikaa katseli ja pyöritteli eri kulmista laitetta ja
lopulta totesi, että taitaa viikkoja olla luultua vähemmän..
Elikkäs menkoista laskettuna 7+0, mutta vastasi kuulemma
kuutta viikkoa. Löysi lopulta sykkeenkin, hitaan sellaisen.
Sanoi kuitenkin sen alkuun olevan niin ja kirjoitti minulle
äitiyskortin...eli ilmeisesti kaikki oli hyvin..?

Itse olen ollut kovin epäuskoinen ja peloissani, enkä oikein
vieläkään ole osannut iloita asiasta.. :ashamed:
Jos kaikki ei olekkaan kohdallaan...?
Kun ei se lääkäri selittänyt mitään!!
No...pitää vain odottaa mihin asiat tästä menee...

Mutta en tuonne odotuspuolelle vieläkään uskalla,
saanko edelleen roikkua täällä...?
 
Ultrassa käyty ja kohtu tyhjentynyt hyvin. Vuoto lähes olematonta ja hb:kin oli 132. Verenpaineet sensijaan 130/95 :ashamed: Tais pikkasen hermostuttaa tuo käynti?

Onko teillä muilla ollut tuntemuksia jommassakummassa munasarjassa km:n jälkeen?
Mulla kun eilen tuntui samanmoisia tuntemuksia kuin olis ovulaatio, mutta tuskimpa se nyt vielä olis kun km alkoi maanantaina. Ettei vaan olis jotain häikkää siellä? :( Lääkäri käski kyllä heti sairaalaan jos jotain sinne tulee tai vuoto alkaa uudestaan runsaana. Neuvolan ultra oli sen verran kehno että ei sillä saanut kuin kohdusta ultraa.

Aika paljon ne henkisestä jaksamisesta kyseli siellä ja siitä onko mulla ketään kenen kanssa asiaa käydä läpi? No onneksi on ja onhan mulla täällä teidätkin :heart: :)

Yrityksen voi aloittaa heti kun vuoto on loppunut, estettä sille ei ole. Labrassa käyn vielä maaliskuun alussa.
 
Isot halit Olivialle ja Chiralle. :hug: Surullista, että tekin olette päätyneet tänne, mutta lämpimästi tervetuloa kuitenkin kummallekin!

Olivia, mulla ovis-testit tummenevat ihan vitivalkoisesta tummiksi muutaman päivän sisällä. Pari päivää näyttää vahvaa plussaa ja sitten viivat alkavat katoamaan nopeasti. Ainakin mun kohdalla on niin, että jos testiliuska on tänään ihan valkoinen, niin voin ihan rauhassa jättää huomenna testaamatta. Eli pari päivää näyttää hailakkaa, ennenkuin pläjähtää plussaksi.

Chira, kaikista KM:n jälkeisistä raskausoireista en muista, mutta rintojen turvotus kyllä kesti vielä seuraavan kierron loppuun. Nyt kun yhdet normaalit menkat on takana, rinnat vaikuttavat taas normaaleilta. Itse vuoto mulla kesti 6-7 päivää ja se oli runsaampi kuin normaali kuukautisvuoto.


 
Pinkkimieli Onnea, onnea, onnea plussan johdosta! :flower: :flower: :flower:


Kävin tänään gynellä vuoto-ongelmien vuoksi. Terolutit eivät ole asiaan tuonut helpotusta, joten nyt kokeillaan parin kierron ajan Pregnyliä.
:attn: Onko täällä muuten ketään muuta Pregnylin käyttäjää? Sain ohjeeksi pistää lääkettä reisilihakseen sinä päivänä, kun ovistesti näyttää plussaa. Eli huomenna?! :eek: Voipi olla, että tämä arkajalka marssii purnukoineen klinikalle ja pyytää jotakuta tekemään sen puolestaan.. :LOL:

:attn: Onko muuten kellään ollut samanlaista vuoto-ongelmaa, että tiputtelu alkaa tasan viikon (eli 7pv) ennen menkkoja? Muutaman päivän tiputteluja varmaan on monella, mutta onko kellään näin pitkää? Oletteko löytäneet siihen jostain jotain apua?
 
Pahoittelut kaikille tänne joutumisesta! :hug:

Mulla siis edelleen sitä kuuluisaa jälkivuotoa, ollut siis jo 3 vko 2 pvä |O Rupee kyllä jo todella harmittamaan, sitä kun jo toivoisi pääsevänsä ns "normaali" elämään, ja toi isäntäkin näin melkeen 10 vuoden jälkeen näyttää toooodella komeelta, tai siis ainakin sen peppu :D Tänään kävin verikokeilla, otettiin se Hcg, ja meitin ihana lääkäri määräs paljon muitakin kokeita, liittyen perusterveyteen, joita verikokeilla voidaan tutkia, liittyen näihin keskenmenoihin, tosin en usko että niistä mitään löytyy, mutta hyvähän sekin on kattoa.....toivonkin siis että kohtu kuitenkin tyhjentynyt kokonaan ja arvot kohallaan muutenkin, huomenna puolen päivän aikaan, lääkäri soittaa mulle!

Joku kyseli raskausoireista km:n jälkeen, mulla edelleen säilynyt tuo valtava ruuan himo :ashamed: varsinkin kaikkeen ei terveelliseen ja edelleen tunne että, minä odotan!!! Mutta eiköhän nuo oireet tästä helpota, kunhan nuo tuloksetkin tulevat, sitä kun ei mielessään/ sydämessään halua pikkuisesta luopua, mulla siis näin, kun sitä lasta niin toivoisi ja sitten kun se pois viedään, niin sitä vaan toiveita herättelee, jostain mahdottomasta :snotty:

Jotenka, pääsiskö mukaan kuumeileviin (kun ei se nyt kuitenkaan mihinkään poistu, vaikka kuinka yritän suruaikaa viettää ), elikkäs: Haaveissa toinen, km 10/08, tm 1/09, yritystä takana 8/08, kiertopäivästä ei hajuakaan, mutta jos aloittaa esilääkityksestä, joka minulla aloitti vuodon, niin se ois 24/??, ja jos sen aloittaa siitä kun otin Cytotecit, ni se ois 22/??, Sun Rise laita kumpi tahansa, kun en itse tiedä, mukaan ängen nyt kuitenkin, toivottavasti oon tervetullut :wave: Tai jos joku mistä kierron suurin piirtein kannattaa aloittaa, niin kertokaa vaan..... =)
 
Ääh, luulin että menkat olis alkanut, kun tuli tuossa pari tuntia sitten semmoista ruskeaa "rihmaa" pyyhittäessä. Pitänee vielä odotella. :snotty:

Jos nyt käyn yksityisellä lääkärillä/gynellä niin osaako kukaan suositella mitään paikkaa pk-seudulta? Mulla ei ole hajuakaan hyvistä paikoista. :ashamed:
 
Emppuu Pakko vastata heti, kun kysyit gynesuositusta. Itse olen käynyt nyt pari kertaa Mehiläisessä Leena Sirén-Nikkasella, ja on minusta paras gyne, kenellä olen koskaan käynyt. Voin suositella todella lämpimästi.
 
Mietittiin tässä miehen kanssa että teen vielä nämä kaksi testiä mitä kotona on sit vain odotellaan. Kerta kyllä plussan pitäisi jo näkyä. Vai olemmeko väärässä? peittojen heiluttamisesta on 27 päivää jo aikaa. Eli melkein viime kierron pituus
 
kanella, kiitti vastauksesta. =) Onko susta ok syy mennä gynelle, kun KM:n jälkeen kierrot ovat olleet joko 30 tai 36 päivää? Tuntuu, ettei nyt taas ole ollut ovulaatiota, kun kierto venyy. Ovistestejä olen kokeillut, ja silloin tunsinkin oviksen aikaan kipuja vasemmalla puolella munasarjoissa. Ja toisenkin kerran muistan bonganneeni oviskivut, kierto silloin 30pv.

Pitäis tehdä yhteenveto KM:n jälkeisistä kierroista. Tähän pinoon on kivasti tullut kerrottua kaikenlaisia tuntemuksia. =)

tikruliini Luulisi jo näkyvän, ellei sitten ole ns. myöhäinen plussa.
 
Jennyli Samaa me mietittiin että olisi pitänyt jo näkyä. Soitin sinne lääkärii sillon keskiviikkona niin sano että odottaa vielä seuraavat vuodot jos nekin jää väliin niin sitten uudestaa yhteys lääkärii. Tämä odottaminen on kyllä niin masentavaa
 
tikruliini, joillakin kai näkyy plussa aika myöhään, kun ollaan menty jo normikierron yli. Mutta jos olet ennenkin saanut plussan, kun kierto on täynnä, niin luulisin nyttenkin.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t763796
 
Emppuu Käy ihmeessä vain gynellä, jos kerran asia sua mietityttää. Ilmeisesti sulla jotain häikkää on kierroissa, kun niiden pituudet vaihtelee ja välillä ehkä ei ole ovulaatiotakaan. Kannattaa varmaan arvioida, lähteekö hormonitoimintaa tahdistamaan vai vieläkö odottelee ja katselee. Itse kävin tänään hakemassa hormonikuurin, kun limakalvo on edelleen niin ohut. Gynen mukaan katsotaan nyt sen kanssa pari kuukautta ja sitten siirrytään järeämpiin aseisiin, jos ei rupea tulosta syntymään.
 
Heippis!
Jos joku vielä muistaa meikäläisen niin kuulumisia seuraavassa:
Sairaalasta juuri tulleena omaan napaan (oli siis jälkitarkastus):
Syytä km:ille ei taaskaan saatu. Kaikki kunnossa. Terve poika meille oli tulossa :heart:
Lääkärikin oli ihmeissään, nyt ei kuitenkaan kyse ole enään huonosta tuurista. Minulla on diagnoosikin km:ille.

Nyt minulla kohtutulehdus ja maanantaina kaavintaan. Näin hienosti täällä pyyhkii :headwall: .
 
Lämpimästi tervetuloa kaikille tänne joutuneille :hug:

Onnittelut Pinkkimieli!!! :flower:

Oma napa: Eilen aamulla raskaustesti ei näyttänyt yhtään mitään.. tuhlasin sen digitaalisenkin hätäpäissäni jo edellisiltana vaikka tiesin, ettei se mitään silloin voi näyttää. Mutta eilen aamulla ei siis aamupissasta edes sitä haaleaa viivaa. Voiko se näyttää vielä välillä negaa vai onko toiveajattelua? Vaan ei kuulu tätiäkään.. ei edes oireita. Dpo 15. Odotan muuten myös mielenkiinnolla sitä vastausta, että aletaanko kp laskemaan siitä kun km vuoto alkaa? Ja sitten seuraava havainto onkin, että mikäli niin on, ja mun kierron pituus on 28 päivää, niin täti oliskin odotettavissa vasta viikonloppuna.

Just sitten menin taas pissasemaan ovis testiin ja pärähti plussa! Eikös se joskus näytä plussaa just ennen menkkoja. Alan epäillä jo noita mun r-plussiakin, tosin kyllä ne oli todellisia ja testiajalla tulleita kun ukkokin ne näki (lauantaina viimoisin haalea)! Elikkä.. mitä opin tästä! En luota enää noihin testeihin. Ja voiko ovis olla kahdesti kierron aikana? Ja lämmöt on ollu 3 viikkoa koholla 37-37,8 vaan en ole muutoin kipeä. Mun on vielä kellistettävä se mieskin varmuuden vuoksi tänä iltana! Tää on täyttä tohinaa tää elämä tätä nykyä :LOL:
 
tinttamaaria, ihanaa kuulla, että kaikki hyvin kuitenkin :heart: Kauhean pitkä odotus tämä kyllä, milloin pääset seuraavan kerran ultraan? Tietenkin saat olla täällä, ja kuuluukin olla, jos se tuntuu turvallisemmalta :hug:

maaliskuu olikin joutunut esikkoa odottelemaan, sori siitä :D Nyt olet kakkosten pinkassa! Laitoin ton isomman, ei hajuakaan mikä on oikeaoppinen tapa, ja onko sitä edes... ehkä se ei ole niin tarkkaa... :kieh:

mymmyryylle lämmin halaus ja paljon, paljon voimia ja jaksamista :hug: :heart:
 
Nooh, eipä sillä tarkkaa merkitystä kai ole Sun Rise on sitten mukava katsoa, kun kp:t huinii tuolla jossain ylikierroksilla ja nostattaa taas ne toiveet pintaan.... ;) Tästä kierrosta ei kuitenkaan taida noi toiveet nousta, kun ei vuodon vuoksi olla pupuileen päästy, mutta jospa neitsyt Marian lailla ollaan sikitty, siis niinku tahdon voimasta :D mutta jospa se täti oiski tullu tähän samaan syssyyn.....

mymmyryylle voimia ja jaksuja :hug:
 

Syökö teistä kukaan foolihappoa? Itse ostin eilen ja katsotaan onko sillä muuhun kuin mielenrauhaan vaikutusta :)

Vuoto on vähentynyt jo ja pakko oli uhmata ohjeita ja heilutella peittoa :LOL: käytettiin kyllä kortsua ettei tulis mitään pöpöjä.

:hug: ja aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
 
mymmyryylle iso halaus.
On se niin epäreilua!

Sun Rise huomenna aattelin soitella
neuvolaan ja kysellä aikaa...jospa sitten pääsis
sitä kautta johonkin ylimääräseen ultraan, kun on tonne
np-ultraan melkosen pitkä aika vielä.
Kai ne ymmärtää että pelottaa ja huomioi sen??
Ajatukset on kyllä ihan solmussa edelleen... :ashamed:
Oireita kyllä on...että kai se on vaan hyvä merkki...?
Tää on ihan kamalan piinaavaa!! Pää sekoo...

Ja kiitos, että saan pysyä täällä turvassa! :heart:
 

Yhteistyössä