KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT 2009

Kuin kauan teillä on kestänyt vuoto km jälkeen? Eilen ku kävin siel pkl, ni lääkäri meinas et limakalvo on 6mm paksu.. et kait se tässä päivien mittaan sit valuu pois! Limakalvot ei oikein tykkää (niin ku jälkivuodon aikaan)! Mut eiköhän se tästä, ostin kolmea eri merkkistä sidettä (totesin jälkivuodon aikaan hyväksi), et saa vaihtaa aina välistä.. ja toinen kysymys kuin pian teil on alkanu sit menkat? oliko normaalia runsaammat?kivuliaammat? mul esikon jälkeen jälkivuoto kesti 5vk ja siit 4vk oli eka menkat ja kivuttomammat + niukemmat mitä ennen raskautta! Tätäkään nyt enkeliksi lähtenyttä vauvaa, ei sen kummemmin "yritetty", mentiin ajatuksella tärppää jos tärppää. imetyksen lopetin joulunjälkeen, se vähän nyt harmittaa, mut saapahan olla nyt pätkän siten et ei odota eikä imetä :D
Vähän harmittaa ku en eilen tajunnu sieltä pkl lääkäriltä samalla kysyä, voisko tuota mun kiertoa pikkasen säännöllistää.. esikon syntymän jälkeen oli pari kiertoa 30pv ja 2 viimestä 50, muut oli siltä väliltä!
Eilen kävin s-hcg:n antamassa, ens To seuranta koe ja 5vk päästä raskaustesti! (tosin taidan töissä testata jo aikasemin, riippuen nuista hcg vastauksista)

tuol parisivua taakseppäin lueskelinkin teijän vastauksia.. mä tääl olen tänään spekuloinut sitä, et mitähän se terkkari oikein sillon niissä ulrissa näki (mun vai vauvan sykkeen). Ku musta tuntuu et vuosin viimeviikolla lapsivettä (ihmettelin kun kokoajan nokkaan haisi sperman haju), oli sellasta punertavaa, selvästi veristä juoksevaa vuotoa ja sunnuntaina tuli pari hyytymää (toisen tutkin toinen meni pönttöön), et kai ne sillon tuli kalvot ja lapsi.. ja sit oon vuodellu ihan selvää verta, enkä ole hyytymiä tms sen jälkeen tavannut. Eilen lääkäri sanoi et kohtu tyhjentynyt raskausmateriaalista (ni siks ihmettelen, ku terkkari sano viel maanantaina et sydänäänet näkyy), mut mihin se sisältö on hävinny? no joo.. turhaa pohdintaa, joka ei johda mihinkään!

Sukkapari Mulla kesti lääkkeellisen jälkeen vuoto 6 päivää. Kolme eka päivää tosi runsasta klöntteineen ym ja siitä seuraavat päivät liman sekaista verta jonka jälkeen loppui kuin seinään. Vuodon kestoa ihmettelin ja kävinki lääkärissä joka ultralla varmisti että kohtu oli täysin tyhjentyny. Km siis 8. vkolla. Lääkäri meinas että menkat tulis 4 vkoa vuodon alusta mutta en tiiä onko luottamista kun ennen km kierto epäsäännöllinen.

Huh, vihdoinkin se vuoto loppu =)
Kesti 2viikkoo ja 3 päivää... Ovis testi antoi myös eilen plussan ja olihan se pakko sitte illalla peittoja heilutella.On muutenki ollu sillä saralla aivan liian hiljaista pari viimmestä viikkoo...
Saa nähdä miten käy.Nyt on muutenki "koti" viikonloppu ja aikaa kuherrella, mitä nyt tältä vilinältä kerkee...
Toiveet korkealla kuitenki ja mieli iloinen =) Nyt sitte taas jännätään.Aika tuntuu menevän vaan niin hiljaa ku jotain odottaa...

Sohvi mulla on tänään 2vko ja 4päivää tyhjennyksestä... Eli hyvin saattais sullakin olla kyseessä oviskipuilut :heart: mä olin ainakin todella ihmeissäni, kun yli vuosi yritettiin eikä ovista tapahtunu ennen ku clomifenit otin avuks..että voiko kroppa näin pian sitten ihmeellisesti alkaa toimimaan..

Heinämassu sulla on siellä niiin jännät paikat, tosi rautainen tyyppi olet, jos ja kun maltat olla välillä testaamatta... Kun mä marraskuussa aloin haamuileen, niin tein reilun viikon aikana 11 raskaustestiä ja seurasin viivan tummumista.. hullu mikä hullu :LOL:
Ehkä seuraavalla kerralla, jos sellainen vielä sattuu kohdalle oon hieman malttavaisempi noitten testien kanssa..

sintsu täällä kans ollut osi hiljaista sillä saralla... nyt sit todella lähes pakotin eilen ukkokullan petiin... mun mies on yksityisyrittäjä, ja taitaa olla hieman stressaavat ajat käsillä.. eli mä olisin meillä se innokkaampi osapuoli petipuuhiin... Toivottavasti sä saat houkuteltua miehes viikonlopun aikana hemepeilylle =)

Mukavaa aurinkoista viikonloppua kaikille :heart:

-Murmelin-

Tähtikelloa tänä viikonloppuna väsätty koulussa, aikas mielenkiintoista tuo tähtitiedekin! Opettaja/astronomi sanoi, että tähtitiedon kuuluisi kuulua yleissivistykseen samalla tavalla kuin kasvitieto ja lintutietokin... Mietin vain mielessäni surullisen huonoa tietämystäni molemmissa :ashamed: Opettaja on ostanut kaikille lapsenlapsilleen lahjaksi kaikista kolmesta aiheesta kirjat, hyvä idea... lapsethan on niin uteliaita, että luonnostaan kiinnostaa kaikki tuommoinen...

Nyt ehdin halittelemaan kaikkia uusia ja toivottelemaan tervetulleiksi, eli tänne vain =) :hug:

Annemaaritille :hug: Toivon kuitenkin vielä parasta bd

Heinämassulle voimia odotteluun, kyllä se vahvistuu :D

Itselläni tosi huono olo ollut puolesta päivästä asti, ja tätä tapahtuu päivittäin. Yleensä iltaa kohden tulee pahoinvointia. Mutta ei se voi olla mahdollisesta raskaudesta johtuvaa, kun kp vasta 24! Vastahan kaveri olisi viikon ikäinen ja vasta kiinnittynyt! :eek: En viitsi turhaan negaa vielä tässä vaiheessa testata. Joku muu syy tähän on oltava, mahatauti esim. Tai sitten en siedä Olivia-nimistä luontaistuotetta, jota syön vastustuskykyni kohentamiseksi... Siitä tulee meinaan huono olo, kun ajattelenkin, ja kai kroppa tietää mitä sietää...

Jeps, hauskaa viikonloppua kaikille kuitenkin! :heart:

Täältä mä taas itseni löydän, mutta kun on syyskuusta asti tänne, puolelle jos toisellekin kirjoitellut, niin millä sitä sitten tapojensa orja mihinkään yht äkkiä muuttumaan!! Vaikka en tässä nyt ihan kuumeilemaankaan ala, odotellaan nyt jälkivuodon loppumista ja ne yhet kuukautisetkin tarttis odottaa.....mutta me emme mieheni kanssa ole kumi-ihmisiä, emmekä nytkään aio tapojamme muuttaa :ashamed:

Vuoto on jo nyt todella niukkaa, mitään suuria ryöpsähdyksiä ei ole tullut, tosin lokakuisessa km:ssakin vuosin vain 5 päivää ja todella niukasti, joten toivon, että kaikki menisi nytkin hyvin ja vuoto kestäisi vain tovin!!

Esikon kanssa kotona, hän leikkii viidakon eläintä ja koitin äskön, hänen pyynnöstään ehdotella mikä eläin hän voisi olla....ehdotin leijonaa ja tiikeriä, ei käynyt, mutta hetken päästä hän huusi, -nyt mä tiedän, mä olen paskakärpänen....sanoin ei saa kiroilla, jolloin hän katsoi mua suurilla silmillään ja sanoi mutta kun se on sen nimi :LOL: Mun poika, hän pitää kyllä niin arjessa kiinni, pieni mies, iso ilo :heart:

sukkapari Mulla oli vuoto aika niukkaa keskenmenon jälkeen. Oli keskeytynyt KM, mutta kaikki tuli ulos itsestään heti seuraavana päivänä, kun olin kuullut tuomion ultrassa. Raskausmateriaalin ulostulon jälkeen vuotoa tuli varmaan reilun viikon verran ihan vähän vaan. Kohtu tyhjentyi kuitenkin täysin ihan ilman apuja. Menkat alkoivatkin sitten 30 päivän kuluttua keskenmenosta. :)

maaliskuu Onpas sulla hauska ilostuttaja siellä kotona. :heart:

Sun Rise Eikös tuon listan päivittäminen ole tae raskautumisesta? Odotapa vaan. ;) Minäkin olin päivittäjänä pari kertaa. :attn:

ON Jaiks, jos nyt kierto venyy, olen aivan varma että en ole ovuloinut! Limoja kyllä oli parin päivän ajan, mutta kivut puuttuu ja halut aika vähissä. :ashamed: Nyt taitaa ollakin jo kp17. Tekisi mieli käydä yksityisellä tarkastuttamassa paikat, munasarjat jne.

Huomenta!

Tämän aamuiseen testiin tuli selkeesti punertava testiviiva :heart: ei edelleenkään vahvaa plussaa, mut siihen suuntaan tässä vissiin ollaan menossa. Pitää yrittää suostutella toi mies kustantamaan vielä "oikee" testi :snotty: . Mut joo, melko varma olen asiasta että ei ne menkat sieltä ala. Aamulämmöt on korkeella edelleen, yleensä ne alkaa laskemaan loppukierrosta, ja jo tässä vaiheessa.

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille!

Huomenta! Täällä olisi kahvia ja itse leivottua Runebergin torttua, olkaa hyvä! :p :D

Heinämassu onnea vielä,ihana juttu :flower: :heart: Oliko tämä ensimmäinen kierto km jälkeen?

Maaliskuu lapset on niin ihania :heart: Ihana :LOL:

Murmeliinilla ollut hieno iso folli, tärppionnea++++++++++++++ :heart:
Sitä tässä itsekin odotellessa että ovuloinko näin luomusti. Tosin clomithan poistuu hitaasti elimistöstä joten ne saattavat vaikuttaa välikierrossakin ;)

Tervetuloa myös uusille :hug: Vaikka eihän sitä ikinä toivoisikaan että kukaan joutuisi näitä ikäviä asioita kokemaan :hug:

Sohvi mulla kesti jälkivuoto 6pvää. Ensin 2-3pvää runsaammin ja hyytymiäkin tuli ja sitten väheni nopeesti. Mulla on ollut joskus runsaammat kuukautisetkin niin vähän on mietityttänyt onko kohtu tyhjä :/ Mulla siis km alkoi viikko sitten!

Tuntuu että täällä on monta joilla clomitausta ja tullut km?! Väkisinkin alkaa miettiä että eikai syy oli juuri tuossa lääkkeessä?! :eek: :/

Itselläni tuntuu kroppa heräävän henkiin ja nyt vuodon loputtua halut on ollut ihan pilvissä :$ Näin siis aina joten toivotaan että tämä tietäisi hyvää ;) Saattaa olla että sorrun testaamaan ovista ensviikon loppupuolelta lähtien vaikka nyt pitikin mennä ihan hissuksiin :whistle:
Voi miten sitä haluaisikin kokea sen raskauden ilon ja ihanuuden pahoinvointeineen HETI uudestaan :heart:

Kiitos Empuuu..Jotenkin on jännä olo, ei osaa oikein iloita tästä plussasta.Jotenkin henkisesti kai varautuu siihen että kaikki ei välttämättä oo kunnossa ym.Kai tässä suojelee itseensä isoilta pettymyksiltä tai jotain.

Kai saan palstailla tässä pinossa edelleen? Ei oo yhtään fiiliksiä siirtyä vielä muualle..katotaan parin viikon päästä :D

Yks selkein "oire" on tällä hetkellä menkkamainen kipu mahassa..Ja aavistuksen oon ehkä huonovointinen, ja paleleva :xmas: eilen vilttiin kääriytyneenä nukuin päikkärit (2 tuntia) ja uni meinas väkisin tulla illalla ysin aikaan..Valkovuodon määrä on vähentynyt huomattavasti, kun yleensä tässä vaiheessa kiertoa pitäis alkaa se menkkoja enteilevä :x paksuhko kellertävä :x vuoto.(anteeks taas nää analyysit :D) Nyt just suurin pelko on se, että vuoto alkaa ens viikolla, ja että tää on kemiallinen raskaus :snotty: Kai tässä pitäis olla panikoimatta turhia--menkat alkaa jos ne alkaa..Eipä tohon uite voi kuitenkaan vaikuttaa millään tavoin, niin en tajuu miks stressaan asiasta??!

Mut joo, poistun taas selostamasta kaikkee joutavaa :p

SUNNUNTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Elviira-76..........................RK 11/07...........................KP 9/26-27
Barbapörrö.......................KM 12/08..........................KP 11/27
Julietta..............................KM 09/07, 03/08...............KP 14/32
Piki80............................... KM 10/08..........................KP 15/27-28
Diodium.............................KM 11/07,03/08................KP 17/28
kanella..............................KM 05/08..........................KP 17/27-33
Empuuu............................KM 09/08...........................KP 17/30
nanakuu...........................KM 11/08...........................KP 18/25-28
zamoon............................KM 07/00,07/08,09/08.......KP 19/26-34
Sun Rise...........................KM 10/08 ...........................KP 25/31-35
kuumetta..........................KM 12/08...........................KP 27/24-27
tyttö onnellinen................KM 12/07............................KP 45/28-32
MeaMimosa...................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Liinakko............................TM 07/08
Betania.............................KM 06/07(pt)
Meritähti............................KM 02/08, 12/08
catzy..................................KM 11/08
aMansikka.........................KM 11/08
maaliskuu..........................KM 10/08, TM 01/09
Perhosia.............................KM 01/09

HAAVEISSA TOINEN

annuli-nannuli.................KM 12/08.........................KP 8/28-30
Nemu.........................KM 08/06, 08/08, 11/08........KP 16/27-28
Elwi.................................KM 11/08..........................KP 16/28-42
Heinämassu82 ...............KM 10/01, 12/08 ............. KP 23/26-? (PLUSSA!)
Annemaarit......................KM 08/08..........................KP 27/24-28
Pinguli..............................KM 12/08..........................KP 27/30
marijasu..........................KM 06/08
pikku-pirpana...................KM 09/08
tinttamaaria.....................KU 08/08 (PLUSSA!)
valonsäde........................KM 11/08
Yeb...................................KM 07/06, 11/08
Nemu...............................KM 08/06, 08/08, 11/08
Maaria75.........................KM -05,-07, 12/08
sukkapari..........................KM 01/09

HAAVEISSA KOLMAS

PuuhaEmmi.......................KM 10/08..........................KP 5/25
Jennyli...............................KM 01/09..........................KP 8/32
sohvi77.............................KM 01/09..........................KP 15/
Tikruliini............................TM 05/08...........................KP 21/30
Omenaruusu.....................KM 10/01, 10/08...............KP 22/23-30
rouva-77...........................KM 10/08..........................KP 25/28
Amira................................KM 06/07
Happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78...........................KM 01/09

HAAVEISSA VIIDES

mother4..............TM 02, KM 06/08, KM 12/08..........KP 6/28
Eppuliini..........................TM 12/08

TAUSTALLA:

Leinikki, awek123, Filuuri, Murmelin

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2008

Elokuu: Allusmamma, Miracle=suukkosuulle, Inkaliina83, Superheppuli, Oxford, JJ-t, iltsu-natsu, Pesonen, Tinkatar

Syyskuu: Snowball, ElinaMaria, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu, Unicco

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123, Nasu-85

2009

Tammikuu: Millukka, Ristiinkulkija, woodoo, Jellona84, nöttiäinen, Dada, tiitu87, tinttamaaria, Heinämassu82

heinämasu ISOT onnittelut :D
Tuo tammikuun plussa lista näyttää mukavalta :D

Vuodosta.. mä vuosin eka viikon siis jotain punertavaa nestettä.. ja toisen viikon ihan selvää verta.. nyt vielä tihuuttelee, mut en uskalla siirtyä pelkkään pikkuhousun suojaan, kun sen verran kuitenkin välistä lorahtaa! Kyl tekkee vaikeeta meil kummallekki ootella tuota jälkivuodon loppumista!

Onko muilla km kokeneilla ollu samanlaista fiilista: et alkuun tuli hirvee helpotus! Luin sitä ohjetta, minkä sain sairaalasta ja tuntui ettei tässä ole mitään minulle (tuli ihan syyllinen olo), toki mun piti itkeä illalla pettymyt ulos ja vauvan + vauvamasun ajatteleminenkin saa palan kurkkuun, mutta taustalla on kuitenkin helpotus siitä, että 2vk jatkunut jatkuvat epätoivo (ja turhat lupaukset) on nyt ohi! Ei tarvi kokoajan miettiä ja pelätä! Ja toisaalta taas siitä helpottunut olo, et kaikki meni näin "hyvin", et tuli ittekseen pois!
Mietittiin et olis tänään lähetty käymään mun vanhempien luona, mut en jaksa/halua puhua siellä enään tästä! Oon tämän äitille ja muutamalle ystävälle kertaalleen kertonut, ja nyt haluan mennä eteenpäin..

Nyt se olis sitten jo helmikuu!
Kohta on laskiainen ja saa pullaa, nam! :p

Heinämassu onnittelut!
Tiedän tunteen, täälläkin mennään hissuksiin
päivä kerrallaan ja peläten... :ashamed:

Uusille :hug: ja tervetuloa. Ja pahoittelut
kokemastanne!

maaliskuu :heart: ihana!

sintsu kyllä se aika tuntuu matelevan
täälläkin, kun niin kovasti odotan että pari viikkoa
hujahtaisi nopeasti ohi! :hug:

Sun Rise oireet kuullostaa tutuilta, pidän
peukut pystyssä!

Lääkkeellisen tyhjennyksen kokeneet!!!!

Eli kuinka kauan kipuja?? Mistä tiesitte että se onnistui??
Minulla vuodon määrä minimaalista, ja tiedän että se on yksilöllistä, ei suuria hyytymiä....ja aamuisin kun herätessä rakko on täynnä, on pisulla käyminen tosi kivuliasta--> joudun ns. tiputellen pissaamaan....kakkosasialla on hankala käydä kun ponnistaminen sattuu kovasti tonne kohdun alaosaan, ja häntäluu?? on tullut todella kipeäksi!!! Lääkkeellisen tein siis torstaina.... :ashamed:

Heinämassu mikä ton digitestin herkkyys on? Aika kummalliselta kyllä kuulostaa...

Omaa tuskaa...tää on niin tätä kun yhestä selviää niin taas jotain...just lääkäristä tulin ja virtsatietulehdukseen sain lääkkeen. Mietin vaan vaikuttaakohan virtsis mahd hedelmöitykseen kun just olis kai ovis meneillään...tai meni jo. Kai. Vaikeeta tää odottamisen odottaminen :headwall:

maaliskuu mulla oli vähän samaa lääkkeellisen jälkeen; aivanko olis kohtu ollut arkana ja pissaaminen vähän sattui mutta se meni ohi kun vuotokin loppui. Ja nyt siis ultralla tarkistettu että kohtu tyhjä eli lienee normaalia.

sohvi77 : ton pitäs näyttää jo aikasintaan 4 päivää ennen kuukautisia jos on raskaana! Ja toinen millä testasin oli herkkyydeltään 25, ja siihen TULI vaaleenpunanen viiva!!Ei ollu viivanpaikka tms.

Voisko vaikuttaa tulokseen toi että pissa seiso purkissa useemman tunnin?? :snotty: :ashamed: viimeseenkin toivoon tartun..Ja eihän ne menkat oo vielä alkanut, eli eihän se satavarmaa oo että en olis raskaana :( no enpä kovin korkeelta sit tipu jos alkaa.

Mitä tää nyt sitten on?????????? Eli km-vuoto alkoi 18.1, kesti 6 pvää, ultrassa todettu tyhjentyneen täydellisesti, viikko TÄYSIN vuodotonta, nyt pyyhkiessä verta....luulin että veri tuli virtsiksen takia mutta tulikin kohdunsuulta (kokeilin sormella mistä tulee :ashamed: ) Voiko vuoto alkaa taas vaikka lääkärinkään mukaan ei enää mitään vuodettavaa???

Heinämassu :hug: Toivotaan että se testi vaan oli jotenki viallinen ja täti pysyisi poissa.

sohvi77 Mulla on ainakin ollu noita vuotoja miten sattuu nyt viimmeiset neljä kk.Kai se voi olla vielä siitä km:stä. Itellä vuosi n.viikon sitte tauko ja sit taas vuos miten sattuu.Nyt onneksi loppu just ennen ovista.Kesti yht.2viikkoo ja kolme päivää...

Sit mun piti kysyy et mistä ne dpo:t lasketaan? Siitä ku ovis-testi on näyttäny plussaa...vai?

Kovasti ollaan viikonloppuna yritetty vauvaa alulle mut et oikeen edes tiiä milloin sitä vois alkaa miettii (siis testaa) onko mitään tapahtunu...en mä siis mitenkään malttamaton ole :snotty:

sohvi....normaalia on. Mulla vuoti kaks ja puol viikkoo tai saatto olla pari päivää ettei tullu mitään ja sit taas. Ja kokonaisuudessaan ruskeeta tuli melkein näihin menkkoihin asti. Toivotaan että nyt tämä vuoto loppus kun nämä menkat loppuu.

Yhteistyössä