KM jälkeen kuumeilevat

Siis nyt nämä sivut sekosi, ensin laittoi monta viestiä ja sitten kun muokkasin toista niin muutti ja sitten poisti ne kaikki...Mutta siis vielä uudelleen.


Johan rupes haleja tulvimaan, alkaa jo väkisinkin hymyilyttämään =) Kiitos kaikki!

mymmyryy onhan se näinkin, vanhemmista on kyllä ollut iso apu keskenmenostakin selviytyessä. Meillä on poikkeuksellisen lämpimät välit ja sekä äiti että isä kuuluvat parhaimpiin ystäväni.
Välillä vaan tuntuu kurjalta nähdä kuinka paljon äitikin jännää että milloin on tärpännyt, odottaa niin kovasti minulle plussaa. Vaikka onhan se kiva että elää hengessä mukana, mutta toisaalta lisää "paineita".
Mun vanhemmat otti keskenmenon tosi raskaasti, iskäkin itkeskeli paljon, vaikkei juuri tunteitaan näytä, perinteinen suomalainen mies siinä suhteessa.

Nirtsu enpä kyllä usko, kun tosiaan kp 11 menossa. Mutta nappaan nuo plussapuhurit ja koitan pongata oviksen tässä kierrossa! Toivottavasti sulla haamu vahvistuu!

Nyt jos tämäkin viesti häviää bittiavaruuteen :kieh:
Kiitos vielä kaikille!

-Meritähti-
 
:hug: :hug: :hug: Haleja paljon kaikille niitä tarvitseville! Itsekin voisin napata muutaman.. Tänään on nimittäin v*tuttanut kaikki! Työ on p*rseestä, toi saakutin vuoto ei laka sitten millään ja muutenkin kaikki ottaa päähän. Radiostakin tulee koko ajan samat biisit, ei voi olla noin onneton soittolista!! Pistin miehellenikin viestin, että onhan tääkin tietty vaihtelua tunne-elämään, ärsyttää välillä suremisen sijaan! No, kai tää tästä, en vaan tiedä miten tänään niin ottaa kaaliin.

Eilen kävi anoppi kylässä ja hän ilmoitti, että kyllä te vielä toisen tytön saatte, hän oli nähnyt sen unessa. No kiva juttu, toivottavasti hänen uni pitää paikkansa.. mutta yritin vähän sanoa, että ei tässä nyt ihan vielä olla siinä vaiheessa, että edes suunnitellaan uutta raskautta, mutta toinen vaan oli niin varma unestaan.. tuokin vähän ahdistaa. Siis hyväähän anoppi varmasti vaan tarkoitti, mutta ahdistaa silti, kun ei tässä oikeasti ole vielä ihan valmis uudesta raskaudesta edes haaveilemaan..

Koko kulunut vuosi on muuten ollut pelkkää odottelua.. n. vuosi sitten minulle iski vauvakuume ja ensin odottelin, että miehenikin innostuu asiasta. Hän sitten sanoikin, että joo, mutta yritys aloitetaan vasta keväällä, jotta vauva syntyy alkuvuodesta, hänestä loppuvuosi ei ole lapsen kannalta hyvä aika syntyä. Ja niin sitä sitten odotettiin puoli vuotta, että pääsin ottamaan kierukan pois. Kyllä siinä laskettiin monta kertaa viikkoja, että pääsee odottamaan odotusta! Ja sitten odotettiin, että tärppääkö ja onneksi sitten toisesta kierrosta tärppäsi. Ja sitten sitä odotettiin, kunnes ei enää odotettukaan... ja nyt odotan, että tuo helkutin vuoto jo loppuisi.. ja sitten sitä odotetaan ekoja menkkoja. Ja koska odotan vauvakuumeen kuitenkin nostavan tässä pian taas päätänsä, sitten sitä taas odotellaan ovulaatiota ja taas odotetaan kuinka käy jne jne.. voi odotus sentään!

Sini

PS. Kiitos L-M kohdun pisteen paineluvinkistä. Illalla se tuntui aralta ja painelin sitä. Johan parin tunnin päästä taas jotakin isompaa valahti pois. Nyt piste ei ole yhtään kipeä!
 
Sini74 :hug: :hug: :hug:

Siinäpä se kun odotus muuttuu odotuksen odotuksen odotukseksi...
Itse olen sentään enää tupla-o eli odotuksen odottaja, mutta eipä se tämäkään herkkua ole. Kun nyt ensin ovuloisi edes...
On niitä hyviä päiviä ja sitten taas päiviä jolloin tuntuu, että koko maailma on itseä vastaan.
Näin varmasti meillä kaikilla.

Minä tuossa miehelle valitin, että miksi pitää kiusata kiertojen venymisellä, kun siinä sitten toivo nostaa päätään kun ei menkkoja kuulu. Että alkaisi menkat jos on alkaakseen, ei tarvitse kiusata. Oikeasti olin oikein vihainen ja ajattelin että eikö siinä ole tarpeeksi että menee kesken eikä tärppää uudelleen, pitääkö vielä antaa turhaa toivoa. Vähän on katkeraa ajattelua, onneksi se meni pian ohi :ashamed:

Minulle ystävä sanoi viime kierrossa, että näki unta että olen 2.viikolla raskaana. Hetken jo toivoin sen olevan enneuni, koska viikot olisivat täsmänneet unennäköhetkeen ja tämä ystävä näki keskenmenonikin unessa päivää ennen kuin se todettiin. Vaan sieltäpä ne menkat tuli.
Kyllä sitä voi ihminen olla pösilö kun jo tuollaiset jutut nostaa toivonkipinän :whistle:

Taitaapa olla aikamoista tunteiden vuoristorataa tämä keskenmenon jälkeinen elämä itse kullakin. Tsemppiä ja haleja vielä sinne päin (ja kaikille muillekin niitä kaipaaville) :hug:

Olenpas taas ahkera työntekijä... :wave:

-Meritähti-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Sini ja Nirtsu sitkun jaksatte ja tasoittuu kp:t niin ilmoitelkaa kiertopäivät niin nykäisen teitit listalle jos haluatte ? niin ja monettako muksua kiikarissa...

:heart::lla Am
Juu mun kohdalla varmaan saa hetken odotella, kun ei tiedä vielä et mihin listalle. Siihen plussanneisiin vai kolmannesta haaveileviin. Niin ja tosiaankaan kun ei noista kp:stä yhtään vielä tiedä! Siis kolmas olisi mulla haaveissa. Jonkinlainen epäilys kyllä olisi (tai tunne) että en ole raskaana, mutta saahan tuota toivoa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Sini74 :hug: :hug: :hug:

Siinäpä se kun odotus muuttuu odotuksen odotuksen odotukseksi...
Itse olen sentään enää tupla-o eli odotuksen odottaja, mutta eipä se tämäkään herkkua ole. Kun nyt ensin ovuloisi edes...
On niitä hyviä päiviä ja sitten taas päiviä jolloin tuntuu, että koko maailma on itseä vastaan.
Näin varmasti meillä kaikilla.

Minä tuossa miehelle valitin, että miksi pitää kiusata kiertojen venymisellä, kun siinä sitten toivo nostaa päätään kun ei menkkoja kuulu. Että alkaisi menkat jos on alkaakseen, ei tarvitse kiusata. Oikeasti olin oikein vihainen ja ajattelin että eikö siinä ole tarpeeksi että menee kesken eikä tärppää uudelleen, pitääkö vielä antaa turhaa toivoa. Vähän on katkeraa ajattelua, onneksi se meni pian ohi :ashamed:

Minulle ystävä sanoi viime kierrossa, että näki unta että olen 2.viikolla raskaana. Hetken jo toivoin sen olevan enneuni, koska viikot olisivat täsmänneet unennäköhetkeen ja tämä ystävä näki keskenmenonikin unessa päivää ennen kuin se todettiin. Vaan sieltäpä ne menkat tuli.
Kyllä sitä voi ihminen olla pösilö kun jo tuollaiset jutut nostaa toivonkipinän :whistle:

Taitaapa olla aikamoista tunteiden vuoristorataa tämä keskenmenon jälkeinen elämä itse kullakin. Tsemppiä ja haleja vielä sinne päin (ja kaikille muillekin niitä kaipaaville) :hug:

Olenpas taas ahkera työntekijä... :wave:

-Meritähti-
Tuli vaan tuosta unennäkemisestä mieleen, että mä näin mun keskenmenon unessa joskus viikko tai pari ennen sitä. Ja kaksi ekaa raskautta olen myös nähnyt unessa. Että tämmönen ennustajaeukko täällä! :LOL:
 
Minä yritän kamalan kovasti miettiä missä vaiheessa mun kierto oikein on, kaiketi turhaan?
Eli nyt on 4vk leikatun ku:n jälkeisen vuodon loppumisesta (jälkivuoto kesti vain 3pv)..
ne menkkatuntemukset on vieläkin ihan hukassa, eikä muitakaan kierron edes eteenpäin kulkemiseen viittavia tuntemuksia ole ollu havaittavissa :ashamed:
Nyt kysymys eritteistä, joten herkät elkää lukeko:
Missä vaiheessa kiertoa teillä runsas valkovuoto?
Tänkö kanssa mä vaan joudun kitumaan.. huoh :kieh:
 
Allusmamma...nyt vasta huomasin että multa puuttuu tuolta listalta kierron pituus ja se olis 27-28.

Nyt on ollu maha ihan sekasin pari päivää ja tosi huono olo. Vissiin jotain mahatautia, kun poikaki eilen päivitti mahaansa.

Laskin tossa että oon 5kk ootellu kans kaikenlaista, että ois kiva jos alkais kohtapuoliin se oikea odotus ja menis loppuun asti. Tuntuu vaan noi kuukaudet tosi pitkiltä.
Toissapäivänä kävin kaverin kans lenkillä jolla on viikon myöhemmin la kun mulla ois ollu ja ei se helppoa oo kuunnella toisen raskauskeskusteluja :|

 
AAM
mother4 :hug: kp:t korjattu... onhan se rankkaa.. eiks kaveris ollenkaan hoksaa vai eks sie sille kehtaa sanoa että ottaa koville itselläsi ? ei sillei varmaan ettet olis onnellinen sen puolesta mutta.. :|
eiks kuite tiedä et sulla kauhee vauviskuume ja hehkuttaa sit omaa.. äh.. se on vaan sellaista. Kyllä se sullekin pian :) :heart:

AM
 
Kyllä se kaveri tietää km:stä....mutta ei kait sitä sitten ajattele kun itellä on asiat ok.
Naapuriinki tulee parin kk:n päästä kaksoset että tosiaan tuntuu että kaikille muille muttei meille. Mutta jospa se sitten joskus tulee meillekkin:)
 
heippistä :flower:

Tulin vaan kertomaan vanhoille tutuille että pääsen nyt siirtymään tuolta odotus-puolelta vauva-puolelle sillä meille syntyi viime perjantaina täydellinen prinsessa :heart:

Strategiset mitat:
paino 2900g ja pituus 46,5cm

Syntyi siis 15/8 klo 6:22 raskausviikolla 37+2

Synnytys käynnistettiin puhkaisemalla kalvot torstaina kun mulla todettiin raskaus hepatoosi ja pieni oli vaarassa. Vaikea uskoa tän pitkän odottelun ja kuumeilun jälkeen että tää pieni ihana iilimato (just tississä kiinni :D ) on nyt se meidän OMA pieni!

Joten kärsivällisyyttä kuumeiluun kovasti kaikille menetyksen kokeneille, toivon koko sydämestäni että teille kaikille tällainen sulo vielä suodaan!!!

Kuvia pienestä : http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tinii


Tini+Pikku-Pingu 6vrk :heart:
 
:hug: tarvitseville.
Onnea Tinii prinsessasta :flower:

En jaksanut kahlata sivuja taaksepäin mutta varmaankin on keskusteltu uudesta raskaudesta km:n jälkeen. Eli siis milloin olette alkaneet uuden yrityksen? Kauanko lääkäri käski odottaa? Odotitteko niin sen ajan?
 
Onneksi olkoon Tiini :flower: :flower: :flower: :flower:
Täältä kans haleja kaikille odotuksen odotuksen odottajille :hug: :hug: :hug: :hug:
ja niillekin, jotka ovat vihdoin päässeet tupla ooksi :hug: :hug: :hug:

Mulla on nyt sitten kp 1 :( . Lisäksi kuulin, että työkaveri on raskaana. Joka puolella odotusuutisia ja meillä täti kylässä :/ Ja ratsastustuntikin oli peruttu :'(

Nanniina: Joillekin sanottu, että heti saa alkaa yrittään ja joillekin, että odottaa ekat menkat. Me jouduttiin odottaan 2 kk, kun oli tutkimusaika sairaalaan, enkä halunnut olla sitten raskaana.
 
Nanniina En ole paljoa ehtinyt alan tietokantoihin perehtyä, mutta tällä hetkellä vallalla oleva käsitys tuntuisi olevan, että jos tyhjentyminen tapahtui spontaanisti tai lääkkeellisesti, niin saa alkaa yrittää heti uudelleen. Kaavinnan jälkeen kohdun limakalvon paranemiseksi suositellaan pääsääntöisesti odottamaan yhdet kuukautiset. Tosin tästäkin suosituksesta on jo osa lääkäreistä luopunut perustelunaan, että jos limakalvo ei ole toipunut, ei hedelmöittynyt munasolu kiinnity.
 
Mulla tyhjeni siis ihan itsestään ja hcg oli laskenut hyvin eikä tarvitse mennä tarkastukseen vaan riitti verikoe. Ensin sanoi että olisi hyvä odotella yhdet ja nyt muuttuikin että kahdet ja sitten kun itse on valmis. Lapuissa joita sain oli myös 1-2. Jospa ne ekat nyt tulis ni sitte vois mennä tjottailulla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nanniina:
En jaksanut kahlata sivuja taaksepäin mutta varmaankin on keskusteltu uudesta raskaudesta km:n jälkeen. Eli siis milloin olette alkaneet uuden yrityksen? Kauanko lääkäri käski odottaa? Odotitteko niin sen ajan?
Mulla leikattiin kohdunulkoinen (rv.n. 8-9 tienoolla), yhdet menkat käskettiin oottaa ennen uutta yritystä. Nyt sitten kuumeilenkin oikein kunnolla, noita ekoi kuukautisii ootellessa :)
Kuukausi jo mennyt joten eiköhän se kohta.
Muuten en kai oottas, mut haluan olla varma että hommat pelittää taas ennen ku alan laittaa vauvatilausta uudelleen :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja kanella:
Nanniina En ole paljoa ehtinyt alan tietokantoihin perehtyä, mutta tällä hetkellä vallalla oleva käsitys tuntuisi olevan, että jos tyhjentyminen tapahtui spontaanisti tai lääkkeellisesti, niin saa alkaa yrittää heti uudelleen. Kaavinnan jälkeen kohdun limakalvon paranemiseksi suositellaan pääsääntöisesti odottamaan yhdet kuukautiset. Tosin tästäkin suosituksesta on jo osa lääkäreistä luopunut perustelunaan, että jos limakalvo ei ole toipunut, ei hedelmöittynyt munasolu kiinnity.
Meillä oli lääkkeellinen tyhjennys ja lääkärit nimenomaan käskivät odottaa yhden menkat ennen yritystä.
 
AM ja EM, kiitos vastauksistanne. Sillain "hyvin" kävi, mies muisti noi ekat juhlat väärin ja illalla tuli soitto että tuletteko lauantaina. Siis ENNEN oletettua ovista :saint: ja toiset on niin monen viikon päästä, että jos tärppää, plussat on nähty siihen mennessä :D Eli mieli parantui siltä osin :p :wave:
 

Yhteistyössä