Kiukkuketju

jsl ymmärrän paremmin kuin hyvin. oma fb-etusivu pursuaa tekstejä: "kaikki olis täydellistä jos tuo lapsi ei olis kipeä, saatana että ottaa aivoon koko äitiys". "miks pitääkin olla 3 lasta eikä pääse ikinä minnekään" "neuvokaa oikeesti mun miehelle miten niitä poikia tehdään (kolmannen tytön odottaja)" jne.

aaaaaaaaargh :headwall:
 
Mansikkatyttö kiitos kommentista!:) Niin aivan samaa mieltä oon, kaikki tilanteet on ärsyttäviä.. meni stimulaatio hyvin tai huonosti, niin jos on sama lopputulos eli ei vauvaa, ni sehän on ihan sama. :headwall:
Tarkotin vaan tolla "oonko ainut jolla menee näin pieleen" sitä, et onko täällä muita sellasia joilla olis tuo stimulaatio noin hankalaa ja mikään ei mee niin, ku oppikirjoissa.
 
Mahtava ketju! Itsekkin jo hieman piristyi kun luki muiden kommentteja :)

Minua siis ärsyttää tällä hetkellä mieheni ex-vaimo joka meni kuusi vuotta sitten ehdottamaan sterilisaatiota! Ärsyttää kun lähipiirissä muuta ilmoittavat vaan että olenpa raskaana. Minäkin kyllä varmaan olisin ilman mieheni sterilisaatiota! Hänelle en tietenkään voi sitä sanoa, koska muuten hän pahottaisi mielensä. Tehtyä kun ei saa tekemättömäksi...

Lisäksi minua ärsyttää työkaverini raskaus, mitään muuta tällä hetkellä hänellä ei ole elämässään ku 1,5v. ikäinen poika, joka ei anna hänen nukkua öisin ja raskauden aiheuttamat negatiiviset asiat (vaatteiden sopimattomuus, hiusten laadun huononeminen). Itseppähän on itsensä tuohon tilaan saattanut :kieh:

No jospa tuossa nyt joksikin aikaa...
 
Mä olen pikkuhiljaa vahvasti sitämieltä, että kaikki puheet ihanasta raskausajasta, onnellisesta odotuksesta on suurta shittiä ja kaukana todellisuudesta. Odottajat vaan sanoo niin koska sillain heidän oletetaan ajattelevan. Jos joku sanoo jotain muuta, niin hänet leimataan huonoksi äidiksi.
Lapsettomuushoitojen ja km:n jälkeen tästä alkuraskaudesta on vaikea nauttia, koska pelkää että taas kulee km. Turhuvuodot saavat epätoivon partaalle ja tuhruttelu ottaa päähän niin lujaa ettei veri kierrä.
Pitkälle edennyttä raskautta en ole ikinä kokenut, mutta alkaako se odottajan onni ja autuus sitten kun on valaan kokoinen ja kun joka paikkaa kolottaa ja särkee, eikä pysty liikkumaan kunnolla. Ei voi tehdä sitä eikä tätä eikä syödä tota.

T: Tuhruttelu ja epätietous ottaa nyt tosi lujaa päähän
 
En tiedä, miten tästä suosta taas noustaan... :(
Meille ei pitänyt tulla luomulasta, tuubat tukossa. Yllätys oli suuri, kun testi näyttikin plussaa just, kun aloteltiin 2. IVF kierrosta.
Tällä viikolla kävin varhaisultrassa, ruskuaispussi näkyi, mutta ei alkiota. Viikkoja menkoista laskettuna kuitenkin jo 7. Ens viikolla sit toinen ultraus ja lääkkeellinen tyhjennys. Lääkäri ei antanut mitään toiveita raskauden jatkumisen suhteen...

Että mä oon taas katkera elämälle!!!!
 
Päätin minäkin tänne kirjoittaa, vaikka asia ei sinällään kiukuta, mutta....

Tänään totesin, että elämä on liian epäreilua. Minulla vanhemmat ja siskot tietävät, että meillä on ongelmia lapsensaannissa, mutta en ole kertonut nykyisestä hoitokierrosta. Tällä hetkellä menossa toinen IVF.

Tuntui niin h******n pahalta, kun äiti soittaa innoissaan ja ilmoittaa, että pikkusisko saa loppukesästä toisen lapsen ja serkku toukokuussa. :'(

Olen tietenkin iloinen molempien puolesta, mutta ilmoitus ei voinut tulla pahempaan aikaan.
 
Mua kiukuttaa, että parin viikon sisään kaksi kaveria on käynyt tekemässä abortin. Kumpikin syönyt e-pillereitä ja kuitenkin tulleet raskaaksi. Itse ei ole kymmeneen vuoteen pillereitä käyttänyt ja toivoo enemmän kuin mitään muuta, että testi näyttäis plussaa, vaan ei!!!
 
Oih, niin rasittavaa kun hyvä ystävä laittaa lapselleen juuri Sen nimen, jonka tiesi minun suosikkinimekseni. Tiedän hyvin etten minä sitä nimeä omista, mutta onko pakko hieroa lapsettoman haavoihin lisää suolaa..? Vähän niinkuin tyyliin: mepä kerettiin ensin laittaan se nimi.. Olisi edes varoittanut, sanonut jotain, kysynyt että "eihän haittaa vaikka mekin on ajateltu".. jotain mikä olisi tehnyt asiasta hieman helpomman, mutta ei.

Tekisi mieli sanoa rumasti, mutta eih.. leimaudunhan sitten katkeraksi lapsettomaksi. :(
 
jsl
Alkuperäinen kirjoittaja Silmäterä;23471559:
Oih, niin rasittavaa kun hyvä ystävä laittaa lapselleen juuri Sen nimen, jonka tiesi minun suosikkinimekseni. Tiedän hyvin etten minä sitä nimeä omista, mutta onko pakko hieroa lapsettoman haavoihin lisää suolaa..? Vähän niinkuin tyyliin: mepä kerettiin ensin laittaan se nimi.. Olisi edes varoittanut, sanonut jotain, kysynyt että "eihän haittaa vaikka mekin on ajateltu".. jotain mikä olisi tehnyt asiasta hieman helpomman, mutta ei.

Tekisi mieli sanoa rumasti, mutta eih.. leimaudunhan sitten katkeraksi lapsettomaksi. :(
Mä oon ainakin vakaasti päättänyt laittaa kakkoselle, jos nyt ikinä tullaan saamaan, juuri sen nimen mitä olen ajatellut vaikkahan edellisenä päivänä olisi joku sisaruksistani antanut saman nimen omalle lapselleen.
 
mua on viime aikoina pänninyt aivan suunnattomasti koko fb, lähes kymmenen kaveria just saanut lapsen ja lähes samanverran poikivia keväälle...en edes uskalla kuvitella montako ilmotusta "rusinoista" tulee loppukevään aikana. Siinä sitten läheisimmät kaverit (jotka tietää lapsettomuudesta) neuvovat viisaina miten ei muiden onni ole multa pois ja pitäis olla stressaamatta..ajatella positiivisesti...juode greippimehua(ihan ku en kyllästymiseen asti jo jois) kun en itse sille mitään voi että muiden vauvakuvat ja hehkutukset surettaa...
Lisäks endo on pahentunu ja lääkäri meni jostain syystä kirjoittamaan reseptille särkylääkettä joka voi vaikeuttaa raskautumista...SIIS OIKEESTI MITÄ H***TTIÄ, ihan ku ei ilman niitä ois jo tarpeeks vaikeeta...nyt sitten pitää jotenkin kys:ltä saalistaa se lekuri ja yrittää saada toiset särkylääkkeet, mut ei innostas ollenkaan sille soitella ku saan taas saarnan siitä että pitäis jo vähitellen ruveta miettimään ton endon leikkaamista...
argh...vähän helpotti
 
Itse lopetin facebookin juuri tuon takia. Täälläkin tuntuvat kaikki muut plussaavan kuin minä. Olen taatusti viimeisenä täällä ketjuissa 45-vuotiaana harmaapäisenä harvahampaisena ihmettelemässä, mistä kuumat aallot johtuvat ja Miksi en plussannut tästä sadannesta siirrosta :p
 
Se hiipi salaa surun varjossa sisälleni, teki pesän ja jäi asumaan.
Katkeruus.
Se asuu mustana möykkynä sydämessäni ja imee musta elämänilon, kasvaen itse ja keräten voimiaan muka salaa.
Elämä kulkee samalla ohi kuin nopeutettu filminauha.. nauravia kasvoja, puheen sorinaa, äitejä kiskoen perässään huutavia lapsia, isiä nauravat lapset hartioillaan istuen. Minä seison pysähtyneenä kaiken sen keskellä surun vääristämä ilme kasvoilla, vuodenaikojen vaihtuessa ympärillä.
Mä vihaan tätä epäoikeudenmukaista maailmaa, mä vihaan vihaa ja katkeruutta, joka vie musta kaikki voimat.

Mä haluan elämäni takaisin.
 
moikkaz!!!!
Mua ärsyttää....mmm...Varmaan kaikki. Eniten ärsyttää se, et kukaan ei kertonut missään ikinä, et IVF-hoitoihihn on olemassa painoindeksi raja!! Toki olen tienny, et,t ylipaino haittaa joika ikisessäasiassaym ym.. Mut kukaan ei kertonut et et oikeasti pitää olla tietyt BMI rajat!!!!
Joo, mä pystyn hoikistuu, ja tekee ihmeitä, MUT MIKSI PAINOA EI OLE TÄHDENNETTY RIITTÄVÄSTI ALUSTA ASTI, etenki KESKUSTELUÅALSTOILLA, JOISTA SAIS TIRO,... YLIPAINOISILLA IHMISILLÄ?!?!?!?!!?! Oikeesti!! Mäkin olen käynyt läpi inssin, kaikki v****n selvitykset, (leikkauksia myöten, et mis vika et vauvaa ei tuu), , ja sit et LAIHDU ensin... Miks näitä paino asioita ei oo tarkennettu tai mittääääääääää!!!!!! LOPULTA: Kaikkeista eniten ärsyttää TÄÄ epätietosuus. Tulenko mä ikinä olemaan oikeasti, siis (biologisesti) äiti kenellekää.....=??? Mä niin haluaisin, mut saanko ikinä...??
 
Oletteko kenties julkisella puolella hoidossa? Todennäköisesti mitään virallista painorajaa ei ole. Miksi teille kerrotaan vasta nyt? Kyynisenä sanoisin, että näin pyritään viivyttämään hoitoja ja kenties toivomaan, että luopuisitte koko hoidoista. Tällä tavalla saataisiin säästettyä rahaa. Tässä pelissä eivät ihmisten tunteet tai halut paljon paina, se on se raha joka puhuu.

Olkaa sinnikkäitä.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!!
Ollaan julkisella juu hoidossa... Sanoivat että hoidon on todettu onnistuvan paremmin kun painoindeksi on max 30. Ja kyllä mä sen ymmärrän et eihän se ylipaino missään nimessä hyvä juttu ole. Oli vaan pieni shokki ku se tuli ilmi lokakuussa ku oli ivf info. Nyt sitte kesäkuuhuin asti olis aikaa hoikistua.. Pudotettavaa on vaa aika paljon.. Et vaikka en ehtis siihen mennes saada riittävästi pois mut, nii hyvän startin kuitenkin. Ja jos hyvin kävis, et olisin saanu riittävästi pois, nii heinäkuun alus vois hoidon aloittaa. Mutta, edellyttää et kilot putoo.
Julkisella tulee kesätauko, juhannuksesta heinäkuun loppuun, mut siinä pystyis joka tapauksessa aloittaa lääkkeet ja heti elokuun alussa asiat voi edetä parhaimmassa tapauksessa... Mutta, aion tietty parhaani tehä et hoikistun, et saa asioita eteenpäin. Tavoitteena siis et saan painoa putoamaan sillä tavalla et hoito voitais aloittaa joko kesä- /heinäkuun lopus, tahi elokuun alussa.
Katsellaan nyt miten homma etenee. Ei tää tähänkään mennessä ole sujunut ja edennyt niin kuin olisin toivonut niin eiköhän tästäkin tule jotain kapuloita rattaisiin. . .
 
Nyt kiukuttaa terveyskeskuksen puhelimet.
Pitäisi varata aika labrasta sokerirasitustestiin. Olen saanut soittelukierroksen tuloksena terveyskeskuksesta jo 4 eri numeroa labraan. Mikään niistä ei ole oikea. Yksi ei ole edes käytössä, juurikin tämä numero on kopioidussa "Varaa aika sokerirasitustestiin viikolla x"- muistilapussa. Tosi hieno lappu, mutta ei sillä voi pyyhkiä vaikka p..öydän. Toisessa numerossa huutaa faxi ja 2 muuta menee ihan väärään paikkaan, toinen jopa väärään kuntaan. Sitten päätin, että en edes enää yritä, vaan menen keskussairaalan labraan. Sinne sain tuurilla peruutusajan, mutta ylläripylläri!!! Se neuvolantäti ei ollut kirjannut lähetettä koneelle. Pitää siis soittaa vielä neuvolaan että saisko sen lähetteenkin vielä kuntoon jos kerta haluatte sokerit tutkia. Eikä sille neuvolan tätille voi edes soittaa kun tunnin ajan päivässä. Arvatkaa vaan kuin moni muukin soittaa sinne luuri punasena samaan aikaan.
Mä inhoan toimistoja ja vastaavia muutenkin, vielä kun yhdestä ajan varaamisesta tehdään ylitsepääsemätön. Pari tämmöstä vielä niin siirryn suosiolla yksityiselle, mielelläni maksan siitä, että homma toimii sujuvasti. Olen kai sitten tottunut liian hyvään, kun olen saanut käydä jo vuosia työterveydessä yksityisellä.
 
jsl
Työkaveri palannut kuukauden sairaslomalta. Kuvittelin, että ollut selän kanssa ongelmia, koska niitä ollut hällä ennenkin ja kun jäi sairaslomalle oli töissä fyysisesti rankkaa. Vielä mitä! Pahoinvointia oli ollut niin hurjaa ettei töihin kyennyt... En edes tiennyt että on raskaana..Itepähän kysyin, että saan itseäni syyttää kun pahoitin mieleni.
 
Naapuriin muutti talvella perhe joilla on pieni lapsi ja rouva isosti raskaana nyt. Tuntui jo tosi pahalle nähdä niitä vanhempia sen pienen kanssa ulkoilemassa ja pihapuuhissa ja kohta tulee vielä vauva. Mä en haluais olla tällainen, mutta se vaan sattuu niin paljon. :'(

Jokunen viikko sitten yksi työkaveri kertoi kaikille raskaudestaan, vaikka on vasta niin alussa ettei ole edes ekassa ultrassa käynyt. Tuntuu niin epäreilulta että joku voi ja saa olla noin varma lopputuloksesta. Lapsi on heillä jo kolmas... Pakotin itseni onnittelemaan, mutta kaikki tarkemmat keskustelut aiheesta olen välttänyt lähtemällä pois paikalta jos asiasta aletaan puhua. Muistan vielä sen ajan kun ajattelin että ei tää ole multa pois, mutta ikävä kyllä nykyään toisten raskaus tuntuu juuri siltä. :'(
 
Nyt kiukuttaa!!!!! En tajua taas tuota lääkäreiden "logiikkaa". Miksi v***ssa tehdään tuoresiirto, jos kerran ultrassa näkyy polyyppi kohdussa????? TÄH!!!???
Olisko ollut ehkä syytä tutkia ja poistaa se polyyppi sieltä ensin, eikä antaa mitään turhia toiveita eläteltäväksi! Ihmeellistä touhua todella, välillä tuntuu, että meidän liukuhihnapolilla on töissä aivan pösilöä porukkaa. :mad: :headwall: :'(
Minulle tosiaan siirron jälkeen, siis heti toimenpiteen jälkeen, lääkäri ystävällisesti informoi, että edellisessä ultrassa toinen lääkäri oli sen epäillyn polyypin jo nähnyt, mutta eipä sitten ollut voinut siitä mainita minulle! Uskomatonta!!! Tässä siis vedettiin se ainokainen top-alkio vessanpöntöstä alas. Hienoa. Pakkaseen jäikin sentään kaksi rupua. PRKL!
Tänään sitten varmistettiin sen polyypin olemassa olo ja tuli lähete poistoon.
Hyvä tietysti, että se nyt saadaan pois, jos se vaikka olisi sitten se syy, miksei meille lapsia ole tullut. Ja oikeesti meidän polilla on pääasiassa ihanaa porkkaa, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Mutta silti vielä hiukkasen nyppii, ikäänkuin tässä ei olisi aikaa tuhlattu jo muutenkin riittävästi. Ja minäkään en ole päivääkään nuortunut tässä päätä seinään takoessani.

Kiitos ja anteeksi. Helpotti pikkuisen :)
 
Mua kiukuttaa keskustelu, jonka jouduin kuuntelemaan uimahallin pukuhuoneessa. Kaksi naista siellä keskusteli lasten hankkimisesta. Toisella oli ennestään jo yksi lapsi, ja nyt toinen tulossa. Keskustelu meni kutakuinkin niin, että eka totesi että on varmaan mukavaa kun on kesävauva tulossa, kun on sitten helpompaa kun ei tarvi kauheasti miettiä pukemista sun muuta. Toinen vastasi siihen sitten, että he miehen kanssa suunnittelivat niin että haluavat vauvan syntyvän kesä- tai heinäkuussa, juuri sen takia että on sitten helpompaa, ja nyt onkin sitten laskettu aika kesäkuun lopussa.

Onnea vaan heille sit, kätevää kun toiset voi tolleen tarkasti ajoittaa nää jutut, että lapsetkin syntyy just silloin kun vanhemmat haluaa :headwall:
 

Yhteistyössä