Työkaveri kysyi tänään että "jokos sinulla on parempi mieli?". Aiemmin tänä vuonna kun hän valitti surkeita työoloja, ja totesi heti perään että "onneks mä pääsen kohta eläkkeelle!" ...Meille oli just tehty 2.IVF ja siirron jälkeisissä lugesteronin herkistämissä tunnelmissa sanoin sille vitutuspäissäni että mulla on vaan loputon työura edessä eikä edes äitiyslomaa ole luvassa ja eläkkeellekkään tuskin aikanaan pääsen, niin, itkuksihan se meni. Hän sitten yritti kai lohduttaa että hänen sukulaisistaan joku pariskunta oli "koittanut kaikkea" ja lääkärit oli sanoneet ettei heille tule lapsia, ja simsalabim! nyt jo kolmas biologinen on tulossa,
kun luopuivat jo toivosta ja lopettivat liian yrittämisen.
Sanoin silloin että joo, joillekkin käy niin mutta ei se tarkoita että meille käy niin.
Tänään siis kyseli vointia ja kerroin ettei raskaus alkanut taaskaan ja ajattelin lopettaa nämä raskaat hoidot. Että voisi alkaa henkisesti eheytyä ja keskittyä elämässä johonkin muuhun. Mä voin olla onnellinen ilman lastakin, ainakin haluaisin olla. Taas hän kertoi saman tarinan näistä ihmeen kokeneista sukulaisistaan, loppuun totesi että tulee se ihme vielä teillekkin... totesin että enpä usko. Meidän perheeseen kuuluu nyt, ja aina kaksi aikuista ja koira. Jos se ihme tapahtuisi, olisi se enemmän kuin tervetullut. Sillä ihmeellä on tosin ollut mahdollisuus ilmestyä jo kohta 4 vuotta.
Mikä siinä on että jokun kumminkaimanserkun yksittäistapaus on sama kohtalo kaikille? Miksi sitä pitää tyrkyttää? Kun kyllästyttää totaalisesti tässä hetkessä koko aihe muutenkin. Eikä tämä eläkeikäinen ole ainoa. Näitä ohjeita satelee joka tuutista. Piimän juonti ei ainakaan tuottanut tulosta
"Voi se tulla muutekin" no joo, voi, todennäköisyys on vain häviävän pieni. Voi olla että tukossa olevat torvet aukenee millin ja ne supersimpat löytää sen muniksen. Siis mahdollisuus siihen on ehkä 1:100000000000000000000. MIKSI PITÄÄ TYRKYTTÄÄ MIKSI??! Raivostuttavaa.
Kylläpä helpotti kun sain sanottua sen tähän :kieh:
Melargia mulle on käynyt melkein samalla tavalla oman siskoni kanssa. Tosin työkaveri (on mun siskoni kaverin äiti) näytti omasta kännykästään että tyttö tuli! En osannut muuta kun tuijottaa hölmistyneenä. Eipä ole liikoja tullut sotkeennuttua heidän elämäänsä kun tuli sellainen olo että mua ei siihen kaivata.