Kirsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isän kodista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Isän kodista

Vieras
Miten voin asiallisesti sanoa lasten isälle, että laittaisi kotiiaan kuntoon. Toki se ei minulle pitäisi kuulua pätkääkään, mutta se on myös yhteisten lastemme toinen koti, ei vaan pelkästään hänen.

Eli, muutimme erilleen mieheni kanssa vuosi sitten, sisustin hänen pyynnöstään hänen uuden kodin, hänen valitsemillaan huonekaluilla yms. se sopi minulle. Kävin siellä kerran viime kesänä, koti oli edelleen viihtyisä, mutta nyt olin pyörtyä, hän pyysi hakemaan lasten tavaroita sieltä kun olin siellä suunnalla ja käymään kahvilla, se ei enää ollut koti vaan poikamiehen nukkumiseen ja kääntymiseen tarkoitettu kämppä (likaista, kaikki rempallaan, lapsilla ei lakanoita sängyssä, peitot pitkin lattioita, tietokone lattialla, en tiedä mitä pöydälle oli tapahtunut, hajoittanut ilmeisesti ym. ym.). Ei ihme ettei lapset enää viihdy siellä, vaan haluavat olla luonani.

Vaikka itselläni on toisinaan lue. usein =) sotkuista mutta ei likaista ja lapsilla on puhdasta. Minulla on lasten takia asiasta paha olla. Viime viikolla nuorin lapsista isällä pari tuntia hoidossa ollessaan, oli ilmoittanut, että ei halua enää asua siellä, vaan asuu äidin luona, ja oli pakannut leluja mukaan. Nyt ymmärrän miksi.

Isä on kunnollinen työssä käyvä ihminen, huolehtii lapsista, mutta en saa mielestäni sitä näkyä, ja lapsetikin puhuu, että pyyhkeitä ei pestä eikä vaihdeta, ei liioin petivaatteita.. En ole heiltä mitään kysellyt, he itse ovat ruvenneet puhumaan.

Mietin, että onko hänellä masennus vai mistä moinen välinpitämättömyys. Voinko mitenkään puuttua tuohon vai pitääkö vaan antaa olla. Jos hän asuisi yksin, minulle olisi sama missä sikolätissä hän olisi, mutta tällä hetkellä kärsin ku lapset kärsii.

Mun lapseni isä asuu myös asunnossa, jota ei oikein kodiksi voi kutsua... Ei edes omista imuria ja jos omistaisikin niin tuskin käyttäisi. Sekalaista roinaa pitkin niin, ettei jalansijaa meinaa löytyä. Keittiössä lemuaa aina roskapussit viikon-parinkin ajalta ja sitten kerralla joskus vie kun viitsii... :x
Hän on kova tupakoimaan, mutta olen pyytänyt ettei polttais lapsen aikana sisällä. Nyt en tiedä, onko noudattanut sitäkään. Nimittäin lapsen kassissa olevat vaatteet haisee kotiintullessa kamalasti tupakalta. Pesuun menee heti kaikki, nekin joita ei ole käytetty. En tiedä mitä tolle vois tehdä, kun ei mun sanomiset paljon auta. :/
Ja muksu on vasta reilut 2v. eli ei itsekään voi tai osaa paljon sanoa.

Yhteistyössä