Lintu/kala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa paljon samanlaiselta kuin nainen jonka kanssa seurustelin n. 3 v. Narsistiksi minä hänet uskon.
Narsistin kanssa ei voi elää yhdessä. Olen sitä mieltä, että pitkässä juoksussa ainainen alistuminen heidän tahtoonsa syö miestä jos naistakin.
Persoonallisuushäiriöisen kanssa ei voi neuvotella ja keskustella normaalisti.
Hän kaivaa vaikka tikusta asiaa saadakseen riidan aikaiseksi. Jatkuva provosointi vie vastapuolelta lopulta voimat. Ainoa oikea liike on pistää kantapäät vastakkain. Kyllä heille löytyy vielä kesyttäjä. Hevosellekkin löytyy hevonen. Uskon, että kaikkien luonnehäiriöisten elämä loppuu lopulta aika tylysti. Ainaiselle häiriköinnille tulee väkisin piste ja onneton toisten ihmisten henkinen ja fyysinen kiusaaminen saa loppunsa. Oma naisystäväni provosoi niin kauan, että niin rauhallista ja kilttiä miestä ei maapallo sisällään pidä, joka ei olisi monen viikon turhan kiusaamisen seurauksena olisi itsekkin suuttunut. Luonnehäiriöisestä täytyy päästä eroon niin nopeasti kuin se suinkin on mahdollista. Ei kannata pilata ainutkertaista elämäänsä henkisesti sairaan kanssa, joka ei edes halua parantua. Eikä voi koskaan kasvaa aikuiseksi.

Niin, minullakin oli jossain vaiheessa vuosia sitten miesystäväntapainen, jolla epäilen olleen narsistinen luonnehäiriö (äitini tilan huomioonottaen ei kovinkaan yllättävää, että olin kuin kotonani tuossa tilanteessa, mieskin tuntui jotenkin ""näkevän"" että sovin hyvin hänelle, vaikka hänellä oli koko ajan muitakin naisia). Onneksi ei kovin kauan eikä kovin vakava suhde. Riidanhaluisuuden ja sadistisen kiusanteon (joka siis voi johtua muustakin kuin narsismista) lisäksi hänellä oli sairaalloinen huomionkipeys seurassa, ja esim. omien saavutustensa törkeä liioittelu ja niistä valehteleminen ihmisille, jotta nämä pitäisivät häntä ylimaallisena nerona (usein onnistuikin vähän aikaa). Myös normaalien tunteiden teeskentely, joka paljastui esimerkiksi silloin, kun oikeasti järkyttävissä tilanteissa (esim. ystävän äkillinen kuolema) hän ei osoittanutkaan minkäänlaista tunnetta. No, siitä on onneksi jo aikaa. Kuitenkin tuolloin lueskelin paljon materiaalia asiasta. Eräs itse diagnosoitu heppu on ylläpitänyt webbisivua ja kirjoittanut kirjoja, hänen mukaansa tarpeeksi kovaluonteinen ihminen pystyy manipuloimaan narsistia tuntien hänen heikkoutensa ja pitämään hänet ""kurissa"". Kuitenkaan tuollaisessa suhteessa ei terve osapuoli saa mitään tyydytystä tarpeilleen eikä oikeaa rakkautta, joten kuka sellaisessa haluaa olla. Kai niitäkin on, koska esim. englantilainen poliitikko ja kirjailija Jeffrey Archer, jonka eräs populaaripsykologi kuten myös muutama muu lähemmin heppua tunteva on julkisuudessakin diagnosoinut narsistisesti luonnehäiriöiseksi, on ollut naimisissa kymmeniä vuosia. Kaiketi tuo nainen hyötyy taloudellisesti ja maineen vuoksi miehestä jotenkin.

Niin, tuo tuntemani heppuli sai ainakin yhdestä duunista potkut (ja olen varma että on sen jälkeenkin ollut vakavissa vaikeuksissa) ja Jeffrey Archerkin oli vankilassa jokin aika sitten väärästä valasta ja menetti asemansa, joten kyllä niillekin toivon mukaan käy aina loppujen lopuksi huonosti...

Yhteistyössä