Kirppispino (sisältää megahehkutusta!)

"vieras"
Näytä mulle, missä jauhoin mitään kateellisuudesta tai huonosta elämästä?

Meillä ei huku koti krääsään, koska myyn ja annan pois tavaraa sitä mukaa kun se käy tarpeettomaksi. Lapsetkaan eivät huku krääsään.

Ei mun lapsissa ole havaittavissa mitään nirppanokkaistumista. Hihkuvat riemusta kun sanon että mennään metsäkävelylle, vaikka ovat käyneet hilavitkutinpuistoissakin. Ilahtuvat kun askartelen heille vessapaperirullista kiikarit tai raketin, vaikka heillä on lelujakin vaikka kuinka. Eivät he saa läheskään kaikkea mitä haluavat, eivätkä he esim. lelukaupassa kerjää että 'äitiiiiii, osta tää' tai raivoa jos eivät saa mitään, vaan ymmärtävät jos ollaan vain katselemassa. Olen itse asiassa hyyyyvin tarkka siitä, ettei heistä tule kiittämättömiä, sillä vihaan sitä piirrettä kaikenikäisissä ihmisissä. He osaavat hyvin jakaa lelujaan, vuorotella, luopua niistä...
En minä suinkaan sinua teititellyt, älä luulekaan ;)
Hienoa että teillä on noin, kaikilla ei ole.

Me ei krääsää haalita mutta silti meillä on aidosti ihana koti :)

Siis totuushan on, että chef ostaa noin järjettömän paljon siksi, että tekemistään hyvistä löydyistä saa hyvät hinnat pois myydessä. Eli loppujen lopuksi chefin ostokset ei maksa mitään, kun myy kalliimmalla sitten eteenpäin. Bisnestä se on. Kateeksihan tässä vaan käy :)
Joskus saan hyvän hinnan, joskus en saa. Eikä kaikki tosiaan mene myyntiin. Osa menee käytössä piloille, osan annan eteenpäin :) Tänään myös housuja eurolla...ei siinä paljon voitolle jää :) Mutta kyllä mä joistakin vaatteista saan enempi, kuin mitä olen itse maksanut. Ja jos laskee vielä sen, että vaatteet on olleet meillä käytössä, niin kyllä mä koen jääväni voitolle vaikka ostaisin 2 eurolla ja myisin yhdellä :)

"vieras"
Hyviä löytöjä :)
Seuraan blogias, ihan siks et käyn itekin Pikkusiilissä, sekä ostamassa että myymässä. Ihmettelen välillä miten sieltä joku löytää tollasia "helmiä", kun yleensä tuntuu olevan melko heikkoa tarjonta siel, tai sit olen vaan turhan kriittinen, eiköhän ne käytetyt vaatteet kuitenkin kuvassa näytä paremmalta kun irl.
Mut vaikka tykkään seurata blogia ja kiehun kateudesta, kun teet jonkun löydön tyyliin heti kun poistuin kirppikseltä, niin täytyy kans ihmetellä et myytkö sä samaa tahtia tavaraa pois vai hukutteko siihen? pakkohan sun on myydä, eikö?
Ja mä muuten ostin sen LP prinsessalinnan sieltä jossa oli ukkelitkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja järkyttävät määrät;22505111:
Hienoja löytöjä,osa.
Mut miksi noin paljon kaikkea,eikö vähempikin riittäis.Hirveetä haalimista tosiaan.

Kait nuista leluista ym. edes osa on menossa muiden lapsille "pukin konttiin".
Mä edelleenkin myyn myös pois.

Ja kyllä ne kaikki on meidän omien lasten pukinkonttiin. Mä olen ostanut aina lapsille paljon joululahjoja ja tulen ostamaan jatkossakin. Ja tähänkin väliin taas painotan sitä, että vanhoista leluista on luovuttu, jotta voidaan tuoda noita uusia tilalle. Eli lelumäärä ei vain lisäänny järettömästi, kun toisesta päästä karsitaan.

kuulkaahan
Musta on ihan järkkyä miten chef lynkataan tässä ketjussa. Minusta huippu hienoa, että käy kirppiksellä, musta olis todella ällöä, jos olisi käynyt tuon kaiken ostamassa "oikeaan" hintaan kaupasta!

Ekopaketteja tulee meidänkin lapsille tänäkin jouluna ja nene vasta hienoja lahjoja onkin. Paljon iloa sinulle chef ja lapsillesi hankkimistasi tavaroista!!!

[QUOTE="vieras";22505119]Yritäs nyt päättää. Se ok vieras ja kiusaaja vieras on ihan sama vieras eli minä. Ja kun minun kommenttejani lainaat niin minua silloin haukut. Miten hemmetissä voit olla niin herkkis että sun mielestä ihmettely on kiusaamista ja oman pahan olon purkamista? Mä alan luulla sua vitsiksi pikku hiljaa. Sinä et ilkeyttäsi hauku muita kateellisiksi ja kerro heidän olevan paha olla mutta sen sijaan se minun kysymys ( johon edelleenkään ei ole tullut vastausta, kas kummaa) on suuremman luokan KIUSAUSTA :D Se ei ollut mitään piilovittuilua vaan ihan silkka fakta. Turha marttyyriksi ruveta kun samalla haukkuu muita.[/QUOTE]

Mä en vissiin tajua sua, mutta säkään et kyllä selvästikään tajua myöskään mua. Enkä mä jaksais enää vääntää, kun ei se tuota tulosta.

Mä en ole yhdessäkään viestissä sanonut ketään kateelliseksi. Olen sanonut jotenkin niin, etten tiedä onko kateellisuutta, vai muuta. Ihmettely ei ole pahan olon purkaamista, mutta se on, jos pitää alkaa haukkumaan toista marttyyriksi jne.

Jos se sun kysymyksesi oli se että miksi haalia tätä määrää tavaraa niin siihen olen jo vastannut sata kertaa. Mä tykkään pukea lapset nätisti ja tykkään laittaa kotia kauniiksi. Tykkään myös siitä että lapsilla on leluja. Mä myös myyn pois pieneksi jääneitä vaatteita, kodin sisustustavraa kun muutan sisustusta, sekä leluja jotka eivät ole enää niin mieluisia. Joten meillä ei ole isoa kasaa vaatteita, elula, krääsää tai mitään muutakaan.

[QUOTE="vieras";22505238]Hyviä löytöjä :)
Seuraan blogias, ihan siks et käyn itekin Pikkusiilissä, sekä ostamassa että myymässä. Ihmettelen välillä miten sieltä joku löytää tollasia "helmiä", kun yleensä tuntuu olevan melko heikkoa tarjonta siel, tai sit olen vaan turhan kriittinen, eiköhän ne käytetyt vaatteet kuitenkin kuvassa näytä paremmalta kun irl.
Mut vaikka tykkään seurata blogia ja kiehun kateudesta, kun teet jonkun löydön tyyliin heti kun poistuin kirppikseltä, niin täytyy kans ihmetellä et myytkö sä samaa tahtia tavaraa pois vai hukutteko siihen? pakkohan sun on myydä, eikö?
Ja mä muuten ostin sen LP prinsessalinnan sieltä jossa oli ukkelitkin ;)[/QUOTE]

Kyllä nuo vaatteet kaikki on tahrattomia ja hyvin siistejä. Saattaa olla että joidenkin vaatteiden kohdalla kuva vääristää ja kaunistaa, mutta monesta käy kyllä toistekin päin, eli vaate näyttää ihan nuhruiselta kuvassa vaikka ei sitä livenä olekaan :)

Myyn pois. Mulla on ollut PikkuSiilissä loosi heinäkuusta lähtien 8 viikkoa, eli melko tiuhaan. Lisäksi käyn MLL:än kirppiksillä myymässä. Myyntitahti on parhaillaan ollut melko tiuha, koska vauva siirtyy niin tiuhaan vaatekoosta toiseen. Mutta juuri tänää pohdin että se väkisinkin hidastuu, koska vaatteet eivät jää enää samaa tahtia pieneksi. Ennen joulua ajattelin ottaa vielä paikan, mutta sen jälkeen seuraava myyntipaikkavaraus mennee helmikuulle. Silloin molemmat ovat vaihtaneet kokoa ja pienemmän kaikki vaatteet voi myydä pois ja isommankin vaatteista ne, mitkä ei pienelle passaa kun tytöt ovat aivan erilaisia ruumiinrakenteeltaan :)

Ja onnea Prinsessalinnaostoksesta :)

Musta on ihan järkkyä miten chef lynkataan tässä ketjussa. Minusta huippu hienoa, että käy kirppiksellä, musta olis todella ällöä, jos olisi käynyt tuon kaiken ostamassa "oikeaan" hintaan kaupasta!

Ekopaketteja tulee meidänkin lapsille tänäkin jouluna ja nene vasta hienoja lahjoja onkin. Paljon iloa sinulle chef ja lapsillesi hankkimistasi tavaroista!!!
Kiitos kovasti :)

kirppis-aktivisti
Mäkin teen välillä sikamaisen hyviä löytöjä ja parasta niissä on se, että saan halvalla kivoja vatteita lapsille ja itselleni :) Koulussa olivat luokkakaverit tytöltäni kysyneet että mistä sä ostat sun vaatteet, kun on niin kivoja :)!! Tosin äitihän ne ostaa ja kirppareilta paljon sekä huutonetistä kans.
Missäpäin on hyviä kirppareita, jakakaa salat :)!

"Vieras vierailija"
jos kirppikseltä ostaminen ei ole kierrättämistä ja luonnon säästämistä, niin mikä sitten muka on ? Ja mitäpä se ketään häiritsee jos joku vaikka talonsa täyteen ahtais rojua, itsepähän sen rojun keskellä elää!

kade
Äääh oon niin kateellinen aina kun luen blogias!:eek: Mahtavia löytöjä teet! Siistejä vaatteita halvalla! Harmi kun itse en osaa ostaa lapselleni kirppistavaraa, pääsisin huomattavasti halvemmalla minäkin!

kirppis-aktivisti
Ja tosi kivoja vaatteita erittäin edullisesti! Tuon kokoisia vielä paljon löytääkin. Valitettavasti sitten kun lapset kasvaa ja koko on 134 ylöspäin, löytöjä tekee paljon harvemmin :(

ggg
Mä oon kyllä hieman kade, kun en mä löydä juuri koskaan mitään kivaa. Ainakaan yhtään järkevään hintaan. Mulle kelpaa kyllä tän hetken Lindex, Hm yms. vaatteet mutta kun niitäkään ei ole tai sitten on jotain tunika 8e.

Yhden löydön tein, Kanin loikka -pelin 4e. Meinasin kaupasta ostaa lahjaksi lapsille, mutta onneksi ehdin kirpparille ensin. On kuin uusi, tarkistin tietty että kaikki osat on:) Lootakin ihan virheetön.

Kyllä mun mielestä kirppiksillä säästää, sekä rahaa että luontoa;)

"Virpi"
Rakastan kirppareita ja kirppisblogeja mutta tuohon blogiin kun vahingossa silloin tällöin eksyn niin kyllä alkaa vituttamaan että miksiköhän piti sitä linkkiä taas painaa. Voiko tylsempää olla? Ketä nuo Hello Kittyt ja muut tusinarätit kiinnostaa?

"vieras"
Mä en vissiin tajua sua, mutta säkään et kyllä selvästikään tajua myöskään mua. Enkä mä jaksais enää vääntää, kun ei se tuota tulosta.

Mä en ole yhdessäkään viestissä sanonut ketään kateelliseksi. Olen sanonut jotenkin niin, etten tiedä onko kateellisuutta, vai muuta. Ihmettely ei ole pahan olon purkaamista, mutta se on, jos pitää alkaa haukkumaan toista marttyyriksi jne.
Et VOI olla tosissasi. Sinä voit tehdä minusta analyysejä aivan vapaasti, saat haukkua minua mutta kun minä sanon sinua marttyyriksi ( jota olet tässä ketjussa ollut, googleta jos sana vieras) se on kiusaamista. Niiiiin tekopyhää ettei tosikaan.

[QUOTE="shoppailija";22505578]mistä näistä mll:n kirppareista turunseudulla saa tietää?? turunsanomat..? kiitos jo etukäteen[/QUOTE]

Mä käyn kurkkimassa tasasin väliajoin kunkin MLL:än kotisivuja. Eli Giigletan MLL Kaarina ja sieltä saan tiedot. Seuraava kirppis MLL Kaarinalla on helmikuussa :)

[QUOTE="tyttö";22505622]mä sain viikonloppuna spr kirpparilta jaggets-nuken 5e,ns.puhelinpöydän 1e,joulukoristeita 10 kpl 2e,joulukapan 2.60,lps leluja pikkupussi 6 kpl 6e. hyvä minäkin![/QUOTE]

Kiva kun joku viitsii laittaa myös omista löysöistään sanasen, vaikka tämä ketju nyt melkolailla väännöksi menikin :)

Onnea löydöistä :)

Ja tosi kivoja vaatteita erittäin edullisesti! Tuon kokoisia vielä paljon löytääkin. Valitettavasti sitten kun lapset kasvaa ja koko on 134 ylöspäin, löytöjä tekee paljon harvemmin :(
Esikoinen käyttää kokoa 134-146 ja kyllä hällekin on kaikki sisävaatteet kirppikseltä löytynyt :) Tokikaan niitä ei samaan tahtiin löydy, mutta koska vaatekoko myös pysyy pidempään samana, niin se vähän tasoittaa tilannetta :)

[QUOTE="Virpi";22506290]Rakastan kirppareita ja kirppisblogeja mutta tuohon blogiin kun vahingossa silloin tällöin eksyn niin kyllä alkaa vituttamaan että miksiköhän piti sitä linkkiä taas painaa. Voiko tylsempää olla? Ketä nuo Hello Kittyt ja muut tusinarätit kiinnostaa?[/QUOTE]

No mua ne ainakin kiinnostaa, kun mä niitä ostelen :D

Totta puhuakseni, kyllä mä ennemmin ostelisin noiden massavaatteiden ohella jotain erikoisempaakin, mutta kun siinäkohtaa tarjonta on ei-oota. Eli ei niitä erikoisempia vaatteita kirppiksillä juurikaan myynnissä näy : /

[QUOTE="vieras";22506519]Et VOI olla tosissasi. Sinä voit tehdä minusta analyysejä aivan vapaasti, saat haukkua minua mutta kun minä sanon sinua marttyyriksi ( jota olet tässä ketjussa ollut, googleta jos sana vieras) se on kiusaamista. Niiiiin tekopyhää ettei tosikaan.[/QUOTE]

Edelleenkään emme ymmärrä toisiamme, joten tätä on turha jatkaa. Pyysin jo kertaalleen anteeksi jos olen kohdellut sinua väärin, joten en vieläkään ymmärrä miksi edelleen jatkat haukkumistani?

Vastaat anteeksipyyntööni haukkuen lisää, mutta silti MINÄ olen tässä nyt se paha :O

"vieras"
Edelleenkään emme ymmärrä toisiamme, joten tätä on turha jatkaa. Pyysin jo kertaalleen anteeksi jos olen kohdellut sinua väärin, joten en vieläkään ymmärrä miksi edelleen jatkat haukkumistani?

Vastaat anteeksipyyntööni haukkuen lisää, mutta silti MINÄ olen tässä nyt se paha :O
Jos tekopyhä ja marttyyri on sun mielestä haukkumista ja oman pahan olon purkamista ja toisen henkisen tason analysointi ja kateelliseksi sanominen on vain positiivista ihmettelyä niin huhheijakkaa :D En todellakaan ymmärrä sinua.

Yhteistyössä